Ze moeten helemaal niet praten met de grootste.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat dat de uitkomst gaat zijn (althans dat mag ik hopen). Maar op een dag als gisteren dat al roepen is een soort van kiezersbelofte die je dan later moet gaan breken als blijkt dat PVV toch weer de grootste wordt. Dan moet er gewoon gepraat gaan worden met PVV. Ik denk dat het verstandiger is voor de VVD om in deze fase gewoon even geen beloften te doen en rustig af te wachten hoe het hele spel zich in de komende maanden gaat ontvouwen. De PVV uitsluiten kun je in de week voor de verkiezingen ook nog doen.
Mijn gevoel zegt van wel.quote:
Welke motie?quote:Op woensdag 4 juni 2025 00:02 schreef nostra het volgende:
Als Dilan echt die motie gaat indienen, ga ik wel stuk
Benieuwd wat ze kiezen, wordt een interessante campagne.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:51 schreef nostra het volgende:
Tja, je ziet duidelijk dat het VVD campagneteam nog de beste strategie moet bedenken. Sluit je de PVV uit, kies je dus voor samenwerking met GLPvdA als je wil regeren, iets waar een net zo groot deel van de achterban van gruwelt. Op voorhand niet willen regeren is geen optie. Alleen met CDA en 1 of 2 andere partijen heb je de zetels naar alle waarschijnlijkheid niet voor, of het CDA moet echt gaan verrassen, wat niet totaal onwaarschijnlijk is. Plus de vraag of je Yesilgoz wel moet laten zitten, die kaart kan je ook op twee manieren spelen.
Ze moeten niks, maar als je enige vorm van politiek volgt dan weet je dat dat onherroepelijk gaat gebeuren.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze moeten helemaal niet praten met de grootste.
Trump is al dagen nergens te bekennen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:56 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat het niet zo slim van Geert is dit voor de NAVO-top te doen.
Trump haalt vast wel weer wat capriolen uit waardoor de aandacht naar geopolitiek gaat.
Bij de NAVO top zal hij wel weer prominent in beeld zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump is al dagen nergens te bekennen.
Yesilgoz is meer rechts dan liberaal.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:55 schreef Hanca het volgende:
En ik durf te wedden dat strategen bij de VVD en volgens mij ook het VVD bestuur en de brede partijtop heel goed zien wat ik zei: de deur naar de PVV open laten staan kost de VVD veel zetels en maakt de kans op een premier van VVD huize klein.
Maar ze zitten met Yeşilgöz. Haar naar voren schuiven blijkt een enorme blunder te zijn geweest. Ze blijkt, wat door sommigen vooraf al werd gezegd, echt meer PVV dan VVD. Ze is niet van degelijk bestuur met zo laag mogelijke belastingen, waar de VVD voor staat, maar echt van het asielzoekers pesten. Yeşilgöz zal dus de PVV niet snel uitsluiten.
De methode met de grootste kans om de verkiezingen te winnen wordt dus geblokkeerd door de partijleider. Ik vraag me af of ze daar al bezig zijn met haar vervangen, of dat ze vinden dat ze het hier nou eenmaal mee moeten doen en gaan proberen Yeşilgöz over te halen toch verstandig te zijn.
Ik denk dat Wilders de verantwoordelijkheid voor het niet door gaan van de huurbevriezing niet wilde dragen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:56 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat het niet zo slim van Geert is dit voor de NAVO-top te doen.
Trump haalt vast wel weer wat capriolen uit waardoor de aandacht naar geopolitiek gaat.
Ik snap dat het lastig is te accepteren maar helemaal niemand gaat meer met de onbetrouwbare prutsers van de PVV in zee.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ze moeten niks, maar als je enige vorm van politiek volgt dan weet je dat dat onherroepelijk gaat gebeuren.
Vind dit een beetje een kortzichtige en kinderachtige kijk op de politiek.
Ze hoeven er toch niet mee in zee te gaan? Dat stel ik helemaal nergens dus deze frame kun je achterwege laten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik snap dat het lastig is te accepteren maar helemaal niemand gaat meer met de onbetrouwbare prutsers van de PVV in zee.
Niets kortzichtig en kinderachtig aan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ze moeten niks, maar als je enige vorm van politiek volgt dan weet je dat dat onherroepelijk gaat gebeuren.
Nee, dat gebeurt niet onherroepelijk. PVV mag misschien mensen uitnodigen, maar als er niemand komt gaan ze naar de een-na-grootste partij.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar heb je op zich wel een redelijk punt, maar hoe geloofwaardig is het als de VVD na twee kabinetten met de PVV gaat roepen dat ze het nu toch echt nooit meer gaan doen? Ik denk dat ze dan ook keihard worden aangevallen in de aanloop naar de verkiezingen, want hoe het dit kabinet is vergaan was nou ook weer niet zo heel onvoorspelbaar.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is een heel deel van de VVD die samenwerken met de PVV al nooit zag zitten en er nu helemaal van gruwt, die kan je ook verliezen. Er zijn niet veel alternatieven voor de VVD, maar Bontenbal kan toch best aantrekkelijk worden.
En je moet als VVD eigenlijk zorgen dat men weet dat stemmen op de PVV geen zin heeft. Dat voor mensen die een rechts beleid willen, VVD de enige optie is. Zo min mogelijk stemmen verliezen aan de rechterflank. Dat kan volgens mij alleen maar met een campagne "een stem op Wilders is een grotere kans op premier Timmermans". Dan moet je zelf dus wel de PVV uitsluiten.
Als de VVD de PVV niet uitsluit, klinkt het namelijk eerder zo: "stem Wilders ipv de VVD, dan weet je zeker dat Timmermans in de oppositie blijft". Als de VVD de deur naar de PVV open laat staan, kost ze dat zeker 10 zetels.
Als zij de PVV asielpunten overneemt geef ik de 25% kans dat ik op haar zal stemmen, zeker als zij duidelijk maakt dat het een breekpunt is in de coalitieonderhandelingen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik heb het idee dat Yesilgoz voor nu vooral de PVV-stemmers naar VVD wil trekken door ook hard in te zetten op migratie maar dan wel dat VVD haar verantwoordelijkheid neemt ipv PVV.
Dat je daarmee de wat gematigde VVD'ers mee wegjaagt is mogelijk. Ze zit in een spagaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |