Ik zeg ook niet dat we opschuiven naar de SGP. Ik zeg dat er binnen de vrijgemaakte kerk altijd nog SGP stemmers zitten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
De GKV bestaat niet eens meer. We zijn samengegaan met de NGK, dat was van oudsher veel meer een CDA kerk. Ik ben nota bene al 38 jaar lid van die kerk. En nee, we schuiven niet op naar de SGP. Men stemt CU, CDA of soms PvdD of PVV (ja, dat helaas ook) in onze kerken, dan heb je het wel gehad.
habtamu de hoop is ook wel een lekker dingquote:
De Vrijgemaakte Kerk is opgeheven.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat we opschuiven naar de SGP. Ik zeg dat er binnen de vrijgemaakte kerk altijd nog SGP stemmers zitten.
Of geen zin meer om echt werk te verzetten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:55 schreef Momo het volgende:
Zou Wilders er op gokken dat bij de volgende verkiezingen meer zetels zouden krijgen?
Dat is wat-ie zegt in elk geval. Maar het lijkt me dat-ie wel uitgespeeld is nu. Die kan de laatste jaren van z'n carrière blijven schreeuwen vanaf de zijlijn en dan thuis achter de geraniums wegkwijnen. Lekker gewerkt, Geert.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:55 schreef Momo het volgende:
Zou Wilders er op gokken dat bij de volgende verkiezingen meer zetels zouden krijgen?
En ook weer zo'n gare, populistische, aanval op de journalistiek.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:57 schreef beefkeek het volgende:
Agema zegt nu dat ze eerst een paar weken vrij neemt en het voor haar ophoudt. Mag een demissionair kabinet eigenlijk andere ministers aanstellen, of kan dat ook controversieel verklaard worden door de kamer?
Dat wordt idd interessant, en of de PVV vanaf nu alle voorstellen van het kabinet gaat afschieten omdat het kan, en het demissionaire kabinet helemaal vleugellam maken of dat die daar toch al op rekenen en ze met gematigde maar haalbare voorstellen gaan komen en dus de oppositie makkelijker mee kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:57 schreef capricia het volgende:
En welke PVV ministers vertrekken er allemaal, welke posten qua ministers en staatssecretarissen komen er vrij en welke partijen gaan dat invullen...
De VVD is nu duidelijk de grootste.
Dilan "ik sluit geen kiezer uit (behalve PvdA-GL)" Yesilgoz.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:59 schreef nostra het volgende:
Tja Dilan, dit had je moeten zien aankomen en als de wil dan (terecht) was om niet met Timmermans te gaan, dan dus de oppositie in. Maar dat zou dan "onverantwoord" zijn, ook volgens velen hier. Onverantwoord is een jaar deze treurnis en nog een jaar stilstand.
Of hij gokt juist op minder, de geruchten waren de laatste weken dat er dagelijks ruzie was binnen de fractie en dat ook het fractiebestuur veel ruzie had. Tel daarbij op dat Wilders geen contact meer had met een aantal bewindspersonen en hij was het misschien gewoon zat. Weer lekker met een groepje klapvee in de oppositie zitten is toch lekkerder.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:55 schreef Momo het volgende:
Neem aan dat VVD en CDA niet meer met PVV in een kabinet willen zitten. Wie wel? FvD en Ja21?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wat-ie zegt in elk geval. Maar het lijkt me dat-ie wel uitgespeeld is nu. Die kan de laatste jaren van z'n carrière blijven schreeuwen vanaf de zijlijn en dan thuis achter de geraniums wegkwijnen. Lekker gewerkt, Geert.
Dat mogen ze en ze hebben geen goedkeuring van de Kamer nodig. De Kamer kan bewindspersonen wegstemmen, maar hoeft ze niet goed te keuren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:57 schreef beefkeek het volgende:
Agema zegt nu dat ze eerst een paar weken vrij neemt en het voor haar ophoudt. Mag een demissionair kabinet eigenlijk andere ministers aanstellen, of kan dat ook controversieel verklaard worden door de kamer?
Ja. Grote sleutelrol ook voor GL/PvdA. Misschien daar mee gaan overleggen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wordt idd interessant, en of de PVV vanaf nu alle voorstellen van het kabinet gaat afschieten omdat het kan, en het demissionaire kabinet helemaal vleugellam maken of dat die daar toch al op rekenen en ze met gematigde maar haalbare voorstellen gaan komen en dus de oppositie makkelijker mee kunnen krijgen.
NWS / Noodtoestand of niet, Duitsland weigert nu asielzoekersquote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:05 schreef Elan het volgende:
Heel goed, hier ook graag invoeren. Dus stem allemaal op Wilders als je geen Parijse taferelen wilt in uw binnensteden.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Dilan "ik sluit geen kiezer uit (behalve PvdA-GL)" Yesilgoz.
EZ naar de VVD.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat mogen ze en ze hebben geen goedkeuring van de Kamer nodig. De Kamer kan bewindspersonen wegstemmen, maar hoeft ze niet goed te keuren.
Voor Zorg, Asiel en EZ zullen sowieso mensen moeten komen, dat doe je er niet zo maar bij.
Van der Burg kan toch zo weer verder met waar hij was gebleven?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
EZ naar de VVD.
Zorg naar NSC.
En asiel..wat moet daarmee gebeuren. Ook VVD??
Kan de BBB ook nog een tijdelijke bewindspersoon leveren ?
Ik denk dat VVD Asiel eist. En gaat proberen nog wat door beide kamers te loodsen. Dat zou de PVV echt de wind uit de zeilen nemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
EZ naar de VVD.
Zorg naar NSC.
Ja. Slim.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat VVD Asiel eist. En gaat proberen nog wat door beide kamers te loodsen. Dat zou de PVV echt de wind uit de zeilen nemen.
Misschien kan Mona nog wel een extra ministerie erbij nemen, die heeft me een politiek talent zeg!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
EZ naar de VVD.
Zorg naar NSC.
Hij krijg in ieder geval minder coalitiepartners.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:55 schreef Momo het volgende:
Dat lijkt me nou net zo iemand waar je maar niet vanaf komt en die gewoon vrolijk naar de volgende partij doorhobbelt. Alles voor een beetje macht.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ach Monaatje. We gaan je niet missen.
Ze hebben de ultieme troefkaart altijd nog achter de hand:quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
EZ naar de VVD.
Zorg naar NSC.
Dat gaat nog boeiend worden. NSC en BBB zijn zo goed als weg strakt maar de VVD blijft, en ik ben erg benieuwd hoe ze zich gaan opstellen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:57 schreef capricia het volgende:
En welke PVV ministers vertrekken er allemaal, welke posten qua ministers en staatssecretarissen komen er vrij en welke partijen gaan dat invullen...
De VVD is nu duidelijk de grootste.
Fryslan lever altijd markante figuren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:09 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ze hebben de ultieme troefkaart altijd nog achter de hand:
[ afbeelding ]
Dat zou ik ook zeggen als bij nieuwe verkiezingen je partij gedecimeerd wordt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:09 schreef Momo het volgende:
Mona zegt dat Wilders Nederland heeft verraden.
Ik denk niet dat ze bewindspersoon kan worden in een kabinet met het CDA.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou net zo iemand waar je maar niet vanaf komt en die gewoon vrolijk naar de volgende partij doorhobbelt. Alles voor een beetje macht.
Zou met een competent iemand als Van der Burg die wel gewoon met het CDA praat en zijn werk doet best een haalbare kaart zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat VVD Asiel eist. En gaat proberen nog wat door beide kamers te loodsen. Dat zou de PVV echt de wind uit de zeilen nemen.
Waarom blijf je herhalen dat de partijen Wilders zouden kunnen steunen met het passeren van het parlement met zijn puntjes die recht tegen onze wetten ingaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen als bij nieuwe verkiezingen je partij gedecimeerd wordt.
Al die nepemoties. Ze hadden Wilders ook gewoon kunnen steunen.
Ze steunden Wilders ook gewoon, hij kreeg alleen geen blanco cheque en er werd van hem een uitwerking verwacht.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen als bij nieuwe verkiezingen je partij gedecimeerd wordt.
Al die nepemoties. Ze hadden Wilders ook gewoon kunnen steunen.
Kan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:10 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat gaat nog boeiend worden. NSC en BBB zijn zo goed als weg strakt maar de VVD blijft, en ik ben erg benieuwd hoe ze zich gaan opstellen.
Het kan zijn dat ze zich afzetten tegen de PVV en weer lekker tegen de PVDA aan gaan schurken. Dat speelt mogelijk de PVV in de kaart.
Een andere mogelijkheid is dat ze proberen de PVV de wind uit de zeilen te nemen. Dat betekent het komende halfjaar veel VVD-PVDA clashes die beide bepaald geen windeieren zullen leggen.
Het meest waarschijnlijk acht ik dat ze het op een akkoordje gooien om de PVV te neutraliseren. Dus ouderwetse achterkamertjespolitiek om de buit te verdelen en voor de buhne veel ferme taal.
Gewaagde gok, want ik heb zo het vermoeden dat er hem een hernieuwd cordon sanitaire staat te wachten vanuit de VVD.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:55 schreef Momo het volgende:
Als Wilders asiel zo belangrijk vond was hij al lang op zoek gegaan naar een capabele minister.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:14 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ze steunden Wilders ook gewoon, hij kreeg alleen geen blanco cheque en er werd van hem een uitwerking verwacht.
Met dat vervolgens niet doen kom je op het middelbaar al niet weg. Als Wilders het landsbestuur zo belangrijk vind was Faber met concrete plannen gekomen, het bleef echter steken bij ophef en geschreeuw.
Dus hadden ze net zo goed kunnen tekenen en het richting Faber kunnen delegeren. Komt er toch niets meer van terecht.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:14 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ze steunden Wilders ook gewoon, hij kreeg alleen geen blanco cheque en er werd van hem een uitwerking verwacht.
Met dat vervolgens niet doen kom je op het middelbaar al niet weg. Als Wilders het landsbestuur zo belangrijk vind was Faber met concrete plannen gekomen, het bleef echter steken bij ophef en geschreeuw.
Precies wat een rare voorstelling van de zaken. Wilders blaast eenzijdig het kabinet op maar het is de schuld van zijn coalitiegenoten? Mooi dat BBB ook aangeeft dat Wilders een landverrader is, dat zeg ik ook al tijden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:14 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Vandaag nog sloot Dilan de PVV niet uit en gaf aan niet met de PvdA/GL in zee te willen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:14 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Gewaagde gok, want ik heb zo het vermoeden dat er hem een hernieuwd cordon sanitaire staat te wachten vanuit de VVD.
Die motie is voorgesteld, Wilders wilde een blanco cheque.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus hadden ze net zo goed kunnen tekenen en het richting Faber kunnen delegeren. Komt er toch niets meer van terecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |