abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217894752
Wat voor magneetspelletjes? O-)

En fijn dat het zo’n fijne vakantie was!
pi_217895807
Ik heb zo’n set van Janod gekocht, met bouwvoertuigen, maar ze hebben heel veel verschillende varianten:

Link (als je de afbeeldingen een paar keer naar links swiped, krijg je ook zo’n video te zien) ;)

We hebben er wel leuk mee gespeeld op vakantie, maar dus niet tijdens de autorit! :D

[ Bericht 13% gewijzigd door margaretha_01 op 09-06-2025 19:04:22 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_217896055
Ja ook al met een dreumes wel? Ik vond het eruit zien alsof er nog wel redelijk kleine onderdelen bij zitten en onze peuter stopt vrijwel nooit iets in haar mond, maar achterin heb ik er zo weinig zicht op. 😅
pi_217896463
Hou oud is je dreumes? Onze peuter is nu 26 maanden en heeft er echt plezier van. Voor een dreumes zou het nog net iets te moeilijk kunnen zijn om helemaal alleen mee te spelen en er zijn dus inderdaad deeltjes die klein genoeg zijn om makkelijk in de mond te stoppen.

Maar er zijn ook van die sets met alleen maar grotere stukjes, zoals die met dinosaurussen.

Wat wel een probleem zou kunnen zijn als je dreumes alleen achterin de auto zit, is dat de stukjes natuurlijk makkelijk op de grond kunnen vallen en dat er dan om gejammerd wordt!

:p
pi_217898788
Je hebt ook van die Montessori-tasjes, daar zitten dan een heleboel activiteiten in waar ze zich mee bezig kunnen houden. Maar die van ons hebben we nooit bezig hoeven houden eigenlijk, die vraagt al sinds de zomer van ‘23 om een bepaald liedje en zit dan luid mee te zingen. Toen was het Nijntje, nu is het de Purple Disco Machine. En anders kletst ze (net als altijd) de oren van je kop en benoemt ze alles wat ze ziet. 🥲
Nu met de baby op vakantie (we gaan over 3,5 week) - heeft ze een mooie extra taak. Speentje geven, zeggen dat we er bijna zijn, dat soort dingen. 🤣
pi_217898856
Zo'n montessoritasje hebben wij ook inderdaad, dat is fijn autovermaak, er kan ook niets kwijtraken. Maar in de praktijk zit ik bij langere ritten altijd achterin naast de peuter, die is nogal clingy :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_217899293
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 20:05 schreef margaretha_01 het volgende:
Hou oud is je dreumes? Onze peuter is nu 26 maanden en heeft er echt plezier van. Voor een dreumes zou het nog net iets te moeilijk kunnen zijn om helemaal alleen mee te spelen en er zijn dus inderdaad deeltjes die klein genoeg zijn om makkelijk in de mond te stoppen.

Maar er zijn ook van die sets met alleen maar grotere stukjes, zoals die met dinosaurussen.

Wat wel een probleem zou kunnen zijn als je dreumes alleen achterin de auto zit, is dat de stukjes natuurlijk makkelijk op de grond kunnen vallen en dat er dan om gejammerd wordt!

:p
Ja peuter is ruim 2,5 dus op zich verwacht ik wel dat het goed gaat. Maar zag er idd ook één met dieren, die lijkt me fijner voor als ik verwacht dat ze er alleen mee speelt.

Zo'n montessori tasje heb ik ook naar zitten kijken, de laatste keer dat ik zocht vond ik ze of heel duur of alleen bij amazon te krijgen en daar bestel ik liever niet. Maar we hebben nu sowieso ook een koptelefoon voor haar, dan kan ik mooi tsjoe tsjoe wa of het dikkie dik luisterboek op repeat zetten zonder dat wij ook steeds mee mogen genieten. :D
pi_217899496
Mijn dochter laat mij altijd liedjes zingen als vermaak. :P
En ze houdt van auto's kijken en er dan over vertellen dus de ritjes naar familie 3 uur verderop gaan altijd soepel. Langer dan dat hebben we niet met haar gereden.
pi_217900496
Wij blijven nu ook in Nederland. Op de heenweg is het zonder stoppen anderhalf uur, zal met stop ruim twee uur bij elkaar zijn. Na een week gaan we naar onze tweede camping, ook op anderhalf uur rijden weer. Vind ik de max. nu met een baby van ruim 2,5 maand.
Twee jaar terug zijn we naar de regio van Cochem geweest met onze oudste, die werd toen bijna twee jaar. Dat ging prima, hoewel het toch wel meer dan vier uur rijden was zonder stops. Tot we in Duitsland waren was ze wakker en gezellig aan het babbelen en Nijntje aan het zingen, na de eerste stop (bij de eerste Duitse raststätte) viel ze in slaap tot we bijna bij de camping waren. Dus ideaal. Ook richting onze tweede camping in de Ardennen sliep ze vrij veel. We hadden gelukkig een goede autoslaper. Nu zal ze niet meer gaan slapen verwacht ik, al is zo’n baby in de gaten houden ook vermoeiend. :D
pi_217900879
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 08:56 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja peuter is ruim 2,5 dus op zich verwacht ik wel dat het goed gaat. Maar zag er idd ook één met dieren, die lijkt me fijner voor als ik verwacht dat ze er alleen mee speelt.

Zo'n montessori tasje heb ik ook naar zitten kijken, de laatste keer dat ik zocht vond ik ze of heel duur of alleen bij amazon te krijgen en daar bestel ik liever niet. Maar we hebben nu sowieso ook een koptelefoon voor haar, dan kan ik mooi tsjoe tsjoe wa of het dikkie dik luisterboek op repeat zetten zonder dat wij ook steeds mee mogen genieten. :D
https://www.bol.com/nl/nl(...)uw/9300000186283356/

Deze hebben wij.
pi_217901142
quote:
De link doet het niet bij mij, maar ik ben wel benieuwd.

Aanvulling: google doet wonderen, sorry!
pi_217901180
Zo irritant dat de links van bol niet goed gaan op het forum. Even zo proberen:

klik
pi_217901464
Oh bij mij doet die eerste link het juist wel maar je tweede poging niet. :?
pi_217901629
1https://www.bol.com/nl/nl/p/montiplay-montessori-speelgoed-sensorisch-speelgoed-activiteitenbord-busy-board-montessori-voor-thuis-educatief-geelblauw/9300000186283356/?bltgh=a5f1bd70-96e0-4be8-b815-24bd56f51e5e.ProductList_Middle.6.ProductTitle

Wat een gezanik :+
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:56:50 #65
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_217901917
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 08:56 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik kende het niet, maar hier kreeg peuter die voor haar verjaardag. Dus misschien een tip voor de bijna-jarige peuters voor op de lijst.

Mijn peuter vindt het tasje geweldig, doet er veel mee. Onze dreumes is ook al bezig ermee :Y
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_217902816
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik kende het niet, maar hier kreeg peuter die voor haar verjaardag. Dus misschien een tip voor de bijna-jarige peuters voor op de lijst.

Mijn peuter vindt het tasje geweldig, doet er veel mee. Onze dreumes is ook al bezig ermee :Y
Welke hebben jullie? O-)
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:56:08 #67
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_217903747
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:27 schreef Bami het volgende:

[..]
Welke hebben jullie? O-)
https://montiplay.nl/product/montiplay-speeltassen-dieren/

Deze
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_217905113
Jullie maken maken mij heel gelukkig. Ik zocht nog iets voor in het vliegtuig om madam bezig te houden. Dit is perfect. Ze is nu al hele dagen in de weer met de clip van haar zwemvest.
pi_217966726
Gister hebben we voor het eerst een oudergesprekje van de opvang gehad! :D Ik was best verrast hoe goed en gestructureerd de leidster het gesprek had voorbereid met uitgebreid feedback over spreekvaardigheid, motorische, emotionele en sociale ontwikkeling.

Eigenlijk was het allemaal heel positief!

Met het spreken gaat het heel goed, hij is goed verstaanbaar, vertelt ook de leidsters blijkbaar hele verhalen, refereert al naar gebeurtenissen die morgen plaatsvinden of gister hebben plaatsgevonden.

Motorisch doet hij het ook goed, waar ik extra blij mee ben, omdat hij daar altijd een beetje mee achterliep.

En hij is heel breed geïnteresseerd. Waar wij zelf van huis uit natuurlijk ook veel mee bezig zijn, dat we hem aan verschillende speel/leesthema‘s voorstellen.

Ook zijn er een paar dingen die hij op de opvang anders doet dan thuis: als hij thuis zijn zin niet krijgt, begint hij te schreeuwen en als hij heel moe is ook te slaan. Als hij op de opvang zijn zin niet krijgt, gaat hij schreeuwend op de grond liggen! Dat op de grond liggen doet ie bij ons nooit. Maar vind het wel beter dat hij op de opvang op de grond gaat liggen in plaats van dat ie gaat slaan.

Ook tekent hij op de opvang graag en helemaal zelf. Thuis geeft hij ons altijd instructies wat wij voor hem moeten tekenen! :p

Hebben jullie ook dingen waar jullie peuters op de opvang heel anders zijn dan thuis? :p
pi_217967047
Ja, R. proeft op de opvang nieuwe soorten eten waar ze thuis nooit in de buurt zou komen.
pi_217967473
Ja, op de opvang gaat ze zelf naar de wc. Thuis verwacht ze hulp van ons :D en ze schijnt daar wel te kunnen luisteren :+
pi_217967593
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 10:19 schreef douche-eendje het volgende:
Ja, op de opvang gaat ze zelf naar de wc. Thuis verwacht ze hulp van ons :D en ze schijnt daar wel te kunnen luisteren :+
Dit :D
En op de opvang is ze heel meewerkend en zo. Thuis daarentegen… :+
pi_217967924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 10:32 schreef eponine het volgende:

[..]
Dit :D
En op de opvang is ze heel meewerkend en zo. Thuis daarentegen… :+
'Ja van jouw kind kunnen we er wel 10 hebben, ze is zo leuk en gezellig op de groep O+' _O- terwijl ze thuis een karakter heeft waar Putin en Trump nog bang van zouden kunnen worden.
pi_217968174
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 11:04 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
'Ja van jouw kind kunnen we er wel 10 hebben, ze is zo leuk en gezellig op de groep O+' _O- terwijl ze thuis een karakter heeft waar Putin en Trump nog bang van zouden kunnen worden.
Dat dus!
pi_217970242
Peuter eet op de opvang veeeel beter en gevarieerder dan thuis. En geeft daar veel minder grenzen aan ook, wat ze thuis prima kan. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')