Chinese auto's niet? Men perst zo'n beetje Chinezen af om Chinees te kopen. Veelal slechte kwaliteit.quote:Op donderdag 29 mei 2025 00:27 schreef VEM2012 het volgende:
Altijd leuk: cijfers.
Bekijk deze YouTube-video
Tesla de enige producent die winst maakt op de elektrische modellen.
Ik ben het met je eens dat Chinese auto’s niet echt top notch zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 00:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Chinese auto's niet? Men perst zo'n beetje Chinezen af om Chinees te kopen. Veelal slechte kwaliteit.
Je kunt er wel goed ledlampen kopenquote:Op woensdag 28 mei 2025 22:54 schreef Jaroon het volgende:
Temu. Heeft men ook onderzoek naar gedaan. De meeste Nederlanders zijn ontvreden.
China zou nog wel eens in elkaar kunnen storten , net als de sovjet union, en sneller dan wij denken ,niet in de laatste plaats door de enorme deflatie daar veroorzaakt door de vastgoedcrisisquote:Op woensdag 28 mei 2025 16:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het anti-Amerika sentiment en de zelfhaat die ik bij je zie, beginnen zorgwekkende vormen aan te nemen. Wat is dit ineens met je fascinatie voor China? Het lijkt alsof je zomaar wat roept zonder de feiten te checken. Ik heb dit nu al zo vaak moeten uitleggen, maar laten we het nog één keer doen.
Geen enkel zichzelf respecterend persoon wil gezien worden in een imagoloze auto zoals een BYD of een andere Alibaba-achtige wagen. Sterker nog, bij een serieuze werkgever is het vaak not done om in een Chinese auto te rijden. Zeker als je een verantwoordelijke functie hebt, ga je niet in een auto vol met spyware-camera’s en microfoons rondrijden in gebieden waar gevoelige informatie wordt gedeeld. China weet precies wat het doet: niet voor niets hebben ze Tesla’s verbannen uit overheidsgebieden. Ze kennen de risico’s van hun eigen technologie maar al te goed.
Laten we het over de zogenaamde ‘succesverhalen’ van BYD hebben. Hun auto’s worden voor een schamele 12.000 euro aan Nederlandse dealers gedumpt, gesubsidieerd door de Chinese overheid, natuurlijk. Hier worden ze na import en belastingen voor 30.000 euro verkocht. En dat noem jij ‘verkopen’? Het is een geflatteerd sprookje, gedreven door staatssteun en slavenarbeid. De Chinese autosector kraakt in zijn voegen: arbeiders staken omdat ze al maanden niet betaald krijgen.
En die auto’s? Die worden verscheept op extreem vervuilende schepen, geproduceerd in fabrieken die draaien op smerige kolenenergie. Als je trots bent op deze cijfers, die onze planeet kapotmaken, dan leef je in een andere realiteit.
Kies voor een duurzame toekomst, zoals Elon Musk die voorstaat, en laat je niet meeslepen door Chinese propaganda. De keuze is duidelijk: innovatie en verantwoordelijkheid boven goedkope illusies.
China heeft niet alleen een probleem door de vastgoedcrisis.quote:Op donderdag 29 mei 2025 07:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
China zou nog wel eens in elkaar kunnen storten , net als de sovjet union, en sneller dan wij denken ,niet in de laatste plaats door de enorme deflatie daar veroorzaakt door de vastgoedcrisis
https://www.telegraaf.nl/(...)onald-trump-bedanken
Met een chauffeur achter het stuur. Kortom: niets verder dan FSD supervised.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:10 schreef Wantie het volgende:
Niet Musk, Baidu of Uber: de eerste robottaxi-ritten in Europa zijn van Duitse komaf. Spoorwegbedrijf Deutsche Bahn bestormt binnenkort de weg met zelfrijdende taxi's met inhoud.
Er komen steeds meer robottaxi's.
er gaan autofabrieken kapot en BYD die wil groeien tegen de klippen op , ze willen persee de westerse automobielindustrie kapot maken met hun staatsubsidiequote:Op donderdag 29 mei 2025 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
China heeft niet alleen een probleem door de vastgoedcrisis.
Wantie loopt hier al maandenlang te juichen omdat BYD meer EV’s verkocht heeft dan Tesla in 2024 (ook al blijkt dat onwaar), maar de autoriteiten hebben inmiddels vragen gesteld over de extreem grote hoeveelheden ‘gebruikte’ auto’s (niet alleen van BYD overigens) met slechts enkele tientallen km’s op de teller.
Tel daarbij op dat BYD veel rekeningen open heeft staan die al ruim een jaar (!) openstaan… en je kan wel bedenken dat er in de Chinese autoindustrie vooral is gepocht met verkopen die helemaal niet bestaan. Sterker nog: BYD kan momenteel alleen maar winst maken middels hybride modellen.
En dat terwijl ze miljarden aan subsidies krijgen om de Westerse autoproducenten op de knieën te krijgen.
Maarre… het gaat vooral slecht bij het enige merk die EV’s met winst weet te verkopen natuurlijj…
Stellantis heeft grote problemen inderdaad. VAG ook.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er gaan autofabrieken kapot en BYD die wil groeien tegen de klippen op , ze willen persee de westerse automobielindustrie kapot maken met hun staatsubsidie
En stellanltis die geef ik weinig kans op een voortbestaan met die 100 merken en 1000 varianten
wat dat betreft doet Tesla goed met slechts 5 varianten
Vanwege wettelijke verplichting.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met een chauffeur achter het stuur. Kortom: niets verder dan FSD supervised.
Ja, hier in de EU hebben fietsers en voetgangers ook rechten. En moet je eerst bewijzen dat het veilig is.quote:
Als we in Europa gaan besluiten dat elektrische auto's misschien toch niet de toekomst zijn (maar bv hybride) dan heeft Tesla in Europa ook best een probleempje met hun 5 modellen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
wat dat betreft doet Tesla goed met slechts 5 varianten
electrisch is wel de toekomst , vanwege zeer lage onderhoudskosten en volop beschikbare energyquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als we in Europa gaan besluiten dat elektrische auto's misschien toch niet de toekomst zijn (maar bv hybride) dan heeft Tesla in Europa ook best een probleempje met hun 5 modellen.
Ik zie liever dat Musk zich met het maken van kentekenplaten gaat bezig houden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
Laten we hopen dat Musk zich weer met Tesla bezig gaat houden:
DOGE impact tracker
quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
Laten we hopen dat Musk zich weer met Tesla bezig gaat houden:
DOGE impact tracker
In innovatie gaat voor veiligheid.quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, hier in de EU hebben fietsers en voetgangers ook rechten. En moet je eerst bewijzen dat het veilig is.
Ben ik Elon Musk? of leest hij mijn berichten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:47 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Binnenkort rijden ze gewoon vanaf de fabriek naar je huis toe!
Bekijk deze YouTube-video
Wel mooi om te zien hoe al die nieuwe Model Y's zichzelf parkeren daar in Berlijn gisteren!
Als je BMW minder dan 3 jaar oud is, heeft die dat waarschijnlijk ook gedaan.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ben ik Elon Musk? of leest hij mijn berichten.
[ x ]
stellige uitspraak. Bij ons op de fabriek kunnen we niet verduurzamen omdat het netwerk al overbelast is en stapt men terug over op dieselgeneratoren. Way to go iddquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
electrisch is wel de toekomst , vanwege zeer lage onderhoudskosten en volop beschikbare energy
maar ook benzine blijft wel bestaan
Er zijn ook goede dingen te koop. Alleen weet je dat tevoren niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 07:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je kunt er wel goed ledlampen kopen
dat scheelt enorm
Net zoals een wasmachine van Miele. Daar zijn tegenwoordig veel klachten over, omdat mensen denken dan een hele goede en duurzame te kopen. De prijs is er ook naar. Maar die gaan ook gewoon een maand na het aflopen van de garantie kapot.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er zijn ook goede dingen te koop. Alleen weet je dat tevoren niet.
nieuwe autos als tweede hans verkopen scheelt importtax , BPM en garantiequote:Huge Crisis! Bigger Bomb Than Evergrande About To Explode--"0 Km Used Car" Fraud Exposed
Dit lijkt mij iets van de interne Chinese markt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nieuwe autos als tweede hans verkopen scheelt importtax , BPM en garantie
Bekijk deze YouTube-video
een snel verouderende wereldbevolking en een autoproductie die ieder jaar met een 10% groeit , ra ra ra wat kan er fout gaanquote:Op donderdag 29 mei 2025 20:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit lijkt mij iets van de interne Chinese markt.
Dan gelden die 3 niet.
Wat velen ook ondermijnen is dat de Chinese markt maar om 1 ding draait, productie en de economie draaiende houden met subsidies. China zou het een worst wezen als onze markt overspoelt wordt met goedkope auto's die binnen de kortste keren op de sloop eindigen, een volledige waste van lithium en andere grondstoffen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een snel verouderende wereldbevolking en een autoproductie die ieder jaar met een 10% groeit , ra ra ra wat kan er fout gaan
en dan moet de gigantische BYD fabriek in Szeged nog gaan startenquote:Op donderdag 29 mei 2025 21:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat velen ook ondermijnen is dat de Chinese markt maar om 1 ding draait, productie en de economie draaiende houden met subsidies. China zou het een worst wezen als onze markt overspoelt wordt met goedkope auto's die binnen de kortste keren op de sloop eindigen, een volledige waste van lithium en andere grondstoffen.
Daarnaast produceert Tesla voornamelijk op orders/preorders. Die chinezen maken gewoon auto's ondanks dat er geen vraag naar is. Juist diegene die een goedkope auto willen willen geen EV, die willen een benzine. Of als tweede stads autotje zoals een Renault 5 voor er bij, boodschappen en de vrouw.
Heeft er ook niets mee te maken.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een snel verouderende wereldbevolking en een autoproductie die ieder jaar met een 10% groeit , ra ra ra wat kan er fout gaan
we maken hier in Europa al auto s meer dan genoegquote:Op donderdag 29 mei 2025 21:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heeft er ook niets mee te maken.
Dit is een fundamenteel probleem van communistisch China.
Dat is verder een topic op zich.
Staat er ook los van .quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we maken hier in Europa al auto s meer dan genoeg
AI. Vaak te zien aan de vingers, handen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
Duitse Robot?
Bekijk deze YouTube-video
Ziet er een stuk beter uit dan dat harde plastic van Tesla.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
Duitse Robot?
Bekijk deze YouTube-video
Alles wijs te maken he. Duidelijk ai kijk maar naar hand/vingers van die vent.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ziet er een stuk beter uit dan dat harde plastic van Tesla.
BYD webcare?quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit lijkt mij iets van de interne Chinese markt.
Dan gelden die 3 niet.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:19 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Alles wijs te maken he. Duidelijk ai kijk maar naar hand/vingers van die vent.
In China koop je een BYD, en daarna ben je aan de goden overgeleverd.quote:
In Europa onder de streep ook. De signalen vwb BYD duiden op een mogelijk aanstaand faillissement. En dan heb je gewoon een probleem als je BYD rijdt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
In China koop je een BYD, en daarna ben je aan de goden overgeleverd.
Nou, nou, als ze echt pure troep verkopen, dan is het snel klaar met de verkoop bij zoiets als een auto.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat velen ook ondermijnen is dat de Chinese markt maar om 1 ding draait, productie en de economie draaiende houden met subsidies. China zou het een worst wezen als onze markt overspoelt wordt met goedkope auto's die binnen de kortste keren op de sloop eindigen, een volledige waste van lithium en andere grondstoffen.
Daarnaast produceert Tesla voornamelijk op orders/preorders. Die chinezen maken gewoon auto's ondanks dat er geen vraag naar is. Juist diegene die een goedkope auto willen willen geen EV, die willen een benzine. Of als tweede stads autotje zoals een Renault 5 voor er bij, boodschappen en de vrouw.
Gestopt bij het kijken dat ie zegt dat mensen (en dieren) inefficiënte wezens/machines zijn in termen van energieverbruik. Zo'n oversimplificatie is onzin, ergo onzin video.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Het probleem met humanoïde robots.
Tja, dan mis je het punt van de video.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:06 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Gestopt bij het kijken dat ie zegt dat mensen (en dieren) inefficiënte wezens/machines zijn in termen van energieverbruik. Zo'n oversimplificatie is onzin, ergo onzin video.
Duh, maar auto's en wielen hebben hun eigen nadelen. Maar jij hebt natuurlijk auto's bomen en bergen zien beklimmen, zien zwemmen, en door dichtbeboste gebieden zien manoeuvreren in een ongerept gebied? Het is gewoon een debiele opmerking, punt. Wij zijn in vele opzichten efficiënter, complexer en duurzamer dan elke auto, robot of AI die nu bestaat.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dan mis je het punt van de video.
De loopbeweging van een mens nabootsen is energie inefficiënter dan andere manieren i voortbewegen.
Niet voor niets hebben auto's wielen, ipv benen.
Het is zelfs eerder onwaar dan waar.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:06 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Gestopt bij het kijken dat ie zegt dat mensen (en dieren) inefficiënte wezens/machines zijn in termen van energieverbruik. Zo'n oversimplificatie is onzin, ergo onzin video.
Tja, we hebben al meer dan 60 jaar robots, maar er is nog steeds geen succesvolle humanoïde robot.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:30 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Duh, maar auto's en wielen hebben hun eigen nadelen. Maar jij hebt natuurlijk auto's bomen en bergen zien beklimmen, zien zwemmen, en door dichtbeboste gebieden zien manoeuvreren in een ongerept gebied? Het is gewoon een debiele opmerking, punt. Wij zijn in vele opzichten efficiënter, complexer en duurzamer dan elke auto, robot of AI die nu bestaat.
Volgens jouw redenatie verbruikt een auto met 2 benen dus minder energie dan een auto op wielen.quote:
En wat nog mooier is, als er wat kleins bij ons kapot is hebben we een zelf reparatie modus, 1 gebroken kabeltje in een machine en deze stopt er totaal mee.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:30 schreef Cockwhale het volgende:
. Wij zijn in vele opzichten efficiënter, complexer en duurzamer dan elke auto, robot of AI die nu bestaat.
Kortom, een robot heeft geen voordeel bij het aannemen van een menselijke vorm.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat nog mooier is, als er wat kleins bij ons kapot is hebben we een zelf reparatie modus, 1 gebroken kabeltje in een machine en deze stopt er totaal mee.
Nee, dat staat er totaal niet. Je zit een beetje vast in een dogma lijkt wel.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens jouw redenatie verbruikt een auto met 2 benen dus minder energie dan een auto op wielen.
Die voordelen kunnen er weldegelijk zijn. Denk aan een seksrobot. Hoe minder te onderscheiden van mens, hoe beter.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, een robot heeft geen voordeel bij het aannemen van een menselijke vorm.
Het zal nooit een mens worden qua mogelijkheden.
Ah, dus dat is wat Tesla maakt.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die voordelen kunnen er weldegelijk zijn. Denk aan een seksrobot. Hoe minder te onderscheiden van mens, hoe beter.
Jouw auto is natuurlijk even zwaar als jij bent.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat staat er totaal niet. Je zit een beetje vast in een dogma lijkt wel.
Een mens verbruikt gemiddeld 2,4 kWh. Reken eens uit wat een auto verbruikt… Die van mij verbruikt exclusief het rijden al ongeveer 4 kWh. Kan minder, als ik sentry mode uit laat (maar ja, dankzij linkse malloten die geen gezonde manier hebben gevonden om om te gaan met democratie moet ik wel…), maar eigenlijk is dat een mooi vergelijk.
Een auto kan verder maar 1 ding echt goed. Als ik met mijn auto een trap op wil… dan heb ik toch een probleem.
Afhankelijk van de robot, als je een robot wilt maken die veel verschillende menselijke taken kan kopiëren zal de menselijke vorm er veel kunnen. Veel robots zijn echter voor relatief simpelere taken ontworpen en hebben daarom een simpeler ontwerp wat op de functie is aangepast.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, een robot heeft geen voordeel bij het aannemen van een menselijke vorm.
Het zal nooit een mens worden qua mogelijkheden.
Vooral niet lezen wat anderen schrijven…quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, dus dat is wat Tesla maakt.
Dan snap ik het.
Ja, maar die kunnen andere dingen weer niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jouw auto is natuurlijk even zwaar als jij bent.
De huidige generatie humanoïde robots kunnen een gewicht oppakken van ongeveer 30 kilo.
Vergelijkbaar met wat een mens kan tillen.
Terwijl andere robots die niet op een mens lijken enkele tonnen kunnen dragen.
Per 24 uur. Gemiddeld.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Per welke tijdseenheid en met welke acties?
Er zijn heel veel robots die niet op een mens lijken. Afhankelijk van hoe je een robot wil gebruiken pas je de verschijning aan. Zo moeilijk is dat niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
Walking Tractor Timberjack
[ afbeelding ]
Lijkt handig, nooit wat geworden. Wielen zijn toch makkelijker:
Bekijk deze YouTube-video
Ik denk niet dat een mensachtige robot dat beter kan.
Maar de vorm van een mens is toch altijd beter? Geef ze een kettingzaag en ze kunnen dat ook!quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn heel veel robots die niet op een mens lijken. Afhankelijk van hoe je een robot wil gebruiken pas je de verschijning aan. Zo moeilijk is dat niet.
Tot op heden kan de menselijke vorm dat niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de robot, als je een robot wilt maken die veel verschillende menselijke taken kan kopiëren zal de menselijke vorm er veel kunnen. Veel robots zijn echter voor relatief simpelere taken ontworpen en hebben daarom een simpeler ontwerp wat op de functie is aangepast.
Vooral de manier waarop de meeste huidige robots het lopen nadoen is ontzettend inefficiënt. De laatste ATLAS robot van DARPA kan ongeveer 2km langzaam lopen en dan is de accu leeg. Sommige mensen lopen in dezelfde tijd een marathon.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dan mis je het punt van de video.
De loopbeweging van een mens nabootsen is energie inefficiënter dan andere manieren i voortbewegen.
Niet voor niets hebben auto's wielen, ipv benen.
Op zich interessant idee, maar ze hebben de aandrijving verplaatst naar de loopband.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Vooral de manier waarop de meeste huidige robots het lopen nadoen is ontzettend inefficiënt. De laatste ATLAS robot van DARPA kan ongeveer 2km langzaam lopen en dan is de accu leeg. Sommige mensen lopen in dezelfde tijd een marathon.
Het grote verschil is dat de mens grotendeels een soort pendelbeweging maakt met zijn benen, die helemaal niet zoveel kracht kost. Als je bergaf rent, dan merk je dat dat nauwelijks kracht kost, omdat je benen vanzelf naar voren zwaaien. Er is in Delft wel een team met robots bezig die op dezelfde passieve manier lopen, en die zijn wel ontzettend efficiënt. Die zet je op een loopband of helling, en lopen dan zonder dat er ook maar een motor of actuator in zit. Enkel wat veren en contragewichten. Voordeel van dit soort passieve systemen is dat dit ook veel beter om kunnen gaan met verstoringen.
Bekijk deze YouTube-video
Als je een patiënt in of uit bed wil helpen, dan lijkt dat in eerste instantie iets wat een hele "menselijke" opgave is. Maar ondertussen kan een tillift die in niks op een mens lijkt dat veel beter met veel minder energieverbruik. Omdat hij met zijn poten onder het bed kan, en dus niet naast zich hoeft te tillen als een mens. Dit soort dingen met een humanoïde robot willen doen is ronduit dom.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de robot, als je een robot wilt maken die veel verschillende menselijke taken kan kopiëren zal de menselijke vorm er veel kunnen. Veel robots zijn echter voor relatief simpelere taken ontworpen en hebben daarom een simpeler ontwerp wat op de functie is aangepast.
Waarom zou je 20 dingen die kapot kunnen gaan en aanschafprijs verhoogt dan 1 robot die "vrijwel" alles kan?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:04 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als je een patiënt in of uit bed wil helpen, dan lijkt dat in eerste instantie iets wat een hele "menselijke" opgave is. Maar ondertussen kan een tillift die in niks op een mens lijkt dat veel beter met veel minder energieverbruik. Omdat hij met zijn poten onder het bed kan, en dus niet naast zich hoeft te tillen als een mens. Dit soort dingen met een humanoïde robot willen doen is ronduit dom.
Dus dan heb je al 2 apparaten.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom zou je 20 dingen die kapot kunnen gaan en aanschafprijs verhoogt dan 1 robot die "vrijwel" alles kan?
Daarnaast, waarom zou een robot geen Tillift kunnen bedienen?
Een tillift is ook geen robot maar een hulpmiddel. Die tillift komt niet autonoom aanrijden en brengt ook niet zelfstandig de tilbanden aan.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:04 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als je een patiënt in of uit bed wil helpen, dan lijkt dat in eerste instantie iets wat een hele "menselijke" opgave is. Maar ondertussen kan een tillift die in niks op een mens lijkt dat veel beter met veel minder energieverbruik. Omdat hij met zijn poten onder het bed kan, en dus niet naast zich hoeft te tillen als een mens. Dit soort dingen met een humanoïde robot willen doen is ronduit dom.
De praktijk laat het zien.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:01 schreef epicbeardman het volgende:
Alleen omdat Wantie niet gelooft dat Robot's met mensachtige bouw niet mogelijk zal zijn of inefficiënt klopt hier natuurlijk niets van.
We gaan het zien of dat er komt.quote:Een Optimus Robot die vanuit camera's kijkt naar de omgeving en alle zelfde taken in de toekomst kan uitvoeren als een mens, huishoudelijk hulp, klussen, fabrieken. Dagelijkse AI learning en software updates.
23 uur is wel heel optimistisch.quote:De software is maar op een kleine chip, de rest van de kuiten, bovenbenen, middel, romp, hoofd, armen kunnen allemaal batterijen in. Optimus zal zichzelf kunnen opladen door naar een stopcontact te lopen op 15% en zichzelf in te pluggen. Na een fast charge van uurtje kan hij er weer tegenaan voor 23uur.
Allerlei zaken die geautomatiseerd kunnen worden op een goedkopere manier dan door een aparte menselijke robot in te zetten.quote:Een Robot waarmee je kan leren dansen, een robot die je huis bewaakt als je op vakantie bent en je kad aait, eten geeft en de kattenbak verschoont. Je planten water geeft, je brievenbus opent.
Pakketjes aanneemt van de bezorger, je hont uitlaat.
Voor sociale taken zou je een menselijke robot kunnen inzetten.quote:Een robot maatje die jou op je oude dag helpt met opstaan, wassen, je haar kammen en knippen, de wasmachine aanzet, je ontbijt maakt, koffie zet.
Ja, shoot the messenger.quote:Val vooral niet in Wantie's negatieve kijk overal op, kijk niet wat er niet mogelijk is, kijk wat er mogelijk gaat zijn.
Dat kun je automatiseren.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een tillift is ook geen robot maar een hulpmiddel. Die tillift komt niet autonoom aanrijden en brengt ook niet zelfstandig de tilbanden aan.![]()
Waarom zou je tientallen duizenden euros uitgeven aan een apart apparaat, als je die techniek in het huidige apparaat kunt inbouwen.quote:Om een tillift hier als een robot te classificeren is nogal vreemd vooral als je daarna dingen gaat roepen over ronduit dom.
Maar een Tesla Optimus kan een tillift repareren en bedienen, een tillift repareert zich niet uit zichzelf.quote:
Waarom zou je een ontzettend dure robot een tillift laten bedienen, als je ook gewoon de actuator op de tillift zelf slim kan maken? Hij heeft maar één taak, dus dat is veel makkelijker te realiseren dan een humanoid robot ontwikkelen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom zou je 20 dingen die kapot kunnen gaan en aanschafprijs verhoogt dan 1 robot die "vrijwel" alles kan?
Daarnaast, waarom zou een robot geen Tillift kunnen bedienen?
De discussie was of een robot in de vorm van een mens altijd beter zou zijn. Ik classificeer een tillift niet als robot, maar geef een duidelijk voorbeeld waarin de fysiek van een humanoid robot ontzettend in het nadeel is. Een robot met mensenvorm zal nooit zware mensen uit het bed kunnen tillen, tenzij hij zelf drie keer zo zwaar is als de patient. Pure fysiek, waar zijn contactpunten zitten en zijn zwaartepunt.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een tillift is ook geen robot maar een hulpmiddel. Die tillift komt niet autonoom aanrijden en brengt ook niet zelfstandig de tilbanden aan.![]()
Om een tillift hier als een robot te classificeren is nogal vreemd vooral als je daarna dingen gaat roepen over ronduit dom.
Een robot is er om de Tillift richting het bed te brengen, eventueel reparaties uit te voeren? Een tillift repareert zich niet uit zichzelf. Robot is daarnaast natuurlijk voor veel meer functies handig als we Elon Musk mogen geloven wat deze allemaal gaat kunnen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:20 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waarom zou je een ontzettend dure robot een tillift laten bedienen, als je ook gewoon de actuator op de tillift zelf slim kan maken? Hij heeft maar één taak, dus dat is veel makkelijker te realiseren dan een humanoid robot ontwikkelen.
[..]
Puur fysiek kan een robot met humane vormen alsnog bewegingen maken die de mens niet kan, een knie stopt bij ons op 180 graden een robot knie zou je tot 270 graden kunnen laten gaan waardoor het zwaartepunt en steunpunt verhaal al geen hout meer snijdt.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:20 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waarom zou je een ontzettend dure robot een tillift laten bedienen, als je ook gewoon de actuator op de tillift zelf slim kan maken? Hij heeft maar één taak, dus dat is veel makkelijker te realiseren dan een humanoid robot ontwikkelen.
[..]
De discussie was of een robot in de vorm van een mens altijd beter zou zijn. Ik classificeer een tillift niet als robot, maar geef een duidelijk voorbeeld waarin de fysiek van een humanoid robot ontzettend in het nadeel is. Een robot met mensenvorm zal nooit zware mensen uit het bed kunnen tillen, tenzij hij zelf drie keer zo zwaar is als de patient. Pure fysiek, waar zijn contactpunten zitten en zijn zwaartepunt.
Nou, laat maar zien dat een Optimus een tillift repareert.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar een Tesla Optimus kan een tillift repareren en bedienen, een tillift repareert zich niet uit zichzelf.
Zoals nu met een iPad kan.quote:Hoe mooi zou het zijn, als de ouderen die vaak eenzaam zijn via de Tesla Optimus een directe verbinding kunnen hebben met hen familie, hoe ver ze ook weg wonen en hoe weinig tijd we hebben als jongeren om de ouderen te bezoeken.
Of gewoon een VR bril opzetten.quote:Je zou de ouderen of dementen een speciale bril op kunnen laten zetten, waardoor optisch de Optimus veranderd in een kopie van hen zoon/dochter/overleden man en hen in een alternatieve realiteit laten denken dat ze samenleven met een echt mens, terwijl ze tegen een AI bot aan het praten zijn en samen TV kijken. Met de stem gekopieerd van zoon/dochter/overleden man.
Kijk naar beelden van 70 jaar geleden hoe men toen dacht dat wij zouden leven.quote:Denken in mogelijkheden, als er dan ook nog eens kans is dat wij leven in een simulatie is bovenstaande echt niet iets wat onrealistisch is. Kijk hoe snel wij als mens ons hebben ontwikkeld de afgelopen 70 jaar.
Er zijn heel veel echte robots gemaakt.quote:Je kan wel blijven hameren op dat er laatste 60 jaar geen echte robot is gemaakt, maar kijk eens wat er afgelopen jaren allemaal is ontwikkelt vergeleken met de jaren 1950-2000..
Sorry hoor, alot of nay saying.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, laat maar zien dat een Optimus een tillift repareert.
Ik wacht wel even.
Een tillift kan zichzelf bedienen als je die chip en software van Optimus in de tillift stopt, plus hardware die nu ontbreekt om de patiënt succesvol in en uit de tillift te krijgen.
[..]
Zoals nu met een iPad kan.
[..]
Of gewoon een VR bril opzetten.
[..]
Kijk naar beelden van 70 jaar geleden hoe men toen dacht dat wij zouden leven.
[..]
Er zijn heel veel echte robots gemaakt.
Miljoenen.
Maar die zijn gericht op de taken die ze moeten invullen, niet in het visuele aspect dat ze op een mens moeten lijken.
Dan heb je duidelijk niet begrepen waarom mieren relatief zwaardere dingen kunnen tillen dan een mens.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:43 schreef epicbeardman het volgende:
Mieren kunnen ook veel grotere dingen optillen dan wij voor mogelijk houden.
Ik verwacht dan dat een menselijke robot ook veel sterker gaat zijn dan ons.
En dan hier een video van een robot die tien keer zo snel spullen kan oppakken en transporteren. Het is simpelweg een gebrek aan creativiteit om te denken dat een robot er net zo uit moet zien als wij om ons te helpen bij ons werk. Bekijk deze YouTube-videoquote:Bekijk deze YouTube-video
Video van dag geleden van Boston Dynamics, en je gaat mij niet zeggen dat Tesla/Elon niet dezelfde kant opgaan/willen of al verder zijn.
En waarom maken ze toch allemaal mensachtige robots wantie? al die skilled engineers, je zou toch denken dat ze met een oplossing zoals jij aanprijst komen, iets wat niet mensachtig is. Maar al die slimme koppies zien wel dat mensachtig robot de toekomst is.
Elon zou voor 1.1 miljard boston dynamics kunnen kopen als hij wil, Tesla heeft alleen zo veel meer geld beschikbaar dan Boston Dynamics.
Een mier ziet er dan ook niet uit als een mens.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:43 schreef epicbeardman het volgende:
Mieren kunnen ook veel grotere dingen optillen dan wij voor mogelijk houden.
Dan kun je daarvan een video laten zienquote:Ik verwacht dan dat een menselijke robot ook veel sterker gaat zijn dan ons.
Bekijk deze YouTube-video
Video van dag geleden van Boston Dynamics, en je gaat mij niet zeggen dat Tesla/Elon niet dezelfde kant opgaan/willen of al verder zijn.
Voor Boston Dynamics is het een manier om bepaalde vraagstukken op te lossen,wat ze dan weer verwerken in de robots die ze wèl verkopen.quote:En waarom maken ze toch allemaal mensachtige robots wantie?
Dat is een aannamequote:al die skilled engineers, je zou toch denken dat ze met een oplossing zoals jij aanprijst komen, iets wat niet mensachtig is. Maar al die slimme koppies zien wel dat mensachtig robot de toekomst is.
Niet relevant.quote:Elon zou voor 1.1 miljard boston dynamics kunnen kopen als hij wil, Tesla heeft alleen zo veel meer geld beschikbaar dan Boston Dynamics.
Repareren? Kan hij ook een nieuwe maken? Kan hij zichzelf repareren? Kan hij een kopie van zichzelf maken? Dan is het inderdaad heel mensachtig. Maar al die dingen kan hij helaas niet. Hoogstens ledematen vervangen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:18 schreef epicbeardman het volgende:
Maar een Tesla Optimus kan een tillift repareren en bedienen, een tillift repareert zich niet uit zichzelf.
Technology push is maar in enkele gevallen een effectief business model gebleken. Als je langdurig een duurzaam business model wil hebben, dan moet je een probleem zoeken en dat oplossen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Sorry hoor, alot of nay saying.
Het gaat er niet om wat hij nu niet kan, het gaat erom wat mogelijk gaat zijn, kijk boston dynamics filmpje maar hierboven.
Je denkt nog steeds niet in mogelijkheden en toekomst, dankzij AI learning zullen robots in sneltreinvaart ontwikkelen. Combineer dat met het geld wat Elon beschikbaar heeft, kijkende naar zijn SpaceX successen kan Optimus ook alleen maar een succes worden.
Daarnaast met de huidige chip/accu/batterij ontwikkelingen zullen we veel sneller gaan dan jij voor mogelijk acht. Wij hebben op werk ook altijd van die mensen die roepen dat dingen niet mogelijk zijn, helemaal vast geroest in oude denkwijzes en processen, geen mogelijkheden om out of the box the denken. Je schiet er niets mee op om die instelling aan te nemen.
Met de toenemende migratie en ouderen die de Nederlandse of Engelse taal niet machtig zijn is een Tesla Optimus een hele fijne aanwinst voor de zorg. Het kan namelijk zo overschakelen van Nederlands naar Arabisch of Turks of welke taal dan ook. De zorg instelling zet in de ochtend paar robots uit richting de kamers en voeren alvast het zware werk uit, waardoor er minder FTE beschikbaar hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:22 schreef knoopie het volgende:
[..]
Technology push is maar in enkele gevallen een effectief business model gebleken. Als je langdurig een duurzaam business model wil hebben, dan moet je een probleem zoeken en dat oplossen.
Het probleem is niet dat mensen niet in de zorg willen werken. Veel mensen doen dat uit volle overtuiging, juist vanwege het sociale aspect. Alleen het is lichamelijk zwaar. Als jij dan aankomt met een humanoid robot, die uncanny het sociale aspect gaat proberen te fixen, en suboptimaal het zware lichamelijke werk kan doen, dan heb je duidelijk het probleem niet begrepen.
Je vergeet een woordje in je betoog, en dat is "nog"quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Repareren? Kan hij ook een nieuwe maken? Kan hij zichzelf repareren? Kan hij een kopie van zichzelf maken? Dan is het inderdaad heel mensachtig. Maar al die dingen kan hij helaas niet. Hoogstens ledematen vervangen.
Misschien wel voor dingen die handiger zijn voor de werkzaamheid? Wielen om ergens naar toe te gaan?
Wist je dat je een televisie kunt maken die je als verf op de muur kunt spuiten? Theoretisch, dan. Het is al een oud idee. Nog niet heel praktisch, maar wat niet is kan nog komen. Je voorziet hem van stroom door hem te bestralen met microgolven. Net zoals van een magnetron. Dan hoef je niet te verven of behangen als je een ander kleurtje wilt. En dan kunnen we op iedere muur reclame gaan maken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Sorry hoor, alot of nay saying.
Het gaat er niet om wat hij nu niet kan, het gaat erom wat mogelijk gaat zijn, kijk boston dynamics filmpje maar hierboven.
Je denkt nog steeds niet in mogelijkheden en toekomst, dankzij AI learning zullen robots in sneltreinvaart ontwikkelen. Combineer dat met het geld wat Elon beschikbaar heeft, kijkende naar zijn SpaceX successen kan Optimus ook alleen maar een succes worden.
Daarnaast met de huidige chip/accu/batterij ontwikkelingen zullen we veel sneller gaan dan jij voor mogelijk acht. Wij hebben op werk ook altijd van die mensen die roepen dat dingen niet mogelijk zijn, helemaal vast geroest in oude denkwijzes en processen, geen mogelijkheden om out of the box the denken. Je schiet er niets mee op om die instelling aan te nemen.
Of ben je aan het wachten op een Chinese robot? want die kunnen alles toch veel beter? als het een Xiaomi of BYD robot was je waarschijnlijk lovend. Een echte chinese communistische bot.
Allemaal exciting, ik vind de acceleratie van technologie iets wat veel positieve dingen kan brengen. Maar ook negatieve dingen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wist je dat je een televisie kunt maken die je als verf op de muur kunt spuiten? Theoretisch, dan. Het is al een oud idee. Nog niet heel praktisch, maar wat niet is kan nog komen. Je voorziet hem van stroom door hem te bestralen met microgolven. Net zoals van een magnetron. Dan hoef je niet te verven of behangen als je een ander kleurtje wilt. En dan kunnen we op iedere muur reclame gaan maken.
Of wat dacht je van vuilafstotende bekleding? Zet er een wisselend statisch veld op en je ziet het vuil er af springen. Een beetje hetzelfde idee als een ultrasone reiniger, maar dan zonder water en met hele hoge voltages. Ook weer een oud idee. En ook niet heel praktisch. Je krijgt de hele tijd schokken en de kans op een fatale afloop is aanwezig.
In de VS hebben veel mensen een blender in de afvoer van hun aanrecht. Werkt uitstekend, maar niet heel veilig. Dat is hier daarom nooit zo populair geworden. Wij bellen liever de loodgieter.
Of mensen die een chipje laten implanteren, zodat de deur open gaat en het licht gaat branden als ze aan komen lopen. Je hebt geen kaartje meer nodig voor de flappentap. Ook al een heel oud idee, het wordt ook regelmatig gedaan. Ook niet heel praktisch, want er is dan veel dat kapot kan gaan en dat werkt meestal in de Cloud, zodat je overal abonnementen voor nodig hebt en andere mensen precies kunnen zien wat jij zo de hele dag uitspookt. En je moet regelmatig dat chipje vervangen of een nieuwe ergens anders in je lijf laten stoppen.
Of wat denk je van een vliegende auto? Er zijn al heel lang wel ergens mensen zo'n ding aan het ontwikkelen. Je kunt er ook verschillende kopen. het heeft eigenlijk dezelfde voor- en nadelen als een helikopter. En in de meeste landen mag je niet zomaar willekeurig met zo'n ding gaan vliegen. Laat staan een miljoen mensen, tegelijkertijd. Ook heb je dan natuurlijk veel grotere landingsplekken/parkeerplaatsen nodig.
Die vliegende auto gaat tesla ook al een hele tijd maken, met een soort FSD om je van A naar B te brengen. En hij moet er uitzien zoals die auto uit Back to the Future, natuurlijk.
Andere dingen die heel futuristisch klinken zijn dan al weer achterhaald. Zoals een pacemaker met een (hele kleine) kerncentrale er in. Tegenwoordig doen ze dat met een lithium batterij. Die moet je dan wel regelmatig opladen, maar die gaan toch lang mee en zijn goedkoper.
Je hoeft niets te implanteren. Kan gewoon met een app op je telefoon (wel je telefoon bij hebben). Werkt uitstekend bij mij.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
Of mensen die een chipje laten implanteren, zodat de deur open gaat en het licht gaat branden als ze aan komen lopen.
Je linkerhand voor de voordeur en de lampen, je rechterhand voor de flappentap, je linkerelleboog voor je ID kaart en je rechterelleboog voor het poortje op je werk. Je handen zijn groot genoeg voor twee chipjes: 1 aan de linkerkant en 1 aan de rechterkant. Dan kun je ook binnenlopen bij het flatgebouw van je zoon/dochter en je AH spaarkaart thuislaten. En alles wat er dan nog overblijft kan dan mooi op je telefoon. Dan is er niets aan de hand als je die vergeet of als de accu leeg is.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hoeft niets te implanteren. Kan gewoon met een app op je telefoon (wel je telefoon bij hebben). Werkt uitstekend bij mij.
Waarom zou je iets implanteren als het gewoon via je telefoon kan (en Apple watch, maar die heb ik eigenlijk alleen in Malta om), die je zo goed als altijd bij je hebt?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je linkerhand voor de voordeur en de lampen, je rechterhand voor de flappentap, je linkerelleboog voor je ID kaart en je rechterelleboog voor het poortje op je werk. Je handen zijn groot genoeg voor twee chipjes: 1 aan de linkerkant en 1 aan de rechterkant. Dan kun je ook binnenlopen bij het flatgebouw van je zoon/dochter en je AH spaarkaart thuislaten. En alles wat er dan nog overblijft kan dan mooi op je telefoon. Dan is er niets aan de hand als je die vergeet of als de accu leeg is.
Je hebt toch op zijn minst een Optimus nodig die de deur voor je open doet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hoeft niets te implanteren. Kan gewoon met een app op je telefoon (wel je telefoon bij hebben). Werkt uitstekend bij mij.
Dan sta je daar voor de voordeur en dan kun je je telefoon niet vinden, weigert de software of is de accu leeg. Dat zie je nu ook regelmatig in de supermarkt, als mensen daarmee willen betalen. Op zich geen ramp als er altijd wel iemand thuis is, maar als je alleen woont is dat toch een flinke domper.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zou je iets implanteren als het gewoon via je telefoon kan (en Apple watch, maar die heb ik eigenlijk alleen in Malta om), die je zo goed als altijd bij je hebt?
Gaat automatisch. Mijn hele huis is geautomatiseerd. Soms moet ik wat zeggen, maar veel gaat vanzelf.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt toch op zijn minst een Optimus nodig die de deur voor je open doet.
Ja, dat zou ik ook doen als ik het geld er voor had. Gewoon omdat het kan.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gaat automatisch. Mijn hele huis is geautomatiseerd. Soms moet ik wat zeggen, maar veel gaat vanzelf.
Nee hoor. Accu leeg kan niet, want die wordt in de auto vanzelf opgeladen. Telefoon niet kunnen vinden: de smartwatch die ik dagelijks draag heeft weinig functionaliteit, maar hij kan wel zorgen dat de telefoon lawaai gaat maken. Software weigert: ik heb gewoon nog een mogelijkheid om met een sleutel binnen te komen die netjes in een sleutelkluisje hangt.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan sta je daar voor de voordeur en dan kun je je telefoon niet vinden, weigert de software of is de accu leeg. Dat zie je nu ook regelmatig in de supermarkt, als mensen daarmee willen betalen. Op zich geen ramp als er altijd wel iemand thuis is, maar als je alleen woont is dat toch een flinke domper.
Heb je ook een inbraakalarm?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. Accu leeg kan niet, want die wordt in de auto vanzelf opgeladen. Telefoon niet kunnen vinden: de smartwatch die ik dagelijks draag heeft weinig functionaliteit, maar hij kan wel zorgen dat de telefoon lawaai gaat maken. Software weigert: ik heb gewoon nog een mogelijkheid om met een sleutel binnen te komen die netjes in een sleutelkluisje hangt.
Nog even los van dat ik tot op heden nog nooit deze problemen heb gehad. Maar het systeem is waterdicht.
(En ik kan mijn vrouw ook nog bellen om van afstand de boel open te maken trouwens, of mijn oudste dochter…)
Uiteraard heb ik een inbraakalarm, anders krijg ik de flikkerse bende niet verzekerd. Ook geen probleem mee. Je hebt 20 seconden om het uit te schakelen nadat je binnen bent gekomen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb je ook een inbraakalarm?
Lang geleden stond er in de Byte een verslag van iemand die dat ook had gedaan. Een groot vrijstaand huis en een inbraakalarm met de sirene van een luchtalarm. IR sensors, lichtsluizen, sensors op alle ramen en deuren, microfoons, enzovoorts. En hij beschreef dan hoe hij probeerde in te breken toen zijn toegangssensor weigerde, zonder het luchtalarm af te laten gaan. Leuk verhaal.
Hoeft toch ook niet?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar die kunnen andere dingen weer niet.
Met Optimus heb je geen inbraakalarm meer nodig.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik een inbraakalarm, anders krijg ik de flikkerse bende niet verzekerd. Ook geen probleem mee. Je hebt 20 seconden om het uit te schakelen nadat je binnen bent gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |