Oeffff. Dat is echt te vroeg.quote:Op zondag 16 november 2025 19:51 schreef Piles het volgende:
Al bijna 2 weken elke ochtend om 5.30 wakker
Ik vrees voor het middagslaapje
Haha, 6:30 is luxe hier inderdaad. Bijna standaard 5:45/6:00 hier. De pinguin wordt wel "pas" groen om 6:30, en ze weten dat ze tot die groen is stil op hun kamer moeten blijven. Op hun kamer blijven gaat goed, alleen stil zijn nogquote:Op zondag 16 november 2025 20:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja ik vond vóór 6.30 altijd te vroeg. Maar dat voelt nu als luxe
Vanaf welke leeftijd ben je zo'n "wekker" gaan gebruiken?quote:Op zondag 16 november 2025 20:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Haha, 6:30 is luxe hier inderdaad. Bijna standaard 5:45/6:00 hier. De pinguin wordt wel "pas" groen om 6:30, en ze weten dat ze tot die groen is stil op hun kamer moeten blijven. Op hun kamer blijven gaat goed, alleen stil zijn nog
Hoelang duurt het middagslaapje gemiddeld? Je hoeft natuurlijk niet of wel slaapje of geen slaapje te doen. Als er nu 2 uur geslapen wordt in de middag, kan je dat naar anderhalf of 1 uur afbouwen, paar dagen aankijken en dan eventueel verder afbouwen. Plus sommige dagen wel en sommige niet. Dat merk je ook vanzelf als dat nodig is
Vanaf 2 ongeveer. Hoewel ze het nog niet direct begreep toenquote:Op maandag 17 november 2025 15:24 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Vanaf welke leeftijd ben je zo'n "wekker" gaan gebruiken?
R. slaapt ook niet voor 20u hoorquote:Op maandag 17 november 2025 16:33 schreef Bami het volgende:
Arme jullie. Ik vind alles voor 7u vroeg.To be fair slaapt ze dan wel weer ‘pas’ rond 8u,
Troost je, hier gemiddeld tussen 4.00 en 5.00 uur. Al ruim 2 jaar lang en vaker richting 4 uur dan 5 uur.quote:Op zondag 16 november 2025 19:51 schreef Piles het volgende:
Al bijna 2 weken elke ochtend om 5.30 wakker
Ik vrees voor het middagslaapje
Damnquote:Op maandag 17 november 2025 23:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Troost je, hier gemiddeld tussen 4.00 en 5.00 uur. Al ruim 2 jaar lang en vaker richting 4 uur dan 5 uur.
Ah wat sneuquote:Op dinsdag 18 november 2025 07:18 schreef Yesse het volgende:
Helemaal overstuur wakker door pijn aan z’n beiden voeten. We hebben geeeen idee wat het was.
Ik denk dat hier een vrij essentieel punt in zitquote:Op maandag 17 november 2025 23:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Troost je, hier gemiddeld tussen 4.00 en 5.00 uur. Al ruim 2 jaar lang en vaker richting 4 uur dan 5 uur.
L. ligt er meestal tussen 19 en 19 30 uur in 's avonds. Maar als hij zeg om 4.20 uur naast ons bed staat is hij klaarwakker. En dan stuitert hij door tot aan het avondeten. We zijn altijd veel en actief buiten.
Zelf heb ik ook weinig slaap nodig, net als mijn moeder. Ik sliep als baby/dreumes/peuter ook relatief weinig en was vroeg wakker. Zal dus wel zo 'horen'
Zo'n wekker vind ik persoonlijk zielig. Is hij twee uur op z'n kamer helemaal alleen, die gaat echt niet meer slapen. Lijkt me meer een uitkomst voor ouders dan voor de kinderen.
Bij mij trok het overigens wel wat bij toen ik naar school ging. Dus nog even tot mei volhouden
Wellicht, maar wat helpt zo'n wekker vraag ik me dan af. Dat het kind een kwartier langer in bed ligt? Dan is het 4.45 uur ipv 4.30 uur.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik denk dat hier een vrij essentieel punt in zit
Ach, beter dan het eerste jaar. Toen sliep ik denk ik max 3 uur per nacht. Ik val namelijk ook nogal moeilijk in slaap als ik eenmaal wakker benquote:Op dinsdag 18 november 2025 08:37 schreef Piles het volgende:
[..]
DamnZo fijn dit topic, 'het kan altijd erger'
Hier ligt ze eigenlijk nooit alleen in de ochtend, want slaapt nog niet door en dan blijft vaak 1 van ons erbij. Het is nu vooral om te zorgen dat als ze om 6u wakker is ze zelf ook weet dat het nog slaaptijd is. Maar we benadrukken ook dat als er iets is ze altijd mag komen of ons roepen, het doel is idd niet om haar alleen op haar kamer te laten wachten totdat het tijd is om op te staan.quote:Op dinsdag 18 november 2025 12:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wellicht, maar wat helpt zo'n wekker vraag ik me dan af. Dat het kind een kwartier langer in bed ligt? Dan is het 4.45 uur ipv 4.30 uur.
Die laat je toch geen uur 'liggen' als hij wakker is omdat de wekker nog niet 'wakker' is? Dat vind ik echt zielig, staat los van mijn eigen slaapbehoefte.
Maar dat is ook maar een mening he
Die van mij worden meestal tussen 5:30 en 6:00 wakker. Ze slapen samen op een kamer en gaan dan samen spelen. Het doel is vooral ze te leren wanneer het (eigenlijk) tijd is om te slapen en wanneer het tijd is om de dag te beginnen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 12:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wellicht, maar wat helpt zo'n wekker vraag ik me dan af. Dat het kind een kwartier langer in bed ligt? Dan is het 4.45 uur ipv 4.30 uur.
Die laat je toch geen uur 'liggen' als hij wakker is omdat de wekker nog niet 'wakker' is? Dat vind ik echt zielig, staat los van mijn eigen slaapbehoefte.
Maar dat is ook maar een mening he
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |