https://www.leidschdagbla(...)t-gaza/70925345.htmlquote:AmsterdamEen groep van honderd Nederlanders doet mee aan de zogeheten Global March to Gaza, een internationaal initiatief waarbij mensen vanuit de Egyptische kustplaats Al-Arish naar de grens met Gaza bij Rafah lopen. Dat meldt de organisatie achter de Nederlandse delegatie, die woensdagmiddag vertrekt vanaf Schiphol.De bijna vijftig kilometer lange mars naar de grensovergang begint zondag en duurt twee tot drie dagen. Onderweg slapen de deelnemers, afkomstig uit meer dan dertig landen, in tenten. Hun doel is aandacht te vragen voor het lot van de inwoners van Gaza. Ze zijn van plan bij de grensovergang een kamp op te zetten, om hun eis van vrije toegang voor humanitaire hulp en wederopbouw kracht bij te zetten.
„De Isralische staat hongert de Palestijnen in Gaza elke dag verder uit, terwijl er bij de grensovergang kilometers aan trucks klaarstaan met noodhulp”, meldt een woordvoerder van de Nederlandse delegatie. „Tegelijkertijd zijn we iedere dag getuige van bombardementen op scholen, ziekenhuizen en tentenkampen vol ontheemde burgers. Als overheden geen stappen zetten, moeten burgers het doen.”
Bij de Global March to Gaza zijn initiatieven en organisaties uit tientallen landen aangesloten. In Nederland gaat het onder meer om de stichting Plant een Olijfboom. De Vlaamse krant De Standaard meldde vorige week dat ook meer dan honderd Belgen aan de mars meedoen.
Of de andere 8 oorlogen waar die vriendelijke Arabieren, Israel met de grond gelijk wilden maken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeg jij nou dat dit onnodig is, degene die constant met meer subtiele bewoording je haat loopt te verspreiden en wel blij werd van 7 oktober, want legitieme doelwitten?
Ik heb op 7 oktober aardig wat posts gemaakt en er zat geen blije bij. Later ook niet. Laster is wat ik je zeg!quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeg jij nou dat dit onnodig is, degene die constant met meer subtiele bewoording je haat loopt te verspreiden en wel blij werd van 7 oktober, want legitieme doelwitten?
Eindelijk iemand die het echte leed benoemd.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:12 schreef roos94 het volgende:
Lopen er ook warriors mee m.b.t. alle geperma-bande FOK! slachtoffers?
Die lopen de tocht op hun toetsenbord.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:03 schreef capricia het volgende:
Lopen er ook warriors mee uit het Hamas topic op Fok?
No Jews,no news....quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:47 schreef Homey het volgende:
"het doel is aandacht vragen voor Gaza"
LOL
Als er 1 ding is waar de media gehyptoniseerd elke dag over bericht, overgoten met een saus van haat en eenzijdigheid, is het wel over Gaza.
Waarom willen deze mensen geen aandacht vragen voor conflicten waar de media feitelijk doodzwijgt: ik noem een Sudan, Congo en noem maar op?
Jij ? Ik zie je 8 uur per dag precies als het licht schijnt.quote:
Zekers.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jij ? Ik zie je 8 uur per dag precies als het licht schijnt.
Ik hoop op een livestream.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:06 schreef Ali_boo het volgende:
Het zal een vermakelijke shitshow worden. Ik kan niet wachten
Ik denk dat een paar chagrijnige Egyptische Militairen ze 100 KM voor de grens al oppakken en op de Greta boot zetten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:06 schreef Ali_boo het volgende:
Het zal een vermakelijke shitshow worden. Ik kan niet wachten
Dat vraag ik mij ook af.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:54 schreef Oud_student het volgende:
Wie zijn deze mensen?
Moeten ze niet werken, of is het hun vakantie?
Wie financiert deze linkse hobby?
Deze mensen worden gewoon betaald. Jankmarsen lopen is hun werk. Daarna weer lekker protesten en op het wegdek liggen, dan een illegale pride en dan ergens voor de rabo.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:57 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af.
Ergens moet het betaald worden..
En dan met vliegtuig naar huis om zo snel mogelijk weer de A12 te blokkeren.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:54 schreef Oud_student het volgende:
Wie zijn deze mensen?
Moeten ze niet werken, of is het hun vakantie?
Wie financiert deze linkse hobby?
Kunnen we dat niet subsidiren? Zonder retour natuurlijk.quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:56 schreef Toine51 het volgende:
Nou nou, wat een lef...
Zouden ze ook naar Darfur, Soedan, Ethiopi, Rusland durven te lopen?
Duizenden mensen die 3 dagen lang door de woestijn wandelen bij 40 graden.quote:de Egyptische kustplaats Al-Arish naar de grens met Gaza bij Rafah lopen. Dat meldt de organisatie achter de Nederlandse delegatie, die woensdagmiddag vertrekt vanaf Schiphol.De bijna vijftig kilometer lange mars naar de grensovergang begint zondag en duurt twee tot drie dagen. Onderweg slapen de deelnemers, afkomstig uit meer dan dertig landen, in tenten.
De mensen die hier aan meedoen zijn ontzettend aandachtsgeil. Natuurlijk is het allemaal live te volgen. Maak je daar niet druk om.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop op een livestream.
Kunnen ze meteen om wat donaties vragen voor het goede doel.![]()
Lijkt me wel ja, al is het om de wereld te laten zien dat Hamas niet homo/trans fobisch isquote:
Snel, allemaal protesteren tegen Egypte.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:27 schreef capricia het volgende:
Egypte steunt haar Palestijnse broeders. Dus je mag niet naar Rafah. En ook in Egypte moet je je visa hebben.
[ x ]
Waarom marcheren die Egyptenaren niet zelf op Gaza?quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Snel, allemaal protesteren tegen Egypte.
Een typisch voorbeeld van een gepensioneerde man die naar alle waarschijnlijkheid onder aanvoering van te veel media totaal geradicaliseerd is. Treurig om te zien. Dit viel ook al op bij de zogeheten 'Rode Lijn' demonstratie, waar een disproportioneel aantal senioren meeliep. Dat betreft natuurlijk nog een generatie die dagelijks trouw de krant leest en van 18:00 tot 23:00 aan te televisie zit gekluisterd en zo op basis van de ladingen pro-Palestijnse propaganda in dit conflict wordt meegezogen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:13 schreef Ali_boo het volgende:
Andre pakt het vliegtuig naar Egypte
Andre deugt![]()
[ afbeelding ]
Andr pakt vliegtuig naar Egypte voor Gaza-mars: ‘Wat daar gebeurt, gaat te ver’
https://www.ad.nl/binnenl(...)aat-te-ver~a729a874/
Meestal zijn de mensen in die leeftijdscategorie juist heel pro Isral. Ben benieuwd waar het precies is misgegaan bij hem. Al is het best aannemelijk dat die idd een jaar of 3 in hun eigen bubbel vastzittenquote:Op woensdag 11 juni 2025 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een typisch voorbeeld van een gepensioneerde man die naar alle waarschijnlijkheid onder aanvoering van te veel media totaal geradicaliseerd is. Treurig om te zien. Dit viel ook al op bij de zogeheten 'Rode Lijn' demonstratie, waar een disproportioneel aantal senioren meeliep. Dat betreft natuurlijk nog een generatie die dagelijks trouw de krant leest en van 18:00 tot 23:00 aan te televisie zit gekluisterd en zo op basis van de ladingen pro-Palestijnse propaganda in dit conflict wordt meegezogen.
Het belangrijkste woordje in die tweet is het woordje 'stupid'.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:27 schreef capricia het volgende:
Egypte steunt haar Palestijnse broeders. Dus je mag niet naar Rafah. En ook in Egypte moet je je visa hebben.
[ x ]
Zou ze niet als dom bestempelen, maar meer als naef.quote:Op donderdag 12 juni 2025 06:59 schreef Chadi het volgende:
Het is vrij dom om mensen die zoveel moeite doen voor een medemens weg te zetten als dom.
quote:
Onmenselijke behandelingen krijg je alleen van Isral of zijn de schuld van Isral. Isral heeft immers een verdrag met Egypte.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:36 schreef capricia het volgende:
Egypte heeft er niet zo'n zin in. Goh...wie had dat gedacht?
Deelnemers uit Frankrijk, Marokko, Nederland en vele andere landen zijn opgepakt en uitgezet, of wachten nog op uitzetting.
Ben benieuwd of ze zich nu ook ontvoerd voelen, of dat dat alleen bij Isral geldt.
[..]
Ontvoerd en gedeporteerd!quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:36 schreef capricia het volgende:
Deelnemers uit Frankrijk, Marokko, Nederland en vele andere landen zijn opgepakt en uitgezet, of wachten nog op uitzetting.
Ben benieuwd of ze zich nu ook ontvoerd voelen, of dat dat alleen bij Isral geldt.
[..]
Mooi.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Die moffen sturen ze gewoon door naar Ter Apel. Wij schaffen het wel.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De ene Nederlander gaat naar de grens met Gaza om voor Hamas te juichen en de andere Nederlander gaat naar de grens bij Ter Apel om donker uitziende personen te controleren. Het kan allemaal tegenwoordig.
Een sekte heeft ook voordelen. Voor de persoon die verder een leeg bestaan leidt. Opeens hoor je ergens bij, het is spannend, je mag meedoen met acties, je strijdt ergens tegen, je deugt, etcetera. Als je niet meedeed, zat je maar thuis op de bank een nietsnut te zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat hele pro-Pallie is gewoon een sekte geworden.
Mensen met mentale uitdagingen moeten we echt weer gaan beschermen tegen zichzelf.quote:Op donderdag 12 juni 2025 13:56 schreef Homey het volgende:
Concreet voorbeeld wat ik bedoel:
https://x.com/AmandaKluveld/status/1933112460979982622
Hier staat een jongedame die opeens zichzelf de jeanne d'arc waant, de goede strijd tegen het kwaad. Camera's op haar gericht, haar extreme behoefte aan aandacht en erkenning daarmee invullende.
Ze had hier ook niet hoeven staan, maar wat had ze dan gedaan? Thuis niksen op de bank. Een leeg bestaan, zielloos, stierlijke verveling.
Nee de sekte heeft weer een nieuw probleem gevonden waar ze hun haat kwijt kunnen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is dat ze Jeruzalem niet hebben bereikt anders zouden ze sterk in de buurt komen van dit complexquote:Op donderdag 12 juni 2025 11:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat een naief dom volk, volgens mij maken ze niet veel mee in hun dagelijks leven.quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:11 schreef capricia het volgende:
Oh, ze zijn al weer op de terugweg.
Dat filmpje ook.
[ x ]
Bekijk het van hun kant: nieuwe vrienden gemaakt, wellicht een gewillig oor bij onze hele neutrale pers. Die activisten willen maar al te graag bij zo'n talkshow zitten en Isral bashen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:18 schreef Swango het volgende:
[..]
Wat een naief dom volk, volgens mij maken ze niet veel mee in hun dagelijks leven.
Dachten ze nou echt dat ze een boeket rozen zouden krijgen van de autoriteit in Egypte?
Ze worden als mega irritant en dom gezien en ook zo behandeld. Jammer dan maar that's live, moet je maar niet met z'n allen zo'n idioot plan willen uitvoeren.
Ik zal het proberen maar dan moet ik er wel enorm veel moeite voor doen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:21 schreef Homey het volgende:
[..]
Bekijk het van hun kant: nieuwe vrienden gemaakt, wellicht een gewillig oor bij onze hele neutrale pers. Die activisten willen maar al te graag bij zo'n talkshow zitten en Isral bashen.
Wel opmerkelijk: geen enkele flauwe notie hebben hoe Egypte in de wedstrijd zit. Want Egypte praat onze pers niet over.
Je maakt een punt. Je ziet geen Aziaten of zwarte Afrikanen bij dit soort acties.quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:34 schreef Swango het volgende:
[..]
[..]
Ik zal het proberen maar dan moet ik er wel enorm veel moeite voor doen.
Wat ik zie is een club mensen met gevoel voor drama en provocatie, ik begin me langzamerhand te schamen als Westerling want deze beelden gaan de hele wereld rond.
Hoeveel meer aandacht wil je hebben? De media staan er letterlijk elke dag vol mee. Het is niet zo, dat we straks vergeten dat er iets aan de hand is in Gaza.quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:47 schreef Hallulama het volgende:
Gaza blijvend onder de aandacht te krijgen
Weer zo'n typische queer meid die denkt dat Palestina ook maar enige respect heeft voor mensen als haarquote:Op donderdag 12 juni 2025 15:11 schreef capricia het volgende:
Oh, ze zijn al weer op de terugweg.
Dat filmpje ook. Een complete luchthaven-trolley vol met je tassen en koffers voor een mars door de woestijn (1.02 min).
[ x ]
Korte vakantie dus.
Klopt ja, daarom gebruikte ik de woorden blijvend en maximaal, want dat is precies waar het elke serieuze protestant om te doen is.quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:50 schreef mackinac het volgende:
[..]
Hoeveel meer aandacht wil je hebben? De media staan er letterlijk elke dag vol mee. Het is niet zo, dat we straks vergeten dat er iets aan de hand is in Gaza.
Als dat echt het doel is kunnen ze beter naar Soedan of Tibet lopen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Klopt ja, daarom gebruikte ik de woorden blijvend en maximaal, want dat is precies waar het elke serieuze protestant om te doen is.
Ze zijn 'geketteld (wat is dat?) en opgepakt, oh nee, niet opgepakt' ze mochten Egypte niet eens in.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:16 schreef Montagui het volgende:
Hebben ze zelf hun vliegtickets betaald?
Duur tripje dan.
Spot on. Het zijn ook deze bejaarden die behept zijn - typisch Nederlands - met een enorm schuldcomplex. “Ik moet iets doen”. Niks moet ouwe, en hoezo ik? Narcisme alert.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een typisch voorbeeld van een gepensioneerde man die naar alle waarschijnlijkheid onder aanvoering van te veel media totaal geradicaliseerd is. Treurig om te zien. Dit viel ook al op bij de zogeheten 'Rode Lijn' demonstratie, waar een disproportioneel aantal senioren meeliep. Dat betreft natuurlijk nog een generatie die dagelijks trouw de krant leest en van 18:00 tot 23:00 aan te televisie zit gekluisterd en zo op basis van de ladingen pro-Palestijnse propaganda in dit conflict wordt meegezogen.
Omdat dat in de media niet (of in ieder geval te weinig) behandeld wordt en daardoor een ver-van-mijn-bed-show voor ze is.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:00 schreef Homey het volgende:
Bovendien, waarom hebben ze dat gevoel totaal niet bij Soedan of Koerdistan?
quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn 'geketteld (wat is dat?) en opgepakt, oh nee, niet opgepakt' ze mochten Egypte niet eens in.
https://x.com/QudsNen/sta(...)5vnvitrw56unGAw&s=19
Dat was een korte vakantie. Met het vliegtuig.quote:
Goed verhaal. Geloven we niks van.quote:Op donderdag 12 juni 2025 06:59 schreef Chadi het volgende:
Het is vrij dom om mensen die zoveel moeite doen voor een medemens weg te zetten als dom.
Nu is het wachten op honderden bootjes en schepen die die kant op gaan varen om voedsel te brengen.
Het probleem is dat de mensen die zich geroepen voelen om dit doen, zich geroepen voelen om dit te doen, omdat ze niks begrijpen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:27 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Dit is er n van Kweers for Palustain ja.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:02 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Weer zo'n typische queer meid die denkt dat Palestina ook maar enige respect heeft voor mensen als haar
Tja, als eerste zullen dit natuurlijk voornamelijk linkse en progressieve mensen zijn. Want let's face it: geen VVD'er, BBB'er of PVV'er is over het algemeen zo gek om naar de Gazastrook te willen reizen om Palestijnen te ondersteunen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Spot on. Het zijn ook deze bejaarden die behept zijn - typisch Nederlands - met een enorm schuldcomplex. “Ik moet iets doen”. Niks moet ouwe, en hoezo ik? Narcisme alert.
Bovendien, waarom hebben ze dat gevoel totaal niet bij Soedan of Koerdistan?
Ik heb het idee dat ze daar nog minder mee hebben in Egypte, dat veroorzaakt minder Instagram gezeik en fophef van EU-parlementarirs.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:53 schreef capricia het volgende:
De #SumoudConvoy is wel nog onderweg.
Vandaag via Libi komen ze aan in Egypte.
Veel Moslims voornamelijk, als ik het goed zie.
Ik kan alleen niet goed inschatten hoe groot die karavaan uit Afrika is.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze daar nog minder mee hebben in Egypte, dat veroorzaakt minder Instagram gezeik en fophef van EU-parlementarirs.
Bij de tandarts pakte ik eens de Volkskrant. Bijna elke pagina een artikel of referentie over en naar Gaza of Trump. Het is waarlijk een hypnose waar die redactie in zit.quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:50 schreef mackinac het volgende:
[..]
Hoeveel meer aandacht wil je hebben? De media staan er letterlijk elke dag vol mee. Het is niet zo, dat we straks vergeten dat er iets aan de hand is in Gaza.
Dat voornamelijk seculiere Isral?quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het gaat je niet om je medemens het gaat je om Isral en hun religieuze teringzooi.
Iemand die op basis van zijn geloof rechten claimt is niet seculierquote:Op donderdag 12 juni 2025 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat voornamelijk seculiere Isral?
Ja, echt.
Maar inderdaad. In dat afschuwelijke Isral heersen geen theocratische wetten. Daarom is het aantal gexecuteerde homo's en 'hoeren' ook zo laag.
Oh echt, je gaat deze kaart spelen?quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Iemand die op basis van zijn geloof rechten claimt is niet seculier
De ellende in Soedan met de talloze doden en de uitgemergelde kinderen en 13 miljoen ontheemde mensen is ook naast Egypte. Soedan grenst gewoon aan Egypte.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:40 schreef mackinac het volgende:
[..]
Als dat echt het doel is kunnen ze beter naar Soedan of Tibet lopen.
Als als als... Blijf bij de feiten.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh echt, je gaat deze kaart spelen?
Nou, dat wordt rete-interessant.
Uiteraard laat je gewoon geheel onbesproken dat wat basale mensenrechten voor homo's en vrouwen en ongelovigen betreft Isral een oase van vrijheid is in een zee van onderdrukkende regimes. Right?
Hoe zegt Hamas het ook weer?
Nogmaals: waren Palestijnen niet overwegend moslim geweest (sunni, uiteraard), had heel dit conflict jou geen reet genteresseerd.
Inderdaad dat hypothetische gelul om je kronkels goed te praten, is slaapverwekkend.quote:
Die zullen ook worden tegen gehouden, dat stuk waar ze doorheen moeten richting Gaza is zwaar gemilitariseerd daar mogen burgers simpelweg niet komen. Daarnaast zijn demonstraties verboden bij wet in Egypte.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:53 schreef capricia het volgende:
De #SumoudConvoy is wel nog onderweg.
Vandaag via Libi komen ze aan in Egypte.
Veel Moslims voornamelijk, als ik het goed zie.
Misschien kunnen ze protesteren tegen het feit dat demonstraties verboden zijn in Egypte.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die zullen ook worden tegen gehouden, dat stuk waar ze doorheen moeten richting Gaza is zwaar gemilitariseerd daar mogen burgers simpelweg niet komen. Daarnaast zijn demonstraties verboden bij wet in Egypte.
Ik weet wel zeker dat die kneuzen alleen zijn gegaan omdat ze zeker wisten dat ze zouden worden tegengehouden. Als je dit serieus wil doen probeer je geen commercile vlucht te boeken naar een plek waar je niet mag komen van de lokale overheid, met het plan om aldaar tientallen kilometers door de woestijn te wandelen met je rolkoffersquote:Voor de volgende gebieden geldt kleurcode rood:
Noord-Sina (ten noorden van de lijn Suez-Taba).
In dit gebied is het risico op een terroristische aanslag groot. In het grensgebied tussen Egypte en Isral en Gaza is het onveilig door de oorlog in Gaza. De Egyptische overheid verbiedt reizen in dit gebied.
Daar gaat deze discussie toch niet over Chef? Verder, de continue confiscatie van voedsel door Hamas wordt door iedereen veroordeeld.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:23 schreef Bart2002 het volgende:
Niemand hier gevoelig voor iets wat toch wel waar blijkt te zijn, van die bewuste willens en wetens uithongering zoals dat voorheen in de concentratiekampen ook ging.
Wat is iedereen hier het ermee eens dat het legitiem is allemaal. Beschamend. Echt hoor.
Ik ben zo benieuwd naar de verhalen wanneer ze thuis komen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 08:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik geniet van deze beelden
[ x ]
Heerlijk op zaterdagochtend, kopje koffie er bij.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Volgende keer weer veilig op een NS station of de UVA.
Je komt steeds weer nieuwe hilarische filmpjes tegen
[ x ]
Het wordt steeds gekker. Dit kon ik niet af kijken vanwege plaatsvervangende schaamte
[ x ]![]()
![]()
_____!
Dit vat de totale domheid van (uiterst) linkse gekkies in het Westen samen. Egypte heeft een bloedhekel aan Hamas.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 08:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Het wordt steeds gekker. Dit kon ik niet af kijken vanwege plaatsvervangende schaamte
[ x ]![]()
![]()
_____!
Nederlanders ook niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:26 schreef RotatoR het volgende:
Egyptenaren zijn niet gediend van Hamas sympathisanten.
"There is people in masks! There is people in masks!"quote:Op zaterdag 14 juni 2025 08:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Heerlijk op zaterdagochtend, kopje koffie er bij.![]()
![]()
_____!
Die vieze dikke transgender in het begin zou in Gaza meteen worden opgepakt en van het hoogste gebouw dat nog overeind staat worden geflikkerdquote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:47 schreef AchJa het volgende:
Boehoe... Egypte was niet aardig tegen ons!!!![]()
[ x ]
Draad:quote:The March To Gaza is voor de Nederlandse deelnemers geindigd in een vliegtocht naar huis via Istanboel. In de media lazen we veel interviewtjes met deelnemers. maar weinig over de organiserende club, de Global Coalition Against Occupation of Palestine.
Volgens hun website is de Global March To Gaza "een veelkleurige beweging van mensen met verschillende politieke, ideologische en godsdienstige achtergronden." Voorzitter is ene Saif Abu Kishk.
Over deze Saif Abu Kishk is weinig te vinden. Bij de oprichting van de Global Coalition werd hij aangekondigd als "representative of the Intersectual Movement of Catalonia". Vermoedelijk wordt hier "intersectioneel" bedoeld
De achternaam van de Globale Marsleider wordt ook anders gespeld, en als Saif Abukeshek komen we hem veel vaker tegen, onder meer als "Palestinian activist based in Barcelona".
Abukeshek is onder meer lid van het algemeen secretariaat van de Popular Conference for Palestinians Abroad (PCPA), een organisatie van Palestijnen in de diaspora die nauwe banden heeft met Hamas. De eerste vice-voorzitter was Europees Hamas-leider Majed al-Zeer.
De PCPA protesteerde in augustus 2023 tegen de arrestatie van Amin Abou Rashed, die verdacht wordt van het storten van 11 miljoen euro op rekeningen van Hamas.
Abukeshek is daarnaast "co-founder of the Palestinian Youth Movement (PYM)." Deze jeugdbeweging werkt volgens Isralische rapporten nauw samen met terreurbeweging PFLP, hun frontorganisatie Samidoun and met Students for Justice in Palestine (SJP).
Dan kan Danny wel een aantal subforums gaan sluitenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:37 schreef littlemindy het volgende:
Kunnen we de hele linkse woke gemeenschap niet op een verplichte Gaza mars sturen voor een noodzakelijke dosis realiteitszin?
Stereotypische uitstraling hebben ze daar zegquote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:47 schreef AchJa het volgende:
Boehoe... Egypte was niet aardig tegen ons!!!![]()
[ x ]
Een voordeel zou hij dan wel gehad hebben...er staan geen hoge gebouwen meer in Gaza.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Die vieze dikke transgender in het begin zou in Gaza meteen worden opgepakt en van het hoogste gebouw dat nog overeind staat worden geflikkerd
Wees blij dat je in Nederland leeft, onzeker stuk verdriet. Kun je zonder gestoord te worden je havermelkkoffie drinken van 9,95 in een of ander klein kutcaf in Amsterdam.
Klinkt als een oorlogsmisdaad. Al ellende genoeg daar.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:37 schreef littlemindy het volgende:
Kunnen we de hele linkse woke gemeenschap niet op een verplichte Gaza mars sturen voor een noodzakelijke dosis realiteitszin?
Ze dachten echt dat ze daar met open armen ontvangen zouden worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 08:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]![]()
![]()
_____!
Dan gaat NL faillietquote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:37 schreef littlemindy het volgende:
Nog niet erg genoeg...quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:30 schreef the-eye het volgende:
Zijn er nog meer van die filmpjes waarin van die activisten met zwepen geslagen worden?
Om te zien hoe erg het is enzo
Wel dezequote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:30 schreef the-eye het volgende:
Zijn er nog meer van die filmpjes waarin van die activisten met zwepen geslagen worden?
Om te zien hoe erg het is enzo
Dat moment dat je aangekeken wordt met een blik van, joh rot alsjeblieft lekker op zegquote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wel deze
https://x.com/GEvanlagen/(...)TSGE2f2v06WHT6w&s=19
Het zijn niet alleen antisemieten ook nog racisten. Zij scheren alle moslims over n kam. Denken dat de inwoners van Egypte hetzelfde zijn als Palestijnen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:25 schreef Bassie48 het volgende:
Domme, domme Nederlanders. Smerige antisemieten ook. Denken dat ze de wet van een ander land zo maar opzij kunnen schuiven.
Ik ben tegen elke demonstratie tegen de regering van Isral. Dat land heeft het recht zijn aartsvijanden met wortel en tak uit te roeien. Het is jammer voor de bevolking maar het kan helaas niet anders.
De enige manier op dit kutvolk het zwijgen op te leggen blijkbaarquote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:19 schreef xpompompomx het volgende:
Lekker veel geweldsfantasieen in dit topic. Fok! Op zijn mooist.
Ook deze mensen hebben vanzelfsprekend het recht om hun mening te uiten. Zou niet weten waarom je ze dat zou willen ontnemen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
De enige manier op dit kutvolk het zwijgen op te leggen blijkbaar
Nee hoor, het is lachen om naieve linkse deughippies die denken dat ze in het MO net als in het thuisland met alle regards worden behandeld. Helaas.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:19 schreef xpompompomx het volgende:
Past wel bij vandaag, op de verjaardag van de ultieme geweldsfantasie.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:19 schreef xpompompomx het volgende:
In Egypte in een gebied waar IS aanwezig is en lokale Egyptenaren niet kunnen komen?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook deze mensen hebben vanzelfsprekend het recht om hun mening te uiten. Zou niet weten waarom je ze dat zou willen ontnemen.
Vraag me oprecht af of ze zelf wel weten waar ze in godsnaam mee bezig zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook deze mensen hebben vanzelfsprekend het recht om hun mening te uiten. Zou niet weten waarom je ze dat zou willen ontnemen.
Wanneer ga je deze mensen zelf wat geven?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Egypte in een gebied waar IS aanwezig is en lokale Egyptenaren niet kunnen komen?
Wie zegt trouwens berhaupt dat Egypte om hun deugnarcisme heeft gevraagd? Egypte heeft hun eigen samenleving met hun eigen mores, narcistische figuren die met hen willen worden aangesproken passen daar niet tussen. Wat mij betreft vangen ze alles wat de lokale Egyptenaren besluiten ze te geven.
Niet? Ik ga niet in Egypte de lokale orde verstoren. Waarom zou ik? Ik ben geen Palliewappie.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wanneer ga je deze mensen zelf wat geven?
En daarom moet "dat kutvolk het zwijgen opgelegd worden"?quote:Op zaterdag [quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2738493/6/25#p217944377]zaterdag 14 juni 2025 19:30 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Vraag me oprecht af of ze zelf wel weten waar ze in godsnaam mee bezig zijn.
In Egypte is men daar niet van gediend zo blijkt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat het kutvolk is wat geen nee accepteert.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daarom moet "dat kutvolk het zwijgen opgelegd worden"?
In Egypte? Of in Gaza?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat dat kutvolk de lieve vrede in Egypte komt verstoren. Kom er dan maar achter wat de lokale Egyptenaren daar van vinden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daarom moet "dat kutvolk het zwijgen opgelegd worden"?
Dat werkt daar iets andersquote:
Waarom hebben zij het recht in Egypte te kutten? Wat voor een arrogante, koloniale houding is dat dan weer?quote:
Haha, ik had deze beelden nog helemaal niet gezien. Heerlijk, och, wat verdienen deze mensen dit ook.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 08:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]![]()
![]()
_____!
Wat dat betreft is het wel jammer dat de NLse delegatie meteen terug op een vliegtuig gezet werd.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, ik had deze beelden nog helemaal niet gezien. Heerlijk, och, wat verdienen deze mensen dit ook.
Dit zijn van die onvoorstelbaar naeve woke-isten, die fantaseren over een coalitie van 'de onderdrukten': oerconservatieve moslims, homo's, transgenders, mensen van kleur etc. Die gezamenlijk strijden tegen het onderdrukkende, kapitalistische, imperialistische, koloniale, 'witte' en Christelijk-Joodse Westen.
En bij de eerste beste stop in een Arabisch en Islamitisch land, waar men waarschijnlijk had verwacht met open armen te worden ontvangen, voor muntthee en gezamenlijke Islamitische gebedssessies bij het hardvuur met lokale Arabische veganistische gerechten, ondervind men met harde hand dat de wereld niet werkt zoals men zichzelf had ingebeeld.
Nou als dit in het Westen zou gebeuren en ze worden een beetje aangepakt bij een demonstratie, gaat men meteen klagen bij hun vriendjes in de media en bij NGOs dat hun 'rechten' onder druk staan en dat er sprake is van 'fascisme'. Nou, dat hoeven ze in Egypte niet te proberen.
En die hautaine houding ook, men met en zal zich een weg banen naar de Gazastrook, want men wil daar zo graag gaan cosplayen als een soort vrijheidsstrijders tegen een genocide, die er helemaal niet is.
🤡🤡🤡
Nooit in Egypte geweest? Daar is het overal een teringzooi. Wat waterflesjes meer of minder valt niet op.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het wel jammer dat de NLse delegatie meteen terug op een vliegtuig gezet werd.
Ik zag mensen met complete koffers. Ik had ze graag 48 uur door een woestijn zien zeulen met die shit.![]()
In die beelden valt me ook meteen de hoeveelheid plastic waterflessen, die men kennelijk gewoon achter laat als afval, op. Idem met veel protesten hier. Of ze laten al hun afval achter, of ze slopen wel weer iets.
Egypte zat daar duidelijk niet op te wachten.
Regelmatig in Egypte geweest. Maar ik ruimde wel mijn eigen troep op.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nooit in Egypte geweest? Daar is het overal een teringzooi. Wat waterflesjes meer of minder valt niet op.
U bent in ieder geval een kei in generaliseren.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Regelmatig in Egypte geweest. Maar ik ruimde wel mijn eigen troep op.
Mentaliteitskwestie.
Geweldige instelling ook. Vervuil gewoon lekker mee. Pleur je zooi maar op straat.
En dan hier zeker weer voor XR demonstreren.
Maar in Egyptequote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
U bent in ieder geval een kei in generaliseren.
.quote:Daar is het overal een teringzooi
Ah, dus dan mag jij als buitenlander zomaar een ander land bevuilen "want de ander doet het ook"quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nooit in Egypte geweest? Daar is het overal een teringzooi. Wat waterflesjes meer of minder valt niet op.
Wat dan ook feitelijk correct is. Zoek een Egyptische stad of dorp dat er net zo bijligt als Singapore. Ik wacht wel.quote:
Ik zou het zelf ook niet doen nee.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:18 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ah, dus dan mag jij als buitenlander zomaar een ander land bevuilen "want de ander doet het ook"
Mentaliteitskwestie.
Wat is dit voor hopeloze kudtmentaliteit man?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat dan ook feitelijk correct is. Zoek een Egyptische stad of dorp dat er net zo bijligt als Singapore. Ik wacht wel.
Dus als het er niet zo bij ligt als in Singapore " is het overal een teringzooi"quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat dan ook feitelijk correct is. Zoek een Egyptische stad of dorp dat er net zo bijligt als Singapore. Ik wacht wel.
Dat is toch geen vrijbrief om er zelf een teringzooi van te maken?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie in de tweets hierboven vooral Egyptenaren die allerlei shit naar de hier zo geliefde "palliewappies" gooien eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is toch geen vrijbrief om er zelf een teringzooi van te maken?
Hun land.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie in de tweets hierboven vooral Egyptenaren die allerlei shit naar de hier zo geliefde "palliewappies" gooien eigenlijk.
Even los van deze discussie:quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie in de tweets hierboven vooral Egyptenaren die allerlei shit naar de hier zo geliefde "palliewappies" gooien eigenlijk.
Zoals ik in het andere topic hierover al zei:quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Even los van deze discussie:
Wat hadden die mensen eigenlijk verwacht? Dat ze met open armen ontvangen zouden worden?
Ze lijken echt compleet flabbergasted.
En niet speciaal als reactie op jou hoor, maar eigenlijk voor iedereen.
Wat hadden ze gedacht? Hebben ze berhaupt nagedacht over Egypte?
quote:Op donderdag 12 juni 2025 13:11 schreef xpompompomx het volgende:
Egypte is dan ook wel echt een aidsland om in rond te reizen, de bevolking is kut, de bureaucratie is verschrikkelijk en het is er ook nog flink corrupt. Dat had ik ze van te voren ook wel kunnen vertellen.
Een tochtje op de Nijl maken en piramiden en tempels bekijken gaat prima, maar als je andere dingen probeert te organiseren loop je wel tegen een nare muur aan.
Toch hebben die mensen zich hier kennelijk nogal in verkeken. En er zat ook een organisatie achter.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoals ik in het andere topic hierover al zei:
[..]
Zelf zou ik al gestopt zijn toen bleek dat capricia wel in Egypte was geweest. Maar goed, dat ben ik en het lijkt erop dat Fok! vol zit met andere types.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja die snapt het echt niet.quote:
Ik wil niemand iets ontnemen. Sterker nog, ik wil alle pallie en linkswappies juist aansporen in de regio rond het conflictgebied gebruik te maken van hun vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij vraagt zich af of ze beseffen hoe lege borsten ruiken......nou ben ik ineens heel nieuwsgierig.quote:
Ik hoop dat je begrijpt hoe ironisch deze post is. Het hautaine spat ervan af, maar dat verwijt je vervolgens de andere kantquote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, ik had deze beelden nog helemaal niet gezien. Heerlijk, och, wat verdienen deze mensen dit ook.
Dit zijn van die onvoorstelbaar naeve woke-isten, die fantaseren over een coalitie van 'de onderdrukten': oerconservatieve moslims, homo's, transgenders, mensen van kleur etc. Die gezamenlijk strijden tegen het onderdrukkende, kapitalistische, imperialistische, koloniale, 'witte' en Christelijk-Joodse Westen.
En bij de eerste beste stop in een Arabisch en Islamitisch land, waar men waarschijnlijk had verwacht met open armen te worden ontvangen, voor muntthee en gezamenlijke Islamitische gebedssessies bij het hardvuur met lokale Arabische veganistische gerechten, ondervind men met harde hand dat de wereld niet werkt zoals men zichzelf had ingebeeld.
Nou als dit in het Westen zou gebeuren en ze worden een beetje aangepakt bij een demonstratie, gaat men meteen klagen bij hun vriendjes in de media en bij NGOs dat hun 'rechten' onder druk staan en dat er sprake is van 'fascisme'. Maar dat hoeven ze in Egypte niet te proberen.
En die hautaine houding ook, men met en zal zich een weg banen naar de Gazastrook, want men wil daar zo graag gaan cosplayen als een soort vrijheidsstrijders tegen een genocide, die er helemaal niet is.
🤡🤡🤡
Mijn ervaring is dat als je daar als blanke rondloopt je toch vooral gezien wordt als decadente ongelovige / wandelende cash piata. Beide perspectieven leiden er iig niet toe dat men je met enige vorm van oprechtheid danwel respect behandelt, maar vooral transactioneel - zoals dat anno nu zo mooi heet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoals ik in het andere topic hierover al zei:
[..]
Met hautain zijn heeft dit weinig te maken. In goed Duits noemen we dit Schadenfreude. Und mein Herr; Ich Freue mich Sehr.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik hoop dat je begrijpt hoe ironisch deze post is. Het hautaine spat ervan af, maar dat verwijt je vervolgens de andere kant
Deze mensen zijn totaal gehersenspoeld. Lezen alleen maar over 'de zielige palestijnen' en die 'duivelse israeliers'.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Even los van deze discussie:
Wat hadden die mensen eigenlijk verwacht? Dat ze met open armen ontvangen zouden worden?
Ze lijken echt compleet flabbergasted.
En niet speciaal als reactie op jou hoor, maar eigenlijk voor iedereen.
Wat hadden ze gedacht? Hebben ze berhaupt nagedacht over Egypte?
Behalve als Hamas Isral aanvalt.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:57 schreef The-BFG het volgende:
Ze waren even vergeten dat men in Egypte, groepen zoals Hamas helemaal zat zijn?
Niet eens het weer gecheckt. En nu bevangen door de hitte. En dat wil 48 uur door de woestijn lopen.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:44 schreef Homey het volgende:
[..]
Deze mensen zijn totaal gehersenspoeld. Lezen alleen maar over 'de zielige palestijnen' en die 'duivelse israeliers'.
Zo zwart-wit wordt dat conflict geduid. HELEMAAL NIETS over Egypte.
Dat Egypte zelf tientallen jaren Gaza bezet heeft, geen Palestijn wil toelaten, een schurfthekel heeft aan Hamas (tenzij ze Israel aanvallen), een dikke grens heeft neergezet met Palestina, etcetera, weet die naeve linkse gehersenspoelde hippies niks van af.
Reality check tot en met.
Maar dan nog: dan lezen ze complottheorin dat Egypte dit gedrag laat zien 'omdat ze afgekocht worden door Isral en Amerika'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |