abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2025 @ 19:58:19 #276
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219280991
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 19:51 schreef Piles het volgende:
Al bijna 2 weken elke ochtend om 5.30 wakker ;(
Ik vrees voor het middagslaapje -O-
Oeffff. Dat is echt te vroeg.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_219281098
quote:
17s.gif Op zondag 16 november 2025 19:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oeffff. Dat is echt te vroeg.
Ja ik vond vóór 6.30 altijd te vroeg. Maar dat voelt nu als luxe :')
  zondag 16 november 2025 @ 20:22:05 #278
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219281150
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 20:16 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja ik vond vóór 6.30 altijd te vroeg. Maar dat voelt nu als luxe :')
Haha, 6:30 is luxe hier inderdaad. Bijna standaard 5:45/6:00 hier. De pinguin wordt wel "pas" groen om 6:30, en ze weten dat ze tot die groen is stil op hun kamer moeten blijven. Op hun kamer blijven gaat goed, alleen stil zijn nog :')

Hoelang duurt het middagslaapje gemiddeld? Je hoeft natuurlijk niet of wel slaapje of geen slaapje te doen. Als er nu 2 uur geslapen wordt in de middag, kan je dat naar anderhalf of 1 uur afbouwen, paar dagen aankijken en dan eventueel verder afbouwen. Plus sommige dagen wel en sommige niet. Dat merk je ook vanzelf als dat nodig is :Y
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  maandag 17 november 2025 @ 15:24:17 #279
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219285909
quote:
17s.gif Op zondag 16 november 2025 20:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Haha, 6:30 is luxe hier inderdaad. Bijna standaard 5:45/6:00 hier. De pinguin wordt wel "pas" groen om 6:30, en ze weten dat ze tot die groen is stil op hun kamer moeten blijven. Op hun kamer blijven gaat goed, alleen stil zijn nog :')

Hoelang duurt het middagslaapje gemiddeld? Je hoeft natuurlijk niet of wel slaapje of geen slaapje te doen. Als er nu 2 uur geslapen wordt in de middag, kan je dat naar anderhalf of 1 uur afbouwen, paar dagen aankijken en dan eventueel verder afbouwen. Plus sommige dagen wel en sommige niet. Dat merk je ook vanzelf als dat nodig is :Y
Vanaf welke leeftijd ben je zo'n "wekker" gaan gebruiken?
  maandag 17 november 2025 @ 15:31:57 #280
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219285975
quote:
17s.gif Op maandag 17 november 2025 15:24 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Vanaf welke leeftijd ben je zo'n "wekker" gaan gebruiken?
Vanaf 2 ongeveer. Hoewel ze het nog niet direct begreep toen
|| justdiggit.org ||
pi_219286058
Wij hebben dat schaap, met rood (slapen), oranje (bijna opstaan), groen (opstaan). En oogjes die open gaan bij groen (en fucking veel lawaai maken).
R. snapt het nu wel geloof ik, maar blijft gewoon altijd stil in z'n bed zitten tot we 'm komen halen. Zelfs als we 'm roepen komt ie niet 8)7 Maar als ie dan eenmaal uit bed is, dan is het ook meteen stuiteren. Heel bijzonder dat ie dus niet zelf uit bed komt...
pi_219286198
Arme jullie. Ik vind alles voor 7u vroeg. :@ To be fair slaapt ze dan wel weer ‘pas’ rond 8u, maar dat is het me wel waard als het de volgende ochtend meer slaap oplevert.

Hier ook wel een rood lampje (Philips hue) trouwens, als dat uit gaat mag ze naar mij en haar zusje toe. Eerder heb ik die gebruikt om de nachtvoeding af te bouwen, groen lampje betekende dat ze melk mocht. Dat was toen ze 2 en een paar maanden was en begreep ze toen echt al prima.
pi_219286348
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:33 schreef Bami het volgende:
Arme jullie. Ik vind alles voor 7u vroeg. :@ To be fair slaapt ze dan wel weer ‘pas’ rond 8u,
R. slaapt ook niet voor 20u hoor :P
Weerhoudt m er niet van om om 6u door het huis te stuiteren :D
pi_219286811
Als ie overdag niet slaapt (op de opvang is dat bijna de standaard) dan slaapt ie om 19u vrijwel meteen. Slaapt ie wel dan duurt het vaak tot bij 20u en soms tot wel 20:30. Dan ligt ie vaak gewon lang wakker maar is wel stil.

Blijft een beetje zoeken wat wijs is. Thuis slaapt ie dus eigenlijk altijd in de middag. Zonder protest. En snel ook. Ik heb ook niet het idee dat ie al klaar is een hele week niet meer overdag te slapen.

In januari wordt hij 3 dus het mag ook wel zonder maar we zien gewoon dat hij het best kan gebruiken.
pi_219288834
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 19:51 schreef Piles het volgende:
Al bijna 2 weken elke ochtend om 5.30 wakker ;(
Ik vrees voor het middagslaapje -O-
Troost je, hier gemiddeld tussen 4.00 en 5.00 uur. Al ruim 2 jaar lang en vaker richting 4 uur dan 5 uur. _O-

L. ligt er meestal tussen 19 en 19 30 uur in 's avonds. Maar als hij zeg om 4.20 uur naast ons bed staat is hij klaarwakker. En dan stuitert hij door tot aan het avondeten. We zijn altijd veel en actief buiten.

Zelf heb ik ook weinig slaap nodig, net als mijn moeder. Ik sliep als baby/dreumes/peuter ook relatief weinig en was vroeg wakker. Zal dus wel zo 'horen' :P

Zo'n wekker vind ik persoonlijk zielig. Is hij twee uur op z'n kamer helemaal alleen, die gaat echt niet meer slapen. Lijkt me meer een uitkomst voor ouders dan voor de kinderen.

Bij mij trok het overigens wel wat bij toen ik naar school ging. Dus nog even tot mei volhouden :+
  dinsdag 18 november 2025 @ 07:18:39 #286
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_219289221
Hier is het met net 3 jaar 19:00 start bed ritueel en meestal slaapt hij tussen 20:00 en 20:30. Wakker worden varieert, heel soms 5 uur (maar dan valt hij vaak na proberen nog wel een uurtje in slaap) maar vaak tussen 6 en 7. Hij doet ook nog er dutje van een klein uur.

Nu slaapt hij nog, maar hij was dan ook meer dan een uur wakker gisteravond laat. Helemaal overstuur wakker door pijn aan z’n beiden voeten. We hebben geeeen idee wat het was. Hij kronkelde helemaal van de pijn. Een klein beetje paracetamol (we hebben drank dus kunnen ook kleine dosis geven) en veel afleiding deden de pijn gelukkig verdwijnen. Hopen maar dat het eenmalig was.
Fuck the EBU
pi_219289503
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 23:26 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Troost je, hier gemiddeld tussen 4.00 en 5.00 uur. Al ruim 2 jaar lang en vaker richting 4 uur dan 5 uur. _O-

Damn :o Zo fijn dit topic, 'het kan altijd erger' :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 07:18 schreef Yesse het volgende:
Helemaal overstuur wakker door pijn aan z’n beiden voeten. We hebben geeeen idee wat het was.
Ah wat sneu :{
  dinsdag 18 november 2025 @ 09:41:14 #288
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219290199
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 23:26 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

L. ligt er meestal tussen 19 en 19 30 uur in 's avonds. Maar als hij zeg om 4.20 uur naast ons bed staat is hij klaarwakker. En dan stuitert hij door tot aan het avondeten. We zijn altijd veel en actief buiten.

Zelf heb ik ook weinig slaap nodig, net als mijn moeder. Ik sliep als baby/dreumes/peuter ook relatief weinig en was vroeg wakker. Zal dus wel zo 'horen' :P

Zo'n wekker vind ik persoonlijk zielig. Is hij twee uur op z'n kamer helemaal alleen, die gaat echt niet meer slapen. Lijkt me meer een uitkomst voor ouders dan voor de kinderen.

Bij mij trok het overigens wel wat bij toen ik naar school ging. Dus nog even tot mei volhouden :+
Ik denk dat hier een vrij essentieel punt in zit :D
pi_219291127
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 november 2025 09:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik denk dat hier een vrij essentieel punt in zit :D
Wellicht, maar wat helpt zo'n wekker vraag ik me dan af. Dat het kind een kwartier langer in bed ligt? Dan is het 4.45 uur ipv 4.30 uur.

Die laat je toch geen uur 'liggen' als hij wakker is omdat de wekker nog niet 'wakker' is? Dat vind ik echt zielig, staat los van mijn eigen slaapbehoefte.

Maar dat is ook maar een mening he :+
pi_219291133
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 08:37 schreef Piles het volgende:

[..]
Damn :o Zo fijn dit topic, 'het kan altijd erger' :P
Ach, beter dan het eerste jaar. Toen sliep ik denk ik max 3 uur per nacht. Ik val namelijk ook nogal moeilijk in slaap als ik eenmaal wakker ben :P
En dan eens in de 2-3 weken kon ik lekker doorslapen :Y
pi_219291408
Durf bijna niet te zeggen dat die van ons pas om 8 uur op de kamer staat. "IK BEN WAKKER", roept ze dan. Ja joh, anders zou je niet op onze kamer staan.....
pi_219291450
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 12:26 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Wellicht, maar wat helpt zo'n wekker vraag ik me dan af. Dat het kind een kwartier langer in bed ligt? Dan is het 4.45 uur ipv 4.30 uur.

Die laat je toch geen uur 'liggen' als hij wakker is omdat de wekker nog niet 'wakker' is? Dat vind ik echt zielig, staat los van mijn eigen slaapbehoefte.

Hier ligt ze eigenlijk nooit alleen in de ochtend, want slaapt nog niet door en dan blijft vaak 1 van ons erbij. Het is nu vooral om te zorgen dat als ze om 6u wakker is ze zelf ook weet dat het nog slaaptijd is. Maar we benadrukken ook dat als er iets is ze altijd mag komen of ons roepen, het doel is idd niet om haar alleen op haar kamer te laten wachten totdat het tijd is om op te staan.
pi_219291874
R. komt meestal ergens halverwege de nacht bij ons liggen, vaak heb ik het niet eens in de gaten. :+
En ergens tussen 6.30 en 8.30 wordt ze wakker. Dus op zich luxe, behalve dat het bed eigenlijk aan de krappe kant is voor 3 personen.
  dinsdag 18 november 2025 @ 17:58:34 #294
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219292222
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 12:26 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Die van mij worden meestal tussen 5:30 en 6:00 wakker. Ze slapen samen op een kamer en gaan dan samen spelen. Het doel is vooral ze te leren wanneer het (eigenlijk) tijd is om te slapen en wanneer het tijd is om de dag te beginnen.

Toen de oudste nog alleen sliep ging ze vaak ook gewoon spelen of een boekje lezen op haar kamer.
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')