Volgens mij komt de kinderbijslag er nog extra bij .quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat het zoveel is komt door die kinderen. Hoeveel heeft ze er?
Volgens mij is de bijstand voor iemand alleen iets van 1100 of zo.
Voor 8 euro koop je een kilo gehakt bij de Jumbo. Dat is 200 gram gehakt per persoon. Rijkelijk veel, zeker als 3 van hen jonge kinderen zijn (en geen professionele bodybuilders, of zo). Dus dat kan makkelijk veel goedkoper. Ongeveer 100 gram vlees per persoon is zat. En 2 euro voor een boterham? Naar welke broodjuwelier gaat deze gast? Een snee brood kost misschien een dubbeltje!quote:"Mensen zeggen dat je makkelijk voor een tientje een gezonde maaltijd op tafel kan zrtten, maar dat lukt mij niet voor een gezin van 5. Aan gehakt ben ik al 8 euro kwijt. Wat kan ik dan nog voor 2 euro erbij doen? Een boterham?"
Klopt en ook constant aan de energy drink volgens mij. Als je 160 in de week hebt en naar de voedselbank kan, heb je het echt niet zo slecht volgens mij. Het is vooral een kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:04 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ze gaan ook nog eens naar de voedselbank, naar de kleding bank, krijgen zelf kattenvoer voor hun katten. Ze roken, zag ook nog een hond en dan met een droog gezicht vertellen dat ze zelfs bijna niks meer eten zodat de kinderen voldoende hebben. Werken allebei niet, maar wel een auto?
Die mensen hebben meer te besteden dan ik.
Vond het stukje met de kapster en haar dochter bij de kledingbank wel verdrietig voor ze.
Ik gun het die man ook echtquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:13 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Klopt en ook constant aan de energy drink volgens mij. Als je 160 in de week hebt en naar de voedselbank kan, heb je het echt niet zo slecht volgens mij. Het is vooral een kwestie van prioriteiten stellen.
Die Orvino komt er wel. Die heeft wel de juiste mindset om er uit te komen. Stoppen met roken scheelt gewoon ¤300 in de maand.
Ja... want ze geven zelf zo goed het voorbeeldquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:28 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ja Orvino is leuk, die komt er echt wel.
Vind het ook wel sneu voor die dochter van dat luie stel, ze loopt een krantenwijk voor een konijn. Moeder vindt dat heel goed want ja… ze moet toch werken voor het geld.
Naja... daar ging het ook mis. Allerlei dure en twijfelachtige apparatuur kopen zonder goed plan of opleiding. Dat eigen bedrijf zal wel net zoals dat dropshippen zijn gegaan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:48 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Bij Wilma vind ik het lastig te geloven dat ze een eigen bedrijf heeft gehad, met alle boekhouding en dergelijke.
Misschien onaardig maar ze komt wat simpel over, volgens mij is ze wel aardig, ze doet niemand kwaad maar snapt het gewoon niet, net als met dat dropshipping.
Dat idee had ik ook. Ze is 47 maar heeft een Wajong-uitkering, wat er toch op wijst dat ze al meer dan 20 jaar blijvend afgekeurd is voor werk. Dat zal toch echt niet alleen door die ADHD komen. Misschien zitten er toch nog wat meer steekjes los.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:48 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Bij Wilma vind ik het lastig te geloven dat ze een eigen bedrijf heeft gehad, met alle boekhouding en dergelijke.
Misschien onaardig maar ze komt wat simpel over, volgens mij is ze wel aardig, ze doet niemand kwaad maar snapt het gewoon niet, net als met dat dropshipping. BRANDED dropshipping!!![]()
Iedere idioot met een mobiele telefoon kan filmpjes op YouTube zetten zonder dat het geld kost. Dat kan op zich geen kwaad. Ik denk niet dat ze er ooit een cent aan gaat verdienen, maar als onschuldig tijdverdrijf kan het geen kwaad. Zolang het programma maar in de gaten houdt dat ze niet d'r hele uitkering gaat spenderen aan dure camera's of beeldbewerkingsprogramma's.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:00 schreef Remco het volgende:
Zou RTL snappen dat zo'n YouTube kanaal in exact hetzelfde hoekje valt als dropshippen? Beide verdienmodellen komen neer op het verkopen van de cursussen hoe zo'n merk of kanaal te beginnen ipv het uiteindelijke dropshippen/kanaal.
Weinig sympathieke personages verder alleen bij Orvino en die moeder met dochter heb ik het idee dat dit wat teweeg kan brengen.
Eens maar oneens.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Het valt me ook op dat het een bonte optocht van allerlei mentale en psychische klachten is. ADHD, PTSS, depressie, angstklachten, negatief zelfbeeld, ze hebben allemaal wat. Ze hadden ook wel een psycholoog in dat team kunnen zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Remco op 10-06-2025 09:29:23 ]
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:23 schreef Remco het volgende:
Over de aflevering van vanavond daarom in een spoiler.Ik kan daar moeilijk empathie voor opbrengen. De rest wel, maar die tweeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deze mensen zijn het levende bewijs dat een “basisinkomen” het grootst denkbare kutidee is. Armoede los je niet op met het uitdelen van gratis geld.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Meest recent aflevering nog niet gezien, maar het stel dat na 16-17 jaar schuldenvrij is en nu dus leeft van alle uitkeringen en toeslagen ,kruipen ook wel érg makkelijk en snel in de slachtofferrol: ze weten het niet, snappen het niet, het is de schuld van een ander etc. etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |