abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juni 2025 @ 23:47:00 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217936955
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 23:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben benieuwd of de keukenbrigade morgen nog moeten/wil werken
Lang geleden was de bediening in de horeca nog een vak waar je voor opgeleid werd. Al lang vervangen door scholieren en moeilijk inzetbaren. In de afgelopen 10-20 jaar is dit ook gebeurd in de keuken, niet alleen in NL trouwens, en staat veel (keten) horeca bol van de opgewarmde prefab.
Jammer hoor, mooi vak, en er zijn nog steeds gedreven mensen en freaks die hun gillende best doen. Ondersteun daarom de zelfstandigen die nog echt koken.
pi_217937390
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 23:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Lang geleden was de bediening in de horeca nog een vak waar je voor opgeleid werd. Al lang vervangen door scholieren en moeilijk inzetbaren. In de afgelopen 10-20 jaar is dit ook gebeurd in de keuken, niet alleen in NL trouwens, en staat veel (keten) horeca bol van de opgewarmde prefab.
Jammer hoor, mooi vak, en er zijn nog steeds gedreven mensen en freaks die hun gillende best doen. Ondersteun daarom de zelfstandigen die nog echt koken.
Het rode kruis geeft hij er in asturias in Gijón gratis( opleidingen cider gieten (escanciada) om de arbeidskansen van jongeren te verbeteren en tegelijkertijd meer jongeren in de regio te houden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_217938151
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nee, dat is geen optie. Want ik ben motorrijden langs de oostgrens morgen, "om de TT heen"
Ik moet ook nog een tuin/buitenfeestje bouwen zo.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_217938170
quote:

[..]
Het is een mooi vak met schreeuwende tekorten en als je het sec bekijkt erg matige arbeidsvoorwaarden. Hard werken, weinig geld, warm, lange dagen, werken als andere vrij zijn.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_217938184
Goedemorgen!

Vannacht voor het eerst met ramen & deuren open geslapen. Schapen zijn gisteravond geschoren, die zullen vandaag wel extra uit de zon blijven want zonder isolatie is het warmer (en kunnen ze kun vel verbranden).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 14 juni 2025 @ 07:35:34 #106
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217938210
Goedemorgen! Dag 1 van de vakantie. De schuttingman is er al voor de puntjes op de i. Ik ga ondertussen eens bedenken wat de de komende 2 weken gaan doen qua uitjes en klusjes. Verder wat tuinieren, even taalles geven en later misschien nog naar een festival.
Spoilers!
pi_217938468
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 07:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
() vakantie ()
Dat doet me er aan denken dat ik nog iets wou vragen. Jullie hebben pas 'vakantie' sinds jullie de eigen zaak opgedoekt hebben nadat JFlip zich een betaalde betrekking had verworven. Maar al ik het mij goed herinner was hij een tijdje terug wat aan het rondkijken naar een andere baan. Is dat er nog van gekomen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217938477
Goedemorgen :W

Zometeen naar Hoofddorp voor een bierfestival voor het goede doel. Benieuwd hoe de temperatuur daar is :%
  zaterdag 14 juni 2025 @ 09:05:02 #109
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217938605
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 08:39 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat doet me er aan denken dat ik nog iets wou vragen. Jullie hebben pas 'vakantie' sinds jullie de eigen zaak opgedoekt hebben nadat JFlip zich een betaalde betrekking had verworven. Maar al ik het mij goed herinner was hij een tijdje terug wat aan het rondkijken naar een andere baan. Is dat er nog van gekomen?
Zo af en toe wordt er wat getwijfeld maar tot doorzetten komt het eigenlijk nooit. Er is nu weer een interessante vacature waar over wordt getwijfeld.
Spoilers!
pi_217938612
Goedemorgen :W

Vanochtend op zoek naar een vaderdagcadeau en wat klusjes in huis, en dan naar m'n ouders om m'n verjaardag/vaderdag te vieren. Ik kijk vooral uit naar het ritje met de trein, want rust O+ :')
pi_217938615
Mogge

Prima geslapen onder een dun laken en om 6 uur het raam open. Ook de vogeltjes vinden het warm denk ik want ze zijn rustiger dan anders.

Vandaag wat huis dingen en vanavond naar het theater . Gisteren reageerde ik op Instagram op iemand die had genoten, kreeg ik van Peter Pannenkoek de tip om iets luchtigs aan te trekken want het was bloedheet in de zaal _O- ( had me al afgevraagd of er airco zou zijn, nee dus)
We have far more in common than that which devides us..
pi_217938737
Mogge!
Om 3:55 rechtop in bed dankzij onweer. Na kwartiertje alweer weg. Wel goeie plensbui erbij ook, goed voor mn grasveld.

Vanochtend paar boodschappen gedaan, keeperstassen gehaald bij de club om morgen mee te nemen en nu binnen op de bank. Ik ga pas weer naar buiten als het is afgekoeld :+

Leuk @Kaatje1 vanavond Peter Pannenkoek! En fijne vakantie @Lucky_Strike *O* . @Tele6 veel plezier (in de trein danwel het weekend ;))

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 14-06-2025 11:14:56 ]
pi_217939049
Veel plezier Kaatje…jammer dat een handventilator ws. storend werkt.

Lucky had je nog geen plannen? Goeie vakantie in ieder geval. Gaan jullie ook nog weg? Of lukt dat niet met zo’n moestuin.

Vanmorgen vroeg was het pas 25o en voelde koel nog zonder zon, dus het een en ander hoognodig huishoudelijk gedaan. Gordijnen dicht voelt ook al koel aan.

Voor mensen zonder hema nieuwsbrief:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217939054
Drie x koel in één post. 🍦 🧊 😉
  zaterdag 14 juni 2025 @ 10:33:41 #115
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217939198
@AnneX, we zouden een weekje naar Frankrijk gaan maar dat hebben we afgezegd ivm de gezondheid van Piep. We wilden haar niet meer zo lang alleen laten. Toen we vorige maand 2 dagen weg waren, heeft ze nauwelijks gegeten. We hebben gezien haar toestand, de juiste keuze daarin gemaakt.

De moestuin kan het wel aan hoor. We hebben een automatisch druppelsysteem dus dat redt zich wel.

We gaan de deur wel uit deze vakantie. Ik moet nog even kijken waar naartoe. Ik ben een lijstje aan het maken. Dagje Kinderdijk, nieuw bezoekerscentrum Maasvlakte, dag Den Bosch met boottocht, winkelen voor bank en eettafel in Poortvliet (plus bio geitenboerderij), Spoorwegmuseum, etc.
Spoilers!
pi_217939238
We zaten om 9 uur bij de zwemplas O+ lekker rustig nog. Het begint nu alweer enorm druk en HEET te worden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_217939687
Ach ja, Piep extra knuffel dan. Hoe reageert Hans dan?

Nou ja, Spoorwegmuseum …je weet mijn huis te vinden. 😇
Boottocht Den Bosch was leuk.
Soberso boottochten O+ uitgezonderd cruises. Sorry Cat.
pi_217939720
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:41 schreef Clubsoda het volgende:
We zaten om 9 uur bij de zwemplas O+ lekker rustig nog. Het begint nu alweer enorm druk en HEET te worden.
MnX uitgebreid ingesmeerd…die wil in Max met open dak naar de studio en een tochtje maken.
En ik zit een meter voor de ventilator binnen mij rustig te houden.
Machines werken en 2 verhuiskratten ook weggewerkt.

Voor mij de krant. Oh en een pot thee. Rustig an.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:33:59 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217939781
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:09 schreef AnneX het volgende:
Drie x koel in één post. 🍦 🧊 😉
cool
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 juni 2025 @ 12:25:23 #120
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217940150
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:41 schreef Clubsoda het volgende:
Heerlijk zeg.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:22 schreef AnneX het volgende:
Ach ja, Piep extra knuffel dan. Hoe reageert Hans dan?

Nou ja, Spoorwegmuseum …je weet mijn huis te vinden. 😇
Boottocht Den Bosch was leuk.
Soberso boottochten O+ uitgezonderd cruises. Sorry Cat.
Hans doet niets. Die twee komen nauwelijks bij elkaar in de buurt.

In theorie kunnen we morgen een rondleiding over de Maeslantkering doen. Maandag diverse afspraken, dinsdag zien we weer verder.
Spoilers!
pi_217940206
Nika en Elin vochten elkaar minimaal 1x per dag te tent uit, soms lagen ze in een mandje dicht tegen elkaar aan en verder negeerden ze elkaar. Maar Elin had, sinds geboorte blijkbaar, altijd diarree variërend van dun tot water. Nadat Nika er niet meer was heeft ze dat nog 1x gehad toen ze echt ziek was.
Kan best zijn dat Hansje nu een schootkat gaat worden nu ze het rijk alleen heeft
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 juni 2025 @ 12:44:41 #122
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217940283
Middag :W
Met Ma even koffie gedronken bij Parnassia. Lekker op de fiets er naartoe. Het begon heel zonnig. Nu trekt het wat dicht.

Denk dat ik straks even in Hoofddorp ga buurten :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_217940387
5 kuikens inmiddels
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator zaterdag 14 juni 2025 @ 13:34:16 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217940671
quote:

[..]
Vlakbij het het station waar ik vaak op de trein stap (zal in de loop van dit jaar een ander station worden overigens) zit nog een ouderwetse Imbiss. Kom er graag even. Schnitzel wordt ter plekke geklopt. Jägersaus en zigeunersaus paprikasaus-zonder-vaste-verblijfplaats maken ze zelf en ze zijn goedkoop, ¤12 voor patat, schnitzel en drinken.
Nee het is geen luxe eten, maar wel iets waar net even een beetje extra werk in wordt gestopt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_217940907
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:44 schreef borisz het volgende:
Middag :W
Met Ma even koffie gedronken bij Parnassia. Lekker op de fiets er naartoe. Het begon heel zonnig. Nu trekt het wat dicht.

Denk dat ik straks even in Hoofddorp ga buurten :P
Gezellig! We zijn er bijna klaar voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')