SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door Nizno op 09-05-2025 13:42:48 ]Je bent een waardeloze agent.
Exact, en John Williams heeft ineens de begripvolle pet opgezet. Het is allemaal zo goed en knap wat ze doen, ik vind je auto bekostigen van de kinderbijslag juist niet echt slim.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:36 schreef Newone82 het volgende:
Bezig!
Het is weer typisch. Zijn gewoon mensen die niet met geld om kunnen gaan wat ik al zie.
True. Zo een kansloos volk dit.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Exact, en John Williams heeft ineens de begripvolle pet opgezet. Het is allemaal zo goed en knap wat ze doen, ik vind je auto bekostigen van de kinderbijslag juist niet echt slim.
160 euro per week is niet veel maar als je daar alleen boodschappen mee moet doen, moet dat te doen zijn lijkt mij.
Ja, ze gaat 100.000 euro verdienen per maand. Haha.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:50 schreef Remco het volgende:
Zo'n vrouw die in zo'n dropship scam is getrapt. Dat je daar ook mee op tv wil.
Hopelijk vertelt die jobcoach dat dit niet werkt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja, ze gaat 100.000 euro verdienen per maand. Haha.
Hoe help je iemand z'n conditie terug te geven door onder een of andere creepy plek af te spreken en daar jezelf helemaal kapot te lopen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:19 schreef Filosoofert het volgende:
Ahhh we gaan weer kwetsbare mensen in een format stoppen en het dan met een voiceover grappig maken om geld te verdienen? Maar wel net doen of die mensen geholpen worden.
Nou, idd. Tot kotsend toe terwijl wel duidelijk was dat de man niet erg gezond kan zijn met zijn gehoest en harde bierbuik.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoe help je iemand z'n conditie terug te geven door onder een of andere creepy plek af te spreken en daar jezelf helemaal kapot te lopen.
Begin gewoon met wandelen elke dag. Waarom moet je gelijk ala Bolt een 100m sprint doen.
Ik denk dat ze chaos op elk vlak hebben. Al ben ik het met je eens hoor!quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:57 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Wat mij altijd opvalt is dat mensen met dit soort schulden of armoede, altijd de grootste puinzooi heeft in huis, met knuffels op de bank, 8 huisdieren. Waarom ziet een huis er zo uit?
Vaak zitten ze alleen maar thuis, waarom niet opruimen? De boel netjes en schoon houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:24 schreef Remco het volgende:
Serieus, zoveel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:31 schreef Remco het volgende:
[..]Werken moet je ook liggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naja de oplossing vergt toch veel gepraat:quote:
Maar maar ze hebben het nooit van huis meegekregen!quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:29 schreef Remco het volgende:
Hele rare toon in dit programma, waar ze tegenwoordig van alle mensen sensatie tv kunnen maken. Wordt hier iedereen met fluwelen handschoentjes aangepakt en moeten we ze allemaal zielig vinden terwijl het merendeel gewoon te dom is om te poepen.
[..]Dat het zoveel is komt door die kinderen. Hoeveel heeft ze er?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is de bijstand voor iemand alleen iets van 1100 of zo.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Als je dom bent kun je daar nu eenmaal niet veel aan doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:29 schreef Remco het volgende:
Hele rare toon in dit programma, waar ze tegenwoordig van alle mensen sensatie tv kunnen maken. Wordt hier iedereen met fluwelen handschoentjes aangepakt en moeten we ze allemaal zielig vinden terwijl het merendeel gewoon te dom is om te poepen.
Het probleem is dat exceelsheetjes gewoon heel slechte tv maken.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja de oplossing vergt toch veel gepraat:
• in beeld brengen wat de schulden zijn
• schuldeisers aanschrijven
• prioriteiten stellen
• besparen
• budgetten stellen
• leren hoe de boel onder controle te krijgen en houden
En dan met een bak motivatie de schuldsanering in
En al die stappen aanvullen met het zoeken van een job als dat mogelijk is iig dan. Ziek = ziek
Ik vind het sporten en psychologisch gedoe en huisjes opruimen niet echt horen hierbij. Psychologie van de koude grond iig.
Het lotgenotencontact ben ik minder fan van. Degene die niet de hoogste schulden hebben gaan dan toch denken dat hun probleem meevalt.
Dat een sheetje gemakkelijk is, is juist goed. Op die manier is het voor die lui gemakkelijk toepasbaar. Ik vind het goed/verstandig om het zo te doenquote:Op woensdag 28 mei 2025 09:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het probleem is dat exceelsheetjes gewoon heel slechte tv maken.
Dat sheetje wat we zagen zag er ook nog eens amateuristisch uit.
Ik niet. Sinterklaas wtf heeft dat er nou mee te maken? Geen kosten baten naast elkaar gezet. Ook 3100 euro inkomsten. Als je daar niet van kan leven moet je gewoon heel je leven onder curatele staan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat een sheetje gemakkelijk is, is juist goed. Op die manier is het voor die lui gemakkelijk toepasbaar. Ik vind het goed/verstandig om het zo te doen
[..]Mijn netto-inkomen met een bovenmodaal salaris is 150 euro meer dan dit. Nivellerengenot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zoiets en dan het ondernemen stimuleren als overheid, eerst investeren en lenen en hopen dat je winst maakt en als dat niet lukt....och jammer dan, ondernemersrisico, he.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:17 schreef StephanL het volgende:
Gelukkig hebben ze de tattoos nog![]()
Niet leren omgaan met geldEr moet meer geld binnen komen dan dat er uit gaat. Zo simpel zou het moeten zijn.
Dat je failliet gaat als ondernemer tijdens corona als je net gestart ben begrijp ik op zich wel. Debbie had een kapperszaak maar blijkbaar te weinig geld in kas om te overleven. Ik neem aan dat die wel compensatie heeft gekregen toen, net als duizenden anderen, de lockdown kwam.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ook zoiets en dan het ondernemen stimuleren als overheid, eerst investeren en lenen en hopen dat je winst maakt en als dat niet lukt....och jammer dan, ondernemersrisico, he.
Misschien wel kijken? Nu geef je een mening gebaseerd op de reacties. Slaat natuurlijk ook helemaal nergens op. Kijk dan tenminste en reageer dan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:11 schreef Firuze60 het volgende:
Ik kan dit soort programma's niet kijken, word er super depressief van, lees het commentaar wel
Maar die vrouw is ook gewoon mentaal niet gezond. Ze heeft niet voor niets een wajong. Ze kan gewoon niet helder denken. Eigenlijk heeft ze gewoon een bewindvoerder nodig en begeleiding op psychisch vlak. Die laatste kunnen ook meekijken met die zwijnenstal die ze van haar huis gemaakt heeft.quote:Op donderdag 29 mei 2025 08:41 schreef Michellee het volgende:
Ik vind dat ze vooral de schuld bij een ander leggen. Die vrouw met die schuld van 180.000 euro, eigen zaak, dure apparatuur gekocht, maar zelf daarna ook nog een cursus boeken (van 1000 euro??) om aan dropshipping te doen en daarmee 100.000 euro per maand te verdienen.
Ja eens! Je zoekt hulp als je iets niet kan of gaat zelf op onderzoek uit. Vroeger kon ik ook niet met geld omgaan (nooit schulden gemaakt) en toen heb ik met een coach gekeken. Één gesprek en ik had de boel op orde en spaarpot en controle.quote:Dat stel, wat maar loopt te verkondigen dat ze nooit hebben geleerd om met geld om te gaan, waarom ga er dan niet over lezen, maar steken hun hoofd gewoon in het zand. Zelfs toen het programma begon, ging er geen lichtje branden. Mevrouw boekt even een botox behandeling tegen zweet a 500 euro zonder na te vragen of het wordt vergoed, want dan is het maar gedaan. Je hoeft niet eens te bellen, google het, of chat met je verzekeringsmaatschappij.
Hij heeft iig zijn bedrijfsongeval niet goed aangepakt, letselschade en geen vergoeding...quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:03 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ik vind dat stel wat na 16 jaar eindelijk een keer uit de schulden is, een beetje slappe hap. Vooral die man.
Ik zie vooral 2 luie mensen die het eigenlijk wel best vinden. Ze doen er in ieder geval geen reet zelf aan en als ze iets aangedragen wordt schuift die vent het gelijk door naar zijn vrouw.
Ik denk altijd hoe lang kan je het nog schuiven op je jeugd. Je bent inmiddels ouders, je hebt al 16 jaar een huishouden. Je bent eindelijk schuldenvrij, maar het begint weer gewoon opnieuw. Aan de ene kant zeggen, ik ben nog een klein meisje, maar daarna die botox behandeling en dan bij het bellen, en als er wordt gezegd, "een moment geduld" meteen zeggen, ik had normaal al opgehangen. En wat als het niet vergoed zou worden? Dan pech voor je kinderen?quote:Op donderdag 29 mei 2025 08:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja eens! Je zoekt hulp als je iets niet kan of gaat zelf op onderzoek uit. Vroeger kon ik ook niet met geld omgaan (nooit schulden gemaakt) en toen heb ik met een coach gekeken. Één gesprek en ik had de boel op orde en spaarpot en controle.
Alleen die mensen zijn chronisch slachtoffer. Maken domme fouten en gooien alles op een zielige jeugd oid
Ik kan die vent die zijn vrouw al het huiswerk laat maken echt achter het behang plakken. Hij wil gewoon niet. Echt wat een luiaard.
John vroeg of hij al in het huis kon wonen, maar als hij al maanden niet betaald aan de bank, dan is het einde verhaalquote:Op donderdag 29 mei 2025 08:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die donkere man weet ik nog niet wat ik ervan vind... Dat huis met duizend stopcontacten, maar zonder wc of douche. Pa gaat verhuizen, waar gaat hij dan heen?
Volgens mij komt de kinderbijslag er nog extra bij .quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat het zoveel is komt door die kinderen. Hoeveel heeft ze er?
Volgens mij is de bijstand voor iemand alleen iets van 1100 of zo.
Voor 8 euro koop je een kilo gehakt bij de Jumbo. Dat is 200 gram gehakt per persoon. Rijkelijk veel, zeker als 3 van hen jonge kinderen zijn (en geen professionele bodybuilders, of zo). Dus dat kan makkelijk veel goedkoper. Ongeveer 100 gram vlees per persoon is zat. En 2 euro voor een boterham? Naar welke broodjuwelier gaat deze gast? Een snee brood kost misschien een dubbeltje!quote:"Mensen zeggen dat je makkelijk voor een tientje een gezonde maaltijd op tafel kan zrtten, maar dat lukt mij niet voor een gezin van 5. Aan gehakt ben ik al 8 euro kwijt. Wat kan ik dan nog voor 2 euro erbij doen? Een boterham?"
Klopt en ook constant aan de energy drink volgens mij. Als je 160 in de week hebt en naar de voedselbank kan, heb je het echt niet zo slecht volgens mij. Het is vooral een kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:04 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ze gaan ook nog eens naar de voedselbank, naar de kleding bank, krijgen zelf kattenvoer voor hun katten. Ze roken, zag ook nog een hond en dan met een droog gezicht vertellen dat ze zelfs bijna niks meer eten zodat de kinderen voldoende hebben. Werken allebei niet, maar wel een auto?
Die mensen hebben meer te besteden dan ik.
Vond het stukje met de kapster en haar dochter bij de kledingbank wel verdrietig voor ze.
Ik gun het die man ook echtquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:13 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Klopt en ook constant aan de energy drink volgens mij. Als je 160 in de week hebt en naar de voedselbank kan, heb je het echt niet zo slecht volgens mij. Het is vooral een kwestie van prioriteiten stellen.
Die Orvino komt er wel. Die heeft wel de juiste mindset om er uit te komen. Stoppen met roken scheelt gewoon ¤300 in de maand.
Ja... want ze geven zelf zo goed het voorbeeldquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:28 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ja Orvino is leuk, die komt er echt wel.
Vind het ook wel sneu voor die dochter van dat luie stel, ze loopt een krantenwijk voor een konijn. Moeder vindt dat heel goed want ja… ze moet toch werken voor het geld.
Naja... daar ging het ook mis. Allerlei dure en twijfelachtige apparatuur kopen zonder goed plan of opleiding. Dat eigen bedrijf zal wel net zoals dat dropshippen zijn gegaan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:48 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Bij Wilma vind ik het lastig te geloven dat ze een eigen bedrijf heeft gehad, met alle boekhouding en dergelijke.
Misschien onaardig maar ze komt wat simpel over, volgens mij is ze wel aardig, ze doet niemand kwaad maar snapt het gewoon niet, net als met dat dropshipping.
Dat idee had ik ook. Ze is 47 maar heeft een Wajong-uitkering, wat er toch op wijst dat ze al meer dan 20 jaar blijvend afgekeurd is voor werk. Dat zal toch echt niet alleen door die ADHD komen. Misschien zitten er toch nog wat meer steekjes los.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:48 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Bij Wilma vind ik het lastig te geloven dat ze een eigen bedrijf heeft gehad, met alle boekhouding en dergelijke.
Misschien onaardig maar ze komt wat simpel over, volgens mij is ze wel aardig, ze doet niemand kwaad maar snapt het gewoon niet, net als met dat dropshipping. BRANDED dropshipping!!![]()
Iedere idioot met een mobiele telefoon kan filmpjes op YouTube zetten zonder dat het geld kost. Dat kan op zich geen kwaad. Ik denk niet dat ze er ooit een cent aan gaat verdienen, maar als onschuldig tijdverdrijf kan het geen kwaad. Zolang het programma maar in de gaten houdt dat ze niet d'r hele uitkering gaat spenderen aan dure camera's of beeldbewerkingsprogramma's.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:00 schreef Remco het volgende:
Zou RTL snappen dat zo'n YouTube kanaal in exact hetzelfde hoekje valt als dropshippen? Beide verdienmodellen komen neer op het verkopen van de cursussen hoe zo'n merk of kanaal te beginnen ipv het uiteindelijke dropshippen/kanaal.
Weinig sympathieke personages verder alleen bij Orvino en die moeder met dochter heb ik het idee dat dit wat teweeg kan brengen.
Eens maar oneens.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Het valt me ook op dat het een bonte optocht van allerlei mentale en psychische klachten is. ADHD, PTSS, depressie, angstklachten, negatief zelfbeeld, ze hebben allemaal wat. Ze hadden ook wel een psycholoog in dat team kunnen zetten.
[ Bericht 10% gewijzigd door Remco op 10-06-2025 09:29:23 ]
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:23 schreef Remco het volgende:
Over de aflevering van vanavond daarom in een spoiler.Ik kan daar moeilijk empathie voor opbrengen. De rest wel, maar die tweeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deze mensen zijn het levende bewijs dat een “basisinkomen” het grootst denkbare kutidee is. Armoede los je niet op met het uitdelen van gratis geld.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Meest recent aflevering nog niet gezien, maar het stel dat na 16-17 jaar schuldenvrij is en nu dus leeft van alle uitkeringen en toeslagen ,kruipen ook wel érg makkelijk en snel in de slachtofferrol: ze weten het niet, snappen het niet, het is de schuld van een ander etc. etc.
Ik heb bij dat koppel inmiddels het idee dat ze het stiekem wel prima vinden zo. Zeker als ze straks de volledige regie over hun inkomsten hebben. En ik denk dat ze allebei niet gaan werken. Nu niet en in de toekomst niet.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:19 schreef StephanL het volgende:
Mac 90 euro
5 keer uit eten, pretparken. Helemaal gestoord![]()
Van mij mogen ze lekker schulden opbouwen. Echt 0,0 medelijden mee, met hun het is nou eenmaal gebeurt, niks meer aan te doen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:32 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Ik heb bij dat koppel inmiddels het idee dat ze het stiekem wel prima vinden zo. Zeker als ze straks de volledige regie over hun inkomsten hebben. En ik denk dat ze allebei niet gaan werken. Nu niet en in de toekomst niet.
Er is best iets te zeggen voor de echt schrijnende gevallen, zoals die kapster. Maar dit stel is gewoon lui en gemakzuchtig. Raap jezelf eens bij elkaar zeg.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:32 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Ik heb bij dat koppel inmiddels het idee dat ze het stiekem wel prima vinden zo. Zeker als ze straks de volledige regie over hun inkomsten hebben. En ik denk dat ze allebei niet gaan werken. Nu niet en in de toekomst niet.
Die komen zo weer in de schuldenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:32 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Deze mensen hadden nooit aan dit programma mee mogen doen, zij zijn zo negatief in de media geplaatst, niet alleen hun, maar ook de kinderen krijgen hier last van.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:19 schreef StephanL het volgende:
Mac 90 euro
5 keer uit eten, pretparken. Helemaal gestoord![]()
En wie mag het betalen , als er een van die dieren wat krijgt? Wij , want zij zijn zo zielig ze hebben geen geld, dan gaan ze er mee naar de gemeente en is er weer een of ander potje.quote:Op woensdag 11 juni 2025 07:28 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Wat een aflevering weer. Dat hoofd van die Kevin gaat mij tegenstaan in de praatstukjes, die onverschillige, eigenwijze blik: ja achteraf is een koe in z’n kont kijken. Mijn hemel, wat dom.
Dat je wat leuks gaat doen, snap ik echt wel. Ga een dag naar de Efteling en koop wat leuks aan het einde van de dag. Rest op de spaarrekening. Dat wanneer een hond of een kat een keer de pijp uit gaat of hulp nodig heeft, je dit ook kunt betalen. Ik snap hier werkelijk niks van. Deze mensen leren het nooit. 900 euro aan boodschappen..
Wilma zou begeleid moeten gaan wonen, dan krijgt ze alle hulp die nodig is. Ik verbaasde mij ook over de hoeveelheid eten die ze kreeg bij de dierenvoedselbank. Van familie krijgt ze honderden euro’s aan extensions, ze hadden beter een paar keer een grof vuil container neer kunnen laten zetten.
Renate doet het super goed, Orvino doet het ook wel goed, echt sneu dat hij zijn kinderen niet ziet, snap hem wel dat hij troost zoekt in snaaien.
Het blijft lastig om naar te kijken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:15 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
En wie mag het betalen , als er een van die dieren wat krijgt? Wij , want zij zijn zo zielig ze hebben geen geld, dan gaan ze er mee naar de gemeente en is er weer een of ander potje.
Die wilma vond het zo erg dat ze haar zoon niets kon geven , nou een tattoo en haar extententies , egoisme ten top, net als dat schoonmaken , ik wil ook wel iemand gratis vanuit de gemeente die mij komt helpen .
Alleen op de clickbait sites, ik vind juist dat ze in het programma nog voorzichtig worden aangepakt. Als John Williams zijn help mijn man is klusser pet op had gezet waren ze er na 1 aflevering al mee gestopt.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:56 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Deze mensen hadden nooit aan dit programma mee mogen doen, zij zijn zo negatief in de media geplaatst, niet alleen hun, maar ook de kinderen krijgen hier last van.
Ik heb een paar jaar in zo’n flat vol kanslozen gewoond. Die wilden ook niet werken, hadden altijd wat en als ze naar de tandarts moesten konden ze een week niet solliciteren. Alleen maar de hele dag potverteren in dat flatje, een beetje roken en rondhangen in het winkelcentrum en daar ongevraagd mensen aanklampen. Als het UWV een baantje buiten de stad aandroeg werd het afgewezen. De wereld van die lui is ontzettend klein, als iets 10 km rijden is denken ze dat het een wereldreis is. En zo kan ik nog uren doorgaan.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:15 schreef Grublit het volgende:
[..]
Het blijft lastig om naar te kijken.
In dit programma zie je mensen die als ‘arm’ worden gepresenteerd, maar ondertussen beschikt het gezin over een elektrische quad, een PS5, rookwaar, huisdieren, een auto, en zitten ze vaak onder de tatoeages. Tegelijkertijd komen er veel mentale klachten voorbij: stress, laag zelfbeeld, ADHD – waarvan ik sommige diagnoses best geloof. Maar het valt op hoe vaak dit soort problematiek naar voren wordt geschoven in gesprekken met instanties als het UWV of de gemeente.
Wat me stoort, is dat er voor vrijwel alles regelingen zijn: voedselbank, bijzondere bijstand, bijdragen voor school, sport, dierenartskosten, gemeentelijke lasten, enzovoort. Voor mensen die echt in nood zitten: prima. Maar het verschil met werkenden die nét rondkomen en géén recht op ondersteuning hebben, wordt hierdoor wel erg groot.
Het voedt bij mij het beeld dat het toeslagen- en uitkeringssysteem in Nederland volledig uit balans is geraakt. Echte armoede is gelukkig zeldzaam, maar het lijkt erop dat graaien zonder bij te dragen soms wel erg gemakkelijk wordt gemaakt.
Ze worden met fluwelen handschoenen aangepakt, er wordt geen enkele kritische vraag gesteld. Ze leren niks op deze manier.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:20 schreef Remco het volgende:
[..]
Alleen op de clickbait sites, ik vind juist dat ze in het programma nog voorzichtig worden aangepakt. Als John Williams zijn help mijn man is klusser pet op had gezet waren ze er na 1 aflevering al mee gestopt.
En waaruit verwacht je dat een harde aanpak gaat werken? Ik denk dat het alleen averechts gaat werken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:20 schreef Remco het volgende:
[..]
Alleen op de clickbait sites, ik vind juist dat ze in het programma nog voorzichtig worden aangepakt. Als John Williams zijn help mijn man is klusser pet op had gezet waren ze er na 1 aflevering al mee gestopt.
Er zou best iets van een tegenprestatie gevraagd kunnen worden. Deze mensen vinden het wel best zo, lekker uit de overheidsruif vreten en niks doen. Die Renate verdient met haar supermarktbaan minder dan deze 2 harken met niks doen en handje ophouden. Onbestaanbaar. Maar zodra je zoiets opgooit begint links gelijk te schreeuwen dat het dwangarbeid is of iets dergelijks, dus het zal wel kansloos zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2025 07:08 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Misschien de uitkeringen laten afhangen van vrijwilligerswerk, om zo beter te kunnen doorstromen naar een betaalde baan .
Kevin kan prima wat doen . Hele dagen gamend op de bank hangen kan hij ook .Hij kan autorijden .
Ik kan mij hier mateloos aan storen .
Ik vind dat sowieso een hele vreemde regeling en behoorlijk arbitrair.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben het absoluut eens met wat er allemaal gezegd wordt over dat stel, maar we moeten ook niet vergeten dat zo'n 25% van hun 3k netto inkomen kindgebonden budget is.
Hoe je het ook wendt of keert en welk stickertje je er ook op plakt, deze mensen toucheren maandelijks in totaal iets van ¤3750 met niets doen. Er zijn er genoeg die met betaald werk minder verdienen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben het absoluut eens met wat er allemaal gezegd wordt over dat stel, maar we moeten ook niet vergeten dat zo'n 25% van hun 3k netto inkomen kindgebonden budget is. Dat verdwijnt op den duur weer en het is bovendien iets dat ik met mijn bovenmodale salaris ook ontvang (wel een stuk minder dan zij natuurlijk). Daarbij heb ik als werkende recht op inkomensafhankelijke combinatiekorting en kinderopvangtoeslag, wat zij dan weer allemaal niet hebben (al hebben zij natuurlijk ook geen kosten voor kinderopvang). Ook krijgen ze dit bedrag met z'n tweeën, terwijl het modale inkomen iets minder dan dit is maar dan wel voor maar 1 persoon. Dan ziet het er allemaal weer iets anders uit, zeker op de lange termijn, maar dat is iets waar de onderbuik niet zo naar kijkt natuurlijk.
Klopt die is gewoon grof gezegd te simpel voor het leven, die heeft echt wat andere hulp nodig. Ook bizar dat het programma mee gaat in haar vlog verhaal.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Voor wat betreft Wilma vraag ik me trouwens überhaupt af of zij niet beter af is in een beschermde woonvorm waar wat intensievere begeleiding beschikbaar is, want dit is gewoon sneu zo.
Het is toch duidelijk dat ze dat vloggen stimuleren om haar maar van het dropshipping af te houden? Dat is gewoon een zoethoudertje.quote:Op donderdag 12 juni 2025 13:28 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt die is gewoon grof gezegd te simpel voor het leven, die heeft echt wat andere hulp nodig. Ook bizar dat het programma mee gaat in haar vlog verhaal.
Volgens mij was het ¤ 3.150,- al verandert dat weinig aan de rest van je verhaal natuurlijk. En dat ben ik ook wel met je eens hoor, dit is een bovenmodaal nettoloon waar meer dan de helft van de beroepsbevolking niet aan komt. Maar dit is dus wel met z'n tweeën. Als ze allebei fulltime zouden gaan werken voor het minimumloon komen ze aan ¤ 4.400,- netto.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert en welk stickertje je er ook op plakt, deze mensen toucheren maandelijks in totaal iets van ¤3750 met niets doen. Er zijn er genoeg die met betaald werk minder verdienen.
Dit ben ik dus ook zeker met je eens, maar ik vind uiteindelijk toch dat er ook ietwat met de onderbuik naar gekeken wordt en dat het is genuanceerder is dan "ze pakken zonder iets te doen meer dan modaal!!!!!".quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar ik denk dat het vooral zit in het feit dat ze totaal passief zijn, blijven hangen in slachtofferdenken en geen enkele actiebereidheid tonen. In andere gevallen, zoals Orvino of die kapster, denk ik dat de goegemeente er minder moeite mee heeft om er gemeenschapsgeld tegenaan te smijten aangezien zij wel motivatie tonen om in actie te komen en de situatie in hun voordeel proberen om te buigen.
Ze krijgen 3150. Wat mij stoort aan dat stel, is dus inderdaad dat passieve. Dat je die kerel dan in zo’n smoezelig shirtje ziet gamen met 3 katten om zich heen: ‘ik heb de opdracht niet uitgevoerd. Oh wacht even hoor, anders ga ik dood in het spel’. Kerel van 37, 3 kinderen waar je voor moet zorgen en dat is je instelling. Ik begrijp het niet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert en welk stickertje je er ook op plakt, deze mensen toucheren maandelijks in totaal iets van ¤3750 met niets doen. Er zijn er genoeg die met betaald werk minder verdienen.
Maar ik denk dat het vooral zit in het feit dat ze totaal passief zijn, blijven hangen in slachtofferdenken en geen enkele actiebereidheid tonen. In andere gevallen, zoals Orvino of die kapster, denk ik dat de goegemeente er minder moeite mee heeft om er gemeenschapsgeld tegenaan te smijten aangezien zij wel motivatie tonen om in actie te komen en de situatie in hun voordeel proberen om te buigen.
3150 was wat er in de sheet stond. Maar dat is niet alles, de sheet was niet compleet. Ze krijgen nog voor 3 kinderen kinderbijslag (¤250 per maand in totaal), kwijtschelding gemeenteheffingen en waterschapsbelasting (¤150-200 per maand), de voedselbank (geen idee hoeveel dat is, laten we zeggen ¤100), de kledingbank, energiesubsidie en dan zijn er nog allerlei potjes en tegemoetkomingen, zoals (bijna) gratis sporten, hobby’s van de kinderen wordt vergoed, de kinderen krijgen gratis een laptop voor school en ga zo maar door. Dat telt bij elkaar op tot een behoorlijk bedrag. Jij en ik mogen dit alles uit eigen zak betalen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:55 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Ze krijgen 3150. Wat mij stoort aan dat stel, is dus inderdaad dat passieve. Dat je die kerel dan in zo’n smoezelig shirtje ziet gamen met 3 katten om zich heen: ‘ik heb de opdracht niet uitgevoerd. Oh wacht even hoor, anders ga ik dood in het spel’. Kerel van 37, 3 kinderen waar je voor moet zorgen en dat is je instelling. Ik begrijp het niet.
Orvino verdient 3750, maar hij werkt wel. Ik vind hem ook totaal anders dan dat stel uit Winschoten. Niet met elkaar te vergelijken.
Ik denk tegen de stressquote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:46 schreef roos94 het volgende:
Interessant programma wel.
Ook bijzonder hoe mensen in dit soort schuldenprogrammas bijna altijd roken.
In dit deel van de samenleving wordt sowieso nog volop gerookt, en niet zelden ook stevig gedronken. In mijn hele vrienden- en kennissenkring zijn misschien 2 rokers. De rest is allemaal gestopt of nooit begonnen. Wat logisch is, want nuchter bezien is er niet één zinnig argument aan te dragen dat pleit vóór roken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:46 schreef roos94 het volgende:
Interessant programma wel.
Ook bijzonder hoe mensen in dit soort schuldenprogrammas bijna altijd roken.
ik heb zelf vroeger ook gerookt 30 jaar geleden, en ik vind het altijd maar makkelijk zeggen , ik heb zoveel stress ik kan niet stoppen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik denk tegen de stress
En ze kunnen idd minderen of stoppen. Alleen wel moeilijker als je zo in de stress zit denk ik (nooit gerookt zelf)
Zoals sommigen van eten of een zooi van hun huis maken of enorm veel beesten nemen
Precies. Dit is typisch junkiegelul. Jezelf voor de gek houden met smoesjes en excuses. Het is nooit het goede moment, er is altijd wel iets om gestrest over te zijn. Uiteindelijk is elke peuk die je opsteekt gewoon een keuze, want je kan er op dat moment ook actief voor kiezen om het niet te doen en ermee te stoppen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:00 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
ik heb zelf vroeger ook gerookt 30 jaar geleden, en ik vind het altijd maar makkelijk zeggen , ik heb zoveel stress ik kan niet stoppen.
Volgens mij kunnen ze ook niet goed overzien wat de werkelijke kosten zijn van de dieren, en waarom alleen de meest simpele dat niet kunnen , snap ik niet.
Een combinatie van een gebrek aan intellect en totale desinteresse denk ik.quote:Op zondag 15 juni 2025 08:00 schreef roos94 het volgende:
Dat je 36 bent, 3 kinderen(!!)hebt en dan geen flauw idee wat je inkomsten en uitgaven zijn....???? Dit is echt gewoon bijna niet te bevatten. Hoe ?
Je zegt nu al 2 keer. Ja maar dit is voor zijn 2en.quote:Op donderdag 12 juni 2025 14:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Volgens mij was het ¤ 3.150,- al verandert dat weinig aan de rest van je verhaal natuurlijk. En dat ben ik ook wel met je eens hoor, dit is een bovenmodaal nettoloon waar meer dan de helft van de beroepsbevolking niet aan komt. Maar dit is dus wel met z'n tweeën. Als ze allebei fulltime zouden gaan werken voor het minimumloon komen ze aan ¤ 4.400,- netto.
[..]
Dit ben ik dus ook zeker met je eens, maar ik vind uiteindelijk toch dat er ook ietwat met de onderbuik naar gekeken wordt en dat het is genuanceerder is dan "ze pakken zonder iets te doen meer dan modaal!!!!!".
Het is niet veel geld voor 2 volwassenen en 3 kinderen. Maar als die man gaat werken wordt het wss minimumloon, want weinig ervaring en geen opleiding. Dan verdienen ze waarschijnlijk minder dan wat ze nu aan uitkering en regelingen ontvangen. Financieel schiet het dan gewoon niet op en dat ontmoedigt natuurlijk ook wel om de stap te zetten. Het systeem maakt het ze dus wel erg comfortabel om niets te veranderen.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zegt nu al 2 keer. Ja maar dit is voor zijn 2en.
Dat maakt niks uit, dit gezin krijgt gewoon ¤3150 netto! Wat maakt het nou uit, 1 of 2 personen.
Jij vergelijkt het op eoa manier met 2 x fulltime werken en dat dat meer betaald, om iets goed te praten?
Die lui moeten gewoon net niet doorgaan van de honger en bij een baan (van 1 van de 2) moeten ze dan gewoon goed kunnen leven.
Moet je dan eens zien hoe snel er 1 aan het werk is.
Makkelijk gezegd over verslavingen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Precies. Dit is typisch junkiegelul. Jezelf voor de gek houden met smoesjes en excuses. Het is nooit het goede moment, er is altijd wel iets om gestrest over te zijn. Uiteindelijk is elke peuk die je opsteekt gewoon een keuze, want je kan er op dat moment ook actief voor kiezen om het niet te doen en ermee te stoppen.
Ik zeg nergens dat het makkelijk is, maar uiteindelijk zal je zelf in actie moeten komen en gaat het verzinnen van smoesjes en excuses om niks aan je ongezonde leefstijl te hoeven veranderen je niet helpen. “Ik kan niet stoppen” is gelul. Je wil niet stoppen, dat is wat anders.quote:
Het systeem deugt niet. Werken, of meer werken, loont simpelweg veel te weinig waardoor het interessanter is om uit de staatsruif te blijven vreten en uitkeringen en toeslagen op te strijken. Dat is niet eens de schuld van die lui, zij hebben de regelgeving ook niet verzonnen. Maar dit programma toont wel aan dat hier dringend iets aan moet veranderen.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zegt nu al 2 keer. Ja maar dit is voor zijn 2en.
Dat maakt niks uit, dit gezin krijgt gewoon ¤3150 netto! Wat maakt het nou uit, 1 of 2 personen.
Jij vergelijkt het op eoa manier met 2 x fulltime werken en dat dat meer betaald, om iets goed te praten?
Die lui moeten gewoon net niet doorgaan van de honger en bij een baan (van 1 van de 2) moeten ze dan gewoon goed kunnen leven.
Moet je dan eens zien hoe snel er 1 aan het werk is.
Het minimumloon is prima.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het systeem deugt niet. Werken, of meer werken, loont simpelweg veel te weinig waardoor het interessanter is om uit de staatsruif te blijven vreten en uitkeringen en toeslagen op te strijken. Dat is niet eens de schuld van die lui, zij hebben de regelgeving ook niet verzonnen. Maar dit programma toont wel aan dat hier dringend iets aan moet veranderen.
Je zou trouwens ook kunnen betogen dat het minimumloon veel te laag is ten opzichte van de gemiddelde kosten voor het levensonderhoud in Nederland. Maar die discussie wordt gekaapt door de werkgeverslobby.
Mwah, ik hoef ook geen Amerikaanse toestanden. Er is in de basis weinig mis met een sociaal vangnet en een beetje solidariteit. Het is prima dat er voorzieningen zijn voor mensen die door omstandigheden of domme pech aan lagerwal zijn geraakt. Er moet alleen veel harder worden opgetreden tegen mensen die misbruik maken van het systeem.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het minimumloon is prima.
Je
Moet gewoon verhongeren of op straat leven als je niet werkt. En als je wel werkt dan moet je elke dag wat te eten hebben minimaal.
Moet jij zien hoe snel die mensen aan het werk gaan weer.
Maar waarom moeten deze mensen nou eigenlijk perse werken? Is het afgunst van ons werkenden?quote:Op zondag 15 juni 2025 16:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mwah, ik hoef ook geen Amerikaanse toestanden. Er is in de basis weinig mis met een sociaal vangnet en een beetje solidariteit. Het is prima dat er voorzieningen zijn voor mensen die door omstandigheden of domme pech aan lagerwal zijn geraakt. Er moet alleen veel harder worden opgetreden tegen mensen die misbruik maken van het systeem.
Ze hoeven niet per se te werken maar er is nu geen sprake van een tegenprestatie en er zit ook geen schot in de zaak, waardoor het vanuit de belastingbetaler gezien een bodemloze put is. Laat ze 20 uur per week schoffelen of billen afvegen ofzo.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar waarom moeten deze mensen nou eigenlijk perse werken? Is het afgunst van ons werkenden?
De kans dat ze echt iets kunnen toevoegen is niet echt aanwezig. Waarschijnlijk krijgen ze dan een gecreëerd baantje waar ze dan betaald niks kunnen doen, bv handhaving ofzo.
Je kunt beter zorgen dat mensen met slechte genen geen kinderen krijgen, anders groeit die groep steeds harder.
Ze kunnen genoeg nuttigs doen joh, wat een wereldvreemde uitspraak. En mensen wegzetten als nutteloos en suggereren dat ze beter geen kinderen kunnen krijgen omdat.. 🥲 Hopelijk zie je zelf ook in dat het verwerpelijke uitspraken zijn.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar waarom moeten deze mensen nou eigenlijk perse werken? Is het afgunst van ons werkenden?
De kans dat ze echt iets kunnen toevoegen is niet echt aanwezig. Waarschijnlijk krijgen ze dan een gecreëerd baantje waar ze dan betaald niks kunnen doen, bv handhaving ofzo.
Je kunt beter zorgen dat mensen met slechte genen geen kinderen krijgen, anders groeit die groep steeds harder.
Ik overdrijf een beetje om je te laten zien wat er gebeurt als je zo hard bent op kansarmen.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze hoeven niet per se te werken maar er is nu geen sprake van een tegenprestatie en er zit ook geen schot in de zaak, waardoor het vanuit de belastingbetaler gezien een bodemloze put is. Laat ze 20 uur per week schoffelen of billen afvegen ofzo.
Voorkomen dat ze kinderen krijgen lijkt me niet haalbaar tenzij je over gaat tot gedwongen sterilisatie. Daar is geen meerderheid voor te vinden en dat is imo ook wel terecht.
Maar ze vreten een boterham minder dan de kidsquote:Op dinsdag 17 juni 2025 08:07 schreef Gunner het volgende:
Jeetje die Kevin en Suzan krijgen gewoon 667 euro kindgebonden budget.
Dat geloofde ik niet toen ze dat zei.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 08:30 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar ze vreten een boterham minder dan de kids
Makkelijk gezegd over verslavingen.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:26 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Het is niet veel geld voor 2 volwassenen en 3 kinderen. Maar als die man gaat werken wordt het wss minimumloon, want weinig ervaring en geen opleiding. Dan verdienen ze waarschijnlijk minder dan wat ze nu aan uitkering en regelingen ontvangen. Financieel schiet het dan gewoon niet op en dat ontmoedigt natuurlijk ook wel om de stap te zetten. Het systeem maakt het ze dus wel erg comfortabel om niets te veranderen.
[..]
.
Ik zag op elk notitieblaadje in haar boekje 30 euro aan shag staan per week, misschien daarmee beginnenquote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:41 schreef StephanL het volgende:
Hoe moeten Kevin en Susanne ooit gaan werken als ze nu al geld te kort komen met al die toeslagen en voedselbank? Ik zie hem geen dik 3000 euro verdienen
Ja zou een goede eerste stap zijn. Ben wel benieuwd naar wat hun vaste lasten is, jammer dat je dat niet ziet. Denk dat hun huis ook te duur is.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:46 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zag op elk notitieblaadje in haar boekje 30 euro aan shag staan per week, misschien daarmee beginnen
Komt in aflevering 2 voorbij op het scherm van Eef. Videoland 21:07 minuten.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:00 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja zou een goede eerste stap zijn. Ben wel benieuwd naar wat hun vaste lasten is, jammer dat je dat niet ziet. Denk dat hun huis ook te duur is.
1300 is een hoop geld. Deze mensen horen gewoon in een sociale huurwoning, maarja moet je je wel inschrijven en dat zullen ze wel zonde van het geld vinden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Komt in aflevering 2 voorbij op het scherm van Eef. Videoland 21:07 minuten.
Al geeft dat geen compleet plaatje want dan zou je denken dat dat nog geen 1300 euro is ruwweg opgeteld bij een netto inkomen van 3145 euro, inclusief een bult toeslagen natuurlijk en kwijtscheldingen
waar gaat de rest dan heen? ze waren toch net schuldenvrij?
Niet als daar 3100 netto tegenover staat aan inkomsten, volledig vanuit de staat dat wel.quote:
Ze zitten toch in een sociale huurwoning of heb ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:17 schreef StephanL het volgende:
[..]
1300 is een hoop geld. Deze mensen horen gewoon in een sociale huurwoning, maarja moet je je wel inschrijven en dat zullen ze wel zonde van het geld vinden.
Ja schulden vrij volgens mij maar moeten het nu zelf doen en dat kunnen ze niet. Nooit geleerd.
Als Gunner zet dat het 1300 per maand is, is dat vrije sector. Kan wel van de woningbouw zijn. Sociale huurwoning is max 879,66 in 2025.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:25 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Ze zitten toch in een sociale huurwoning of heb ik dat verkeerd?
Nee, dat zijn hun totale vaste lasten volgens dat sheetje van Eef. Huur was 600 en energie 400.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
Als Gunner zet dat het 1300 per maand is, is dat vrije sector. Kan wel van de woningbouw zijn. Sociale huurwoning is max 879,66 in 2025.
Ah so. Daarom mis ik dus een hoop info per aflevering.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee, dat zijn hun totale vaste lasten volgens dat sheetje van Eef.
Ik wil ook wel de hele dag voor de tv zitten , en als dat afgunst is , waarom mag ik dat niet hebben dan volgens jou?quote:Op maandag 16 juni 2025 07:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik overdrijf een beetje om je te laten zien wat er gebeurt als je zo hard bent op kansarmen.
Als je goed nadenkt, waarom zie je ze zo graag aan het werk op bv een gecreëerd gemeentebaantje die uiteindelijk alleen maar geld kost?
Dat is afgunst, jij werkt, zij zitten lekker thuis te gamen. En je bent bang dat veel anderen dat ook zien en gaan doen. Zodat je als belastingbetaler steeds meer aandeel moet betalen waarna er steeds meer mensen gaan gamen.
En die kinderen van die mensen ook.
Hetzelfde met al die dieren , wat is er mis met 1 huisdier?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:05 schreef roos94 het volgende:
Wat ik gewoon moeilijk kan verkroppen is dat je al je hele leven in de schuld zit en dan ervoor kiest 3 kinderen te krijgen terwijl je dus dik in de schulden zit. Ik kan er niet bij. Het is niet zo dat je het goed had, kids krijgt en dan gebeurt er iets. Nee je zat al in een kutsituatie en je besluit drie kinderen te werpen.
Geen probleem zolang je je eigen broek op kan houden. Nu gaat er meer dan 3000 netto vanuit de staat elke maand die kant op, hoeven ze geen gemeentelijke belastingen te betalen. Sociaal stelsel of niet daar vinden we wat van.quote:Op woensdag 18 juni 2025 02:08 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Ik wil ook wel de hele dag voor de tv zitten , en als dat afgunst is , waarom mag ik dat niet hebben dan volgens jou?
Ja ik werk ook , ik zit ook met stijgende verbazing te kijken naar die mensen , en hoeveel van dat soort mensen zijn er wel niet in Nl , en wij maar werken .quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
Geen probleem zolang je je eigen broek op kan houden. Nu gaat er meer dan 3000 netto vanuit de staat elke maand die kant op, hoeven ze geen gemeentelijke belastingen te betalen. Sociaal stelsel of niet daar vinden we wat van.
Als ze dan ook nog ziek zwak en misselijk zijn , dan is het nog enigzins te begrijpen, maar die Kevin kan auto rijden , hij kan als tegenprestatie voor al dat geld ook een aantal uur op een taxi rijden , ik noem maar wat.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Het heeft niets met afgunst te maken. Op het moment dat we ergens belastinggeld in steken is het niet onredelijk dat we verwachten:
1. Dat er uiteindelijk verbetering optreedt in de situatie, en dat het dus geen bodemloze put is.
2. Dat de ontvangers zelf (minimale) inspanning verrichten.
Gratis geld uitdelen zonder tegenprestatie is geen solidariteit maar liefdadigheid.
PTSS geloof ik. Maar er zijn er genoeg die PTSS hebben en alsnog gewoon een baan hebben. Als dat belastinggeld nou werd gespendeerd aan zaken als coaching of therapie om ze op weg te helpen dan had ik er al minder moeite mee. Dit is gewoon geen schrijnend geval. Deze mensen hebben er zelf geen zin in. Al lijkt Kevin luier dan Susanne. Kevin zit vermoedelijk de hele dag depressief op de bank en beïnvloedt daarmee de sfeer negatief. Daar wordt het ook niet beter van.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Als ze dan ook nog ziek zwak en misselijk zijn , dan is het nog enigzins te begrijpen, maar die Kevin kan auto rijden , hij kan als tegenprestatie voor al dat geld ook een aantal uur op een taxi rijden , ik noem maar wat.
En waarom die vrouw niet kan werken ? Is dat nog benoemd? Zij kan ook gaan werken en Kevin huismanlaten zijn . De jongste zit al hele dagen op school
De zorg, zeker de ouderenzorg en de thuiszorg, zijn ook gewoon arbeidsintensief. Het is lichamelijk zwaar werk. Mensen uit bed tillen, douchen etc. Ik vraag me af of ze dat overziet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:16 schreef Gunner het volgende:
De Susanne was full-time moeder, dat bijt haar aardig in d'r kont nu. In de eerste aflevering werd gevraagd wat ze zou willen . kwam er op neer dat het iets gemakkelijks in de zorg moest zijn. Geen oudjes wassen i.i.d. (dat zei ze letterlijk).
Kom op meid, je hebt niets te willen.
Wat me ook verbaasde; ze weten beiden echt niet hoe ze een huishoudboekje moeten bijhouden. Ik kijk er echt makkelijk tegenaan, maar dat is toch super simpel/
Als ik me de aflevering goed herinner wou ze niet verder gaan dan een beetje gezellig (klaverjassen).quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De zorg, zeker de ouderenzorg en de thuiszorg, zijn ook gewoon arbeidsintensief. Het is lichamelijk zwaar werk. Mensen uit bed tillen, douchen etc. Ik vraag me af of ze dat overziet.
Dat kan ook een keuze zijn maar dat soort dagbesteding voor ouderen is doorgaans wel allemaal liefdewerk oud papier dus dan verdien je er alsnog geen stuiver aan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als ik me de aflevering goed herinner wou ze niet verder gaan dan een beetje gezellig (klaverjassen).
Hier verbaas ik me ook altijd over, ook als je die mensen hoort zeggen 'ik heb geen idee waar het geld allemaal heen gaat'. Ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:16 schreef Gunner het volgende:
Wat me ook verbaasde; ze weten beiden echt niet hoe ze een huishoudboekje moeten bijhouden. Ik kijk er echt makkelijk tegenaan, maar dat is toch super simpel/
Er heeft jarenlang een programma gelopen met John Williams en Annemarie van Gaal, met elke week weer mensen die niet begrijpen dat als je elke maand meer uitgeeft dan je krijgt, je vroeg of laat in de problemen komt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:12 schreef Remco het volgende:
[..]
Hier verbaas ik me ook altijd over, ook als je die mensen hoort zeggen 'ik heb geen idee waar het geld allemaal heen gaat'. Ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij.
Er is volgens mij geen bedrag genoemd van die vergoeding voor het ongeval. Maar de auto kostte wel zoiets volgens mij.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:52 schreef roos94 het volgende:
Ongeval vergoeding was toch 3000 euro?
En dan koop je van dit geld een andere auto terwijl je eigen auto prima werkt en enkel "krap" was. Ondertussen krijgt je kind op de kinderboerderij geen drankje want het is te duur.
Mijn hemel.
Mwa kinderen groeien dus ik snap die investering opzich wel.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:52 schreef roos94 het volgende:
Ongeval vergoeding was toch 3000 euro?
En dan koop je van dit geld een andere auto terwijl je eigen auto prima werkt en enkel "krap" was. Ondertussen krijgt je kind op de kinderboerderij geen drankje want het is te duur.
Mijn hemel.
Ik vind het kul. Auto's kosten een hoop geld, zelf eentje van EUR 3000. Dan kun je er op rekenen dat er binnen no time dure dingen aan kapot gaan. En je moet wegenbelasting betalen, benzine, WA-verzekering. Dus waarom gebruiken ze die 3000 euro niet om schulden af te lossen of een opleiding te volgen?quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa kinderen groeien dus ik snap die investering opzich wel.
Dit stel heeft geen schulden meer. En reizen met het OV, weet je wat dat kost?quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vind het kul. Auto's kosten een hoop geld, zelf eentje van EUR 3000. Dan kun je er op rekenen dat er binnen no time dure dingen aan kapot gaan. En je moet wegenbelasting betalen, benzine, WA-verzekering. Dus waarom gebruiken ze die 3000 euro niet om schulden af te lossen of een opleiding te volgen?
Waarom hebben al die bijstandstrekkers überhaupt een auto nodig? Ga lekker fietsen, desnoods met de kinderen in een zitje voor- of achterop. Als je een keer wat verder weg moet ga je gewoon met het OV. En voor evt. vakanties kun je altijd nog een auto huren.
Niet veel, tenminste, als je in Limburg woont:quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit stel heeft geen schulden meer. En reizen met het OV, weet je wat dat kost?
quote:Limburg is de eerste provincie in Nederland waar inwoners met een minimuminkomen tijdens daluren gratis gebruik kunnen maken van het regionale openbaar vervoer. Gedeputeerde Mobiliteit van Provincie Limburg Jasper Kuntzelaers, directeur van Arriva Limburg Michiel Cusell en wethouder bestaanszekerheid van gemeente Sittard-Geleen Judith Bühler markeren vandaag de start van dit initiatief.
https://www.limburg.nl/ac(...)er-limburgse-minima/
Volgens het introductiefilmpje van RTL zitten ze al 16 jaar in de schulden en staan ze onder bewind.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na 16 jaar in de schulden zijn ze nu eindelijk schuldenvrij.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgens het introductiefilmpje van RTL zitten ze al 16 jaar in de schulden en staan ze onder bewind.
Dan had ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat als je onder bewind stond en je schulden waren afgelost, dat het bewind werd opgeheven. Blijkbaar niet noodzakelijkerwijs.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na 16 jaar in de schulden zijn ze nu eindelijk schuldenvrij.
Niet roken , als je geen geld hebt voor je huisdier,quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:37 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ik denk dat als Susanne het zonder Kevin zou moeten doen, alles 10 keer beter zou gaan. Kevin haalt met zijn negatieve houding alles naar beneden. Dan wil die trainer aan de slag op die sloopplaats, heeft hij er weer geen zin in. Nee, geen zin, hij gunt het Susanne…
Hoe ze het uithoudt met zo’n lapzwans.
Andere auto snap ik ook niet. Die oude was klein misschien maar Kevin blijft toch altijd depressief thuis, dus zo vaak zullen ze niet met z’n 5en in de auto zitten.
Ze hebben ook niet verteld hoe groot die vergoeding was voor dat ongeval en waar ze het voor de rest aan hebben uitgegeven. Ik geloof er namelijk niks van dat ze daar wel verstandig mee om gegaan zijn.
Renate ziet er een stuk beter uit dan aan het begin van het programma. Knap hoor. Orvino vind ik grappig, moet vaak om hem lachen.
Wilma’s extensions zagen er al niet meer zo mooi uit bij die rechtbank. Wel fijn dat dat huis is opgeruimd nu, denk alleen nooit dat het zo blijft.
Vond het sneu voor die zieke kat, ook voor de kapster. Gelukkig is er een potje blijkbaar voor huisdieren. Die kunnen er al helemaal niks aan doen.
Ook nog gratis reizen , ze willen nooit meer werkenquote:Op woensdag 18 juni 2025 15:43 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Niet veel, tenminste, als je in Limburg woont:
[..]
Dat is best te overzien. Kinderen kunnen gratis met Kids Vrij, en je kan een beetje shoppen voor actiekaarten links en rechts. Hoeft allemaal niet de wereld te kosten.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een dergelijke auto niet hoor.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Een auto kost minimaal 300-400 per maand om op de weg te houden.
Je weet toch helemaal niet of ze zo’n auto wel of niet nodig hebben? Wel veel aannames. Maar waaruit blijkt dat die vergoeding voor dat ongeval 3000 euro was? Dat heb ik even gemist.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan had ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat als je onder bewind stond en je schulden waren afgelost, dat het bewind werd opgeheven. Blijkbaar niet noodzakelijkerwijs.
Maar dat laat onverlet dat ze die meevaller van EUR 3000 beter hadden kunnen besteden dan er een (oude) auto van te kopen, die ze, gezien hun situatie, niet per se nodig hebben.
Ze zeiden dat die auto 3000 euro was en dat zij van het geld van de bedrijfsongeval die auto konden kopenquote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet of ze zo’n auto wel of niet nodig hebben? Wel veel aannames. Maar waaruit blijkt dat die vergoeding voor dat ongeval 3000 euro was? Dat heb ik even gemist.
Volgens de ANWB autokostencalculator wel hoorquote:
Simpele berekening.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens de ANWB autokostencalculator wel hoor
Ze hebben hem nodig omdat ze te lui zijn om te fietsen voor boodschappen en anders niks.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:54 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet of ze zo’n auto wel of niet nodig hebben? Wel veel aannames. Maar waaruit blijkt dat die vergoeding voor dat ongeval 3000 euro was? Dat heb ik even gemist.
En om rookwaar in Duitsland te halen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze hebben hem nodig omdat ze te lui zijn om te fietsen voor boodschappen en anders niks.
Je bent zelf lui.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze hebben hem nodig omdat ze te lui zijn om te fietsen voor boodschappen en anders niks.
Haha ja precies, dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:59 schreef WinnieWana het volgende:
Het stel had i.m.o. minimaal 5000 euro spaargeld kunnen hebben. 1000 euro hadden ze dan van alles en nog wat kunnen kopen, kleding, mobieltjes, dagjes uit en pizzeria.
Ze hebben nu geen schulden maar met deze beslissingen kan dat snel weer komen.
Ik denk dat de bewindvoerder ook nog wel voor hun spaart maar ze hadden zo veel meer kunnen hebben.
Geld voor een opleiding hebben ze ook niet nodig als ze de zorg in willen. De nood is daar zo hoog dat de werkgever betaald en ze dan bijna gelijk of na 6 maanden loon krijgen.
Aardig bedrag aan alimentatie heeft Orvino![]()
De katten bij de kapster zagen er erg jong uit. Geen idee hoe de afleveringen zijn opgenomen en uitgezonden maar als ze de katten heeft aangeschaft nadat ze wist dat ze een ton schuld had is dat niet handig. En ja huisdieren zijn leuk en verlagen stress maar ze zit maar 1.5 jaar in de schuldsanering. Na die tijd kan je ook een huisdier nemen.
Sommige mensen kunnen gewoon niet met geld omgaan. Bij m’n eigen kinderen zie ik het ook als je ze een paar knaken geeft. Het brandt ze in de zak, het móét op. Je geeft ze een euro en ze geven er 3 uit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:40 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Haha ja precies, dat dacht ik ook.
3k + 3k gekregen.
6k opgemaakt.
Zo ga je natuurlijk nooit kunnen sparen, er is altijd wel een reden om geld uit te geven.
We moeten ook niet vergeten hoe de jongere generatie tegenwoordig opgroeit: digitaal geld en 24/7 blootgesteld aan verleidingen om dingen te kopen: eten, kleding, gadgets etc. Dat in combinatie met "achteraf betalen" en het is binnen een mum besteld en in huis.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen gewoon niet met geld omgaan. Bij m’n eigen kinderen zie ik het ook als je ze een paar knaken geeft. Het brandt ze in de zak, het móét op. Je geeft ze een euro en ze geven er 3 uit.
Die Susanne zei zelf al: wij zijn financieel nooit volwassen geworden. Nou, dat klopt wel zo’n beetje.
Klopt, en daar ben ik ook geen voorstander van. Net als dat achteraf betalen in de winkelstraat, ik snap niet dat dat toegestaan wordt. Het is veel te eenvoudig gemaakt om schulden te maken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We moeten ook niet vergeten hoe de jongere generatie tegenwoordig opgroeit: digitaal geld en 24/7 blootgesteld aan verleidingen om dingen te kopen: eten, kleding, gadgets etc. Dat in combinatie met "achteraf betalen" en het is binnen een mum besteld en in huis.
Waar slaat dit antwoord op?quote:
Dat valt niet te controleren lijkt me.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Als er trouwens geen kinderbijslag bij de kinderen terecht komt , omdat de ouders alles gebruiken aan roken en tattoos , wat dan ? Kan dat niet anders geregeld worden in dat soort gezinnen. Ook dat geld in beheer.
Er is nergens vastgelegd dat de kinderbijslag verplicht aan de kinderen gespendeerd moet worden. Dus strikt bezien is het ook geen oneigenlijk gebruik.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Als er trouwens geen kinderbijslag bij de kinderen terecht komt , omdat de ouders alles gebruiken aan roken en tattoos , wat dan ? Kan dat niet anders geregeld worden in dat soort gezinnen. Ook dat geld in beheer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. who cares.
Ja echt helemaal kut. Maar is meestal zo met reunie afleveringen. 100 terugblikken naar wat we al hebben gezien. En doooorrr.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan die laatste aflevering niet aan. Na tien minuten uitgezet
Het is dat iemand een nieuwe kans krijgt. Dus instanties schelden het kwijt na een jaar op zwart zaad gezeten te hebbenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:21 schreef roos94 het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe dit werkt. Iemand heeft 1 of 2 ton schuld, zit anderhalf jaar in de schuldsanering en dan is heel je schuld foetsie? Hoe kan dat? Dat klopt toch niet?
Maar als je allemaal schulden bij een (ik noem maar wat) kleine kledingwinkel hebt dan kan zo’n bedrijf ernaar fluiten na een jaar? Ook omgekeerde wereld denk ik, dan zit zo’n bedrijf met de problemen dus?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is dat iemand een nieuwe kans krijgt. Dus instanties schelden het kwijt na een jaar op zwart zaad gezeten te hebben
Anders komen die mensen nooit uit de problemen, ik vind het mooi
Wat echter mist is dat die mensen, mijn mening, een uitgebreide cursus over geld moeten krijgen, standaard. En dat als mensen twijfelachtig zelfstandig zijn, zoals die dropshipper, gewoon onder bewind moeten komen. Schulden kunnen gebeuren, maar wel zorgen dat het niet weer gebeurt
Voor zover ik weet (ben geen expert) is dat idd het gevalquote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:29 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Maar als je allemaal schulden bij een (ik noem maar wat) kleine kledingwinkel hebt dan kan zo’n bedrijf ernaar fluiten na een jaar? Ook omgekeerde wereld denk ik, dan zit zo’n bedrijf met de problemen dus?
Dus ze verplaatsen het probleem naar een ander gewoon dus. Maar daar wordt niet in dit programma over gesproken. Het is gewoon toetertjes hoempapa 1.5 jaar in de schuld en alles is opgelostquote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:29 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Maar als je allemaal schulden bij een (ik noem maar wat) kleine kledingwinkel hebt dan kan zo’n bedrijf ernaar fluiten na een jaar? Ook omgekeerde wereld denk ik, dan zit zo’n bedrijf met de problemen dus?
Dat is het hele idee van de schuldsanering.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus ze verplaatsen het probleem naar een ander gewoon dus. Maar daar wordt niet in dit programma over gesproken. Het is gewoon toetertjes hoempapa 1.5 jaar in de schuld en alles is opgelost
Je hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:56 schreef koemleit het volgende:
DIt programma bestaat om het vooroordeel van mensen met schulden te bevestigen, en niet om ze echt te helpen.
Mensen kijken hiernaar en zeggen: "ja ze roken, ze hebben huisdieren, ze erven ¤3000,- en kopen daar duur vlees van WTF".
En daar hebben de kijkers natuurlijk gelijk in, dat zijn allemaal hele domme keuzes, maar als deze mensen alleen slimme keuzes maakten dan hadden ze niet in dit programma gezeten natuurlijk.
Sommige mensen kunnen gewoon niet omgaan met geld, zijn vaak niet slim genoeg, hebben geen impulsbeheersing. Want laten we voorop stellen, geen van deze mensen is gelukkig met z'n schulden en had ze liever niet gehad. Degene met de meeste last van de schulden zijn ze natuurlijk zelf.
Maar schuldenvrij zijn is langetermijn overzicht, en sommige mensen hebben dat niet. Die willen het "nu!" en zijn dan 2 dagen helemaal gelukkig met de nieuwe auto bv. Maar daarna is het 2 jaar ellende, want nog steed schulden.
Ik heb vaak meelij met deze mensen, ze kunnen het gewoon niet, hun brein is op behoefte gebied nog ontwikkeld als een kind "nu, nu ,nu".
Ik vind Eef het altijd goed doen, die is echt begaan met die mensen en weet hoe die mensen in elkaar steken, dat het opgeheven vingertje niet werkt etc.
Wat die job coach en die sporter erbij deden is me een raadsel. Typisch weer een programma wat gepitched wordt voor de zender, en daarna zonder gedegen plan voor een appel en een ei in elkaar gedraaid.
Exact dit, ze konden ook geen goede toon vinden. De helft van de tijd snapte ik niet dat ze niet strenger werden aangepakt. Die van dat dropshipen gaat dat 100% alsnog doen. Die Orvino is waarschijnlijk geen meter opgeschoten met zijn huis en niets afgevallen. En die 2 uberdomme zijn nog steeds net zo werkloos als anderhalf jaar geleden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:56 schreef koemleit het volgende:
DIt programma bestaat om het vooroordeel van mensen met schulden te bevestigen, en niet om ze echt te helpen.
Mensen kijken hiernaar en zeggen: "ja ze roken, ze hebben huisdieren, ze erven ¤3000,- en kopen daar duur vlees van WTF".
En daar hebben de kijkers natuurlijk gelijk in, dat zijn allemaal hele domme keuzes, maar als deze mensen alleen slimme keuzes maakten dan hadden ze niet in dit programma gezeten natuurlijk.
Sommige mensen kunnen gewoon niet omgaan met geld, zijn vaak niet slim genoeg, hebben geen impulsbeheersing. Want laten we voorop stellen, geen van deze mensen is gelukkig met z'n schulden en had ze liever niet gehad. Degene met de meeste last van de schulden zijn ze natuurlijk zelf.
Maar schuldenvrij zijn is langetermijn overzicht, en sommige mensen hebben dat niet. Die willen het "nu!" en zijn dan 2 dagen helemaal gelukkig met de nieuwe auto bv. Maar daarna is het 2 jaar ellende, want nog steed schulden.
Ik heb vaak meelij met deze mensen, ze kunnen het gewoon niet, hun brein is op behoefte gebied nog ontwikkeld als een kind "nu, nu ,nu".
Ik vind Eef het altijd goed doen, die is echt begaan met die mensen en weet hoe die mensen in elkaar steken, dat het opgeheven vingertje niet werkt etc.
Wat die job coach en die sporter erbij deden is me een raadsel. Typisch weer een programma wat gepitched wordt voor de zender, en daarna zonder gedegen plan voor een appel en een ei in elkaar gedraaid.
ik snap ergens wel dat een compleet andere levenstijl je kan helpen om alles weer op de rit te krijgen en jezelf gelukkiger te voelen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik snap niet waarom die man moet afvallen voor dit programma. Het is een schukdebprogramma en geen dieetshow...
Hij is niet de enige daar die zwaarder is en op de bank hangtquote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik snap ergens wel dat een compleet andere levenstijl je kan helpen om alles weer op de rit te krijgen en jezelf gelukkiger te voelen.
Maar dat bereik je niet met 2x een uurtje personel training. Die trainer moet er dan gewoon 2/3x per week heen, en een echt plan maken. Net zoals Eef 1x per week, checken hoe het ging? wat komt er aan? Hoe pakken we dat aan?
En dat dan een half jaar volhouden Dan hebben ze een voorzet voor de rest van hun leven, en kunnen ze het wellicht zelf.
Ik denk dat het doel was om een mindshift te creëren. Te zorgen dat hij beter in z’n vel komt te zitten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik snap niet waarom die man moet afvallen voor dit programma. Het is een schukdebprogramma en geen dieetshow...
Alleen dat geldt voor allemaalquote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat het doel was om een mindshift te creëren. Te zorgen dat hij beter in z’n vel komt te zitten.
Van de hele dag depressief op de bank zitten ga je je niet beter voelen. Alleen dit sloeg nergens op. Laat hem beginnen met een halfuur per dag wandelen, fietsen of zwemmen ipv hem helemaal af te matten met 0 conditie.
Oh ja... wat een gezwemel was dat. Heel snel uitgezetquote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:57 schreef roos94 het volgende:
Maargoed iemand een tldr van de laatste aflevering want ik kwam er niet door
Ind , geef iedereen een persoonlijke coach (of iets)die bv 5 jaar , mee kan kijken op de rekening ,die kan helpen bij het beheer van het geld. en bij afglijden kan ingrijpen .quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is dat iemand een nieuwe kans krijgt. Dus instanties schelden het kwijt na een jaar op zwart zaad gezeten te hebben
Anders komen die mensen nooit uit de problemen, ik vind het mooi
Wat echter mist is dat die mensen, mijn mening, een uitgebreide cursus over geld moeten krijgen, standaard. En dat als mensen twijfelachtig zelfstandig zijn, zoals die dropshipper, gewoon onder bewind moeten komen. Schulden kunnen gebeuren, maar wel zorgen dat het niet weer gebeurt
Ik heb het idee dat dat wel meevalt eigenlijk. Denk vooral depressie en een slechte mindset/futloos.quote:Op woensdag 25 juni 2025 16:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Die Kevin is volgens mij borderline zwakbegaafd, Als je alleen al ziet hoe hij in de camera kijkt. Gevalletje van het licht brandt, maar er is niemand thuis.
Je hebt niks gemistquote:Op woensdag 25 juni 2025 22:18 schreef bloempjuh het volgende:
Heb ik he-le-maal niks gemist dan, gisteren? Ik heb de hele serie gezien, behalve deze laatste aflevering.
Ik las ergens op Twitter een bericht van iemand die aangaf dat de kapster lekker gaat inmiddels, nog een halfjaar schulsanering en dan is ze eraf. Renate komt er ook wel. Orvino - met de juiste hulp - uiteindelijk ook. De rest is kansloos. Wilma hoort in een beschermde woonvorm thuis en het stel heb ik opgegeven.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt niks gemist
Pure feelgood. Iedereen blij en lief op het moment. Ik ben erg cynisch en vraag me af waar die mensen met nog een jaar staan... denk dat sommigen van hen gewoon op dezelfde voet doormodderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |