Met of zonder rouwnetje, veenlijk en Powerpoint denk je?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 20:59 schreef Fred_B het volgende:
Zondagavond dus foto’s van Claude in een panterpak met een viool onder zijn arm.
Het gerucht gaat dat Daniel Dekker een cameo doet.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 21:07 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Met of zonder rouwnetje, veenlijk en Powerpoint denk je?
Dat zou fantastisch zijn!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 21:10 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Het gerucht gaat dat Daniel Dekker een cameo doet.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:42 schreef grazz het volgende:
weet niet of het waar is, maar dat gaan we morgen dus zien...
[ x ]
Ja joh, vandaag zijn onder andere die jongens van IJsland aan de beurt, die gaan zelf echt wel alvast wat weggeven als dit echt zo is.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 06:29 schreef Em31 het volgende:
[..]![]()
Ze kunnen ook overdrijven. Zou me niet verbazen als sommige omroepen nu zelf veel meer gaan delen.
Ik vond het heel leuk om urenlang naar die streams te kijken. En die paar uurtjes dat jij en @Greys streamden in het perscentrum in Rotterdam zijn denk ik mijn favoriete momenten van de repetities ooit…quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:02 schreef Cee het volgende:
Aantal jaar geleden keken we urenlang naar Matt en z’n brandblusser (geen metafoor), nu eeuwig refreshen voor drie schamele bewerkte foto’s die uiteindelijk niks zeggen over hoe het op video overkomt.![]()
Niet dat ik het heel erg mis of geen goed idee vind of zo, het is me eigenlijk om het even tegenwoordig.
Maar het waren leuke tijden.
C’est la vie.
Ik ben helemaal voor om de eerste repetitie achter de schermen te doen idd. Toch zou het wel leuk zijn als de tweede repetitie wel open is en dan niet via het online center waar alles al zonder watermerk lekt. Enkel voor de pers fysiek in het perscentrum. Hoofden kijken was toch heel leuk.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:10 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik vond het heel leuk om urenlang naar die streams te kijken. En die paar uurtjes dat jij en @:Greys streamden in het perscentrum in Rotterdam zijn denk ik mijn favoriete momenten van de repetities ooit…
… maar voor de artiesten is dit fijner denk ik. De eerste repetitie is nooit helemaal goed. We hebben vaak genoeg gezien dat bij de eerste repetitie dingen nog niet helemaal gereed waren, maar dat artiesten daar al wel op afgerekend werden. Denk bijvoorbeeld aan de bal op het aquarium bij Duncan. Ik ben er echt wel voorstander van zelf dat die eerste repetitie achter gesloten deuren is eigenlijk.
De tweede was voor de sfeer leuker geweest als die wel open was geweest, maar ach.
Ja, eens. Houd die eerste repetities achter gesloten deuren. Het is voor iedereen de allereerste keer dat ze op dat podium, of überhaupt zo’n groot podium stappen. Foto’s zijn leuk om te zien wat de visuals en kleuren van de staging zijn. En wat voor outfit ze dragen en geven een hint wat maar zelfs dat kan veranderen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor om de eerste repetitie achter de schermen te doen idd. Toch zou het wel leuk zijn als de tweede repetitie wel open is en dan niet via het online center waar alles al zonder watermerk lekt. Enkel voor de pers fysiek in het perscentrum. Hoofden kijken was toch heel leuk.
quote:10:40 CEST: Rehearsal 1: 🇮🇸 Iceland -VÆB – RÓA
Let’s kick things off with an Icelandic party banger, shall we? VÆB (pronounced ‘vibe’) are brothers Matthías Davíð Matthíasson and Hálfdán Helgi Matthíasson. They are the first TikTok-born act of this Semi-Final, but definitely not the last. RÓA means ‘rowing’, and this song is very much about boats. Like a sea shanty, but make it an anthemic Nordic banger.
The routine is fundamentally the same as the one we saw at Söngvakeppnin, but with a little Basel polish – the two-part wooden boat is painted white with some waves at stage level, and the three backing dancers have upgraded outfits - silver dungarees with cute Icelandic jumpers and silver bucket hats. But the two VÆB boys are in the same outfits with hoods we’ve seen previously, and of course their trademark silver shades. The whole routine has been elevated, and the arena is already jumping. Is there a mic drop at the end? Of course there is.
Two interesting things that we’re going to see used to great effect this year – the LED wall at the back of the stage is full width and height, so it allows the artists to create hugely impactful graphic backdrops. VÆB use it for very cool geometric landscapes and seascapes in neon red and blue that feel very Icelandic, along with VÆB in giant letters that we saw at the national final.
Also the front of the stage has an enormous rectangular frame that supports the roof - this is also entirely clad in LED pillars on all three sides, so they can use front and back graphics to create depth of field. It's really clever, and looks amazing both on screen and in the audience.
PYRO update - lots of smoke jets, for the Icelandic geyser vaeb. Our eyebrows are so far intact, but Poland is incoming.
Ik moet denken aan de afzakkende roze sokken van Destiny. Die werd daar ook op afgebrand.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:10 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik vond het heel leuk om urenlang naar die streams te kijken. En die paar uurtjes dat jij en @:Greys streamden in het perscentrum in Rotterdam zijn denk ik mijn favoriete momenten van de repetities ooit…
… maar voor de artiesten is dit fijner denk ik. De eerste repetitie is nooit helemaal goed. We hebben vaak genoeg gezien dat bij de eerste repetitie dingen nog niet helemaal gereed waren, maar dat artiesten daar al wel op afgerekend werden. Denk bijvoorbeeld aan de bal op het aquarium bij Duncan. Ik ben er echt wel voorstander van zelf dat die eerste repetitie achter gesloten deuren is eigenlijk.
De tweede was voor de sfeer leuker geweest als die wel open was geweest, maar ach.
quote:11:25 CEST: Rehearsal 2: 🇵🇱 Poland - Justyna Steczkowska – GAJA
Time for a supreme goddess to emerge from (Icelandic) Chaos - Poland is up next, and our first returner of the season. Justyna Steczkowska first represented Poland at Eurovision in 1995 with the song Sama – she’s an established artist in Poland, having released 19 studio albums, recorded over 200 songs and performed more than 3,000 concerts.
Every year there are a few songs that have a bassline so deep you can feel it in your chest. GAJA is definitely one of those – the reverb pounds through the floor of the arena, and for at least a minute we forgot to breathe.
Justyna descends on two ropes from the roof at the beginning of the song in this version, in a black catsuit that’s very similar to the one she wore at Polskie Kwalifikacje, but without the shoulder fringing. Her four backing dancers (two male, two female) also have different outfits, with gladiator-like fringed skirts and VERY high heels – the choreography is complex, so 10/10 for core strength.
The LED wall starts with spinning planets and water and lightning and lava like it’s the birth of the universe. Then at the end Justyna is lifted back up into the heavens against a backdrop of fire-breathing dragons. It’s giving Game of Thrones meetings Eurovision, and it’s an absolute spectacle from start to finish.
🔥 Pyro update! Low smoke on the main stage from the start, and flame jets during each chorus and for the final big note.
Voor de eerste repetitie is prima wat te zeggen. Om ook de tweede repetitie achter gesloten deuren te zetten, journalisten te verbieden te rapporteren over de repetities met publiek, de persconferenties af te schaffen en de artiesten te reduceren tot pionnen die alleen even in beeld mogen tijdens de liveshows, is uiteindelijk vooral in het belang van de EBU zelf en niet van die artiesten.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor om de eerste repetitie achter de schermen te doen idd. Toch zou het wel leuk zijn als de tweede repetitie wel open is en dan niet via het online center waar alles al zonder watermerk lekt. Enkel voor de pers fysiek in het perscentrum. Hoofden kijken was toch heel leuk.
quote:12:20 CEST: Rehearsal 3: 🇸🇮 Slovenia - Klemen – How Much Time Do We Have Left
Rehearsals have started again, with our first ballad of 2025. It's an absolute heartbreaker from Slovenia’s Klemen – he’s an actor, singer, songwriter and TV host. He’s hosted EMA, Slovenia’s national selection, four times, but this year it’s his turn to represent his country at Eurovision.
How Much Time Do We Have Left is a song about the fragility of life, and the staging really captures that haunting theme, with both the LED wall and the front arch both sparkling with thousands of stars that change from red to blue through the song.
It's also a different outfit from the one Klemen wore at EMA – in this rehearsal he’s wearing a black suit with a white t-shirt, rather than the grey turtleneck. As we saw at EMA, Klemen sings the middle section upside down, supported by two backing dancers.
After two uptempo openers, this feels it will create a moment of beautiful, hypnotic quiet – Klemen’s huge vocals fill the hall with heart and soul.
quote:12:55 CEST: Rehearsal 4: 🇪🇪 Estonia - Tommy Cash – Espresso Macchiato
One last rehearsal before we take a break for lunch, and it’s Estonia’s Tommy Cash. He’s a singer and conceptual artist, with a huge social media following across Europe – he’s even played Glastonbury, and now he's bringing his unique style to Basel.
Espresso Macchiato is the first of three songs featuring the Italian language this year, and one of two songs about Italy that aren’t sung by…Italy. Welcome to the joyful unpredictability of Eurovision - it's one of the many, many reasons why we love it so much.
Tommy is wearing the same blue suit/long red tie we saw at Eesti Laul, and the routine is also much the same, with two burly security guards who are joined by two others for Tommy’s trademark spaghetti-legged dance routine.
The LED backdrop creates an alpine landscape that matches the mountains that flank the stage, with similar animated graphics to those we saw at Eesti Laul, just much bigger and bolder. There’s a real fun energy to this song - you can’t help but sing along. This is, as the kids say, going to go VERY big in the hall.
quote:14:10 CEST: Rehearsal 5: 🇺🇦 Ukraine - Ziferblat – Bird of Pray
In the first Semi-Final it will be time for Spain to perform now, but as one of the Big 5 they won’t rehearse until Thursday. Instead it’s time for our first band of 2025 – Ukrainian 3-piece Ziferblat. They formed in 2015, and took part in X Factor Ukraine in 2019, where (FUN FACT) they were mentored by none other than Andriy Danylko, aka Eurovision legend Verka Seduchka.
Made up of Daniel, Valentyn and Fedir, Ziferblat define themselves as being part of the new generation of Ukrainian music. The staging has definitely undergone some changes since the performance that won them Vidbir – the suits are a similar wide-legged/puff shoulders 1970s cut, but they’re now each in a different solid bright colour with lots of sparkle, and the three backing singers have glittery gold pantsuits.
The on-stage garden of grass and flowers has also gone – instead the LED wall has pink and green neon graphics that pulse and swirl with the music, and explode during the chorus. The lighting and close camerawork really drive this performance - even the way Daniel walks around the stage is perfectly choreographed to each beat. The whole thing is VERY stylish and polished, but that’s very much the Ziferblat signature, no?
🔥 PYRO update! There's low smoke on the main stage from the start, then some fireworks during the guitar middle eight. Post lunch lull? Not in this arena.
Een grotere worst!quote:15:00 CEST: Rehearsal 6: 🇸🇪 Sweden - KAJ – Bara Bada Bastu
So last year Sweden were represented by Norwegian twins, and this year it’s Finnish trio Kevin, Axel and Jakob, aka KAJ. But despite being the first Finnish act to represent Sweden, they’re from the Swedish-speaking part of Finland and are singing in Swedish. It’s also the first time Sweden have sung in their own language since 1998. Are you keeping up? No matter if not, your local TV commentator will almost certainly explain this all again next week.
All of which, excitingly, means we’re six rehearsals in, and have already clocked up six different languages, and we still have Portuguese to come. Bara Bada Bastu means ‘just sauna’ – this song is an invitation for the Eurovision fandom to steam it up, let go of stress and turn up the heat like a Swede/Finn.
Staging-wise, we can confirm the changes from Melfest that KAJ have already spoken about – the same green suits, a firepit that’s more like the wooden heat rock box you get in a sauna, and a log store that is easier for the (now three) dancers to tilt into sauna mode.
However: a few additional things to note: the opening sausage is SIGNIFICANTLY LARGER than the one we saw in Melfest. The LED backdrop provides an entire forest complete with deer, until the key change when the entire arena goes full neon laser party for an epic finish.
And finally, KAJ have found some fir trees! We’re too far away to tell if they’re real or fake, sorry. Will try to sneak into the prop store later – we did it last year to check if the Windows95man denim egg had pockets.
quote:15:50 CEST: Rehearsal 7: 🇵🇹Portugal - NAPA – Deslocado
Time for our final rehearsal of the day, and it’s Portugal’s NAPA. They are Guilherme, Lourenço, Francisco, Diogo and João, a 5-piece band from the Portuguese island of Madeira who released their first album back in 2019.
Sung in Portuguese (our seventh language of the day!), Deslocado translates as ‘displaced’ – it’s a song about feeling out of place in the city, but also the peace of knowing you can always go home. The emotion is very much in the tradition of Portuguese Fado, but the sweeping musical arrangement of Deslocado also adds a contemporary summer vibe. They describe their influences as bands like The Beatles, Red Hot Chilli Peppers and Arctic Monkeys, and you can definitely hear a touch of all three in this performance.
The set-up of the band on stage is the same as we saw at Festival da Canção, but a few things have been added for the Basel stage. Firstly, the band’s outfits have changed – now they all have long-sleeved jackets or shirts in different muted colours that elevate the whole thing to a new level of style. The LED wall adds some lovely floating clouds and animated skyscapes that change colour in sync with the LED arch, all of which adds to the dreamlike quality of this performance. The harmonies are stunning in this big space – even if you don’t understand Portuguese you can feel the emotion, and those gentle final notes gave us goosebumps. A lovely way to end the day.
quote:
Maar niet de allergrootste!quote:
Ja, ik ga de gezelligheid wel missen om met z'n allen uren naar streams te kijken. Ik ben nu vooral benieuwd naar de eerste verslagen na de dress rehearsals.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor om de eerste repetitie achter de schermen te doen idd. Toch zou het wel leuk zijn als de tweede repetitie wel open is en dan niet via het online center waar alles al zonder watermerk lekt. Enkel voor de pers fysiek in het perscentrum. Hoofden kijken was toch heel leuk.
Laat Ron Jeremy het maar niet horen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:48 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[..]
Maar niet de allergrootste!
I'm a beast instead of a killer, forget the hot dogs. 'Cause my sausage is bigger
- Citi Zeni, 2022
Staan die ook weer allemaal alléén op Reddit? Ik heb zo'n hekel aan Reddit, kan er nooit iets meteen vinden. Ik mis de goeie ouwe tijd dat we in Rotterdam Ahoy gewoon een Live Blog met alles op volgorde op de website hadden.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:09 schreef Em31 het volgende:
Lekker random dat ze beginnen met de foto’s van Oekraïne in plaats van IJsland?
Ik heb ze van Twitterquote:Op zondag 4 mei 2025 09:43 schreef Greys het volgende:
Oh ik zie nu ook wat foto's op insta.
Wat een chaos zo.
Op Reddit heb ik de foto's nog steeds niet gevonden.
Nee ik zag het via Instagram, Reddit zie ik nietsquote:Op zondag 4 mei 2025 09:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Staan die ook weer allemaal alléén op Reddit? Ik heb zo'n hekel aan Reddit, kan er nooit iets meteen vinden. Ik mis de goeie ouwe tijd dat we in Rotterdam Ahoy gewoon een Live Blog met alles op volgorde op de website hadden.
Zijn de mannen op de achtergrond ingeruild voor vrouwen?quote:Op zondag 4 mei 2025 09:40 schreef Momo het volgende:
🇸🇪 Sweden - KAJ – Bara Bada Bastu
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahaha djiezas kraist, het is weer een speurtocht naar kruimels info over alle kanalen dus. God wat mis ik die live blog van 2021 waar alles bij elkaar stond altijd haha.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb ze van Twitter, de Reddit thread wordt elke dag om 10:00 geopend dacht ik te hebben gelezen.
Het waren 2 mannen en 2 vrouwen en nu 2 vrouwen en 1 man, er moest er eentje thuis blijven na Melfestquote:Op zondag 4 mei 2025 09:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zijn de mannen op de achtergrond ingeruild voor vrouwen?
Aan de lengte van de handdoeken te zien 1 man op die foto en 2 vrouwen.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zijn de mannen op de achtergrond ingeruild voor vrouwen?
Ah, in mijn hoofd waren het alleen mannen bij Melodifestivalen. Niet dat het voor het resultaat wat uitmaakt verder.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Het waren 2 mannen en 2 vrouwen en nu 2 vrouwen en 1 man, er moest er eentje thuis blijven na Melfest
Zweden zat gisteren op dezelfde tijd als ons (14:50), de beschrijving werd gepost in een bericht waar 15:00 in stond, maar werd gepost rond half 4. Denk dat de observatie van de schrijver 15:00 was. Half uur dus inderdaad ongeveer. Tenzij technische problemen etc. natuurlijk.quote:Op zondag 4 mei 2025 10:14 schreef Greys het volgende:
@:Momo weet jij toevallig nog hoe lang na het begin van elke repetitie ongeveer er gisteren een beschrijving op Reddit kwam? Ik heb gister zitten kopiëren en plakken voor/in de landentopics hier maar heb totaal niet op de tijden gelet. Dan maak ik even een twietje over vandaag, hoe laat Claude op de rol staat om te repeteren en hoe laat we dan ongeveer een beschrijving verwachten. Meestal zo'n half uur na het begin denk ik?
Ah top, ja dan zat het toch ongeveer goed in m'n hoofd. Merciquote:Op zondag 4 mei 2025 10:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Zweden zat gisteren op dezelfde tijd als ons (14:50), de beschrijving werd gepost in een bericht waar 15:00 in stond, maar werd gepost rond half 4. Denk dat de observatie van de schrijver 15:00 was. Half uur dus inderdaad ongeveer. Tenzij technische problemen etc. natuurlijk.
Interessant zo die foto's. Drie portretten zeg maar. Je ziet er geen reet haha.quote:Op zondag 4 mei 2025 10:33 schreef Momo het volgende:
🇸🇮 Slovenia - Klemen – How Much Time Do We Have Left
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wou ook bijna 1 foto posten en daarbij zeggen en 2 ongeveer dezelfde foto's.quote:Op zondag 4 mei 2025 10:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Interessant zo die foto's. Drie portretten zeg maar. Je ziet er geen reet haha.![]()
Jij wel bedankt voor het plaatsen uiteraard!
In het laatste couplet geloof ik. Hij gaat sowieso iets ondersteboven zingen volgens het liveblog.quote:Op zondag 4 mei 2025 10:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik wou ook bijna 1 foto posten en daarbij zeggen en 2 ongeveer dezelfde foto's.Ik denk dat de artiesten misschien bewust gevraagd hebben om verrassingen nog niet te laten zien nu. Ik verwacht dat hij weer ondersteboven gaat hangen, anders gaat het heel saai worden.
Ja!quote:Op zondag 4 mei 2025 10:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik wou ook bijna 1 foto posten en daarbij zeggen en 2 ongeveer dezelfde foto's.Ik denk dat de artiesten misschien bewust gevraagd hebben om verrassingen nog niet te laten zien nu. Ik verwacht dat hij weer ondersteboven gaat hangen, anders gaat het heel saai worden.
quote:10:30 CEST: Rehearsal 1: 🇳🇴 Norway - Kyle Alessandro – Lighter
First up today it’s 18-year-old Kyle Alessandro from Norway, who is rehearsing his song Lighter. He’s a singer, songwriter and producer from Steinkjer in Trøndelag, although his father is Spanish, so he also spends a lot of time visiting family in Malaga.
Lots of elements of this staging have travelled directly from MGP, including the prop with the two stone pillars and the steps. But Kyle has a much bigger LED backdrop for a series of post-apocalyptic mountain graphics (mountains definitely a theme this year), and also a much bigger stage to work with. He takes full advantage of this, with a very polished dance routine that uses both the walkway and the wide front section (which the crew call the ‘frame stage’, by the way, so we will too).
What elevates this performance to ‘off the scale’ is the lighting – there’s a moving lighting rig on the roof that lowers in the second half, creating a stunning moment in the quiet middle eight after the dance break, when Kyle is caught in hundreds of spotlights in the middle of the stage.
As for Kyle’s costume, there’s been lots of discussion about whether he might change the armour because of similarity to Armenia’s Parg, then he confirmed he was keeping the armour, but it would be a new version. If he has changed it, we really can’t tell – to our (admittedly untrained) eyes, it looks exactly the same. Also one other small point – Kyle has three dancers rather than the four we saw at MGP, and one of them delivers some impressive breakdancing at the end.
🔥 PYRO UPDATE! Again similar to MGP, there's a channel of flames along the front of the frame stage, and jets of flame through the second half. Anyone in the standing area should bring marshmallows.
Portugal doet het de laatste jaren heel goed qua staging en de vibe overbrengen van het nummer. Ben heel benieuwd hiernaar inderdaad. Ik hoop echt dat het genoeg gaat zijn voor een finaleplaats.quote:Op zondag 4 mei 2025 10:22 schreef Momo het volgende:
🇵🇹Portugal - NAPA – Deslocado
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb een gevoel dat dit er mooi gaat uitzien
Was twee om twee bij Melfestquote:Op zondag 4 mei 2025 09:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ah, in mijn hoofd waren het alleen mannen bij Melodifestivalen. Niet dat het voor het resultaat wat uitmaakt verder.
quote:11:20 CEST: Rehearsal 2: 🇧🇪 Belgium - Red Sebastian – Strobe Lights
Time to crank up the tempo and break out the glo-sticks, because Red Sebastian from Belgium is rehearsing his rave anthem Strobe Lights.
Red Sebastian is the alter ego of 25-year-old Seppe Herreman, who was a finalist on Belgium’s Got Talent way back in 2014. He went on to study music at the Conservatory of Ghent, where he had singing lessons from none other than 2023’s Gustaph. We LOVE how small the Eurovision world is.
Red Sebastian won Eurosong for Belgium in a haze of pulsing red and black lighting – that’s definitely made the journey to Basel, but now it takes in the full LED wall and the frame at the front of the stage. The precision choreography of the lighting and graphics is spectacular – in the final section the Lego lights descend to add some intensity for the final section when the whole thing goes off and the arena dances like the whole world is watching.
The moving platform hasn’t made the journey from Eurosong – Red Sebastian stays grounded for this performance, and now has three dancers rather than the previous four. His costume is very similar to the red PVC suit with triangular shoulders he wore in the official video, and his dancers are in matching outfits, but with black accents. Being floor based also allows Red Sebastian to include some precision choreography, including a section where he interacts with his own reflection on the LED floor.
The big notes are something else. There is no roof left on this arena. We need a lie down.
Ah thanks!quote:
Cyprus en Oostenrijk schijnen het groot te hebben aangepakt als niet NF landen. Daar ben ik eigenlijk nog het meest benieuwd naar. Frankrijk, Zwitserland en Israël verwacht ik iets veiligs van. Tsjechië kan ook wel interessant worden.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:12 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ah thanks!
Wel jammer dat, doordat we 30+ nationale finales hadden dit jaar, we veel horen “dit is eigenlijk hetzelfde als op de nationale finale, maar dan wat beter”. Snap ik, want de meeste optredens waren gewoon al solid tijdens de nationale finale. Maar dit zorgt echt voor weinig verrassingen en dat is jammer.
Klinkt goedquote:12:00 CEST: Rehearsal 3: 🇦🇿 Azerbaijan - Mamagama - Run With U
In the first Semi-Final Italy will perform at this point, but as they’re part of the Big 5 they don’t rehearse until Thursday. So instead we skip straight to Azerbaijan’s Mamagama, with Asef, Hasan and Arif singing Run With You.
This is our first performance of the season where we have no national final as a frame of reference for this staging – Mamagama were chosen through an internal selection. So we have no idea what to expect – how terrifying for the liveblogger exciting is that?
There’s so much joy in this performance – it’s giving Daft Punk/Nile Rodgers funk-pop vibes, but with a nod to Azerbaijan tradition in the sections after the chorus when lead singer Asef plays the saz, which is a traditional long-necked lute. The performance plays out in the middle of the stage, inside a lit halo on the floor that’s mirrored by a smaller one suspended from the roof. The LED wall adds scores of animated shadow dancers mirroring the moves of Mamagama’s three backing dancers, creating a very cool crowd effect that’s got us all chair dancing – this is such a summery bop.
As for costumers, the band are in very stylish black leather suits with red accents, but Asef and Hasan are wearing different styles of jacket, and Arif’s top is sleeveless, which presumably makes it easier to play the drums. They also have three dancers in sparkly black and red catsuits – we’re told that the male dancer isn’t wearing the final outfit today, so we’ll see that in the second rehearsal. The style levels have been outstanding so far this year, and Azerbaijan are no exception.
Die kleuren van Oekraïne kwamen me al bekend voor maar ik kwam er maar niet opquote:Op zondag 4 mei 2025 12:26 schreef Momo het volgende:
Voor de sfeer maar een aantal meme's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hopelijk heeft het niet een te hoog DJ who pretends to scratch gehaltequote:12:40 CEST: Rehearsal 4: 🇸🇲 San Marino - Gabry Ponte – Tutta L’Italia
Onward to San Marino, and legendary DJ Gabry Ponte with Tutta L’Italia. It’s our second song of the season that’s about Italy but not BY Italy – to confuse next week’s commentators even further, this track took us in and out of the ad breaks at Italy’s Sanremo Festival back in February, but then joined the lineup for Una Voce Per San Marino by popular demand.
Those of you old enough to remember 1999 (*waves*) may remember the global dance megahit Blue (Da Ba Dee) by Eiffel 65. That was also Gabry Ponte, but he’s got Eurovision credentials too – in 2022 he was a credited songwriter on the Austrian entry Halo by LUM!X feat. Pia Maria.
So Gabry is no stranger to an audience of millions and a big stage, and he’s 100% owning this one. The focus, as we saw at Una Voce Per San Marino, is mainly on Gabry himself in a silver jacket, against a backdrop of pulsing lights and graffiti on the LED wall. Gabry’s decks are huge and look like they’re made from mirrored panels that reflect even more pulsing lights, but the dancers we saw at Una Voce Per San Marino are gone, replaced by two instrumentalists who play the accordion and the tambourine.
This is such an interesting and unusual staging concept for Eurovision – a performance where the masked vocalists are not the main focus. The only other example we can think of is Norway’s Nocturne in 1995, where the fiddler was the main focus rather than the singer – add any other suggestions in the comments!
Either way, this feels like a rousing football chant of a song, and it’s easy to imagine the crowd being caught up in the infectious energy of it next week. Part of the lyrics translate as “Let us dance with a glass in our hands/Then tomorrow we’ll regret saying I love you.” Very much feels like a night at Euroclub.
🔥 PYRO update! flame jets and fireworks, with added smoke jets in the final chorus and a firework finish. The pyro store is now EMPTY.
Is er eigenlijk überhaupt een succesvolle DJ-act geweest op Eurovision? Dit soort acts hebben vaak een hoog braderie gehalte.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk heeft het niet een te hoog DJ who pretends to scratch gehalte
Noorwegen in 2017 deed het best aardig met een top 10 notering.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:58 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Is er eigenlijk überhaupt een succesvolle DJ-act geweest op Eurovision? Dit soort acts hebben vaak een hoog braderie gehalte.
Moeder van Beatrice die haar outfit heeft gemaaktquote:4:10 CEST: Rehearsal 5: 🇦🇱 Albania - Shkodra Elektronike – Zjerm
Time for Albania’s Shkodra Elektronike to rehearse - they’re made up of songwriter and producer Kolë Laca and singer and songwriter Beatriçe Gjergji – they won Festival ii Këngës just before Christmas with Zjerm, and there’s been a lot of chat in this sub about what they will be bringing to the Basel stage. We’re about to find out!
So – the lego lights have been lowered, with the ones at the back of the stage lowest and getting progressively higher towards the front of the stage. It creates a more intimate space for Shkroda Elektronika to perform, like they’re underneath a lit staircase. Hard to explain, but it’s really effective.
Very little of the Festival ii Këngës staging has made the trip from Albania, it’s had a complete revamp. There’s still the red and black colour scheme that plays out with geometric shapes on the LED backdrop, the lego lights, the LED floor and the frame. The animation really drives the performance, and provides a striking contrast to their main performance area, which is a structure of black and white light boxes in the centre of the stage, where Kolë stands in this middle with his drum. Beatriçe uses much more of the space for her unique dance routine and armography, which has stayed much the same, and in the final chorus dances down the walkway for the big finale.
Costume-wise, Beatriçe is still in red, but it’s different dress from the one we saw at Festival ii Këngës – she’s wearing a dress of red crepe satin with sparkle on the bodice and lots of draping – we’re just been introduced to her mum, who made it. One red glove on her right hand, but not on the left – the whole look is VERY glamorous, and that includes Kolë – he’s wearing a double breasted military jacket, like a pea coat. Sorry if pea coats aren’t a universal thing – if you google it you’ll see exactly what it looks like.
There are several songs at Eurovision this year that feature orchestral strings – this one also has a huge drum bassline that reverberates through the floor. It’s a full body experience from start to finish.
🔥 PYRO UPDATE: Flame jets during each chorus on the frame stage. It’s getting VERY hot in here.
Het is een edit in de mainpost zelf, dus ik ververs wel elke keer. Maar heb ook Twitter aan daar volg ik ook mensen die meteen wat posten als daar op Reddit iets staat. Dus reageer vooral daar op.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:22 schreef Greys het volgende:
Ik zit die live blog te F5en.
Of hoeft dat niet en update ie zelf?
quote:14:50 CEST: Rehearsal 6: 🇳🇱 Netherlands - Claude – C’est La Vie
Are you ready for the Netherlands? Singer-songwriter Claude has over a hundred million streams to his name, and countless sold-out shows in the Netherlands and Belgium. He’s got a busy summer too – he’s also performing at the Pinkpop festival in June.
This is another performance where we don’t have a national final to help us predict the staging – instead, we have to find clues from the official video, which is pure contemporary artistry. It’s also another song sung in French – in 2022 we didn’t have any songs featuring French, but this year we have (by our count) six.
The start of this starts with a handful of piano notes that made us hold our breath, then it builds and builds, through the first English verse into the chorus, where the bassline drops and the party starts. Aside from his vocal talents, Claude has a natural connection with the camera that makes this feel like a powerful bit of visual storytelling, and he infuses the whole performance with pure joy from start to finish, with two contemporary dancers who dance around him and in and out of shot like they’re just passing through his party.
Many of you will have seen Claude’s outfit on Insta earlier – a purple suit with pearl detail. So far this year has been an excellent advertisement for effortlessly cool male tailoring, which we’re very here for.
This is one of the first performances we’ve seen so far that features less of the LED wall, and now we know why – in the final chorus there’s an explosion of pink and blue flowers that take up every square inch of the wall, the floor and the frame – you almost expect them to flow into the arena. WHAT a finale.
Het is inderdaad maar te interpreteren hoe iets daadwerkelijk eruit komt te zien en ze zullen nooit zeggen dat iets er niet uit ziet of vals gezongen is. Maar ik heb er wel vertrouwen dat het er goed uit ziet. Ik hoop dat mensen niet weer een wonder ala maanlanding verwachten van onze staging, dan is de kans op teleurstelling wel weer heel groot.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:31 schreef TheVulture het volgende:
Het is en blijft wel een beetje "wij van wc-eend..." nu hoeven artiesten niet neergesabeld te worden maar iets meer persoonlijke interpretatie was altijd wel fijn
Ben wel echt benieuwd hoe dat er dan allemaal uitziet vóór die knallende finale, maar zo blijft er nog wat te raden over.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:33 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk ook dat Claude niet continu de LED-wall nodig heeft, dus het is prima als hij die alleen voor de climax gebruikt.
Veel close-ups denk ik. En dan een beetje dansen. Wat wide shots. En dan de bloemen die iedereen zich herinnert als de boom van Jamala.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben wel echt benieuwd hoe dat er dan allemaal uitziet vóór die knallende finale, maar zo blijft er nog wat te raden over.
quote:🇭🇷 Croatia - Marko Bo¨njak - Poison Cake
Time for rehearsal 7 of the day, and it’s Croatia’s Marko Bo¨njak, rehearsing his genre-defying song Poison Cake. He promised us a staging overhaul after Dora, so will be interesting to see how he brings this to the big stage in Basel.
Marko is only 20, and is quickly establishing himself as part of a new , trend-setting generation of Croatian musicians. His debut album is out soon, so it’s a great time for him to be taking part in Eurovision and growing his fanbase across the world.
OK - forget everything you saw at Dora, this is now full Shakespearean drama. The lego lights are in full effect here, criss-crossing each other to create a more intimate stage space that has the added bonus of providing dramatic lighting, backed by red and green storm clouds and flames.
Costume-wise, Marko’s black outfit with the pointy shoulders has been replaced with something completely unexpected – a full-length cape with fur around the shoulders that’s giving evil Tudor prince. In the middle of the stage is a grey cauldron, which Marko and his four dancers cast their spells into for the first verse and chorus. The dancers all wear matching blue and white outfits with frills and ribbons, and for the second half they head to the frame stage – at the end Marko sheds his cape to reveal a matching blue and white shirt.
It may also be the size of the arena, but it feels like there’s deeper bass on this live arrangement – the whole performance feels darker and more deliciously atmospheric, and a VERY long way from the Dora kitchen. Welcome to Basel, Croatia!
Also 🔥 PYRO UPDATE: lots of low fog that adds to the witchy opening, and flame and jets on the front stage through the final two choruses. For the final, the smoke jets mirror more smoke on the LED wall and the lego lights go full techno. We forgot to breathe again.
Pegels hebben gevloeid in Nicosiaquote:16:10 CEST: Rehearsal 8: 🇨🇾 Cyprus - Theo Evan – Shh
In next week’s first Semi-Final, it will be Switzerland performing now, but as host nation they rehearse on Thursday with the Big 5. So instead our final rehearsal of the day will be Theo Evan from Cyprus, who will be closing out the show with his up-tempo dance track Shh.
Theo was born in Nicosia, and he’s been a singer and dancer since he was 7. He studied music and performance in the US, and released his first single in 2021. He’s promised us something special in Basel, but since there was no national final for Cyprus, all we have to go on for staging clues is the official video, which had a post-apocalyptic Hunger Games vibe with men in black morph suits and geometric chess.
BUT, for the first time this year, we have staging notes! We LOVE staging notes, and welcome them from any of the delegations who are yet to perform *hopeful face*.
So the Cyprus delegation describe Theo’s performance as follows: “Two scaffolding towers are placed on stage, and the performance opens with Theo Evan and the two dancers forming the shape of a mysterious figure referenced in the lyrics - a silhouette that will be immediately recognisable.
As the performance unfolds, the towers shift positions to create different formations. Theo and his four dancers incorporate them seamlessly into the choreography. Stunning visuals and dynamic lighting enhance each movement, adding depth and intensity to the staging.”
Sounds exciting, no? We’d back that up, watching it live – it’s a super-slick, high energy three minute workout which does things with scaffold towers and very gymnastic men that we didn’t know were even possible. The lighting shifts from black and white at the start, to black and red in the middle, then back to black and white, and there’s a moment at the end before the final drop when everything stops and Theo just…breathes, with a clever camera effect that make it looks like he's dissolving into the ether.
Costume wise, it's black trousers and black vests all round, and as for the recognisable figure mentioned in the notes above, we regret to inform you that we’re not to tell you what it is, because that would be a big spoiler of some very clever staging and some things are worth waiting for. The Cyprus delegation agree, so please don’t shout at us in the comments. They promise to reveal all tomorrow when the photos are published. Σας ευχαριστώ!
Leuk dat de portier ook de aandacht krijgt die hij verdient.quote:
Volgens mij is dat een hele rustige gast. Die kan je er goed bij hebben.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Leuk dat de portier ook de aandacht krijgt die hij verdient.
Ik ben niet zo van de vrouwelijke anatomie, maar is dat een donkere pallet, of wat anders?quote:
In de bewegende beelden ziet het er uit als een detail op de jurk. Ik denk wel dat het de intentie was te accentueren.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:11 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de vrouwelijke anatomie, maar is dat een donkere pallet, of wat anders?
Ik neem aan dat ze tijdens het optreden bewegen en dit alleen een enkel moment is dat ze zitten.quote:Op maandag 5 mei 2025 09:23 schreef Meridiaan het volgende:
Dat ziet er statisch uit op de foto, die zittende violisten. Hopelijk maar een momentopname en geen beeld van de rest van het optreden.
Foto’s zijn per definitie een momentopname.quote:Op maandag 5 mei 2025 09:23 schreef Meridiaan het volgende:
Dat ziet er statisch uit op de foto, die zittende violisten. Hopelijk maar een momentopname en geen beeld van de rest van het optreden.
Dat verwacht ik sowieso wel, maar zo’n scratchende DJ-optreden is niet alleen “in real life” minstens 30 jaar oud, maar ook op het ESF-podium kan dit niet.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:08 schreef Momo het volgende:
🇸🇲 San Marino
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik begin steeds meer te vermoeden dat dit een NQ gaat worden
Er is een parelbloem bijgekomen op z’n rever. Ziet er verder mooi uit, wel donkerder dan ik verwacht had.quote:
quote:Op maandag 5 mei 2025 10:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat verwacht ik sowieso wel, maar zo’n scratchende DJ-optreden is niet alleen “in real life” minstens 30 jaar oud, maar ook op het ESF-podium kan dit niet.
Eigenlijk vind alleen Italië dit liedje leuk. Buiten Italië 'connect' niemand er mee.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:08 schreef Momo het volgende:
🇸🇲 San Marino
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik begin steeds meer te vermoeden dat dit een NQ gaat worden
quote:10:30 CEST: Rehearsal 1: 🇦🇺 Australia - Go-Jo – Milkshake Man
Vegans look away, because we’re kicking off Day 3 with Go-Jo, the creation of Australian artist Marty Zambotto. He’s amassed over 1.4 million followers across TikTok, YouTube and Instagram, and in 2023 was the 9th most streamed Australian artist in the world. He’s toured across Australia, Europe, United States and Southeast Asia, and shared the stage with some of the biggest artists in the world.
We came into today with no idea what to expect from this performance, as Australia didn’t have a national final this year. But we were hoping for a little of the retro party energy of the official video, and since Australia are celebrating their 10th year Eurovision, maybe a sprinkle of…extra sprinkles?
However, we’re delighted to report we’ve received our second set of staging notes! Go Australia, you got yesterday's friendly memo. Here’s what they have to say:
“The performance opens with a retro infomercial, featuring Go-Jo as an enthusiastic salesman. Go-Jo’s boundless energy and knack for the element of surprise also come through in the staging - it takes inspiration from the Milkshake Man video clip with bold neon tones, playful wardrobe choices, and nostalgic charm.
The era leans heavily into the 70s and 80s, which also serves as a fun nod to fellow WA artist Voyager and their 80’s staging from two years ago. And yes, there’s even a keytar solo too. Midway through the performance, there’s an explosion of colour that captures the same wild, cheeky energy as the music video.”
So essentially, this is a LOT of fun and a feast for the eyeballs, with some very cute graphics that support the retro whole infomercial vibe. Clearly these are only visible to the TV audience, but there’s still plenty for the arena audience to enjoy – Go-Jo in a very 70s-style white suit with a red-striped collar and a red cravat, two dancers in red and white striped dresses, and a big finish after the sweet sweet/yum yums where the graphics flood every corner of the stage and the whole thing goes pink neon laser disco party.
There’s also a central prop that…isn’t the ice cream truck, but it’s big and it’s fun. That’s all we’re can say for now, but we’re told all will be revealed soon!
Did we join in with the call-and-response ‘sweet sweet/yum yum’ section? Yes we did. It definitely lacks impact when you’re the only one in the arena, but we’re fully expecting next week’s audience to make up for our feeble yum yums. Also just realised that Croatia have yum yums too. What are the chances of two lots of yum yums in one year?
quote:11:10 CEST: Rehearsal 2: 🇲🇪 Montenegro - Nina ´i¸ić – Dobrodo¨li
Time for Montenegro to rehearse now – we’re delighted to see them back at Eurovision in 2025. Nina ´i¸ić is a singer and songwriter with a career spanning two decades, and this is her second appearance on the Eurovision stage – she provided those incredible vocals for Montenegrin dubstep spacemen Who See in Malmö in 2013. We’re still listening to Igranka 12 years on, it’s a Eurovision classic.
Dobrodo¨li has a VERY different vibe – it’s a Bond theme-esque Balkan power ballad with a soaring orchestral arrangement. At Montesong Nina sang this in a very structured white dress with an eye mask, but in the official video she wore a black dress with no mask. We can confirm that her costume for this first rehearsal is…similar to Montesong, but also something else entirely.
The mask remains until the first bridge into the chorus, but the white dress now has a huge white train and a built-in panel of structured fabric that creates a circular frame from above her head to below her knees. So imagine the circle that Vladana wore in 2022, but make it bigger and an integral part of a pure white dress, with Nina’s red lipstick being the only colour. There are some camera shots taken from the side where she almost looks like a swan - it’s VERY dramatic.
The LED wall features white light particles that come together to form swirling shapes on the LED wall, and there’s some very clever use of blue and white lighting that builds through the song. This performance is also less static than we saw at Montesong, helped by a much bigger stage – Nina starts in the centre, then walks to the frame stage for the big vocal finish.
🔥 PYRO UPDATE: Low white fog, just for added drama.
quote:11:50 CEST: Rehearsal 3: 🇮🇪 Ireland - EMMY – Laika Party
Next up it’s Ireland – this year they’re represented by Norwegian singer Emmy, who is bringing a slice of 00s-style Europop about Russian dog Laika, the first dog to orbit the earth back in 1957. It’s an upbeat journey through time and space, bringing a message of hope and positivity to the Eurofandom.
This performance has definitely had a glow-up since Emmy’s winning performance on the Late Late Show Eurosong Special. Emmy’s silver playsuit has been replaced by a silver metallic dress with a pleated skirt, silver boots and a helmet-like hood.
She starts the performance spotlit on a shiny metal platform in the centre of the stage that looks like a lunar module, with her brother Erlend on keyboards at stage level in front, wearing a metallic silver shirt and his trademark star-shaped shades. There are four female dancers, all in silver trousers and black/silver vests, who dance in front of Erlend during each chorus.
So it has the same vibe and energy we saw at the Irish national final, but the routine is much more precise and polished, and the staging is on a Basel scale. The biggest difference is the impact of the neon lighting and LED walls – the floating bones are gone, instead replaced by neon planets and animated marching space cats for each set of bam bams. During the chorus the main LED wall features a constellation that forms the shape of Laika the dog out of stars. We’re not crying, you are.
🔥 PYRO UPDATE: big firework jets in the final chorus, like a party in the sky.
quote:12:30 CEST: Rehearsal 4: 🇱🇻 Latvia - Tautumeitas – Bur Man Laimi
Our final rehearsal before lunch is Latvia’s Tautumeitas, a 6-piece ethno-pop group who combine Latvian folk melodies with contemporary beats. This is the first time we’ve seen a song fully in Latvian for some years, and from the first note the harmonies sound glorious in the empty space of this arena. Bur Man Laimi translates as 'a chant for happiness' - the whole thing has a feel of mystical spell-casting.
We’ve been wondering if Tautumeitas would retain the ethereal curtain we saw at Supernova, or whether they would lean more into the fairy forest vibe from the official video with a different staging concept. We’re not surprised to see that they’ve retained the curtain – it’s such a simple way to create atmosphere and intimacy, and the way this performance uses light on sections of the curtain to create pools of shadow is really immersive and hypnotic.
In fact, the whole routine is more or less exactly the same as Supernova – during the second run-through we simultaneously played the Supernova version on our laptop to see if we could spot any differences, and the changes are VERY subtle. The lighting is definitely more dramatic and powerful, and at one point the LED wall gives them tails to make them look like animals, which requires them to be in exactly the right place on the stage. They are, and it looks really effective.
Their costumes are also different – instead of the floaty dresses we saw at Supernova, Tautumeitas are all wearing matching gold catsuits with detailing that looks like branches and fins, and stunning gold headdresses that light up and change colour through the song. Hopefully you’ll be able to see some of the detailing on the TikTok video later, but you’ll definitely get a better look on the photos tomorrow.
🔥 PYRO update - low fog for added magic and mysticism.
quote:14:10 CEST: Rehearsal 5: 🇦🇲 Armenia - PARG – Survivor
PARG from Armenia is up next – aka Pargev Vardanian, who is an Armenian indie-folk, R ’n’ B, pop and rock artist, known for blending traditional Armenian culture with modern elements. He’s considered a trailblazer in Armenian music, and he’s now blazed that trail all the way to Basel.
He’s also brought an entirely different staging concept for Survivor from the one we saw at Depi Evratesil – as dramatic a change as we saw from Croatia yesterday. The first thing to note is the use of the lego lights - half of them have been lowered to barely above head height, with the other half maybe eight feet above. They strobe and flash in sync with the bassline, and also create a structural effect on the stage that feels very dark and industrial - completely different from the rock/pillar structure we saw at Depi Evratesil.
PARG starts his performance in the gap between the two halves of the lighting rig, lit with spotlights like he’s in a tunnel. Most of the performance then takes place on a treadmill in the middle of the frame stage, where he sprints during the chanting sections of the chorus, then slows down for the low tempo middle eight. The treadmill choreography is complex, but PARG has clearly been very busy in the rehearsal studio and the whole concept aligns really well with the pace and energy of the song.
The other big change is PARG’s costume – the one-shouldered armour has gone, replaced by a black vest and studded black leather trousers (loose cargo fit rather than tight, for those of you trying to picture this). After the big note at the end, the lego lights rise up to open up the stage for PARG’s dramatic final chorus, when it feels like every light in the arena is in flash mode.
Incidentally, the stage crew call the lego lights ‘the automation’. Less fun, so we’re sticking with our version.
🔥 PYRO UPDATE: big flame jets in the chorus before the middle eight, then the treadmill starts smoking like it's on fire. ALL the flames for the big finish.
Zwart/wit beelden. JJ in een bootje die wild beweegt. Ben benieuwd het eruit ziet.quote:14:50 CEST: Rehearsal 6: 🇦🇹 Austria - JJ – Wasted Love
Next up it’s Austria’s JJ, aka Johannes Pietsch from Vienna. He’s taken time off as a countertenor at the Vienna State Opera to bring Wasted Love to the Eurovision Song Contest – it’s another song that was chosen without a national final, so all we have to go on is the atmospheric spooky forest vibe we saw in the official video. This is another staging concept from artistic direction Sergio Jaen, who was responsible for Bambie Thug’s staging last year, and Theo Evan’s staging yesterday.
So what are we getting from Austria? WELL. First thing to note is that the staging is designed to be broadcast entirely in black and white, which we can only imagine was a huge technical challenge. It means the lighting is all about creating pockets of light and shadow, ramping up the light levels in sync with the tempo and drama of the song.
And goodness, what drama – both from JJ’s operatic vocals and the staging concept. The central prop is a simple boat that looks like it’s been made from packing crates, with a wooden mast and a white sail - JJ performs in the boat for the whole of the performance, clinging onto the mast as a storm begins in the second chorus. It appears to toss him around the stage, through a combination of some very clever camerawork and a wind machine cranked up to the max. JJ performs some wind-battered choreography that feels almost like contemporary dance, and as the tempo builds through the drum ‘n’ bass section at the end, so does the storm, with waves and stormclouds building on the LED screen, spinning camerawork, flashing strobe lights and JJ barely hanging on to the boat, but not losing the note for a second.
Right at the end, as an overhead camera shot makes it look like the boat is being sucked into a vortex on the LED floor, a huge lighthouse appears on the main LED wall like a beacon of hope in the darkness, and everything is still.
There is probably loads of detail we missed, mostly through not having nearly enough eyes for that performance. But hopefully that gives you the flavour. Oh, JJ's costume - a long black leather coat with metal accents.
quote:15:30 CEST: Rehearsal 7: 🇬🇷 Greece - Klavdia – Asteromáta
In Thursday’s running order it will be the UK next, but as one of the Big 5 they don’t rehearse until Thursday. So instead it’s time for Greece’s Klavdia, a 22-year-old singer and songwriter who is a well-known performer and TikTok star in Greece.
Asteromáta is a traditional Greek expression that describes women with bright, starry eyes – the closest English translation would be ‘little starry-eyed one’. This staging for this soaring ballad is entirely different from the performance we saw at Ethnikós Telikós, so we’re very grateful to the Greek delegation for giving us some staging notes! They describe the performance as follows:
“Klavdia begins her appearance on the Eurovision stage standing on a pier. Her movement toward a rock symbolizes the fiery journey each person undertakes to the Light.
The presence of a second person on stage, along with the movement of the set, reflects the theme of separation - the central message of the song "Asteromata".
So we have our first rock of the season as a central prop, and once Klavdia has walked along the pier in the quiet opening verse, she performs the rest of the song on top of it. She’s joined by one female dancer for the second verse, but they drift away on the pier, leaving Klavdia alone on her rock, wearing a long, fitted gown that sparkles with tiny jewels. In different lights it looks either black or a very dark navy blue – it's hard to tell but hopefully that will be clearer on the photos tomorrow.
There’s some lovely camerawork in this performance, with overhead shots making it look like the pier is in water, which then morph into dramatic burning trees and volcanic landscapes that spread up the LED wall as the song builds. The lighting and graphic effects are stunning – at one point Klavdia lifts her arm, and blue lights sweep across the set. Her vocals lift the roof off the arena, with the lego lights descending at the end to create the same tiered effect we saw for Albania yesterday. We (sadly) don't speak Greek, but we can still feel the love and loss and pain in every line.
quote:16:10 CEST: Rehearsal 8: 🇱🇹 Lithuania - Katarsis – Tavo Akys
We’re wrapping up the day with some alt-rock from Lithuania’s Katarsis – they’re a 4-piece Lithuanian band known for their unique blend of dark alternative and post-punk music.
Those of you who loved their winning performance from Eurovizija will be very happy to hear that the staging remains largely unchanged – the blue outfits, the bleak landscape, the exploding house and the flying rocks in the final TAVOS are all much the same, albeit the graphics are delivered on a much bigger scale, including the LED floor, and feel more immersive and impactful.
The performers are a little more spread out than they were at the national final, and in the second verse Lukas moves down to the frame stage with guitarists Alanas and Emilija. As with Latvia, we mapped the second run-through against the video from Eurovizija, and whilst there are many different camera angles and wide shots, the flow of the performance has remained generally the same.
What‘s changed is the atmosphere added by the lighting and extra effects – on the Basel stage they‘re able to add more light and shade, so there’s a really nice close-up shot where Lukas’s face is half in shadow. When he comes to the front, he battles against a wind machine in sequence of different camera shots – the whole thing feels lighter in parts and darker and more atmospheric in others. At the end the lego lights descend to create an effect that looks like a pair of wings as the strobes kick in for the TAVOs and the song ends in a flash of white light. It was already a great performance at Eurovizija, but this definitely feels like it's been elevated.
Before we wrap up for the day, can we just take a moment to celebrate how diverse this year’s lineup is? Just today, we’ve had Europop, folk, pop/opera, rock/hip-hop, a couple of huge ballads and some performance art from Australia. Whatever you’re into, you’ll find it at Eurovision.
Dit klinkt als een goede staging. Een duidelijk concept, een duidelijk beeld wat mensen gaan onthouden. Zanger vecht tegen de elementen in een boot. En zwartwit, dan onderscheid je jezelf ook meteen.quote:Op maandag 5 mei 2025 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zwart/wit beelden. JJ in een bootje die wild beweegt. Ben benieuwd het eruit ziet.
Nog een DJ who pretends to scratch?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:07 schreef Momo het volgende:
🇮🇪 Ireland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Groot LED-scherm-genotquote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:07 schreef Momo het volgende:
🇮🇪 Ireland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind dit eigenlijk ook wel wat kitscherig hoor, zo'n bootquote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:32 schreef Momo het volgende:
🇦🇹 Austria
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja en op foto's zie je niet dat shot van bovenaf dat je water ziet enzo dat in de beschrijving stond.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:36 schreef Momo het volgende:
Shot met die vuurtoren vind ik toch wel heel gaaf.
De laatste minuut van dit liedje lijkt zo gejat uit een oude bootjesattractie in Phantasialand (@H_T ), dus op zich past dat wel.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vind dit eigenlijk ook wel wat kitscherig hoor, zo'n boot
Dat blijft wel goed hangen inderdaad. Het is even afwachten op de beelden hoe dat bootje overkomt, en of het wel of niet beter was om hier ook wat less is more toe te passen dat hij met of zonder bootje door de golven verslonden wordt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:36 schreef Momo het volgende:
Shot met die vuurtoren vind ik toch wel heel gaaf.
Nou! Misschien vind ik dat wel de grootste vooruitgang. Vond het afgelopen jaren er allemaal toch wat mager uitzien in vergelijking met Rotterdamquote:
Serving more and morequote:🇲🇹 Malta - Miriana Conte – SERVING
Are we ready for Malta’s Miriana Conte to serve sass, attitude, and maybe a red Swiss ball or six?
So, first things first. Miriana Conte is a 24-year-old Maltese singer known for her electrifying performances and a fearless approach to music. She first attempted to represent Malta at Eurovision in 2017, aged just 16. Eight years later, she’s here in Basel, having served her unique brand of queen energy at all the pre-parties along the way.
So, let’s talk staging. Whilst The Sound of Music remains an inspiration (we’re still do-re-mi-fa-s-s-serving, after all), the visual storytelling we saw at MESC has mostly gone. Firstly there’s a big prop – a set of huge sparkly red lips holding a spinning disco ball – the whole structure is probably three metres high, and sits in the centre of the stage.
It turns at the start, and Miriana is inside, wearing a bright yellow dress with a huge skirt made from tiered netting with black sleeves. She’s lifted out of the disco ball and the dress, to reveal a catsuit that’s the same style as the one we saw at MESC, but now black and red and VERY sparkly. Her hair is now also bright red, by the way – the whole thing feels like a transition from poisonous flower to queen of hearts.
The dance routine is very similar to MESC, but her four dancers have swapped the Von Trapp outfits for red fishnets, strappy black underwear and red fur jackets. The final chorus plays out on the frame stage, where the red Swiss balls appear for a bouncy finish. The graphics wall transitions between graphic art exploding flowers and bouncing leopard visuals, dancing legs and words from the song, finishing with DIVA NOT DOWN in huge letters . The whole thing is very Miriana – bold, unapologetic, and a lot of fun. What a way to start the day!
Also 🔥PYRO UPDATE: lots of smoke jets in the chorus, and a big finish.
Wat doe ESC Gabe daar?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:37 schreef Momo het volgende:
🇦🇲 Armenia
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja deed me ook meteen aan Rotterdam denkenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:45 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Nou! Misschien vind ik dat wel de grootste vooruitgang. Vond het afgelopen jaren er allemaal toch wat mager uitzien in vergelijking met Rotterdam
Ik begrijp het niet zo goed. Het is zo’n mooie vrouw, maar dat haar, dat brilmontuur, die jurk, het is allemaal minder charmant dan het zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:49 schreef Momo het volgende:
🇬🇷 Greece
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind eigenlijk de jurk niet heel charmant voor haar figuur
Het is even afwachten, maar ik denk dat dit voor demensethuis beter wat meer de Toy-kant op had kunnen gaan, op het vlak van staging.quote:
Ja jammer, ze is 22 geloof ik. Maar het geheel doet nogal ouwelijk aan…quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet zo goed. Het is zo’n mooie vrouw, maar dat haar, dat brilmontuur, die jurk, het is allemaal minder charmant dan het zou kunnen zijn.
Ze valt ook erg weg. Doet me een beetje denken aan Yulia Himalaya van Rusland 2018.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:49 schreef Momo het volgende:
🇬🇷 Greece
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind eigenlijk de jurk niet heel charmant voor haar figuur
Nog een steenquote:11:10 CEST: Rehearsal 2: 🇬🇪 Georgia - Mariam Shengelia – Freedom
Next up to rehearse is Georgia’s Mariam Shengalia, singing her orchestral power ballad Freedom. It’s sung in both Georgian and English, and there are definitely some 1960s influences in the production of this track. So we’re really interesting to see how it comes to life on the big stage.
Mariam comes from a small town in Georgia, and took part in both The X Factor Georgia and The Voice Georgia. She’s also a member of Mixtura, a band known for its fusion of diverse musical influences.
We have another big prop – it’s a geometric rock that stands in the centre of the stage - Mariam performs on top of it, wearing a stunning silver gown that looks like it’s made from satin with organza layers that give it structure, so she becomes part of the rock. Four male dancers perform on the stage around her, all wearing traditional Georgian chokha coats in black, with close fitting headdresses and black boots – during the second verse they perform a complex flag dance routine with blue and white flags
The graphics on the back wall are simple but beautiful, with a moon rising behind Mariam between the two stage mountains that transitions into a red sun with storm clouds and neon rings. The graphics become faster and more dynamic as the song progresses – lots of performances have used lighting and graphics as a way to drive the performance this year, and this is a really effective example.
There’s also a dress reveal! During the middle eight, Mariam comes down from her rock, steps seamlessly out of her dress (it doesn’t move an inch, which suggests it’s VERY heavy), to reveal a red sequinned jumpsuit for the final chorus, which she performs on the frame stage against a backdrop of mountains. The strings and drums in this song are HUGE – it feels like the music is rising up through the arena floor
🔥 PYRO update! Heavy fog around the rock at the start, which dissipates to make it look like Mariam and her dancers are rising out of it. Today is going to be ALL about the drama.
quote:11:50 CEST: Rehearsal 3: 🇩🇰 Denmark - Sissal – Hallucination
France will compete at the point in next week’s Second Semi-Final, but they don’t rehearse until Thursday, with the rest of the Big 5. Which means it’s time for Denmark’s Sissal to rehearse her Eurodance banger Hallucination.
Sissal lives in Copenhagen but is originally from Thorshavn in the Faroe Islands, which was also home to 2023’s Reiley.
If you cast your mind back to March, Sissal won Dansk Melodi Grand Prix in a green sparkly leotard, accompanied by two contemporary dancers and a very powerful wind machine. Shortly after that she promised us a revamp for Basel, and that’s exactly what we’ve got.
The main prop is a central transparent curtain that hangs in the middle of the stage and stretches from floor to ceiling. It’s in four parts, so it floats in the wind machine and creates a really simple but effective sense of movement around Sissal, who sings on a black plinth in the middle, in a tunnel of pulsing neon lights and strobes. She performs the first verse and chorus in an entirely fabulous blue and white coat with hundreds of organza layers - honestly, it’s like the Met Gala in here today.
The coat is removed in the second verse to reveal a long-sleeved leotard and thigh boots in sparkly electric blue – she has four dancers who press their faces into the curtain around Sissal like ghosts, before dancing around her with blue fabric handkerchiefs. In the final section the dancers are entirely wrapped in blue fabric, as Sissal descends from her plinth and moves to the frame stage for the final chorus. The dancers’ feet are anchored to the floor, so they can lean into their dance moves like they’re swaying in the wind as Sissal builds up for the big finish. No pyro, but that final note takes the roof off St Jakobshalle all on its own.
Ik ben heel benieuwd wat de jury's hier mee gaan doen, want zingen kan ze natuurlijk ook wel primaquote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat veel worden, ook meer sexy dan tijdens NF
quote:12:30 CEST: Rehearsal 4: 🇨🇿 Czechia - ADONXS – Kiss Kiss Goodbye
And finally before we take a break for lunch, it’s time for Czechia’s ADONXS to perform his dramatic ballad Kiss Kiss Goodbye. ADONXS not only has a successful career in music, he’s also worked as a professional dancer and model. There was no national final in Czechia this year, so our only clue to today’s staging is the time travel storytelling from the official video.
Actually that’s not true, because for the second year running Czechia have given us staging notes! Love that for us. Here’s what they have to say:
“The main focus of this performance is Adonxs’ stage presence, vocals and charm. It’s a clean, elegant concept that fully embraces the possibilities offered by the Eurovision stage, using the latest lighting technology to create effects that create waves and evoke the movie Inception.
The dance break and choreography have evolved for the Eurovision TV audience, creating an emotional, engaging and visually mesmerizing experience for both the viewers at home and the audience in the arena.”
So, a few more details, starting with Adonxs’ outfit – silver wide-legged trousers, with a white top that’s like a vest, but with sleeves and white gloves. Yes, we know a vest with sleeves makes no sense, but go with us on this.
The staging is dramatically white, with strobing black shapes on the LED wall that make it feel like some kind of dystopian heaven. During the second verse, four dancers in matching outfits join Adonx for a routine on a pure white floor. Then the lego lights descend for an uptempo dance break bathed in red strobe lighting – a dramatic moment of colour that momentarily takes your breath away.
The references provided by the Czechia delegation makes SO much sense when you see it on stage and on screen – the white is a dramatic metaphor for a clean break, and Adonx delivering the dismissal in the lyrics through lots of close-up camerawork is definitely a mood. No pyro or props, presumably because that would mess with the clean. This morning has been quite the ride already, no?
Nou, ik heb juist dat de score wel eens tegen kan vallen. Eurofans vinden dit geweldig, maar vind het gemiddelde publiek dit zo leuk, zelfde heb ik een beetje bij Finland.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd wat de jury's hier mee gaan doen, want zingen kan ze natuurlijk ook wel prima
Ik sluit dit niet uit voor een verrassing in de finale
Indrukwekkend. Alleen de keuze voor zwart-wit snap ik niet. Denk dat het in kleur veel mooier is.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:32 schreef Momo het volgende:
🇦🇹 Austria
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ai, dit vind ik niet zo mooi... wat ze in MESC droeg vond ik leuker, dit is Raffaela Chocolatequote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat veel worden, ook meer sexy dan tijdens NF
quote:14:10 CEST: Rehearsal 5: 🇱🇺 Luxembourg - Laura Thorn – La Poupée Monte Le Son
Welcome back! Hope you had a nice lunch. It’s time for 25-year-old Laura Thorn from Luxembourg to rehearse - she’s a singer and multi-instrumentalist, as well as a teacher at the Conservatoire de Musique in the south of Luxembourg.
Sung in French, La Poupée Monte Le Son translates as ‘the doll turns up the sound’, and it’s a fun, up-tempo bop that is both a throwback and a sequel to Poupée de cire, poupée de son, the legendary song that won Eurovision for Luxembourg’s France Gall exactly sixty years ago.
It’s also exactly the kind of uptempo bop we need after lunch, and we’re interested to see how the staging has evolved since Laura win The Luxembourg Song Contest earlier this year. The answer is…a lot - the Doll-Laura concept, with male dancers who combine 60s-style moves with puppet references, has remained, but the ability to project huge LEDs on both the stage and the screen has elevated to something else entirely.
Now Laura is inside her own pink and red 1960’s style doll’s house, with animated hands that reach in to reposition her through the opening sequence. She has five male dancers, wearing similar red velvet suits to the ones we saw at The Luxembourg Song Contest, but the way they interact with Laura is now a precision dance routine, where her doll-like stiffness at the start relaxes through the performance into something more natural and human. She leads them down the walkway in the second verse, figuratively and literally leaving the doll’s house behind, so the final section can play out on the frame stage.
This story is told in her costume too – the pink doll dress she wore in the national final has been replaced with a much more sophisticated version, in pale pink with corset-style lacing, paired with silver thigh boots. In the middle eight the pink dress comes off to reveal a sparkly silver dress underneath – there are no female dancers in this version, it’s just Laura and her dancers creating what feels more like a dance break than the original version. It was always a fun song, but this staging elevates it a much more cohesive and powerful bit of visual storytelling.
quote:14:50 CEST: Rehearsal 6: 🇮🇱 Israel - Yuval Raphael – New Day Will Rise
Next up to rehearse is Israel’s Yuval Raphael, with her soaring ballad New Day Will Rise, which is sung in a combination of English, French and Hebrew. Yuval is 24 and comes from Ra’anana near Tel Aviv, but she also lived in Geneva for a few years as a child, so she’s no stranger to Switzerland.
Winning Israel’s TV talent show HaKokhav HaBa was Yuval’s ticket to Eurovision, but the song came later, so we don’t have any staging references to work with right now. But that’s fine, because we’re right here watching the performance live.
First thing to point out – there’s a GIANT prop in the centre of the stage - the biggest we've seen so far this year. It’s a two tier circular structure maybe five metres high, with a curved staircase on one side. The top tier is slightly smaller than the bottom, and each circle is draped with a glittering curtain of silver strands that encase it all the way round. Imagine a modern take on a vintage birdcage, or a chandelier you can climb. It’s not entirely representative of either, but hopefully that helps you imagine it until you can see actual photos.
Yuval starts the performance in a shadow of blue light on the frame stage, wearing a tailored black trouser suit with square shoulders and draped flamenco sleeves. She heads back down the walkway in the second verse, and there’s a lovely single camera shot where she walks around the cage as she sings the French section, then climbs the stairs to perform the Hebrew verse and the remainder of the song from a platform inside the top tier. Up close you can see that the cage is made of individual strands of crystals, so more like a chandelier.
Another moment – at one point Yuval lifts her arms and the draped sleeves of her jacket look like wings, which makes us think that maybe we were on the right track with the birdcage metaphor. The LED wall adds flowing water over black rocks, the power of the water building with the final chorus until the whole set fades to white for the soft piano notes into the final line.
🔥 PYRO update: a shower of fireworks from the back of the stage in the key change chorus.
quote:15:30 CEST: Rehearsal 7: 🇷🇸 Serbia - Princ – Mila
In the second Semi-Final Germany will be providing the bop meat in this power ballad sandwich, but they’re one of the Big 5 so will be rehearsing on Thursday. So we’re skipping straight to Serbia’s Princ, and his love song Mila.
As well as being a singer, Princ can also play guitar and drums. He's fronted a rock band, was a finalist on The Voice Bulgaria, and as also tried out for Eurovision before, coming second to Luke Black’s Samo Mi Se Spava in 2023. So the big stage is very much his happy place.
First thing to note re. Princ’s staging – the opening moon from Pesma za Evroviziju is no more, along with the spinning dancer and the leather trousers and waistcoat. Which means we’re adding Mila to the list of acts that have undergone a total staging overhaul.
Princ begins this performance in the centre of the main stage, singing the opening verse in shadow backed by a halo of light as three male dancers in black outfits draw him into a beautifully choreographed contemporary routine. He’s wearing a tailored red suit, and there’s a totally unexpected and dramatic moment where two of his dancers march him down the walkway, literally dragging him by his legs as the LED screen explodes with red lights and fiery graphics.
It's presumably a visual metaphor for the Serbian lyric that translates as ‘you have brought life back from the edge' - Princ doesn’t miss a note, which is extraordinary considering the precision movements and physicality of this routine. The whole thing feels a million miles away from Pesma – probably one of our biggest transformations so far this year.
🔥PYRO UPDATE: Low fog at the start, then an explosion of flames in the final verse.
quote:16:10 CEST: Rehearsal 8: 🇫🇮 Finland - Erika Vikman – ICH KOMME
And finally for today’s first rehearsals, it’s a big climax banger of an ending from Finland’s Erika Vikman. She’s a well-known star in Finland, having won the Tangomarkkinat festival in 2016, and brought the unforgettable Cicciolina to UMK in 2020. That wasn’t her Eurovision big moment, but Ich Komme definitely is.
It’s sung in Finnish with a light sprinkling of German – will it be the black latex outfit from UMK, or the metallic ensemble from the official UMK video?
So the best way to describe this is UMK, but…go harder. Erika sings the first verse and chorus on a circular gold plinth, before taking her gold microphone on a fast-paced journey down the walkway to the frame stage. She’s wearing a new version of the black latex outfit with thigh boots we saw at UMK, this one more leather than latex and structured in the waist with metallic studs and long black gloves. No dancers required, because Erika entirely owns every corner of this stage – every step and look to camera is precision choreographed to allow her to connect with the audience.
And then the big finale - as the tempo picks up, Erika heads back to the main stage and mounts her giant gold microphone for the final ascension. We wish it was possible to describe how the last 30 seconds of bass feels in this arena, but if you’ve got tickets for the second Semi-Final you are in for an extraordinary finish. Or Finnish, if you like.
We haven’t even talked about the LED wall, but it’s much the same as UMK with giant ICH KOMME graphics and a final ERIKA. And a final 🔥 PYRO UPDATE - blasts of smoke on the walkway in the middle section.
We very much need a lie down.
En de airbag.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:48 schreef Momo het volgende:
🇲🇪Montenegro
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Return of the rouwlapje.
Hmzzz, wit was niet perse wat ik in mijn hoofd had bij dit liedquote:
Eerlijk is eerlijk, het ziet er spectaculair uitquote:Op woensdag 7 mei 2025 11:00 schreef Momo het volgende:
🇮🇱 Israel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zit weer achter een desktop dus weer foto´s in plaats van de tweet. Eerste foto ziet er mooi uit.
Dit gaat waarschijnlijk een Loin D'Ici-achtig resultaat scorenquote:
Een Israël winst zou mij niet helemaal verbazen...quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, het ziet er spectaculair uit
Het ziet er zeker goed uit. Al hoop ik dat de publieksscore dit jaar ook in een neerwaartse spiraal zit.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, het ziet er spectaculair uit
Zo, die pakken wel even uit.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:00 schreef Momo het volgende:
🇮🇱 Israel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zit weer achter een desktop dus weer foto´s in plaats van de tweet. Eerste foto ziet er mooi uit.
Mooi dat ze niets aan de outfit aanpast. Het is alleen maar mooier gewordenquote:Op woensdag 7 mei 2025 11:25 schreef Momo het volgende:
🇫🇮 Finland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat de EBU daar echt niet op zit te wachten, dat kan namelijk wel eens het einde van het ESF betekenen in deze situatiequote:Op woensdag 7 mei 2025 11:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Een Israël winst zou mij niet helemaal verbazen...
Ik vind dit dus wel beter dan haar NF outfitje. Mooi dat blauwe op het podium.quote:
quote:Na deze repetitie volgt er op maandagmiddag een doorloop van de 1e halve finale waarbij de pers aanwezig mag zijn in de zaal. Op maandagavond zitten er ticketkopers in de zaal en op hetzelfde moment ziet de pers pas voor het eerst de opvoering zoals die op dinsdag op tv te zien moet zijn.
Ik moet het rode pakje van Princ eerst even in een bewegende versie zien denk ik. 😇quote:Op woensdag 7 mei 2025 13:16 schreef grazz het volgende:
Dat witte pakje van ADONXS is het ook niet echt he? Doet hem geen goed vind ik persoonlijk.
Het rode pakje van Princ vind ik ook niks. NF outfit vond ik hem beter staan. Toch @:Greys ?![]()
Israel ziet er idd spectaculair uit. Ik geloof dat ik een beetje een crush begin te krijgen op de Georgische dame.
zo ken ik je weerquote:Op woensdag 7 mei 2025 13:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik moet het rode pakje van Princ eerst even in een bewegende versie zien denk ik. 😇
Dit ziet er best prima uitquote:
De bookmakers lijken redelijk zeker over de 10 qualifiers maar ik denk dat België (helaas) en San Marino wel in de gevarenzone zitten. De andere 8 lijken mij wel redelijk zeker.quote:Op woensdag 7 mei 2025 14:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit ziet er best prima uit![]()
Ik heb nog steeds het idee dat dit gewoon kan kwalificeren als 9e of 10e
Ook wel lief dat zijn vrouw(die gelukkig weer kankervrij is) erbij is op het podium want het nummer gaat over haar.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:16 schreef Em31 het volgende:
Dat podium/de lampen bij het filmpje van Slovenië![]()
![]()
![]()
Zweden, Estland, Nederland, Oekraïne en Albanië zijn wel > 99% zeker. (1-5)quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
De bookmakers lijken redelijk zeker over de 10 qualifiers maar ik denk dat België (helaas) en San Marino wel in de gevarenzone zitten. De andere 8 lijken mij wel redelijk zeker.
Ik denk dat Noorwegen ook wel doorgaat, geen briljante zanger maar best steady, bookies geven hem 85%. Die K pop achtige sound doet het goed bij de jeugd. Of hij moet last hebben nog steeds van zijn tanden en daardoor vocaal falen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zweden, Estland, Nederland, Oekraïne en Albanië zijn wel > 99% zeker. (1-5)
Polen en Cyprus zijn ook zeer waarschijnlijk. (6-7)
Slovenië maakt grote kans. (8)
Noorwegen is een kanshebber, maar die zanger is live niet briljant en geen charisma-kanon. (9)
Daarna komt de groep voor de tiende plek (of 9e en 10e als Noorwegen faalt) met België, Azerbeidzjan, Portugal en IJsland.
Kroatië en San Marino lijken me wel klaar.
Sowieso dat overal en nergens wat neergezet wordt, geen idee waar te beginnen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:29 schreef Funhouse het volgende:
Wat irritant dat de widescreen/horizontale video's alleen op facebook gezet worden ipv youtube
Op Twitterquote:Op woensdag 7 mei 2025 15:34 schreef Niels93 het volgende:
Zweden staat ook online: https://www.instagram.com/p/DJWqTL8pOMx/
Als je hier de vierder danser al mist, wordt dat nog wat bij Claude.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:46 schreef Meridiaan het volgende:
De achtergrond bij Zweden is wel erg mooi.
En ooh, wat mis ik die vierde danser
Daar heb ik nog geen bewegend beeld van gezien muv dat bij Eva.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:49 schreef Dave het volgende:
[..]
Als je hier de vierder danser al mist, wordt dat nog wat bij Claude.
ik vind het jolig, maar meer dan dat ook niet. Als het Moldavië was geweest had er niemand van wakker gelegen. Echt zo zonde hoe Zweden altijd meteen zo op handen wordt gedragen.quote:
Dat spookte ook eerder door mijn hoofd.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:24 schreef Em31 het volgende:
Als ik dit zo zie hoop ik toch niet dat het bij ons echt het grootste deel alleen maar donker is.
Als ze voor een ander land hadden meegedaan had het denk ik net zo hoog gestaan. Want dat Zweden eventueel weer zou winnen zitten volgens mij (maar dat kan ik mis hebben) meer fans NIET dan wel op te wachten. Maar het lied is gewoon verdomd aanstekelijk en zit uitstekend in elkaar. Alles klopt.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:59 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
ik vind het jolig, maar meer dan dat ook niet. Als het Moldavië was geweest had er niemand van wakker gelegen. Echt zo zonde hoe Zweden altijd meteen zo op handen wordt gedragen.
quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:00 schreef grazz het volgende:
[..]
Dat spookte ook eerder door mijn hoofd.
Toch denk ik het wel hoor. Claude en dansers op een zwarte achtergrond. Die LEDS gaan pas heel laat gebruikt worden en ik denk niet dat we dat deel krijgen te zien. Ik denk stukje uit 2e couplet en begin 2e refrein.
Less is morequote:Op woensdag 7 mei 2025 15:24 schreef Em31 het volgende:
Als ik dit zo zie hoop ik toch niet dat het bij ons echt het grootste deel alleen maar donker is.
Ik hoop het nietquote:Op woensdag 7 mei 2025 16:00 schreef grazz het volgende:
[..]
Dat spookte ook eerder door mijn hoofd.
Toch denk ik het wel hoor. Claude en dansers op een zwarte achtergrond. Die LEDS gaan pas heel laat gebruikt worden en ik denk niet dat we dat deel krijgen te zien. Ik denk stukje uit 2e couplet en begin 2e refrein.
hadden ze maar voor Finland meegedaan dan was ik ookquote:Op woensdag 7 mei 2025 16:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ze voor een ander land hadden meegedaan had het denk ik net zo hoog gestaan. Want dat Zweden eventueel weer zou winnen zitten volgens mij (maar dat kan ik mis hebben) meer fans NIET dan wel op te wachten. Maar het lied is gewoon verdomd aanstekelijk en zit uitstekend in elkaar. Alles klopt.
Dat ben ik helemaal met je eens hoor!quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:12 schreef Giggio het volgende:
[..]
hadden ze maar voor Finland meegedaan dan was ik ook![]()
![]()
het is niet het lied, maar weer die zweden... en die zweedse invloed in de EBU
het gedoe vorig jaar, please niet weer naar Zweden in 2026
doe maar Wenen of Parijs (of Schip Ahoy)![]()
Ligt het nou aan het geluid of is de rechtse niet goed bij stem? Die met de accordeon.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Op Twitter
[ x ]
In de reacties zijn mensen teleurgesteld dat we de grote worst niet te zien krijgen
Cyprus en België zitten erg in elkaars vaarwater. Het is een van de twee die doorgaan. Cyprus heeft geen vriendjes zoals Griekenland deze semi. Maar die heeft wel het voordeel van de laatste plek.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zweden, Estland, Nederland, Oekraïne en Albanië zijn wel > 99% zeker. (1-5)
Polen en Cyprus zijn ook zeer waarschijnlijk. (6-7)
Slovenië maakt grote kans. (8)
Noorwegen is een kanshebber, maar die zanger is live niet briljant en geen charisma-kanon. (9)
Daarna komt de groep voor de tiende plek (of 9e en 10e als Noorwegen faalt) met België, Azerbeidzjan, Portugal en IJsland.
Kroatië en San Marino lijken me wel klaar.
Dit is onzin. De Eurovisie-community wil juist liever niet dat Zweden weer wint, maar omdat dit zo'n verdomd goede inzending is wordt het tóch volop omarmd. Als het Moldavië was misschien nog wel meer. Het is gewoon het beste liedje dat ertussen zit. En het is ook volkomen authentiek, dat is iets wat we van Zweden niet gewend zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:59 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
ik vind het jolig, maar meer dan dat ook niet. Als het Moldavië was geweest had er niemand van wakker gelegen. Echt zo zonde hoe Zweden altijd meteen zo op handen wordt gedragen.
quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:46 schreef Niels93 het volgende:
Oekraine: https://www.facebook.com/watch/?v=1748419846027462
Er staat een schema in de OP.quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:06 schreef NailQueen het volgende:
Wanneer moet de Big 5? Ik ben erg benieuwd naar Italie en VK
Het is de Avrotros, meesters van de anti-hype, dus we krijgen ongetwijfeld het saaiste stukquote:Op woensdag 7 mei 2025 18:26 schreef Arizona het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar onze eerste beelden, ik hoop er echt op om (al) wat spektakel te zien.
quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:01 schreef Niels93 het volgende:
Noorwegen: https://www.facebook.com/(...)os/1871968326956413/
Heb je in het schema in de OP gekeken wanneer ze moeten?quote:
quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:55 schreef Niels93 het volgende:
Polen: https://www.facebook.com/(...)os/1739708289918292/
Oke Justyna, wat wil je? Ronddraaien, dancebreak, viool spelen, in de lucht hangen of pyro's?quote:
Zouden ze wel licentiekosten hebben betaald voor het gebruik van game of thrones/house of the dragon beelden?quote:
Ja denk echt dat het toffe shows worden!quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:57 schreef Em31 het volgende:
Wil wel 100 keer zeggen hoe fantastisch dit podium is en de beelden tot nu toe zijn.
Eindelijk weer het niveau van Rotterdam
Dit komt denk ik juist uit The Witcher reeks, dat plaats vind in middeleeuws Polen. Ze had haar nummer vorig jaar Witcher Tarahoro genoemd, maar dat moest veranderd worden in Witch Tarahoro. In The Witcher zitten ook draken.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:13 schreef Dave het volgende:
[..]
Zouden ze wel licentiekosten hebben betaald voor het gebruik van game of thrones/house of the dragon beelden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |