Deed hij ook prima. Maar er zat niet meer in.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:47 schreef ZaZoe het volgende:
Max heeft alles op alles gezet om het beste uit die knakenbak te halen
Niet geworden. Dat was hij altijd al. Eerste races leek hij even de gedoodverfde WDC te worden en men dacht dat hij mentaal een flinke stap had gemaakt.quote:
Nee, die verdienen het te winnen, ze hebben het gewoon beter voor elkaar een met Lando en Oscar een sterk rijders duo.quote:
Ja waar je nergens kan inhalen. Toppertje.quote:
Kijken of Zak dan weer genoeg aan MBS betaaltquote:
Die stond net al achter de grote Zak om de cheque te innenquote:Op zondag 4 mei 2025 23:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kijken of Zak dan weer genoeg aan MBS betaalt
'Murica to the max!quote:Op zondag 4 mei 2025 23:51 schreef greysbones het volgende:
Die Amerikanen zijn ook echt debielen
Hard rennend op het podium af en dan jezelf filmen![]()
Dan zouden ze altijd 1-2 moeten worden. Met niet de snelste auto volgens Norris en Stella.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:49 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee, die verdienen het te winnen, ze hebben het gewoon beter voor elkaar een met Lando en Oscar een sterk rijders duo.
Met die auto die een seconde sneller gaat idd.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:54 schreef DKUp het volgende:
[..]
Dan zouden ze altijd 1-2 moeten worden. Met niet de snelste auto volgens Norris en Stella.
Einde GOAT!quote:Op zondag 4 mei 2025 23:55 schreef SiGNe het volgende:
Max heeft gewoon niks meer gwonnen sinds hij vader is.. niet eens een podium behaald..
quote:Op zondag 4 mei 2025 23:52 schreef DKUp het volgende:
[..]
In het interview ook zeiken over Verstappen
Heeft niks met die knakenbak te maken inderdaad.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:55 schreef SiGNe het volgende:
Max heeft gewoon niks meer gwonnen sinds hij vader is.. niet eens een podium behaald..
Daddy cursequote:Op zondag 4 mei 2025 23:56 schreef DKUp het volgende:
[..]
Heeft niks met die knakenbak te maken inderdaad.
En toch blijf ik het apart vinden dat ze vorig seizoen binnen een paar races zo ongelooflijk veel snelheid hebben gewonnenquote:Op zondag 4 mei 2025 23:49 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee, die verdienen het te winnen, ze hebben het gewoon beter voor elkaar een met Lando en Oscar een sterk rijders duo.
Onmogelijk in een Mercedes.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:46 schreef DKUp het volgende:
[..]
Dat heet kleurloos. Verstappen won tenminste nog.
Ja. Daar komt het doorquote:Op zondag 4 mei 2025 23:47 schreef SiGNe het volgende:
Norris had sowieso niet gewonnen, winnaar van de sprintrace wint de hoofdrace niet.
Met de vleugel zitten spelen, toch?quote:Op zondag 4 mei 2025 23:57 schreef GM78 het volgende:
[..]
En toch blijf ik het apart vinden dat ze vorig seizoen binnen een paar races zo ongelooflijk veel snelheid hebben gewonnen
Reken maar dat die nu genoeg punten krijgen van de FIA omdat ze nu zitten te kloten met de remmen qua koeling en die vleugel.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:57 schreef GM78 het volgende:
[..]
En toch blijf ik het apart vinden dat ze vorig seizoen binnen een paar races zo ongelooflijk veel snelheid hebben gewonnen
Mensen die echt geloven dat het vanaf Spanje anders gaat zijnquote:Op zondag 4 mei 2025 23:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Reken maar dat die nu genoeg punten krijgen van de FIA omdat ze nu zitten te kloten met de remmen qua koeling en die vleugel.
Straks zitten Max, Rusell en Kimi er ineens weer bij aan het einde van het seizoen.
Wat doet die Ben daar ineens steeds bij de weegschaal? Walgelijke man.
Zelfs ook al leveren ze wat in. Nu was het al meer dan 30 secondequote:Op maandag 5 mei 2025 00:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Mensen die echt geloven dat het vanaf Spanje anders gaat zijn
Ff wachten op Lewis, ik denk dat Max al in de heli zit.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nog ff de aftershow van F1 TV en dan kijken wat er langs komt. Wordt lachen.
En dat vind je zelf niet vreemd?quote:Op maandag 5 mei 2025 00:03 schreef DKUp het volgende:
[..]
Zelfs ook al leveren ze wat in. Nu was het al meer dan 30 seconde
Dan kan je een mogelijk voordeel wel uitsluiten.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Mensen die echt geloven dat het vanaf Spanje anders gaat zijn
Ja, straks is het nog 10 secvonden, maar Spanje gaat echt niet dusdanig veel veranderen. Iedereen die dat wel verwacht gaat teleurgesteld zijn.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:03 schreef DKUp het volgende:
[..]
Zelfs ook al leveren ze wat in. Nu was het al meer dan 30 seconde
Dat mag van mij wel net zo bestrafd worden als schelden.quote:
Volgens bepaalde mensen mogen we dit niet vreemd vinden en omarmen, deze twee reden vaker buiten de top 5 dan niet. Ze zijn de beste coureurs opeens.quote:
Ook tijdens interview ... dat die iet zie van "je kan Max alleen inhalen als je je echt perfect positioneert"....quote:
Aan de kant gaan voor de prinses in de beste wagen.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ook tijdens interview ... dat die iet zie van "je kan Max alleen inhalen als je je echt perfect positioneert"....
....uh ja, dus? Dat is racen toch? Wat wil je dan?
Kan, maar verschil tussen Red Bull en McLaren zit echt niet alleen in de koeling. McLaren lijkt op rails te rijden terwijl Max met een kart rijdtquote:Op maandag 5 mei 2025 00:06 schreef bedachtzaam het volgende:
Mijn verwachting is dat het juist de koeling is waar ze het voordeel halen en daarom ook de McLaren zo goed op de banden is.
Andere teams zullen daar ook al wel mee bezig zijn nu.
Funfact.quote:
Dit verhaal ken ik nog niet….quote:Op maandag 5 mei 2025 00:07 schreef Frank1893 het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)rea-stella/10719607/
Iets klopt er niet.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:06 schreef bedachtzaam het volgende:
Mijn verwachting is dat het juist de koeling is waar ze het voordeel halen en daarom ook de McLaren zo goed op de banden is.
Andere teams zullen daar ook al wel mee bezig zijn nu.
Opzich had hij wel gelijk maar doordad Ferrari er te lang over deed om een besluit te nemen waren de banden van Hanilton al over het hoogtepunt heen.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:06 schreef MoreDakka het volgende:
Ferrari is echt dom bezig, waarom zou je Leclerc aan de kant zetten voor een slome Hamilton? Is Hamilton vergeten dat hij in China aan de kant moest omdat hij toch nooit het einde zou halen op die banden?
Zijn fans zullen nu natuurlijk de schuld bij Ferrari leggen maar Hamilton had gewoon z'n mond moeten houden en zich met DRS naar die Mercedes laten trekken. Totaal geen teamplayer.
Wanneer dan?quote:Op maandag 5 mei 2025 00:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Funfact.
Ook Verstappen stak zijn middelvinger eerder dit jaar eens op.
Wat vind je daar nu van dan? Of is Norris ineens niet meer zo'n misselijk ventje?
Mwah ze hebben het gewoon goed gedaan terwijl de rest lag te slapen. Hebben ook jaren achterin gereden en dus veel geld/tijd vrij weten te spelen met de nieuwe regels en dat uit zich nu. FIA moet er vooral bovenop zitten als ze iets verdenken en daar lijkt het vaak mis te gaan, maar misschien is er ook gewoon niks aan het handje.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Iets klopt er niet.
Was de bedoeling toch dat het veld wat meer samen zou komen?
Hamilton had nooit de snelheid gehad, die rookt z'n banden sowieso op. Ze hadden gewoon nee moeten zeggen.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Opzich had hij wel gelijk maar doordad Ferrari er te lang over deed om een besluit te nemen waren de banden van Hanilton al over het hoogtepunt heen.
En later toen Leclerc weer voorbij Hamilton mocht waren ook de banden van Leclerc inmiddels op.
Als het team sneller beslist had dan had het er anders uitgezien
Mercedes heeft dit ook jaren gehad. Red Bull iets van anderhalf jaar.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Iets klopt er niet.
Niks aan het handje geloof ik niet. Net als Spa 2019 met Ferrariquote:Op maandag 5 mei 2025 00:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mwah ze hebben het gewoon goed gedaan terwijl de rest lag te slapen. Hebben ook jaren achterin gereden en dus veel geld/tijd vrij weten te spelen met de nieuwe regels en dat uit zich nu. FIA moet er vooral bovenop zitten als ze iets verdenken en daar lijkt het vaak mis te gaan, maar misschien is er ook gewoon niks aan het handje.
Achhh wat errug.quote:
Dat was een compliment aan Max.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ook tijdens interview ... dat die iet zie van "je kan Max alleen inhalen als je je echt perfect positioneert"....
....uh ja, dus? Dat is racen toch? Wat wil je dan?
Dat is ook zo, als ze voluit kunnen in de kwalificatie zit het heel dicht bij elkaar.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Iets klopt er niet.
Ja dat was een sneer. Maar het klopt ook.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:15 schreef JustinK het volgende:
[..]
Daarvoor gaf ie nog een sneer "je blijft achter 'm of je crasht"
Hoe is dat een sneer?quote:Op maandag 5 mei 2025 00:15 schreef JustinK het volgende:
[..]
Daarvoor gaf ie nog een sneer "je blijft achter 'm of je crasht"
"opkomende"quote:Op maandag 5 mei 2025 00:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik vind deze opkomende Lando-haat niet zo leuk.
Omdat het volgens Lando dus altijd crashen wordt als je m wil inhalen. Of je moet het niet proberenquote:
Ik ook niet, maar waar is zijn vechtlust?quote:Op maandag 5 mei 2025 00:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik vind het gedrag van Lando niet zo leuk nu hij om de prijzen mee rijdt.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dat is al het volgende slachtoffer maar ja, dat is uiteindelijk elke concurrent van Maxquote:Op maandag 5 mei 2025 00:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Als ze maar van Oscar afblijven.
Dan moet Lando niet zo klagen en ook niet zo vaak een ander een straf aannaaien.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dat doet elke coureur. Is deel van racing.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dan moet Lando niet zo klagen en ook niet zo vaak een ander een straf aannaaien.
Hij positioneert zich op de baan op een plek waarvan je weet dat je er van bij Max niet voorbij komt en daarna is het "max dwong me van de baan, ik moet de plek terugkrijgen!"
Oscar is gewoon de volgende WK kampioen, en hij verdient het.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is al het volgende slachtoffer maar ja, dat is uiteindelijk elke concurrent van Max
Ik kan me geen boardradio van Oscar herinneren, ik zag prachtige gevechten tussen die twee.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat doet elke coureur. Is deel van racing.
Hij heeft goede kaarten om wk kampioen te worden dat zeker.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Oscar is gewoon de volgende WK kampioen, en hij verdient het.
Einde discussie, belachelijk goede rijder met compleet stalen zenuwen. Geweldig!
Toon gewoon eens wat ballen inderdaad. Vorig jaar 'verloren' van Max en nu aan het verliezen van Oscar.quote:
Moeten ze allemaal mee stoppen.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat doet elke coureur. Is deel van racing.
Gewoon hard tegen hard met respect en net genoeg ruimte.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik kan me geen boardradio van Oscar herinneren, ik zag prachtige gevechten tussen die twee.
Het klopt helemaal niet. Zie voor bewijs Piastriquote:Op maandag 5 mei 2025 00:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja dat was een sneer. Maar het klopt ook.
Ik had verwacht dat die hierom driver of the day zou worden.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Moeten ze allemaal mee stoppen.
Laat de raceleiding lekker zelf hun werk doen.
Dan hoor ik liever een Hamilton:
Ferrari : "Sainz 1,4 seconden achter je"
Hamilton: " ja wat, moet ik die er ook nog voorbij laten ofzo?"
quote:Op maandag 5 mei 2025 00:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, straks is het nog 10 secvonden, maar Spanje gaat echt niet dusdanig veel veranderen. Iedereen die dat wel verwacht gaat teleurgesteld zijn.
Eigenlijk is het schande dat McLaren niet de pole pakt met een groot verschil. Laat toch zien dat de coureurs veel fouten maken.
Piastri moest ook de late remactie van Max ontwijkenquote:Op maandag 5 mei 2025 00:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het klopt helemaal niet. Zie voor bewijs Piastri
Nee erger nog: 'zal ik hem er ook maar voorbij laten?'quote:Op maandag 5 mei 2025 00:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Moeten ze allemaal mee stoppen.
Laat de raceleiding lekker zelf hun werk doen.
Dan hoor ik liever een Hamilton:
Ferrari : "Sainz 1,4 seconden achter je"
Hamilton: " ja wat, moet ik die er ook nog voorbij laten ofzo?"
Zonder gekeken te hebben maar dat zou zomaar Laura Winter kunnen zijnquote:Op maandag 5 mei 2025 00:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Die griet in haar blauwe pyjama…![]()
Wie is die bijzondere vrouw?
Nee, die staat in een roze jurkje. Ziet er leuk uit.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:30 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zonder gekeken te hebben maar dat zou zomaar Laura Winter kunnen zijn
Norris is gewoon niet goed genoeg en Piastri komt Max wél zonder kleerscheuren voorbij. Maar we weten allemaal dat jij dat hier toch nooit toe gaat geven want je doet er continu alles aan om elke mogelijk die je hebt iets negatiefs over Verstappen te kunnen zeggen.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Piastri moest ook de late remactie van Max ontwijken
Ik zei dat Max goed aan het racen was toen die verdedigde tegen Oscar. Dus nee dit verhaal klopt niet.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Norris is gewoon niet goed genoeg en Piastri komt Max wél zonder kleerscheuren voorbij. Maar we weten allemaal dat jij dat hier toch nooit toe gaat geven want je doet er continu alles aan om elke mogelijk die je hebt iets negatiefs over Verstappen te kunnen zeggen.
Okquote:Op maandag 5 mei 2025 00:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik zei dat Max goed aan het racen was toen die verdedigde tegen Oscar. Dus nee dit verhaal klopt niet.
Niks ok, we zitten hier op een Nederlands forum. En die user is een zuigertje.quote:
Erg goed in wheel to wheel gevechten en mentaal sterk, maar niet iemand die ultiem snel is. Hij is een soort diametraal tegengestelde Norris.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Oscar is gewoon de volgende WK kampioen, en hij verdient het.
Einde discussie, belachelijk goede rijder met compleet stalen zenuwen. Geweldig!
F1 / [F1] Max Verstappen #16 - GOATquote:Op maandag 5 mei 2025 00:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niks ok, we zitten hier op een Nederlands forum. En die user is een zuigertje.
Dit topic zou juist het Max Verstappen fan topic moeten zijn, een eerlijk topic.
Maar we mogen niet “blij of fan” zijn.
Dat mis ik hier op Fok wel eens, gewoon een Max fantopic.
Ik ken zijn modus opstandig onderhand en ik heb geen zin om me daar druk over te maken.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niks ok, we zitten hier op een Nederlands forum. En die user is een zuigertje.
Dit topic zou juist het Max Verstappen fan topic moeten zijn, een eerlijk topic.
Maar we mogen niet “blij of fan” zijn.
Dat mis ik hier op Fok wel eens, gewoon een Max fantopic.
Die is er al langer vanwege zijn toxische gedrag.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Niet zo gek toch na de start? En als je dan de hele context vanuit Lando pakt dat je perfect gepositioneerd moet zijn zegt hij niks geks.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:17 schreef JustinK het volgende:
[..]
Omdat het volgens Lando dus altijd crashen wordt als je m wil inhalen. Of je moet het niet proberen
Nah.. op zaterdag is het verschil gewoon niet zo groot (kijk hoeveel teams binnen 1 seconden zitten). Wanneer men de RB21 eenmaal in het juiste window heeft voor die specifieke omstandigheden en voor één snelle ronde dan is ie in handen van Max op genoeg circuits een gevaar voor Pole.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, straks is het nog 10 secvonden, maar Spanje gaat echt niet dusdanig veel veranderen. Iedereen die dat wel verwacht gaat teleurgesteld zijn.
Eigenlijk is het schande dat McLaren niet de pole pakt met een groot verschil. Laat toch zien dat de coureurs veel fouten maken.
Doet hij toch echt zelf.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Mwah, ik vond de actie van Piastri vorige week ook een beetje hard, maar had toen niet door dat de regels alweer aangepast waren. Blijkbaar mag dat nu en dan is het alleen maar netjes wat Piastri deed en je zag meteen dat Max het gisteren ook begon te doen, dus helemaal dikke prima als ze het consequent beoordelen. Niks mis mee, netjes gedaan van Piastri en ook goed van de stewards dat ze het nu consequent hebben behandeld.quote:Op maandag 5 mei 2025 02:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Niet zo gek toch na de start? En als je dan de hele context vanuit Lando pakt dat je perfect gepositioneerd moet zijn zegt hij niks geks.
Piastri werd om nagenoeg een gelijkwaardige actie vorige week nog vervloekt hier.
Wel groot genoeg natuurlijk, die van McLaren lieten zo'n 2 a 3 tienden liggen op zaterdag.quote:Op maandag 5 mei 2025 08:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nah.. op zaterdag is het verschil gewoon niet zo groot (kijk hoeveel teams binnen 1 seconden zitten). Wanneer men de RB21 eenmaal in het juiste window heeft voor die specifieke omstandigheden en voor één snelle ronde dan is ie in handen van Max op genoeg circuits een gevaar voor Pole.
Echter op zondag, met volle tank, een andere compound banden en andere weers- en/of baanomstandigheden en dus uit het ideale window is de drop off significant.
Overigens waren beide McLaren coureurs niet foutloos op zaterdag, maar een verschil zo groot als we op zondag zien, dat is er niet tijdens de kwali.
Dat heeft die sneuneus aan zijn eigen sneue gedrag te danken.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oscar doet het ook erg goed. Die groei is echt knap. Plus de mentaliteit is er.quote:Op maandag 5 mei 2025 08:47 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat heeft die sneuneus aan zijn eigen sneue gedrag te danken.
Oscar bewijst dat het ook zonder sneuneuzerij kan.
Dat stukje was wel leuk jaquote:Op maandag 5 mei 2025 07:26 schreef Questular het volgende:
De start gezien en serieus tijdens de 1e ronde in slaap gevallen... is het het terugkijken waard?
Het is allemaal mierenneuken wat daadwerkelijk racen verpest.quote:Op maandag 5 mei 2025 08:54 schreef pmponer het volgende:
Ik snap echter de nieuwe regel nog niet helemaal.
Wanneer je als aanvaller iig ter hoogte van de spiegel zit en aan de binnenkant, dan kan je gewoon de auto naar buiten laten lopen?
Ik vind alles best zolang ze maar consequent zijn. Als het vorige week goed is dan nu ook, prima wat mij betreft.quote:Op maandag 5 mei 2025 02:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Niet zo gek toch na de start? En als je dan de hele context vanuit Lando pakt dat je perfect gepositioneerd moet zijn zegt hij niks geks.
Piastri werd om nagenoeg een gelijkwaardige actie vorige week nog vervloekt hier.
Norris had vorig jaar de titel moeten pakken.quote:Op maandag 5 mei 2025 08:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is allemaal mierenneuken wat daadwerkelijk racen verpest.
Verder hoop ik dat Piastri de titel pakt en niet Norris.
Dan is het Ruth Buscombe.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, die staat in een roze jurkje. Ziet er leuk uit.
Is een blonde uit Liverpool ofzo, echt een pauper in een pyjama achtig ding.
Je moet er toch 1mm voorzitten en dan moet de andere auto oprotten.quote:Op maandag 5 mei 2025 08:54 schreef pmponer het volgende:
Wanneer je als aanvaller iig ter hoogte van de spiegel zit en aan de binnenkant, dan kan je gewoon de auto naar buiten laten lopen?
Voor het spannend houden, had ik liever Norris als winnaar gezien gisteren, maar Piastri maakt minder fouten.quote:Op maandag 5 mei 2025 08:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is allemaal mierenneuken wat daadwerkelijk racen verpest.
Verder hoop ik dat Piastri de titel pakt en niet Norris.
Van mij mag hij dit jaar het kampioenschap wel winnen.quote:Op maandag 5 mei 2025 08:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Oscar doet het ook erg goed. Die groei is echt knap. Plus de mentaliteit is er.
The new guidelines demand that the overtaking car.quote:Op maandag 5 mei 2025 08:54 schreef pmponer het volgende:
Van mij ook. Een mix tussen Max en Raikonnenquote:Op maandag 5 mei 2025 09:14 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Van mij mag hij dit jaar het kampioenschap wel winnen.
Simply bwoahquote:Op maandag 5 mei 2025 09:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Van mij ook. Een mix tussen Max en Raikonnen
Gratis pitstop m'n beste Luctor, gratis pitstop.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Net de race terug gekeken. 33 seconde voorsprong voor de McL op nummer 3.![]()
![]()
Russell had toch ook de pitstop tijdens de VSC. Dus dat tijdverschil is gelijk gebleven.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gratis pitstop m'n beste Luctor, gratis pitstop.
Niet dat 20s veel beter is (Russell lag 13 seconden achter Max)
Ja, maar die had niets te zoeken op die derde plek. Hij is ernaartoe gemazzeld van heel ver achter Max. Russell lag zesde voor de pitstops.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Russell had toch ook de pitstop tijdens de VSC. Dus dat tijdverschil is gelijk gebleven.
Beetje terug naar het mercedes tijdperk toen was die voorsprong ook zo groot.Hoe groot was dat gat eigenlijk toen MAx dominant was. Volgens mij liep hij altijd wel uit, maar managete hij gewoon als ie vond dat het wel genoeg was. Als ie had gewild had ie imho het veld op een rondje kunnen zetten.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Net de race terug gekeken. 33 seconde voorsprong voor de McL op nummer 3.![]()
![]()
Wat is het alcoholpercentage van die podiumchampagne eigenlijk?quote:Tijdens zijn duels met Verstappen verderop in de race leek Norris zelfs even een middelvinger op te steken richting de Red Bull voor hem. Echte wrevel is er desondanks niet volgens de Brit. "Het is prima. Max vecht hard, maar dat is aan hem. Hij verpest zijn eigen race. Hij racet niet zo slim. Volgens mij hadden we 1-2 kunnen finishen, maar hem lukte dat daardoor niet. Hij knokt, dat verwacht je altijd van hem."bron
Brazilie GP 2024 enters the roomquote:Op maandag 5 mei 2025 08:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Norris had vorig jaar de titel moeten pakken.
Valt mee, maar dan moet je niet een hele fles leegdrinken.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat is het alcoholpercentage van die podiumchampagne eigenlijk?
Raikonnen: *GLUG GLUG GLUG*quote:Op maandag 5 mei 2025 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Valt mee, maar dan moet je niet een hele fles leegdrinken.
quote:Op maandag 5 mei 2025 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, die staat in een roze jurkje. Ziet er leuk uit.
Is een blonde uit Liverpool ofzo, echt een pauper in een pyjama achtig ding.
Ruth Buscombe inderdaad.quote:
quote:Op maandag 5 mei 2025 11:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Raikonnen: *GLUG GLUG GLUG*
quote:
quote:Op maandag 5 mei 2025 10:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
huh wat?quote:Volgens mij hadden we 1-2 kunnen finishen, maar hem lukte dat daardoor niet.
Op Sky lieten ze dat ook nog even zien maar ik begrijp echt niet wat hij daar bedoelde te zeggen.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor die conclusie wil ik nog even wachten tot de zomerstop, maar dat Piastri de beste papieren heeft lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 5 mei 2025 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd of we nog wat interne strijd tussen Piastri en Norris gaan zien (op en naast de baan a la Verstappen en Hamilton in 2021).
Verstappen gaat vast nog wel ergens wat winnen maar een WK zit er echt niet in dit seizoen en anders wordt het wel een gaapfeestje.
Zelfs bij Sky vonden ze dat Norris wartaal uitsloeg en zochten ze een verklaring.quote:Op maandag 5 mei 2025 12:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Op Sky lieten ze dat ook nog even zien maar ik begrijp echt niet wat hij daar bedoelde te zeggen.
Hij verloor p3 vanwege de goedkope pitstop van Russell onder VSC.quote:Op maandag 5 mei 2025 12:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het enige wat je kan zeggen is dat als max niet het gevecht aan was gegaan met McLaren hij P3 had gepakt want hij was minder tijd verloren.
Maar ja een racer gaat niet iedereen zo voorbij laten
Als gevolg van zijn gevecht met McLaren want dat kostte hem veel tijdquote:Op maandag 5 mei 2025 12:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij verloor p3 vanwege de goedkope pitstop van Russell onder VSC.
Deels onder VSC, maar net voldoende om er nog voor te komen ja. Al was het verschil aan de finish tussen Russell en Max groter dan na de pitstop. Dus sneller was hij ook niet..quote:Op maandag 5 mei 2025 12:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij verloor p3 vanwege de goedkope pitstop van Russell onder VSC.
Lewis welquote:Op maandag 5 mei 2025 12:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het enige wat je kan zeggen is dat als max niet het gevecht aan was gegaan met McLaren hij P3 had gepakt want hij was minder tijd verloren.
Denk dat Max/RB in 2023 meer races boven de 25 seconden zat qua voorsprong dan eronder eigenlijk..quote:Op maandag 5 mei 2025 10:27 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Beetje terug naar het mercedes tijdperk toen was die voorsprong ook zo groot.Hoe groot was dat gat eigenlijk toen MAx dominant was. Volgens mij liep hij altijd wel uit, maar managete hij gewoon als ie vond dat het wel genoeg was. Als ie had gewild had ie imho het veld op een rondje kunnen zetten.
Op dat moment dachten verschillende teams dat er regen in aantocht was. Dan is track positie van belangquote:Op maandag 5 mei 2025 12:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dit is nog peanuts natuurlijk,.. wacht maar tot Lando en Oscar verder op in het seizoen elkaar naar het leven gaan staan vanwege de WK titel.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat was deze move van Verstappen ook
Stuurt recht op Norris in. Kwam wel heel goed weg Max met de FIA.
[ afbeelding ]
Spanje 2016?quote:Op maandag 5 mei 2025 14:36 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Dit is nog peanuts natuurlijk,.. wacht maar tot Lando en Oscar verder op in het seizoen elkaar naar het leven gaan staan vanwege de WK titel.
De geschiedenis herhaalt zich, legio voorbeelden daar van in het verleden.
Dat mag tegenwoordig, hebben we vorige race ook gezien.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Alonso valt helemaal zwaar tegen.quote:Op maandag 5 mei 2025 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer gaan Hamilton en Alonso eigenlijk met pensioen. Dit wordt pijnlijk om aan te zien.
En dan vind men de reactie van Norris gek en het een aansteller.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Alonso heeft hetzelfde als Hamilton nu. Rijdt voor een team die hem niks kan bieden.quote:Op maandag 5 mei 2025 16:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Alonso valt helemaal zwaar tegen.
Knakenbak optima forma. Hoe slechter de wagen hoe rukker het natuurlijk wordtquote:Op maandag 5 mei 2025 16:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Alonso heeft hetzelfde als Hamilton nu. Rijdt voor een team die hem niks kan bieden.
Maar de kans dat AM met Newey en Honda volgend jaar een auto heeft die wel mee kan doen om de prijzen, lijkt me toch hoger dan bij Ferrari.quote:Op maandag 5 mei 2025 16:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Alonso heeft hetzelfde als Hamilton nu. Rijdt voor een team die hem niks kan bieden.
Dat gaan we meemaken, tenminste als hij er volgend jaar nog bij is, z'n motivatie is hij wel al een tijdje kwijt.quote:Op maandag 5 mei 2025 18:35 schreef Marcoss het volgende:
De auto is slecht, maar Alonso lijkt zelf z’n scherpte ook helemaal kwijt te zijn. En het lijkt me geen zekerheidje dat dat terug komt als de auto beter wordt
Een 80/20 verdeling is niet een pareto-Pareto principequote:Op maandag 5 mei 2025 17:23 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Knakenbak optima forma. Hoe slechter de wagen hoe rukker het natuurlijk wordtVooral bij Alonso
Doet me weer denken aan,....wagen brengt 80% van het resultaat, en de kwaliteit van de coureur maar 20%
De 80/20 regel, ook wel Pareto-principe genoemd
Genoemd danquote:Op maandag 5 mei 2025 19:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een 80/20 verdeling is niet een pareto-Pareto principe
Nee de getalletjes zijn toevallig hetzelfde, het heeft er niets mee te maken, maar wel leuk interessant gedaan.quote:Op maandag 5 mei 2025 19:46 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Genoemd dan
Wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pareto-principe
Je kan eventueel 2023 terug gaan kijken.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:40 schreef DjVero het volgende:
Wat een zaaddodende race was dit, met een gevecht vooraan wat nooit echt een gevecht was.
En dan komen er nog twee borefests achter elkaar aan.
Vraag me af wat je anders wil of verwacht van de formule 1.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:40 schreef DjVero het volgende:
Wat een zaaddodende race was dit, met een gevecht vooraan wat nooit echt een gevecht was.
En dan komen er nog twee borefests achter elkaar aan.
Geen McLarens die met 30 seconden voorsprong winnen in ieder geval, alleen Verstappen mag dat.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vraag me af wat je anders wil of verwacht van de formule 1.
Seizoen 2023 was ook zo'n seizoen. Einde vorig jaar had ik er zelf weer wat zin in en wilde ik er weer wel voor thuis blijven. Nu na 6 races heb ik dat idee weer dat ik het later wel terug kijk als ik er zin in heb maar tot nu toe is het eigenlijk alleen nog steeds Verstappen die voor het spektakel zorgt maar het vervolgens toch wel weer af legt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:54 schreef DjVero het volgende:
[..]
Geen McLarens die met 30 seconden voorsprong winnen in ieder geval, alleen Verstappen mag dat.
Nadat Piastri Verstappen voorbij was vrij snel in slaap gesukkeld, maar ik heb alsnog niks gemist.
Ik vrees dat dit precies is waar de DTS-fans/Britten/Liberty/enz. hem willen hebben. Hij moet het wel 'spannend' maken, maar uiteindelijk moeten de 'good guys' winnen. Zoals in het sprookje dat ze zelf verzonnen hebben.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:03 schreef Vliegbaard het volgende:
tot nu toe is het eigenlijk alleen nog steeds Verstappen die voor het spektakel zorgt maar het vervolgens toch wel weer af legt.
Ik merk ook echt dat ik er niet meer naar uit kijk. In tegendeel zelfs, het begint een moetje te worden. En ik heb al die jaren Mercedes dominantie doorstaan.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Seizoen 2023 was ook zo'n seizoen. Einde vorig jaar had ik er zelf weer wat zin in en wilde ik er weer wel voor thuis blijven. Nu na 6 races heb ik dat idee weer dat ik het later wel terug kijk als ik er zin in heb maar tot nu toe is het eigenlijk alleen nog steeds Verstappen die voor het spektakel zorgt maar het vervolgens toch wel weer af legt.
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik merk ook echt dat ik er niet meer naar uit kijk. In tegendeel zelfs, het begint een moetje te worden. En ik heb al die jaren Mercedes dominantie doorstaan.
Te grote kalender, kutbanen, het verdwijnen van de mooiste circuits, het draagt allemaal bij.
Ik combineer deze even want in mijn optiek draagt het in zijn geheel allemaal bij aan de beleving.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit precies is waar de DTS-fans/Britten/Liberty/enz. hem willen hebben. Hij moet het wel 'spannend' maken, maar uiteindelijk moeten de 'good guys' winnen. Zoals in het sprookje dat ze zelf verzonnen hebben.
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:54 schreef DjVero het volgende:
[..]
Geen McLarens die met 30 seconden voorsprong winnen in ieder geval, alleen Verstappen mag dat.
Ik heb afgelopen weekend gewoon weer genoten hoor. Geen fan van Miami, maar spectaculaire quali en in beide races genoeg actie.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik merk ook echt dat ik er niet meer naar uit kijk. In tegendeel zelfs, het begint een moetje te worden. En ik heb al die jaren Mercedes dominantie doorstaan.
Te grote kalender, kutbanen, het verdwijnen van de mooiste circuits, het draagt allemaal bij.
De sprintrace zelf gemist en ook geen zin gehad om terug te kijken. De rest zelf vond ik tot aan de pitstops redelijk spannend maar daarna is er eigenlijk niks noemenswaardigs meer gebeurd. Ja misschien nog dat hachelijke moment tussen de ferrari's maar als dat dan het hoogtepunt moet zijn dan is het treurig gesteld.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen weekend gewoon weer genoten hoor. Geen fan van Miami, maar spectaculaire quali en in beide races genoeg actie.
Is het een andere sport dan in de jaren '90? Ja, absoluut. In heel veel aspecten. Mogen we op een aantal punten wel een paar stappen terug zetten in die richting? Ja, ook wel.
Kleinere wagens, minder complexe motoren, beter geluid, meer natuurlijke inhaalacties. Minder kapot gereguleerde regels.
Dat McLaren nu even dominant is, is jammer. Net als dat de dominantie van Verstappen en Hamilton en Schumacher dat waren. Al vind ik dat je McLaren nog niet echt in dat rijtje kunt plaatsen aangezien dat pas een half jaartje zo is.
Piep piepquote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit precies is waar de DTS-fans/Britten/Liberty/enz. hem willen hebben. Hij moet het wel 'spannend' maken, maar uiteindelijk moeten de 'good guys' winnen. Zoals in het sprookje dat ze zelf verzonnen hebben.
Waarom pas tot 2028? Volgend jaar is al de nieuwe auto. Zal ook wel enige verandering geven.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De sprintrace zelf gemist en ook geen zin gehad om terug te kijken. De rest zelf vond ik tot aan de pitstops redelijk spannend maar daarna is er eigenlijk niks noemenswaardigs meer gebeurd. Ja misschien nog dat hachelijke moment tussen de ferrari's maar als dat dan het hoogtepunt moet zijn dan is het treurig gesteld.
Ik ben bang dat er tot 2028 weinig gaat veranderen aan de F1.
Ik blijf me nog wel afvragen waar McLaren in relatief korte tijd die auto vandaan heeft weten te toveren.
De filosofie achter de wagens van 2026 is niet veel veranderd als alleen dat de de krachtbron 50% elektrisch moet zijn. Er zullen wel wat verschuivingen plaats vinden maar of het er echt leuker en spannender van gaat worden durf ik wel te betwijfelen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom pas tot 2028? Volgend jaar is al de nieuwe auto. Zal ook wel enige verandering geven.
Er is, los van de raket van McLaren, een behoorlijke nivelleringsslag geweest de afgelopen jaren. Williams ontwikkelt zich goed en van AM verwacht ik ook wel meer in 2026. RB zal wel wat terugvallen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De filosofie achter de wagens van 2026 is niet veel veranderd als alleen dat de de krachtbron 50% elektrisch moet zijn. Er zullen wel wat verschuivingen plaats vinden maar of het er echt leuker en spannender van gaat worden durf ik wel te betwijfelen.
Sprintrace en de paradelap waren de beste races van het weekeinde.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De sprintrace zelf gemist en ook geen zin gehad om terug te kijken. De rest zelf vond ik tot aan de pitstops redelijk spannend
Ik blijf me nog wel afvragen waar McLaren in relatief korte tijd die auto vandaan heeft weten te toveren.
Er verandert toch wel wat meer dan alleen de aandrijving, korter, smaller, lichter (als ze het halen) maar iig genoeg ingrediënten om weer een andere rangorde te krijgen, er vanuit gaan dat McLaren volgend jaar weer de beste auto heeft, lijkt me wat voorbarig.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De filosofie achter de wagens van 2026 is niet veel veranderd als alleen dat de de krachtbron 50% elektrisch moet zijn. Er zullen wel wat verschuivingen plaats vinden maar of het er echt leuker en spannender van gaat worden durf ik wel te betwijfelen.
De papieren van Norris zijn net zo goed. Hij moet het alleen laten zien op de baan. Om te beginnen sneller kwalificeren dan Piastri. Vrije lucht lijkt dit seizoen weer de grote factor te zijn.quote:Op maandag 5 mei 2025 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor die conclusie wil ik nog even wachten tot de zomerstop, maar dat Piastri de beste papieren heeft lijkt me duidelijk.
Norris is in de basis sneller denk ik, zeker over 1 rondje, maar maakt meer fouten onder druk en heeft minder racecraft, Piastri is de completere van de 2 naar mijn mening.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De papieren van Norris zijn net zo goed. Hij moet het alleen laten zien op de baan. Om te beginnen sneller kwalificeren dan Piastri. Vrije lucht lijkt dit seizoen weer de grote factor te zijn.
Ze krijgen toch ook active aero?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Alleen maar omdat ze anders die 50/50 verdeling van de motor en het hybride systeem niet kunnen halen. En zelfs dan is dat nog maar de vraag. Er wordt al gesproken over een 50/50 (350kw/350kw) verdeling in de kwalificatie en 65/35 (350kw/200kw) verdeling in de race van de pu en de hybride systemen.quote:
Als de rest hun bandenslijtage niet op het niveau van McLaren krijgt zie ik het somber in. Zeker als Pirelli neigt naar zachtere bandencompounds om meer pitstops te forceren, zoals ze ook al Miami probeerden. Dat speelde McLaren alleen maar in de kaart.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er verandert toch wel wat meer dan alleen de aandrijving, korter, smaller, lichter (als ze het halen) maar iig genoeg ingrediënten om weer een andere rangorde te krijgen, er vanuit gaan dat McLaren volgend jaar weer de beste auto heeft, lijkt me wat voorbarig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |