SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door Nizno op 09-05-2025 13:42:48 ]Je bent een waardeloze agent.
Exact, en John Williams heeft ineens de begripvolle pet opgezet. Het is allemaal zo goed en knap wat ze doen, ik vind je auto bekostigen van de kinderbijslag juist niet echt slim.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:36 schreef Newone82 het volgende:
Bezig!
Het is weer typisch. Zijn gewoon mensen die niet met geld om kunnen gaan wat ik al zie.
True. Zo een kansloos volk dit.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Exact, en John Williams heeft ineens de begripvolle pet opgezet. Het is allemaal zo goed en knap wat ze doen, ik vind je auto bekostigen van de kinderbijslag juist niet echt slim.
160 euro per week is niet veel maar als je daar alleen boodschappen mee moet doen, moet dat te doen zijn lijkt mij.
Ja, ze gaat 100.000 euro verdienen per maand. Haha.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:50 schreef Remco het volgende:
Zo'n vrouw die in zo'n dropship scam is getrapt. Dat je daar ook mee op tv wil.
Hopelijk vertelt die jobcoach dat dit niet werkt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja, ze gaat 100.000 euro verdienen per maand. Haha.
Hoe help je iemand z'n conditie terug te geven door onder een of andere creepy plek af te spreken en daar jezelf helemaal kapot te lopen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:19 schreef Filosoofert het volgende:
Ahhh we gaan weer kwetsbare mensen in een format stoppen en het dan met een voiceover grappig maken om geld te verdienen? Maar wel net doen of die mensen geholpen worden.
Nou, idd. Tot kotsend toe terwijl wel duidelijk was dat de man niet erg gezond kan zijn met zijn gehoest en harde bierbuik.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoe help je iemand z'n conditie terug te geven door onder een of andere creepy plek af te spreken en daar jezelf helemaal kapot te lopen.
Begin gewoon met wandelen elke dag. Waarom moet je gelijk ala Bolt een 100m sprint doen.
Ik denk dat ze chaos op elk vlak hebben. Al ben ik het met je eens hoor!quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:57 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Wat mij altijd opvalt is dat mensen met dit soort schulden of armoede, altijd de grootste puinzooi heeft in huis, met knuffels op de bank, 8 huisdieren. Waarom ziet een huis er zo uit?
Vaak zitten ze alleen maar thuis, waarom niet opruimen? De boel netjes en schoon houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:24 schreef Remco het volgende:
Serieus, zoveel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:31 schreef Remco het volgende:
[..]Werken moet je ook liggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naja de oplossing vergt toch veel gepraat:quote:
Maar maar ze hebben het nooit van huis meegekregen!quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:29 schreef Remco het volgende:
Hele rare toon in dit programma, waar ze tegenwoordig van alle mensen sensatie tv kunnen maken. Wordt hier iedereen met fluwelen handschoentjes aangepakt en moeten we ze allemaal zielig vinden terwijl het merendeel gewoon te dom is om te poepen.
[..]Dat het zoveel is komt door die kinderen. Hoeveel heeft ze er?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is de bijstand voor iemand alleen iets van 1100 of zo.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Als je dom bent kun je daar nu eenmaal niet veel aan doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:29 schreef Remco het volgende:
Hele rare toon in dit programma, waar ze tegenwoordig van alle mensen sensatie tv kunnen maken. Wordt hier iedereen met fluwelen handschoentjes aangepakt en moeten we ze allemaal zielig vinden terwijl het merendeel gewoon te dom is om te poepen.
Het probleem is dat exceelsheetjes gewoon heel slechte tv maken.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja de oplossing vergt toch veel gepraat:
• in beeld brengen wat de schulden zijn
• schuldeisers aanschrijven
• prioriteiten stellen
• besparen
• budgetten stellen
• leren hoe de boel onder controle te krijgen en houden
En dan met een bak motivatie de schuldsanering in
En al die stappen aanvullen met het zoeken van een job als dat mogelijk is iig dan. Ziek = ziek
Ik vind het sporten en psychologisch gedoe en huisjes opruimen niet echt horen hierbij. Psychologie van de koude grond iig.
Het lotgenotencontact ben ik minder fan van. Degene die niet de hoogste schulden hebben gaan dan toch denken dat hun probleem meevalt.
Dat een sheetje gemakkelijk is, is juist goed. Op die manier is het voor die lui gemakkelijk toepasbaar. Ik vind het goed/verstandig om het zo te doenquote:Op woensdag 28 mei 2025 09:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het probleem is dat exceelsheetjes gewoon heel slechte tv maken.
Dat sheetje wat we zagen zag er ook nog eens amateuristisch uit.
Ik niet. Sinterklaas wtf heeft dat er nou mee te maken? Geen kosten baten naast elkaar gezet. Ook 3100 euro inkomsten. Als je daar niet van kan leven moet je gewoon heel je leven onder curatele staan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat een sheetje gemakkelijk is, is juist goed. Op die manier is het voor die lui gemakkelijk toepasbaar. Ik vind het goed/verstandig om het zo te doen
[..]Mijn netto-inkomen met een bovenmodaal salaris is 150 euro meer dan dit. Nivellerengenot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zoiets en dan het ondernemen stimuleren als overheid, eerst investeren en lenen en hopen dat je winst maakt en als dat niet lukt....och jammer dan, ondernemersrisico, he.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:17 schreef StephanL het volgende:
Gelukkig hebben ze de tattoos nog![]()
Niet leren omgaan met geldEr moet meer geld binnen komen dan dat er uit gaat. Zo simpel zou het moeten zijn.
Dat je failliet gaat als ondernemer tijdens corona als je net gestart ben begrijp ik op zich wel. Debbie had een kapperszaak maar blijkbaar te weinig geld in kas om te overleven. Ik neem aan dat die wel compensatie heeft gekregen toen, net als duizenden anderen, de lockdown kwam.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ook zoiets en dan het ondernemen stimuleren als overheid, eerst investeren en lenen en hopen dat je winst maakt en als dat niet lukt....och jammer dan, ondernemersrisico, he.
Misschien wel kijken? Nu geef je een mening gebaseerd op de reacties. Slaat natuurlijk ook helemaal nergens op. Kijk dan tenminste en reageer dan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:11 schreef Firuze60 het volgende:
Ik kan dit soort programma's niet kijken, word er super depressief van, lees het commentaar wel
Maar die vrouw is ook gewoon mentaal niet gezond. Ze heeft niet voor niets een wajong. Ze kan gewoon niet helder denken. Eigenlijk heeft ze gewoon een bewindvoerder nodig en begeleiding op psychisch vlak. Die laatste kunnen ook meekijken met die zwijnenstal die ze van haar huis gemaakt heeft.quote:Op donderdag 29 mei 2025 08:41 schreef Michellee het volgende:
Ik vind dat ze vooral de schuld bij een ander leggen. Die vrouw met die schuld van 180.000 euro, eigen zaak, dure apparatuur gekocht, maar zelf daarna ook nog een cursus boeken (van 1000 euro??) om aan dropshipping te doen en daarmee 100.000 euro per maand te verdienen.
Ja eens! Je zoekt hulp als je iets niet kan of gaat zelf op onderzoek uit. Vroeger kon ik ook niet met geld omgaan (nooit schulden gemaakt) en toen heb ik met een coach gekeken. Één gesprek en ik had de boel op orde en spaarpot en controle.quote:Dat stel, wat maar loopt te verkondigen dat ze nooit hebben geleerd om met geld om te gaan, waarom ga er dan niet over lezen, maar steken hun hoofd gewoon in het zand. Zelfs toen het programma begon, ging er geen lichtje branden. Mevrouw boekt even een botox behandeling tegen zweet a 500 euro zonder na te vragen of het wordt vergoed, want dan is het maar gedaan. Je hoeft niet eens te bellen, google het, of chat met je verzekeringsmaatschappij.
Hij heeft iig zijn bedrijfsongeval niet goed aangepakt, letselschade en geen vergoeding...quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:03 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ik vind dat stel wat na 16 jaar eindelijk een keer uit de schulden is, een beetje slappe hap. Vooral die man.
Ik zie vooral 2 luie mensen die het eigenlijk wel best vinden. Ze doen er in ieder geval geen reet zelf aan en als ze iets aangedragen wordt schuift die vent het gelijk door naar zijn vrouw.
Ik denk altijd hoe lang kan je het nog schuiven op je jeugd. Je bent inmiddels ouders, je hebt al 16 jaar een huishouden. Je bent eindelijk schuldenvrij, maar het begint weer gewoon opnieuw. Aan de ene kant zeggen, ik ben nog een klein meisje, maar daarna die botox behandeling en dan bij het bellen, en als er wordt gezegd, "een moment geduld" meteen zeggen, ik had normaal al opgehangen. En wat als het niet vergoed zou worden? Dan pech voor je kinderen?quote:Op donderdag 29 mei 2025 08:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja eens! Je zoekt hulp als je iets niet kan of gaat zelf op onderzoek uit. Vroeger kon ik ook niet met geld omgaan (nooit schulden gemaakt) en toen heb ik met een coach gekeken. Één gesprek en ik had de boel op orde en spaarpot en controle.
Alleen die mensen zijn chronisch slachtoffer. Maken domme fouten en gooien alles op een zielige jeugd oid
Ik kan die vent die zijn vrouw al het huiswerk laat maken echt achter het behang plakken. Hij wil gewoon niet. Echt wat een luiaard.
John vroeg of hij al in het huis kon wonen, maar als hij al maanden niet betaald aan de bank, dan is het einde verhaalquote:Op donderdag 29 mei 2025 08:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die donkere man weet ik nog niet wat ik ervan vind... Dat huis met duizend stopcontacten, maar zonder wc of douche. Pa gaat verhuizen, waar gaat hij dan heen?
Volgens mij komt de kinderbijslag er nog extra bij .quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat het zoveel is komt door die kinderen. Hoeveel heeft ze er?
Volgens mij is de bijstand voor iemand alleen iets van 1100 of zo.
Voor 8 euro koop je een kilo gehakt bij de Jumbo. Dat is 200 gram gehakt per persoon. Rijkelijk veel, zeker als 3 van hen jonge kinderen zijn (en geen professionele bodybuilders, of zo). Dus dat kan makkelijk veel goedkoper. Ongeveer 100 gram vlees per persoon is zat. En 2 euro voor een boterham? Naar welke broodjuwelier gaat deze gast? Een snee brood kost misschien een dubbeltje!quote:"Mensen zeggen dat je makkelijk voor een tientje een gezonde maaltijd op tafel kan zrtten, maar dat lukt mij niet voor een gezin van 5. Aan gehakt ben ik al 8 euro kwijt. Wat kan ik dan nog voor 2 euro erbij doen? Een boterham?"
Klopt en ook constant aan de energy drink volgens mij. Als je 160 in de week hebt en naar de voedselbank kan, heb je het echt niet zo slecht volgens mij. Het is vooral een kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:04 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ze gaan ook nog eens naar de voedselbank, naar de kleding bank, krijgen zelf kattenvoer voor hun katten. Ze roken, zag ook nog een hond en dan met een droog gezicht vertellen dat ze zelfs bijna niks meer eten zodat de kinderen voldoende hebben. Werken allebei niet, maar wel een auto?
Die mensen hebben meer te besteden dan ik.
Vond het stukje met de kapster en haar dochter bij de kledingbank wel verdrietig voor ze.
Ik gun het die man ook echtquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:13 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Klopt en ook constant aan de energy drink volgens mij. Als je 160 in de week hebt en naar de voedselbank kan, heb je het echt niet zo slecht volgens mij. Het is vooral een kwestie van prioriteiten stellen.
Die Orvino komt er wel. Die heeft wel de juiste mindset om er uit te komen. Stoppen met roken scheelt gewoon ¤300 in de maand.
Ja... want ze geven zelf zo goed het voorbeeldquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:28 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ja Orvino is leuk, die komt er echt wel.
Vind het ook wel sneu voor die dochter van dat luie stel, ze loopt een krantenwijk voor een konijn. Moeder vindt dat heel goed want ja… ze moet toch werken voor het geld.
Naja... daar ging het ook mis. Allerlei dure en twijfelachtige apparatuur kopen zonder goed plan of opleiding. Dat eigen bedrijf zal wel net zoals dat dropshippen zijn gegaan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:48 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Bij Wilma vind ik het lastig te geloven dat ze een eigen bedrijf heeft gehad, met alle boekhouding en dergelijke.
Misschien onaardig maar ze komt wat simpel over, volgens mij is ze wel aardig, ze doet niemand kwaad maar snapt het gewoon niet, net als met dat dropshipping.
Dat idee had ik ook. Ze is 47 maar heeft een Wajong-uitkering, wat er toch op wijst dat ze al meer dan 20 jaar blijvend afgekeurd is voor werk. Dat zal toch echt niet alleen door die ADHD komen. Misschien zitten er toch nog wat meer steekjes los.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:48 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Bij Wilma vind ik het lastig te geloven dat ze een eigen bedrijf heeft gehad, met alle boekhouding en dergelijke.
Misschien onaardig maar ze komt wat simpel over, volgens mij is ze wel aardig, ze doet niemand kwaad maar snapt het gewoon niet, net als met dat dropshipping. BRANDED dropshipping!!![]()
Iedere idioot met een mobiele telefoon kan filmpjes op YouTube zetten zonder dat het geld kost. Dat kan op zich geen kwaad. Ik denk niet dat ze er ooit een cent aan gaat verdienen, maar als onschuldig tijdverdrijf kan het geen kwaad. Zolang het programma maar in de gaten houdt dat ze niet d'r hele uitkering gaat spenderen aan dure camera's of beeldbewerkingsprogramma's.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:00 schreef Remco het volgende:
Zou RTL snappen dat zo'n YouTube kanaal in exact hetzelfde hoekje valt als dropshippen? Beide verdienmodellen komen neer op het verkopen van de cursussen hoe zo'n merk of kanaal te beginnen ipv het uiteindelijke dropshippen/kanaal.
Weinig sympathieke personages verder alleen bij Orvino en die moeder met dochter heb ik het idee dat dit wat teweeg kan brengen.
Eens maar oneens.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Het valt me ook op dat het een bonte optocht van allerlei mentale en psychische klachten is. ADHD, PTSS, depressie, angstklachten, negatief zelfbeeld, ze hebben allemaal wat. Ze hadden ook wel een psycholoog in dat team kunnen zetten.
[ Bericht 10% gewijzigd door Remco op 10-06-2025 09:29:23 ]
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:23 schreef Remco het volgende:
Over de aflevering van vanavond daarom in een spoiler.Ik kan daar moeilijk empathie voor opbrengen. De rest wel, maar die tweeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deze mensen zijn het levende bewijs dat een “basisinkomen” het grootst denkbare kutidee is. Armoede los je niet op met het uitdelen van gratis geld.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Meest recent aflevering nog niet gezien, maar het stel dat na 16-17 jaar schuldenvrij is en nu dus leeft van alle uitkeringen en toeslagen ,kruipen ook wel érg makkelijk en snel in de slachtofferrol: ze weten het niet, snappen het niet, het is de schuld van een ander etc. etc.
Ik heb bij dat koppel inmiddels het idee dat ze het stiekem wel prima vinden zo. Zeker als ze straks de volledige regie over hun inkomsten hebben. En ik denk dat ze allebei niet gaan werken. Nu niet en in de toekomst niet.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:19 schreef StephanL het volgende:
Mac 90 euro
5 keer uit eten, pretparken. Helemaal gestoord![]()
Van mij mogen ze lekker schulden opbouwen. Echt 0,0 medelijden mee, met hun het is nou eenmaal gebeurt, niks meer aan te doen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:32 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Ik heb bij dat koppel inmiddels het idee dat ze het stiekem wel prima vinden zo. Zeker als ze straks de volledige regie over hun inkomsten hebben. En ik denk dat ze allebei niet gaan werken. Nu niet en in de toekomst niet.
Er is best iets te zeggen voor de echt schrijnende gevallen, zoals die kapster. Maar dit stel is gewoon lui en gemakzuchtig. Raap jezelf eens bij elkaar zeg.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:32 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Ik heb bij dat koppel inmiddels het idee dat ze het stiekem wel prima vinden zo. Zeker als ze straks de volledige regie over hun inkomsten hebben. En ik denk dat ze allebei niet gaan werken. Nu niet en in de toekomst niet.
Die komen zo weer in de schuldenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:32 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Deze mensen hadden nooit aan dit programma mee mogen doen, zij zijn zo negatief in de media geplaatst, niet alleen hun, maar ook de kinderen krijgen hier last van.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:19 schreef StephanL het volgende:
Mac 90 euro
5 keer uit eten, pretparken. Helemaal gestoord![]()
En wie mag het betalen , als er een van die dieren wat krijgt? Wij , want zij zijn zo zielig ze hebben geen geld, dan gaan ze er mee naar de gemeente en is er weer een of ander potje.quote:Op woensdag 11 juni 2025 07:28 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Wat een aflevering weer. Dat hoofd van die Kevin gaat mij tegenstaan in de praatstukjes, die onverschillige, eigenwijze blik: ja achteraf is een koe in z’n kont kijken. Mijn hemel, wat dom.
Dat je wat leuks gaat doen, snap ik echt wel. Ga een dag naar de Efteling en koop wat leuks aan het einde van de dag. Rest op de spaarrekening. Dat wanneer een hond of een kat een keer de pijp uit gaat of hulp nodig heeft, je dit ook kunt betalen. Ik snap hier werkelijk niks van. Deze mensen leren het nooit. 900 euro aan boodschappen..
Wilma zou begeleid moeten gaan wonen, dan krijgt ze alle hulp die nodig is. Ik verbaasde mij ook over de hoeveelheid eten die ze kreeg bij de dierenvoedselbank. Van familie krijgt ze honderden euro’s aan extensions, ze hadden beter een paar keer een grof vuil container neer kunnen laten zetten.
Renate doet het super goed, Orvino doet het ook wel goed, echt sneu dat hij zijn kinderen niet ziet, snap hem wel dat hij troost zoekt in snaaien.
Het blijft lastig om naar te kijken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:15 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
En wie mag het betalen , als er een van die dieren wat krijgt? Wij , want zij zijn zo zielig ze hebben geen geld, dan gaan ze er mee naar de gemeente en is er weer een of ander potje.
Die wilma vond het zo erg dat ze haar zoon niets kon geven , nou een tattoo en haar extententies , egoisme ten top, net als dat schoonmaken , ik wil ook wel iemand gratis vanuit de gemeente die mij komt helpen .
Alleen op de clickbait sites, ik vind juist dat ze in het programma nog voorzichtig worden aangepakt. Als John Williams zijn help mijn man is klusser pet op had gezet waren ze er na 1 aflevering al mee gestopt.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:56 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Deze mensen hadden nooit aan dit programma mee mogen doen, zij zijn zo negatief in de media geplaatst, niet alleen hun, maar ook de kinderen krijgen hier last van.
Ik heb een paar jaar in zo’n flat vol kanslozen gewoond. Die wilden ook niet werken, hadden altijd wat en als ze naar de tandarts moesten konden ze een week niet solliciteren. Alleen maar de hele dag potverteren in dat flatje, een beetje roken en rondhangen in het winkelcentrum en daar ongevraagd mensen aanklampen. Als het UWV een baantje buiten de stad aandroeg werd het afgewezen. De wereld van die lui is ontzettend klein, als iets 10 km rijden is denken ze dat het een wereldreis is. En zo kan ik nog uren doorgaan.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:15 schreef Grublit het volgende:
[..]
Het blijft lastig om naar te kijken.
In dit programma zie je mensen die als ‘arm’ worden gepresenteerd, maar ondertussen beschikt het gezin over een elektrische quad, een PS5, rookwaar, huisdieren, een auto, en zitten ze vaak onder de tatoeages. Tegelijkertijd komen er veel mentale klachten voorbij: stress, laag zelfbeeld, ADHD – waarvan ik sommige diagnoses best geloof. Maar het valt op hoe vaak dit soort problematiek naar voren wordt geschoven in gesprekken met instanties als het UWV of de gemeente.
Wat me stoort, is dat er voor vrijwel alles regelingen zijn: voedselbank, bijzondere bijstand, bijdragen voor school, sport, dierenartskosten, gemeentelijke lasten, enzovoort. Voor mensen die echt in nood zitten: prima. Maar het verschil met werkenden die nét rondkomen en géén recht op ondersteuning hebben, wordt hierdoor wel erg groot.
Het voedt bij mij het beeld dat het toeslagen- en uitkeringssysteem in Nederland volledig uit balans is geraakt. Echte armoede is gelukkig zeldzaam, maar het lijkt erop dat graaien zonder bij te dragen soms wel erg gemakkelijk wordt gemaakt.
Ze worden met fluwelen handschoenen aangepakt, er wordt geen enkele kritische vraag gesteld. Ze leren niks op deze manier.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:20 schreef Remco het volgende:
[..]
Alleen op de clickbait sites, ik vind juist dat ze in het programma nog voorzichtig worden aangepakt. Als John Williams zijn help mijn man is klusser pet op had gezet waren ze er na 1 aflevering al mee gestopt.
En waaruit verwacht je dat een harde aanpak gaat werken? Ik denk dat het alleen averechts gaat werken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:20 schreef Remco het volgende:
[..]
Alleen op de clickbait sites, ik vind juist dat ze in het programma nog voorzichtig worden aangepakt. Als John Williams zijn help mijn man is klusser pet op had gezet waren ze er na 1 aflevering al mee gestopt.
Er zou best iets van een tegenprestatie gevraagd kunnen worden. Deze mensen vinden het wel best zo, lekker uit de overheidsruif vreten en niks doen. Die Renate verdient met haar supermarktbaan minder dan deze 2 harken met niks doen en handje ophouden. Onbestaanbaar. Maar zodra je zoiets opgooit begint links gelijk te schreeuwen dat het dwangarbeid is of iets dergelijks, dus het zal wel kansloos zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2025 07:08 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Misschien de uitkeringen laten afhangen van vrijwilligerswerk, om zo beter te kunnen doorstromen naar een betaalde baan .
Kevin kan prima wat doen . Hele dagen gamend op de bank hangen kan hij ook .Hij kan autorijden .
Ik kan mij hier mateloos aan storen .
Ik vind dat sowieso een hele vreemde regeling en behoorlijk arbitrair.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben het absoluut eens met wat er allemaal gezegd wordt over dat stel, maar we moeten ook niet vergeten dat zo'n 25% van hun 3k netto inkomen kindgebonden budget is.
Hoe je het ook wendt of keert en welk stickertje je er ook op plakt, deze mensen toucheren maandelijks in totaal iets van ¤3750 met niets doen. Er zijn er genoeg die met betaald werk minder verdienen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben het absoluut eens met wat er allemaal gezegd wordt over dat stel, maar we moeten ook niet vergeten dat zo'n 25% van hun 3k netto inkomen kindgebonden budget is. Dat verdwijnt op den duur weer en het is bovendien iets dat ik met mijn bovenmodale salaris ook ontvang (wel een stuk minder dan zij natuurlijk). Daarbij heb ik als werkende recht op inkomensafhankelijke combinatiekorting en kinderopvangtoeslag, wat zij dan weer allemaal niet hebben (al hebben zij natuurlijk ook geen kosten voor kinderopvang). Ook krijgen ze dit bedrag met z'n tweeën, terwijl het modale inkomen iets minder dan dit is maar dan wel voor maar 1 persoon. Dan ziet het er allemaal weer iets anders uit, zeker op de lange termijn, maar dat is iets waar de onderbuik niet zo naar kijkt natuurlijk.
Klopt die is gewoon grof gezegd te simpel voor het leven, die heeft echt wat andere hulp nodig. Ook bizar dat het programma mee gaat in haar vlog verhaal.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Voor wat betreft Wilma vraag ik me trouwens überhaupt af of zij niet beter af is in een beschermde woonvorm waar wat intensievere begeleiding beschikbaar is, want dit is gewoon sneu zo.
Het is toch duidelijk dat ze dat vloggen stimuleren om haar maar van het dropshipping af te houden? Dat is gewoon een zoethoudertje.quote:Op donderdag 12 juni 2025 13:28 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt die is gewoon grof gezegd te simpel voor het leven, die heeft echt wat andere hulp nodig. Ook bizar dat het programma mee gaat in haar vlog verhaal.
Volgens mij was het ¤ 3.150,- al verandert dat weinig aan de rest van je verhaal natuurlijk. En dat ben ik ook wel met je eens hoor, dit is een bovenmodaal nettoloon waar meer dan de helft van de beroepsbevolking niet aan komt. Maar dit is dus wel met z'n tweeën. Als ze allebei fulltime zouden gaan werken voor het minimumloon komen ze aan ¤ 4.400,- netto.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert en welk stickertje je er ook op plakt, deze mensen toucheren maandelijks in totaal iets van ¤3750 met niets doen. Er zijn er genoeg die met betaald werk minder verdienen.
Dit ben ik dus ook zeker met je eens, maar ik vind uiteindelijk toch dat er ook ietwat met de onderbuik naar gekeken wordt en dat het is genuanceerder is dan "ze pakken zonder iets te doen meer dan modaal!!!!!".quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar ik denk dat het vooral zit in het feit dat ze totaal passief zijn, blijven hangen in slachtofferdenken en geen enkele actiebereidheid tonen. In andere gevallen, zoals Orvino of die kapster, denk ik dat de goegemeente er minder moeite mee heeft om er gemeenschapsgeld tegenaan te smijten aangezien zij wel motivatie tonen om in actie te komen en de situatie in hun voordeel proberen om te buigen.
Ze krijgen 3150. Wat mij stoort aan dat stel, is dus inderdaad dat passieve. Dat je die kerel dan in zo’n smoezelig shirtje ziet gamen met 3 katten om zich heen: ‘ik heb de opdracht niet uitgevoerd. Oh wacht even hoor, anders ga ik dood in het spel’. Kerel van 37, 3 kinderen waar je voor moet zorgen en dat is je instelling. Ik begrijp het niet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert en welk stickertje je er ook op plakt, deze mensen toucheren maandelijks in totaal iets van ¤3750 met niets doen. Er zijn er genoeg die met betaald werk minder verdienen.
Maar ik denk dat het vooral zit in het feit dat ze totaal passief zijn, blijven hangen in slachtofferdenken en geen enkele actiebereidheid tonen. In andere gevallen, zoals Orvino of die kapster, denk ik dat de goegemeente er minder moeite mee heeft om er gemeenschapsgeld tegenaan te smijten aangezien zij wel motivatie tonen om in actie te komen en de situatie in hun voordeel proberen om te buigen.
3150 was wat er in de sheet stond. Maar dat is niet alles, de sheet was niet compleet. Ze krijgen nog voor 3 kinderen kinderbijslag (¤250 per maand in totaal), kwijtschelding gemeenteheffingen en waterschapsbelasting (¤150-200 per maand), de voedselbank (geen idee hoeveel dat is, laten we zeggen ¤100), de kledingbank, energiesubsidie en dan zijn er nog allerlei potjes en tegemoetkomingen, zoals (bijna) gratis sporten, hobby’s van de kinderen wordt vergoed, de kinderen krijgen gratis een laptop voor school en ga zo maar door. Dat telt bij elkaar op tot een behoorlijk bedrag. Jij en ik mogen dit alles uit eigen zak betalen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:55 schreef Saliethee het volgende:
[..]
Ze krijgen 3150. Wat mij stoort aan dat stel, is dus inderdaad dat passieve. Dat je die kerel dan in zo’n smoezelig shirtje ziet gamen met 3 katten om zich heen: ‘ik heb de opdracht niet uitgevoerd. Oh wacht even hoor, anders ga ik dood in het spel’. Kerel van 37, 3 kinderen waar je voor moet zorgen en dat is je instelling. Ik begrijp het niet.
Orvino verdient 3750, maar hij werkt wel. Ik vind hem ook totaal anders dan dat stel uit Winschoten. Niet met elkaar te vergelijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |