Zou ook erbij hebben gelegen bij die grote valpartij eergisterenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:49 schreef franklop het volgende:
Is eigenlijk bekend of Aular gisteren iets had? Loste al snel, terwijl dit dan ook wel etappe voor hem zou zijn
Iets van gevallen denk ik? Gezien wat X berichten
Ik snap wel dat de Spanjaarden blij zijn. 10-15 jaar geleden waren ze heel dominant in de grote ronden met Contador, Valverde, JRod en nog een hele bult subtoppers. Nu is het een stuk schraler, met verder alleen wat ereplaatsen voor CRod en Enric Mas. Ayuso is de eerste serieuze kanshebber uit Spanje om een grote ronde te winnen sinds de generatie-Valverde met pensioen is.quote:
Dit kan een tijdje gaan durenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Iedereen wil vandaag in de vlucht. Leuk.
Zoals verwacht een mooie strijd voor de vlucht.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Iedereen wil vandaag in de vlucht. Leuk.
Soms zelfs inclusief fiets en matchend stuurlint. Walgelijk!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik ben er geen voorstander van dat iedereen die een bepaald truitje van een nevenklassement draagt zich direct genoodzaakt voelt zichzelf van top tot teen te hullen in die specifieke kleur.
Toen wij als pubers Tourtje speelden, hadden we de kleur wasknijpers in het voorwiel voor het klassement. Het plaatselijke viaduct was voor het bergklassement.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik ben er geen voorstander van dat iedereen die een bepaald truitje van een nevenklassement draagt zich direct genoodzaakt voelt zichzelf van top tot teen te hullen in die specifieke kleur.
Was dit voor of na de Eerste Wereldoorlog?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Toen wij als pubers Tourtje speelden, hadden we de kleur wasknijpers in het voorwiel voor het klassement. Het plaatselijke viaduct was voor het bergklassement.
Je hoeft ook geen twee renners op te offeren om die drie terug te halen. Je moet hopen dat het net stilvalt als je zelf springt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat continue hollen en stilstaanipv ze eens goed terug te halen
IK had zelfs een gele trui gekocht. Alleen droeg mijn broertje die eigenlijk altijdquote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Toen wij als pubers Tourtje speelden, hadden we de kleur wasknijpers in het voorwiel voor het klassement. Het plaatselijke viaduct was voor het bergklassement.
Vlak na de Vietnamoorlog.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:23 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Was dit voor of na de Eerste Wereldoorlog?
Beter dan die opeenstapeling van enorm slechte woordgrappen wat mij betreftquote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:32 schreef wimderon het volgende:
Nog 145 kilometer enBobbie
Traksel begint al met overslaande stem over een roze trui van Lemmen.
Daar kon jequote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:50 schreef DecoAoreste het volgende:
Nog steeds geen vroege vlucht vertrokken op de top van de Croce Di Casale, dat overtreft wel mijn verwachtingen.
Daar gaan we, nu de samenstelling nogquote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:39 schreef wimderon het volgende:
Stelling: na de klim rijdt er een enorme strontpot weg.
Piganzoli vergane glorie?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat een kopgroep vol vergane glorie zeg.
Meintjes, Quintana, Bardet, Kelderman.quote:
Ik zou het leuk vinden als die 5 minuten krijgtquote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:58 schreef DecoAoreste het volgende:
Me dunkt dat Piganzoli niet zoveel ruimte gaat krijgen.
Een echt radio hoofdquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Jan Hermsen heeft een hoofd dat je zou verwachten bij zijn vervelende stem.
Ik vind Jan best chill eigenlijkquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Met een man van Cofidis op het wiel, het degradatiespook koerst mee.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:16 schreef Faraday01 het volgende:
Bardet poeft er zo naartoe, die is in orde
Die Cofidis man zat flink te harken in het wiel, dat was op de limietquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Met een man van Cofidis op het wiel, het degradatiespook koerst mee.
Jan Hermsen heeft afgelopen week een vriend van mij uit zijn wieler-appgroep gegooid.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Ongetwijfeld volledig terecht.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jan Hermsen heeft afgelopen week een vriend van mij uit zijn wieler-appgroep gegooid.
Leuke anekdote he.
Volgens desbetreffende vriend wel ja.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ongetwijfeld volledig terecht.
Hier willen we meer details van. Wat is er gezegd, wat is het motief?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jan Hermsen heeft afgelopen week een vriend van mij uit zijn wieler-appgroep gegooid.
Leuke anekdote he.
Het verhaal is verder helaas niet zo interessant als de climax. Hij dacht eruit te zijn gegooid vanwege inactiviteitquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hier willen we meer details van. Wat is er gezegd, wat is het motief?
Zou het BORA er niet aan gelegen zijn het tempo er een beetje in te houden om een goede wagenpositie te behouden voor de gravelrit morgen?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:24 schreef wimderon het volgende:
6/9, ik sommeer Nico Denz rustig aan te doen.
Ik zou ook zeggen dat UAE Roglic maar in het roze moet houden om die ploeg nog wat meer op te roken.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zou het BORA er niet aan gelegen zijn het tempo er een beetje in te houden om een goede wagenpositie te behouden voor de gravelrit morgen?
Als ze het binnen 4 minuten houden aan de finish hebben ze morgen auto 2quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zou het BORA er niet aan gelegen zijn het tempo er een beetje in te houden om een goede wagenpositie te behouden voor de gravelrit morgen?
Ja, vandaar de opmerking. Maak je er 6 minuten van, dan kom je al gauw op 7.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als ze het binnen 4 minuten houden aan de finish hebben ze morgen auto 2
Zuur.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Koentje Bouwman heeft zijn beste benen ook niet mee
Als hij alleen eens een jaar niet zwaar valtquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:53 schreef Marcoss het volgende:
Dit lijkt weer een beetje op de oude van Baarle zo
Bijvoeglijk naamwoordquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:47 schreef Faraday01 het volgende:
Karsten![]()
'raardere dingen' is geen Nederlands, probeer eens 'vreemdere dingen'.
Ja het woord bestaat, daar is geen discussie over maar het gebruik in combinatie met het zelfstandig naamwoord is nogal ongebruikelijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:00 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Bijvoeglijk naamwoord
raardere
= verbogen vorm van de vergrotende trap van raar
Gangbaarheid
Het woord raardere staat in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Nederlandse Taalunie.
Bergtrui in Rome = uci puntenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:04 schreef wimderon het volgende:
Bardet zal ook wel voor de bergpunten gaan, zodat hij de komende weken met Astana in z'n nek koerst.
Einde contract.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:53 schreef Marcoss het volgende:
Dit lijkt weer een beetje op de oude van Baarle zo
Leek ook te laten lopen op het eind, dan kun je beter niet sprinten en rustig P2 pakken in wiel Fortunatoquote:
Op zich niet slecht nu met een kleinere groep door te gaan, hoewel 2 man te weinig is.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, maar als je daardoor veel moeilijker in ontsnappingen komt...
Net voor 1-8 wakker geworden. Misschien trapt zelfs Visma zelf er nog wel inquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar is de rest van het jaar nog niks van te merken dan
dat is dan goed in beeld gebracht....quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:28 schreef Kloit het volgende:
Kelderman, Arrieta en Frigo sluiten nu aan bij de koplopers.
ik vond het ook al opmerkelijk dat ie zich niet heeft laten piepelen tot nu toequote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:40 schreef Kloit het volgende:
Kelderman koerst opmerkelijk alert voor zijn doen. Meestal rijdt hij altijd achter de feiten aan in dit soort situaties.
Het stond net ook in beeld, maar Jeroen is een kookboek aan het voorlezen of zoiets.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:44 schreef Faraday01 het volgende:
En Eurosport heeft ook niet door dat Ulissi het beste klassement heeft van de renners vooraan, dus altijd roze voor Astana als het peloton ruimte geeft.
Karsten leest mee.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:39 schreef Faraday01 het volgende:
Begrijpen ze bij Eurosport niet dat het roze ook elke dag uci punten oplevert?
Vincisgrassi.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:45 schreef vaarsuvius het volgende:
Hoe spel je dat gerecht dat Jeroen aan het promoten is?
Zo bijzonder is het recept toch ook weer niet?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vincisgrassi.
Zo te horen wel weer zo'n gek Italiaans ding waarbij het recept van familie X dan weer supergeheim is en oh wee als iemand van buiten de familie het ook een keer op die manier maakt![]()
Ja, de koers is altijd maar een vervelende onderbreking voor Jeroen en z'n verhalen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het stond net ook in beeld, maar Jeroen is een kookboek aan het voorlezen of zoiets.
Lijkt me ook niet, maar Jeroen maakte er een verhaal van waarin elke familie zijn eigen recept heeft en dat dat allemaal geheim is enzoquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zo bijzonder is het recept toch ook weer niet?
Die generaal was toen overigens 11 of 12, dus je kunt een vraagtekentje zetten bij die oorsprong, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:51 schreef vaarsuvius het volgende:
Lol Jeroen heeft letterlijk de 1ste website voor zitten lezen die ik vond na het intypen van de naam
[ afbeelding ]
Klinkt verder niet verkeerd, misschien maak ik het binnenkort wel als ik zin in lasagne heb.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet, maar Jeroen maakte er een verhaal van waarin elke familie zijn eigen recept heeft en dat dat allemaal geheim is enzo
Dat jaartal 1799 klopt niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die generaal was toen overigens 11 of 12, dus je kunt een vraagtekentje zetten bij die oorsprong, maar dat terzijde.
Napoleon tijd lijkt me ook een beetje jong voor een 'oudste' gerecht in een land dat normaal met verhalen over Etrusken , Romeinen of anders in elk geval Genuezen of Venetiërs komt als het om 'dit doen we al zo sinds.....' gaatquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die generaal was toen overigens 11 of 12, dus je kunt een vraagtekentje zetten bij die oorsprong, maar dat terzijde.
quote:Nog 51 km | Wat gebeurt hier? Het geloof groeit bij Kelderman
Het is een rare etappe vandaag. Maar het kan voor Kelderman wel eens een hele mooie worden. De Nederlander is samen met Ulissi er nu vandoor. Ze hebben samen 20 seconden voorsprong op de groep die ze zojuist achter zich hebben gelaten.
Het geloof bij de Nederlander dat dit zijn dag is, kan alleen maar toenemen.
15:50
Deel deze update
Nog 56 km | Kelderman maakt kans op etappe
Zou het dan echt? Kan Wilco Kelderman zijn eerste profzege in tien jaar tijd behalen? Het gat met de achtervolgers groeit en groeit. Nu al anderhalve minuut. Het gat met het peloton bedraagt al bijna zes minuten.
Dit is wel een mooie kans voor Kelderman. Al moet hij nog wel zien af te rekenen met zes medevluchters. Want inmiddels hebben Vendrame en Bardet zich ook aangesloten bij de koplopers.
Ze doen alsof Ulissi een soort bejaarde is, maar vergeten dat Kelderman maar twee jaar jonger is.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:06 schreef DiegoFuser het volgende:
Ik het sterk het idee dat Jeroen de kansen van Wilco ietwat overschat met 50/50.
Z’n berg bestaat ook nog steeds nietquote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:21 schreef DecoAoreste het volgende:
Kelderman bestaat niet?
Maar renners die niet bestaan winnen ook niet, dus stiekem is het gewoon allemaal de schuld van Zonneveld.
Prachtige top tien dan weer voor Wielcoquote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben bang dat het gedaan is. Jammerlijk einde van een leuke rit dan wel.
Dit is klaar. Wel jammer. Had gehoopt op een spannende ontknoping.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:28 schreef Faraday01 het volgende:
Waait plapp nog terug of is het gedaan?
Gevoelsmatig misschien 'onverdiend' omdat hij relatief weinig heeft aangevallen, maar gewoon erg slim gekoerst inderdaad.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Verdiende winnaar, valt niets van te zeggen.
159, keurig.quote:
Maar Wilco rijdt toch weer top tien.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Arm Wielco
Arm WLR
Arm wielerwereld
Normaliter niet op zn beste in de derde week van een grote ronde. Maar laten daar nou net alle bergen zittenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:09 schreef Marcoss het volgende:
Roglic oogt weer niet bijzonder, al is er nog weinig aan de hand
Plapp was wel duidelijk sterker, daar kon Wilco tactisch weinig aan doenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toen ik wegging was Wielco in gouden positie maar het is op een of andere manier toch weer mis gegaan.
Die moeten ook helemaal niet bezig met Astana, maar met Cofidisquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:16 schreef Faraday01 het volgende:
Bardet achter 2 Astana mannen, ach Picnic
Wel een miljoen etappes gewonnen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik dacht dat Ulissi al wel eens roze gehad had, blijkbaar niet dus.
Goed dat jij na al die jaren nog zoveel vertrouwen hebt in de aanvalslustige kwaliteiten van wielrenners!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:34 schreef Koffieplanter het volgende:
Ze hebben Ayuso dus die seconde gegeven, dat hebben ze toch maar mooi voor elkaar gekregen bij UAE. Optimaal geprofiteerd van een nagenoeg geïsoleerde Roglic die, zo leek het, wederom niet supersterk was.
Geldt overigens ook voor een Arensman, probeer iets joh. Low risk, high reward.
Ja als ik de analyse zo zag inderdaad geen grote fouten. Als hij besparender koerst en hij mist de juiste vlucht vinden we het weer te afwachtend. Helaas heeft hij niet die ongrijpbare kwaliteit van het juiste moment kiezen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Plapp was wel duidelijk sterker, daar kon Wilco tactisch weinig aan doen
Karsten had nog het vermoeden dat Trek voor hem zou gaan rijden als de kopgroep binnen bereik zou blijven..quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mes mooi laatste uiteindelijk.
Met mollige Magnier en Ambulance Cerny.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mes mooi laatste uiteindelijk.
hahaha, u bent me er eentje zegquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fortunato is niet zo fortunate.
Heeft Vacek überhaupt iets gedaan vandaag?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Karsten had nog het vermoeden dat Trek voor hem zou gaan rijden als de kopgroep binnen bereik zou blijven..
Volgens mij niet. Waarschijnlijk in 1e instantie niks gedaan omdat Pedersen ervoor reed, maar ook toen die werd teruggepakt, deed hij weinig.. terwijl er toch kansen op de rit + roze waren dit weekend.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Heeft Vacek überhaupt iets gedaan vandaag?
Je geluid staat erg hard.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:01 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
[ x ]
100 meer dan de nr. 2
Coquard zat ook boven de 100 op een gegeven moment, geloof ik, maar die besloot opeens te gaan winnen..quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:01 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
[ x ]
100 meer dan de nr. 2
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |