Lang geleden was de bediening in de horeca nog een vak waar je voor opgeleid werd. Al lang vervangen door scholieren en moeilijk inzetbaren. In de afgelopen 10-20 jaar is dit ook gebeurd in de keuken, niet alleen in NL trouwens, en staat veel (keten) horeca bol van de opgewarmde prefab.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 23:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben benieuwd of de keukenbrigade morgen nog moeten/wil werken
Het rode kruis geeft hij er in asturias in Gijón gratis( opleidingen cider gieten (escanciada) om de arbeidskansen van jongeren te verbeteren en tegelijkertijd meer jongeren in de regio te houden.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 23:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lang geleden was de bediening in de horeca nog een vak waar je voor opgeleid werd. Al lang vervangen door scholieren en moeilijk inzetbaren. In de afgelopen 10-20 jaar is dit ook gebeurd in de keuken, niet alleen in NL trouwens, en staat veel (keten) horeca bol van de opgewarmde prefab.
Jammer hoor, mooi vak, en er zijn nog steeds gedreven mensen en freaks die hun gillende best doen. Ondersteun daarom de zelfstandigen die nog echt koken.
Ik moet ook nog een tuin/buitenfeestje bouwen zo.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 22:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee, dat is geen optie. Want ik ben motorrijden langs de oostgrens morgen, "om de TT heen"
Het is een mooi vak met schreeuwende tekorten en als je het sec bekijkt erg matige arbeidsvoorwaarden. Hard werken, weinig geld, warm, lange dagen, werken als andere vrij zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 23:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lang geleden was de bediening in de horeca nog een vak waar je voor opgeleid werd. Al lang vervangen door scholieren en moeilijk inzetbaren. In de afgelopen 10-20 jaar is dit ook gebeurd in de keuken, niet alleen in NL trouwens, en staat veel (keten) horeca bol van de opgewarmde prefab.
Jammer hoor, mooi vak, en er zijn nog steeds gedreven mensen en freaks die hun gillende best doen. Ondersteun daarom de zelfstandigen die nog echt koken.
Dat doet me er aan denken dat ik nog iets wou vragen. Jullie hebben pas 'vakantie' sinds jullie de eigen zaak opgedoekt hebben nadat JFlip zich een betaalde betrekking had verworven. Maar al ik het mij goed herinner was hij een tijdje terug wat aan het rondkijken naar een andere baan. Is dat er nog van gekomen?quote:
Zo af en toe wordt er wat getwijfeld maar tot doorzetten komt het eigenlijk nooit. Er is nu weer een interessante vacature waar over wordt getwijfeld.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 08:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat doet me er aan denken dat ik nog iets wou vragen. Jullie hebben pas 'vakantie' sinds jullie de eigen zaak opgedoekt hebben nadat JFlip zich een betaalde betrekking had verworven. Maar al ik het mij goed herinner was hij een tijdje terug wat aan het rondkijken naar een andere baan. Is dat er nog van gekomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MnX uitgebreid ingesmeerd…die wil in Max met open dak naar de studio en een tochtje maken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:41 schreef Clubsoda het volgende:
We zaten om 9 uur bij de zwemplaslekker rustig nog. Het begint nu alweer enorm druk en HEET te worden.
Heerlijk zeg.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:41 schreef Clubsoda het volgende:
We zaten om 9 uur bij de zwemplaslekker rustig nog. Het begint nu alweer enorm druk en HEET te worden.
Hans doet niets. Die twee komen nauwelijks bij elkaar in de buurt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:22 schreef AnneX het volgende:
Ach ja, Piep extra knuffel dan. Hoe reageert Hans dan?
Nou ja, Spoorwegmuseum …je weet mijn huis te vinden. 😇
Boottocht Den Bosch was leuk.
Soberso boottochtenuitgezonderd cruises. Sorry Cat.
Vlakbij het het station waar ik vaak op de trein stap (zal in de loop van dit jaar een ander station worden overigens) zit nog een ouderwetse Imbiss. Kom er graag even. Schnitzel wordt ter plekke geklopt. Jägersaus en zigeunersaus paprikasaus-zonder-vaste-verblijfplaats maken ze zelf en ze zijn goedkoop, ¤12 voor patat, schnitzel en drinken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 23:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gezellig! We zijn er bijna klaar voor.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:44 schreef borisz het volgende:
Middag
Met Ma even koffie gedronken bij Parnassia. Lekker op de fiets er naartoe. Het begon heel zonnig. Nu trekt het wat dicht.
Denk dat ik straks even in Hoofddorp ga buurten
Historische binnenstad van Dordrecht is ook leuk om te bezoe... oh wachtquote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dagje Kinderdijk, nieuw bezoekerscentrum Maasvlakte, dag Den Bosch met boottocht, winkelen voor bank en eettafel in Poortvliet (plus bio geitenboerderij), Spoorwegmuseum, etc.
Ik heb het opgeschoven naar zondag.. Want je drijft al als je denkt aan een motorjas.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 07:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moet ook nog een tuin/buitenfeestje bouwen zo.
Zó HARDquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Mogge!
Om 3:55 rechtop in bed dankzij onweer. Na kwartiertje alweer weg. Wel goeie plensbui erbij ook, goed voor mn grasveld.
Zó HARDquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Mogge!
Om 3:55 rechtop in bed dankzij onweer. Na kwartiertje alweer weg. Wel goeie plensbui erbij ook, goed voor mn grasveld.
Ik geloof maar 3 druppels en een flits.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
JA!
Bij jullie ook zo snel weer voorbij, of bleef 'ie daar langer hangen?
Hier wel een plensbui, maar binnen een kwartier was alles weg, en het onweer al eerder dan de bui. Ik had raam op kiepstand en schrok er echt van wakker, buren beide ook en buurmeisje ook. Katjes ook.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zó HARD
[..]
Ik geloof maar 3 druppels en een flits.
Maar die eerste klapklapklapperdeKLAP
Ik heb helemaal niets gehoordquote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zó HARD
[..]
Ik geloof maar 3 druppels en een flits.
Maar die eerste klapklapklapperdeKLAP
quote:
Boks BBQ-geurend haar/broek/shirt enzzzzquote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:10 schreef fietsie het volgende:
Alleen nu ruik ik naar BBQ, en ik heb mn haar gister net gewassen.....
#langhaartroubles
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had van die grote portabello's gevuld, en die moesten natuurlijk even flink rook hebben voor de extra oempfquote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Boks BBQ-geurend haar/broek/shirt enzzzz
Oe lekkerquote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had van die grote portabello's gevuld, en die moesten natuurlijk even flink rook hebben voor de extra oempf
Hans is heel graag bij ons in de buurt tegenwoordig. Soms zelfs samen met Piep. Nou ja, tot een week of 2 geleden. Piep ligt sinds die tijd 95% van de dag op een stoel. Lekker alleen, maar wel daar waar wij vaak langslopen voor een aai over haar kop.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Nika en Elin vochten elkaar minimaal 1x per dag te tent uit, soms lagen ze in een mandje dicht tegen elkaar aan en verder negeerden ze elkaar. Maar Elin had, sinds geboorte blijkbaar, altijd diarree variërend van dun tot water. Nadat Nika er niet meer was heeft ze dat nog 1x gehad toen ze echt ziek was.
Kan best zijn dat Hansje nu een schootkat gaat worden nu ze het rijk alleen heeft
Nou, een vriendin uit Dordt heeft laatst een rondleiding gedaan die heel leuk was. Ik wil ook wel een keer zoiets doen. En het Hof moet ik ook nog steeds bezoeken sinds de verbouwing.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Historische binnenstad van Dordrecht is ook leuk om te bezoe... oh wacht![]()
Mijn vrouw zei dat ze Dordrecht net Brugge vond, maar dan zonder toeristen
Veel plezier bij PP, wij gaan ook binnenkort als hij in Caprera komt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Zit nu nog even buiten het theater, warm buiten en straks nog warmer binnen 🥵
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:14 schreef Blues het volgende:
KleinzoonJ belt. Wil je wat vragen beantwoorden voor school, oma?
En dan krijg ik deze vragen per mail (hij hoefde geen foto's erbij zei hijmaar mss doe ik er wel een paar stiekem bij
)
Spoilers!
Mrs ook niet. Onvoorstelbaar. Ik schrok me echt kapot.quote:
Ja, nee. De andere keep vond het best te doen, dus ik weet ook niet hoe dit kwam. Ze kwamen wel allemaal paars van het veld.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]dan was het of héél lokaal bij mij en @:Vanyel, of je hebt bijzonder diep geslapen
![]()
Moest jouw kind spelen vandaag @:Vanyel? Toch hopelijk niet de keeper die uit pak gehesen werd?echt onverantwoord om het door te laten gaan als het zo warm is.. ik vond het hier ook vies benauwd warm vandaag. Qua temperatuur minder dan gister, maar gevoelsmatig veel benauwder.
Gelukkig dat de andere keep wel oké was en het niet jouwes was. En sneu voor die ene.. Ik kan het me voorstellen, ja, allemaal paars eraf. Ik ben met dit soort temperaturen altijd na minuut 3 al paarsquote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mrs ook niet. Onvoorstelbaar. Ik schrok me echt kapot.
[..]
Ja, nee. De andere keep vond het best te doen, dus ik weet ook niet hoe dit kwam. Ze kwamen wel allemaal paars van het veld.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:14 schreef Blues het volgende:
KleinzoonJ belt. Wil je wat vragen beantwoorden voor school, oma?
En dan krijg ik deze vragen per mail (hij hoefde geen foto's erbij zei hijmaar mss doe ik er wel een paar stiekem bij
)
“Hoi oma”…alleen alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alles open en al wel 3 graden afgekoeld. Nu 24,5 o
Jaquote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
“Hoi oma”…alleen al![]()
Alles open en al wel 3 graden afgekoeld. Nu 24,5 o
Fijne vakantie!!quote:Op zaterdag 14 juni 2025 07:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen! Dag 1 van de vakantie. De schuttingman is er al voor de puntjes op de i. Ik ga ondertussen eens bedenken wat de de komende 2 weken gaan doen qua uitjes en klusjes. Verder wat tuinieren, even taalles geven en later misschien nog naar een festival.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hans is heel graag bij ons in de buurt tegenwoordig. Soms zelfs samen met Piep. Nou ja, tot een week of 2 geleden. Piep ligt sinds die tijd 95% van de dag op een stoel. Lekker alleen, maar wel daar waar wij vaak langslopen voor een aai over haar kop.
Piep doet het gelukkig nog best goed. Ze eet net genoeg zodat ze pijnstilling en psyllium binnenkrijgt. Ik mag haar overal aanraken en ze geeft geen pijnsignalen. Plassen doet ze op de deurmat vlakbij haar stoel. Ze dwingt nog steeds af dat we de douche even aanzetten want daar is het beste water. En godzijdank heeft ze gisteren een beetje gepoeptNiet op de deurmat.
Improvisatie is de grootste kunstquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zong vanmiddag op een lokale korendag. Lekker buiten. Met hindernissen.
Ben al twee weken niet bij stem. Frustrerend als dat instrument niet doet wat ik ervan gewend ben![]()
Gisteren bij de AYCE wellicht wat verkeerds gegeten waardoor ik vannacht dacht dat ik het hele optreden af zou moeten zeggen: trok gelukkig bij.
Met dirigente meegewandeld naar haar andere optreden… waar ze erachter kwam dat ze de helft van de muziek was vergetenDus optreden 1 van haar kinderkoor was noodgedwongen met maar 1/2 van de liedjes. Waarna we de tijd tot optreden 2 hebben besteed aan het zoeken van (iemand) die de ontbrekende muziek kon leveren. Via 3 tussenpersonen gelukt. En (aangezien we, om haar brakke lijf even rust te gunnen, neerstreken in mijn ouderlijk huis in de binnenstad) uit de kast van mijn moeder een shirtje regelen voor een last-minute meezinger.
Bij mijn eigen tweede optreden begon het te regenen.
Gecontroleerde chaos![]()
![]()
Maar we schijnen goed geklonken te hebben.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:45 schreef flipsen het volgende:
@:Blues Wij willen uiteraard ook de antwoorden zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou jullie!
[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 14-06-2025 22:13:20 ]
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:00 schreef Blues het volgende:
[..]Ik durf nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou jullie!![]()
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Beurs en beweegt nog wat moeilijk maar verder goed. Wat echt mazzel is, want dat had heel anders kunnen gaan.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:36 schreef AnneX het volgende:
@:LHO Hoe is het met de naar-beneden-gedonderde huisgenoot?
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:00 schreef Blues het volgende:
[..]Dat zou misschien te shockerend zijn…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou jullie!![]()
Als ik mijn antwoorden teruglees, was die tijd vooral naïef en onwetend.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat zou misschien te shockerend zijn…
Poeh, hij/zij en jullie mogen heel opgelucht zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Beurs en beweegt nog wat moeilijk maar verder goed. Wat echt mazzel is, want dat had heel anders kunnen gaan.
Ik was destijds nogal uitgesproken, qua muziek, uiterlijk en kijk op de wereld.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als ik mijn antwoorden teruglees, was die tijd vooral naïef en onwetend.
Hihi…maakt nieuwsgierig. Jij volgde toch de grafische school?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik was destijds nogal uitgesproken, qua muziek, uiterlijk en kijk op de wereld.
Mijn ouders vonden het niet zo'n beste levensstijl…
Goed onthouden…quote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hihi…maakt nieuwsgierig. Jij volgde toch de grafische school?
Waren dat alternatievelingen?
Ja, dan begrijp ik je ouders wel.quote:Op zondag 15 juni 2025 00:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Goed onthouden…
Daar zaten behoorlijk wat alternativo's, een bont gezelschap van punkers, skinheads, breakdancers, disco's, van alles.
Mooie tijd…
Ik laat het bij mijn voorgaande posts…quote:Op zondag 15 juni 2025 00:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, dan begrijp ik je ouders wel.
Je bent nog aardig terechtgekomen 😎
quote:
Om eerlijk te zijn, ik ken die pub niet.quote:Op zondag 15 juni 2025 00:11 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Je zal het wel kennen maar kwam dit net in het NH dagblad tegen, iets met heeeeeel veel whisky's 🥃
En maandelijkse proeverijen.
https://www.theirishcottage.nl/
Awwww. Hoe gaat het met Pootjes?quote:Op zondag 15 juni 2025 08:18 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[ afbeelding ]
Schattige hond is gister bezorgd, daar mogen we twee weken op passen. Mooitje en Schatje hebben elkaar gister helemaal de moeder gespeeld en Mooitje sliep de hele nacht door![]()
Om 6u even er uit; piesen, poepen, schapen loslaten en brokjes en toen mochten we nog uitslapen tot 8u
Ik heb zojuist de honden even buiten gesloten zodat Pootjes een kwartier bij mij op schoot kon liggen. Inmiddels is hij weer naar z'n veilige mand vertrokken.quote:
Jouw havequote:Op zondag 15 juni 2025 08:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb zojuist de honden even buiten gesloten zodat Pootjes een kwartier bij mij op schoot kon liggen. Inmiddels is hij weer naar z'n veilige mand vertrokken.
Er staan twee poezenmanden op een hoge plaats, op de deel. Omdat de poezen een dagje ouder worden en wij deze winter veel weg waren heb ik in beide manden verwarming aangebracht. Laatst had ik 1 mandverwarming uitgezet; lagen ze steeds in de warme mand. Toen heb ik die verwarming uitgezet en de andere mand weer aan - lagen de poezen in de andere warme mand. Nu heb ik beide manden maar weer aangezet en liggen ze bij 30o buitentemperatuur onder het warme dak in hun verwarmde mandjes te smelten
Ik heb die review met plezier gelezenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 23:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De Volkskrant at bij de Beren, viel op zijn zachts gezegd tegen. De recensie zit achter een paywall, maar iets met javascript schijnt bij mij niet te werken, en ik kan het lezen. Hilarisch
"
[..]
"
[..]
[..]
[..]
Je hebt al een bikinibodyquote:Op zondag 15 juni 2025 09:32 schreef Lonaa het volgende:
Dit soort dagen/weken zijn wel goed voor de weegschaal denk ik. In ieder geval voor de statistiekjes van mijn horloge.Op naar m'n bikinibody.
quote:Op zondag 15 juni 2025 10:01 schreef Lonaa het volgende:
Ok, fair @:Isabeau
Ik trek ook nog gewoon bikini aan.
En vrij weinig eten.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Maar ik geloof direct dat op die lange dagen met grote klussen je héél veel stappen en bewegingsminuten hebt
Ik ben voor de verandering eens vrij vandaag, dus ik ga maar koffie drinken bij mijn vader want het schijnt vaderdag te zijn (normaal werk/slaap ik).
Die blik van nieuwtje/mooitjequote:Op zondag 15 juni 2025 08:18 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[ afbeelding ]
Schattige hond is gister bezorgd, daar mogen we twee weken op passen. Mooitje en Schatje hebben elkaar gister helemaal de moeder gespeeld en Mooitje sliep de hele nacht door![]()
Om 6u even er uit; piesen, poepen, schapen loslaten en brokjes en toen mochten we nog uitslapen tot 8u
quote:Op zondag 15 juni 2025 08:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb zojuist de honden even buiten gesloten zodat Pootjes een kwartier bij mij op schoot kon liggen. Inmiddels is hij weer naar z'n veilige mand vertrokken.
Er staan twee poezenmanden op een hoge plaats, op de deel. Omdat de poezen een dagje ouder worden en wij deze winter veel weg waren heb ik in beide manden verwarming aangebracht. Laatst had ik 1 mandverwarming uitgezet; lagen ze steeds in de warme mand. Toen heb ik die verwarming uitgezet en de andere mand weer aan - lagen de poezen in de andere warme mand. Nu heb ik beide manden maar weer aangezet en liggen ze bij 30o buitentemperatuur onder het warme dak in hun verwarmde mandjes te smelten
Dank voor de tip, we beginnen zo aan ons Irish breakfast in Oude Niedorp...quote:Op zondag 15 juni 2025 00:11 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Je zal het wel kennen maar kwam dit net in het NH dagblad tegen, iets met heeeeeel veel whisky's 🥃
En maandelijkse proeverijen.
https://www.theirishcottage.nl/
quote:Op zondag 15 juni 2025 09:32 schreef Lonaa het volgende:
Dit soort dagen/weken zijn wel goed voor de weegschaal denk ik. In ieder geval voor de statistiekjes van mijn horloge.Op naar m'n bikinibody.
Ik denk een combi van andere evenementen en ook te weinig/te laat reclame gemaakt.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Jammer @:sarabi was het misschien echt te warm of was er een groot ander evenement in de buurt?
Ja ik weet niet of het nadat de hoofdrolspeler binnen was of het nog iets drukker werd. Maar het was idd een heul rustig.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:38 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Her festival van gisteren was helaas erg rustig. Vooral jammer omdat het voor het goede doel was. Wel gezellig om @:borisz weer te spreken.
Verzadigde marktquote:Op zondag 15 juni 2025 12:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik denk een combi van andere evenementen en ook te weinig/te laat reclame gemaakt.
Leuk! Mss willen wij (lees golferquote:Op zondag 15 juni 2025 11:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dank voor de tip, we beginnen zo aan ons Irish breakfast in Oude Niedorp...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |