abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217839841
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:16 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Vandaag nog sloot Dilan de PVV niet uit en gaf aan niet met de PvdA/GL in zee te willen.
Maar kunnen ze Nederland zo ver naar rechts trekken dat VVD/PVV/Ja21/FvD 76 zetels hebben en een meerderheid in de eerste kamer? Lijkt me hopelijk niet erg realistisch.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:17:51 #52
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217839843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:17 schreef Puzzie het volgende:
Faber :')
Het is net een chatbot.
  Moderator dinsdag 3 juni 2025 @ 16:18:10 #53
236264 crew  capricia
pi_217839848
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom blijf je herhalen dat de partijen Wilders zouden kunnen steunen met het passeren van het parlement met zijn puntjes die recht tegen onze wetten ingaan.
Volgens Dilan kon ie het sws wel uitvoeren. Via het hoofdlijnenakkoord. Via Faber.

Dus waarom dan niet je handtekening zetten? Zeker als je het vorige kabinet op asiel hebt laten vallen zoals de VVD gedaan heeft.

Het strengste asielbeleid ooit was het toch. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:18:11 #54
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217839849
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:17 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het is net een chatbot.
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217839851
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus hadden ze net zo goed kunnen tekenen en het richting Faber kunnen delegeren. Komt er toch niets meer van terecht. :')
Ze hebben gezegd dat hij het zelf mocht uitwerken of door Faber mocht laten uitwerken. Wilders kreeg volledig, 100%, zijn zin, dat maakt dit opstappen ook zo absurd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217839852
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:15 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Als Wilders asiel zo belangrijk vond was hij al lang op zoek gegaan naar een capabele minister.
Heb je de rest van zijn ploeg bekeken?

Het houdt nou niet bepaald over qua talent om het zacht uit te drukken.
pi_217839853
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:17 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het is net een chatbot.
Belediging voor chatbots.
pi_217839856
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan.
De BBB is wel echt groot in de EK. En dat gaat nog wel even zo blijven.
Dus die moet je niet te hard tegen de haren strijken als je iets wil.
Mwa, dat valt op zich wel mee. Verkiezingen voor TK zijn waarschijnlijk eind dit jaar, als het goed gaat misschien een nieuw kabinet begin-halverwerge 2026. Dan zit er minder dan een jaar tussen naar de eerste kamer verkiezingen. Nieuwe coalitie kan waarschijnlijk wel de gok wagen om de BBB te negeren tenzij die partij echt fors zetels wint bij de volgende TK verkiezingen, en dat betwijfel ik.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:19:36 #59
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217839858
'Aangezocht' ik hoor dat net Keizer zeggen en de verslaggever. Is dat Haags jargon?
I am a black hole shitting into the void
pi_217839865
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:18 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Mwa, dat valt op zich wel mee. Verkiezingen voor TK zijn waarschijnlijk eind dit jaar, als het goed gaat misschien een nieuw kabinet begin-halverwerge 2026. Dan zit er minder dan een jaar tussen naar de eerste kamer verkiezingen. Nieuwe coalitie kan waarschijnlijk wel de gok wagen om de BBB te negeren tenzij die partij echt fors zetels wint bij de volgende TK verkiezingen, en dat betwijfel ik.
Eerste half jaar heb je ook nog niet veel wetten, zeker niet al door de Tweede Kamer heen bij de Eerste Kamer.

En de BBB is net 2 zetels kwijt geraakt in de Eerste Kamer, de afbraak is daar al begonnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 3 juni 2025 @ 16:20:46 #61
236264 crew  capricia
pi_217839867
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hebben gezegd dat hij het zelf mocht uitwerken of door Faber mocht laten uitwerken. Wilders kreeg volledig, 100%, zijn zin, dat maakt dit opstappen ook zo absurd.
Ja. Het zat hun dan ook helemaal niet in die 10 punten an sich. Dat was echt allemaal wel prima.

Maar ik denk dat Dilan zich gewoon niet liet piepelen. Met Geert zijn gedram om een handtekening.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 3 juni 2025 @ 16:20:48 #62
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217839869
twitter

Ik zag dit in mijn tijdlijn floepen net, zal vast werken ja... beetje wishful thinking
pi_217839875
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:19 schreef Gimmick het volgende:
'Aangezocht' ik hoor dat net Keizer zeggen en de verslaggever. Is dat Haags jargon?
Een poging tot intelligent overkomen door een bejaard woord te gebruiken i.p.v. "gevraagd"
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_217839876
Huh, waarom wordt Hermans geskipt? De andere vice-premiers plus Faber zijn wel allemaal even langs de pers gelopen
pi_217839884
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Het zat hun dan ook helemaal niet in die 10 punten an sich. Dat was echt allemaal wel prima.

Maar ik denk dat Dilan zich gewoon niet liet piepelen. Met Geert zijn gedram om een handtekening.
Wilders had geen 'ja, prima' verwacht, wilde een inhoudelijke ruzie om met een knal weg te kunnen lopen. Kreeg hij niet, was de rest te slim voor. En dus begon hij over die handtekeningen. Hadden ze die gezet, had Wilders wat anders verzonnen. Wilders enige doel was opstappen, niet het veranderen van het asielbeleid. Hij moest alleen een reden creëeren.
pi_217839885
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:21 schreef vPlien het volgende:
Huh, waarom wordt Hermans geskipt? De andere vice-premiers plus Faber zijn wel allemaal even langs de pers gelopen
Die is naar het afscheid van Wiegel.
pi_217839891
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kom nou zeg, dit was een totale fopspeen c.q. een dikke middelvinger.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_217839898
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:22 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Die is naar het afscheid van Wiegel.
Ah ja logisch, thanks
pi_217839900
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:23 schreef quo_ het volgende:

[..]
Kom nou zeg, dit was een totale fopspeen c.q. een dikke middelvinger.
Je bent in de PR machine van de PVV getrapt. Dat 10 puntenplan was een poging het kabinet te laten klappen, niks anders. Mislukte op inhoud omdat ze alle 4 tot zijn verbazing in stemden, dan maar op iets procedureels.
  Moderator dinsdag 3 juni 2025 @ 16:25:22 #70
236264 crew  capricia
pi_217839903
Ik vind eigenlijk dat de VVD zich beter kan voorbereiden op een andere lijsttrekker dan Yesilgöz. Die ruikt nu echt te veel naar de PVV.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:25:28 #71
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217839905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:21 schreef vPlien het volgende:
Hermans is net zo'n leeghoofd als Geert. Heeft niks concreets te melden..
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:26:03 #72
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217839910
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens Dilan kon ie het sws wel uitvoeren. Via het hoofdlijnenakkoord. Via Faber.

Dus waarom dan niet je handtekening zetten? Zeker als je het vorige kabinet op asiel hebt laten vallen zoals de VVD gedaan heeft.

Ze gaven aan een motie in te dienen. Ik denk echter dat ze geen handtekeningen wilden zetten omdat ze zien dat Faber niks gedaan krijgt en dan wel officieel hun goedkeuring eronder staat.
  Moderator dinsdag 3 juni 2025 @ 16:26:26 #73
236264 crew  capricia
pi_217839912
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bent in de PR machine van de PVV getrapt. Dat 10 puntenplan was een poging het kabinet te laten klappen, niks anders. Mislukte op inhoud omdat ze alle 4 tot zijn verbazing in stemden, dan maar op iets procedureels.
En dat hadden ze gewoon kunnen doen. Die handtekening.

En dan Geert gek maken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217839915
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat de eis van Wilders was dat ze een handtekening zetten onder die maatregelen.
quote:
"Zoals u weet, wil ik dat Nederland tot de landen met het strengste asielbeleid van Europa behoort. Daar heb ik een plan voor gepresenteerd, en daar hebben mijn voormalig coalitiegenoten niet hun handtekening onder gezet", aldus Wilders. "Ze zeggen: dien het maar in, of misschien kunnen we een motie indienen om het te onderzoeken, of vraag je minister maar om iets te maken. Dat is natuurlijk geen garantie dat iets door de ministerraad of door de Tweede Kamer komt. Op dit moment kon ik niets anders doen dan de stekker uit onze medewerking aan dit kabinet te trekken."
De opstelling van de andere coalitiepartijen was dat die punten prima zijn maar dat Faber dat via de kamer moet regelen. Wilders wilde de garantie van zijn coalitie dat ze deze punten van hem doorstempelen. Zijn coalitie moest dus tekenen bij het kruisje. Dat lijkt me nooit realistisch, je coalitie proberen te chanteren met een kabinetsval als ze niet precies naar je pijpen dansen. Als Wilders die punten echt had binnen willen halen waarom dan geen moties of wetten maken waarom moet het op deze manier in een achterkamertje beklonken worden. Als VVD, NSC,BBB op die manier zich laten commanderen kunnen ze toch beter in de PVV opgaan lijkt me.
  Moderator dinsdag 3 juni 2025 @ 16:27:00 #75
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217839919
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:25 schreef capricia het volgende:
Ik vind eigenlijk dat de VVD zich beter kan voorbereiden op een andere lijsttrekker dan Yesilgöz. Die ruikt nu echt te veel naar de PVV.
Zou dat niet beter zijn voor de PVV-ers die nu op iets anders willen stemmen? Als je een "linkse" VVD kandidaat daar neerzet gaan die misschien ergens anders heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')