Dus de VS houd zich aan een verdrag die het alleen met zichzelf heeft?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 01:31 schreef Viesdik het volgende:
Dit is een heel interessant stuk. Hierin staat bijvoorbeeld dat Amerika zich wel houdt aan NEW start, maar inderdaad Rusland is teruggetrokken.
Maar als Amerika erin zit, dan kunnen we dus concluderen dat Amerika niet achter deze aanval stond of niet geïnformeerd was. Wellicht dat dat de reden is dat Trump (nog) niks van zich heeft laten horen?
Dit zet de relatie tussen NAVO-landen dan wellicht ook op scherp.
https://www.csis.org/anal(...)reases-nuclear-risks
Dat staat er:quote:Op dinsdag 3 juni 2025 01:39 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dus de VS houd zich aan een verdrag die het alleen met zichzelf heeft?
Niemand die ze weerhoudt om te doen wat ze goed achten maar dat verdrag is natuurlijk wc papier geworden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 01:40 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat staat er:
In een directe reactie op de Russische opschorting van New START legde minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken uit : "Ik denk dat het belangrijk is dat we ons op dit gebied verantwoordelijk blijven gedragen. Dat is ook iets wat de rest van de wereld van ons verwacht." Dit suggereert dat de Verenigde Staten zich zullen blijven houden aan de New START-limieten en wapenbeheersing en andere risicobeperkende maatregelen zullen blijven nastreven, zelfs zonder een bereidwillige partner in Moskou.
Ok. Wat stel je voor?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:02 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik las dat Noord Korea 7 miljoen granaten aan Rusland heeft geleverd, en nu is er ook nog een brug gebouwd op de grens tussen Rusland en Noord Korea om de wapenleveringen te versnellen. Daarnaast stuurt Iran weer drones. De oorlog wordt alleen maar bloederiger en destructiever. Daarbij dient gezegd te worden dat de Russen zich vaak smeriger opstellen door burgerdoelen te raken terwijl Oekraine zich voornamelijk blijft richten op militaire doelen.
Niets, ik bekijk alles vanaf de zijlijn. Ik ben bang dat de oorlog nog verder escaleert. En het is te Hopen dat Rusland niet zo gek is om daadwerkelijk kernwapens in te zetten.quote:
Ze hoeven nog net geen slaven te worden van de Russen. Die Poetin is het echt helemaal kwijt.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:25 schreef oheng het volgende:
In Istanbul zijn weer dezelfde eisen ongeveer van de russen, als in 2022.... Geef grote delen van je land op, ontwapen je leger, en een verbod op enige militaire samenwerking met andere landen.
Putin is geobsedeerd, die stopt nooit, tenzij hij gestopt wordt. Zou mij niet eens verbazen als hij eerdaags door een Oekraïense drone aanval wordt omgelegd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 06:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hoeven nog net geen slaven te worden van de Russen. Die Poetin is het echt helemaal kwijt.
Er is ook een afspraak dat de VS, GB en Rusland de grenzen en veiligheid van Oekraïne garanderen. Die is wel echt in tegenstelling tot jouw verzinsels. Bovendien wat heeft Oekraïne te maken met afspraken tussen andere landen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:47 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Er schijnt internationaal een afspraak te zijn dat vliegtuigen die de capaciteit hebben om kernwapens te dragen, altijd buiten in het zicht moeten staan. zodat ze vanuit de ruimte te zien zijn.
Aansluitend is er een afspraak dat zolang dit gebeurt, ze ook niet aangevallen/vernietigd mogen worden.
Dat staat los van het gegeven of ze wel of niet zijn ingezet natuurlijk.
Neuh, als je Putin vermoord weet je niet wat je ermee voor terug krijgt. Daarnaast kan dat de gemiddelde Rus alleen maar meer steun geven voor de oorlog in Oekraïne.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:05 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Putin is geobsedeerd, die stopt nooit, tenzij hij gestopt wordt. Zou mij niet eens verbazen als hij eerdaags door een Oekraïense drone aanval wordt omgelegd.
Je krijgt een machtsstrijd in het Kremlin. De verschillende bloedgroepen gaan elkaar proberen de strot af te snijden. En wat de Russische burgers daarvan vinden boeit niet. ~70% staat achter de oorlog.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:37 schreef descon het volgende:
[..]
Neuh, als je Putin vermoord weet je niet wat je ermee voor terug krijgt. Daarnaast kan dat de gemiddelde Rus alleen maar meer steun geven voor de oorlog in Oekraïne.
Denk dat van binnenuit vermoord worden door tegenstanders een groter risco is voor Putin.
Hoe weet je hun eerlijke mening zo zeker?quote:
Gaat het over de alertstate of over UVB-76 "The Buzzer" (4625/kHz)?quote:Op maandag 2 juni 2025 22:20 schreef Candymannetje het volgende:
@:Achja de cijfercombinatie...
Iets met interne fatale gebeurtenis, hoogste alertheid, gevaar van binnenuit en verhoogde dreiging?
Alertstate in Rusland na de drone aanval.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gaat het over de alertstate of over UVB-76 "The Buzzer" (4625/kHz)?
Hoezo meer overlevingskans? Alsof de EOV/LUVERD hun stroom uit een stopcontact haalt...quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:29 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Da's deze:
[ x ]
En zo te zien heeft Oekraïne het hele gebied rond Melitopol zonder stroom gezet. Dat geeft de drones meer overlevingskans:
Maar dat zei ik toch ook niet? Het maakt de communicatie van de Russen ter plaatse er ongetwijfeld niet makkelijker op = meer kans.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoezo meer overlevingskans? Alsof de EOV/LUVERD hun stroom uit een stopcontact haalt...
En verder Oorlog-Monitor...
De Russen gebruiken nogal wat huis- tuin- en keukenspul, dat is al sinds 2022 bekend. Dus last gaan ze er zeker van krijgen, al is het maar doordat ze hun telefoons/radio's niet kunnen opladen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoezo meer overlevingskans? Alsof de EOV/LUVERD hun stroom uit een stopcontact haalt...
En verder Oorlog-Monitor...
Dat zeg ik niet maar zijn benadering is wat mij betreft wel laakbaar en intellectueel lui.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Welke onzin, Mearsheimer volgt simpelweg een andere theoretische benadering. Het offensieve realisme is niet even met een youtubevideo te weerleggen.
Zijn theorie zet hij duidelijk uiteen in: The Tragedy of Great Power Politics by John J. Mearsheimer (2001), en zijn huidige zicht op de oorlog is simpelweg een toepassing van deze theorie. Dit is dus verre van propagandistisch.
Als ze nu nog ff wakker worden en snappen dat al je allies tarrifs opleggen ook niet helptquote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:57 schreef cosmosis het volgende:
De VS begint eindelijk door te hebben, om China tegen te gaan kunnen ze het beste UKR supporten...
[ x ]
Heb je de indruk dat de bevolking tegen is? Als dat zo zou zijn zou men niet met een Russische vlag om het hoofd gewikkeld juichend naar het front rennen. Pas als men daar is is men ineens niet zo enthousiast meer.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe weet je hun eerlijke mening zo zeker?
Is van de serie lost.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:20 schreef Candymannetje het volgende:
@:Achja de cijfercombinatie...
Iets met interne fatale gebeurtenis, hoogste alertheid, gevaar van binnenuit en verhoogde dreiging?
Ik weet het niet, maar wat mensen zeggen die in een gewelddadige dictatuur leven en wat ze echt vinden daar zit soms wel wat ruimte tussen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heb je de indruk dat de bevolking tegen is? Als dat zo zou zijn zou men niet met een Russische vlag om het hoofd gewikkeld juichend naar het front rennen. Pas als men daar is is men ineens niet zo enthousiast meer.
En de burgers hebben behalve inflatie en andere economische shit en vertragingen op het vliegveld weinig last van de oorlog omdat Oekraïne de burgers ontziet. Dus waarom zouden ze tegen zijn?
Dat zal best. Maar ik zie nergens protesten ontstaan. Geen interne sabotage. Niks. De Russen dragen braaf hun steentje bij. En als je denkt dat dat komt doordat de Russische overheid alles goed in de gaten houdt heb ik nog wel een container met drones voor je.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar wat mensen zeggen die in een gewelddadige dictatuur leven en wat ze echt vinden daar zit soms wel wat ruimte tussen.
Oorlogsmisdaad.quote:🔞❗️Sumy was hit by a long-range MLRS with cluster munitions. 4 arrivals were recorded in different areas.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1929802927389937860
Aggregaat... Ook het Russische leger is gewoon zelfvoorzienend hoor mbt stroom. Die zijn echt niet afhankelijk van de "walspanning".quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:52 schreef Ulx het volgende:
De Russen gebruiken nogal wat huis- tuin- en keukenspul, dat is al sinds 2022 bekend. Dus last gaan ze er zeker van krijgen, al is het maar doordat ze hun telefoons/radio's niet kunnen opladen.
Daar hebben ze het civiele stroomnet niet voor nodig.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:36 schreef MaxMark het volgende:
Maar dat zei ik toch ook niet? Het maakt de communicatie van de Russen ter plaatse er ongetwijfeld niet makkelijker op = meer kans.
Kom jij wel eens buiten?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen gebruiken nogal wat huis- tuin- en keukenspul, dat is al sinds 2022 bekend. Dus last gaan ze er zeker van krijgen, al is het maar doordat ze hun telefoons/radio's niet kunnen opladen.
Het begint nu zelfs de lickspittles van de GOP op te vallen dat Trump wel erg veel waardering voor de Russen toont.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqovvtkoqk2y
Its remarkable how protective Trump is being of Russia. Now Speaker Johnson has publicly admitted that he wants the toughest possible sanctions on Russia. The Senate has a strong majority in favor. However, Trump refuses to act. https://nypost.com/2025/0(...)-strongly-as-we-can/
Een powerbank van 100 piek kun je al een V8 mee starten en je telefoon 500x mee opladen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:00 schreef Ulx het volgende:
Ik waardeer jullie vertrouwen in de uitrusting van het Russische leger. Ik heb daarover gewoon mijn twijfels.
Het is anecdotal, maar dit is wat de bekende gevluchte russen zelf zeggen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe weet je hun eerlijke mening zo zeker?
Weinig mensen zijn echt eerlijk lijkt me, plus mensen zijn in het algemeen heel gevoelig voor groepspsychologie en absorberen wat hun sociale omgeving vindt of wat ze denken dat hun sociale omgeving van ze verwacht.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is anecdotal, maar dit is wat de bekende gevluchte russen zelf zeggen.
Natuurlijk is de kremlin propaganda ook alweer 3,5 jaar bezig.
Dat is een leuke verklaring, maat wat maakt het uit als het effect is dat ze meewerken aan wat Poetin doet?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weinig mensen zijn echt eerlijk lijkt me, plus mensen zijn in het algemeen heel gevoelig voor groepspsychologie en absorberen wat hun sociale omgeving vindt of wat ze denken dat hun sociale omgeving van ze verwacht.
Effectief niet veel, maar Poetin en de Russische autocratie wegzetten als 'dit is wat de Russen nu eenmaal willen' is ook niet zo productief en het is maar de vraag of het echt zo is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is een leuke verklaring, maat wat maakt het uit als het effect is dat ze meewerken aan wat Poetin doet?
Indrukwekkende aantallen.quote:🇺🇦🐝🦅 Ukraine plans to produce 2.5 million drones in 2025. This is two and a half times more than in 2024, when about a million drones were produced, - Bloomberg
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1929826281744429130
Pak een spiegel.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is een leuke verklaring, maat wat maakt het uit als het effect is dat ze meewerken aan wat Poetin doet?
Als ze allemaal op hobbelpaarden en in Fred Flinstone vrachtwagens reden zaten ze niet voor het 3e jaar langzaam kleine stukjes terrein af te snoepen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:00 schreef Ulx het volgende:
Ik waardeer jullie vertrouwen in de uitrusting van het Russische leger. Ik heb daarover gewoon mijn twijfels.
Het is toch niet relevant voor de oorlog? Feit is dat Russen Poetin helpen door hem niet tegen te werken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Effectief niet veel, maar Poetin en de Russische autocratie wegzetten als 'dit is wat de Russen nu eenmaal willen' is ook niet zo productief en het is maar de vraag of het echt zo is.
Feit is dat mensen nogal gevoelig zijn voor propaganda leugens zolang de media maar lang genoeg onzin herhalen geloven grote groepen geindoctrneerden deze onzin. En zelfs in dit topic slingeren recalcitranten rond die hier deze door iedereen verfieerbare leugens mogen blijven verspreiden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is toch niet relevant voor de oorlog? Feit is dat Russen Poetin helpen door hem niet tegen te werken.
Kun je leuke oorzaken voor zoeken, maar daar hebben de slachtoffers in Sumy weinig aan.
Tuurlijk, het is allemaal koffiedik kijken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weinig mensen zijn echt eerlijk lijkt me, plus mensen zijn in het algemeen heel gevoelig voor groepspsychologie en absorberen wat hun sociale omgeving vindt of wat ze denken dat hun sociale omgeving van ze verwacht.
JC wtf? Echt, iedere dag weer beelden waar je met je ogen bij staat te knipperen. Wat een land. Man man man.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:48 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik snap wel dat de Oekraïners niet onder dit bewind willen leven en liever tot de dood doorvechten.
Ik ben tegen overmatig politiegeweld en wil dit zeker niet goedpraten, maar als je in Rusland woont moet je toch weten dat je geen politieagent moet bitchslappen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:48 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik snap wel dat de Oekraïners niet onder dit bewind willen leven en liever tot de dood doorvechten.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:36 schreef nixxx het volgende:
Zag net op IG filmpje van Ukraine defense.. ze hebben onderwater bij de Kerch brug 1100 kg explosief geplaatst en een of meerdere pijlers instabiel gemaakt.
https://www.telegraph.co.(...)a-unit-kremlin-ties/quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het begint nu zelfs de lickspittles van de GOP op te vallen dat Trump wel erg veel waardering voor de Russen toont.
Trump probeert het ook nauwelijks te verbergen met de mensen die hij kiest. Wel bijzonder hoe je de wappen dan weer nooit hoort wanneer het allemaal zo overduidelijk gebeurt en de villa van Zelensky hebben we nog steeds niet gezien.quote:A senior official who dismantled the US government’s Russian disinformation unit is married to a Russian woman with links to the Kremlin, The Telegraph can reveal.
Darren Beattie has provoked alarm within the State Department since being appointed in February for his ardent pro-Russian views and focus on destroying the agency tasked with tackling Kremlin propaganda.
Naja, er waren sterke aanwijzingen dat Rusland afgelopen weekend een mega-raketaanval op Oekraïne had gepland, om zo hun onderhandelingspositie gisteren te versterken. In plaats daarvan heeft Oekraïne hun die mogelijkheid afgenomen door het aanvallen van die vliegtuigen. Vandaar de timing.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:46 schreef LXIV het volgende:
Bijzonder, zoveel gelijksoortige spectaculaire acties gelijktijdig. En dat tijdens de vredesbesprekingen Dit soort acties worden op politiek strategisch niveau geïnitieerd, ben benieuwd wat de gedachte erachter is en waarom ze dus uitgerekend nu plaatsvinden.
Misschien om te laten zien dat ondanks de tegenvallende resultaten aan de Frontline Oekraïne zelf nog lang niet verslagen is, en zo dus gunstigere voorwaarden voor de vrede besprekingen af te dwingen
Er was veel meer voorbereidingstijd nodig om dit zo ‘even’ te doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:49 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Naja, er waren sterke aanwijzingen dat Rusland afgelopen weekend een mega-raketaanval op Oekraïne had gepland, om zo hun onderhandelingspositie eergisteren te versterken. In plaats daarvan heeft Oekraïne hun die mogelijkheid afgenomen door het aanvallen van die vliegtuigen. Vandaar de timing.
Goed punt, maar ze hadden het ook niét kunnen doen, omdat er onderhandelingen waren. Ze wilden het juist wel, voornamelijk omdat Rusland op het punt stond hun met die vliegtuigen aan te vallen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er was veel meer voorbereidingstijd nodig om dit zo ‘even’ te doen.
Het opvallende vind ik juist dat er drie van dit soort grote acties in dezelfde week plaatsvindenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Goed punt, maar ze hadden het ook niét kunnen doen, omdat er onderhandelingen waren. Ze wilden het juist wel, voornamelijk omdat Rusland op het punt stond hun met die vliegtuigen aan te vallen.
Of zou het kunnen dat Oekraine veel minder zwak is dan russische trol campagnes ons doen willen geloven?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:46 schreef LXIV het volgende:
Bijzonder, zoveel gelijksoortige spectaculaire acties gelijktijdig. En dat tijdens de vredesbesprekingen Dit soort acties worden op politiek strategisch niveau geïnitieerd, ben benieuwd wat de gedachte erachter is en waarom ze dus uitgerekend nu plaatsvinden.
Misschien om te laten zien dat ondanks de tegenvallende resultaten aan de Frontline Oekraïne zelf nog lang niet verslagen is, en zo dus gunstigere voorwaarden voor de vrede besprekingen af te dwingen
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:58 schreef MaxMark het volgende:
Er rookt in ieder geval iets, dat is dan niet die eerste explosie die onder water was:
[ x ]
Rusland herhaalt elke ronde hetzelfde onhaalbare riedeltje. Dat is geen onderhandelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:46 schreef LXIV het volgende:
Oekraïne was niet bijzonder sterk, maar de Russen dachten even naar de hoofdstad te rollen, en daar Zelensky te vervangen, wat er gebeurde was dat de Amerikanen ze exact de plannen hadden vertelt, bijvoorbeeld de landing van de special forces op het vliegveld die volledig werd afgeslacht, of herinner je dat convoy aan materiaal dat is afgeschoten? Die hadden nauwelijks dekking omdat ze dat niet nodig vonden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Of zou het kunnen dat Oekraine veel minder zwak is dan russische trol campagnes ons doen willen geloven?
Vergeet niet, Oekraine was eigenlijk al te zwak en verloren, 2 dagen voor de start van de Oorlog. Maar telkens blijkt dat ze zeer inovatief zijn en totaal niet met hun handen gebonden zijn en zelfs, de mogelijkheid hebben om de accenten van deze oorlog constant verschuiven.
Beide kunnen en zullen waarschijnlijk waar zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Of zou het kunnen dat Oekraine veel minder zwak is dan russische trol campagnes ons doen willen geloven?
Vergeet niet, Oekraine was eigenlijk al te zwak en verloren, 2 dagen voor de start van de Oorlog. Maar telkens blijkt dat ze zeer inovatief zijn en totaal niet met hun handen gebonden zijn en zelfs, de mogelijkheid hebben om de accenten van deze oorlog constant verschuiven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |