![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je brinta op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
2500 al bijna
Ik heb het idee dat Topic 1000 nog maar net achter ons ligt. Maar dat is al bijna vijf jaar terug.
ESF / [SLOWCHAT] #1000 Nous donnons à Ato douze roses
De Sahara is zonder meer erg droog.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Klinkt fantastisch. Maar ik heb al een optocht gekeken vandaag.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zondag 25 mei 2025 17:43 schreef H_T het volgende:@:Meke voor we te vroeg deel 2500 vieren... klopt het dat dit inderdaad deel 2499 is? In het verleden moesten we nog wel eens een deeltje inhalen
Verstandig dit.
Fuck the EBU.
Hoe gaan we dit jubileum vieren?
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op zondag 25 mei 2025 18:38 schreef NailQueen het volgende:Wat schaft de pot op deze druilige/zonnige zondag? (doorhalen wat niet van toepassing is)
Ik heb een peperoni pizza

Krieltjes, boontjes en slavinken.
Hier is het zowel druilerig als zonnig

dus nu weet ik niet wat ik moet kiezen
[ Bericht 0% gewijzigd door Arizona op 25-05-2025 18:47:15 ]
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat is bijna net zo hard als de topics 250 tot 1000 van deze SC.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Daar rijden ze dit jaar rechtsom.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zondag 25 mei 2025 19:14 schreef H_T het volgende:[..]
Indy 500

Voorlopig ligt de gemiddelde snelheid nog op 0, want
vanwege de regen rijden ze niet en hebben we nu al een half uur vertraging
NASCAR heeft me nog niet kunnen pakken
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Gewoon bregenbandjes eronder en gaan.
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Precies, snelheid aanpassen aan de omstandigheden.
Fuck the EBU.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Oh ja, daar mogen we niks over zeggen!
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zondag 25 mei 2025 22:03 schreef Strani het volgende:[..]
Nou ja ik hoor aan de commentatoren dat het heel spannend is maar zelf zie ik het niet echt.
Ahja, daar zijn commentatoren wel goed in.
Fuck the EBU.
quote:
Bij een voetbalwedstrijd waarin weinig gebeurt, maar één goal de zaken enorm kan veranderen is dat voor niet-betrokkenen waarschijnlijk ook wel zo.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Eerst misschien even desinfecteren.
Maar
@NailQueen en ik mogen niks zeggen verder
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
quote:
Wel toeterende auto’s overal neem ik aan?
quote:
Alanyaspor is veilig en kan niet meer degraderen (93,6% van de meelezers haakt hier af). Dan krijg je dat.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Die andere helft domineert de wereldranglijst bij padel, dan blijft er weinig over.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Troel! Fijn om een berichtje van je te zien! Hoe is het nu? Nog veel pijn?
Edit: ik las het net in het andere topic. Heftig allemaal hoor
Hopelijk voel je je snel wat beter.
Dikke knuffel
[ Bericht 26% gewijzigd door Arizona op 26-05-2025 07:35:09 ]
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Troel
scherp en bot
quote:
Zit nog zwaar onder de morfine en dan blijft ook nog zeker zo tot de operatie.
Mijn gezicht is zoals Anouk op de hoes van bitter or worse
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op maandag 26 mei 2025 07:33 schreef Troel het volgende:[..]

Oef
quote:
Op maandag 26 mei 2025 07:33 schreef Troel het volgende:[..]

Sterkte
Ik was helemaal duf geworden van de morfine toen ik in het ziekenhuis 2 maanden terug.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Ik heb sinds dit weekend last van chronische ziekte.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Goedemorgen
Sterkte aan een ieder die het kan gebruiken
De zon heeft er gelukkig al zin in
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Gelukkig is het alweer woensdag.
Fuck the EBU.
De maandag rondvraag: welke muziek/radio hebben jullie aan staan onder het werk?
Ik word een beetje moe van de radio waar steeds dezelfde nummers voorbij komen. Om maar te zwijgen over de DJ's die zichzelf veel te leuk vinden en luisteraars die 5 minuten naar de studio bellen om niks.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op maandag 26 mei 2025 10:02 schreef NailQueen het volgende:De maandag rondvraag: welke muziek/radio hebben jullie aan staan onder het werk?
Ik word een beetje moe van de radio waar steeds dezelfde nummers voorbij komen. Om maar te zwijgen over de DJ's die zichzelf veel te leuk vinden en luisteraars die 5 minuten naar de studio bellen om niks.
Radio 2 staat hier op. Al trek ik Ruud de Wild vanaf 16 uur wel matig.
Fuck the EBU.
quote:
Dank je
Ik krijg extra medicatie om het rustig te krijgen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op maandag 26 mei 2025 10:02 schreef NailQueen het volgende:De maandag rondvraag: welke muziek/radio hebben jullie aan staan onder het werk?
Radio 10 meestal. Soms ook Joe.
quote:
Thuis radio2 en radio veronica. Ik luister regelmatig spotify en af en toe luister ik naar een cd.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
Q-music is alleen leuk voor de foute uur lijstje en verder is het grote zie mij hip zijn shitzooi,
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Goedemiddag iedereen! Hier een heel druk weekend achter de rug. Auto vanochtend bij de garage afgeleverd voor apk. Wordt wel tijd voor een nieuwe want dat koekblik van mij begint aardig weg te roesten. Kan nu gelukkig nog wel door de apk
Sterkte voor iedereen die het goed kan gebruiken vandaag!
life is short, the world is wide, I want to make some memories
quote:
Ik draai zelf altijd 100pnl in de auto dus ik geloof dat ik zelf onderdeel ben van het probleem 😅
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op maandag 26 mei 2025 13:25 schreef koekje_ het volgende:Goedemiddag iedereen! Hier een heel druk weekend achter de rug. Auto vanochtend bij de garage afgeleverd voor apk. Wordt wel tijd voor een nieuwe want dat koekblik van mij begint aardig weg te roesten. Kan nu gelukkig nog wel door de apk
Sterkte voor iedereen die het goed kan gebruiken vandaag!
Hoe ging het met de schutting, alles gelukt?
Gelukkig dat je auto door de apk komt.
Ik heb mijn auto eindelijk weer eens door de wasstraat gehaald. Nu zie ik pas weer wat een mooie diepe kleur hij eigenlijk heeft
quote:
Op maandag 26 mei 2025 13:30 schreef Arizona het volgende:[..]
Hoe ging het met de schutting, alles gelukt?
Gelukkig dat je auto door de apk komt.
Ik heb mijn auto eindelijk weer eens door de wasstraat gehaald. Nu zie ik pas weer wat een mooie diepe kleur hij eigenlijk heeft

Ja schutting is gelukt! Was een hele klus maar hij heel mooi (kan je foto's posten op dit forum?)
Ja heel blij dat die erdoorheen is. Maar ga nu langzamerhand wel kijken naar iets anders. Wel jammer hoor, dit autootje is mijn allereerste sinds ik mijn rijbewijs heb, zou dr bijna sentimenteel van worden haha.
Dat van die wasstraat heeeel herkenbaar. Die van mij is laatst ook van mat rood naar glanzend rood gegaan hahaha
Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 26 mei 2025 @ 13:53:56
H_T
2733
quote:
Op maandag 26 mei 2025 13:36 schreef koekje_ het volgende:[..]
Ja schutting is gelukt! Was een hele klus maar hij heel mooi (kan je foto's posten op dit forum?)
Ja heel blij dat die erdoorheen is. Maar ga nu langzamerhand wel kijken naar iets anders. Wel jammer hoor, dit autootje is mijn allereerste sinds ik mijn rijbewijs heb, zou dr bijna sentimenteel van worden haha.
Dat van die wasstraat heeeel herkenbaar. Die van mij is laatst ook van mat rood naar glanzend rood gegaan hahaha
Je kan hier foto's plaatsen, maar je kan niet rechtstreeks naar het forum uploaden. Wat wel kan is bijvoorbeeld naar imgdumper.nl gaan en daar een foto uploaden. Als je dan het blok tekst dat begint met [img] kopieert en hier plakt is de foto te zien
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Oké ik ga het proberen!
[ Bericht 73% gewijzigd door koekje_ op 26-05-2025 14:25:21 (Afbeelding toevoegen ging fout ) ]
Opgelost!
[ Bericht 81% gewijzigd door koekje_ op 26-05-2025 14:25:45 ]
quote:
Op maandag 26 mei 2025 13:54 schreef Strani het volgende:[..]
Draaien ze daar tenminste nog een beetje degelijke muziek of moet ik vooral bang zijn voor Engelbewaarder en Frans Bauer?
Zegt de man die naar het Radio 2 van Suzan en Freek en Bløf luistert.
quote:
Op maandag 26 mei 2025 13:54 schreef Strani het volgende:[..]
Draaien ze daar tenminste nog een beetje degelijke muziek of moet ik vooral bang zijn voor Engelbewaarder en Frans Bauer?
Die worden soms wel gedraaid maar niet heel veel. Komt qua stijl van alles voorbij, niet alleen Nederlandstalig
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Het gaat mis bij de quote. Daardoor gaat het fout.
Fuck the EBU.
quote:
Ahh oké, dus zonder quote de afbeelding en dan gaat het goed. Thanks!