Lang geleden was de bediening in de horeca nog een vak waar je voor opgeleid werd. Al lang vervangen door scholieren en moeilijk inzetbaren. In de afgelopen 10-20 jaar is dit ook gebeurd in de keuken, niet alleen in NL trouwens, en staat veel (keten) horeca bol van de opgewarmde prefab.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 23:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben benieuwd of de keukenbrigade morgen nog moeten/wil werken
Het rode kruis geeft hij er in asturias in Gijón gratis( opleidingen cider gieten (escanciada) om de arbeidskansen van jongeren te verbeteren en tegelijkertijd meer jongeren in de regio te houden.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 23:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lang geleden was de bediening in de horeca nog een vak waar je voor opgeleid werd. Al lang vervangen door scholieren en moeilijk inzetbaren. In de afgelopen 10-20 jaar is dit ook gebeurd in de keuken, niet alleen in NL trouwens, en staat veel (keten) horeca bol van de opgewarmde prefab.
Jammer hoor, mooi vak, en er zijn nog steeds gedreven mensen en freaks die hun gillende best doen. Ondersteun daarom de zelfstandigen die nog echt koken.
Ik moet ook nog een tuin/buitenfeestje bouwen zo.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 22:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee, dat is geen optie. Want ik ben motorrijden langs de oostgrens morgen, "om de TT heen"
Het is een mooi vak met schreeuwende tekorten en als je het sec bekijkt erg matige arbeidsvoorwaarden. Hard werken, weinig geld, warm, lange dagen, werken als andere vrij zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 23:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lang geleden was de bediening in de horeca nog een vak waar je voor opgeleid werd. Al lang vervangen door scholieren en moeilijk inzetbaren. In de afgelopen 10-20 jaar is dit ook gebeurd in de keuken, niet alleen in NL trouwens, en staat veel (keten) horeca bol van de opgewarmde prefab.
Jammer hoor, mooi vak, en er zijn nog steeds gedreven mensen en freaks die hun gillende best doen. Ondersteun daarom de zelfstandigen die nog echt koken.
Dat doet me er aan denken dat ik nog iets wou vragen. Jullie hebben pas 'vakantie' sinds jullie de eigen zaak opgedoekt hebben nadat JFlip zich een betaalde betrekking had verworven. Maar al ik het mij goed herinner was hij een tijdje terug wat aan het rondkijken naar een andere baan. Is dat er nog van gekomen?quote:
Zo af en toe wordt er wat getwijfeld maar tot doorzetten komt het eigenlijk nooit. Er is nu weer een interessante vacature waar over wordt getwijfeld.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 08:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat doet me er aan denken dat ik nog iets wou vragen. Jullie hebben pas 'vakantie' sinds jullie de eigen zaak opgedoekt hebben nadat JFlip zich een betaalde betrekking had verworven. Maar al ik het mij goed herinner was hij een tijdje terug wat aan het rondkijken naar een andere baan. Is dat er nog van gekomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MnX uitgebreid ingesmeerd…die wil in Max met open dak naar de studio en een tochtje maken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:41 schreef Clubsoda het volgende:
We zaten om 9 uur bij de zwemplaslekker rustig nog. Het begint nu alweer enorm druk en HEET te worden.
Heerlijk zeg.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:41 schreef Clubsoda het volgende:
We zaten om 9 uur bij de zwemplaslekker rustig nog. Het begint nu alweer enorm druk en HEET te worden.
Hans doet niets. Die twee komen nauwelijks bij elkaar in de buurt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:22 schreef AnneX het volgende:
Ach ja, Piep extra knuffel dan. Hoe reageert Hans dan?
Nou ja, Spoorwegmuseum …je weet mijn huis te vinden. 😇
Boottocht Den Bosch was leuk.
Soberso boottochtenuitgezonderd cruises. Sorry Cat.
Vlakbij het het station waar ik vaak op de trein stap (zal in de loop van dit jaar een ander station worden overigens) zit nog een ouderwetse Imbiss. Kom er graag even. Schnitzel wordt ter plekke geklopt. Jägersaus en zigeunersaus paprikasaus-zonder-vaste-verblijfplaats maken ze zelf en ze zijn goedkoop, ¤12 voor patat, schnitzel en drinken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 23:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gezellig! We zijn er bijna klaar voor.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:44 schreef borisz het volgende:
Middag
Met Ma even koffie gedronken bij Parnassia. Lekker op de fiets er naartoe. Het begon heel zonnig. Nu trekt het wat dicht.
Denk dat ik straks even in Hoofddorp ga buurten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |