abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 10:52:49 #1
388664 crew  Dotteke
pi_217583589

Van rood naar rust: John Williams helpt gezinnen met geldstress in nieuwe RTL-serie ‘Uit de Schulden’
De financiële druk op Nederlandse huishoudens neemt toe. Stijgende kosten voor huur, energie en boodschappen zorgen ervoor dat steeds meer mensen in de knel raken. Met geldproblemen komt vaak ook andere stress: slapeloze nachten, spanningen in relaties en gevoelens van schaamte en eenzaamheid. In het nieuwe programma 'Uit de Schulden' schiet John Williams samen met een team van experts mensen te hulp die het overzicht én het vertrouwen zijn kwijtgeraakt. ‘Uit de Schulden’ is vanaf dinsdag 20 mei om 20:30 uur te zien bij RTL 4.

Het nieuwe programma brengt de realiteit van vijf uiteenlopende huishoudens in beeld, die dagelijks worstelen met geldzorgen. Van jonge gezinnen tot alleenstaande ouders — elk verhaal is uniek, maar de gevolgen van financiële stress zijn voor hen pijnlijk herkenbaar. Vaak leidt schaamte tot stilzwijgen, waardoor problemen zich opstapelen en zij steeds verder in het rood raken.

John Williams: “Zoveel mensen hebben het financieel zwaar en vaak zie je dat niet aan de buitenkant. Het kan iedereen overkomen – jouw buurvrouw, jouw nicht, een vriend. Met dit programma willen wij samen met een team van experts niet alleen hulp bieden, maar ook bewustzijn creëren. Het gaat niet alleen om financiële problemen, maar vaak liggen er diepere oorzaken achter. Door de schaamte over dit onderwerp te doorbreken, hopen wij anderen te inspireren meer om zich heen te kijken en elkaar te helpen.”

Team van experts
John Williams en zijn team bieden praktische ondersteuning én mentale begeleiding. Budgetcoach Eef van Opdorp, jobcoach Samantha Bezemer en lifestylecoach Youssef Akhnikh helpen de deelnemers op alle vakken: van het ordenen van financiën tot het vergroten van zelfvertrouwen en het vinden van werk. Met oprechte betrokkenheid en duidelijke grenzen helpt John deelnemers stap voor stap naar meer grip op hun situatie. Geen enkel traject is hetzelfde, maar de zoektocht naar rust, stabiliteit en hoop verbindt hen allemaal.

‘Uit de Schulden’, naar een idee van John Williams, is vanaf dinsdag 20 mei om 20:30 uur te zien bij RTL 4. Het nieuwe programma wordt geproduceerd door Concept Street en telt zes afleveringen.

Bron: RTL
Foto: William Rutte
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:04:33 #2
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217583660
Go go kijken
Klinkt wel een beetje als een dubbeltje op zijn kant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Nizno op 09-05-2025 13:42:48 ]
Je bent een waardeloze agent.
pi_217583722
Ahhh we gaan weer kwetsbare mensen in een format stoppen en het dan met een voiceover grappig maken om geld te verdienen? Maar wel net doen of die mensen geholpen worden.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217590847
Precies wat die ene filosofert zegt

in zekere zin hebben wij dus een guy op tv die zich mateloos vermaakt door tickets voor de neus te houden van kwetsbare nederlands.. zodat hij met zijn gniffelende lippen ernaast kan staan en hun porem op nationale tv presenteert
  Miss 200.000.000! zaterdag 10 mei 2025 @ 06:00:56 #5
367000 roos94
pi_217590858
Zijn we weer in 2010?
pi_217701926
Bezig!

Het is weer typisch. Zijn gewoon mensen die niet met geld om kunnen gaan wat ik al zie.
pi_217701984
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:36 schreef Newone82 het volgende:
Bezig!

Het is weer typisch. Zijn gewoon mensen die niet met geld om kunnen gaan wat ik al zie.
Exact, en John Williams heeft ineens de begripvolle pet opgezet. Het is allemaal zo goed en knap wat ze doen, ik vind je auto bekostigen van de kinderbijslag juist niet echt slim.
160 euro per week is niet veel maar als je daar alleen boodschappen mee moet doen, moet dat te doen zijn lijkt mij.
pi_217701990
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:43 schreef Remco het volgende:

[..]
Exact, en John Williams heeft ineens de begripvolle pet opgezet. Het is allemaal zo goed en knap wat ze doen, ik vind je auto bekostigen van de kinderbijslag juist niet echt slim.
160 euro per week is niet veel maar als je daar alleen boodschappen mee moet doen, moet dat te doen zijn lijkt mij.
True. Zo een kansloos volk dit.
pi_217702010
Gratis tv van de KPN.

Zo dom als je dit geloofd. Je bent goedkoper uit goedkoopste abo te fixen en dan tweedehands tv te kopen als je schulden hebt.
pi_217702051
Zo'n vrouw die in zo'n dropship scam is getrapt :'). Dat je daar ook mee op tv wil.
pi_217702079
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:50 schreef Remco het volgende:
Zo'n vrouw die in zo'n dropship scam is getrapt :'). Dat je daar ook mee op tv wil.
Ja, ze gaat 100.000 euro verdienen per maand. Haha.
pi_217702126
180K schuld. Wtf.
pi_217702147
Mijn hemel wat een teringbende.
´
  Moderator dinsdag 20 mei 2025 @ 21:06:35 #14
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217702195
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:53 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Ja, ze gaat 100.000 euro verdienen per maand. Haha.
Hopelijk vertelt die jobcoach dat dit niet werkt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_217702223
En zwanger? :o

Zal wel zo lijken :+
  dinsdag 20 mei 2025 @ 21:38:00 #16
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_217702467
Kindjes eten frikandellenbroodjes, dus eten wij minder. (of ze zaten in het voedselbankpakket)
  woensdag 21 mei 2025 @ 10:16:45 #17
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217705687
Dit soort programma's zeggen echt niets zonder harde cijfers.

Maar die laten ze niet zien. Kansloos.
  woensdag 21 mei 2025 @ 10:18:11 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217705702
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:19 schreef Filosoofert het volgende:
Ahhh we gaan weer kwetsbare mensen in een format stoppen en het dan met een voiceover grappig maken om geld te verdienen? Maar wel net doen of die mensen geholpen worden.
Hoe help je iemand z'n conditie terug te geven door onder een of andere creepy plek af te spreken en daar jezelf helemaal kapot te lopen.

Begin gewoon met wandelen elke dag. Waarom moet je gelijk ala Bolt een 100m sprint doen.
  woensdag 21 mei 2025 @ 10:18:37 #19
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217705707
Kansloos programma
pi_217706657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 10:18 schreef xzaz het volgende:

[..]
Hoe help je iemand z'n conditie terug te geven door onder een of andere creepy plek af te spreken en daar jezelf helemaal kapot te lopen.

Begin gewoon met wandelen elke dag. Waarom moet je gelijk ala Bolt een 100m sprint doen.
Nou, idd. Tot kotsend toe terwijl wel duidelijk was dat de man niet erg gezond kan zijn met zijn gehoest en harde bierbuik.
Ik vond de vrouw ook een vreselijke en onsympathieke tokkie. Kon er gewoon niet naar kijken, zoveel dommigheid ook. Heb het afgezet. :{w
´
pi_217706721
Ik ben verbijsterd door dit programma... hoe dan? Waarom zo boven je stand leven?

Heb het wel met ze van doen
Aardige mensen
pi_217727444
Wat mij altijd opvalt is dat mensen met dit soort schulden of armoede, altijd de grootste puinzooi heeft in huis, met knuffels op de bank, 8 huisdieren. Waarom ziet een huis er zo uit?

Vaak zitten ze alleen maar thuis, waarom niet opruimen? De boel netjes en schoon houden.
pi_217727475
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 16:57 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Wat mij altijd opvalt is dat mensen met dit soort schulden of armoede, altijd de grootste puinzooi heeft in huis, met knuffels op de bank, 8 huisdieren. Waarom ziet een huis er zo uit?

Vaak zitten ze alleen maar thuis, waarom niet opruimen? De boel netjes en schoon houden.
Ik denk dat ze chaos op elk vlak hebben. Al ben ik het met je eens hoor!
pi_217772611
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217772664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:24 schreef Remco het volgende:
SPOILER
Serieus, zoveel?
pi_217772698
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:28 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Serieus, zoveel?
SPOILER
pi_217772788
Ja waarom hebben sommige geen schuldhulpverlening vraag je je dan af. Het gaat ergens mis.
pi_217772806
180K schuld maar wel nieuwste iPhone.
Man ow man
pi_217772990
Krijgen jullie ook plaatsvervangende stress van die lui?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 21:52:31 #30
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217773737
Wanneer gaan ze wat doen ipv al dat gelul?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:09:09 #31
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217773910
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:31 schreef Remco het volgende:

[..]
SPOILER
Werken moet je ook liggen
pi_217773979
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:52 schreef xzaz het volgende:
Wanneer gaan ze wat doen ipv al dat gelul?
Naja de oplossing vergt toch veel gepraat:
• in beeld brengen wat de schulden zijn
• schuldeisers aanschrijven
• prioriteiten stellen
• besparen
• budgetten stellen
• leren hoe de boel onder controle te krijgen en houden

En dan met een bak motivatie de schuldsanering in
En al die stappen aanvullen met het zoeken van een job als dat mogelijk is iig dan. Ziek = ziek

Ik vind het sporten en psychologisch gedoe en huisjes opruimen niet echt horen hierbij. Psychologie van de koude grond iig.

Het lotgenotencontact ben ik minder fan van. Degene die niet de hoogste schulden hebben gaan dan toch denken dat hun probleem meevalt.
pi_217774201
Hele rare toon in dit programma, waar ze tegenwoordig van alle mensen sensatie tv kunnen maken. Wordt hier iedereen met fluwelen handschoentjes aangepakt en moeten we ze allemaal zielig vinden terwijl het merendeel gewoon te dom is om te poepen.
pi_217774362
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:29 schreef Remco het volgende:
Hele rare toon in dit programma, waar ze tegenwoordig van alle mensen sensatie tv kunnen maken. Wordt hier iedereen met fluwelen handschoentjes aangepakt en moeten we ze allemaal zielig vinden terwijl het merendeel gewoon te dom is om te poepen.
Maar maar ze hebben het nooit van huis meegekregen!
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:59:53 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217774444
quote:

[..]
SPOILER
Dat het zoveel is komt door die kinderen. Hoeveel heeft ze er?
Volgens mij is de bijstand voor iemand alleen iets van 1100 of zo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 23:01:18 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217774455
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:29 schreef Remco het volgende:
Als je dom bent kun je daar nu eenmaal niet veel aan doen.
Nou ja, je kwijl proberen op te vangen in een bakje.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 28 mei 2025 @ 09:04:02 #37
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217775858
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 22:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Naja de oplossing vergt toch veel gepraat:
• in beeld brengen wat de schulden zijn
• schuldeisers aanschrijven
• prioriteiten stellen
• besparen
• budgetten stellen
• leren hoe de boel onder controle te krijgen en houden

En dan met een bak motivatie de schuldsanering in
En al die stappen aanvullen met het zoeken van een job als dat mogelijk is iig dan. Ziek = ziek

Ik vind het sporten en psychologisch gedoe en huisjes opruimen niet echt horen hierbij. Psychologie van de koude grond iig.

Het lotgenotencontact ben ik minder fan van. Degene die niet de hoogste schulden hebben gaan dan toch denken dat hun probleem meevalt.
Het probleem is dat exceelsheetjes gewoon heel slechte tv maken.

Dat sheetje wat we zagen zag er ook nog eens amateuristisch uit.
pi_217776486
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 09:04 schreef xzaz het volgende:

[..]
Het probleem is dat exceelsheetjes gewoon heel slechte tv maken.

Dat sheetje wat we zagen zag er ook nog eens amateuristisch uit.
Dat een sheetje gemakkelijk is, is juist goed. Op die manier is het voor die lui gemakkelijk toepasbaar. Ik vind het goed/verstandig om het zo te doen
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:21:08 #39
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217776945
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat een sheetje gemakkelijk is, is juist goed. Op die manier is het voor die lui gemakkelijk toepasbaar. Ik vind het goed/verstandig om het zo te doen
Ik niet. Sinterklaas wtf heeft dat er nou mee te maken? Geen kosten baten naast elkaar gezet. Ook 3100 euro inkomsten. Als je daar niet van kan leven moet je gewoon heel je leven onder curatele staan.
pi_217777316
quote:

[..]
SPOILER
Mijn netto-inkomen met een bovenmodaal salaris is 150 euro meer dan dit. Nivellerengenot.
pi_217778390
Ik vind dat stel wat na 16 jaar eindelijk een keer uit de schulden is, een beetje slappe hap. Vooral die man.

Ik zie vooral 2 luie mensen die het eigenlijk wel best vinden. Ze doen er in ieder geval geen reet zelf aan en als ze iets aangedragen wordt schuift die vent het gelijk door naar zijn vrouw.
pi_217780464
Gelukkig hebben ze de tattoos nog :P

Niet leren omgaan met geld :') Er moet meer geld binnen komen dan dat er uit gaat. Zo simpel zou het moeten zijn.
pi_217783508
Ik kan dit soort programma's niet kijken, word er super depressief van, lees het commentaar wel. Ook daar vliegen de vooroordelen je tegemoet. En ja, hoor, uiteraard ligt de schuld altijd bij de hand ophouders, de "misbruikers" van het sociale vangnet dat we hier hebben. En gotsamme, wat mag je blij zijn dat je niet tot die categorie uitvreters hoort.

Het inkomen van 3100 euro (inclusief toeslagen) is al een voorbeeld, ja joh, dat is veel vooral als die lui (kun je snel genoeg uitrekenen) 2000 euro vaste lasten hebben.
pi_217783588
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 18:17 schreef StephanL het volgende:
Gelukkig hebben ze de tattoos nog :P

Niet leren omgaan met geld :') Er moet meer geld binnen komen dan dat er uit gaat. Zo simpel zou het moeten zijn.
Ook zoiets en dan het ondernemen stimuleren als overheid, eerst investeren en lenen en hopen dat je winst maakt en als dat niet lukt....och jammer dan, ondernemersrisico, he.
pi_217784789
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 23:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ook zoiets en dan het ondernemen stimuleren als overheid, eerst investeren en lenen en hopen dat je winst maakt en als dat niet lukt....och jammer dan, ondernemersrisico, he.
Dat je failliet gaat als ondernemer tijdens corona als je net gestart ben begrijp ik op zich wel. Debbie had een kapperszaak maar blijkbaar te weinig geld in kas om te overleven. Ik neem aan dat die wel compensatie heeft gekregen toen, net als duizenden anderen, de lockdown kwam.

Kwalijker vind ik eigenlijk die andere mensen die gewoon niks zelf kunnen. Niet eens kunnen uizoeken of een bepaalde behandeling wordt vergoed. Of een andere baan zoeken. Voor 1600 euro per maand in de supermarkt wordt je niet echt rijk. Zijn zat banen die meer verdienen dan bij een supermarkt denk ik,zo.
pi_217784812
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 23:11 schreef Firuze60 het volgende:
Ik kan dit soort programma's niet kijken, word er super depressief van, lees het commentaar wel
Misschien wel kijken? Nu geef je een mening gebaseerd op de reacties. Slaat natuurlijk ook helemaal nergens op. Kijk dan tenminste en reageer dan.
pi_217785078
Ik vind dat ze vooral de schuld bij een ander leggen. Die vrouw met die schuld van 180.000 euro, eigen zaak, dure apparatuur gekocht, maar zelf daarna ook nog een cursus boeken (van 1000 euro??) om aan dropshipping te doen en daarmee 100.000 euro per maand te verdienen.

Dat stel, wat maar loopt te verkondigen dat ze nooit hebben geleerd om met geld om te gaan, waarom ga er dan niet over lezen, maar steken hun hoofd gewoon in het zand. Zelfs toen het programma begon, ging er geen lichtje branden. Mevrouw boekt even een botox behandeling tegen zweet a 500 euro zonder na te vragen of het wordt vergoed, want dan is het maar gedaan. Je hoeft niet eens te bellen, google het, of chat met je verzekeringsmaatschappij.
pi_217785157
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 08:41 schreef Michellee het volgende:
Ik vind dat ze vooral de schuld bij een ander leggen. Die vrouw met die schuld van 180.000 euro, eigen zaak, dure apparatuur gekocht, maar zelf daarna ook nog een cursus boeken (van 1000 euro??) om aan dropshipping te doen en daarmee 100.000 euro per maand te verdienen.
Maar die vrouw is ook gewoon mentaal niet gezond. Ze heeft niet voor niets een wajong. Ze kan gewoon niet helder denken. Eigenlijk heeft ze gewoon een bewindvoerder nodig en begeleiding op psychisch vlak. Die laatste kunnen ook meekijken met die zwijnenstal die ze van haar huis gemaakt heeft.
Ja ze maakt domme keuzes, maar ze is niet volledig toerekeningsvatbaar. Haar geval vind ik echt schrijnend, ze heeft hulp nodig en niet het circusaapje zijn op televisie. Hopelijk komt er goede hulp door haar deelname.
quote:
Dat stel, wat maar loopt te verkondigen dat ze nooit hebben geleerd om met geld om te gaan, waarom ga er dan niet over lezen, maar steken hun hoofd gewoon in het zand. Zelfs toen het programma begon, ging er geen lichtje branden. Mevrouw boekt even een botox behandeling tegen zweet a 500 euro zonder na te vragen of het wordt vergoed, want dan is het maar gedaan. Je hoeft niet eens te bellen, google het, of chat met je verzekeringsmaatschappij.
Ja eens! Je zoekt hulp als je iets niet kan of gaat zelf op onderzoek uit. Vroeger kon ik ook niet met geld omgaan (nooit schulden gemaakt) en toen heb ik met een coach gekeken. Één gesprek en ik had de boel op orde en spaarpot en controle.

Alleen die mensen zijn chronisch slachtoffer. Maken domme fouten en gooien alles op een zielige jeugd oid

Ik kan die vent die zijn vrouw al het huiswerk laat maken echt achter het behang plakken. Hij wil gewoon niet. Echt wat een luiaard.

Die donkere man weet ik nog niet wat ik ervan vind... Dat huis met duizend stopcontacten, maar zonder wc of douche. Pa gaat verhuizen, waar gaat hij dan heen?
pi_217785206
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:03 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ik vind dat stel wat na 16 jaar eindelijk een keer uit de schulden is, een beetje slappe hap. Vooral die man.

Ik zie vooral 2 luie mensen die het eigenlijk wel best vinden. Ze doen er in ieder geval geen reet zelf aan en als ze iets aangedragen wordt schuift die vent het gelijk door naar zijn vrouw.
Hij heeft iig zijn bedrijfsongeval niet goed aangepakt, letselschade en geen vergoeding...
BlaBlaBla
pi_217785234
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 08:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ja eens! Je zoekt hulp als je iets niet kan of gaat zelf op onderzoek uit. Vroeger kon ik ook niet met geld omgaan (nooit schulden gemaakt) en toen heb ik met een coach gekeken. Één gesprek en ik had de boel op orde en spaarpot en controle.

Alleen die mensen zijn chronisch slachtoffer. Maken domme fouten en gooien alles op een zielige jeugd oid

Ik kan die vent die zijn vrouw al het huiswerk laat maken echt achter het behang plakken. Hij wil gewoon niet. Echt wat een luiaard.

Ik denk altijd hoe lang kan je het nog schuiven op je jeugd. Je bent inmiddels ouders, je hebt al 16 jaar een huishouden. Je bent eindelijk schuldenvrij, maar het begint weer gewoon opnieuw. Aan de ene kant zeggen, ik ben nog een klein meisje, maar daarna die botox behandeling en dan bij het bellen, en als er wordt gezegd, "een moment geduld" meteen zeggen, ik had normaal al opgehangen. En wat als het niet vergoed zou worden? Dan pech voor je kinderen?

quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 08:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

Die donkere man weet ik nog niet wat ik ervan vind... Dat huis met duizend stopcontacten, maar zonder wc of douche. Pa gaat verhuizen, waar gaat hij dan heen?
John vroeg of hij al in het huis kon wonen, maar als hij al maanden niet betaald aan de bank, dan is het einde verhaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')