https://www.leidschdagbla(...)t-gaza/70925345.htmlquote:AmsterdamEen groep van honderd Nederlanders doet mee aan de zogeheten Global March to Gaza, een internationaal initiatief waarbij mensen vanuit de Egyptische kustplaats Al-Arish naar de grens met Gaza bij Rafah lopen. Dat meldt de organisatie achter de Nederlandse delegatie, die woensdagmiddag vertrekt vanaf Schiphol.De bijna vijftig kilometer lange mars naar de grensovergang begint zondag en duurt twee tot drie dagen. Onderweg slapen de deelnemers, afkomstig uit meer dan dertig landen, in tenten. Hun doel is aandacht te vragen voor het lot van de inwoners van Gaza. Ze zijn van plan bij de grensovergang een kamp op te zetten, om hun eis van vrije toegang voor humanitaire hulp en wederopbouw kracht bij te zetten.
„De Israëlische staat hongert de Palestijnen in Gaza elke dag verder uit, terwijl er bij de grensovergang kilometers aan trucks klaarstaan met noodhulp”, meldt een woordvoerder van de Nederlandse delegatie. „Tegelijkertijd zijn we iedere dag getuige van bombardementen op scholen, ziekenhuizen en tentenkampen vol ontheemde burgers. Als overheden geen stappen zetten, moeten burgers het doen.”
Bij de Global March to Gaza zijn initiatieven en organisaties uit tientallen landen aangesloten. In Nederland gaat het onder meer om de stichting Plant een Olijfboom. De Vlaamse krant De Standaard meldde vorige week dat ook meer dan honderd Belgen aan de mars meedoen.
Of de andere 8 oorlogen waar die vriendelijke Arabieren, Israel met de grond gelijk wilden maken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeg jij nou dat dit onnodig is, degene die constant met meer subtiele bewoording je haat loopt te verspreiden en wel blij werd van 7 oktober, want legitieme doelwitten?
Ik heb op 7 oktober aardig wat posts gemaakt en er zat geen blije bij. Later ook niet. Laster is wat ik je zeg!quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeg jij nou dat dit onnodig is, degene die constant met meer subtiele bewoording je haat loopt te verspreiden en wel blij werd van 7 oktober, want legitieme doelwitten?
Eindelijk iemand die het echte leed benoemd.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:12 schreef roos94 het volgende:
Lopen er ook warriors mee m.b.t. alle geperma-bande FOK! slachtoffers?
Die lopen de tocht op hun toetsenbord.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:03 schreef capricia het volgende:
Lopen er ook warriors mee uit het Hamas topic op Fok?
No Jews,no news....quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:47 schreef Homey het volgende:
"het doel is aandacht vragen voor Gaza"
LOL
Als er 1 ding is waar de media gehyptoniseerd elke dag over bericht, overgoten met een saus van haat en eenzijdigheid, is het wel over Gaza.
Waarom willen deze mensen geen aandacht vragen voor conflicten waar de media feitelijk doodzwijgt: ik noem een Sudan, Congo en noem maar op?
Jij ? Ik zie je 8 uur per dag precies als het licht schijnt.quote:
Zekers.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jij ? Ik zie je 8 uur per dag precies als het licht schijnt.
Ik hoop op een livestream.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:06 schreef Ali_boo het volgende:
Het zal een vermakelijke shitshow worden. Ik kan niet wachten
Ik denk dat een paar chagrijnige Egyptische Militairen ze 100 KM voor de grens al oppakken en op de Greta boot zetten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:06 schreef Ali_boo het volgende:
Het zal een vermakelijke shitshow worden. Ik kan niet wachten
Dat vraag ik mij ook af.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:54 schreef Oud_student het volgende:
Wie zijn deze mensen?
Moeten ze niet werken, of is het hun vakantie?
Wie financiert deze linkse hobby?
Deze mensen worden gewoon betaald. Jankmarsen lopen is hun werk. Daarna weer lekker protesten en op het wegdek liggen, dan een illegale pride en dan ergens voor de rabo.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:57 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af.
Ergens moet het betaald worden..
En dan met vliegtuig naar huis om zo snel mogelijk weer de A12 te blokkeren.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:54 schreef Oud_student het volgende:
Wie zijn deze mensen?
Moeten ze niet werken, of is het hun vakantie?
Wie financiert deze linkse hobby?
Kunnen we dat niet subsidiëren? Zonder retour natuurlijk.quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:56 schreef Toine51 het volgende:
Nou nou, wat een lef...
Zouden ze ook naar Darfur, Soedan, Ethiopië, Rusland durven te lopen?
Duizenden mensen die 3 dagen lang door de woestijn wandelen bij 40 graden.quote:de Egyptische kustplaats Al-Arish naar de grens met Gaza bij Rafah lopen. Dat meldt de organisatie achter de Nederlandse delegatie, die woensdagmiddag vertrekt vanaf Schiphol.De bijna vijftig kilometer lange mars naar de grensovergang begint zondag en duurt twee tot drie dagen. Onderweg slapen de deelnemers, afkomstig uit meer dan dertig landen, in tenten.
De mensen die hier aan meedoen zijn ontzettend aandachtsgeil. Natuurlijk is het allemaal live te volgen. Maak je daar niet druk om.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop op een livestream.
Kunnen ze meteen om wat donaties vragen voor het goede doel.![]()
Lijkt me wel ja, al is het om de wereld te laten zien dat Hamas niet homo/trans fobisch isquote:
Snel, allemaal protesteren tegen Egypte.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:27 schreef capricia het volgende:
Egypte steunt haar Palestijnse broeders. Dus je mag niet naar Rafah. En ook in Egypte moet je je visa hebben.
[ x ]
Waarom marcheren die Egyptenaren niet zelf op Gaza?quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Snel, allemaal protesteren tegen Egypte.
Een typisch voorbeeld van een gepensioneerde man die naar alle waarschijnlijkheid onder aanvoering van te veel media totaal geradicaliseerd is. Treurig om te zien. Dit viel ook al op bij de zogeheten 'Rode Lijn' demonstratie, waar een disproportioneel aantal senioren meeliep. Dat betreft natuurlijk nog een generatie die dagelijks trouw de krant leest en van 18:00 tot 23:00 aan te televisie zit gekluisterd en zo op basis van de ladingen pro-Palestijnse propaganda in dit conflict wordt meegezogen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:13 schreef Ali_boo het volgende:
Andre pakt het vliegtuig naar Egypte
Andre deugt![]()
[ afbeelding ]
André pakt vliegtuig naar Egypte voor Gaza-mars: ‘Wat daar gebeurt, gaat te ver’
https://www.ad.nl/binnenl(...)aat-te-ver~a729a874/
Meestal zijn de mensen in die leeftijdscategorie juist heel pro Israël. Ben benieuwd waar het precies is misgegaan bij hem. Al is het best aannemelijk dat die idd een jaar of 3 in hun eigen bubbel vastzittenquote:Op woensdag 11 juni 2025 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een typisch voorbeeld van een gepensioneerde man die naar alle waarschijnlijkheid onder aanvoering van te veel media totaal geradicaliseerd is. Treurig om te zien. Dit viel ook al op bij de zogeheten 'Rode Lijn' demonstratie, waar een disproportioneel aantal senioren meeliep. Dat betreft natuurlijk nog een generatie die dagelijks trouw de krant leest en van 18:00 tot 23:00 aan te televisie zit gekluisterd en zo op basis van de ladingen pro-Palestijnse propaganda in dit conflict wordt meegezogen.
Het belangrijkste woordje in die tweet is het woordje 'stupid'.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:27 schreef capricia het volgende:
Egypte steunt haar Palestijnse broeders. Dus je mag niet naar Rafah. En ook in Egypte moet je je visa hebben.
[ x ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |