.quote:Het systeem in de finale van het Eurovisie Songfestival is een combinatie van jury- en publieksstemmen uit de deelnemende landen. In totaal nemen ongeveer 26 landen deel aan de finale: de "Big Five" (Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk), het gastland en landen die zich via de halve finales hebben geplaatst.
Tijdens de finale voert elk land zijn lied live op. Daarna stemmen alle deelnemende landen én enkele extra landen (die mogelijk niet in de finale staan) op hun favorieten. Elk land geeft twee sets punten: één van een vakjury en één van het publiek (tele- en online stemming). De punten worden verdeeld volgens het volgende systeem: 1 t/m 8, 10 en 12 punten voor de top 10 favorieten.
Eerst worden de juryresultaten bekendgemaakt. Elk land presenteert live de jurypunten, waarbij vooral de 12 punten met veel aandacht worden gegeven. Daarna worden alle publieksstemmen opgeteld per land en in één keer gepresenteerd, van het land met de minste publieksstemmen tot degene met de meeste. Dit zorgt vaak voor grote verrassingen en spanningen, omdat een land dat laag stond na de juryronde nog kan winnen met hoge publieksstemmen — of omgekeerd.
Het land met de meeste gecombineerde punten (jury + publiek) wint het Eurovisie Songfestival en mag het festival het jaar daarop organiseren (tenzij dit praktisch of politiek niet mogelijk is). Deze stemverdeling zorgt voor een balans tussen professionele beoordeling en de voorkeur van het grote publiek.
Speak for yourselfquote:
Heerlijk THICCness.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:11 schreef Evangelion het volgende:
Echt veel ordinaire dikke wijven dit jaar
Vakjury 400 publiek 1quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:10 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar het resultaat van Oostenrijk. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat een publiekslieveling is.
Malta is die op de skippybal toch?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:10 schreef H_T het volgende:
Ik denk dat Malta teleur gaat stellen in de uitslag
Over/under overleden before end of 2025?quote:
Ik ruik het.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:11 schreef Evangelion het volgende:
Nou sorry ik ga alweerquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:11 schreef Evangelion het volgende:
We vragen het @onlogischquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:11 schreef RipCity het volgende:
[..]
Over/under overleden before end of 2025?
Jaquote:
heb veel bets genomen Frankrijk to beat Oostenrijk. Denk EXACT hetzelfde. Zeker onder mensen die bellen (jongeren).quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:10 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar het resultaat van Oostenrijk. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat een publiekslieveling is.
Noh niet denk?quote:
quote:Like Alert
17-05-2025 @ 21:11:44
IkGeefEnkelLikes heeft een van jouw posts geliket in "Eurovisie Songfestival / [LIVE] Finale Eurovisie Songfestival 2025 21:00 #2"
Dan Joost weer sturen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Gaat wel gebeuren en we zien Petra volgend jaar ook weer.
Takkeduur, gok minimaal 500 euro.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:12 schreef Ama het volgende:
Hoe duur is het nou eigenlijk voor een kaartje om daar de finale te kijken
Nee.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:12 schreef Evangelion het volgende:
Gaat er vandaag iets ongescript gebeuren ja/nee (streaker op het podium of zo)
Die moeten winnenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:12 schreef Lamballert het volgende:
Iedereen mag winnen behalve Zweden dan vind ik het goed
Ik kijk via NLZiet. Met abbo, maar doet NL1 het niet zonder?quote:
En geen Israël of Oekraïnequote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:12 schreef Lamballert het volgende:
Iedereen mag winnen behalve Zweden dan vind ik het goed
Ze hebben weer een zingende paus dus het is niet onmogelijk!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:13 schreef JohnBercow het volgende:
Misschien kan Vaticaanstad vanaf volgend jaar ook een deelnemer afvaardigen?
gregoriaanse rap mix door de pausquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:13 schreef JohnBercow het volgende:
Kogelstootster zo te zienquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:14 schreef timmmmm het volgende:
Zijn ze er inmiddels uit dat het presentatieduo wat te licht was? Beetje versterking meegenomen.
Michelle?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:15 schreef RipCity het volgende:
mooie outfit wel bij dat kaasfondue meisje die niet lesbisch is
Moet je meer drinkenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:15 schreef Stoorzendert het volgende:
Open dak. Lijkt me vrij koud in der Schweiz
Ik heb het dan ook over een ui.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:15 schreef Tjacka het volgende:
[..]
We gaan het hier niet over voetbal hebben!
Alleen die tatoeage..quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:15 schreef Ewelina het volgende:
Alleen die middelste glitterjurk is mooi.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:13 schreef JohnBercow het volgende:
De drie outfits passen niet echt bij elkaar.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:15 schreef Ewelina het volgende:
Alleen die middelste glitterjurk is mooi.
Ik denk dat je wat onderdelen hebt waar zij geen interesse in heeft, sorry kameraadquote:
De linker met die kralentruiquote:
Rwoud heeft wel tieten!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat onderdelen hebt waar zij geen interesse in heeft, sorry kameraad
Epilepsie genotquote:
quote:17-05-2025 @ 21:17:01
IkGeefEnkelLikes heeft een van jouw posts geliket in "Eurovisie Songfestival / [LIVE] Finale Eurovisie Songfestival 2025 21:00 #2"
nieuwe Babushka's!quote:
Ik ben een moderator op FOK!, ik maak zeker kans.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat onderdelen hebt waar zij geen interesse in heeft, sorry kameraad
Nou nou nou wat plat weer.quote:
Nah, levert meer geld op zo.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:17 schreef RipCity het volgende:
Oh HUH nu al bellen?
Dacht altijd pas na alle nummers?
Ja, Graham is verbaasd.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:17 schreef RipCity het volgende:
Oh HUH nu al bellen?
Dacht altijd pas na alle nummers?
Elke keer als je klaarkomt is een stem voor Finland..quote:
Die zonder naaldhakkenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nou nou nou wat plat weer.
Welke is Hazel?
2e jaar geloof ikquote:
Om 1 uur pas naar bedquote:
Degene met het pak wat niet geïnspireerd is door fluor markers . Degene met kort blond haar.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nou nou nou wat plat weer.
Welke is Hazel?
Ik vind het leuk om mee te kijken, maar het moet mij geen geld gaan kostenquote:
Heeft ze al iets gezegd?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:18 schreef Evangelion het volgende:
Die derde voegt nog minder toe dan die andere presentatoren
Maak er maar 1:30 van.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Om 1 uur pas naar bed
En morgen vroeg op voor kampioensfeest PSV.
Goed puntquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:19 schreef chufi het volgende:
Maar als je vanaf het begin mag stemmen hebben dan de latere landen geen nadeel of moet ik nu gelijk al 100 smsjes sturen naar Spanje?
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Om 1 uur pas naar bed
quote:
Maandag ook.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Om 1 uur pas naar bed
Maar die hebben het voordeel dat ze later zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:19 schreef chufi het volgende:
Maar als je vanaf het begin mag stemmen hebben dan de latere landen geen nadeel of moet ik nu gelijk al 100 smsjes sturen naar Spanje?
Tijd voor EBU om een boete uit te delenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:19 schreef H_T het volgende:
"een paar dansende schandknapen met mutsen die veel te lang op de barbecue hebben gelegen""
-de Belg
We hopen allemaal dat het je helpt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het is vandaag de Internationale Dag tegen Homo-, Lesbo-, Bi-, Trans- en Interseksefobie (IDAHOBIT)
Medieval Backstreet Boy. Schattig maar nee. Next.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:20 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan me dit kind niet herinneren van de halve finales joh.
Die kerel in zijn pantsertrainingspak was de eerste echte deelnemerquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Is het al begonnen? Of is dit nog een openingsact?
Bedankt Henrikquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:22 schreef H_T het volgende:
[..]
Die kerel in zijn pantsertrainingspak was de eerste echte deelnemer
Voetbal is geen sport.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:23 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb nu al een leukere avond dan een gemiddeld avondje Ajax
Nu ook al meer talent gezienquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:23 schreef Tjacka het volgende:
dit helpt ook wel meedenk ik?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:23 schreef Tjacka het volgende:
Zo die jurk uit bohhquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:24 schreef Pisces29 het volgende:
1.55 Klein compact lalalalallalala @:coco
marco.gifquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:24 schreef Pisces29 het volgende:
1.55 Klein compact lalalalallalala @:coco
Krijg je allemaal liedjes over goedkope benzinequote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:24 schreef TLC het volgende:
Ik heb n zwak voor Luxemburg, het ESF mag daar ook wel georganiseerd worden
zijn rijk genoegquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:24 schreef TLC het volgende:
Mooi land. Als kind op vakantie geweest met mijn oudersquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:24 schreef TLC het volgende:
Dat land heeft meer te bieden! Goedkope tabak ookquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
Krijg je allemaal liedjes over goedkope benzine
Roken is voor tokkiesquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:26 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat land heeft meer te bieden! Goedkope tabak ook
Ze mag mij ook wel wat lerenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:26 schreef TLC het volgende:
Daar wil je toch wel les van hebben als student hoor
Ga maar fietsen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:26 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Dit is de winnares, u las het hier als eerst
Had jij een poppenhuis?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:26 schreef Pisces29 het volgende:
Erg slecht gezongen. Schattig liedje, mooi poppenhuis.
Ja halve finale was stuk beter.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:27 schreef yvonne het volgende:
Ze zat er flink naast hoor.jammer,liedje is leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |