abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 10:13:10 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217733539
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:10 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Je wilt toch rekening houden met eventuele scenario's? Als je vijand een verrassingsaanval uitvoert op de infrastructuur, zitten je militairen vast op een superkazerne en komen ze er niet makkelijk vanaf.
Ik zou hem ieder geval niet plaatsen op een eiland.
Maar waarom zouden ze die verrassingsaanval niet uitvoeren op de kazerne zelf terwijl 7duizend man bammetjes staat te smeren?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 mei 2025 @ 10:14:03 #52
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217733548
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:10 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Je wilt toch rekening houden met eventuele scenario's? Als je vijand een verrassingsaanval uitvoert op de infrastructuur, zitten je militairen vast op een superkazerne en komen ze er niet makkelijk vanaf.
Ik zou hem ieder geval niet plaatsen op een eiland.
Maar nu heeft Zeewolde tenminste ook iets wat in elk geval mogelijk iemand interessant vindt. Dat het dan de vijand is, tja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_217733674
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Maar waarom zouden ze die verrassingsaanval niet uitvoeren op de kazerne zelf terwijl 7duizend man bammetjes staat te smeren?
Een aanval uit de lucht zal eerder opgemerkt worden dan dat er op meerdere locaties simultaan bruggen worden opgeblazen.
Zoals gezegd, je moet altijd rekening houden met diverse scenario's.
pi_217733712
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:16 schreef Mikeytt het volgende:
Ik begin echt met de dag meer een schijthekel te krijgen aan dit land.
Dan ga je toch fijn in een land zonder leger wonen? Let wel, zelfs Monaco heeft een leger. Wel maar 250 mensen, maar toch.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 10:40:15 #55
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_217733741
Wat gaat er eigenlijk gebeuren met vliegbasis Volkel? Ik zie deze nergens vermeld staan. Gaan de F35's daar dan weg? -O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 10:44:25 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217733782
Volgens mij blijven ze daar, lelystad is omdat we extra toestellen hebben besteld
pi_217733789
Balen voor de oorlogshitsers als oorlog uitblijft.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zaterdag 24 mei 2025 @ 10:46:12 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217733796
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:40 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat gaat er eigenlijk gebeuren met vliegbasis Volkel? Ik zie deze nergens vermeld staan. Gaan de F35's daar dan weg? -O-
https://www.gemeentemaash(...)ding-vliegcapaciteit
Iedereen wil graag rustig wonen

quote:
Vliegbasis Volkel niet langer in beeld voor uitbreiding vliegcapaciteit
Geplaatst op vrijdag 13 december 2024

Defensie zoekt ruimte voor de noodzakelijke uitbreiding van militaire activiteiten in Nederland, zoals voor jachtvliegtuigen.
Een aantal locaties, waaronder vliegbasis Volkel, wordt in die zoektocht niet langer meegenomen.
Dit meldt staatssecretaris Gijs Tuinman vandaag aan de Kamer.

Na een uitgebreid onderzoek van mogelijke locaties voor extra vliegbewegingen met jachtvliegtuigen blijken enkele van die locaties minder geschikt te zijn.

Dat geldt ook voor vliegbasis Volkel.

Die wordt dan ook niet langer meegenomen in het vervolgonderzoek, vooral vanwege het grote aantal mensen dat hinder kan gaan ondervinden van de uitbreiding, vergeleken met andere mogelijke locaties.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:45 schreef Alarmonoff het volgende:
voorbereiding is nooit verkeerd ,

Rusland heeft rare ambities
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 10:49:55 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217733825
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:45 schreef Alarmonoff het volgende:
Je komt er wel overheen denk ik

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 24-05-2025 11:06:52 ]
  zaterdag 24 mei 2025 @ 10:52:03 #60
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_217733849
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
[..]

Oke, maar geen opheffing dus. Vind dat altijd prachtig om even te gaan spotten of de F35's die hier laag overgevlogen komen :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 24 mei 2025 @ 10:54:20 #61
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217733882
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dan ga je toch fijn in een land zonder leger wonen? Let wel, zelfs Monaco heeft een leger. Wel maar 250 mensen, maar toch.
De 2 keuzes van SymbolicFrank:
- De zorg, het onderwijs en de wetenschap volledig uitkleden om een achterlijk exorbitant bedrag uit te kunnen geven aan defensie. _O_
- Alle militairen in 1 zweep ontslaan en als land met 0 militairen zitten _O_

Wat fijn dat er weer een genuanceerde mening is zonder enige middenweg _O_
Overigens pacifisme zoals IJsland zonder actief leger _O_
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217733892
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Klinkt superslim

Zou je dan niet liever de kazerne zelf platgooien?
Een paar stukken dijk opblazen is in Nederland natuurlijk vaker gebruikt tijdens conflicten. Pak je niet alleen de kazerne maar maak je gelijk ook Zeewolde praktisch onbewoonbaar.
Dan lijkt aan de andere van het Nuldernauw wat dat betreft logischer. Maar de bijna onbeperkte ruimte in de polder biedt natuurlijk ook voordelen.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 10:56:12 #63
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217733903
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:18 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ga dan alsjeblieft gewoon weg, in plaats van dat afgeven op alles en iedereen.
Op wie geef ik af en waarom zou ik het land verlaten?
pi_217733952
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
De 2 keuzes van SymbolicFrank:
- De zorg, het onderwijs en de wetenschap volledig uitkleden om een achterlijk exorbitant bedrag uit te kunnen geven aan defensie. _O_
- Alle militairen in 1 zweep ontslaan en als land met 0 militairen zitten _O_

Wat fijn dat er weer een genuanceerde mening is zonder enige middenweg _O_
Overigens pacifisme zoals IJsland zonder actief leger _O_
Of:

- Een universeel basisinkomen
- De zorg, het onderwijs en OV weer nationaliseren
- Meer geld voor defensie

En ook:

- Hogere belastingen voor bedrijven, hoge inkomens en vermogen.

En nu jij weer :)
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 11:07:52 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217734006
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een paar stukken dijk opblazen is in Nederland natuurlijk vaker gebruikt tijdens conflicten. Pak je niet alleen de kazerne maar maak je gelijk ook Zeewolde praktisch onbewoonbaar.
Dan lijkt aan de andere van het Nuldernauw wat dat betreft logischer. Maar de bijna onbeperkte ruimte in de polder biedt natuurlijk ook voordelen.
Ja nee zeewolde onbewoonbaar maken is een tactische meesterzet
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:10:32 #66
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217734025
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Of:

- Een universeel basisinkomen
- De zorg, het onderwijs en OV weer nationaliseren
- Meer geld voor defensie

En ook:

- Hogere belastingen voor bedrijven, hoge inkomens en vermogen.

En nu jij weer :)
Ahh, 3 keuzes inmiddels _O_

Ik geef je nog een 4de keuze _O_

- Universeel basisinkomen is achterlijk. Van ieder naar zijn vermogen, voor ieder naar zijn behoeften
- De zorg, het onderwijs, energievoorziening, woningbouw en OV nationaliseren
- Fors minder geld voor defensie. Weer een focus op missies in eigen land en geen bemoeienis buiten Nederland.
- Arbeid hervormen als sociale bijdrage, niet als een goed op de markt

Kom jij met een 5de keuze? _O_
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 11:11:47 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217734052
Meer naar defensie w/ w/
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:29:28 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217734274
eindelijk eens ballen.
pi_217734651
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 11:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ahh, 3 keuzes inmiddels _O_

Ik geef je nog een 4de keuze _O_

- Universeel basisinkomen is achterlijk. Van ieder naar zijn vermogen, voor ieder naar zijn behoeften
- De zorg, het onderwijs, energievoorziening, woningbouw en OV nationaliseren
- Fors minder geld voor defensie. Weer een focus op missies in eigen land en geen bemoeienis buiten Nederland.
- Arbeid hervormen als sociale bijdrage, niet als een goed op de markt

Kom jij met een 5de keuze? _O_
Ah, arbeid als sociale bijdrage. Gaan we dan van iedereen ambtenaren maken en een ministerie oprichten om daar regels en richtlijnen voor op te stellen? We hebben al een lijstje van essentiële beroepen, maar daar staan zowel vakkenvullers als zorgpersoneel op.

Hoeveel FTE zijn een tractor, of een tank waard? En moet je eerst een aanvraag indienen voordat je werk mag automatiseren?

Ja, jij hebt er over nagedacht. Maar de volgende keer misschien nog even wat langer denken.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 12:26:25 #71
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217734744
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, arbeid als sociale bijdrage. Gaan we dan van iedereen ambtenaren maken en een ministerie oprichten om daar regels en richtlijnen voor op te stellen? We hebben al een lijstje van essentiële beroepen, maar daar staan zowel vakkenvullers als zorgpersoneel op.

Hoeveel FTE zijn een tractor, of een tank waard? En moet je eerst een aanvraag indienen voordat je werk mag automatiseren?

Ja, jij hebt er over nagedacht. Maar de volgende keer misschien nog even wat langer denken.
Hoezo zou je daar een apart ministerie voor nodig hebben? En ja, in een utopie is iedereen ambtenaar.

Het hele idee van 'niet-essentiële beroepen' is uiteraard krankzinnig. In een goed land is meer dan 95% van de beroepen essentieel. Vakkenvullers, kassamedewerkers, zorgpersoneel, artsen, piloten, schoonmakers etc zijn allemaal essentieel.

Denken in FTE's... De kapitalistische brainrot heeft zijn werk wel echt geweldig gedaan. Als een tractor werk efficiënter en nuttiger maakt, dan gebruik je die. Werk is een sociale bijdrage, geen markt, dus waarom zou je in FTE's denken?

Werk automatiseren is juist een pluspunt. Werkverschaffing is toch echt een kapitalistische uitvinding.
pi_217734777
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:26 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Hoezo zou je daar een apart ministerie voor nodig hebben? En ja, in een utopie is iedereen ambtenaar.

Het hele idee van 'niet-essentiële beroepen' is uiteraard krankzinnig. In een goed land is meer dan 95% van de beroepen essentieel. Vakkenvullers, kassamedewerkers, zorgpersoneel, artsen, piloten, schoonmakers etc zijn allemaal essentieel.

Denken in FTE's... De kapitalistische brainrot heeft zijn werk wel echt geweldig gedaan. Als een tractor werk efficiënter en nuttiger maakt, dan gebruik je die. Werk is een sociale bijdrage, geen markt, dus waarom zou je in FTE's denken?

Werk automatiseren is juist een pluspunt. Werkverschaffing is toch echt een kapitalistische uitvinding.
Maar hoe ga je dan bepalen hoe groot de sociale bijdrage van iemands werk is? Stemmen? Een scorebord? We nemen ons nationale product, delen dat door het aantal inwoners en verdelen dat aan de hand van het aantal stemmen dat je hebt gekregen?

En als automatiseren goed en werkverschaffing slecht is, wat doe je dan met de mensen die geen werk hebben? Die krijgen ook niets, samen met de mensen waar niemand op gestemd heeft?

En hoe ga je voorkomen dat iedereen op zichzelf stemt?
pi_217734807
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je komt er wel overheen denk ik
Waard het :)
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_217734826
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
[..]

Voor Oost-Oekraïne, of is er een (ru, brics, wat dan ook) samenzwering gaande en speelt er meer?
  zaterdag 24 mei 2025 @ 12:42:33 #75
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217734890
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar hoe ga je dan bepalen hoe groot de sociale bijdrage van iemands werk is? Stemmen? Een scorebord? We nemen ons nationale product, delen dat door het aantal inwoners en verdelen dat aan de hand van het aantal stemmen dat je hebt gekregen?

En als automatiseren goed en werkverschaffing slecht is, wat doe je dan met de mensen die geen werk hebben? Die krijgen ook niets, samen met de mensen waar niemand op gestemd heeft?

En hoe ga je voorkomen dat iedereen op zichzelf stemt?
Zoals ik al zei, de kapitalistische brainrot heeft zijn werk geweldig gedaan.

Waarom zou je moeten bepalen hoe groot de sociale bijdrage van iemands werk is? :') Kapitalistisch gedachtegoed waarbij het mensenleven van een arts bijna als menswaardiger wordt gezien dan een straatveger :') Dat ze een nuttige bijdrage leveren aan het collectief is het enige wat telt. Die achterlijke obsessie van om de menswaardigheid van een persoon te linken aan hun prestatie is krankzinnig.

Waarom zou iedereen moeten werken als dat helemaal niet hoeft? En waarom zouden die mensen niets krijgen? Van ieder naar vermogen, aan ieder naar behoefte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')