Wat leuk! Ik ben nog een beetje huiverig om te gaan met kinderen, F. heeft geen geduld om ergens te moeten wachten. 🤣 Dat is bij Fien en Teun altijd al een ding, laat staan in de Efteling (en ook megagroot).quote:Op vrijdag 2 mei 2025 21:25 schreef Takkie88 het volgende:
Mijn peuter dame was vandaag eindelijk lang genoeg om in Max & Moritz te mogen! Grote zus stond helemaal te springen van blijdschapL vond het fantastisch, een lach van oor tot oor. Voor ze net in slaap viel vroeg ze met een slaperig stemmetje of we morgen weer naar de Efteling kunnen en dan de hele dag in Max & Moritz. Voor herhaling vatbaar dus!
Ieder z'n ding, maar het is niet zo moeilijk: soepele zool, zodat ze kunnen afwikkelen. Niet te breed of te smal (past het voetje netjes op het voetbed zegmaar) en met een duim over aan de voorkant. Ik bestel vaak een paar of acht online en pas thuis op m'n gemak.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 21:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hadden we vorig jaar sandalen van Bunnies. Daar liep ze heel goed op, en die zolen waren inderdaad totaal niet stug. Ik laat de schoenen (en dus ook sandalen) toch nog aanmeten in een kinderschoenenzaak, ik ga niet zelf staan hannessen bij een Scapino of Van Haren.
Ja zo doe ik het ook meestal. Sandalen vind ik altijd wat lastiger, want echt goed is dat natuurlijk niet voor de voeten. Heb nu wel fijne van de Braqueez, soepele zool en kunnen zelfs in water dus gebruik ze ook als waterschoenen. Snel droog. Oudste vind teva's fijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 06:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ieder z'n ding, maar het is niet zo moeilijk: soepele zool, zodat ze kunnen afwikkelen. Niet te breed of te smal (past het voetje netjes op het voetbed zegmaar) en met een duim over aan de voorkant. Ik bestel vaak een paar of acht online en pas thuis op m'n gemak.
Is me te veel gedoe. 🤣 Maar inderdaad, een kind naar de schoenenwinkel slepen ook, nu al helemaal met de baby erbij. Misschien dat ik toch deze tactiek eens ga toepassen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 06:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ieder z'n ding, maar het is niet zo moeilijk: soepele zool, zodat ze kunnen afwikkelen. Niet te breed of te smal (past het voetje netjes op het voetbed zegmaar) en met een duim over aan de voorkant. Ik bestel vaak een paar of acht online en pas thuis op m'n gemak.
Precies dit zoek ik ook. Graag ook nog beetje aan te zien zonder 100 euro te kosten. In de schoenenzaak kan ik het niet vinden qua sandalen al jaren in ieder geval.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wil sandalen met een achterkant en beschermde tenen.
Mij mag je er ook in zetten!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 14:42 schreef eponine het volgende:
Als er nog mensen in/uit de OP willen dan hoor ik het graag!
Ik kan de OP helaas niet meer aanpassen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:18 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Mij mag je er ook in zetten!![]()
margaretha_01 : T., 08 april 2023
Mijn oudste heeft er eentje met foto’s vanaf z’n geboorte (november 2018) tot en met december 2019. Hij is inmiddels 6,5. Jongste heeft er nog geen… moet er echt eens voor gaan zitten. Maar ja, tijd enzoquote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:39 schreef margaretha_01 het volgende:
Even een random vraagje; hoeveel fotoboeken hebben jullie al gemaakt? :p
Donequote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:54 schreef eponine het volgende:
[..]
Ik kan de OP helaas niet meer aanpassen.
@:MaJo en/of volgens mij @:Peejtur wel
Ik heb van beide (5,5 en 3) het boekje van het eerste jaar af. Ben nu bezig met het volgende boek van de oudste, dat wil ik maken van 1-5. Later van de jongste ook 1-5. En lekker van elkaar kopiëren!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:39 schreef margaretha_01 het volgende:
T. is vorige maand 2 geworden en heb nu pas een eerste album gemaakt van de afgelopen twee jaar.
Heb letterlijk duizenden foto’s, maar uiteindelijk een klein fotoalbum samengesteld met 45 foto’s.
Eigenlijk vind ik het wel leuk dat ik wat langer gewacht heb, want heel veel foto’s waarvan ik de gebeurtenissen toen heel speciaal vond, vind ik nu niet meer zo bijzonder.
Moet wel zeggen, dat mijn partner en ik beide een fotoalbum (willen) maken. Voor mijn album heb ik enkel foto’s gebruikt die met de echte camera gemaakt zijn. En ik heb wel echt esthetische foto’s uitgezocht! Ik heb minder foto’s, maar in plaats daarvan meer tekst met het idee dat ik het fotoalbum als voorleesboekje kan gebruiken.
Mijn vriend gaat zijn album met meer foto’s maken en dan vooral ook de wat minder mooie en alledaagse foto’s zowel gemaakt met de telefoon als camera.
Beide samen hopen we dat we zo wat leuke herinneringen voor hem kunnen samenvatten.
Het is wel een duur grapje zeg!
1quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:39 schreef margaretha_01 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg een gratis boekje in een van die boxen, toen heb ik een 12-weken boekje gemaakt. Een babyboek met 3-5 foto's per maand en vanaf 1 jaar is het jaarlijks t/m 5 jaar. Maar verder ben ik meer van de filmpjes, die combineer ik in wat grotere filmpjes zodat je daar daadwerkelijk naar wil kijken.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:39 schreef margaretha_01 het volgende:
T. is vorige maand 2 geworden en heb nu pas een eerste album gemaakt van de afgelopen twee jaar.
Heb letterlijk duizenden foto’s, maar uiteindelijk een klein fotoalbum samengesteld met 45 foto’s.
Eigenlijk vind ik het wel leuk dat ik wat langer gewacht heb, want heel veel foto’s waarvan ik de gebeurtenissen toen heel speciaal vond, vind ik nu niet meer zo bijzonder.
Moet wel zeggen, dat mijn partner en ik beide een fotoalbum (willen) maken. Voor mijn album heb ik enkel foto’s gebruikt die met de echte camera gemaakt zijn. En ik heb wel echt esthetische foto’s uitgezocht! Ik heb minder foto’s, maar in plaats daarvan meer tekst met het idee dat ik het fotoalbum als voorleesboekje kan gebruiken.
Mijn vriend gaat zijn album met meer foto’s maken en dan vooral ook de wat minder mooie en alledaagse foto’s zowel gemaakt met de telefoon als camera.
Beide samen hopen we dat we zo wat leuke herinneringen voor hem kunnen samenvatten.
Het is wel een duur grapje zeg!
❤❤❤❤❤❤quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:58 schreef Cygne het volgende:
F loopt!![]()
Verder hebben we het voorlopige advies van het mkd gehoord. Ze denken dat hij sbo aankan. Gewoon meteen na de zomervakantie.
Haha, bij de eerste heb ik netjes van eerste jaar een boek gemaakt en van jaar 1 t/m 2. Mijn plan was: dan van jaar 2 tot 4 en daarna een boek van de basisschoolleeftijd ofzo.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:31 schreef Bami het volgende:
Wij hebben nu 1 boek van het eerste jaar, en veel plannen en foto's.
De onze wel. Als ik met hem door de natuur fiets langs bloemen: 'ruikt lekker.' En thuis wil hij ook aan alle bloemen, kruiden en planten ruiken. Of aan zeep. Aan alles wel.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 07:45 schreef Bami het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar reageren jullie peuters wel eens spontaan op geuren?
Pukje niet namelijk, zowel niet op lekker ruikende dingen als op vieze geuren. We beginnen ons af en toe af te vragen of ze überhaupt wel dingen ruikt. Dus was benieuwd wat jullie ervaringen daarmee zijn.
Wij hebben ons dat ook oprecht afgevraagd. Geen enkele reactie op stank of iets lekkers in de oven bv. Maar hij ruikt nu gewoon alles en zegt dat ook ongefilterdquote:Op vrijdag 23 mei 2025 07:45 schreef Bami het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar reageren jullie peuters wel eens spontaan op geuren?
Pukje niet namelijk, zowel niet op lekker ruikende dingen als op vieze geuren. We beginnen ons af en toe af te vragen of ze überhaupt wel dingen ruikt. Dus was benieuwd wat jullie ervaringen daarmee zijn.
Oh ja dat bazige herken ik wel. “Nee mama, HIER staan!!” Maar dat doet hij hier inderdaad ook alleen maar bij vertrouwde mensen.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
‘Ja’ is ook handig, kun je toch in bepaalde gevallen meer mee dan ‘oké’.
Hier gaat het vocabulaire naar ‘hij ruikt naar oorontsteking!’ (over haar babybroertje, wtf - even benoemd dat het heel raar is om zoiets te zeggen) en ‘ik heb lekker meer dan jij, puh!’. Wat er af en toe uit die mond komt joh, alsof ze anderen alles misgunt.Grappig genoeg gaat het met kindjes wel goed (voor zover ik kan zien) en is ze vooral bazig naar ons en naar oma.
Ja peuter is ruim 2,5 dus op zich verwacht ik wel dat het goed gaat. Maar zag er idd ook één met dieren, die lijkt me fijner voor als ik verwacht dat ze er alleen mee speelt.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:05 schreef margaretha_01 het volgende:
Hou oud is je dreumes? Onze peuter is nu 26 maanden en heeft er echt plezier van. Voor een dreumes zou het nog net iets te moeilijk kunnen zijn om helemaal alleen mee te spelen en er zijn dus inderdaad deeltjes die klein genoeg zijn om makkelijk in de mond te stoppen.
Maar er zijn ook van die sets met alleen maar grotere stukjes, zoals die met dinosaurussen.
Wat wel een probleem zou kunnen zijn als je dreumes alleen achterin de auto zit, is dat de stukjes natuurlijk makkelijk op de grond kunnen vallen en dat er dan om gejammerd wordt!
:p
https://www.bol.com/nl/nl(...)uw/9300000186283356/quote:Op dinsdag 10 juni 2025 08:56 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja peuter is ruim 2,5 dus op zich verwacht ik wel dat het goed gaat. Maar zag er idd ook één met dieren, die lijkt me fijner voor als ik verwacht dat ze er alleen mee speelt.
Zo'n montessori tasje heb ik ook naar zitten kijken, de laatste keer dat ik zocht vond ik ze of heel duur of alleen bij amazon te krijgen en daar bestel ik liever niet. Maar we hebben nu sowieso ook een koptelefoon voor haar, dan kan ik mooi tsjoe tsjoe wa of het dikkie dik luisterboek op repeat zetten zonder dat wij ook steeds mee mogen genieten.
De link doet het niet bij mij, maar ik ben wel benieuwd.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)uw/9300000186283356/
Deze hebben wij.
1 | https://www.bol.com/nl/nl/p/montiplay-montessori-speelgoed-sensorisch-speelgoed-activiteitenbord-busy-board-montessori-voor-thuis-educatief-geelblauw/9300000186283356/?bltgh=a5f1bd70-96e0-4be8-b815-24bd56f51e5e.ProductList_Middle.6.ProductTitle |
Ik kende het niet, maar hier kreeg peuter die voor haar verjaardag. Dus misschien een tip voor de bijna-jarige peuters voor op de lijst.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 08:56 schreef Bami het volgende:
[..]
Zo'n montessori tasje heb ik ook naar zitten kijken, de laatste keer dat ik zocht vond ik ze of heel duur of alleen bij amazon te krijgen en daar bestel ik liever niet. Maar we hebben nu sowieso ook een koptelefoon voor haar, dan kan ik mooi tsjoe tsjoe wa of het dikkie dik luisterboek op repeat zetten zonder dat wij ook steeds mee mogen genieten.
Welke hebben jullie?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik kende het niet, maar hier kreeg peuter die voor haar verjaardag. Dus misschien een tip voor de bijna-jarige peuters voor op de lijst.
Mijn peuter vindt het tasje geweldig, doet er veel mee. Onze dreumes is ook al bezig ermee
Ditquote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:19 schreef douche-eendje het volgende:
Ja, op de opvang gaat ze zelf naar de wc. Thuis verwacht ze hulp van onsen ze schijnt daar wel te kunnen luisteren
'Ja van jouw kind kunnen we er wel 10 hebben, ze is zo leuk en gezellig op de groepquote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:32 schreef eponine het volgende:
[..]
Dit![]()
En op de opvang is ze heel meewerkend en zo. Thuis daarentegen…
Dat dus!quote:Op dinsdag 17 juni 2025 11:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
'Ja van jouw kind kunnen we er wel 10 hebben, ze is zo leuk en gezellig op de groep'
terwijl ze thuis een karakter heeft waar Putin en Trump nog bang van zouden kunnen worden.
Hier, ruim 3,5 jaar inmiddels, ook nog niet zindelijk. Ik wacht eigenlijk nog steeds op de "komt vanzelf wel". Ze wilde vanaf de middag geen luier aan vandaag en had een droge onderbroek toen ze naar bed ging. Steeds netjes naar de wc geweest. Morgen maar kijken of het lukt om dat voort te zetten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:06 schreef Bami het volgende:
Hoe gaat/ging het hier met de peuters en zindelijkheid? Het wil hier allemaal nog niet zo vlotten, ik had gehoopt een beetje aan te kunnen sluiten bij haar intrinsieke motivatie. Die lijkt er alleen niet zo heel erg te zijn.![]()
Dus ben benieuwd naar jullie ervaringen!
R. wil af en toe op het potje poepen en dat lukt dan ook soms.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:06 schreef Bami het volgende:
Hoe gaat/ging het hier met de peuters en zindelijkheid? Het wil hier allemaal nog niet zo vlotten, ik had gehoopt een beetje aan te kunnen sluiten bij haar intrinsieke motivatie. Die lijkt er alleen niet zo heel erg te zijn.![]()
Ineens heel goed sinds er een verse baby in de familie is. Luiers zijn sindsdien voor baby's en plassen gaan sinds een paar dagen zonder grote ongelukjes op het potje of de wc.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:06 schreef Bami het volgende:
Hoe gaat/ging het hier met de peuters en zindelijkheid?
Ons zoontje van 2,5 is nu overdag zindelijk. We lieten hem bij middagen thuis zonder broek/luier lopen. Toen zijn we voor het slapen boekjes over zindelijk zijn gaan lezen zoals Bobbi op het potje. Uiteindelijk wilde hij op een middag geen luier meer. Toen hebben we het gelijk maar opgepakt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:06 schreef Bami het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de terugreis hadden we de pech dat we 2,5 aan de grond bleven nadat we geboard waren vanwege de problematiek rondom Israël/Iran waardoor het luchtruim boven ons al vol was met omgeleide vliegtuigen. In totaal werd het dus een vlucht van 6 uur ipv 3,5. Hij deed dat eigenlijk heel goed en is nog even gaan slapen.
Vakantie was sowieso een stuk relaxter dan vorig jaar toen hij nog niet kon lopen. Nu stapt ie lekker rond en maakt met iedereen contact. Een van de medewerksters was gek op hem en hij ook op haar. Dus toen we zeiden ze dat Anna heette zei Stef: Love you Anna en probeerde dan een hartje te maken van zijn vingers zoals we dat hem hebben geleerd.... ahhhh![]()
Lekker zelf het zwembadje in en uit klimmen. Veel met auto's sjouwen. En ondanks dat het ontbijt en de lunch anders was, heeft ie er prima gegeten. Zat ie in de middag gewoon aan de pasta bijv. Geen probleem.
[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 26-06-2025 09:28:52 ]
Rhodos.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:46 schreef margaretha_01 het volgende:
Wat leuk, Alpeko! Waar waren jullie op vakantie?
quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:23 schreef alpeko het volgende:
Nog wat updates hier met bijna 2,5 op de teller:
De eerste vliegreis is achter de rug. We zagen er wat tegenop. Zeker met het feit dat we voor de heenreis hem om 3u uit bed moesten halen. Zijn reactie was: "Autorijden? Is een beetje gek!". Hij heeft zijn ogen niet meer dicht gedaan totdat we op de bestemming waren rond de middag en is toen lekker gaan slapen. Opstijgen vond ie interessant. Hij ging mee 'flapperen' als een vogel. Beetje verveeld af en toe onderweg maar dikke prima.Wij stappen over twee weken het vliegtuig in; eerst een vlucht van drie uur en dan nog één van zo'n negen uur. Heb je nog tips waar we aan moeten denken? Of gewoon hele praktische tips/anekdote, behalve Cocomelon downloaden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de terugreis hadden we de pech dat we 2,5 aan de grond bleven nadat we geboard waren vanwege de problematiek rondom Israël/Iran waardoor het luchtruim boven ons al vol was met omgeleide vliegtuigen. In totaal werd het dus een vlucht van 6 uur ipv 3,5. Hij deed dat eigenlijk heel goed en is nog even gaan slapen.
Vakantie was sowieso een stuk relaxter dan vorig jaar toen hij nog niet kon lopen. Nu stapt ie lekker rond en maakt met iedereen contact. Een van de medewerksters was gek op hem en hij ook op haar. Dus toen we zeiden ze dat Anna heette zei Stef: Love you Anna en probeerde dan een hartje te maken van zijn vingers zoals we dat hem hebben geleerd.... ahhhh![]()
Lekker zelf het zwembadje in en uit klimmen. Veel met auto's sjouwen. En ondanks dat het ontbijt en de lunch anders was, heeft ie er prima gegeten. Zat ie in de middag gewoon aan de pasta bijv. Geen probleem.
[ Bericht 2% gewijzigd door DjVero op 26-06-2025 11:06:56 ]
Eigenlijk niet echtquote:Op donderdag 26 juni 2025 10:53 schreef DjVero het volgende:
[..]
Wij stappen over twee weken het vliegtuig in; eerst een vlucht van drie uur en dan nog één van zo'n negen uur. Heb je nog tips waar we aan moeten denken? Of gewoon hele praktische tips/anekdotes?
Buggy mag mee, ja? Moet je dat van tevoren aangeven ergens, of zo?quote:Op donderdag 26 juni 2025 11:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Eigenlijk niet echtNiet zelf ook het tafeltje voor je naar beneden doen
Dat bleef ie de hele tijd doen daarna. Ook toen het niet meer mocht met opstijgen.
Neem iig van alles mee waar de kleine zich mee kan vermaken. Boekje, speeltjes... we hebben hem ook wel filmpjes laten kijken al wilde hij dat heen niet. Terug wel. En neem genoeg snackjes mee voor onderweg. Denk wel aan de vloeistoffen regels. Knijpfruit mag bijv.
We hebben de buggy gewoon tot aan de deur van het vliegtuig meegenomen omdat veel lopen nog wat zwaar is voor hem. Je krijgt hem dan normaal gesproken bij uitstappen dan ook meteen weer terug. Al verschilt dat per luchthaven. Op Rhodos kwam ie via de bijzonder bagage. En daar moesten we dus hem sjouwen van de vliegtuig trap, de bus tot aan de bagagehal.
Nee. Bij het afgeven van de bagage aangeven als je hem mee wilt tot aan de gate. Tenminste zo werkte dat bij ons. Kan best dat dat per maatschappij anders is. Even nazoeken. Wij mochten naast een handbagage koffer ook nog een tas per persoon meenemen. Dus wij hadden een luiertas, een rugzak met al het eten en nog een tas met wat vermaak voor onderweg. Wel maar 2 handbagage koffers ipv 3. Anders blijf je sjouwen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 11:07 schreef DjVero het volgende:
[..]
Buggy mag mee, ja? Moet je dat van tevoren aangeven ergens, of zo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door alpeko op 29-06-2025 21:10:32 ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |