abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217745628
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2025 11:40 schreef KareldeStoute het volgende:
Heeft Faber al een voorstel klaarliggen om de spreidingswet per direct in te trekken?
Of simpel: heeft Faber de asielplannen waar een zeer ruime meerderheid voor is in beide kamers, zoals beperken gezinshereniging en andere zaken die door Rutte IV al waren voorbereid en die Faber alleen maar hoeft door te sturen, al eens ingediend?

Voorlopig kunnen we 100% stellen dat een kabinet met D66 en CU meer tegen (asiel)migratie wil doen, dan een kabinet met de PVV.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217745646
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 12:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben het er mee eens dat NSC vrijwel niks doet. Nou zou je niet bestaande plannen dwarsbomen idd als 'niets doen' kunnen omschrijven. De PVV heeft nog minder plannen dan NSC, behalve "hoe verzin ik zoveel onzin dat ik zoveel mogelijk zetels krijg om daar niks mee te doen".

Ik vind het wel een aparte formulering om te zeggen dat beide partijen vrijwel niks doen en niks willen.
De PVV heeft vrijwel alle plannen in de koelkast moeten zetten door de eisen die met name NSC stelde tijdens de formatie. Constant deed Wilders water bij de wijn om in elk geval een kabinet te kúnnen vormen. Anders was de PVV sowieso niet in het kabinet gekomen en had men massaal kunnen roeptoeteren dat 'zie je wel, er met de PVV niet te praten valt, laat staan te regeren'.

NSC dwarsboomt alles met 'dragend gemotiveerd' en rechtstatelijk geneuzel. Je moet ook eens kunnen doorpakken, al is het op de grens van het rechtstatelijke. Maar ja, sommige mensen zien dit mooie land liever 'rechtstatelijk' naar de knoppen gaan. Ook goed hoor...
pi_217745665
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 12:48 schreef Tjoent het volgende:

[..]
De PVV heeft vrijwel alle plannen in de koelkast moeten zetten door de eisen die met name NSC stelde tijdens de formatie. Constant deed Wilders water bij de wijn om in elk geval een kabinet te kúnnen vormen. Anders was de PVV sowieso niet in het kabinet gekomen en had men massaal kunnen roeptoeteren dat 'zie je wel, er met de PVV niet te praten valt, laat staan te regeren'.

NSC dwarsboomt alles met 'dragend gemotiveerd' en rechtstatelijk geneuzel. Je moet ook eens kunnen doorpakken, al is het op de grens van het rechtstatelijke. Maar ja, sommige mensen zien dit mooie land liever 'rechtstatelijk' naar de knoppen gaan. Ook goed hoor...
Noem eens iets concreets dan?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217745670
quote:

[..]

De NSC moet zich aan het regeerakkoord houden, niet meer en niet minder. Die partij is niet, hoewel een bedroevend groot aantal mensen dat wel lijkt te denken, een soort stempelmachine voor alle malle plannetjes van Geert.
pi_217745692
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Noem eens iets concreets dan?
Dat kun je allemaal teruglezen, op welke punten Wilders water bij de wijn heeft gedaan tijdens de formatie.
Na de formatie: asielnoodwet die door gezever van NSC weer van tafel was.
pi_217745697
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 12:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De NSC moet zich aan het regeerakkoord houden, niet meer en niet minder. Die partij is niet, hoewel een bedroevend groot aantal mensen dat wel lijkt te denken, een soort stempelmachine voor alle malle plannetjes van Geert.
Leuk overgenomen van Faber wel :)
pi_217745753
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 12:52 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Dat kun je allemaal teruglezen, op welke punten Wilders water bij de wijn heeft gedaan tijdens de formatie.
Het ouderwetse, zoek dat zelf maar op, argument :')

En met die asielnoodwet bedoel je dat gedrocht van Faber dat er zogenaamd een noodsituatie zou zijn waarmee ze zomaar even de Eerste en Tweede Kamer buitenspel wilde zetten? Die onzin? Volkomen logisch dat NSC daar voor is gaan liggen.
A mind with a heart of it's own
pi_217745779
quote:

[..]
Dat laatste klopt al niet, de asielnoodwet ging van tafel doordat Faber geen meerderheid in de Eerste Kamer voor elkaar kreeg. Sterker: ze weigerde met essentiële partijen te praten. Faber heeft die wet ook nooit gemaakt, ze is er zelfs nooit aan begonnen.

En dat eerste is dus niet concreet. Ik zal je even helpen: het waren alleen plannen die Wilders ook helemaal niet wilde en kon uitvoeren, zoals een islamverbod, het niqaabverbod en het verbod op een dubbele nationaliteit (wat we in feite al hebben voor iedere nationaliteit die je in in kunt leveren). Dat zijn geen dingen die de Nederlandse identiteit beschermen en ze zijn ook gewoon niet uitvoerbaar zonder van Nederland een tweede Noord-Korea te maken.
  zondag 25 mei 2025 @ 13:34:09 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217746044
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 11:06 schreef Evangelion het volgende:
NSC-erelid Omtzigt zwaait af, opvolger wil herstel 'Nederlandse identiteit'
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)derlandse-identiteit
lol
ik slaap donderdag lekker uit
Misschien moeten we aan het begin van alle schooldagen ook het volkslied gaan zingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217746115
Pieter NSC-erelid :')

Godverdomme 2 jaar in dienst (oid), waarvan ~1jaar ziek.

Maargoed dat NSC geen B.V. is zeg maar. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_217746245
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:40 schreef Het_Bokje het volgende:
Pieter NSC-erelid :')

Godverdomme 2 jaar in dienst (oid), waarvan ~1jaar ziek.

Maargoed dat NSC geen B.V. is zeg maar. :D
Zonder officiële ziekmelding.

https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_217746713
quote:

[..]

Nee Wilders heeft bijna geen water bij de wijn hoeven doen. Dat hij geen premier mocht worden. Verder eigenlijk niets. Ja hij moest die rechtsstaat verklaring ondertekenen maar dat was meer een gift van NSC aan Wilders. Want Wilders houd zich aan niks in die verklaring maar hij kan er wel telkens naar wijzen.
pi_217746822
quote:

[..]
Is 'om een degelijke onderbouwing vragen' nu ook al dwarsbomen ja? Want het is oneerlijk om zoiets van de PVV (itt andere politieke partijen) te vragen?

Of is 'onderbouw je plan eerst maar eens' gewoon de normale gang van zaken?

SP: wij willen een zorgfonds!
de rest: OK, hoe?
SP: ZE DWARSBOMEN ONS!

:')

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 25-05-2025 14:47:53 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_217747064
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 14:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Is 'om een degelijke onderbouwing vragen' nu ook al dwarsbomen ja? Want het is oneerlijk om zoiets van de PVV (itt andere politieke partijen) te vragen?

Of is 'onderbouw je plan eerst maar eens' gewoon de normale gang van zaken?

SP: wij willen een zorgfonds!
de rest: OK, hoe?
SP: ZE DWARSBOMEN ONS!

:')
Tja wat dat betreft gijzelen de PVV kiezers zichzelf. Als ze in plaats van blind vertrouwen in Faber om iemand zouden vragen die wel iets kan zou de PVV misschien iets kunnen bereiken op dat front.
pi_217747296
Gelukkig staat de PVV sinds oprichting bekend als grootste meedenkers van zittende kabinetten. Of gelden deze regels pas sinds Schoof 1
pi_217747333
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 15:10 schreef KaheemSaid het volgende:
Gelukkig staat de PVV sinds oprichting bekend als grootste meedenkers van zittende kabinetten. Of gelden deze regels pas sinds Schoof 1
Ja op die manier hebben ze natuurlijk niet bepaald gewerkt om wat goodwill te creeren, zodat ze een keer wat gegund krijgen. Blijkbaar zijn ze wel succesvol met de retoriek dat ze wel willen en kunnen maar de andere partijen werken ze tegen.
pi_217748049
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 15:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja wat dat betreft gijzelen de PVV kiezers zichzelf. Als ze in plaats van blind vertrouwen in Faber om iemand zouden vragen die wel iets kan zou de PVV misschien iets kunnen bereiken op dat front.
Je moet wel extreem incompetent zijn om met een rechts kabinet en rechtse meerderheden in beide kamers niks voor elkaar te krijgen als minister van asiel. Ik denk dat Faber alle ministers van LPF naar de kroon steekt qua incompetentie. Dat zo iemand niet kan worden weggestuurd is één van de weinige echte nadelen van het Nederlandse politieke systeem.
pi_217748226
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 15:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je moet wel extreem incompetent zijn om met een rechts kabinet en rechtse meerderheden in beide kamers niks voor elkaar te krijgen als minister van asiel. Ik denk dat Faber alle ministers van LPF naar de kroon steekt qua incompetentie. Dat zo iemand niet kan worden weggestuurd is één van de weinige echte nadelen van het Nederlandse politieke systeem.
Ja precies, zelfs de oppositiepartijen smeekten ongeveer om iets van beleid. Maar Faber wil alleen maar haar plannen die alleen in haar hoofd bestaan. Maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt dat ze niet weg kan worden gestuurd. Als NSC of VVD een motie van wantrouwen zouden steunen is ze denk ik snel weg. Volgens mij heeft dat niets met het politieke systeem te maken en alles met partijen die het systeem niet optimaal benutten. Ja en natuurlijk kiezers die blijven dwepen met dit type partijen die weinig kunnen.
pi_217749108
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 15:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hell zelfs bij PvdA Gl is er nog wel iets te halen qua asielbeleid.

Ik vraag me weleens af hoe een werkdag van Faber eruitziet.
pi_217749457
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 16:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Hell zelfs bij PvdA Gl is er nog wel iets te halen qua asielbeleid.

Ik vraag me weleens af hoe een werkdag van Faber eruitziet.
Wakker worden, bidden tot Geert de Grote, ontbijten, een lading ambtenaren tot wanhoop drijven met volslagen onzin, lunchen, mede kabinetsleden tot wanhoop drijven, diner, bidden tot Geert de Grote, slapen.

Zoiets?
A mind with a heart of it's own
pi_217749507
Dat is wel een interessante vraag. Normaal zal een minister veel overleggen, zowel met adviseurs maar in deze rol zeker ook met burgemeesters en CdK’s. En natuurlijk politiek om draagvlak te creëren voor je plannen. En dan nog regelmatig werkbezoeken e.d..

Maar van die zaken hoor je weinig bij Faber…
pi_217749790
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 16:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja precies, zelfs de oppositiepartijen smeekten ongeveer om iets van beleid. Maar Faber wil alleen maar haar plannen die alleen in haar hoofd bestaan. Maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt dat ze niet weg kan worden gestuurd. Als NSC of VVD een motie van wantrouwen zouden steunen is ze denk ik snel weg. Volgens mij heeft dat niets met het politieke systeem te maken en alles met partijen die het systeem niet optimaal benutten. Ja en natuurlijk kiezers die blijven dwepen met dit type partijen die weinig kunnen.
Haar wegsturen = een kabinetsval. Net als bij Wiersma. Je kunt die 2 incompetente figuren dus niet wegsturen zonder het kabinet te laten vallen, dus je kunt ze niet echt wegsturen.
pi_217749834
Kan me ook niet voorstellen dat ze buiten veel uitgenodigd wordt voor een praatje oid. "Wij" hebben hemel en aarde moetem bewegen voor Karremans (dus komt allen naar Leiden :) ), dat zal bij haar wel meevallen.
pi_217751563
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 17:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Haar wegsturen = een kabinetsval. Net als bij Wiersma. Je kunt die 2 incompetente figuren dus niet wegsturen zonder het kabinet te laten vallen, dus je kunt ze niet echt wegsturen.
Oneens, er zijn al meerdere bewindspersonen weg. Er is geen reden dat het kabinet over het wegsturen van Faber zou moeten vallen behalve Wilders. Zat PVV'ers kunnen niet eens meer met Faber door een deur. Met Wiersma hetzelfde misschien dat het Caroline wat boeit maar verder niet natuurlijk. Dus het is geen enkel probleem om die lui weg te stemmen en door te gaan, ze weigeren het gewoon.
NSC heeft toch al 3 beleidspersonen zien gaan en de regering zit nog steeds, dan kunnen de andere partijen ook wel wat offers brengen.
pi_217751653
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oneens, er zijn al meerdere bewindspersonen weg. Er is geen reden dat het kabinet over het wegsturen van Faber zou moeten vallen behalve Wilders. Zat PVV'ers kunnen niet eens meer met Faber door een deur. Met Wiersma hetzelfde misschien dat het Caroline wat boeit maar verder niet natuurlijk. Dus het is geen enkel probleem om die lui weg te stemmen en door te gaan, ze weigeren het gewoon.
NSC heeft toch al 3 beleidspersonen zien gaan en de regering zit nog steeds, dan kunnen de andere partijen ook wel wat offers brengen.
Dan schat jij het wat mij betreft echt verkeerd in. Faber voor PVV en Wiersma voor BBB zijn echt wel onaantastbaar, die wegsturen is alsof je Wilders en Van der Plas zelf weg stuurt.

En dat NSC zich gedraagt als de juniorpartner die over zich heen laat lopen (CU had dat ook wat, maar die hadden dan ook maar een paar zetels) is ook duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')