Zijn ze in problemen gekomen omdat ze voorstelde dat het niet in het dossier werd opgenomen als ze even een tegendienst uitvoerde? Anders zie ik geen reden hoe je in problemen kan komen in een normaal bedrijf...quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:34 schreef Roligt het volgende:
Durf jij nog "slecht nieuws" gesprekken te hebben met vrouwelijke ondergeschikten? Ik probeer ze zelf zo veel mogelijk te vermijden... Zoveel leidinggevende binnen mijn organisatie die al in de problemen zijn gekomen. De deur open laten of andere collega's erbij is ook niet altijd een handige optie.
Verder wel eens met TS / met de OP.quote:geregistreerd op: woensdag 9 oktober 2024 @ 17:59
laatste bezoek: 30 minuten, 51 seconden geleden.
aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
Omdat ze 9 van de 10 keer beginnen te huilenquote:Op donderdag 8 mei 2025 13:51 schreef miss_sly het volgende:
En waarom kun je geen slecht nieuws gesprekken hebben met vrouwelijke medewerkers?
Als je de verkeerde treft, heb je een valse beschuldiging aan je broek.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:51 schreef miss_sly het volgende:
En waarom kun je geen slecht nieuws gesprekken hebben met vrouwelijke medewerkers?
Dan geef je ze een zakdoekje.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:22 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Omdat ze 9 van de 10 keer beginnen te huilen
Bullshit. Een heel enkele verkeerde wellicht, maar die zijn er echt niet dusdanig veel dat je je als man zorgen moet maken.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je de verkeerde treft, heb je een valse beschuldiging aan je broek.
Ah, het viel jou ook al op gelukkig.quote:
quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:33 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Nee, de meeste vrouwen gedragen zich normaal. Maar er zijn er helaas die gebruik maken van de woke wereld waarin we leven, en in een geval dat ze iets vervelend overkomt krijg je een klacht dat je vrouw-onvriendelijke dingen deed, en HR heeft dan vaak geen keuze om haar te geloven.
Dank je, maar daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:20 schreef bijdehand het volgende:
Gratis tips: behandel de vrouwen alsof ze mensen zijn (maar dan zonder piemel) en probeer niet te kwijlen. Bij een kloppende erectie, ga zitten. Geef tijdens het gesprek NIET aan dat ze een betere beoordeling kan 'verdienen'.
Omdat ze direct naar de ombudspersoon gelijke behandeling stappen en zeggen dat je hun slecht behandeld hebt. Als man van 50 sta je dan direct 3-0 achter en moet je praten als Brugman om het weer recht te lullen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Gaat wel. Met mannelijke collega's geen enkel probleem.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:59 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ga op cursus met "slechte nieuws gesprek aan" en communicatie vaardigheid. Je moet leren iemand om kunnen te praten.
Dat is niet waar:quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:48 schreef Roligt het volgende:
Omdat ze direct naar de ombudspersoon gelijke behandeling stappen en zeggen dat je hun slecht behandeld hebt. Als man van 50 sta je dan direct 3-0 achter en moet je praten als Brugman om het weer recht te lullen.
Dat zal per organisatie verschillen. Ik heb al eens een klacht gekregen via de ombudsman omdat ik een email van een vrouwelijke collega te laat beantwoordde. Ging om iets wat pas maanden later relevant zou worden dus ik was er niet echt bij met mijn gedachten. Uiteindelijk bleef het bij een waarschuwing dat ik niet meer mijn mannelijke macht mocht gebruiken door niet te reageren op een jongere vrouwelijke medewerker.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet waar:
- mensen voelen over het algemeen grote schroom om een klacht in te dienen over een collega;
- organisaties vinden het vaak lastig om klachten adequaat af te handelen en zullen zo lang als ze kunnen doen alsof er geen probleem is of het probleem minimaliseren;
- een enkele getuigenis is niet genoeg om iemand flink in de problemen te brengen.
Van een arbo-arts hoorde ik zelfs over een recent geval waarin een werkgever die iemand na grensoverschrijdend gedrag gerechtvaardigd meende te ontslaan door de rechter werd teruggefloten.
Matige trollpoging, dit topic.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:20 schreef Roligt het volgende:
[..]
Dat zal per organisatie verschillen. Ik heb al eens een klacht gekregen via de ombudsman omdat ik een email van een vrouwelijke collega te laat beantwoordde. Ging om iets wat pas maanden later relevant zou worden dus ik was er niet echt bij met mijn gedachten. Uiteindelijk bleef het bij een waarschuwing dat ik niet meer mijn mannelijke macht mocht gebruiken door niet te reageren op een jongere vrouwelijke medewerker.
Je reactie geeft wel aan dat dit een serieus probleem is. Het is lastig om sommige zaken van de andere kant te bekijken.quote:
Wat heeft je ertoe gebracht om speciaal voor dit topic een account aan te maken?quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:30 schreef Roligt het volgende:
[..]
Je reactie geeft wel aan dat dit een serieus probleem is. Het is lastig om sommige zaken van de andere kant te bekijken.
Of ze had gewoon een heel goede reden om naar de ombudsman te stappen en jij hebt terecht een waarschuwing gekregen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:20 schreef Roligt het volgende:
[..]
Dat zal per organisatie verschillen. Ik heb al eens een klacht gekregen via de ombudsman omdat ik een email van een vrouwelijke collega te laat beantwoordde. Ging om iets wat pas maanden later relevant zou worden dus ik was er niet echt bij met mijn gedachten. Uiteindelijk bleef het bij een waarschuwing dat ik niet meer mijn mannelijke macht mocht gebruiken door niet te reageren op een jongere vrouwelijke medewerker.
Nee. Dit account heb ik al een tijdje.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat heeft je ertoe gebracht om speciaal voor dit topic een account aan te maken?
Dat idee krijg ik ook wel. Maar ik ben een paar jaar geleden naar Nederland gemigreerd omdat ik hier een beter betaalde baan kon krijgen. Terug gaan zou een optie zijn, maar ik heb ook een zoon van 13. Die wil ik dit niet nog eens aan doen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:34 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb geen idee wat voor organisatie dit om gaat maar daar wil je toch niet werken als je zo met elkaar omgaat? Ik heb zowel mannelijke als vrouwelijke collega's en we kunnen elkaar alles vertellen als het nodig is. Niemand die er over denkt naar een ombudsman of een vertrouwenspersoon te rennen, dat is wel een erg zwaktebod.
Niks bullshit.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bullshit. Een heel enkele verkeerde wellicht, maar die zijn er echt niet dusdanig veel dat je je als man zorgen moet maken.
Je hebt gelijk. Laat ik het anders formuleren: wat heeft je ertoe gebracht om speciaal voor dit topic te stoppen met lurken?quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:40 schreef Roligt het volgende:
[..]
Nee. Dit account heb ik al een tijdje.
Tuurlijk joh. Arme, arme mannen. Aangeschoten wild, overal, en ook in het bedrijfsleven.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Niks bullshit.
Dan heb ik dus die heel enkele verkeerde wellicht getroffen. En met mij nog vele anderen.
Matige trollpost.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Arme, arme mannen. Aangeschoten wild, overal, en ook in het bedrijfsleven.
Geloof jij dat TS een klacht via een ombudsman en een waarschuwing kreeg omdat hij een mail van een vrouwelijke collega te laat beantwoordde?quote:
Nee.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geloof jij dat TS een klacht via een ombudsman en een waarschuwing kreeg omdat hij een mail van een vrouwelijke collega te laat beantwoordde?
En dat is relevant omdat? Je doet het voorkomen alsof vrouwen hulpeloze hysterische wezens zijn die bij elke tegenspraak meteen beginnen te gillen over discriminatie en misbruik. Die zullen er vast zijn, maar ik mag toch hopen dat het een kleine minderheid isquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:42 schreef Roligt het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik ook wel. Maar ik ben een paar jaar geleden naar Nederland gemigreerd omdat ik hier een beter betaalde baan kon krijgen. Terug gaan zou een optie zijn, maar ik heb ook een zoon van 13. Die wil ik dit niet nog eens aan doen.
Alsof een ombudsman zich met dat soort flauwekul gaat bezig houden zegquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geloof jij dat TS een klacht via een ombudsman en een waarschuwing kreeg omdat hij een mail van een vrouwelijke collega te laat beantwoordde?
Te laat reageren op e-mail is eerder regel dan uitzondering, in mijn ervaring.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Alsof een ombudsman zich met dat soort flauwekul gaat bezig houden zeg
Zeker, maar dat. kun je ook gewoon zelf oplossen mag ik hopenquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Te laat reageren op e-mail is eerder regel dan uitzondering, in mijn ervaring.
Ik meen het van harte.quote:
Ik meen het ook van harte. En heb het echt niet over futiliteiten als een mail te laat beantwoorden. In sommige beroepsgroepen ben je als man vrij snel chantabel.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik meen het van harte.
Het is geen groot probleem. Het zal best eens gebeuren. Zelf ben ik groot voorstander van het vier-ogen-principe, dus hou dergelijke gesprekken met iemand van HR, zodat ook ten alle tijde duidelijk is wat er is gezegd en gebeurd.
En TS heeft geen waarschuwing gehad voor het te laat beantwoorden van een mail van een vrouwelijke collega. Eventuele geloofwaardigheid die hij al zou kunnen hebben, verdwijnt met een dergelijke post naar de prullenbak.
Ik ben niet TS hèquote:Dus is hij aan het trollen.
Ik vind het heel vervelend dat jij iets dergelijks hebt meegemaakt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik meen het ook van harte. En heb het echt niet over futiliteiten als een mail te laat beantwoorden. In sommige beroepsgroepen ben je als man vrij snel chantabel.
[..]
Ik ben niet TS hè
Dat ik het vervelend vind, vind jij een understatement? Bijzonder.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Laten we dat maar doen ja.
(“vervelend” is een understatement)
Ja. De gevolgen gaan veel verder dan ‘vervelend’. Vandaar.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ik het vervelend vind, vind jij een understatement? Bijzonder.
HR medewerkersquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:17 schreef FlippingCoin het volgende:
nee die besteed ik wel uit aan de HR medewerkers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |