Dat is toch alleen maar beter voor de VVD? Dat gefaal van Faber.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze gaven aan een motie in te dienen. Ik denk echter dat ze geen handtekeningen wilden zetten omdat ze zien dat Faber niks gedaan krijgt en dan wel officieel hun goedkeuring eronder staat.
Dan waren er NSC bewindspersonen opgestapt, waarschijnlijk. Tenminste, die schermden daar enorm mee.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat hadden ze gewoon kunnen doen. Die handtekening.
En dan Geert gek maken.
Pvvers gaan echt niet op Dilan stemmen. Die voelen zich genaaid door haar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou dat niet beter zijn voor de PVV-ers die nu op iets anders willen stemmen? Als je een "linkse" VVD kandidaat daar neerzet gaan die misschien ergens anders heen.
Brekelmans of Karremans, vooral die laatste werd echt wel als de opvolger van Rutte gezien.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Pvvers gaan echt niet op Dilan stemmen. Die voelen zich genaaid door haar.
Beter zetten ze er een ander neer. Want zo goed ligt zij ook niet bij de VVD achterban.
Maar ja, wie dan hè?
Ik heb wat familieleden die vaak PVV stemmen, eens zien wat die er eigenlijk van vinden. Dat zijn van oudsher eigenlijk PvdA stemmers.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Pvvers gaan echt niet op Dilan stemmen. Die voelen zich genaaid door haar.
Beter zetten ze er een ander neer. Want zo goed ligt zij ook niet bij de VVD achterban.
Maar ja, wie dan hè?
Je trapt kennelijk in je eigen verzinsels.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bent in de PR machine van de PVV getrapt. Dat 10 puntenplan was een poging het kabinet te laten klappen, niks anders. Mislukte op inhoud omdat ze alle 4 tot zijn verbazing in stemden, dan maar op iets procedureels.
Ja die twee werden bij het vormen van het huidige kabinet veel genoemd om in de gaten te houden. Ik vond Brekelmans het ook wel goed doen (qua beeldvorming vooral), Karremans is me niet zo opgevallen dus die zie ik nog niet zo snel de stap naar voren zetten op dit moment. Maar ik vermoed eigenlijk dat Yeşilgöz gewoon blijft zitten en het nog een keer probeert.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Brekelmans of Karremans, vooral die laatste werd echt wel als de opvolger van Rutte gezien.
Hij kreeg "goed idee, werk maar uit" te horen. Losse punten kun je niet in een regeerprogramma zetten, de tijd van het hoofdlijnenakkoord was geweest. Hij moest het zelf uitwerken of Faber uit laten werken. Tenminste, als hij had gewild dat het werd uitgevoerd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:36 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je trapt kennelijk in je eigen verzinsels.
Wilders vroeg om zijn 10 puntenplan toe te voegen aan het hoofdlijnen akoord en als antwoord kreeg hij dat dat niet nodig was en zelf wel iets kon gaan utiwerken. Dat is heel iets anders dan instemmen.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:36 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je trapt kennelijk in je eigen verzinsels.
Wilders vroeg om zijn 10 puntenplan toe te voegen aan het hoofdlijnen akoord en als antwoord kreeg hij dat dat niet nodig was en zelf wel iets kon gaan utiwerken. Dat is heel iets anders dan instemmen.
Als Wilders dat plan in het hoofdlijnen akkoord had gewild had hij zich daar misschien tijdens de formatie al hard voor moeten maken?quote:NSC-leider Nicolien van Vroonhoven stelde tegenover de NOS dat de PVV zijn coalitiepartners 'krachteloos heeft achtergelaten'. Ze vertelde dat VVD, NSC en BBB maandagavond nog probeerden om PVV-leider Wilders tegemoet te komen. Zij stelden gezamenlijk voor om een motie in te dienen waarmee de door Wilders beoogde asielplannen via asielminister Faber zouden kunnen worden afgedwongen.
Wilders weigerde dat voorstel, volgens Van Vroonhoven omdat hij zijn keuze om uit de coalitie te stappen al gemaakt had. Ze benadrukte dat haar partij, net als VVD en BBB, inhoudelijk geen probleem hebben met de asielplannen.
Analysetje van Trouw. De kiezer zal zich moeten realiseren dat voor rechts migratie dit onderwerp enkel is om stemmen te trekken. Arbeidsmigratie is niet eens in zicht, dat is goed voor 90% van de migratie richting hier.quote:Angst voor de kiezer hield kabinet-Schoof vanaf dag één in de greep
Een Haagse wijsheid is dat kabinetten niet over beleid vallen, maar over onvoorziene bananenschillen. Anno 2025 gaat die regel niet meer op. Kabinetten vallen over asiel.
De afgelopen dagen tekende zich eenzelfde dynamiek af als in 2023, toen de VVD in Rutte IV de druk opvoerde over het asielbeleid. Premier Mark Rutte legde uiteindelijk een serie eisen op tafel waarmee D66, CDA en ChristenUnie onmogelijk konden instemmen. Ditmaal nam PVV-leider Geert Wilders die onverzoenlijke rol op zich.
Bij de VVD zullen ze dinsdag nog eens teruggedacht hebben aan de campagne van 2023, toen de partij besloot de PVV niet langer uit te sluiten voor een nieuwe coalitie. De liberalen speelden Wilders daarmee in de kaart als redelijk rechts alternatief. Maar de PVV’er blijkt een kleine twee jaar later geen ander politicus dan de man die in 2012 het kabinet Rutte I opblies.
Niet serieus met de PvdA met willen praten en alles op de PVV zetten was inderdaad een zeer onverantwoordelijke strategie van de VVD.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:59 schreef nostra het volgende:
Tja Dilan, dit had je moeten zien aankomen en als de wil dan (terecht) was om niet met Timmermans te gaan, dan dus de oppositie in. Maar dat zou dan "onverantwoord" zijn, ook volgens velen hier. Onverantwoord is een jaar deze treurnis en nog een jaar stilstand.
En dat nu blijkbaar nog een keer dunnetjes willen overdoen? Ik snap wel dat de deur open houden ook voordelen bied want je hebt meer opties. Van de andere kant kan ik me niet voorstellen dat er veel VVD'ers staan te trappelen op nog een keer met dictator Wilders te moeten dealen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet serieus met de PvdA met willen praten en alles op de PVV zetten was inderdaad een zeer onverantwoordelijke strategie van de VVD.
Een strategie die nu ook al goed is voor twee jaar stilstand. En daarmee ook voor grotere crises op allerlei vlakken.
Is dit jouw verzinsel of dat van trouw?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Arbeidsmigratie is niet eens in zicht, dat is goed voor 90% van de migratie richting hier.
Juist. En geen partij die er op afgerekend kan gaan worden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:59 schreef Hanca het volgende:
Zoals Trouw terecht analyseert is de NAVO top voor Schoof alleen maar makkelijker geworden.
https://www.trouw.nl/poli(...)vrije-hand~babb1cbf/
Een meerderheid had en heeft hij wel, met PvdA-GL, VVD, NSC, D66, CU, SGP achter zich. Maar hij zal nu geen boze ministerraad en geen vragen over tweets van Wilders meer krijgen. Hij kan eigenlijk veel volmondiger instemmen dan hij missionair kon. Controversieel verklaren gaan ze het echt niet.
Bontenbal komt ook totaal niet als een CDA-er over en dat is een enorm voordeel. Ik kan mij niet voorstellen om op het CDA te stemmen, maar Bontenbal lijkt een legitieme keuze. Ik moet mijzelf er steeds weer aan herinneren: ja maar, hij is van het CDA.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:58 schreef capricia het volgende:
Hoe langer ik er overna denk, hoe meer ik Bontenbal als kanshebber zie. Eens met @:hanca
De oude politiek is misschien wel over. Die oude mannen, Geert, Frans, denk dat veel mensen daar wel klaar mee zijn.
En Dilan die is het ook niet qua stemmentrekker.
Ja. Die komt opeens als een fris en jong geluid over. Als de nieuwe generatie. En geen oude CDA-politiek.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:03 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Bontenbal komt ook totaal niet als een CDA-er over en dat is een enorm voordeel. Ik kan mij niet voorstellen om op het CDA te stemmen, maar Bontenbal lijkt een legitieme keuze. Ik moet mijzelf er steeds weer aan herinneren: ja maar, hij is van het CDA.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |