Een uur eerder dan normaalquote:Op zondag 26 oktober 2025 22:36 schreef Anne het volgende:
Hoe laat waren jullie vanochtend wakker?.
Hier precies hetzelfde. We zijn al wat eerder begonnen met schuiven overdag maar de wakkertijd blijft 6 uur, dus inmiddels wel een wat pipse peuter.quote:Op maandag 27 oktober 2025 10:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Een uur eerder dan normaalDus normale zomertijd (6u ipv 7u). Gisteren wel normale tijd naar bed, dus effectief een uur korter geslapen. Hopelijk trekt dat komende dagen nog wat bij...
In onze stad doen ze aan illegale wachtlijsten dus we staan al ingeschreven. Maar bij ons mocht hij gewoon mee dus we zijn overal (3 scholen) naar toe gegaan met z’n drieën.quote:Op maandag 3 november 2025 20:09 schreef Clubsoda het volgende:
Zijn jullie ook zoveel tijd kwijt aan het uitzoeken van een basisschool?we hebben nu voor vier scholen een kennismaking gepland en dat moet natuurlijk allemaal onder werktijd want kind mag niet mee. En daar ging dus al eerst een hele ochtend aan vooraf om deze scholen uit te kiezen. Ik vind dit bijna nog arbeidsintensiever dan de middelbare school voor de oudste, dat was tenminste in het weekend
Nee eens! Misschien dat tussen 3 en 4 dat meer zichtbaar wordt, of als je echt een extreem voorlopend kind hebt bijvoorbeeld (of achterlopend). Maar nu is het gewoon een blije gup die momenteel hilarisch door de kamer rent als je zegt: rennen als een vliegtuig! Dan gaat ze met de armpjes naar achter en de neus naar vorenquote:Op dinsdag 4 november 2025 11:55 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind peuterleeftijd ook nog zo vroeg om iets te kunnen zeggen over de onderwijsbehoeften van je kind.
Zou echt nog niet kunnen inschatten bij mijn dochter bij welke onderwijsvorm zij het meeste baat zou hebben.
Als je haar dit buiten laat doen, kun je gelijk zien wie er Weapons hebben gekekenquote:Op dinsdag 4 november 2025 12:10 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nee eens! Misschien dat tussen 3 en 4 dat meer zichtbaar wordt, of als je echt een extreem voorlopend kind hebt bijvoorbeeld (of achterlopend). Maar nu is het gewoon een blije gup die momenteel hilarisch door de kamer rent als je zegt: rennen als een vliegtuig! Dan gaat ze met de armpjes naar achter en de neus naar voren.
Wij noemen dat de Naruto Runquote:Op dinsdag 4 november 2025 12:10 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nee eens! Misschien dat tussen 3 en 4 dat meer zichtbaar wordt, of als je echt een extreem voorlopend kind hebt bijvoorbeeld (of achterlopend). Maar nu is het gewoon een blije gup die momenteel hilarisch door de kamer rent als je zegt: rennen als een vliegtuig! Dan gaat ze met de armpjes naar achter en de neus naar voren.
Ik sloeg aan op 'ons dorp met 20 basisscholen', dat kun je toch geen dorp meer noemen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:31 schreef Clubsoda het volgende:
Ons dorp heeft 20 basisscholen zo ongeveer... heel vlakbij zijn er maar een paar, maar mijn oudste ging ook om de hoek en zat vervolgens 5 jaar een dag in de week op een andere school aan de andere kant van het dorp.
Die school is absoluut nog een optie maar het hele "hoe laten we het onderwijs aansluiten op de behoefte van het kind" bij mijn oudste heeft wel een heleboel energie gekost (merk ik extra nu hij op het VO zit). Het voordeel van het leeftijdsverschil dus dat we niet 'vast' zitten aan een school en dus vrij kunnen kiezen. Dus ik wil graag met deze bril (hoe flexibel en uitdagend is het onderwijs) nog een wat andere reële opties onderzoeken.
Als je de twee steden waar we een busverbinding mee hebben, meetelt vind ik niet beperkt eigenlijk. R is 8 km, prima te fietsen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 22:48 schreef Nolita het volgende:
[..]
Ik sloeg aan op 'ons dorp met 20 basisscholen', dat kun je toch geen dorp meer noemen.![]()
Ontopic: zelfde dorp als tink, met 1 school en dus geen keuzestress. Voor de middelbare verwacht ik die ook niet gezien het zeer beperkte aanbod in de regio.
quote:Op woensdag 5 november 2025 15:00 schreef Nolita het volgende:
[..]
Ik spreek voor mezelf. Ik heb zelf op de school dichtbij gezeten en als die nog steeds goed voelt ga ik niet verder kijken. De keuze voor een school in de stad wordt door een enkeling gemaakt. De andere stad vind ik geen optie voor een 12-jarige kwa afstand.
Snap ik! Wij zijn natuurlijk niet van hier en hebben nog geen enkel beeld. Gelukkig mogen we nog effe wachten ;-)quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |