abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217575005
Durf jij nog "slecht nieuws" gesprekken te hebben met vrouwelijke ondergeschikten? Ik probeer ze zelf zo veel mogelijk te vermijden... Zoveel leidinggevende binnen mijn organisatie die al in de problemen zijn gekomen. De deur open laten of andere collega's erbij is ook niet altijd een handige optie.
pi_217575101
Iemand van HR erbij dan. Hoe makkelijk wil je het hebben :') Ben toch blij dat ik een leidinggevende heb met iets meer verstand.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 13:51:03 #3
5428 crew  miss_sly
pi_217575116
En waarom kun je geen slecht nieuws gesprekken hebben met vrouwelijke medewerkers?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217575156
Ga op cursus met "slechte nieuws gesprek aan" en communicatie vaardigheid. Je moet leren iemand om kunnen te praten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_217575163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:34 schreef Roligt het volgende:
Durf jij nog "slecht nieuws" gesprekken te hebben met vrouwelijke ondergeschikten? Ik probeer ze zelf zo veel mogelijk te vermijden... Zoveel leidinggevende binnen mijn organisatie die al in de problemen zijn gekomen. De deur open laten of andere collega's erbij is ook niet altijd een handige optie.
Zijn ze in problemen gekomen omdat ze voorstelde dat het niet in het dossier werd opgenomen als ze even een tegendienst uitvoerde? Anders zie ik geen reden hoe je in problemen kan komen in een normaal bedrijf...
  donderdag 8 mei 2025 @ 14:00:16 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217575167
'Ondergeschikten', ja?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217575185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:00 schreef Janneke141 het volgende:
'Ondergeschikten', ja?
Betekenis; Persoon die in dienst van een ander werkzaamheden verricht.
pindazakje
  donderdag 8 mei 2025 @ 14:17:52 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217575338
nee die besteed ik wel uit aan de HR medewerkers
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217575365
Gratis tips: behandel de vrouwen alsof ze mensen zijn (maar dan zonder piemel) en probeer niet te kwijlen. Bij een kloppende erectie, ga zitten. Geef tijdens het gesprek NIET aan dat ze een betere beoordeling kan 'verdienen'.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217575379
quote:
laatste bezoek: 30 minuten, 51 seconden geleden.
aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
Verder wel eens met TS / met de OP.
pi_217575383
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:51 schreef miss_sly het volgende:
En waarom kun je geen slecht nieuws gesprekken hebben met vrouwelijke medewerkers?
Omdat ze 9 van de 10 keer beginnen te huilen 8-)
pi_217575445
quote:
Als je de verkeerde treft, heb je een valse beschuldiging aan je broek.
pi_217575508
Begin het gesprek in ieder geval niet met 'beste nerige onderschikte' of 'goedemorgen dienaar'.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 15:07:43 #14
5428 crew  miss_sly
pi_217575689
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:22 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Omdat ze 9 van de 10 keer beginnen te huilen 8-)
Dan geef je ze een zakdoekje.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 15:08:12 #15
5428 crew  miss_sly
pi_217575695
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Bullshit. Een heel enkele verkeerde wellicht, maar die zijn er echt niet dusdanig veel dat je je als man zorgen moet maken.
pi_217575699
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:00 schreef Janneke141 het volgende:
'Ondergeschikten', ja?
Ah, het viel jou ook al op gelukkig.

TS: Misschien moet je dan iemand van HR vragen erbij te zitten, dan is er altijd een neutrale partij bij.
pi_217575812
Ts is ongeschikt om ondergeschikten te hebben.
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:33:13 #18
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217575904
-
Nee, de meeste vrouwen gedragen zich normaal. Maar er zijn er helaas die gebruik maken van de woke wereld waarin we leven, en in een geval dat ze iets vervelend overkomt krijg je een klacht dat je vrouw-onvriendelijke dingen deed, en HR heeft dan vaak geen keuze om haar te geloven.

[ Bericht 52% gewijzigd door Nizno op 08-05-2025 15:44:30 (reactie op verwijderd bericht) ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:34:17 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217575914
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:33 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Nee, de meeste vrouwen gedragen zich normaal. Maar er zijn er helaas die gebruik maken van de woke wereld waarin we leven, en in een geval dat ze iets vervelend overkomt krijg je een klacht dat je vrouw-onvriendelijke dingen deed, en HR heeft dan vaak geen keuze om haar te geloven.
:')
The love you take is equal to the love you make.
pi_217576034
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:20 schreef bijdehand het volgende:
Gratis tips: behandel de vrouwen alsof ze mensen zijn (maar dan zonder piemel) en probeer niet te kwijlen. Bij een kloppende erectie, ga zitten. Geef tijdens het gesprek NIET aan dat ze een betere beoordeling kan 'verdienen'.
Dank je, maar daar gaat het niet om.
quote:
Omdat ze direct naar de ombudspersoon gelijke behandeling stappen en zeggen dat je hun slecht behandeld hebt. Als man van 50 sta je dan direct 3-0 achter en moet je praten als Brugman om het weer recht te lullen.
pi_217576041
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:59 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ga op cursus met "slechte nieuws gesprek aan" en communicatie vaardigheid. Je moet leren iemand om kunnen te praten.
Gaat wel. Met mannelijke collega's geen enkel probleem.
pi_217576142
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:48 schreef Roligt het volgende:

Omdat ze direct naar de ombudspersoon gelijke behandeling stappen en zeggen dat je hun slecht behandeld hebt. Als man van 50 sta je dan direct 3-0 achter en moet je praten als Brugman om het weer recht te lullen.
Dat is niet waar:
- mensen voelen over het algemeen grote schroom om een klacht in te dienen over een collega;
- organisaties vinden het vaak lastig om klachten adequaat af te handelen en zullen zo lang als ze kunnen doen alsof er geen probleem is of het probleem minimaliseren;
- een enkele getuigenis is niet genoeg om iemand flink in de problemen te brengen.

Van een arbo-arts hoorde ik zelfs over een recent geval waarin een werkgever die iemand na grensoverschrijdend gedrag gerechtvaardigd meende te ontslaan door de rechter werd teruggefloten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_217576358
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is niet waar:
- mensen voelen over het algemeen grote schroom om een klacht in te dienen over een collega;
- organisaties vinden het vaak lastig om klachten adequaat af te handelen en zullen zo lang als ze kunnen doen alsof er geen probleem is of het probleem minimaliseren;
- een enkele getuigenis is niet genoeg om iemand flink in de problemen te brengen.

Van een arbo-arts hoorde ik zelfs over een recent geval waarin een werkgever die iemand na grensoverschrijdend gedrag gerechtvaardigd meende te ontslaan door de rechter werd teruggefloten.
Dat zal per organisatie verschillen. Ik heb al eens een klacht gekregen via de ombudsman omdat ik een email van een vrouwelijke collega te laat beantwoordde. Ging om iets wat pas maanden later relevant zou worden dus ik was er niet echt bij met mijn gedachten. Uiteindelijk bleef het bij een waarschuwing dat ik niet meer mijn mannelijke macht mocht gebruiken door niet te reageren op een jongere vrouwelijke medewerker.
pi_217576381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:20 schreef Roligt het volgende:

[..]
Dat zal per organisatie verschillen. Ik heb al eens een klacht gekregen via de ombudsman omdat ik een email van een vrouwelijke collega te laat beantwoordde. Ging om iets wat pas maanden later relevant zou worden dus ik was er niet echt bij met mijn gedachten. Uiteindelijk bleef het bij een waarschuwing dat ik niet meer mijn mannelijke macht mocht gebruiken door niet te reageren op een jongere vrouwelijke medewerker.
Matige trollpoging, dit topic.
pi_217576454
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Matige trollpoging, dit topic.
Je reactie geeft wel aan dat dit een serieus probleem is. Het is lastig om sommige zaken van de andere kant te bekijken.
pi_217576465
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:30 schreef Roligt het volgende:

[..]
Je reactie geeft wel aan dat dit een serieus probleem is. Het is lastig om sommige zaken van de andere kant te bekijken.
Wat heeft je ertoe gebracht om speciaal voor dit topic een account aan te maken?
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:34:01 #27
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_217576483
Ik heb geen idee wat voor organisatie dit om gaat maar daar wil je toch niet werken als je zo met elkaar omgaat? Ik heb zowel mannelijke als vrouwelijke collega's en we kunnen elkaar alles vertellen als het nodig is. Niemand die er over denkt naar een ombudsman of een vertrouwenspersoon te rennen, dat is wel een erg zwaktebod.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 16:35:54 #28
5428 crew  miss_sly
pi_217576498
quote:

[..]
Of ze had gewoon een heel goede reden om naar de ombudsman te stappen en jij hebt terecht een waarschuwing gekregen.

Of je bent een troll.
pi_217576527
Het enige juiste antwoord is al 100x gegeven, je moet dat mooie koppie van HR erbij halen. Maar haar zo niet noemen.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217576535
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat heeft je ertoe gebracht om speciaal voor dit topic een account aan te maken?
Nee. Dit account heb ik al een tijdje.
pi_217576554
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:34 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb geen idee wat voor organisatie dit om gaat maar daar wil je toch niet werken als je zo met elkaar omgaat? Ik heb zowel mannelijke als vrouwelijke collega's en we kunnen elkaar alles vertellen als het nodig is. Niemand die er over denkt naar een ombudsman of een vertrouwenspersoon te rennen, dat is wel een erg zwaktebod.
Dat idee krijg ik ook wel. Maar ik ben een paar jaar geleden naar Nederland gemigreerd omdat ik hier een beter betaalde baan kon krijgen. Terug gaan zou een optie zijn, maar ik heb ook een zoon van 13. Die wil ik dit niet nog eens aan doen.
pi_217576565
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bullshit. Een heel enkele verkeerde wellicht, maar die zijn er echt niet dusdanig veel dat je je als man zorgen moet maken.
Niks bullshit.

Dan heb ik dus die heel enkele verkeerde wellicht getroffen. En met mij nog vele anderen, die heel enkele verkeerden wellicht hebben getroffen.
pi_217576570
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:40 schreef Roligt het volgende:

[..]
Nee. Dit account heb ik al een tijdje.
Je hebt gelijk. Laat ik het anders formuleren: wat heeft je ertoe gebracht om speciaal voor dit topic te stoppen met lurken?
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 16:47:21 #34
5428 crew  miss_sly
pi_217576603
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:43 schreef r_one het volgende:

[..]
Niks bullshit.

Dan heb ik dus die heel enkele verkeerde wellicht getroffen. En met mij nog vele anderen.
Tuurlijk joh. Arme, arme mannen. Aangeschoten wild, overal, en ook in het bedrijfsleven.
pi_217576614
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tuurlijk joh. Arme, arme mannen. Aangeschoten wild, overal, en ook in het bedrijfsleven.
Matige trollpost.
pi_217576650
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Matige trollpost.
Geloof jij dat TS een klacht via een ombudsman en een waarschuwing kreeg omdat hij een mail van een vrouwelijke collega te laat beantwoordde?
pi_217576669
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Geloof jij dat TS een klacht via een ombudsman en een waarschuwing kreeg omdat hij een mail van een vrouwelijke collega te laat beantwoordde?
Nee.

Maar ik had het over valse beschuldigingen.
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:55:07 #38
152789 karr-1
pi_217576672
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:42 schreef Roligt het volgende:

[..]
Dat idee krijg ik ook wel. Maar ik ben een paar jaar geleden naar Nederland gemigreerd omdat ik hier een beter betaalde baan kon krijgen. Terug gaan zou een optie zijn, maar ik heb ook een zoon van 13. Die wil ik dit niet nog eens aan doen.
En dat is relevant omdat? Je doet het voorkomen alsof vrouwen hulpeloze hysterische wezens zijn die bij elke tegenspraak meteen beginnen te gillen over discriminatie en misbruik. Die zullen er vast zijn, maar ik mag toch hopen dat het een kleine minderheid is
pi_217576673
Vrouwen krijgen meer gelijke rechten en dus ook macht en dat is positief , maar ook een bijwerking is dat vaak macht corumpeert?
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:55:42 #40
152789 karr-1
pi_217576677
quote:

[..]
Alsof een ombudsman zich met dat soort flauwekul gaat bezig houden zeg
pi_217576683
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Alsof een ombudsman zich met dat soort flauwekul gaat bezig houden zeg
Te laat reageren op e-mail is eerder regel dan uitzondering, in mijn ervaring.
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:56:54 #42
152789 karr-1
pi_217576690
quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Te laat reageren op e-mail is eerder regel dan uitzondering, in mijn ervaring.
Zeker, maar dat. kun je ook gewoon zelf oplossen mag ik hopen
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 16:57:55 #43
5428 crew  miss_sly
pi_217576695
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Matige trollpost.
Ik meen het van harte.
Het is geen groot probleem. Het zal best eens gebeuren. Zelf ben ik groot voorstander van het vier-ogen-principe, dus hou dergelijke gesprekken met iemand van HR, zodat ook ten alle tijde duidelijk is wat er is gezegd en gebeurd.

En TS heeft geen waarschuwing gehad voor het te laat beantwoorden van een mail van een vrouwelijke collega. Eventuele geloofwaardigheid die hij al zou kunnen hebben, verdwijnt met een dergelijke post naar de prullenbak. Dus is hij aan het trollen.
pi_217576716
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik meen het van harte.
Het is geen groot probleem. Het zal best eens gebeuren. Zelf ben ik groot voorstander van het vier-ogen-principe, dus hou dergelijke gesprekken met iemand van HR, zodat ook ten alle tijde duidelijk is wat er is gezegd en gebeurd.

En TS heeft geen waarschuwing gehad voor het te laat beantwoorden van een mail van een vrouwelijke collega. Eventuele geloofwaardigheid die hij al zou kunnen hebben, verdwijnt met een dergelijke post naar de prullenbak.
Ik meen het ook van harte. En heb het echt niet over futiliteiten als een mail te laat beantwoorden. In sommige beroepsgroepen ben je als man vrij snel chantabel.
quote:
Dus is hij aan het trollen.
Ik ben niet TS hè ;)
En ook geen kloon.

[ Bericht 6% gewijzigd door r_one op 08-05-2025 17:06:49 ]
pi_217576767
Ik ben zelf recent een klager geweest. Ik heb er op het forum weinig over geschreven i.v.m. de privacy van degene over wie ik heb geklaagd. Dat ging overigens weliswaar over grensoverschrijdend gedrag, maar niet vanwege het feit dat ik een vrouw ben.

Wat ik ervan heb geleerd, is dat het je veel kost om te klagen met een kleine kans dat je er beter uitkomt. Ik heb alles geprobeerd op een juiste manier te doen: eerst er met de collega zelf proberen uit te komen, praten met management, mediation, langs de hele rits aan personen bij wie je misstanden kenbaar kunt maken. En dit ging niet om één incident en alleen mijzelf, maar om een gedragspatroon en talloze collega's die ermee te maken hadden. Pas toen andere collega's zich begonnen uit te spreken, kantelde er iets. Dat proces heeft 1,5 jaar geduurd.

Ik denk dat ik een volgende keer gewoon ontslag zou nemen. Veel makkelijker.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 17:06:46 #46
5428 crew  miss_sly
pi_217576775
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:01 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik meen het ook van harte. En heb het echt niet over futiliteiten als een mail te laat beantwoorden. In sommige beroepsgroepen ben je als man vrij snel chantabel.
[..]
Ik ben niet TS hè
Ik vind het heel vervelend dat jij iets dergelijks hebt meegemaakt.

Maar dat maakt het algemene karakter van dit topic niet oké, waarin vrouwen als gevaarlijk voor mannen worden neergezet.

Daar wil ik het verder bij laten.
pi_217576848
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar wil ik het verder bij laten.
Laten we dat maar doen ja.

(“vervelend” is een understatement)
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 17:13:57 #48
5428 crew  miss_sly
pi_217576927
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:10 schreef r_one het volgende:

[..]
Laten we dat maar doen ja.

(“vervelend” is een understatement)
Dat ik het vervelend vind, vind jij een understatement? Bijzonder.
pi_217576979
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat ik het vervelend vind, vind jij een understatement? Bijzonder.
Ja. De gevolgen gaan veel verder dan ‘vervelend’. Vandaar.
pi_217577032
quote:
16s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:17 schreef FlippingCoin het volgende:
nee die besteed ik wel uit aan de HR medewerkers
HR medewerkers :{w
HR ketels _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 17:18:46 #51
5428 crew  miss_sly
pi_217577038
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:16 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja. De gevolgen gaan veel verder dan ‘vervelend’. Vandaar.
Ok.
pi_217577055
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:23 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ts is ongeschikt om ondergeschikten te hebben.
TS is ondergeschikt, zogezegd :s)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217577228
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zelf recent een klager geweest. Ik heb er op het forum weinig over geschreven i.v.m. de privacy van degene over wie ik heb geklaagd. Dat ging overigens weliswaar over grensoverschrijdend gedrag, maar niet vanwege het feit dat ik een vrouw ben.

Wat ik ervan heb geleerd, is dat het je veel kost om te klagen met een kleine kans dat je er beter uitkomt. Ik heb alles geprobeerd op een juiste manier te doen: eerst er met de collega zelf proberen uit te komen, praten met management, mediation, langs de hele rits aan personen bij wie je misstanden kenbaar kunt maken. En dit ging niet om één incident en alleen mijzelf, maar om een gedragspatroon en talloze collega's die ermee te maken hadden. Pas toen andere collega's zich begonnen uit te spreken, kantelde er iets. Dat proces heeft 1,5 jaar geduurd.

Ik denk dat ik een volgende keer gewoon ontslag zou nemen. Veel makkelijker.
laten we voorop stellen, ontzettend kut dat je in zo;n situatie zit.

of mensen een ding van buiten of een ding van binnen hebben doet naar mijn mening niets af aan of ze capabel zijn of dat ze anders behandeld moeten worden op de werkvloer.

ook ik heb schofterige collega's meegemaakt die ik aanspreek op gedrag zoals vrouwen wegduwen in meetings, over ze heen praten, toevoegingen van vrouwen altijd "verbeteren" en totaal niet serieus te nemen. dat was een helletocht om daar dat gedrag aan te passen. daar was de organisatie echt niet meegaand in om daar echt iets aan te laten doen. schofterig was het.. dat is meer dan 1 jaar compleet "unchecked" zijn gang kunnen gaan. iedereen wist het, niemand deed er iets aan. absoluut schofterig. daarbij moet wel gemeld worden dat de aanstichter in deze wel tot een "minderheid" behoorde zoals we dat netjes classificieren.

dat gezegd hebbende heb ik ook collega's die echt weigeren om, als blanke man, nog 1 op 1 meetings met vrouwen te houden zonder een HR rep aanwezig te heben als het om slecht nieuws gaat. en heb ik ook van dichtbij meegemaakt dat er idd vrouwen zijn die zaken afdwingen onder het dreigement van , als je hier geen ja tegen zegt, dien ik een klacht in tegen je dat je nee zegt omdat ik een vrouw ben. en het ook zien gebeuren.

dus ja, ik zie echt wel bij bedrijven een hele moeilijke balans en ook een zoektocht naar balans in, hoe ga je niet alleen op een gelijke manier met iedereen om, hoe ga je om met eventuele achterstanden van mensen/groepen aangericht door mensen die er in het verleden niet zo over dachten en hoe ga je tegelijk tegen dat mensen er misbruik van maken..

ellebogenwerk van vrouwen, lang leven de emancipatie, het is niet alsof dat al niet al sinds het jaar 0 door andere groepen gebeurd..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_217577323
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:30 schreef freak1 het volgende:

[..]

of mensen een ding van buiten of een ding van binnen hebben doet naar mijn mening niets af aan of ze capabel zijn of dat ze anders behandeld moeten worden op de werkvloer.

ook ik heb schofterige collega's meegemaakt die ik aanspreek op gedrag zoals vrouwen wegduwen in meetings, over ze heen praten, toevoegingen van vrouwen altijd "verbeteren" en totaal niet serieus te nemen. dat was een helletocht om daar dat gedrag aan te passen. daar was de organisatie echt niet meegaand in om daar echt iets aan te laten doen. schofterig was het.. dat is meer dan 1 jaar compleet "unchecked" zijn gang kunnen gaan. iedereen wist het, niemand deed er iets aan. absoluut schofterig. daarbij moet wel gemeld worden dat de aanstichter in deze wel tot een "minderheid" behoorde zoals we dat netjes classificieren.

dat gezegd hebbende heb ik ook collega's die echt weigeren om, als blanke man, nog 1 op 1 meetings met vrouwen te houden zonder een HR rep aanwezig te heben als het om slecht nieuws gaat. en heb ik ook van dichtbij meegemaakt dat er idd vrouwen zijn die zaken afdwingen onder het dreigement van , als je hier geen ja tegen zegt, dien ik een klacht in tegen je dat je nee zegt omdat ik een vrouw ben. en het ook zien gebeuren.

dus ja, ik zie echt wel bij bedrijven een hele moeilijke balans en ook een zoektocht naar balans in, hoe ga je niet alleen op een gelijke manier met iedereen om, hoe ga je om met eventuele achterstanden van mensen/groepen aangericht door mensen die er in het verleden niet zo over dachten en hoe ga je tegelijk tegen dat mensen er misbruik van maken..

ellebogenwerk van vrouwen, lang leven de emancipatie, het is niet alsof dat al niet al sinds het jaar 0 door andere groepen gebeurd..
Het is ook verdomd lastig voor organisaties. Ik snapte zelf bijv. heel goed dat management en HR niet alleen op mijn verklaring afgingen. Het enige wat ik vroeg, was om het serieus te nemen. In mijn optiek hadden met deze collega gewoon goede gesprekken gevoerd moeten worden tijdens de momenten die ervoor bedoeld zijn en hadden afspraken moeten worden gemaakt die werden opgevolgd. Er is eenvoudigweg niet zo doortastend opgetreden en er werd veel goedgepraat.
pi_217577948
quote:

[..]
Kom op, verzin iets beters. Of vertel het hele, eerlijke verhaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door bijdehand op 08-05-2025 18:39:19 ]
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 18:40:12 #56
5428 crew  miss_sly
pi_217578066
quote:

[..]

Natuurlijk zijn die vrouwen er. En zo zijn er hele hordes mensen die op allerlei manieren misbruik maken van bepaalde zaken en andere mensen op een niet correcte manier behandelen.

De insteek van het topic is dat ‘vrouwen’ niet te vertrouwen zouden zijn en zijn voorbeeld valt onder het kopje ‘nonsens’. Dat maakt dat wat mij betreft dit topic niet serieus te nemen is. Een pist als de jouwe vind ik dan een erg goede die het topic diepgang geeft.
pi_217578103
quote:

[..]

Die man had eindelijk een situatie gecreëerd dat die geen last meer had van de vrouwtjes op het werk (de vaatwasser was alweer niet uitgepakt)
En dan maak jij het kapot en zodoende dienen vrouwen weer aanklachten in.
Vakman pur sang
pi_217578687
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:48 schreef Roligt het volgende:

Ik weet niet in wat voor bedrijf je werkt, maar het is er een heel droevige bende. Het is bij ons in 10 jaar letterlijk nog niet gebeurd. Nog niet eens bij benadering.
pi_217579195
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn die vrouwen er. En zo zijn er hele hordes mensen die op allerlei manieren misbruik maken van bepaalde zaken en andere mensen op een niet correcte manier behandelen.
ik hoop dat ik dat ook duidelijk maakte, je kunt vrouwen wel gaan beschuldigen van ellebogenwerk maar het is niet alsof dat de enige groep is die zich daaraan schuldig maakt. het gaat om excessen in vrijwel alle gevallen
quote:
De insteek van het topic is dat ‘vrouwen’ niet te vertrouwen zouden zijn en zijn voorbeeld valt onder het kopje ‘nonsens’. Dat maakt dat wat mij betreft dit topic niet serieus te nemen is. Een pist als de jouwe vind ik dan een erg goede die het topic diepgang geeft.
sorry voor mijn pist :(
en dank u meneer Dood,
pi_217579204
quote:
De deur open laten of andere collega's erbij is ook niet altijd een handige optie.
Dit lijkt me niet van toepassing op een ombudsman of te laat verstuurde e-mails (een ander voorbeeld waar nu uitsluitend op gefocust wordt in dit topic).

Tenzij mailen met de deur dicht grensoverschrijdend is
pi_217579220
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:04 schreef freak1 het volgende:
Nou had ik toch wel een plaatje van het Brusselse mannetje verwacht .... :')
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 20:36:10 #62
5428 crew  miss_sly
pi_217579498
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:04 schreef freak1 het volgende:

[..]
ik hoop dat ik dat ook duidelijk maakte, je kunt vrouwen wel gaan beschuldigen van ellebogenwerk maar het is niet alsof dat de enige groep is die zich daaraan schuldig maakt. het gaat om excessen in vrijwel alle gevallen
[..]
:D
DYAC once again :')
pi_217579660
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik meen het van harte.

En TS heeft geen waarschuwing gehad voor het te laat beantwoorden van een mail van een vrouwelijke collega. Eventuele geloofwaardigheid die hij al zou kunnen hebben, verdwijnt met een dergelijke post naar de prullenbak. Dus is hij aan het trollen.
Het is in dit geval toch echt gebeurd. Maar als mijn geloofwaardigheid in het gedrang is, dan laat ik het hier maar bij.
pi_217579780
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:54 schreef Roligt het volgende:

[..]
Het is in dit geval toch echt gebeurd. Maar als mijn geloofwaardigheid in het gedrang is, dan laat ik het hier maar bij.
geding
pi_217579822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:38 schreef Claudia_x het volgende:
Er is eenvoudigweg niet zo doortastend opgetreden en er werd veel goedgepraat.
Damage control (maar dan een slechte poging tot).
pi_217579874
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
:D
DYAC once again :')
Misschien heel dom maar ...

Wat betekent DYAC? :?
pi_217580094
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:19 schreef r_one het volgende:

[..]
Misschien heel dom maar ...

Wat betekent DYAC? :?
Damn you auto correct
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_217580100
Als je geen slechtnieuwsgesprekken durft te hebben met vrouwelijke collega's zou je niet in een positie moeten werken waarin je slechtnieuwsgesprekken moet voeren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217580122
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Damn you auto correct
Ah :D
Thnx ^O^
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 mei 2025 @ 21:46:58 #70
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217580184
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Daarom bouw je eerst een dossier op. Is er niks aan de hand. Sowieso heb je dat nodig bij een exitgesprek.
  donderdag 8 mei 2025 @ 21:47:42 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217580194
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:46 schreef Kreator het volgende:

[..]
Daarom bouw je eerst een dossier op. Is er niks aan de hand. Sowieso heb je dat nodig bij een exitgesprek.
Niet als een tijdelijk contract afloopt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217580260
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:46 schreef Kreator het volgende:

[..]
Of je leidinggevende knutselt achteraf een dossier in mekaar (over jou).
  vrijdag 9 mei 2025 @ 07:31:06 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217582108
Hee een anti vrouwentopic. Die hadden we nog niet.
pi_217582310
quote:
Omdat wij mannen dan snel worden beschuldigd van aanranding en/of verkrachting.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217582322
quote:

[..]
uiteindelijk is dit gelul van de bovenste plank.

en het topic is ook een beetje een uithuiltopic om eerlijk te zijn.
het heeft een aantal posts geduurd maar gelukkig heeft TS kunnen werken richting zijn einddoel, klagen over hoe blanke oude mannen het veel zwaarder hebben dan vrouwen in de huidige tijd en dat vrouwen een oneerlijk voordeel hebben.

kansloos.

het punt wat ik ook tegen @Claudia_x en @miss_sly probeerde te maken is dat ik ook wel geloof dat veel organisaties in het DEI beleid aan het overcorrigeren zijn. dat er een angst heerst over represailles. als er maar 1 vrouw op een afdeling werkt, er moet gereorganiseerd worden en die ene vrouw is de slechtst presterende durf je dan die ene vrouw eruit te schoppen of pak je voor de zekerheid de slechtst presterende man. ik denk het laatste in de meeste bedrijven. gewoon voor de zekerheid. en het stukje cultuur. als een man komt klagen bij de baas dat een collega irritant blijft doen ook na meerder malen eropa angesproken te zijn.. dan komt er al snel naar boven "be a man" . niet voor niets vinden we de sketches daarover zo grappig, gegrond in realiteit. en als een vrouw over deze klacht binnenloopt zal deze, in het algemeen, serieuzer worden genomen. simpelweg het resultaat van DEI beleid wat in sommige bedrijven te ver doordraait. en als je dit niet herkend? mooi, dan is het niet bij jou aan de hand.

dat gezegd hebbende, leid het zeker tot een hele berg dingen die al vanaf het begin gedaan hadden moeten worden. slecht nieuws gesprekken waarbij een machtige werkgever of leidinggevende aan een direct of indirect rapporterende nieuws komt brengen wat direct impact heeft op het functioneren van de persoon had altijd al door een derde bijgewoon moeten worden of op schrift gedaan moeten worden. simpelweg voor de bescherming van de werknemer. man of vrouw. de machtsverschillen zijn daarvoor veel te groot. dat er in dat soort gesprekken allerlei incorrecte en niet ter zake doende dingen op tafel kunnen komen waarbij de werknemer zich niet kan verdedigen, en echt alle macht aan 1 kant van de tafel ligt daar moet een onafhankelijke rapportage van zijn. dan wel op schrift, dan wel met een getuige. wat overigens in heel veel landen, zoals Frankrijk of Duitsland, heel normaal is. nogmaals, man of vrouw.

en dan een klacht via de ombudsman om een mail te laat reageren. man o man. ja ik trek je geloofwaardigheid in twijfel. we hebben het al een beetje over DEI en overcorrigeren gehad, maar dit is vrijwel onmogelijk. of de ombudsman had werkelijk waar niets te doen of er speelt meer. ik weet waar ik voor ga. voor je die klacht binnen kreeg heb je een stroom aan mails moeten negeren en een stroom aan gespreken en signalen genegeerd. die klacht komt niet voor niets.
en de klacht ook "je mannelijke macht" . welke mannelijke macht :') ik zie het al gebeuren. mijn director is een vrouw, de volgende keer als ze een keer een re-org doorvoerd dan zal ik snel roepen, mag niet want ik heb een piemel! . rot op zeg.

wat een calimero topic. zoals hierboven al geschreven, er zijn genoeg dingen waar echt wel een boom over op te zetten is. en waar ik echt wel van denk, dat moet/mag anders en soms is het beleid wel echt te ver gegaan. maar dit hele topic stinkt naar "ik ben een oude man die niet goed functioneerd en ik zoek een reden om een ander de schuld te geven ipv het bij mezelf te zoeken"
en dank u meneer Dood,
  vrijdag 9 mei 2025 @ 08:51:36 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217582843
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:54 schreef Roligt het volgende:

[..]
Misschien moet je dan met beter verzonnen verhalen komen dan dat je een waarschuwing krijgt omdat je een email vergeet te beantwoorden.
pi_217582947
Ik ben bij het zesde woord in de topic titel gestopt met lezen.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:51:10 #78
152789 karr-1
pi_217583196
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 08:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Omdat wij mannen dan snel worden beschuldigd van aanranding en/of verkrachting.
Wat een onzin. Als dat gebeurd dan zit er sowieso al iets niet goed in die organisatie
pi_217583206
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:51 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Wat een onzin. Als dat gebeurd dan zit er sowieso al iets niet goed in die organisatie
Ik ben bang. ;(
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217583224
'ondergeschikten' :') Iets zegt mij dat het (alleen op basis van het gebruik van dit woordje) wellicht al wat meer bij TS ligt dan hij zelf wil geloven.

Dat gezegd hebbende: het is wel een beetje een rare tijd geworden. Wij hebben (op redelijk informeel niveau) ook wel eens gesprekken met mensen, soms positief en soms wat minder positief, en toch ook al wel eens wat gekke dingen meegemaakt. Situaties waarin mensen zich ineens ontzettend benadeeld voelen en dan allemaal dingen gaan beweren die simpelweg niet kloppen. In dat soort gevallen ben ik altijd blij dat er nog een 3de persoon aanwezig was, maar eigenlijk is het te zot voor woorden dat het nodig is. Dat je elkaar niet 1 op 1 gewoon eerlijk dingen kunt vertellen zonder dat er weer iemand in een slachtofferrol schiet.
pi_217583229
quote:
Als dit een probleem voor je is ben je niet geschikt als leidinggevende.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:05:19 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217583664
pi_217584269
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:51 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Ik zou het geen onzin willen noemen; het gebeurt vaker dan je denkt, helaas.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:38:10 #84
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_217584280
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:57 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Als dit een probleem voor je is ben je niet geschikt als leidinggevende.
denk dat dit het wel samenvat inderdaad.
pi_217584438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:06 schreef paardendokter het volgende:
Ik ben bij het zesde woord in de topic titel gestopt met lezen.
Veel meer woorden staan er ook niet in :')
  vrijdag 9 mei 2025 @ 20:43:24 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217588674
quote:

[..]
En dat terwijl hij pas een paar maanden in NL werkt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 mei 2025 @ 20:54:54 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217588831
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 20:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dat terwijl hij pas een paar maanden in NL werkt?
Niet?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 20:56:29 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217588851
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 20:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet?
Oh, paar jaar geleden naar NL geëmigreerd.

My bad :@ :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 mei 2025 @ 22:45:40 #89
152789 karr-1
pi_217589948
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik zou het geen onzin willen noemen; het gebeurt vaker dan je denkt, helaas.
Ik ben er ook bang voor.....
pi_217590451
Sta er niet van te kijken.Vrouwen doen er tegenwoordig alles om mannen in een kwaad daglicht te zetten.
blablablabla
pi_217590471
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 00:33 schreef Elan het volgende:
Sta er niet van te kijken.Vrouwen doen er tegenwoordig alles om mannen in een kwaad daglicht te zetten.
Hoeren zijn het. Allemaal.
  VIVA zaterdag 10 mei 2025 @ 00:43:54 #92
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217590474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 00:33 schreef Elan het volgende:
Echt he hoe zou een wereld eruit zien zonder vrouwen, een wereld vol pijpleidingevende....Allemaal in verbinding van achter en van voren......
What lies behind makes no sense in my mind
pi_217592157
Ik vind het altijd erg jammer dit soort topics te zien verzanden omdat op de een of andere manier wordt gesuggereerd dat alle vrouwen over een kam worden gescheerd.

Een onterechte beschuldiging kan in principe net zo vernietigend werken als daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag, vanwege de schijn. De risico's van een onterechte beschuldiging zijn jammer genoeg wel een onderbelicht aspect van deze discussie.

Maar dat betekent dus niet dat alle vrouwen zomaar mensen gaan aanwijzen, dat de maatschappelijke discussie over grensoverschrijdend gedrag niet terecht is, of zelfs dat het rechtssysteem op de schop moet, wel moet je als man overwegen dat iemand dat zou kunnen doen.
pi_217593345
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:31 schreef Daboman het volgende:
Ik vind het altijd erg jammer dit soort topics te zien verzanden omdat op de een of andere manier wordt gesuggereerd dat alle vrouwen over een kam worden gescheerd.
Geschoren.
quote:
Een onterechte beschuldiging kan in principe net zo vernietigend werken als daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag, vanwege de schijn. De risico's van een onterechte beschuldiging zijn jammer genoeg wel een onderbelicht aspect van deze discussie.
Da's "vervelend" inderdaad.
quote:
Maar dat betekent dus niet dat alle vrouwen zomaar mensen gaan aanwijzen, dat de maatschappelijke discussie over grensoverschrijdend gedrag niet terecht is, of zelfs dat het rechtssysteem op de schop moet, wel moet je als man overwegen dat iemand dat zou kunnen doen.
Als je 100 vrouwen hebt, zullen er 99 prima mee samen te werken zijn, 'ondergeschikt' of collega, dat maakt niet uit. Het gaat om die ene feeks, die kan je maken of breken.

Een rechter zei ooit, letterlijk: "De pen is machtiger dan het zwaard" (en voor 'pen' kun je evengoed 'tong' of 'mond' lezen). En dat klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')