Je bent nog nooit op een universiteit geweest man, stop met zwammen.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:45 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Precies de 3 pilaren die je op de Univesiteit zou moeten leren, maar daar spugen ze op, ik heb nog nooit een prof gezien op de Uni die deze waarden omarmen en niet uitgekotst wordt. Want wanneer je niet woke en pro Islam ben dan ben je fout en dan hebben we het over de meest hoog opgeleiden. Hypocriet noem ik het.
we hebben al gescheiden gebedsruimten aan de VUquote:Op zondag 18 mei 2025 20:45 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Precies de 3 pilaren die je op de Univesiteit zou moeten leren, maar daar spugen ze op, ik heb nog nooit een prof gezien op de Uni die deze waarden omarmen en niet uitgekotst wordt. Want wanneer je niet woke en pro Islam ben dan ben je fout en dan hebben we het over de meest hoog opgeleiden. Hypocriet noem ik het.
Roepen dat al die mensen hamas steunen is net zo dom als ontkennen dat het voor een bepaald groepje mensen wel degelijk daar om gaat.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee ik was er niet, ik snap wel goed dat mensen hiervoor komen opdagen.
Dat is geen steun aan Hamas
Die weddenschap durf ik wel aan.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je bent nog nooit op een universiteit geweest man, stop met zwammen.
Veel kleur in Den Haag vandaagquote:Op zondag 18 mei 2025 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als er een land is waar mensen van kleur van oudsher gewoon alle kansen krijgen is het toch wel Nederland.
Ik wel hoor en hij heeft gelijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je bent nog nooit op een universiteit geweest man, stop met zwammen.
Is dit niet een beetje extreem (no pun intended)?quote:Op zondag 18 mei 2025 20:43 schreef butz0rs het volgende:
Ik denk dat de massale opkomst ook door een soort schuldgevoel komt. Wij hebben na de tweede wereld oorlog al die Joden daarnaartoe gestuurd. En nu blijken het bloedlustige genocidale gekken te zijn die niet eens om hun eigen mensen geeft. Dan voel je toch een soort van verantwoordelijkheid. Ook al zijn het moslims, dit massaal vernietigen gaat zelfs de rechts-extremisten die ik ken een stapje te ver.
Nee helemaal mee eens, eerder deze week een flinke discussie over gehad. Maar echt verreweg het grootste deel van die 100k mensen staat daar vanuit medeleven met een groep die onrecht wordt aangedaan. In NWS krijg je dan alleen altijd dezelfde 5 users over je heen.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Roepen dat al die mensen hamas steunen is net zo dom als ontkennen dat het voor een bepaald groepje mensen wel degelijk daar om gaat.
Alleen past dat niet in de irritante zwart wit/voor-tegen wereld waar we nu in leven
Heel veel van deze mensen stonden natuurlijk wel euforisch in de straten toen de Palestijnse terroristen van Hamas die aanslagen aan het plegen waren. En ook zijn het volgens recent onderzoek deze zelfde mensen die nog altijd tegen het neerleggen van de wapens zijn als dit nodig is om de oorlog te beëindigen.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:06 schreef KaheemSaid het volgende:
Polarisatie is iets waar ik best wel moeite mee heb, zeker op dit onderwerp en zeker in dit topic. In dit topic lijkt het alsof het onmogelijk is om Hamas een walgelijke organisatie te vinden. Om geschokt te zijn over de gebeurtenissen van 7 oktober, over de gijzelaars die nog steeds gevangen zitten, over ziekenhuizen waarin Hamas hoofdkwartieren bouwen.
Maar ik vind het ook walgelijk dat een land 2 miljoen mensen gevangen houdt in een gebied zo groot als Vlieland, dat een regering deze mensen uithongert en at random alle bebouwing plat bombardeert. Let wel dit zijn mannen, vrouwen en kinderen, niet enkel Hamas strijders.
Ik kan werkelijk niet inzien hoe je zo’n onderwerp kan polariseren, hoe je een kant kunt kiezen in dit geheel. Voor mij voelt het als het kiezen tussen twee kwaden, hoe kun je dan in godsnaam één zijde kiezen? Maar niet kiezen betekent niet dat je het uithonger van een volledige bevolking niet tracht te stoppen, dat lijkt mij zo klaar als wat.
Nee hoor, daarom staan ze daar helemaal niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee helemaal mee eens, eerder deze week een flinke discussie over gehad. Maar echt verreweg het grootste deel van die 100k mensen staat daar vanuit medeleven met een groep die onrecht wordt aangedaan. In NWS krijg je dan alleen altijd dezelfde 5 users over je heen.
Dat is niet wat fascisme is, ouwe dropveter.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik wel hoor en hij heeft gelijk.
Over fascisme gesproken, als ergens de geur van narcistisch eigen gelijk heerst is het wel aan de 'Humanities' departementen van wat universiteiten zouden moeten zijn
@Straatcommando. Zie alhierquote:Op zondag 18 mei 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor, daarom staan ze daar helemaal niet.
Het gros staat daar vanwege religieus tribalisme, woke ideolgie en hipster like-syndroom.
De betekenis daarvan is de laatste tijd ook enorm opgerekt, niet?quote:Op zondag 18 mei 2025 20:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat is niet wat fascisme is, ouwe dropveter.
En ook niet met 'wij steunen de onschuldigen in Gaza' maar meteen anti Israël statements met letterlijke referenties aan de holocaust aan toe.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor, daarom staan ze daar helemaal niet.
Het gros staat daar vanwege religieus tribalisme, woke ideolgie en hipster like-syndroom.
Dat is toch die Poolse volksdans. Gaat goed samen met de lokale vredespijp, ook wel Chelmno genoemd.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die demonstrerende deugneuzen hebben nog nooit van Treblinka gehoord man, laat staan dat ze het op een kaart kunnen aanwijzen.
Nee hoor, genoeg zeer duidelijke uiteenzettingen waar helaas tegenwoordig steeds meer vinkjes worden gezet in bepaalde landen. Met de USA als goed voorbeeld van op zn minst aanschurken tegen de kenmerken van fascisme.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De betekenis daarvan is de laatste tijd ook enorm opgerekt, niet?
Dit zou de overlast voor normale, werkende en fatsoenlijke burgers wel een stuk verminderen en kns land weer wat beter/gezelliger maken.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:36 schreef Black_Baron het volgende:
Beter introduceren we eens per maand een demonstratie-dag.
En dat je dan van te voren in kunt vullen waarvoor je komt.
Tegen Israël. Of voor vrouwenrechten. Of iets over Dafür. Of XR.
En of je wel of niet je minderjarige kinderen mee neemt. En of je wel of niet van de speciaal daarvoor neerzette social media foto ops gebruik wil maken.
En dan na afloop een speldje alla avondvierdaagse met je deugpunten.
Heb je een voorbeeld? Iets makkelijker bepalen of iemand niet spoort.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:51 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En ook niet met 'wij steunen de onschuldigen in Gaza' maar meteen anti Israël statements met letterlijke referenties aan de holocaust aan toe.
Dan spoor je toch gewoon niet?
Wat me opviel tijdens de demonstratie, was dat het publiek ontzettend divers was. Hoewel er in de media vaak wordt gesproken over ‘allochtone demonstranten’, zag ik juist heel veel witte Nederlanders meedoen. Er waren zo’n 100.000 mensen aanwezig, en dat zegt iets.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:43 schreef butz0rs het volgende:
Ik denk dat de massale opkomst ook door een soort schuldgevoel komt. Wij hebben na de tweede wereld oorlog al die Joden daarnaartoe gestuurd. En nu blijken het bloedlustige genocidale gekken te zijn die niet eens om hun eigen mensen geeft. Dan voel je toch een soort van verantwoordelijkheid. Ook al zijn het moslims, dit massaal vernietigen gaat zelfs de rechts-extremisten die ik ken een stapje te ver.
Toen er 70.000 lui de straat op gingen om te protesteren tegen de corona maatregelen werd dat ook allemaal maar marginaal genoemd en was iedereen het er wel over eens dat het een stel wappies waren. 37 Zetels voor de PVV wordt ook continu afgedaan als "een minderheid" en dat dat allemaal maar extreem rechtse sukkels zijn die er niks van begrijpen.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:40 schreef Fretwork het volgende:
Ja joh, het is krankzinnig. Als twintig wappies ergens staan te roeptoeteren is het de wil van het volk, als 100000 man ergens komt is het maar een hele kleine groep, nog niet eens 1% van NL.
Echt de waanzin van hoe mensen hun eigen kronkels goedpraten
Je kinderen exploiteren op social media bijvoorbeeld en dan een shitload aan reacties zien hoe goed je bezig bent?quote:Op zondag 18 mei 2025 20:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld? Iets makkelijker bepalen of iemand niet spoort.
Dat mag, net zo als sommige mensen anders over de RUS-OEK oorlog denken... Dat wil niet zeggen dat ze gelijk hebben he?quote:Op zondag 18 mei 2025 19:32 schreef Isdatzo het volgende:
Sommige mensen denken daar - heel begrijpelijk - anders over.
quote:Op zondag 18 mei 2025 20:53 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat me opviel tijdens de demonstratie, was dat het publiek ontzettend divers was.
Kan me ook voorstellen dat mensen klaar zijn met het frame: Israël aanspreken op haar acties staat gelijk aan anti-semitisme. Zoals gedaan door Wilders, Yesilgöz en van der Plas.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:53 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat me opviel tijdens de demonstratie, was dat het publiek ontzettend divers was. Hoewel er in de media vaak wordt gesproken over ‘allochtone demonstranten’, zag ik juist heel veel witte Nederlanders meedoen. Er waren zo’n 100.000 mensen aanwezig, en dat zegt iets.
Voor mijn gevoel ging de demonstratie veel verder dan alleen het conflict in Gaza. Het was ook een uiting van onvrede over het huidige kabinet. Veel mensen voelen zich niet gehoord, en deze demonstratie werd een moment waarop meerdere frustraties samenkwamen.
Een belangrijk punt dat meespeelde, was de uitgesproken houding van Geert Wilders. Zijn sterke steun aan Israël roept bij veel mensen juist weerstand op. Het lijkt erop dat hoe harder hij ‘pro-Israël’ roept, hoe meer mensen zich uit solidariteit juist achter de Palestijnse zaak scharen.
Ik denk dat veel Nederlanders inmiddels klaar zijn met de eenzijdigheid in het debat. Deze demonstratie liet zien dat er een groeiende groep is die opstaat voor gerechtigheid, ongeacht afkomst of achtergrond."
Post 134 in dit topicquote:Op zondag 18 mei 2025 20:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld? Iets makkelijker bepalen of iemand niet spoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |