abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:25:10 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217511759
Welkom bij Het Hardlooptopic!

Of je nou een ultraloper bent die zonder problemen 150 km wegtikt, of je de trap op lopen al als een prestatie ziet--geen zorgen, iedereen mag meedoen. Snel, langzaam, het boeit ons allemaal niet. Zolang je maar beweegt, toch?

Hier delen we ervaringen, soms wat handige tips (of gewoon wat geklaag), en motiveren we elkaar om weer die schoenen aan te trekken. Want ja, elke stap telt... of dat nou naar de koelkast is of door het bos.

Dus doe gezellig mee, het wordt vast "leuk" *O* ~O>

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

-----------------------------------------------------------------------------------

Kijk wie waar wanneer gaat lopen! *O*

En voeg hier je wedstrijden toe aan De Lijst 8-)

-----------------------------------------------------------------------------------
pi_217512875
Leeuwarden HM nog niet uitverkocht

quote:
Inschrijving nog 1️⃣ week geopend!

Je kunt je nog precies één week inschrijven voor LOOP Leeuwarden 2025. Sta jij op zondag 11 mei aan de start van hét hardloop- en wandelevenement van Fryslân?
https://www.loopleeuwarden.frl

twitter

https://x.com/LoopLeeuwarden/status/1917852551220973638

Hardlopen
09:30 uur | Halve marathon
pi_217513471
Die zin komt uit een liedje van Henk Spaan en Harry Vermeegen, en dat liedje gaat dus niet over een hardloper maar over een voetballer.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217514791
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 00:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Die zin komt uit een liedje van Henk Spaan en Harry Vermeegen, en dat liedje gaat dus niet over een hardloper maar over een voetballer.

"Kipchoge moet het hebben van zijn loopvermogen" is ook zo'n open deur anders.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:24:34 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217515864
Door de 500km heen voor dit jaar. Beetje achter op schema voor het jaardoel van 2000 maar dat haal ik nog wel in als de rest van het jaar een beetje volgens planning verloopt.

Vanochtend lekker intervallen gedaan, 10x400m op iets sneller dan 5k pace. Flink pittig maar wel gelukt om de paces te halen, lekker gevoel is dat 8-)
pi_217516330
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:47 schreef valleilijn het volgende:
Door de 500km heen voor dit jaar. Beetje achter op schema voor het jaardoel van 2000 maar dat haal ik nog wel in als de rest van het jaar een beetje volgens planning verloopt.

Vanochtend lekker intervallen gedaan, 10x400m op iets sneller dan 5k pace. Flink pittig maar wel gelukt om de paces te halen, lekker gevoel is dat 8-)
Fijn idd als de intervallen lukken! O+

Ik zit nu op 580 km en had ook 2000 km in een jaar bedacht. 580 km is gemiddeld 32 km/week, en doel was 40 km/week dus ik moet nog wel omhoog. Gaat wel lukken met het opbouwen naar de ultra in september, mits ik niet geblesseerd raak.

Heb jij lange wedstrijden op het programma?
pi_217518183
Over twee weken de halve marathon van Utrecht maar dat is geen goal race, het is vooral opbouw naar het najaar met een paar trailruns van tegen de 30km en de marathon van Amsterdam :)
pi_217518318
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:56 schreef valleilijn het volgende:
Over twee weken de halve marathon van Utrecht maar dat is geen goal race, het is vooral opbouw naar het najaar met een paar trailruns van tegen de 30km en de marathon van Amsterdam :)
Voor mij geldt ongeveer hetzelfde, geen tijdsdoel voor Utrecht en in het najaar de marathon van Eindhoven.
pi_217523334
Strava issues

Ligt bij jullie de verstreken tijd en beweegtijd ook ver uit elkaar?

Wel leuk om eens een tempo van 3:19 per km gemiddeld te zien na je rustig ochtendloopje.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:47:17 #11
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_217524488
Nee hier geeft ie dezelfde tijden aan, wat ook klopt.

Lekker rondje van 12 gedaan vanmorgen. Wel goed opgelet dat ik door m’n neus inademde op sommige stukken, heel veel vliegjes waarvan ik er wel een paar ingeslikt heb :') _O-
pi_217525463
Iemand had m'n waterfles gejat/weggegooid die ik (5 minuten ervoor) had neergelegd op mijn interval rondje :(
pi_217526268
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:41 schreef Evangelion het volgende:
Iemand had m'n waterfles gejat/weggegooid die ik (5 minuten ervoor) had neergelegd op mijn interval rondje :(
100 euro op fatbikejochies 💩
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217526301
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 09:03 schreef Nober het volgende:
Strava issues

Ligt bij jullie de verstreken tijd en beweegtijd ook ver uit elkaar?

Wel leuk om eens een tempo van 3:19 per km gemiddeld te zien na je rustig ochtendloopje.
Gebruik je sporthorloge of gps van je telefoon?
Ik ken meer mensen bij wie gps van de telefoon issues geeft. Die meet "schokkerig" en dan lijkt het stilstaan --> sprint --> stilstaan --> sprint, en het stilstaan haalt Strava uit je activiteit dus dan houd je alleen snel over.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 18:28:50 #15
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217527230
16km trail vandaag was ZWAAR. Had allereerst teveel gegeten gister dus had een blok vlees in mn maag en ten tweede was het heet, ik moet Strava of Garmin Connect nog dubbelchecken, maar het was op momenten 35.2 graden C met en zonder wind. Het was soms een beetje afzien.

Na afloop koffie met een donut gegeten om deze loop wat te verzachten.. pffffff

Eta: Garmin zegt 36 graden max. Ik geloof het zo. Gevoelstemp zal wel een paar graden hoger gelegen hebben, 40 fzo.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_217527856
Mocht er nog iemand twijfelen, de HM van de Singelloop is nu al uitverkocht (1 mei is de inschrijving geopend)
pi_217536381
Lange loop gedaan vanmorgen van iets meer dan 2 uur.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Gebruik je sporthorloge of gps van je telefoon?
Ik ken meer mensen bij wie gps van de telefoon issues geeft. Die meet "schokkerig" en dan lijkt het stilstaan --> sprint --> stilstaan --> sprint, en het stilstaan haalt Strava uit je activiteit dus dan houd je alleen snel over.
Via telefoon inderdaad, via horloge telt de wandelchallenge namelijk niet. Heb strava ook maar even geupdate misschien helpt dat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:06 schreef borrepus het volgende:
Mocht er nog iemand twijfelen, de HM van de Singelloop is nu al uitverkocht (1 mei is de inschrijving geopend)
Gelukkig heb ik de link naar inschrijving op tijd gepost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 mei 2025 @ 17:19:15 #18
472591 Rapporteer-Deze-Gebruiker
Modeluser.
pi_217536606
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:06 schreef borrepus het volgende:
Uit het nieuwsartikel wat @Nober eerder al postte:

quote:
"Evenementen die nooit vol hebben gezeten, zitten nu allemaal vol. Zelfs de kleinere. En ook in een steeds korter tijdsbestek", gaat hij verder. Volgens Artigas zijn mensen bang om er niet bij te kunnen zijn. "Mensen denken: ik schrijf me gewoon in en dan zie ik wel of ik uiteindelijk meedoe. Het begint bijna popconcertachtige vormen aan te nemen, want mensen weten dat ze hun ticket toch wel kwijtraken als ze er vanaf willen."
Dat zou ik persoonlijk dus niet doen.
Als ik mij inschrijf voor een evenement dan wil ik die ook echt lopen.
Natuurlijk kan er altijd wat tussen komen of raak je geblesseerd maar tickets kopen met het idee dan heb ik het maar alvast en anders raak ik het toch wel weer kwijt voelt voor mij niet goed.

Nu moet iemand die echt wil maar te laat is hopen dat hij/zij een ticket kan overnemen van een ander..

Maar goed dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk. :)
  zondag 4 mei 2025 @ 18:13:50 #19
494611 core2duo
pi_217537144
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 18:28 schreef slacker_nl het volgende:
16km trail vandaag was ZWAAR. Had allereerst teveel gegeten gister dus had een blok vlees in mn maag en ten tweede was het heet, ik moet Strava of Garmin Connect nog dubbelchecken, maar het was op momenten 35.2 graden C met en zonder wind. Het was soms een beetje afzien.

Na afloop koffie met een donut gegeten om deze loop wat te verzachten.. pffffff

Eta: Garmin zegt 36 graden max. Ik geloof het zo. Gevoelstemp zal wel een paar graden hoger gelegen hebben, 40 fzo.
Goed bezig! Dat is het echte werk in de warmte en een superprestatie. Waar werd de trail gehouden, en maakt de hitte veel verschil voor je tijd?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 mei 2025 @ 18:44:03 #20
426493 crew  PippenScottie
pi_217537488
Ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht. De verkoper keek me teleurgesteld aan dat ik zo lang met de oude heb rondgelopen.

Heb nu weer fatsoenlijke vering. Vanochtend een rondje mijn schoenen ingelopen. Het gaat inderdaad een stuk sneller zonder extra moeite
My friends all drive horses
De beste bordspellen vind je bij 999 GamesBunq - bank of the freeBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  zondag 4 mei 2025 @ 19:02:09 #21
416758 twist02
twist02
pi_217537649
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 18:28 schreef slacker_nl het volgende:
Zo, da's zeker warm ja... :X
Ik hoop echt dat de zomer hier mee gaat vallen in Nederland :{

quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 11:49 schreef twist02 het volgende:
As. zondag Wings for Life *G* start is om 13.00u dus ben blij dat het dan weer een beetje afkoelt 8-)
Kijken hoelang ik Robert Doornbos en Kjeld Nuis voor kan blijven :D wil mikken op een km of 18-20km
Het weer vandaag was echt prima te doen! 8-)
21,16km aangetikt, dus technisch gezien was dit gewoon even m'n tweede halve marathon :D

Supertof evenement en hele goede sfeer ook! *G*
Al was de rij bij het ophalen van de startnummers wel erg lang...ben benieuwd of iedereen de start nog op tijd gehaald heeft...

En bizar om dan later te horen dat er gewoon 2 verkeersregelaars aangereden zijn... :N
  zondag 4 mei 2025 @ 22:39:15 #22
298849 mignonne
mignonne
pi_217541184
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:19 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]
Uit het nieuwsartikel wat @:Nober eerder al postte:
[..]
Dat zou ik persoonlijk dus niet doen.
Als ik mij inschrijf voor een evenement dan wil ik die ook echt lopen.
Natuurlijk kan er altijd wat tussen komen of raak je geblesseerd maar tickets kopen met het idee dan heb ik het maar alvast en anders raak ik het toch wel weer kwijt voelt voor mij niet goed.

Nu moet iemand die echt wil maar te laat is hopen dat hij/zij een ticket kan overnemen van een ander..

Maar goed dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk. :)
Zou ik ook nooit doen. Maar ik heb wel het idee dat dat echt een kleine minderheid is die zo denkt en inschrijft.
:)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 mei 2025 @ 11:08:22 #23
pi_217545268
Vanochtend een serieus rondje gelopen op mijn nieuwe schoenen. Ik ben bij mijn ouders in Zwolle en ze wonen nog steeds in het huis waar ik geboren ben. Als ik bij ze ben kan ik mijn oude trainingsrondjes nog lopen, langs de Vecht, Wijde Aa en Zwarte Water.

Ik heb een voor mijn gevoel rustig tempo gelopen en kwam behoorlijk fit terug na 47.50 minuten. Ik heb net de afstand gemeten en kwam op 9,2 kilometer uit. Dat is sneller dan 5.10 per km.

Ik hou van nieuwe schoenen O+ Het is altijd net alsof je tijdswaarneming stuk is

Zaterdag viert de lokale parkrun de honderdste editie. We gaan voor een grote opkomst en ik ben van plan om er een dik PR te lopen.
  maandag 5 mei 2025 @ 14:12:05 #24
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217547345
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:13 schreef core2duo het volgende:

[..]
Goed bezig! Dat is het echte werk in de warmte en een superprestatie. Waar werd de trail gehouden, en maakt de hitte veel verschil voor je tijd?
We lopen gewoon over mountain bike trails op Aruba. Er zit geen enkele organisatie achter, behalve een whatsappgroepje.

Uiteraard heeft de hitte invloed op de tijd. We hebben iets meer gewandeld deze keer omdat ik, mede door het blok in mn maag, even helemaal stuk aan het gaan was in de eeste 8km. Daarna hebben we onze route wat aangepast in de hoop wat meer in de wind te kunnen lopen. Er zit altijd een beetje verschil tussen aangezien we op de helft altijd drinken & snacks halen bij de chinees (supermarkt). We hebben er 2:30 over gedaan, zo'n 5-15 min langer dan normaal.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 5 mei 2025 @ 17:31:24 #25
503324 Evangelion
pi_217549017
2 jaar geleden liep ik Leiden Marathon, 718 deelnemers voor de hele. Komend weekend 2300. :X
  maandag 5 mei 2025 @ 18:12:44 #26
494611 core2duo
pi_217549745
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:31 schreef Evangelion het volgende:
2 jaar geleden liep ik Leiden Marathon, 718 deelnemers voor de hele. Komend weekend 2300. :X
De startbewijzen schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond en dat is een goed teken: bewegen is hip, en ook ‘echt’ hardlopen voor een medaille. Heb je nog een streeftijd?

Wat de marathon betredt zit ik vooralsnog sterk tussen wel en niet. Een voorjaarsmarathon in april betekent: in de winter trainen. Dat vereist enorm veel planning, gedoe met laagjes etc. Vaak veel wind, waardoor je bijkans gestudeerd moet hebben om het juiste tempo te kunnen bepalen. Voor de maand mei, zoals de marathon Leiden, is het al een stuk beter qua trainingsperiode.
  maandag 5 mei 2025 @ 18:23:10 #27
503324 Evangelion
pi_217549918
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 18:12 schreef core2duo het volgende:

[..]
De startbewijzen schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond en dat is een goed teken: bewegen is hip, en ook ‘echt’ hardlopen voor een medaille. Heb je nog een streeftijd?

Wat de marathon betredt zit ik vooralsnog sterk tussen wel en niet. Een voorjaarsmarathon in april betekent: in de winter trainen. Dat vereist enorm veel planning, gedoe met laagjes etc. Vaak veel wind, waardoor je bijkans gestudeerd moet hebben om het juiste tempo te kunnen bepalen. Voor de maand mei, zoals de marathon Leiden, is het al een stuk beter qua trainingsperiode.
Nee, gewoon voor de lol. Ik ben nog stijf van de vorige.

Ja al heb je met de marathon zelf dan wel kans dat het bloedheet is.
  maandag 5 mei 2025 @ 18:32:44 #28
494611 core2duo
pi_217550038
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 18:23 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Nee, gewoon voor de lol. Ik ben nog stijf van de vorige.

Ja al heb je met de marathon zelf dan wel kans dat het bloedheet is.
Voor de lol is ook niet onbelangrijk.
Statistisch is de kans niet zo groot (gemiddelde maximumtemperatuur ruim 17 graden), maar vorig jaar was het inderdaad heel warm (tot 25 graden) en werd de 10 km gecancelled. In 2022 liep ik de 10 km in Leiden en toen was het ook warm (24 graden).
  maandag 5 mei 2025 @ 22:10:29 #29
214643 Nober
pi_217552335
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:44 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht. De verkoper keek me teleurgesteld aan dat ik zo lang met de oude heb rondgelopen.

Heb nu weer fatsoenlijke vering. Vanochtend een rondje mijn schoenen ingelopen. Het gaat inderdaad een stuk sneller zonder extra moeite
Welke heb je gekocht?
  dinsdag 6 mei 2025 @ 01:47:23 #30
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217553446
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:44 schreef PippenScottie het volgende:
Hoe oud zijn of waren ze dan?
Bekijk het streamingaanbod van PrimevideoBekijk het streamingaanbod van PrimevideoKnab - Jouw online bank
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 mei 2025 @ 10:58:16 #31
pi_217555593
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 22:10 schreef Nober het volgende:

[..]
Welke heb je gekocht?
Mizuno Wave Rider 28.

Ik zit die nu online te bekijken en ik zie dat ik echt veel te veel heb betaald voor mijn schoenen. Ik kreeg wel de hele treatment met filmpjes maken, voetscan en zo.

De oude schoenen waren zeker vijf jaar oud
  dinsdag 6 mei 2025 @ 12:05:19 #32
55666 Nijna
pi_217556306
Hoe doe je 5 jaar met je schoenen?
Ik heb vorig jaar na een jaar nieuwe gekocht omdat ik klachten kreeg, die met nieuwe schoenen (meer demping neem ik aan) als sneeuw voor de zon verdwenen. En ik loop echt niet superveel.

Tot nu toe bij intersport geweest voor schoenen, ook opgemeten enzo. Maar ik zou graag eens naar een winkel met een wat groter assortiment. Iemand tips voor regio Drenthe? Groningen mag ook.
Fake it till you make it...
  dinsdag 6 mei 2025 @ 12:14:48 #33
399750 Tele6
pi_217556406
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 12:05 schreef Nijna het volgende:
Ik heb vorig jaar na een jaar nieuwe gekocht omdat ik klachten kreeg, die met nieuwe schoenen (meer demping neem ik aan) als sneeuw voor de zon verdwenen. En ik loop echt niet superveel.

Tot nu toe bij intersport geweest voor schoenen, ook opgemeten enzo. Maar ik zou graag eens naar een winkel met een wat groter assortiment. Iemand tips voor regio Drenthe? Groningen mag ook.
Sommige schoenen zijn wel een stuk taaier dan andere. Ik heb jaren op een paar Asics GT-2000 gelopen, en gebruik ze inmiddels al jaren als wandelschoenen. Terwijl ik Brooks Adrenaline had die na een jaar zo uitgelopen waren dat het een blarenfestijn werd.

Ik ken geen hardloopwinkel in jouw regio, sorry!
Misschien zit er een vestiging van Runnersworld of Run2day in de buurt?
Heb je recent aan wedstrijden meegedaan? Soms kan je met je startnummer ergens korting krijgen.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 12:37:27 #34
55666 Nijna
pi_217556633
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 12:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Sommige schoenen zijn wel een stuk taaier dan andere. Ik heb jaren op een paar Asics GT-2000 gelopen, en gebruik ze inmiddels al jaren als wandelschoenen. Terwijl ik Brooks Adrenaline had die na een jaar zo uitgelopen waren dat het een blarenfestijn werd.

Ik ken geen hardloopwinkel in jouw regio, sorry!
Misschien zit er een vestiging van Runnersworld of Run2day in de buurt?
Heb je recent aan wedstrijden meegedaan? Soms kan je met je startnummer ergens korting krijgen.
Ik zie in Assen een Run2day en in Hoogeveen zit een andere winkel die blijkbaar ook hardloopschoenen verkoopt.
De wedstrijd waar ik aan mee heb gedaan, daar kreeg ik een bon van Intersport ;) .

Iemand nog tips voor brede schoenen.
Ik heb de mizuno wave sky 6 en nu 7 gehad. Ik heb het idee dat de 7 ietsje breder is (of ze rekken beter mee).
Deze zaten, van de schoenen die ik aan heb gehad, het best. Maar ik hoop ergens dat er schoenen zijn die lekkerder zitten.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 12:56:01 #35
214643 Nober
pi_217556816
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 10:58 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Mizuno Wave Rider 28.

Ik zit die nu online te bekijken en ik zie dat ik echt veel te veel heb betaald voor mijn schoenen. Ik kreeg wel de hele treatment met filmpjes maken, voetscan en zo.

De oude schoenen waren zeker vijf jaar oud
Laatst was er ook al een user die niet de nieuwste versie van een hardloopschoen had gekocht maar uiteindelijk wel heeft kunnen ruilen.

Ik rouleer met schoenen en gebruik dus meerdere paren aangezien de foam ook moet herstellen van een loopje.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 mei 2025 @ 13:42:20 #36
pi_217557147
Je weet nooit wie dit allemaal leest

Zaterdag heeft mijn lokale parkrun (Alkmaar) de honderdste editie.
Wij hopen op een record opkomst. We bieden zelfs een brunch of sorts aan.
Dus woon je in de buurt? Kom een keertje langs

https://www.rodi.nl/alkma(...)rdste-editie-parkrun
  dinsdag 6 mei 2025 @ 13:47:57 #37
503324 Evangelion
pi_217557183
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:42 schreef PippenScottie het volgende:

2early4me
(ook niet in de buurt)
  dinsdag 6 mei 2025 @ 14:06:40 #38
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_217557343
quote:

Heh, grappig.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 6 mei 2025 @ 17:12:39 #39
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217559013
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 12:05 schreef Nijna het volgende:
Ik loop nu ook op pattas die ouder zijn dan 5 jaar. Garmin Connect zegt 2019. En ze lopen nog steeds heerlijk. Ik heb er net nog een leurige 9km mee gelopen.

Heb Brooks schoenen weggedaan omdat mm tenen zichtbaar waren door de mesh heen. Toen moest ik ze wel wegdoen, maar ze liepen heerlijk.. die waren 9 jaar oud.

Ik geloof duidelijk niet in de schoenen gaan max x km lang mee.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 18:15:46 #40
399750 Tele6
pi_217559520
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 17:12 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Ik loop nu ook op pattas die ouder zijn dan 5 jaar. Garmin Connect zegt 2019. En ze lopen nog steeds heerlijk. Ik heb er net nog een leurige 9km mee gelopen.

Heb Brooks schoenen weggedaan omdat mm tenen zichtbaar waren door de mesh heen. Toen moest ik ze wel wegdoen, maar ze liepen heerlijk.. die waren 9 jaar oud.

Ik geloof duidelijk niet in de schoenen gaan max x km lang mee.
Ik vind 't op trails ook wel anders dan op de weg. Op trail loop ik ook gewoon vrolijk op 8 jaar oude schoenen. Ze zitten nog lekker en de grond dempt wel. Mijn kleine tenen steken er half uit, maar ik krijg er geen blaren in dus het zal wel.
Maar als ik op dat soort schoenen op de weg ga lopen, heb ik meteen overal pijn. :P
Zavvi - Fandom en GeekgearDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlBig Fish Games
  dinsdag 6 mei 2025 @ 18:17:20 #41
399750 Tele6
pi_217559531
quote:

Beetje uit de richting voor mij helaas. Wel heel leuk! Ik zie op de reddit over parkrun telkens mensen mopperen dat er te veel mensen meedoen aan "hun" parkrun dus fijn gezellig dat jullie juist meer mensen uitnodigen O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 mei 2025 @ 18:33:33 #42
pi_217559645
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:17 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Beetje uit de richting voor mij helaas. Wel heel leuk! Ik zie op de reddit over parkrun telkens mensen mopperen dat er te veel mensen meedoen aan "hun" parkrun dus fijn gezellig dat jullie juist meer mensen uitnodigen O+
Waar mopperen die mensen dan? Bushy Park kan ik me voorstellen
  dinsdag 6 mei 2025 @ 22:02:38 #43
399750 Tele6
pi_217561681
Goede intervallen gelopen, garmin vindt m'n vo2max eindelijk Uitstekend ipv Goed *G*
  dinsdag 6 mei 2025 @ 22:02:56 #44
399750 Tele6
pi_217561686
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:33 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Waar mopperen die mensen dan? Bushy Park kan ik me voorstellen
De namen zeggen me niet zo veel :@
  dinsdag 6 mei 2025 @ 23:00:06 #45
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217562546
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vind 't op trails ook wel anders dan op de weg. Op trail loop ik ook gewoon vrolijk op 8 jaar oude schoenen. Ze zitten nog lekker en de grond dempt wel. Mijn kleine tenen steken er half uit, maar ik krijg er geen blaren in dus het zal wel.
Maar als ik op dat soort schoenen op de weg ga lopen, heb ik meteen overal pijn. :P
Ik loop ook op de weg hoor. Ik liep zelfs mn trails met wegschoenen. Maar dat vond mn runbuddy niet ok. Dus had ie schoenen voor me gekocht in de VS :D
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:24:28 #46
503324 Evangelion
pi_217573969
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 18:32 schreef core2duo het volgende:

[..]
Voor de lol is ook niet onbelangrijk.
Statistisch is de kans niet zo groot (gemiddelde maximumtemperatuur ruim 17 graden), maar vorig jaar was het inderdaad heel warm (tot 25 graden) en werd de 10 km gecancelled. In 2022 liep ik de 10 km in Leiden en toen was het ook warm (24 graden).

RIP
(ik ga niet voluit dus vind het wel lekker - jammer dat ze de start vervroegd hebben)
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:38:00 #47
326191 valleilijn
pi_217574596
Bah, ik heb toch gewoon weer best wat last van mn pees deze week, nadat het een paar weken echt een stuk beter aan het gaan was ;( voorlopig voor de zekerheid maar even alles wat op interval of tempo lijkt in de koelkast.

Dan was mn spierscheuring vorig jaar toch een stuk overzichtelijker qua proces, die spier was op een gegeven moment gewoon weer genezen en belastbaar zonder terugslag.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:24:19 #48
494611 core2duo
pi_217577141
quote:
6s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:24 schreef Evangelion het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
RIP
(ik ga niet voluit dus vind het wel lekker - jammer dat ze de start vervroegd hebben)
Ik zie het:
https://marathon.nl/leiden-marathon-vervroegt-starttijden/

Dit was in oktober 2024 al besloten vanwege mogelijke warmte, waarbij de marathon om 9 uur begint. Lastig voor mensen die met de trein komen.

Ik begrijp de keuze. Er is geen volk dat zo slecht met warmte kan omgaan als wij. Veel media-aandacht voor hittestress. Dit jaar pakt het in de basis goed uit omdat er warm weer wordt verwacht.

Het is dat ik in Jakarta ben geboren. Als het 7 graden is met windkracht 5... dan vind ik 1500 meter al ver 😂
  donderdag 8 mei 2025 @ 22:28:05 #49
506497 Tracksmith
pi_217580600
Een goede en terechte beslissing van de organisatie.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 01:51:12 #50
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217581880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:38 schreef valleilijn het volgende:
Bah, ik heb toch gewoon weer best wat last van mn pees deze week, nadat het een paar weken echt een stuk beter aan het gaan was ;( voorlopig voor de zekerheid maar even alles wat op interval of tempo lijkt in de koelkast.

Dan was mn spierscheuring vorig jaar toch een stuk overzichtelijker qua proces, die spier was op een gegeven moment gewoon weer genezen en belastbaar zonder terugslag.
Wat heb je gescheurd? Ik heb een gescheurde kuit gehad een paar jaar geleden duurde redelijk lang voor ik weer lekker kon sporten. Tijdens het herstel voelde ik plots weer een pijntje wat bizar veel leek op een herhaling. Ben gelijk gestopt en ben toen weer vanaf nul begonnen. Inmiddels ruim 2 jaar klachtvrij.

Succes met het herstel!

Vandaag best lekker gelopen met een mattie van me. 11km met 32 graden, max 34 (omdat jullie allemaal zeggen dat het warm is in NL kan lekker meedoen ;))

Zondag gaan we denk ik ergens tussen de 16 en 21 km trailen. Dat zal een loopje van denk ik 3 uur worden. Tis de laatste dagen wat warmer dan gebruikelijk, dus vermoed dat we de 36 weer gaan aantikken.
Zavvi - Fandom en GeekgearDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesDe beste bordspellen vind je bij 999 Games
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:00:23 #51
326191 valleilijn
pi_217583246
Scheur in mn quadriceps, eind september vorig jaar. Na vier weken zat er weer genoeg beweging in dat ik op lage intensiteit op de crosstrainer kon en beginnen met krachttraining, na acht weken weer gaan hardlopen. Wel heel rustig begonnen met loopjes van 3-4km met stukken wandelen er in, sindsdien geen klachten meer in die spier gehad.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 06:59:38 #52
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217590970
Ik heb mezelf de ultieme hardloopcap voor Fok!kers cadeau gedaan. Kom op nerds! *O*

F means you're fucked
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 mei 2025 @ 11:38:22 #53
pi_217592551
We hadden een zeer aardige opkomst voor onze honderdste parkrun. Ik ga er net weg met een volle buik van de brunch.

Lopen ging ook prima. Dit was de eerste officiële run op mijn nieuwe schoenen. Ik heb mijn PR verbeterd van 24.20 naar 23.44. Grappig dat je dan opeens loopt tussen mensen die je normaal alleen bij de start ziet.

Als ik vanaf nu nog sneller wil zal het vooral moeten komen door af te vallen. Daar is nog best wat ruimte :)
  zaterdag 10 mei 2025 @ 12:56:06 #54
503324 Evangelion
pi_217593117
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:38 schreef PippenScottie het volgende:
Als ik vanaf nu nog sneller wil zal het vooral moeten komen door af te vallen. Daar is nog best wat ruimte
Je bent toch net pas weer begonnen? Nog genoeg verbetering mogelijk met trainen dus.
Niet dat afvallen een slecht idee is. :P
  zaterdag 10 mei 2025 @ 18:07:49 #55
326191 valleilijn
pi_217594873
Ja gewoon trainen voor een 5km als je sneller wil worden op de 5km, niet zo ingewikkeld.

Op zoek naar een paartje schoenen voor erbij zag ik dat Run2Day best wat Vaporfly 3s in de aanbieding heeft voor 190 euro, doe er je voordeel mee :9
  zondag 11 mei 2025 @ 04:23:10 #56
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217597657
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 01:51 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Wat heb je gescheurd? Ik heb een gescheurde kuit gehad een paar jaar geleden duurde redelijk lang voor ik weer lekker kon sporten. Tijdens het herstel voelde ik plots weer een pijntje wat bizar veel leek op een herhaling. Ben gelijk gestopt en ben toen weer vanaf nul begonnen. Inmiddels ruim 2 jaar klachtvrij.

Succes met het herstel!
En dan weet ik vandaag mn andere kuit iig te verrekken. Denk dat ik een lichte calf sprain hebt opgelopen bij beach tennis. Dus morgen niet lopen en even flink wat rust pakken in de komende dagen. Hopelijk herstelt het binnen 4 weken want dan is mn HM... Fingers crossed.
  zondag 11 mei 2025 @ 14:20:46 #57
503324 Evangelion
pi_217600275
Leiden Marathon vrij vlak gelopen in 2:53 (tweede helft 1 minuut langzamer dan de eerste) voor de "fun", ging wel prima dus, tweede helft fokking warm.
Wel een stukje sneller dan gepland en dus ook meer kapot dan gepland (laatste 8k waren zwaar). Maar het conservatieve plan ging natuurlijk na 1km weer uit het raam.

4 weken geleden 2:47 in Brussel/Leuven met een dikke positieve split, daar was ik wel ziek van. Deels zelfoverschatting en deels veel gemene heuvels.

Een marathon is toch leuker als je pas de laatste 8k dood wilt wilt uitstappen in plaats van de laatste 21k. :+

Leiden genot _O_
  zondag 11 mei 2025 @ 14:24:03 #58
503324 Evangelion
pi_217600329
Lig nu wel op bed met 24 graden buiten ;(
  zondag 11 mei 2025 @ 14:42:18 #59
494611 core2duo
pi_217600586
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 14:20 schreef Evangelion het volgende:
Leiden Marathon vrij vlak gelopen in 2:53 (tweede helft 1 minuut langzamer dan de eerste) voor de "fun", ging wel prima dus, tweede helft fokking warm.
Wel een stukje sneller dan gepland en dus ook meer kapot dan gepland (laatste 8k waren zwaar). Maar het conservatieve plan ging natuurlijk na 1km weer uit het raam.

4 weken geleden 2:47 in Brussel/Leuven met een dikke positieve split, daar was ik wel ziek van. Deels zelfoverschatting en deels veel gemene heuvels.

Een marathon is toch leuker als je pas de laatste 8k dood wilt wilt uitstappen in plaats van de laatste 21k. :+

Leiden genot _O_
Gefeliciteerd met je superprestatie! 2:53 is een zeer snelle tijd.
En mooi dat je tenminste een tijd hebt. In Leeuwarden hebben veel mensen een DNF of een DNS op hun naam staan. Evenement stilgelegd wegens te hoge druk op de medische zorg.
  zondag 11 mei 2025 @ 15:14:39 #60
459857 ok01
pi_217600992
quote:

Leiden genot _O_
Zo dan _O_

Kom ik aan met mn 13 km. Heb me zelden zo gebroken en voldaan tegelijkertijd gevoeld
Voordelig uit? Ticketveiling.nlDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlZoek je mobiel op gsmweb
  zondag 11 mei 2025 @ 16:48:44 #61
416758 twist02
twist02
pi_217602283
quote:
Super netjes! ^O^

Wel heftig om te lezen; zowel in Leiden als Leeuwarden deelnemers moeten reanimeren... :{ (en in Leeuwarden mocht het in één geval zelfs niet meer baten ;( ).
  zondag 11 mei 2025 @ 17:57:48 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217602957
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 14:42 schreef core2duo het volgende:
Gefeliciteerd met je superprestatie! 2:53 is een zeer snelle tijd.
En mooi dat je tenminste een tijd hebt. In Leeuwarden hebben veel mensen een DNF of een DNS op hun naam staan. Evenement stilgelegd wegens te hoge druk op de medische zorg.
quote:
Deelnemer van LOOP Leeuwarden overleden; evenement stilgelegd

Een deelnemer aan de halve marathon van de LOOP Leeuwarden is vanmiddag overleden. Dat meldt de organisatie. De hardloper werd op 75 meter van de streep onwel. Hulpdiensten hebben nog geprobeerd om de man te reanimeren, maar dat mocht niet meer baten.

De 5 en 10 kilometer die later op de middag stonden gepland, zijn geschrapt. Door het zonnige weer en de warmte werden diverse mensen onwel. De druk op de EHBO-posten werd daardoor te groot.

De organisatie van de LOOP Leeuwarden over het overlijden van een van de deelnemers
De organisatie vond het daarom niet meer verantwoord om door te gaan met het evenement.

Warm weer

Het was in Leeuwarden zondag meer dan twintig graden. Tijdens de halve marathon werden hardlopers gekoeld met sponzen en ijs.

Volgens de organisatie zijn de deelnemers van tevoren op basis van de weerberichten ook gewaarschuwd om preventieve maatregelen te nemen.

"We betreuren dat een van de incidenten zo is afgelopen", zegt Jochem van Weelie van de organisatie. "Je weet dat het kan gebeuren, maar dan schrik je toch. Het is verdrietig. We leven mee met de nabestaanden."

De LOOP is een populair sportevenement. Er zouden zo'n 10.000 mensen meedoen aan de wedstrijd.
Omrop Fryslan
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 mei 2025 @ 18:16:36 #63
pi_217603135
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 15:14 schreef ok01 het volgende:

[..]
Zo dan _O_

Kom ik aan met mn 13 km. Heb me zelden zo gebroken en voldaan tegelijkertijd gevoeld
Daar hoeven er nog maar 8 bij. Maar het gaat je lukken! _O_
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 mei 2025 @ 18:17:55 #64
pi_217603152
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Omrop Fryslan
Het is sowieso tragisch, maar dat het op 75 meter van de meet gebeurt maakt het toch extra cru :{
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 mei 2025 @ 18:19:36 #65
pi_217603174
De mascotte van onze parkrun, een kerel van 78 jaar, heeft gisteren de marathon van Leiden gewandeld en heeft vandaag de halve gerend.

Dit zijn wel life goals hoor :s)
  zondag 11 mei 2025 @ 19:13:05 #66
92735 Sport_Life
pi_217603753
Vandaag ook marathon Leiden gelopen, helaas geen tijd gehad om te trainen (behalve af en toe 10km) , was ook wel erg zwaar. Uiteindelijk 3u55 gefinisht, voor mij is er dan weinig lol aan op de eerste 20km na dan.
Volgende keer ga ik niet starten als ik niet getraind ben.
  zondag 11 mei 2025 @ 19:43:02 #67
506497 Tracksmith
pi_217603980
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:17 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Het is sowieso tragisch, maar dat het op 75 meter van de meet gebeurt maakt het toch extra cru :{
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat reanimaties vooral in de laatste kilometer van de (halve) marathon plaatsvinden.
  zondag 11 mei 2025 @ 20:36:28 #68
494611 core2duo
pi_217604634
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:13 schreef Sport_Life het volgende:
Vandaag ook marathon Leiden gelopen, helaas geen tijd gehad om te trainen (behalve af en toe 10km) , was ook wel erg zwaar. Uiteindelijk 3u55 gefinisht, voor mij is er dan weinig lol aan op de eerste 20km na dan.
Volgende keer ga ik niet starten als ik niet getraind ben.
Wow, daar kan ik alleen maar van dromen. Helemaal fris en fruitig aan de start, geen kans op blessures tijdens de training. Zeer snelle tijd als je quasi-ongetraind bent. Heb je geen last van je spieren en gewrichten na zo’n zware inspanning? Gefeliciteerd met het uitlopen van de marathon trouwens!

Zelf loop ik met relatief weinig training een halve uit. In de winter lopen is niet mijn specialiteit. 52 km gelopen in januari, 77 km in februari en op 9 maart de halve van Parijs in een redelijke tijd uitgelopen (1:50:08).
  zondag 11 mei 2025 @ 20:39:39 #69
92735 Sport_Life
pi_217604651
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:36 schreef core2duo het volgende:

[..]
Wow, daar kan ik alleen maar van dromen. Helemaal fris en fruitig aan de start, geen kans op blessures tijdens de training. Zeer snelle tijd als je quasi-ongetraind bent. Heb je geen last van je spieren en gewrichten na zo’n zware inspanning? Gefeliciteerd met het uitlopen van de marathon trouwens!
Ik bedoel geen specifieke marathon voorbereiding, afgelopen najaar nog een marathon gelopen waar ik wel voor had getraind (eindtijd 3:24 bij ongeveer 18 graden).
Ben geen talent en leeftijd speelt ook parten denk ik (39, niet oud , ook niet jong).
  zondag 11 mei 2025 @ 21:45:56 #70
494611 core2duo
pi_217605230
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:39 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik bedoel geen specifieke marathon voorbereiding, afgelopen najaar nog een marathon gelopen waar ik wel voor had getraind (eindtijd 3:24 bij ongeveer 18 graden).
Ben geen talent en leeftijd speelt ook parten denk ik (39, niet oud , ook niet jong).
Dat maakt het verschil, dan heb je marathonervaring om op te bouwen. Duurvermogen raakt men niet zomaar kwijt.
Leeftijd hakt er inderdaad flink bij in. Ik ben inmiddels 45. Mijn eerste halve marathon liep ik in 2005 in 1:41:54 (er waren al tijdmetingen). Maar ik ben al blij dat ik nog kan hardlopen, dat is niet iedereen gegeven.
AliExpress - die hebben ALLES!De beste bordspellen vind je bij 999 GamesBonprix
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 mei 2025 @ 22:19:42 #71
pi_217605493
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 21:45 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dat maakt het verschil, dan heb je marathonervaring om op te bouwen. Duurvermogen raakt men niet zomaar kwijt.
Leeftijd hakt er inderdaad flink bij in. Ik ben inmiddels 45. Mijn eerste halve marathon liep ik in 2005 in 1:41:54 (er waren al tijdmetingen). Maar ik ben al blij dat ik nog kan hardlopen, dat is niet iedereen gegeven.
Dat laatste is wel waar. Gezondheid heb je deels wel in de hand, maar het wordt wel echt een afvalrace op een gegeven moment :{
  maandag 12 mei 2025 @ 14:19:50 #72
166143 George_of_the_Jungle
pi_217609886
Hardlopen gaat hier nog steeds de goede kant op, net als het gewicht (na een paar weken op een plateau te hebben gezeten, ruim 12kg kwijt inmiddels). Afgelopen weken met de lange duurloop de 15km aangetikt, en zag dat de geschatte critical sinds januari ruim een half minuut sneller per km, en sinds april zo'n 15 sec. Sinds april wat intervallen gaan doen, en merk dat wel. Haal alle intervallen goed, en dat voelt ook wel lekker, en geen last van pijntjes (die voorheen dus echt wel gerelateerd waren aan mijn gewicht).
  maandag 12 mei 2025 @ 18:40:53 #73
298849 mignonne
mignonne
pi_217612060
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hardlopen gaat hier nog steeds de goede kant op, net als het gewicht (na een paar weken op een plateau te hebben gezeten, ruim 12kg kwijt inmiddels). Afgelopen weken met de lange duurloop de 15km aangetikt, en zag dat de geschatte critical sinds januari ruim een half minuut sneller per km, en sinds april zo'n 15 sec. Sinds april wat intervallen gaan doen, en merk dat wel. Haal alle intervallen goed, en dat voelt ook wel lekker, en geen last van pijntjes (die voorheen dus echt wel gerelateerd waren aan mijn gewicht).
Klinkt goed!! Goede berichten.
Fijn dat je lijf je dan zo'n positieve bevestiging geeft.
  maandag 12 mei 2025 @ 20:36:07 #74
494611 core2duo
pi_217613562
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:19 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Dat laatste is wel waar. Gezondheid heb je deels wel in de hand, maar het wordt wel echt een afvalrace op een gegeven moment :{
Blessures. Ik zie het in mijn omgeving: mensen die vanwege overbelasting helaas jaren niet of helemaal nooit meer kunnen hardlopen. Terwijl ze daarvoor marathons hebben gelopen. Dat hoop ik te kunnen voorkomen.
  maandag 12 mei 2025 @ 21:16:16 #75
503324 Evangelion
pi_217613945
Marathon gelopen, helemaal gekookt, nieuwsberichten over reanimaties.
Garmin be like: -2% warmteacclimatisatie.
  woensdag 14 mei 2025 @ 13:31:39 #76
416758 twist02
twist02
pi_217630494
Voor geïnteresseerden: inschrijving voor Eindhoven is open! *G*

Net ingeschreven voor m'n eerste hele marathon...eng! :D O+
  woensdag 14 mei 2025 @ 15:03:57 #77
138015 En1gma
pi_217631083
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:31 schreef twist02 het volgende:

Ik ook, maar voor mij dan m'n 2e na Rotterdam vorig jaar.
  woensdag 14 mei 2025 @ 15:36:15 #78
138015 En1gma
pi_217631285
Ik heb wel een mening over die stapsgewijs oplopende inschrijfkosten trouwens, ik heb ¤90,- betaald en nu zijn ze voor ¤110,- te koop. De halve voor ¤55,-
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:04:29 #79
503324 Evangelion
pi_217631466
quote:
13s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:36 schreef En1gma het volgende:
Ik heb wel een mening over die stapsgewijs oplopende inschrijfkosten trouwens, ik heb ¤90,- betaald en nu zijn ze voor ¤110,- te koop. De halve voor ¤55,-
Per datum snap ik het nog een beetje, maar per aantal verkochte nummer slaat nergens op idd.
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:37:25 #80
214643 Nober
pi_217631706
55 euro is te duur ik betaalde 32 euro in 2023, Amsterdam was 42,50 euro aankomende oktober.

Toen was de organisatie nog niet in handen van Golazo.

[ Bericht 26% gewijzigd door Nober op 14-05-2025 18:15:42 ]
Zavvi - Fandom en GeekgearAliExpress - die hebben ALLES!Fiverr - alle diensten vanaf 5 piek
  woensdag 14 mei 2025 @ 17:13:13 #81
258291 Kapt-Ruigbaard
Kitty-choke
pi_217632014
quote:

Nu pas? :D
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 14 mei 2025 @ 19:42:35 #82
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_217633423
Zo vanmiddag nieuw paartje schoenen gekocht, New Balance deze keer.

Nu nog eens kijken voor een ‘snellere’ schoen. Toch wel nieuwsgierig daarnaar.
  woensdag 14 mei 2025 @ 20:36:13 #83
494611 core2duo
pi_217634504
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 21:16 schreef Evangelion het volgende:
Marathon gelopen, helemaal gekookt, nieuwsberichten over reanimaties.
Garmin be like: -2% warmteacclimatisatie.
Het was die zondag inderdaad erg warm, knappe prestatie. Vreemd dat je -2% hebt op warmteacclimatisatie. Die algoritmes van Garmin, kunnen die ook averechts werken?

Gelukkig heb je de marathon kunnen uitlopen. Door de uitgebreide media-aandacht als er extra medische inzet nodig blijkt te zijn, strenge hitteprotocollen en een cultuur waarin we risico’s zoveel mogelijk willen beperken had de loop in theorie kunnen worden afgelast. Dit is iets waar ik me wel enige zorgen over maak. Ik heb nog altijd het gevoel dat men in Nederland moeilijker doet dan in omringende landen.
  woensdag 14 mei 2025 @ 20:46:48 #84
503324 Evangelion
pi_217634709
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:36 schreef core2duo het volgende:

[..]
Het was die zondag inderdaad erg warm, knappe prestatie. Vreemd dat je -2% hebt op warmteacclimatisatie. Die algoritmes van Garmin, kunnen die ook averechts werken?

Gelukkig heb je de marathon kunnen uitlopen. Door de uitgebreide media-aandacht als er extra medische inzet nodig blijkt te zijn, strenge hitteprotocollen en een cultuur waarin we risico’s zoveel mogelijk willen beperken had de loop in theorie kunnen worden afgelast. Dit is iets waar ik me wel enige zorgen over maak. Ik heb nog altijd het gevoel dat men in Nederland moeilijker doet dan in omringende landen.
Bij de start was het 16 graden en toen ik klaar was 21 graden (volgens mijn weerapp). Maar het was hard aan het stijgen. Een half uur later was het 24 graden.
Iemand hier zei dat Garmin begint met warmteacclimatisatie-punten vanaf 22 graden. Dat kan dus wel kloppen.
Ik weet niet of dat de starttemperatuur is of dat hij naar de hele activiteit kijkt.

Het is niet belangrijk maar het voelt toch een beetje stom. :(

Ik kreeg ook krampspasmes in mijn kuit terwijl ik nooit kramp heb. Zal wel door het zweten komen.
  woensdag 14 mei 2025 @ 21:18:12 #85
416758 twist02
twist02
pi_217635265
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Nu pas? :D
Jep, sinds vanmiddag.
Ik kan het weten, want zat die pagina al sinds maandag te refreshen :') (had ergens gelezen dat-ie mogelijk maandag open zou gaan)

Dikke mazzel gehad ook, want ik keek echt 3 minuten voordat op social media werd gedeeld dat-ie openstond, dus was er lekker op tijd bij 8-)

quote:
Dat vond ik dus ook ja...ik had me maanden geleden al ingeschreven voor de 'interesselijst', zodat je een mailtje kreeg wanneer de inschrijving openging. Maar die kwam dus pas 5 kwartier later, toen je al ¤110 moest betalen :{

Blij dat ik zo neurotisch zat te checken dus _O-
  donderdag 15 mei 2025 @ 08:24:03 #86
494611 core2duo
pi_217638376
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:37 schreef Nober het volgende:
55 euro is te duur ik betaalde 32 euro in 2023, Amsterdam was 42,50 euro aankomende oktober.

Toen was de organisatie nog niet in handen van Golazo.
De tickets voor de Amsterdam HM zijn al lang uitverkocht. Misschien hebben ze in Eindhoven wel gedacht: weer een concurrent minder, en dat in de ticketprijzen verwerkt.
  donderdag 15 mei 2025 @ 09:57:34 #87
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217639009
quote:

Eindhoven is fijn, het publiek draagt je de finish over O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 15 mei 2025 @ 09:57:49 #88
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217639012
quote:
Dat is de invloed van Golazo.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 15 mei 2025 @ 12:01:35 #89
214643 Nober
pi_217640407
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 08:24 schreef core2duo het volgende:

[..]
De tickets voor de Amsterdam HM zijn al lang uitverkocht. Misschien hebben ze in Eindhoven wel gedacht: weer een concurrent minder, en dat in de ticketprijzen verwerkt.
Amsterdam komt de week na het evenement alweer met de inschrijving, maar Eindhoven is dus duurder dan Amsterdam. En daarmee de duurste halve marathon van Nederland. CPC Loop Den Haag is 'maar' 41 euro.
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:04:21 #90
288731 kalinhos
pi_217643626
Hardlopen wordt ook gewoon populair he. Hier bij mij in de regio had je gisteren de Verkerkloop, die was al 2 weken vantevoren uitverkocht. Eind juni heb je de Wantijrun, die is nu al uitverkocht. Dat was een paar jaar geleden pas op de dag zelf.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Voordelig uit? Ticketveiling.nlBoek goedkoper bij booking.comF1 Store - Voor al je F1 Gear
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:05:49 #91
288731 kalinhos
pi_217643638
Wel zijn deze weken echt top qua zomeravondwedstrijdjes van 5-10-16km :D

Ik ben de laatste 2 weken van juni op Madeira, kdenk misschien is er ergens nog een wedstrijdje….blijkt dat alles ongeveer of tot begin mei, of vanaf begin oktober pas weer is :N
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 15 mei 2025 @ 20:25:34 #92
503324 Evangelion
pi_217644484
Hardloopevenementen die de foto's alleen op facebook zetten zijn wel irritant.
Zuckerberg blockt steeds mijn (fake) accounts en als je niet ingelogd ben kan je ook bijna niks zien.
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:05:30 #93
138015 En1gma
pi_217647042
Marathon Eindhoven is uitverkocht. :7
  vrijdag 16 mei 2025 @ 08:01:10 #94
156629 F_r
pi_217650988
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:05 schreef En1gma het volgende:
Marathon Eindhoven is uitverkocht. :7
Echt heel snel.
Mijn man had wel de ambitie voor de hele die heeft zich nu dus ingeschreven voor de halve.
Ik heb mezelf ingeschreven voor de 10.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 08:27:35 #95
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217651123
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:05 schreef kalinhos het volgende:
Wel zijn deze weken echt top qua zomeravondwedstrijdjes van 5-10-16km :D

Ik ben de laatste 2 weken van juni op Madeira, kdenk misschien is er ergens nog een wedstrijdje….blijkt dat alles ongeveer of tot begin mei, of vanaf begin oktober pas weer is :N
Anders wordt het daar ook te warm, vrees ik. Moet je niet willen.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:04:36 #96
60131 CaLeX
HEY!
pi_217652624
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:01 schreef F_r het volgende:

[..]
Echt heel snel.
Mijn man had wel de ambitie voor de hele die heeft zich nu dus ingeschreven voor de halve.
Ik heb mezelf ingeschreven voor de 10.
Volgens mij kan je gewoon gaan trainen voor de hele, er komen massaal nog startnummers online de weken voor de start
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:08:00 #97
156629 F_r
pi_217652647
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:04 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Volgens mij kan je gewoon gaan trainen voor de hele, er komen massaal nog startnummers online de weken voor de start
Ik heb geen ambitie voor de hele. Nou ja gezondheid technisch is het lastig.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:12:12 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217652681
Via het bedrijf weer ingeschreven voor de Dam tot Damloop. Lekker vroeg starten :)
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:37:59 #99
326191 valleilijn
pi_217652877
Had nieuwe schoenen besteld, heeft PostNL mn pakketje kwijtgemaakt :(
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:46:16 #100
298849 mignonne
mignonne
pi_217652950
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:12 schreef SEMTEX het volgende:
Via het bedrijf weer ingeschreven voor de Dam tot Damloop. Lekker vroeg starten :)
Mazzelaar!
Ik heb me al in januari in kunnen schrijven omdat ik vorig jaar niet kon starten. Maar daar zat geen vroege start bij. Ik hoop wel dat ze dit jaar niet meer starttijden van 14u s middags hebben want dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden.
F1 Store - Voor al je F1 GearBig Fish GamesDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nl
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:46:49 #101
298849 mignonne
mignonne
pi_217652954
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:37 schreef valleilijn het volgende:
En dit is echt héél erg zuur!
Is het echt kwijt kwijt?
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:48:02 #102
399750 Tele6
pi_217652960
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:37 schreef valleilijn het volgende:
-O-

Ik had gister een intervaltraining, bedacht 'm te gaan lopen in het park op grindpaden, en nu is het pijntje in mijn heup geen pijntje meer maar doet het echt zeer. Waarschijnlijk weer een van die stabilisatiespieren geïrriteerd. Heb het marathonplan ter zelfbescherming maar even uit m'n horloge gehaald, en ga komende week goed rustig aan doen en kijken wat de heup doet. En braaf m'n krachttraining van de fysio weer doen ipv overmoedig zijn en denken "ik ga liever rennen".
-O-
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:50:20 #103
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217652983
Ik heb dinsdag powderbrows laten zetten en die staan even geen zweten toe (omdat het een tattoo/open wond is). FOMO wel momenteel naar het rennen. Zondag een zeer heuvelachtige run van 8,7km gedaan op Lanzarote en komende zaterdag de Bijlmer run halve marathon met een pet en sunblock op mijn wenkies :P gelukkig wordt het geen 24 graden in de Bijlmer om 19:00.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:53:30 #104
503324 Evangelion
pi_217653015
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]
-O-

Ik had gister een intervaltraining, bedacht 'm te gaan lopen in het park op grindpaden, en nu is het pijntje in mijn heup geen pijntje meer maar doet het echt zeer. Waarschijnlijk weer een van die stabilisatiespieren geïrriteerd. Heb het marathonplan ter zelfbescherming maar even uit m'n horloge gehaald, en ga komende week goed rustig aan doen en kijken wat de heup doet. En braaf m'n krachttraining van de fysio weer doen ipv overmoedig zijn en denken "ik ga liever rennen".
-O-
Hips don't lie :(
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:51:09 #105
326191 valleilijn
pi_217653539
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:46 schreef mignonne het volgende:

[..]
En dit is echt héél erg zuur!
Is het echt kwijt kwijt?
De bezorger heeft aangegeven dat het bezorgd is, maar ook afgeleverd bij een PostNL punt (ik was niet thuis). Ik heb geen pakketje, PostNL gebeld maar die weten ook niet waar het dan is afgeleverd. Als kwijt gemeld dus bij de webshop, die moet het dan gaan regelen met PostNL en als het niet boven water komt krijg ik mn geld terug... Hoop gedoe :{
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:26:30 #106
298849 mignonne
mignonne
pi_217653864
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:51 schreef valleilijn het volgende:

[..]
De bezorger heeft aangegeven dat het bezorgd is, maar ook afgeleverd bij een PostNL punt (ik was niet thuis). Ik heb geen pakketje, PostNL gebeld maar die weten ook niet waar het dan is afgeleverd. Als kwijt gemeld dus bij de webshop, die moet het dan gaan regelen met PostNL en als het niet boven water komt krijg ik mn geld terug... Hoop gedoe :{
Jeetje wat een gedoe joh!
  vrijdag 16 mei 2025 @ 21:30:38 #107
416758 twist02
twist02
pi_217657597
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]
-O-
Terechte -O- ja... :{
Hopelijk snel beterschap!

quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:50 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb dinsdag powderbrows laten zetten en die staan even geen zweten toe (omdat het een tattoo/open wond is). FOMO wel momenteel naar het rennen. Zondag een zeer heuvelachtige run van 8,7km gedaan op Lanzarote en komende zaterdag de Bijlmer run halve marathon met een pet en sunblock op mijn wenkies :P gelukkig wordt het geen 24 graden in de Bijlmer om 19:00.
Zo'n ouderwetse zweetband geen optie? :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:51 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Ja uiteindelijk komt het dan vaak wel goed qua geld, maar zuur is het wel ja... -O-

quote:

[..]
Mazzelaar!
Ik heb me al in januari in kunnen schrijven omdat ik vorig jaar niet kon starten. Maar daar zat geen vroege start bij. Ik hoop wel dat ze dit jaar niet meer starttijden van 14u s middags hebben want dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden.
Ik heb eind juni een halve marathon met een starttijd om 15u...ben ook heel benieuwd hoe dat gaat ja :')
  vrijdag 16 mei 2025 @ 21:46:25 #108
503324 Evangelion
pi_217657737
quote:
Ik hoop wel dat ze dit jaar niet meer starttijden van 14u s middags hebben want dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden.
Dit is van vorig jaar, maar de hele dag zit al vol. Elite, iets van 10 business waves en 8 recreanten waves.
https://www.nndamloop.nl/starttijden
  vrijdag 16 mei 2025 @ 22:02:40 #109
298849 mignonne
mignonne
pi_217657873
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 21:46 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Dit is van vorig jaar, maar de hele dag zit al vol. Elite, iets van 10 business waves en 8 recreanten waves.
https://www.nndamloop.nl/starttijden
Yeah. Het zal er wel op neerkomen idd. Wij zouden toen hebben moeten starten om 15, echt bizar. Snap wel met zoveel deelnemers dat ze moeten spreiden maar echt ideaal was het niet.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 01:37:48 #110
60131 CaLeX
HEY!
pi_217659184
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:08 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik heb geen ambitie voor de hele. Nou ja gezondheid technisch is het lastig.
Ik doelde op je wederhelft 😉
Bunq - bank of the freeZalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBonprix
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 mei 2025 @ 11:01:09 #111
pi_217660841
Ik ben een weekend met vrienden weg. Gisteren laat geworden met veel warsteiner en whisky. Maar vanochtend stond ik aan de start van de Parkrun in Osnabruck.

Het was geen denderende tijd, maar een mooi parcours en toch keurig onder de 25 minuten gebleven.

En vandaag gaan we een wandeling van 24 kilometer maken :{
  zaterdag 17 mei 2025 @ 14:44:49 #112
494611 core2duo
pi_217662199
quote:

[..]
Mazzelaar!
Ik kan iedereen aanraden een snelle eindtijd op te geven. 1.20 uur bijvoorbeeld. Had je die mogelijkheid? Dan kun je eerder starten en loop je minder kans dat je de op de dag zelf weer de pineut bent en niet kan starten.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 15:05:40 #113
503324 Evangelion
pi_217662314
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 14:44 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik kan iedereen aanraden een snelle eindtijd op te geven. 1.20 uur bijvoorbeeld. Had je die mogelijkheid? Dan kun je eerder starten en loop je minder kans dat je de op de dag zelf weer de pineut bent en niet kan starten.
Bij de damloop zijn alle business teams eerst dus de snelste recreanten beginnen ook pas rond half twee.
Maar goed. Het is in september dus wie weet is het 8 graden dit keer.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 16:16:19 #114
298849 mignonne
mignonne
pi_217662764
Nog mensen hier die morgen Utrecht gaan rennen?
  zaterdag 17 mei 2025 @ 17:16:36 #115
138015 En1gma
pi_217663489
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 16:16 schreef mignonne het volgende:
Nog mensen hier die morgen Utrecht gaan rennen?
:W
  zaterdag 17 mei 2025 @ 17:18:39 #116
298849 mignonne
mignonne
pi_217663524
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:16 schreef En1gma het volgende:

[..]
:W
*O*

Leuk! Welke afstand?
Ik kom aanmoedigen daar op verschillende punten. Ik neem winegums mee :7 8-)
  zaterdag 17 mei 2025 @ 18:35:06 #117
138015 En1gma
pi_217664225
Ik ga de halve lopen.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 20:15:18 #118
494611 core2duo
pi_217665124
Een hele discussie en zorgen over de limiettijd bij de halve marathon van Utrecht.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)lve-marathon-utrecht

Is 2.30 uur wellicht te kort voor mensen die niet de lichaamsbouw, belastbaarheid of leeftijd hebben voor een snelle tijd?
  zaterdag 17 mei 2025 @ 21:37:39 #119
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217666754
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:15 schreef core2duo het volgende:
Een hele discussie en zorgen over de limiettijd bij de halve marathon van Utrecht.

Is 2.30 uur wellicht te kort voor mensen die niet de lichaamsbouw, belastbaarheid of leeftijd hebben voor een snelle tijd?
Ligt aan de warmte denk ik. Op Aruba heb ik er ook rustig 2:35 over gedaan op een rustig tempo.

Aan de andere kant, als je rustig een 21km wilt lopen hoef je dat niet in wedstrijdverband te doen.

2:35 is 7:22/km, het is echt niet snel hoor.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 22:13:12 #120
494611 core2duo
pi_217668028
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 21:37 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Ligt aan de warmte denk ik. Op Aruba heb ik er ook rustig 2:35 over gedaan op een rustig tempo.

Aan de andere kant, als je rustig een 21km wilt lopen hoef je dat niet in wedstrijdverband te doen.

2:35 is 7:22/km, het is echt niet snel hoor.
Op Aruba is het echt warm! 27-28 graden gemiddeld. Hoe was die ervaring? 2:35 komt voor mij over als een rustig tempo. Voor sommigen is het echt het maximum haalbare, daarom ben ik voorstander van een soepele limiettijd.

Zelf heb ik een keer een halve in Dubai gelopen, ook in die temperatuur en met de start kort na zonsopkomst. Redelijk goed gelopen; een paar dagen daarna had ik helaas koorts gehad. Als ik terugkijk vermoed ik te weinig gehydrateerd na de loop. Het lijkt alsof die warmte in combinatie met een halve marathon toch iets met het lichaam doet.
Zoek je mobiel op gsmwebZalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBoek je safari bij Beekse Bergen
  zaterdag 17 mei 2025 @ 22:43:35 #121
472591 Rapporteer-Deze-Gebruiker
Modeluser.
pi_217669009
quote:

Dat is een discussie die elke zoveel tijd terug lijkt te komen. Ook best een interessante vind ik omdat er heel veel verschillende factoren meespelen.
  zondag 18 mei 2025 @ 10:26:20 #122
506497 Tracksmith
pi_217675795
Nou, die Jeanine die zegt "dit is mijn comfortabele tempo en ik heb niet de behoefte om sneller te worden", daar heb ik niet zoveel mee.
Ik stel voor dat zij dan enkel halve marathons met een langere tijdsduur uitkiest en niet zanikt over halve marathons met een limiet van 2,5 uur.

Dan heb ik veel meer respect voor Mariëtte die het als een uitdaging ziet om sneller te worden en wél binnen de 2,5 uur te finishen de volgende keer.
  zondag 18 mei 2025 @ 11:02:23 #123
156629 F_r
pi_217676067
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 01:37 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Ik doelde op je wederhelft 😉
Ik denk dat de halve voor hem eigenlijk wel de max is. Of hij moet nu echt wat serieuzer gaan trainen.
  zondag 18 mei 2025 @ 13:00:55 #124
503324 Evangelion
pi_217676859
deze guy _O- :X
zal binnen een week wel weer op 200km zitten
  zondag 18 mei 2025 @ 14:37:14 #125
214643 Nober
pi_217677747
quote:

Laten we, zoals bij de wandelvierdaagse, een auto er voor rijden zodat niemand binnen 2,5 uur finisht.
  zondag 18 mei 2025 @ 16:03:07 #126
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_217679418
Vanmorgen meegedaan met een lokaal loopje, Pim Mulierloop, de 10 Engelse Mijl. 600 deelnemers in totaal voor de 5, 10 en 10 Engelse mijl. Weggegaan met het idee om ‘m te lopen binnen 1:30.

Eerste km was gelijk m’n langzaamste kilometer, liep erg lekker en soepel. Mooie route door de Kennemerduinen. Het weer viel ook mee, niet te warm, niet teveel zon en niet teveel wind. Zat allemaal lekker mee.

Laatste 4/5 kilometers kon ik nog lekker versnellen tot onder de 5:10 per kilometer.

Uiteindelijk gefinisht in 1:25:26 dus erg tevreden en lekker gelopen. Gelijk een PR op m’n 10 Engelse mijl, 15 km en 10 km.
  zondag 18 mei 2025 @ 17:57:28 #127
494611 core2duo
pi_217681553
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:26 schreef Tracksmith het volgende:
Nou, die Jeanine die zegt "dit is mijn comfortabele tempo en ik heb niet de behoefte om sneller te worden", daar heb ik niet zoveel mee.
Ik stel voor dat zij dan enkel halve marathons met een langere tijdsduur uitkiest en niet zanikt over halve marathons met een limiet van 2,5 uur.

Dan heb ik veel meer respect voor Mariëtte die het als een uitdaging ziet om sneller te worden en wél binnen de 2,5 uur te finishen de volgende keer.
Mariëtte is inderdaad niet bij de pakken neer gaan zitten en heeft in april de marathon van Rotterdam uitgelopen binnen 5:08, ruim binnen de tijdslimiet (5:30). Zo kan het ook. Het past mijns inziens bij de loopsport om te kijken naar de mogelijkheden. Wat je feitelijk al zegt: inzet tonen er om sneller te worden.
  zondag 18 mei 2025 @ 18:42:21 #128
138015 En1gma
pi_217681894
Vandaag wat te snel gestart en dat moeten bekopen op het eind. Toen een PR er voor m'n gevoel niet meer in zat, heb ik het tempo laten zakken en alsnog gefinished in een prima tijd van 1:40 hoog. Voor m'n gevoel wel veel draaien en keren in Utrecht.

Provincie 7 afgevinkt, de volgende wordt Zeeland in september.
  zondag 18 mei 2025 @ 20:59:42 #129
298849 mignonne
mignonne
pi_217683048
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:26 schreef Tracksmith het volgende:

Dan heb ik veel meer respect voor Mariëtte die het als een uitdaging ziet om sneller te worden ein wél binnen de 2,5 uur te finishen de volgende keer.
Eens.
Maar oh wat vind ik het altijd kut om die tijdslimiet in mijn nek te hebben hijgen. Die haalt bijna de lol van het lopen eraf :')
  zondag 18 mei 2025 @ 21:01:28 #130
298849 mignonne
mignonne
pi_217683074
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2025 18:42 schreef En1gma het volgende:
Vandaag wat te snel gestart en dat moeten bekopen op het eind. Toen een PR er voor m'n gevoel niet meer in zat, heb ik het tempo laten zakken en alsnog gefinished in een prima tijd van 1:40 hoog. Voor m'n gevoel wel veel draaien en keren in Utrecht.

Provincie 7 afgevinkt, de volgende wordt Zeeland in september.
Wat top! Mooie tijd zeg, gefeliciteerd.
Ik kon niet bij de halve aanmoedigen omdat de starttijden zo uit elkaar lagen. De hele was tof met het nieuwe parcours. Uiteindelijk goed te doen om op diverse plekken aan te moedigen. Ik begreep uiteindelijk dat er behoorlijk veel bochten in het parcours zaten in het eind wat het lopen lastig maakte.
Speel mee met Lucky Day en win!Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBunq - bank of the free
  zondag 18 mei 2025 @ 23:05:18 #131
288731 kalinhos
pi_217684206
quote:

Maar dan is dat toch gewoon: jammer maar helaas.

Ik heb ook niet de lichaamsbouw voor waterpolo en zou ook door iedereen onder water worden geduwd: cest la vie. Je hóeft niet mee te doen.

150 minuten over 21,1 km is echt een vrij rustig langzaam tempo, dat moet toch te trainen zijn.

Je hoeft m echt niet in 84 minuten te lopen maar 2,5x zo laat als de winnaar is toch een redelijke termijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door kalinhos op 19-05-2025 10:46:32 ]
  maandag 19 mei 2025 @ 08:37:59 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217685336
Ik liep zaterdag de Bijlmerrun halve marathon (provincie Noord Holland voor mijn Prorun provincie challenge). Blijft een ontzettend toffe loop, ontzettend enthousiaste mensen, toffe muziek en drumband, elke waterpost een feest en ik liep ook nog 1:45:21 (al was dat wel 20,9km en ik zag mensen op Strava met 20,76km als gelopen kilometers).
  maandag 19 mei 2025 @ 09:33:06 #133
326170 pipster
pi_217685771
Mijn bovenbenen zijn nog een beetje aan het bijkomen van 22km Koning van Spanje in Limburg. Die hoogtemeters zijn toch wel een ding hoor..pffffff. Maar het was weer mooi en leuk en gezellig!

[ Bericht 0% gewijzigd door pipster op 19-05-2025 09:38:36 ]
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  maandag 19 mei 2025 @ 10:30:27 #134
303606 Kwalberto
pi_217686244
quote:
2s.gif Op maandag 19 mei 2025 08:37 schreef SEMTEX het volgende:
Ik liep zaterdag de Bijlmerrun halve marathon (provincie Noord Holland voor mijn Prorun provincie challenge). Blijft een ontzettend toffe loop, ontzettend enthousiaste mensen, toffe muziek en drumband, elke waterpost een feest en ik liep ook nog 1:45:21 (al was dat wel 20,9km en ik zag mensen op Strava met 20,76km als gelopen kilometers).
Op de 5k kwam ik ook uit op 4,83km en daardoor onverwacht PR van sub20 gelopen maar weet niet of ik die wel mag meetellen :D
  maandag 19 mei 2025 @ 10:40:28 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217686282
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:30 schreef Kwalberto het volgende:

[..]
Op de 5k kwam ik ook uit op 4,83km en daardoor onverwacht PR van sub20 gelopen maar weet niet of ik die wel mag meetellen :D
Ik zag ook heel aparte rondetijden op het 16km matje in mijn uitslag, iets wat mijn Garmin niet gezien heeft. Er stond wel iemand van de Atletiekunie op het doorkomstpunt.
  maandag 19 mei 2025 @ 11:58:02 #136
60131 CaLeX
HEY!
pi_217687100
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 23:05 schreef kalinhos het volgende:

[..]
150 minuten over 21,1 km is echt een vrij rustig langzaam tempo, dat moet toch te trainen zijn.

Je hoeft m echt niet in 84 minuten te lopen maar 2,5x zo laat als de winnaar is toch een redelijke termijn?
Toch kom je aardig in de buurt als je kijkt naar de gemiddelde tijd die mensen over een wedstrijd doen.

The average 10K time for women worldwide is 1 hour and 14 minutes.
The average 10K time for men around the world is 1 hour.
The average half-marathon time for women around the world is 2 hours and 15 minutes.
The average half-marathon time for men around the world is 1 hour and 48 minutes.
https://www.livestrong.com/article/13730338-running-statistics/

Die (uit de lucht gegrepen) 2,5x is misschien toch niet zo redelijk als het lijkt.
  maandag 19 mei 2025 @ 14:30:44 #137
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_217688363
Net fijn weekend in de Limburgse heuvels gehad. Zaterdag de 11km gelopen en zondag de 10km, was tof! Maar idd, de hoogtemeters :o.
  maandag 19 mei 2025 @ 15:14:32 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217688765
Ik zat te kijken naar deze nieuwe marathon/HM voor provincie Friesland, in het pittoreske Urk. Eh ja...vol: https://www.urkmarathon.nl/
  maandag 19 mei 2025 @ 20:44:09 #139
138015 En1gma
pi_217692484
quote:
2s.gif Op maandag 19 mei 2025 15:14 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zat te kijken naar deze nieuwe marathon/HM voor provincie Friesland, in het pittoreske Urk. Eh ja...vol: https://www.urkmarathon.nl/
https://www.prorun.nl/bor(...)-lopen-in-flevoland/

Ik denk dat ik volgend jaar die slooow halve natuurmarathon ga doen.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 12:52:05 #140
214643 Nober
pi_217697043
Als je Urk loopt dan heb je die hele challenge in een keer voltooid Urk ligt immers overal.

quote:
In 1824 werd Urk een Noord-Hollandse gemeente en tot 1950 bleef Urk bij de provincie Noord-Holland, daarna tot 1986 bij de provincie Overijssel. Vanaf 1 januari 1986 hoort de gemeente bij Flevoland. Hiermee is Urk de enige gemeente in Nederland die in drie provincies heeft gelegen.
Moet een loopje in één provincie liggen om mee te tellen voor die challenge of mag die ook door twee provincies gaan? Of vinkje je dan in een keer twee provincies af?
Boek je safari bij Beekse BergenF1 Store - Voor al je F1 GearVoordelig uit? Ticketveiling.nl
  dinsdag 20 mei 2025 @ 13:30:14 #141
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217697417
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 12:52 schreef Nober het volgende:
Als je Urk loopt dan heb je die hele challenge in een keer voltooid Urk ligt immers overal.
[..]
Moet een loopje in één provincie liggen om mee te tellen voor die challenge of mag die ook door twee provincies gaan? Of vinkje je dan in een keer twee provincies af?
Oh ik dacht Friesland :+ . Ik heb Flevoland al (ik ga de 30 van Almere lopen). En Urk is nu dus ingelijfd bij Flevoland. Is maar 1 provincie tegelijk.

Weet iemand trouwens wat er is gebeurd met de loop Lelystad-Enkhuizen (27km). Kan me herinnerne dat die er ooit was.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:24:00 #142
60131 CaLeX
HEY!
pi_217698437
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 13:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Oh ik dacht Friesland :+ . Ik heb Flevoland al (ik ga de 30 van Almere lopen). En Urk is nu dus ingelijfd bij Flevoland. Is maar 1 provincie tegelijk.

Qua Friesland blijft er dan wel genoeg over qua opties. De Slagte marathon, de marathon van Sneek (21-6), Gaasterlanrun (weekend voor de kerst), Leeuwwarden heeft er minimaal 1 maar die is net geweest dacht ik.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:24:30 #143
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217698443
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:24 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Qua Friesland blijft er dan wel genoeg over qua opties. De Slagte marathon, de marathon van Sneek (21-6), Gaasterlanrun (weekend voor de kerst), Leeuwwarden heeft er minimaal 1 maar die is net geweest dacht ik.
Sneek en Leeuwarden overweeg ik.

Iedereen vergeet trouwens dat Waddeneilanden ook onder een provincie vallen. Al vind ik die lastig te doen qua accomodatie.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:33:13 #144
60131 CaLeX
HEY!
pi_217698508
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:24 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Sneek en Leeuwarden overweeg ik.

Iedereen vergeet trouwens dat Waddeneilanden ook onder een provincie vallen. Al vind ik die lastig te doen qua accomodatie.
De berenloop dan :p

In Sneek doe ik de halve *O*
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:41:40 #145
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217698590
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:33 schreef CaLeX het volgende:

In Sneek doe ik de halve *O*
Ik heb er ooit alleen aangelegd met een bootje, maar dat lijkt me echt een mooie stad om te lopen O+
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:51:48 #146
503324 Evangelion
pi_217699943
Arm meisje rechts op 2:55 ;(
  dinsdag 20 mei 2025 @ 23:02:18 #147
494611 core2duo
pi_217703188
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:51 schreef Evangelion het volgende:
Arm meisje rechts op 2:55 ;(
Opzet of ben ik nou te snel conclusies aan het trekken?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 mei 2025 @ 16:37:07 #148
pi_217709181
Vraagje.

Ik kan een bib krijgen om mee te doen aan de Alkmaar City Run.
Probleem is, deze bib is van een vrouw en ik ben een man. Ik loop relatief snel en vind dat ik eigenlijk de uitslag vervuil door als man bij de vrouwencategorie mee te lopen.

Plus ik ben bang dat ik word uitgelachen door de vrouwennaam op mijn bib. Dat laatste is een grapje

Maare. Wat is de etiquette in dit geval? Wat zouden jullie doen?
  woensdag 21 mei 2025 @ 16:54:51 #149
503324 Evangelion
pi_217709461
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:37 schreef PippenScottie het volgende:
Vraagje.

Probleem is, deze bib is van een vrouw en ik ben een man. Ik loop relatief snel en vind dat ik eigenlijk de uitslag vervuil door als man bij de vrouwencategorie mee te lopen.

Plus ik ben bang dat ik word uitgelachen door de vrouwennaam op mijn bib. Dat laatste is een grapje

Kijken bij de uitslagen van vorig jaar of je kans hebt om top 3 vrouw te zijn, of top 3 vrouw in haar leeftijdsklasse als daar een prijs voor is.

Zo niet, boeie.
  woensdag 21 mei 2025 @ 16:58:06 #150
138015 En1gma
pi_217709520
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:37 schreef PippenScottie het volgende:
Vraagje.

Als je de mail met bewijs van inschrijving hebt, kun je inloggen op het dashboard en de gegevens aanpassen naar jouw gegevens. Dat er dan een andere naam op het startnummer staat is dan nog het enige nadeel.
Dagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlBonprixVodafone aanbiedingen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 mei 2025 @ 21:26:42 #151
pi_217711728
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:54 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Kijken bij de uitslagen van vorig jaar of je kans hebt om top 3 vrouw te zijn, of top 3 vrouw in haar leeftijdsklasse als daar een prijs voor is.

Zo niet, boeie.
Ik heh dit eens opgezocht, en er is een meer dan redelijke kans dat ik het podium ga halen in de categorie vrouwen 45+ :)

Ik ben bang dat ik hiermee de rechten van transatleten minstens tien jaar terug schroef
  woensdag 21 mei 2025 @ 21:30:26 #152
60131 CaLeX
HEY!
pi_217711759
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik heh dit eens opgezocht, en er is een meer dan redelijke kans dat ik het podium ga halen in de categorie vrouwen 45+ :)

Ik ben bang dat ik hiermee de rechten van transatleten minstens tien jaar terug schroef
Stuur een mailtje naar de wedstrijd secretaris, of loop even langs voor de start.
  woensdag 21 mei 2025 @ 21:37:13 #153
326191 valleilijn
pi_217711825
Nou m'n schoenen, paartje Puma Deviate Nitro 3, zijn toch nog boven water gekomen, ze lagen gewoon bij de buren maar dat had de bezorger dus even aan niemand laten weten :')

Alleen jammer dat ik op advies van de fysio nu toch even twee weken niet ga hardlopen om m'n pees goed rust te geven, duur dan nog even voor ik ze in gebruik kan nemen ;(
  donderdag 22 mei 2025 @ 07:46:48 #154
55666 Nijna
pi_217713516
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:37 schreef valleilijn het volgende:
Nou m'n schoenen, paartje Puma Deviate Nitro 3, zijn toch nog boven water gekomen, ze lagen gewoon bij de buren maar dat had de bezorger dus even aan niemand laten weten :')

Alleen jammer dat ik op advies van de fysio nu toch even twee weken niet ga hardlopen om m'n pees goed rust te geven, duur dan nog even voor ik ze in gebruik kan nemen ;(
De buren hebben ook niet even laten weten dat ze daar lagen?
Succes met herstellen!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 mei 2025 @ 11:13:38 #155
pi_217714968
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:30 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Stuur een mailtje naar de wedstrijd secretaris, of loop even langs voor de start.
Omzetten van een ticket was heel makkelijk.
Toch jammer, ik had graag het podium van vrouwen 45+ gehaald :)
  donderdag 22 mei 2025 @ 11:32:03 #156
60131 CaLeX
HEY!
pi_217715135
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 11:13 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Mocht je het tijd technisch halen dan kunnen we hier wel een podiumceremonie voor je gaan houden *O*
  donderdag 22 mei 2025 @ 14:12:47 #157
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217716382
Zondag mijn 47e halve marathon, provincie 6 van 12, Amersfoort. Dit keer geen hittegolf, dus geen inkorting van een halve naar 10km.
  donderdag 22 mei 2025 @ 15:09:52 #158
138015 En1gma
pi_217716666
Ik heb er ook weer eentje toegevoegd aan m'n programma, de Drenthe Trail Run in Norg op 29 december, inschrijving is sinds gisteren open.
  donderdag 22 mei 2025 @ 15:36:21 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217716797
quote:

[..]
Ik kan alsnog de honneurs voor je waarnemen :P ik ben net 16 dagen 45.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 mei 2025 @ 17:20:18 #160
pi_217717685
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik kan alsnog de honneurs voor je waarnemen :P ik ben net 16 dagen 45.
Een ietwat verlate felicitatie! *O*
Dagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlKnab - Jouw online bankBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  donderdag 22 mei 2025 @ 18:00:27 #161
92735 Sport_Life
pi_217718023
quote:

[..]
Podium voor vrouwen zal ik nooit halen.

Maar vanaf volgend jaar wel 40+ bij de heren *O*
  donderdag 22 mei 2025 @ 22:26:02 #162
503324 Evangelion
pi_217720960
Een keer bij een loop hadden ze een deel van de startnummers verwisseld waardoor ik 2e vrouw bleek geworden.
Toen hadden ze me, nouja haar naam, maar mijn tijd, uit de uitslagen geschrapt een dag later.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 12:34:31 #163
416758 twist02
twist02
pi_217725176
Ik had het andersom; een mannelijke collega die met mijn nummer liep, en later ook mijn eigen nummer op mijn naam gezet.
Toen kwam ik 2x voor in de uitslag, met 10 minuten verschil (op een 10km) _O-
  vrijdag 23 mei 2025 @ 12:49:58 #164
214643 Nober
pi_217725373
Dit is de 225e aflevering van de Slimmer Presteren Podcast, over sport, onderzoek en innovatie.
quote:
In deze aflevering hebben Gerrit en Jurgen het over: Zoet, zoeter, zoetst: hoeveel koolhydraten neem jij tijdens een marathon of triatlon?

INLEIDING: Koolhydraten zijn onmisbaar tijdens een lange race. Maar hoeveel heb je écht nodig?

In de aflevering van deze week zoeken Gerrit en Jurgen het uit — met ervaringen uit de community en inzichten van sportarts Guido Vroemen.

Hoeveel gram per uur is optimaal voor jou? Wat gebeurt er als je darmen protesteren? En waarom kopiëren van de profs niet altijd slim is?

Dit is een aflevering voor iedereen die traint voor een marathon, triatlon of lange duurinspanning.

Vragen die in deze aflevering worden beantwoord: Wat is een goede hoeveelheid koolhydraten tijdens een marathon of triatlon?

Dat hangt af van je duur, intensiteit en gewenning. Richtlijnen starten rond 60 gram per uur, met een maximum van 90 gram voor goed getrainde sporters.

Volgens sportarts Guido Vroemen kunnen sommige topsporters tot 120 gram per uur verdragen, maar dat vereist training van de darmen.

Is meer koolhydraten altijd beter voor je prestatie?

Nee. De opnamecapaciteit van je lichaam is begrensd. Wat je niet kunt verteren, levert geen energie — en kan juist maag- en darmklachten veroorzaken. Het gaat erom hoeveel je effectief kunt gebruiken, niet alleen hoeveel je binnenkrijgt.

Moet je koolhydraten trainen, net als je benen?

Ja. Guido legt uit dat 'training the gut' net zo belangrijk is als looptraining. Je darmen leren wennen aan grote hoeveelheden koolhydraten onder belasting. Dat vraagt tijd, herhaling en vooral: goed luisteren naar je lijf.

Hoe verschilt sportvoeding van dagelijkse voeding?

Tijdens een lange duurinspanning als een marathon of triathlonwedstrijd draait alles om snel beschikbare energie. Dat rechtvaardigt gels, sportdrank of andere snelle suikers. Maar dat wil niet zeggen dat je ook buiten je trainingen om voortdurend zoetigheid nodig hebt. Die scheiding tussen prestatie en gezondheid komt in deze aflevering duidelijk terug.

Wat is de grootste valkuil bij koolhydraten tijdens een marathon?

Kijk niet alleen naar wat de profs doen. Wat voor hen werkt, is niet per se goed voor recreanten. Denk aan lichaamsbouw, intensiteit, begeleiding en gewenning. Simpel gezegd: kopieer geen cijfers — test wat werkt voor jou.

Handige bronnen en links: Uitleg over de ‘post-(marathon) exercise’ afname in insuline gevoeligheid: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/apha.14007

Vergelijking tussen 120 g en 90 g per uur KH inname bij topwielrenners: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35951130/

Waarschuwing van Louise Burke et al. aan recreanten om niet klakkeloos de voedingsrichtlijnen van profsporters over te nemen: https://www.sciencedirect(...)ii/S0891584924009791

Klopt de hoeveelheid koolhydraten op de verpakking van je reep of energiedrankje wel?: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/39579757/

Studie van Prins, Noakes en collega’s bij triatleten op een hoog vs. laag-KH dieet en dat voldoende glycogeenvoorraad misschien wel helemaal niet zo belangrijk is bij de sportprestatie:
Slimmer Presteren Podcast · Episode
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 mei 2025 @ 13:23:57 #165
pi_217725657
Ik heb mijn startbewijs net opgehaald. Ik loop wel als Emma.

Ik ben ook bang dat ik start in een vak met 30-35 minuten lopers. En de straten van Alkmaar en het bochtige parcours maakt het totaal niet geschikt voor inhalen.
Dan maar gewoon een beetje plezier hebben ^O^
  vrijdag 23 mei 2025 @ 18:13:21 #166
416758 twist02
twist02
pi_217728131
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 12:49 schreef Nober het volgende:
Dit is de 225e aflevering van de Slimmer Presteren Podcast, over sport, onderzoek en innovatie.
[..]
Oh interessant, daar zat ik vd week nog naar te googlen! ^O^
Een bekende liep laatst een marathon op 2/3 gelletjes en vroeg me al af of dat niet erg weinig was, aangezien ik dat al van plan was voor een halve :+
  vrijdag 23 mei 2025 @ 21:29:04 #167
288731 kalinhos
pi_217730118
Gisteren een PR op de 10 gelopen, waren 2 rondjes van 5km maar na het 1e rondje was ik er eigenlijk wel klaar mee. Gelukkig liep iemand van mijn loopgroep in estafettevorm de 2e 5 en is hij mij gaan hazen - hij wist al dat zijn duo 10 minuten voorlag op de rest. PR staat nu op 38:20, hopelijk lukt het dit jaar nog onder de 38 te komen.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 21:29:46 #168
288731 kalinhos
pi_217730123
En klopt het trouwens dat er nauwelijks zomeravondloopjes zijn tussen half juli en eind augustus in zuid-holland? Heb wat zitten googlen maar vind alleen iets in Maasdijk.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:59:58 #169
399750 Tele6
pi_217731000
Mooi pr @kalinhos *G*
  vrijdag 23 mei 2025 @ 23:02:41 #170
399750 Tele6
pi_217731020
Ik heb mezelf definitief in de lappenmand gezet. Dinsdagochtend afspraak bij de fysio. M'n linkerheup doet eigenlijk in het dagelijks leven praktisch geen pijn maar na 1-2 km erop lopen is het niks meer, dus ik snap het niet en hopelijk kan de fysio er wat mee. Baal van mezelf, want ik vind dat ik het had moeten zien aankomen en had moeten voorkomen. Ik weet dat die kant m'n zwakke plek is, heb 2 jaar geleden daar ook een blessure gehad. Nou was dat een heel andere blessure (van wandelen, en ook echt vooral met wandelen last, terwijl ik nu prima wandel) maar goed. Het is nu maar even zo.
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingSpeel mee met Lucky Day en win!ANWB Verzekeringen
  zaterdag 24 mei 2025 @ 06:39:13 #171
506497 Tracksmith
pi_217731886
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 18:13 schreef twist02 het volgende:

[..]
Oh interessant, daar zat ik vd week nog naar te googlen! ^O^
Een bekende liep laatst een marathon op 2/3 gelletjes en vroeg me al af of dat niet erg weinig was, aangezien ik dat al van plan was voor een halve :+
Een marathon op 2 gelletjes kan zeker. Mijn loopmaatje deed dat vorig jaar. Maar hij ging niet voor een PR en liep 15 minuten trager dan zijn PR. Hij had trouwens ook niks van carbloading gedaan voor die marathon. Enkel de laatste 5 km begon hij het energietekort te voelen en is hij licht vertraagd.
Dat komt overeen met wat ze in de podcast zeggen. Geen of weinig koolhydraten nemen kan zeker (zo deden ze het 50 jaar geleden ook), maar je zal beter lopen mét koolhydraten.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:37:48 #172
503324 Evangelion
pi_217734266
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 06:39 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Een marathon op 2 gelletjes kan zeker. Mijn loopmaatje deed dat vorig jaar. Maar hij ging niet voor een PR en liep 15 minuten trager dan zijn PR. Hij had trouwens ook niks van carbloading gedaan voor die marathon. Enkel de laatste 5 km begon hij het energietekort te voelen en is hij licht vertraagd.
Dat komt overeen met wat ze in de podcast zeggen. Geen of weinig koolhydraten nemen kan zeker (zo deden ze het 50 jaar geleden ook), maar je zal beter lopen mét koolhydraten.
15 min lager dan je marathon PB is ook gewoon Z2 (of net Z3) aka fat burning.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 mei 2025 @ 12:00:43 #173
pi_217734512
15 km gerend vandaag. 7,5 naar de parkrun en twee uur later weer terug. Geen centje pijn.

We vierden pride en we hadden een bijzonder kleurrijk gezelschap aan de start. Mooie opkomst ook.

Er deed een Australiër mee die ik vorige week in Osnabrück ook tegen was gekomen. Daar finishte hij 5 seconden voor mij. Ik hou van zulke random ontmoetingen. Die houden het leven leuk
  zaterdag 24 mei 2025 @ 12:18:09 #174
92735 Sport_Life
pi_217734661
Ik heb ook de parkrun gedaan vanmorgen, deed er 20min over ipv 2 uur :P :+.

Wel last van mn kuit, volgende keer toch even inlopen van tevoren.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 14:18:07 #175
503324 Evangelion
pi_217735847
Koud en nat -O-
  zaterdag 24 mei 2025 @ 20:36:59 #176
494611 core2duo
pi_217740166
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:18 schreef Evangelion het volgende:
Koud en nat -O-
Super! Ik heb het voordeel van regen ontdekt. In mijn omgeving zijn er steeds meer fatbikejochies die mensen intimiteren. Nu was het heel rustig :-)
16 km gelopen vandaag, in aanloop naar de Eneco Vuurtorenloop in Hoek van Holland (halve marathon).
  zondag 25 mei 2025 @ 12:52:41 #177
416758 twist02
twist02
pi_217745689
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 06:39 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Ja, deze bekende liep 'm voor het eerst, dus het was sowieso een PR :+
Maar hij was qua training goed voorbereid en liep tot 35km keurig op schema voor een tijd onder de 4 uur. Alleen de laatste kilometers was hij echt helemaal leeg. Dus dat -in combinatie met 'maar' 2/3 gelletjes- klonk wel echt als de klassieke hongerklop, vandaar dat ik me dat afvroeg.

Ik heb nu 2x een halve gedaan en neem dan al 3 gelletjes-/gummy reepjes, om de 5 km ongeveer. Ben vooral benieuwd of het lukt om dat tijdens een hele vol te houden.

Vanmorgen 17km gedaan, afwisselend met zonnebril en in de regen :') maar ging wel lekker, dus dat biedt hoop voor m'n volgende halve over 4 weken 8-)
  zondag 25 mei 2025 @ 14:22:11 #178
459857 ok01
pi_217746657
Vandaag mijn eerste halve marathon in Groningen gerend. Het was vreselijk, vermoeiend en fantastisch tegelijkertijd. Heb zo vaak bijna de handdoek in de ring gegooid, maar kon gelukkig nog strompelend finishen.

Wat een ervaring wel
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2025 @ 15:38:16 #179
pi_217747746
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 14:22 schreef ok01 het volgende:
Vandaag mijn eerste halve marathon in Groningen gerend. Het was vreselijk, vermoeiend en fantastisch tegelijkertijd. Heb zo vaak bijna de handdoek in de ring gegooid, maar kon gelukkig nog strompelend finishen.

Wat een ervaring wel
Buitengewoon veel respect! Well done! _O_
  zondag 25 mei 2025 @ 17:57:23 #180
506497 Tracksmith
pi_217749818
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 12:52 schreef twist02 het volgende:

[..]
Ja, deze bekende liep 'm voor het eerst, dus het was sowieso een PR :+
Maar hij was qua training goed voorbereid en liep tot 35km keurig op schema voor een tijd onder de 4 uur. Alleen de laatste kilometers was hij echt helemaal leeg. Dus dat -in combinatie met 'maar' 2/3 gelletjes- klonk wel echt als de klassieke hongerklop, vandaar dat ik me dat afvroeg.

Ik heb nu 2x een halve gedaan en neem dan al 3 gelletjes-/gummy reepjes, om de 5 km ongeveer. Ben vooral benieuwd of het lukt om dat tijdens een hele vol te houden.

Dat lijkt me overkill voor de halve, al is het een goede oefening voor de hele.

Het antwoord op je vraag is: 2/3 gelletjes op een hele is te weinig, tenzij je bewust trager loopt dan je zou kunnen.
Vattenfall cadeauSpeel mee met Lucky Day en win!Big Fish Games
  zondag 25 mei 2025 @ 21:20:35 #181
297781 borrepus
pi_217752473
Wat een wind vandaag... Aan wedstrijd meegedaan en twee keer (waren 2 rondjes) mijzelf kapot gelopen in de polder met wind tegen...
  zondag 25 mei 2025 @ 22:24:22 #182
448882 Noisecontrollers
pi_217753377
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:20 schreef borrepus het volgende:
Wat een wind vandaag... Aan wedstrijd meegedaan en twee keer (waren 2 rondjes) mijzelf kapot gelopen in de polder met wind tegen...
Ook Haagse Beemden Loop in Breda toevallig? Komt bekend voor ;)
  maandag 26 mei 2025 @ 00:39:23 #183
60131 CaLeX
HEY!
pi_217754210
40 seconden van mijn 10km pr afgelopen *O*

Royal ten in Den Haag gelopen, vorige week pas ingeschreven. Want na Rotterdam en een wintersport was de motivatie ver te zoeken. ( En had ik een hoop pijntjes te pakken) Dus ik had er niet specifiek voor getraind, des te leuker om er toch zo een hap vanaf te halen.
  maandag 26 mei 2025 @ 09:58:08 #184
327807 Mariposas
יה&#14
pi_217756193
Ik heb gisteren ook de Royal 10 gelopen met een business team. Was een leuke run en het weer zat mee. :) Het was mijn eerste wedstrijd, ben ook pas een maand geleden begonnen met hardlopen. Ik sportte wel al veel dus qua conditie was dat geen probleem. Fanatieke hardloper zal ik niet worden, het is voor mij te eentonig, maar voor af te toe zeker leuk om te doen. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 26 mei 2025 @ 10:19:15 #185
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217756423
Ik liep in Amersfoort gisteren (de halve marathon). Startvak was inderdaad kletsnat, op 10km hadden we al zon :P Raar weer. Wel weer lekker gelopen, al waren de laatste 2km zwaar. Zoals gewoonlijk ga ik de eerste 10km te hardm zak dan wat terug en word wat trager in de tweede helft.
  maandag 26 mei 2025 @ 20:58:53 #186
297781 borrepus
pi_217762570
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:24 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Ook Haagse Beemden Loop in Breda toevallig? Komt bekend voor ;)
Inderdaad ja vooral van het stuk richting de windmolens krijg ik nachtmerries van. En met mijn bouw heb ik vooral mensen uit de wind gehouden haha
  dinsdag 27 mei 2025 @ 03:46:33 #187
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217764071
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 22:13 schreef core2duo het volgende:

[..]
Op Aruba is het echt warm! 27-28 graden gemiddeld. Hoe was die ervaring? 2:35 komt voor mij over als een rustig tempo. Voor sommigen is het echt het maximum haalbare, daarom ben ik voorstander van een soepele limiettijd.

Zelf heb ik een keer een halve in Dubai gelopen, ook in die temperatuur en met de start kort na zonsopkomst. Redelijk goed gelopen; een paar dagen daarna had ik helaas koorts gehad. Als ik terugkijk vermoed ik te weinig gehydrateerd na de loop. Het lijkt alsof die warmte in combinatie met een halve marathon toch iets met het lichaam doet.
Ik was ff weg. Uhm. Ik was weggegaan op 7.zoveel/km. Het ging best lekker en heb in de laatste km's 6:30-6:45/km gelopen. Maar het liep lekker hoor. Je zweet wat meer dan in NL.

Ik loop continue in de hitte. We liepen (hardloopmaatje en ik) 7.20/km elke woensdag en nu lopen we rond de 6.55/km over dezelfde afstand. Als we trailen gaat de snelheid er wat uit. Dan lopen we volgens mij rond de 8/km.

We beginnen altijd om 8:15 in de ochtend en dan lopen we 1, 2 of 3 uur. Afhankelijk vd afstand. Dan zit je op het einde vd loop echt op de 32+ graden.

Ik wilde dit naar mn HM tijd gaan aanvallen, maar doordat ik nu ruim 2 weken niet gelopen heb door mn kuitblessure ga ik denk ik proberen om 21km te lopen op een tempo van 6.45/km. Dat moet 2.21 oid gaan worden. Maar ik ga wel kijken of ik een negative split eruit kan persen en dan hopelijk iets sneller eindig.

Heb vandaag weer ff gelopen, 7km op 6.55/km en dat ging alleraardigst. Kuit voelde goed ondanks dat ik begin vorige week mank liep.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 17:38:59 #188
214643 Nober
pi_217770574
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:19 schreef SEMTEX het volgende:
Ik liep in Amersfoort gisteren (de halve marathon). Startvak was inderdaad kletsnat, op 10km hadden we al zon :P Raar weer. Wel weer lekker gelopen, al waren de laatste 2km zwaar. Zoals gewoonlijk ga ik de eerste 10km te hardm zak dan wat terug en word wat trager in de tweede helft.
Schema maken met negatieve split? Na 47 keer moet je toch wel meerdere gameplans hebben geprobeerd?

Ik vind het wel handig om de eerste 3km niet onder een bepaalde tijd te lopen zodat ik, voor mijn doen, niet te snel start.

Maar bij mijn laatste HM probeerde ik tijd te pakken in de eerste 5km en daarna mijn gebruikelijke tijden te lopen. Dat lukte wel maar dat kan ook verkeerd uitpakken.

Lastige afstand ook om jezelf in te houden. En niet mee te gaan met al die lopers die je inhalen.
  woensdag 28 mei 2025 @ 09:11:41 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217775911
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 17:38 schreef Nober het volgende:

[..]
Schema maken met negatieve split? Na 47 keer moet je toch wel meerdere gameplans hebben geprobeerd?

Ik vind het wel handig om de eerste 3km niet onder een bepaalde tijd te lopen zodat ik, voor mijn doen, niet te snel start.

Maar bij mijn laatste HM probeerde ik tijd te pakken in de eerste 5km en daarna mijn gebruikelijke tijden te lopen. Dat lukte wel maar dat kan ook verkeerd uitpakken.

Lastige afstand ook om jezelf in te houden. En niet mee te gaan met al die lopers die je inhalen.
Ik vind het denk ik op de een of andere manier wel prettig om de eerste 10km hard te lopen, dan terug te kunnen zakken met de gedachte dat ik een bepaalde tijd nu wel kan halen en mocht er dan in de laatste kilometers nog iets in zitten, dan nog te versnellen.

Een schema met ene negatieve split is wel een idee. Ik worstel een beetje met mijn Garmin coach plan momenteel. Mijn horloge slaat er regelmatig op vast en ik heb de laatste tijd niet echt tijd om de trainingen netjes uit te voeren. En halve marathon nummer 48, wat de halve van Veldhoven zou worden op 15 juni, is verplaatst omdat Golazo de inzet van medische zorg niet rondkreeg. Dus heb ik ineens mijn eerste halve marathon in september.
  woensdag 28 mei 2025 @ 10:12:30 #190
214643 Nober
pi_217776406
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2025 09:11 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik vind het denk ik op de een of andere manier wel prettig om de eerste 10km hard te lopen, dan terug te kunnen zakken met de gedachte dat ik een bepaalde tijd nu wel kan halen en mocht er dan in de laatste kilometers nog iets in zitten, dan nog te versnellen.

Een schema met ene negatieve split is wel een idee. Ik worstel een beetje met mijn Garmin coach plan momenteel. Mijn horloge slaat er regelmatig op vast en ik heb de laatste tijd niet echt tijd om de trainingen netjes uit te voeren. En halve marathon nummer 48, wat de halve van Veldhoven zou worden op 15 juni, is verplaatst omdat Golazo de inzet van medische zorg niet rondkreeg. Dus heb ik ineens mijn eerste halve marathon in september.
Misschien weten andere lopers de formule voor het indelen van de HM.

Sint-Oedenrode, 15 juni een optie?
Boek je safari bij Beekse BergenBunq - bank of the freeZoek je mobiel op gsmweb
  woensdag 28 mei 2025 @ 10:20:06 #191
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217776456
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:12 schreef Nober het volgende:

[..]
Misschien weten andere lopers de formule voor het indelen van de HM.

Sint-Oedenrode, 15 juni een optie?
Dat is ook wel een leuke. Niet te doen met OV, dus kijken of mijn eega mee wil.
  woensdag 28 mei 2025 @ 17:35:48 #192
371867 mosselmossel
HATSA!
pi_217780125
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat is ook wel een leuke. Niet te doen met OV, dus kijken of mijn eega mee wil.
Rooi kun je op de fiets!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 28 mei 2025 @ 18:21:54 #193
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217780510
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2025 09:11 schreef SEMTEX het volgende:
Ik worstel een beetje met mijn Garmin coach plan momenteel
Herkenbaar! Ik kan het niet gebruiken. Ik gebruik een plan, maar ik heb mn dinsdag en zaterdagloopjes die ik standaard met andere mensen loop en die trainingsplannen van Garmin kunnen het niet aan. Die denken dat dat je niet gelopen hebt terwijl je gewoon km's hebt gemaakt. Je kan niet tegen zo'n plan zeggen, gebruik dit loopje even. Zooooo hinderlijk is dat, het is echt alleen alles of niks met die dingen.

Vandaag echt superslecht gelopen, had een nogal zware nacht, het was daarnaast ook nog eens benauwd buiten. Meermaals gewandeld omdat het allemaal pauperslecht ging.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 mei 2025 @ 22:30:19 #194
pi_217782962
Ik heb net de Alkmaar City Run By Night gelopen. Een hardloopvriendinnetje was zo aardig om haar startbewijs aan mij te geven, dus kon ik net opdraven voor de 5 kilometer.

We startten in verschillende vakken. Ik weet niet precies wat de criteria waren waarop besloten werd in welk vak je mocht starten, maar ik stond for some reason tussen allemaal middelbare scholieren.
Nu vind ik middelbare scholieren sowieso een druk en luidruchtig volk, maar als ze gespannen zijn, zoals voor de start van een city run, dan verdrievoudigt hun energieniveau en volume. Ik keek erg uit naar het startsein.

Ik had al snel door dat ik ergens vooraan in het vak moest staan, anders zou ik me de eerste kilometer tussen allemaal scholieren door moeten wurmen. Het parcours ging immers over de smalle straten van het prachtige centrum van Alkmaar en inhalen kon lang niet overal even makkelijk.

Oh en nog iets. We startten langs de Singel van Akmaar. Elke avond is dat de plek waar junks, rastafari en andere rafelranders genieten van hun jointjes. En dat is hun goed recht, vooral op zwoele avonden als deze. Maar we konden nu wel passief flink meegenieten in de twintig minuten dat we zaten te wachten op de start. Ik weet niet wat voor effect thc heeft op duurprestaties.

Maar we waren los. Ik hoefde gelukkig niet heel veel scholieren in te halen bij de start en kon al snel in een lekker tempo lopen. Eén iemand riep vlak na de start naar me met mijn echte naam. Maar daarna ben ik zeker vijftig keer aangemoedigd met een “zet hem op Emma”. De eerste twee kilometer heb ik iedereen nog gegroet, maar op een gegeven moment had ik daar ook wel genoeg van. Een glimlach kon er nog wel vanaf.

Halverwege begon ik serieus last te krijgen van de langzame lopers die een groep eerder gestart waren. Zoals ik zei, smalle straatjes. Hier werd ik wel serieus af en toe opgehouden omdat ik er echt niet langs kon.

De finish was naast de Sint Laurens na een eindsprintje over de Langestraat. Ik had hem in 24.29 gelopen. Niet ontevreden, maar ik kan sneller.

Na afloop nog een aantal bekenden gezien inclusief Arubaanse nicht, die ik totaal niet verwacht had te zien. Was een leuke verrassing.

Nu ga ik genieten van welverdiende biertjes.
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:39:51 #195
503324 Evangelion
pi_217788734
Ik ga maar weer proberen niet het kanaal in te waaien. Leuk die voorjaars/zomer-loopjes, hele winter naar uitgekeken. }:|
  donderdag 29 mei 2025 @ 17:54:37 #196
494611 core2duo
pi_217789298
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:30 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb net de Alkmaar City Run By Night gelopen. Een hardloopvriendinnetje was zo aardig om haar startbewijs aan mij te geven, dus kon ik net opdraven voor de 5 kilometer.

We startten in verschillende vakken. Ik weet niet precies wat de criteria waren waarop besloten werd in welk vak je mocht starten, maar ik stond for some reason tussen allemaal middelbare scholieren.
Nu vind ik middelbare scholieren sowieso een druk en luidruchtig volk, maar als ze gespannen zijn, zoals voor de start van een city run, dan verdrievoudigt hun energieniveau en volume. Ik keek erg uit naar het startsein.

Ik had al snel door dat ik ergens vooraan in het vak moest staan, anders zou ik me de eerste kilometer tussen allemaal scholieren door moeten wurmen. Het parcours ging immers over de smalle straten van het prachtige centrum van Alkmaar en inhalen kon lang niet overal even makkelijk.

[...]
Sja, middelbare scholieren... in dit land zonder gezag zijn ze inderdaad luidruchtig. Zo ook gisteren in het zwembad en helaas ook een keer in het vliegtuig bij zo’n groep gezeten.

Fijn dat je nog een redelijke tijd hebt kunnen lopen en volop door het publiek werd aangemoedigd.
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:01:56 #197
92735 Sport_Life
pi_217789382
Vandaag een rustig loopje gedaan, ineens *pats* en een felle pijn in mn kuit. Lijkt (net) geen zweepslag maar de 15km wedstrijd dit weekend gaat waarschijnlijk niet lukken en volgende week een halve marathon zal ook lastig worden.
Baal een beetje ;)

Morgen (buiten)zwemmen en fietsen met lekker weer , dat verdacht de pijn een beetje :D.
  donderdag 29 mei 2025 @ 19:54:47 #198
506497 Tracksmith
pi_217790433
Heb dat ook wel eens gehad. Ik hoop voor jou dat het enkel een soort verrekking is. Dat is enkele dagen niet hardlopen en dan 2 weken heel rustig.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 mei 2025 @ 20:07:13 #199
pi_217790569
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:01 schreef Sport_Life het volgende:
Vandaag een rustig loopje gedaan, ineens *pats* en een felle pijn in mn kuit. Lijkt (net) geen zweepslag maar de 15km wedstrijd dit weekend gaat waarschijnlijk niet lukken en volgende week een halve marathon zal ook lastig worden.
Baal een beetje ;)

Morgen (buiten)zwemmen en fietsen met lekker weer , dat verdacht de pijn een beetje :D.
Goed herstel. Hopelijk valt het mee
  vrijdag 30 mei 2025 @ 22:10:48 #200
214643 Nober
pi_217802043
Weer een maand in de boeken met 15 loopjes uitgekomen op 178km. Geen wedstrijden gelopen maar lekker rustig aan gedaan.
AliExpress - die hebben ALLES!Big Fish GamesVodafone aanbiedingen
  vrijdag 30 mei 2025 @ 22:19:04 #201
495883 TommyL0204
pi_217802125
Afgelopen zondag de 8 mijl in Meppel gelopen. Met een flinke kop vol met snot en keelpijn nog getwijfeld om te starten. Toch gelopen. Voor en na de wedstrijd regen, maar tijdens het lopen ineens heerlijk zon!
De ongeveer 12.9 km gelopen in 1.14.16. Wel vrij strakke kilometertijden, maar je merkt dan toch dat het echte diep gaan niet loopt. Wel een kick om na ronde 1 allemaal mensen in te halen die de 4 mijl lopen. Wel even topdrukte met inhalen dan.

Mijn hoofddoel is zaterdag 14 juni. De halve marathon van Zwolle in de avond. Ik leg de lat hoog voor mezelf door te proberen onder de 2 uur te lopen. Maar dan moet echt alles mee zitten.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 21:18:19 #202
503324 Evangelion
pi_217811723

(top 15% van je age/geslacht-klasse zitten - devotion was de laatste gold door vakanties en veel mensen lopen echt elke dag)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 22:49:05 #203
138015 En1gma
pi_217813168
Welke app is dat?
  zaterdag 31 mei 2025 @ 23:05:55 #204
503324 Evangelion
pi_217813408
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 22:49 schreef En1gma het volgende:
Welke app is dat?
smashrun.com
Ik gebruik het vooral omdat de km per week/maand/jaar door de tijd makkelijker te zien zijn (Strava telt bij de wekelijkse staafjes op je profiel hardlopen en andere sporten bij elkaar op, heel irritant).
  zondag 1 juni 2025 @ 07:37:10 #205
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217814312
Gister een 10ish km trail gelopen. De kuit voelde wat dodgy aan bij heuvelop. Dat kan voor wat problemen gaan zorgen bij de HM van volgend weekend. Daar in namelijk op de helft een aanzienlijke stijle weg omhoog gaat.

Dinsdag iig de laatste loop voor zondag. En dan is 't raak. 5.15 beginnen we met lopen. Mag ik weer eens een wekker zetten, ugh.
  zondag 1 juni 2025 @ 17:35:00 #206
214643 Nober
pi_217821492
Strava heeft nog steeds problemen met de GPS.

Voorlopig maar weer verder op health.

quote:
6s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 21:18 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(top 15% van je age/geslacht-klasse zitten - devotion was de laatste gold door vakanties en veel mensen lopen echt elke dag)
SPOILER
Waar vind ik die smash run app? :?

Via de site:
  zondag 1 juni 2025 @ 18:53:57 #207
503324 Evangelion
pi_217822397
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 17:35 schreef Nober het volgende:
Strava heeft nog steeds problemen met de GPS.

Voorlopig maar weer verder op health.
[..]
Waar vind ik die smash run app? :?

Via de site:
[ afbeelding ]
Denk dat er alleen een website is. Het is ook niet super boeiend allemaal.

Vandaag deze cutie tegengekomen.
SPOILER
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 juni 2025 @ 20:08:13 #208
pi_217823513
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 22:19 schreef TommyL0204 het volgende:
Afgelopen zondag de 8 mijl in Meppel gelopen. Met een flinke kop vol met snot en keelpijn nog getwijfeld om te starten. Toch gelopen. Voor en na de wedstrijd regen, maar tijdens het lopen ineens heerlijk zon!
De ongeveer 12.9 km gelopen in 1.14.16. Wel vrij strakke kilometertijden, maar je merkt dan toch dat het echte diep gaan niet loopt. Wel een kick om na ronde 1 allemaal mensen in te halen die de 4 mijl lopen. Wel even topdrukte met inhalen dan.

Mijn hoofddoel is zaterdag 14 juni. De halve marathon van Zwolle in de avond. Ik leg de lat hoog voor mezelf door te proberen onder de 2 uur te lopen. Maar dan moet echt alles mee zitten.
Halve marathon Zwolle is een prachtige race. Veel plezier alvast!
  zondag 1 juni 2025 @ 20:22:44 #209
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_217823699
Nooit verder gelopen dan 5km, maar na het mislopen van een ticket voor de Kopenhagen-Malmo bridge run (succes @Evangelion!) besloten om het te vervangen met een 10km in de plaats waar ik woon.

Moker traag, maar gefinished in 1u12. Beter dan zitten, en een mooie medaille rijker *O* 3 weken geleden 4 dagen met koorts op bed gelegen, geen specifieke training, dus meer zat er ook echt niet in.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  zondag 1 juni 2025 @ 20:25:36 #210
298849 mignonne
mignonne
pi_217823724
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 20:22 schreef GotenSSJ het volgende:
Nooit verder gelopen dan 5km, maar na het mislopen van een ticket voor de Kopenhagen-Malmo bridge run (succes @:Evangelion!) besloten om het te vervangen met een 10km in de plaats waar ik woon.

Moker traag, maar gefinished in 1u12. Beter dan zitten, en een mooie medaille rijker *O* 3 weken geleden 4 dagen met koorts op bed gelegen, geen specifieke training, dus meer zat er ook echt niet in.
Prachtige tijd!!
Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlZoek je mobiel op gsmwebKnab - Jouw online bank
  zondag 1 juni 2025 @ 20:29:52 #211
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_217823758
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 20:25 schreef mignonne het volgende:

[..]
Prachtige tijd!!
Ik vind het ook prima hoor, maar ik was 38ste van de 39 in mijn geslacht+leeftijdscategorie _O- Toch mooi een mannetje achter me gehouden B-)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 2 juni 2025 @ 09:40:25 #212
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217826914
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 20:08 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Halve marathon Zwolle is een prachtige race. Veel plezier alvast!
En ook keisnel uitverkocht dit jaar ;( (Provincieloper baalt)
  maandag 2 juni 2025 @ 09:41:53 #213
326191 valleilijn
pi_217826924
Nou weer bij de fysio geweest voor mn enkel, weefsel lijkt na twee weken niet rennen goed tot rust gekomen. Nog een week wachten voor de zekerheid en ik mag weer gaan hardlopen, joepie! Ook net op tijd om aan mn marathonschema voor het najaar te beginnen >:)
Nog even naar m'n looptechniek gekeken, dat was prima behalve wat verschil in knie inzet tussen links en rechts dus dat is iets om aan te werken, maar staat los van m'n blessure waarschijnlijk.
  maandag 2 juni 2025 @ 14:07:05 #214
138015 En1gma
pi_217829076
quote:
2s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
En ook keisnel uitverkocht dit jaar ;( (Provincieloper baalt)
https://www.diepehelholterbergloop.nl/
  maandag 2 juni 2025 @ 15:26:10 #215
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217829512
quote:
Oh dat is misschien wel wat O+ haalt mijn gemiddelde tijd vast wel naar beneden :P
  maandag 2 juni 2025 @ 16:02:14 #216
448882 Noisecontrollers
pi_217829808
Inschrijving Zevenheuvelenloop is sinds gisteren geopend.
  maandag 2 juni 2025 @ 22:05:40 #217
138015 En1gma
pi_217833030
Tilburg Ten Miles ook
  dinsdag 3 juni 2025 @ 09:39:43 #218
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217835615
Meer halve marathons, minder 10 miles :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 juni 2025 @ 13:08:09 #219
pi_217838232
Lekker gelopen net. Ik heb een rondje van 8 km vanuit mijn huis en dat kan net in een lunchpauze.

Ik wilde lopen in een tempo dat ik makkelijk lang zou kunnen volhouden en dat ging prima. Eindigde toch in 42.20. Ik had 43.30 of 44 minuten verwacht.

Heeft iemand de Almere Weerwater Run wel eens gedaan? Ik ben van plan dit jaar ergens weer een halve marathon te lopen. In Almere zou ik als voorbereiding al een 15 kunnen doen.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 20:25:28 #220
371867 mosselmossel
HATSA!
pi_217842009
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:05 schreef En1gma het volgende:
Tilburg Ten Miles ook
Dit is zonder overdrijven één van de leukste lopen van het jaar.
Bunq - bank of the freeDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesHoesjes? Casetify!
  dinsdag 3 juni 2025 @ 23:27:31 #221
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_217843736
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 20:22 schreef GotenSSJ het volgende:
Nooit verder gelopen dan 5km, maar na het mislopen van een ticket voor de Kopenhagen-Malmo bridge run (succes @:Evangelion!) besloten om het te vervangen met een 10km in de plaats waar ik woon.

Boh, op de 10KM zouden ze van mij bij 1u10 wel de limiet mogen zetten.

Haha nee hoor, goed gedaan! Veel beter dan zitten. En eigenlijk is het ook veel beter dan de race in 30/35 minuten lopen :D
  donderdag 5 juni 2025 @ 20:20:06 #222
214643 Nober
pi_217860664
Vandaag voor 't vierde jaar op rij de 1.000km voltooid.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 23:15:26 #223
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217871059
Vandaag mn bib opgehaald voor de KLM HM. Beetje matige goodiebag hadden ze. Een stoffen shirt (die ik gelijk heb weggegooid) en een hersluitbare plastic pot met daarin een doek(je) van dryfit stof. Ik snap dat niet geheel. Tis niet dat het goed water vasthoudt fzo.

Anyhows, zondag 21km. Heb er wel zin in.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 23:38:49 #224
92735 Sport_Life
pi_217871292
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:15 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag mn bib opgehaald voor de KLM HM. Beetje matige goodiebag hadden ze. Een stoffen shirt (die ik gelijk heb weggegooid) en een hersluitbare plastic pot met daarin een doek(je) van dryfit stof. Ik snap dat niet geheel. Tis niet dat het goed water vasthoudt fzo.

Klinkt wel heel duurzaam dat pakket van de KLM.

Ik heb al een week niet kunnen lopen en ben nu chagrijnig :(.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 00:17:44 #225
494611 core2duo
pi_217871645
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:15 schreef slacker_nl het volgende:

Dat is wel heel vet! Een halve marathon onder warme omstandigheden. Minimumtemperatuur 27 graden.
Terwijl men in Nederland 22 graden met zon en 50% lichtvochtigheid vaak al warm vindt om te wandelen of te klussen. Geen idee of dat fysiologisch echt warm kan zijn of dat het tussen de oren zit.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 02:53:28 #226
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217872144
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 00:17 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dat is wel heel vet! Een halve marathon onder warme omstandigheden. Minimumtemperatuur 27 graden.
Terwijl men in Nederland 22 graden met zon en 50% lichtvochtigheid vaak al warm vindt om te wandelen of te klussen. Geen idee of dat fysiologisch echt warm kan zijn of dat het tussen de oren zit.
Je mag minstens 2 graden hoger zitten. Twee jaar geleden was de min temp om 5.15 29 graden en werd het max 35 graden, met een gemiddelde temp van 31 graden.

You bet your ass it is hot, als ik om 14 uur beach tennis is het 33-35 graden in de volle zon. De eerste keer dat ik dat deed dacht ik dat ik winterkleding aanhad terwijl ik met een singlet aan het spelen was.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:36:37 #227
374695 Tjacka
pi_217874086
Hallo vrienden,

Ik heb wat lichte pijn in mijn lies en donderdag na het lopen voelde ik hem wel. Nu valt het mee. Zou ik toch proberen om te gaan of beter een training skippen?
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:48:43 #228
298849 mignonne
mignonne
pi_217874244
quote:
@SEMTEX, deze heb ik vorig jaar gedaan (de 10km) en was echt heel erg leuk! Ik was aangenaam verrast. Sympathiek dorp, kleinschalige run maar wel professioneel opgepakt en echt werkelijk prachtige omgeving.

Als je op youtube Rosso's running channel opzoekt dan heeft hij daar ook een video tussenstaan van de run. Weet alleen even niet meer of het 10 of 21 was voor hem.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:49:37 #229
298849 mignonne
mignonne
pi_217874263
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:36 schreef Tjacka het volgende:
Hallo vrienden,

Ik heb wat lichte pijn in mijn lies en donderdag na het lopen voelde ik hem wel. Nu valt het mee. Zou ik toch proberen om te gaan of beter een training skippen?
Persoonlijk zou ik voorzichtig doen.
Kun je je training vervangen door fietsen, zwemmen of krachttraining? Of desnoods een flink wandeling maar iets wat minder belastend is voor je lijf dan rennen?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:52:40 #230
298849 mignonne
mignonne
pi_217874327
Door omstandigheden kan ik mn runs deze maand niet meer doen. Echt heel rot maar goed, wel startbewijzen enzo.
Mocht iemand willen dan heb ik ter overname starbewijzen voor Maastrichts mooiste (morgen!), Vuurtorenloop HvH (13-6 avond), TT City run Assen (21-6). Alle startbewijzen zijn voor de 10km afstand.
Voor jullie mag alles voor een vriendenprijs, tientje ofzo? Dm me even als je iets wil. Opsturen vind ik zelf riskant want post doet er de laatste tijd erg lang over.

[ Bericht 4% gewijzigd door mignonne op 07-06-2025 15:19:26 (Toevoeging.) ]
Zoek je mobiel op gsmwebMailbird - E-mail made beautifulBoek goedkoper bij booking.com
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:14:52 #231
494611 core2duo
pi_217874709
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 02:53 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Je mag minstens 2 graden hoger zitten. Twee jaar geleden was de min temp om 5.15 29 graden en werd het max 35 graden, met een gemiddelde temp van 31 graden.

You bet your ass it is hot, als ik om 14 uur beach tennis is het 33-35 graden in de volle zon. De eerste keer dat ik dat deed dacht ik dat ik winterkleding aanhad terwijl ik met een singlet aan het spelen was.
Juni kan extra heet zijn daar. Ik zie 26-32°C (min/max) in de weersverwachting staan voor Oranjestad. Door de luchtvochtigheid voelt het beduidend warmer aan. Leuk dat je ook midden op de dag in beweging bent. Ik ga begin december een halve marathon in Singapore lopen. Ook middenin de tropen.

Veel succes en plezier morgen met de KLM Half Marathon!
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:34:31 #232
374695 Tjacka
pi_217874897
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:49 schreef mignonne het volgende:

[..]
Persoonlijk zou ik voorzichtig doen.
Kun je je training vervangen door fietsen, zwemmen of krachttraining? Of desnoods een flink wandeling maar iets wat minder belastend is voor je lijf dan rennen?
Ga morgen weer naar de sportschool en maandag ook. Vandaag een rondje wandelen ja. Hopen dat het dinsdag beter is
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 7 juni 2025 @ 12:05:28 #233
298849 mignonne
mignonne
pi_217875232
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:34 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Ga morgen weer naar de sportschool en maandag ook. Vandaag een rondje wandelen ja. Hopen dat het dinsdag beter is
Verstandig denk ik. Beterschap ermee! Hopelijk is het inderdaad snel weg.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:20:46 #234
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217875798
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:14 schreef core2duo het volgende:

[..]
Juni kan extra heet zijn daar. Ik zie 26-32°C (min/max) in de weersverwachting staan voor Oranjestad. Door de luchtvochtigheid voelt het beduidend warmer aan. Leuk dat je ook midden op de dag in beweging bent. Ik ga begin december een halve marathon in Singapore lopen. Ook middenin de tropen.

Veel succes en plezier morgen met de KLM Half Marathon!
In 't orkaanseizoen is het vaak warmer omdat de orkanen invloed hebben op de wind. Zodra de wind wegvalt valt de natuurlijke verkoeling weg.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 15:59:30 #235
503324 Evangelion
pi_217877105
Ik word zo moedeloos van die maandenlange windkracht 4 in de open polder. Elk weertype is beter dan wind om in hard te lopen.

mimimimi
  zaterdag 7 juni 2025 @ 18:22:28 #236
494611 core2duo
pi_217878119
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:59 schreef Evangelion het volgende:
Ik word zo moedeloos van die maandenlange windkracht 4 in de open polder. Elk weertype is beter dan wind om in hard te lopen.

mimimimi
Dat is helaas ons klimaat. Vandaag en morgen is het beroerd loopweer. Het lijkt wel november! Er komt verbetering in de nieuwe week.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 19:34:36 #237
55666 Nijna
pi_217878655
Vandaag prima kunnen lopen, wel wat gespetter.
  zondag 8 juni 2025 @ 09:55:09 #238
326191 valleilijn
pi_217883146
Jeuj weer gelopen. 3.3km dus het stelt weinig voor, maar zonder pijn *O*
  zondag 8 juni 2025 @ 11:37:33 #239
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217884008
:( auto wilde niet starten en mn fiets had zachte banden. Heb de start niet eens gehaald. Een groot nadeel van zo vroeg beginnen is dat iedereen nog slaapt en dus ia ff aankloppen bij de buren om je naar de start te brengen niet echt mogelijk.
  zondag 8 juni 2025 @ 12:28:08 #240
369496 Nanuke
pi_217884434
Wat kut zeg @slacker_nl! :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBonprixBoek je safari bij Beekse Bergen
  zondag 8 juni 2025 @ 12:29:00 #241
55666 Nijna
pi_217884441
Dat is wel zuur @slacker_nl
  zondag 8 juni 2025 @ 12:43:40 #242
494611 core2duo
pi_217884499
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:37 schreef slacker_nl het volgende:
:( auto wilde niet starten en mn fiets had zachte banden. Heb de start niet eens gehaald. Een groot nadeel van zo vroeg beginnen is dat iedereen nog slaapt en dus ia ff aankloppen bij de buren om je naar de start te brengen niet echt mogelijk.
Ah, wat erg :-(
Een regelrecht rampscenario wat maar eens in de 100 jaar voorkomt. Woon je op Aruba?
  zondag 8 juni 2025 @ 15:55:42 #243
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217886445
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 12:43 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ah, wat erg :-(
Een regelrecht rampscenario wat maar eens in de 100 jaar voorkomt. Woon je op Aruba?
Jep

En thnx voor jullie medeleven nanuck en niina.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 juni 2025 @ 11:06:53 #244
pi_217892055
We hadden een extra parkrun vandaag. Een hele Britse invasie kwam opdagen en we hadden het dubbele van de normale opkomst. 90 man vandaag, een record.

Ik verbeterde zelf mijn PR van 23.44 naar 23.19. Ik had niet verwacht nog zoveel marge te hebben, het gaat nu best wel hard.

Ik weet zeker dat ik al ruim twintig jaar niet zo’n tijd heb gelopen. Al begin twintiger zou ik lage 22 wel hebben gehaald.
  maandag 9 juni 2025 @ 19:35:24 #245
214643 Nober
pi_217896129
Zaterdag in een bui beland op de weg terug en gruwelijk nat geworden. Heb er maar het beste van gemaakt en in plassen gesprongen voor de fun. Ik kreeg nog een lift aangeboden nog nooit meegemaakt wel vriendelijk bedankt.

Vanmorgen ook weer op pad geweest zonder noemenswaardigheden.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 00:07:24 #246
288731 kalinhos
pi_217898610
Afgelopen zaterdag weer eens een parkrun gelopen. Normaal is er een vlugge japie die altijd 17:30-18:10 ofzo loopt maar die was er niet dus ik dacht we hebben een kans. Staat er een volgende op die 18:22(!!) liep, wederom 2e :')

Heb t al eerder gezegd maar blijf dat echt een tof fenomeen vinden, eigenlijk jammer dat het vooral in noord-west europa bekend is
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:13:29 #247
503324 Evangelion
pi_217900233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 00:07 schreef kalinhos het volgende:
Afgelopen zaterdag weer eens een parkrun gelopen. Normaal is er een vlugge japie die altijd 17:30-18:10 ofzo loopt maar die was er niet dus ik dacht we hebben een kans. Staat er een volgende op die 18:22(!!) liep, wederom 2e :')

Heb t al eerder gezegd maar blijf dat echt een tof fenomeen vinden, eigenlijk jammer dat het vooral in noord-west europa bekend is
Parkrun is geen wedstrijd zeggen ze toch
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:15:26 #248
503324 Evangelion
pi_217900255
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 11:06 schreef PippenScottie het volgende:
We hadden een extra parkrun vandaag. Een hele Britse invasie kwam opdagen en we hadden het dubbele van de normale opkomst. 90 man vandaag, een record.

Ik verbeterde zelf mijn PR van 23.44 naar 23.19. Ik had niet verwacht nog zoveel marge te hebben, het gaat nu best wel hard.

Ik weet zeker dat ik al ruim twintig jaar niet zo’n tijd heb gelopen. Al begin twintiger zou ik lage 22 wel hebben gehaald.
300 hier koekoek

Zoals inmiddels gebruikelijk tijdens pinksteren hadden we een groot aantal bezoekers uit het VK.

Today was the 201st parkrun at Kagerzoom and the third held on Whit Monday, today’s attendance smashed the previous record of 244 parkrunners, set last year on the 20th May 2024, today’s attendance was 61 more parkrunners, a grand total of 305 parkrunners!
  dinsdag 10 juni 2025 @ 11:41:19 #249
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217900439
Ik heb gisteren 18km gewandeld en zondag 18km hardgelopen. Dat is toch echt een andere tak van sport, je belast andere spieren en je kunt meer genieten van je omgeving. Had gisteren wel vermoeide voetzolen, vandaag voelt alles weer goed.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:47:57 #250
399750 Tele6
pi_217900920
Ik was braaf m'n fysio-oefeningen aan het doen voor de linkerheup, maar vanochtend na een stuk fietsen ineens mega pijn aan de rechterheup :'(

Ik overweeg om tijdelijk compleet met trainen te stoppen want mijn lijf lijkt alleen maar stopsignalen af te geven :{
Zoek je mobiel op gsmwebBig Fish GamesDe beste bordspellen vind je bij 999 Games
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:44:33 #251
60131 CaLeX
HEY!
pi_217901816
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:52 schreef mignonne het volgende:
Door omstandigheden kan ik mn runs deze maand niet meer doen. Echt heel rot maar goed, wel startbewijzen enzo.
Mocht iemand willen dan heb ik ter overname starbewijzen voor Maastrichts mooiste (morgen!), Vuurtorenloop HvH (13-6 avond), TT City run Assen (21-6). Alle startbewijzen zijn voor de 10km afstand.
Voor jullie mag alles voor een vriendenprijs, tientje ofzo? Dm me even als je iets wil. Opsturen vind ik zelf riskant want post doet er de laatste tijd erg lang over.
Beterschap,

HVH leek me wel leuk, maar ik denk niet dat dit nu nog in de agenda past
  woensdag 11 juni 2025 @ 07:18:37 #252
371867 mosselmossel
HATSA!
pi_217908532
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 11:41 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb gisteren 18km gewandeld en zondag 18km hardgelopen. Dat is toch echt een andere tak van sport, je belast andere spieren en je kunt meer genieten van je omgeving. Had gisteren wel vermoeide voetzolen, vandaag voelt alles weer goed.
Haha, dat klopt wel ja. Gister ook een wandeling van 14k. Dan denk je van: hardlopend gaat dat ook makkelijk, dus wandelend moet dat een eitje zijn. Maar het is echt een andere sport.
  woensdag 11 juni 2025 @ 07:23:05 #253
298849 mignonne
mignonne
pi_217908573
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik was braaf m'n fysio-oefeningen aan het doen voor de linkerheup, maar vanochtend na een stuk fietsen ineens mega pijn aan de rechterheup :'(

Ik overweeg om tijdelijk compleet met trainen te stoppen want mijn lijf lijkt alleen maar stopsignalen af te geven :{
Jeetje wat vervelend joh!
Enig idee waar het initieel vandaan komt die kwalen?
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:03:16 #254
399750 Tele6
pi_217909054
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 07:23 schreef mignonne het volgende:

[..]
Jeetje wat vervelend joh!
Enig idee waar het initieel vandaan komt die kwalen?
Volgens de fysio zijn mijn heupen niet sterk genoeg, waardoor ik met X-benen loop en allerlei verschillende pijntjes krijg op allerlei plekken.

Ik beweeg relatief veel in mijn dagelijks leven (25 km fietsen woon-werk) en sport komt daar bovenop.

Afgelopen halfjaar niet altijd even veel slaap gehad, niet altijd even goed gegeten en vrij veel stress gehad.

Het blijft ook lastig om grenzen aan te voelen. Zoals met die fysio-oefeningen: ik moest ze dagelijks doen, en ik mocht ernaast ook hardlopen maar alleen als dat pijnvrij lukte. Nou lukte dat prima pijnvrij. En vervolgens ga ik een eind fietsen, doet dat helse pijn. Had ik van tevoren kunnen weten dat fietsen geen goed idee was? En wat doe je als je met fiets 20 km van huis in the middle of nowhere staat ;(
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:34:56 #255
298849 mignonne
mignonne
pi_217909272
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Volgens de fysio zijn mijn heupen niet sterk genoeg, waardoor ik met X-benen loop en allerlei verschillende pijntjes krijg op allerlei plekken.

Ik beweeg relatief veel in mijn dagelijks leven (25 km fietsen woon-werk) en sport komt daar bovenop.

Afgelopen halfjaar niet altijd even veel slaap gehad, niet altijd even goed gegeten en vrij veel stress gehad.

Het blijft ook lastig om grenzen aan te voelen. Zoals met die fysio-oefeningen: ik moest ze dagelijks doen, en ik mocht ernaast ook hardlopen maar alleen als dat pijnvrij lukte. Nou lukte dat prima pijnvrij. En vervolgens ga ik een eind fietsen, doet dat helse pijn. Had ik van tevoren kunnen weten dat fietsen geen goed idee was? En wat doe je als je met fiets 20 km van huis in the middle of nowhere staat ;(
Wat ingewikkeld.

Ik vind helse pijn wel veel pijn voor niet sterke heupen en iets wat met fysio op te lossen zou moeten zijn volgens de fysio :{
Misschien tijd voor een keer een second opinion? Desnoods bij een sportarts bijvoorbeeld van Bergman?
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:49:01 #256
399750 Tele6
pi_217909362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:34 schreef mignonne het volgende:

[..]
Wat ingewikkeld.

Ik vind helse pijn wel veel pijn voor niet sterke heupen en iets wat met fysio op te lossen zou moeten zijn volgens de fysio :{
Misschien tijd voor een keer een second opinion? Desnoods bij een sportarts bijvoorbeeld van Bergman?
Nja, de helse pijn is wel een verklaring voor, er loopt een zenuw door een spier heen bij je bil en die zenuw is nu geïrriteerd doordat ik die spier overbelast heb. En zenuwpijn is ongelofelijk naar.

Ik heb het waarschijnlijk ook niet getroffen qua anatomie -- meerdere mensen in mijn familie lopen regelmatig met beknelde of geïrriteerde zenuwen rondom de heup/bil.

Ik baal vooral enorm dat ik nu van de ene overbelasting (links) naar de andere overbelasting (rechts, rondom de zenuw) hobbel, en dat terwijl ik al bij een fysio loop.

Nou ja. De naaimachine heeft net een onderhoudsbeurt gehad en ik heb een haakproject op de planning staan dus ik steek m'n energie wel in die hobby's voorlopig. :')
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:44:47 #257
494611 core2duo
pi_217913267
Het is weer nepnieuws seizoen! Circa 30 graden overdag, aflandige wind en zeer hoge luchtvochtigheid in Hoek van Holland, op 13 juni.

Ik zie 24 graden bij Weeronline en 26 graden op iPhone weather en 25 graden op Weather Pro. De Vuurtorenloop is ingekort van 21,1 naar 10 km. Het kan niet meer in Nederland, de veiligheidsregio hanteert geen winnersmentaliteit. Dan ga ik er zelf wel een halve van maken, op Strava gaat het toch om de afstand. Logistiek is dat vrij eenvoudig.
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:50:01 #258
42497 Remco
pi_217913314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:44 schreef core2duo het volgende:
Het is weer nepnieuws seizoen! Circa 30 graden overdag, aflandige wind en zeer hoge luchtvochtigheid in Hoek van Holland, op 13 juni.

Ik zie 24 graden bij Weeronline en 26 graden op iPhone weather en 25 graden op Weather Pro. De Vuurtorenloop is ingekort van 21,1 naar 10 km. Het kan niet meer in Nederland, de veiligheidsregio hanteert geen winnersmentaliteit. Dan ga ik er zelf wel een halve van maken, op Strava gaat het toch om de afstand. Logistiek is dat vrij eenvoudig.
Organisaties moeten gewoon geen (halve) marathons in juni organiseren.
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:58:50 #259
494611 core2duo
pi_217913425
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:50 schreef Remco het volgende:

[..]
Het gebeurt in de halve wereld, dat de loop gewoon doorgaat bij hogere temperaturen. Maar in Nederland wordt alles zo gelijkgetrokken, elk risico moet en zal worden vermeden.

De HM in Amsterdam wordt voor mij het hoofdnummer en begin december de halve marathon in Singapore. In totaal met Parijs in maart nog altijd 3 (officiële) halve marathons dit jaar :-)
  woensdag 11 juni 2025 @ 18:05:45 #260
42497 Remco
pi_217913489
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:58 schreef core2duo het volgende:

[..]
Het gebeurt in de halve wereld, dat de loop gewoon doorgaat bij hogere temperaturen. Maar in Nederland wordt alles zo gelijkgetrokken, elk risico moet en zal worden vermeden.
Bij 2 grote marathons dit jaar zijn er doden gevallen. Het is gewoon heel logisch dat je dat als organisatie niet op je geweten wil hebben en alle risico's uitsluit.
Big Fish GamesMailbird - E-mail made beautifulSpeel mee met Lucky Day en win!
  woensdag 11 juni 2025 @ 18:09:43 #261
494611 core2duo
pi_217913521
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:05 schreef Remco het volgende:

[..]
Bij 2 grote marathons dit jaar zijn er doden gevallen. Het is gewoon heel logisch dat je dat als organisatie niet op je geweten wil hebben en alle risico's uitsluit.
Dan is het echt dat men er in het buitenland heel anders mee omgaat. Het zou daar niet anders zijn. In het verkeer en in de luchtvaart gaat het helaas ook weleens mis.
In Hoek van Holland heb je bovendien niet het probleem dat het heel druk is, met grote lopersaantallen. Het is een lokale loop, wat het risico op druk op de zorg kleiner maakt.
  woensdag 11 juni 2025 @ 18:43:30 #262
298849 mignonne
mignonne
pi_217913952
Mocht iemand toch naar hoek van holland willen, geef me even een gil, ik heb 2 startbewijzen in de aanbieding. Afhalen.

SPOILER
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:41:42 #263
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217917862
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:50 schreef Remco het volgende:

[..]
Ja of ze alleen 's avonds plannen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:58 schreef core2duo het volgende:

De HM in Amsterdam wordt voor mij het hoofdnummer en begin december de halve marathon in Singapore. In totaal met Parijs in maart nog altijd 3 (officiële) halve marathons dit jaar :-)
Ik doe het je niet na, ik vond wandelen in de hitte van Singapore al een aanslag.

Ik denk echter dat het nodig is om als organisatie verantwoordelijk te zijn. Je maakt jezelf ook verantwoordelijk voor de medische zorg en Nederlanders willen best wel eens eigenwijs zijn in hun prestatievermogen bij hogere temperaturen. Die accepteren niet dat hun pace omlaag moet omdat ze anders oververhit raken, brengen niet voldoende water mee, dragen teveel kleding, zijn niet voldoende getraind. Ik blijf ze nog steeds zien uitvallen bij warme evenementen.

[ Bericht 26% gewijzigd door SEMTEX op 12-06-2025 09:34:34 ]
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:17:01 #264
60131 CaLeX
HEY!
pi_217918130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:09 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dan is het echt dat men er in het buitenland heel anders mee omgaat. Het zou daar niet anders zijn. In het verkeer en in de luchtvaart gaat het helaas ook weleens mis.
In Hoek van Holland heb je bovendien niet het probleem dat het heel druk is, met grote lopersaantallen. Het is een lokale loop, wat het risico op druk op de zorg kleiner maakt.
De druk op de zorg om 19:00 in HVH..... Welke zorg? Eerste ziekenhuis wat je waar je terecht kan is het Haga ziekenhuis in Den Haag volgens mij.

In het verkeer gaat het inderdaad ook weleens mis, daarom zijn er maatregelen en voorzorgsmaatregelen genomen (helmen, airbags, ABS, verplichte verzekering, verkeersregels, verkeerslichten etc). Als iedereen zich aan de regels houdt dan is er niets aan de hand, helaas is dat niet zo (zeker in NL waar we nog geen rij voor een pinautomaat kunnen maken) en hebben we het nodig om dit soort maatregelen te nemen bij hardloop evenementen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:14:26 #265
298849 mignonne
mignonne
pi_217918560
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:17 schreef CaLeX het volgende:

[..]
De druk op de zorg om 19:00 in HVH..... Welke zorg? Eerste ziekenhuis wat je waar je terecht kan is het Haga ziekenhuis in Den Haag volgens mij.

In het verkeer gaat het inderdaad ook weleens mis, daarom zijn er maatregelen en voorzorgsmaatregelen genomen (helmen, airbags, ABS, verplichte verzekering, verkeersregels, verkeerslichten etc). Als iedereen zich aan de regels houdt dan is er niets aan de hand, helaas is dat niet zo (zeker in NL waar we nog geen rij voor een pinautomaat kunnen maken) en hebben we het nodig om dit soort maatregelen te nemen bij hardloop evenementen.
Of het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft. Zelfde aanrijtijd.
Maar dit is natuurlijk van tevoren enorm moeilijk in te schatten. Ze kunnen het linksom of rechtsom niet goed doen nu. Als alles nu een 10km wordt dan zeuren mensen daarover want "een 10km is voor mij niet interessant". En dan zul je zien dat er geen problemen zijn bij de 10 en gaat iedereen miepen over dat het best door had kunnen gaan.
Als het helemaal afgelast was dan was het niet goed geweest. En als ze het wel door hadden laten gaan en er gebeurde wel wat dan staat iedereen met het vingertje te wijzen want onverantwoord om door te lopen.

Het feit blijft dat we helemaal nog niet zo heel veel warme dagen hebben gehad dit jaar. Dus mensen zijn over het algemeen genomen slecht geacclimatiseerd. Komt bij dat er geen verkoeling door zee te verwachten is en een hoge luchtvochtigheid voorspeld is.
Het parcours heeft, zeker tegen het einde, behoorlijk wat open stukken zonder beschutting.
Tel daarbij op wat Semtex zegt over lopers die zichzelf overschatten en voila. Ik vind het een verstandige beslissing.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:15:48 #266
298849 mignonne
mignonne
pi_217918575
En mensen kunnen nog steeds lopen. Alleen dan de 10km ipv 21km. Dus je kunt nog steeds genieten van de sfeer, van het leuke parcours. Het feestje na afloop is geweldig, dat veranderd allemaal niet.
  donderdag 12 juni 2025 @ 11:24:39 #267
55666 Nijna
pi_217919110
Je kunt het nooit voor iedereen goed doen, maar dan kan je misschien beter gemopper hebben omdat je (al dan niet terecht) wat te voorzichtig bent geweest, dan gemopper omdat er doden zijn gevallen of de zorg zodanig overspoeld is dat er onveilige situaties ontstaan als mensen hulp nodig hebben.

Maar ik snap wel dat je teleurgesteld bent als je je goed hebt voorbereid en er naar uit keek.

Maar ook ervaren lopers kunnen een hitteberoerte krijgen.
Het blijft een wedstrijd en de een pusht zichzelf nou eenmaal meer dan de ander. Ik denk dat zeker met hitte, je een dun lijntje hebt tussen het gaat goed of het gaat mis.
Een vriend van ons heeft een hitteberoerte gehad, geen onervaren loper, wel gedreven. Ik heb de indruk als ik het verhaal hoor, dat het hem echt heeft overvallen. En dat was niet eens een halve marathon oid, het was volgens mij iets van 10km. En onderweg ging het mis.
Echt... luister naar je lijf, zeker met die warmte. Neem het serieus als je lijf aangeeft dat het te veel begint te worden.
  donderdag 12 juni 2025 @ 11:41:37 #268
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217919243
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:24 schreef Nijna het volgende:
Je kunt het nooit voor iedereen goed doen, maar dan kan je misschien beter gemopper hebben omdat je (al dan niet terecht) wat te voorzichtig bent geweest, dan gemopper omdat er doden zijn gevallen of de zorg zodanig overspoeld is dat er onveilige situaties ontstaan als mensen hulp nodig hebben.

Maar ik snap wel dat je teleurgesteld bent als je je goed hebt voorbereid en er naar uit keek.

Maar ook ervaren lopers kunnen een hitteberoerte krijgen.
Het blijft een wedstrijd en de een pusht zichzelf nou eenmaal meer dan de ander. Ik denk dat zeker met hitte, je een dun lijntje hebt tussen het gaat goed of het gaat mis.
Een vriend van ons heeft een hitteberoerte gehad, geen onervaren loper, wel gedreven. Ik heb de indruk als ik het verhaal hoor, dat het hem echt heeft overvallen. En dat was niet eens een halve marathon oid, het was volgens mij iets van 10km. En onderweg ging het mis.
Echt... luister naar je lijf, zeker met die warmte. Neem het serieus als je lijf aangeeft dat het te veel begint te worden.
Ik las laatst over een wetenschapper die als test lopers een pil had gegeven om hun temperatuur te meten tijdens een hardloopwedstrijd. Tot haar verbazing bleek bij een klein deel de temperatuur op te lopen tot 40 graden (koorts eigenlijk). Vrijwel onverklaarbaar en ook bij getrainde lopers.
  donderdag 12 juni 2025 @ 14:20:34 #269
503324 Evangelion
pi_217920616
Ik probeer nu een andere trainingsmethode, en daarin moet ik mijn easy en long runs doen op 70% max heart rate. Maar dat doe ik nooit want dat is echt kei-langzaam. En dan is het makkelijk om te denken ik loop wel op 75%-80% want: horloge/band klopt niet, mijn max HR is hoger dan ik denk, het is zomer, het waait, etc.

Deze week (zondag, maandag, woensdag) wel gedaan en het is tergend traag, maar je merkt wel dat je veel frisser bent op de workout days. Of het is placebo-effect.

Gotta slow it down baby, gotta have some fun
  donderdag 12 juni 2025 @ 16:23:02 #270
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_217921612
Vanmorgen eens een loopje gedaan in Schoorl, hier kom ik bij een rondje aan 20 tot 40 hoogtemeters dus dat was daar wel even andere koek.

Had de groene route gepakt, 12 km onverhard door de duinen met volgens mijn horloge 180 hoogtemeters. Leuke omgeving om te lopen en echt heel andere duinen dan hier in Heemskerk/Castricum. Zonnetje scheen al goed maar gelukkig was het goed beschut onder de bomen.

Uiteindelijk 12 km gedaan in 1:09. Daarna vocht weer goed bijgevuld want zweten was het :D
Hoesjes? Casetify!Knab - Jouw online bankBig Fish Games
  donderdag 12 juni 2025 @ 16:43:40 #271
326170 pipster
pi_217921779
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:23 schreef Tinos85 het volgende:
Vanmorgen eens een loopje gedaan in Schoorl, hier kom ik bij een rondje aan 20 tot 40 hoogtemeters dus dat was daar wel even andere koek.

Had de groene route gepakt, 12 km onverhard door de duinen met volgens mijn horloge 180 hoogtemeters. Leuke omgeving om te lopen en echt heel andere duinen dan hier in Heemskerk/Castricum. Zonnetje scheen al goed maar gelukkig was het goed beschut onder de bomen.

Uiteindelijk 12 km gedaan in 1:09. Daarna vocht weer goed bijgevuld want zweten was het :D
Ah het rondje door de oude bossen, die is inderdaad erg mooi.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  donderdag 12 juni 2025 @ 16:49:49 #272
298849 mignonne
mignonne
pi_217921817
quote:
9s.gif Op donderdag 12 juni 2025 14:20 schreef Evangelion het volgende:
Ik probeer nu een andere trainingsmethode, en daarin moet ik mijn easy en long runs doen op 70% max heart rate. Maar dat doe ik nooit want dat is echt kei-langzaam. En dan is het makkelijk om te denken ik loop wel op 75%-80% want: horloge/band klopt niet, mijn max HR is hoger dan ik denk, het is zomer, het waait, etc.

Deze week (zondag, maandag, woensdag) wel gedaan en het is tergend traag, maar je merkt wel dat je veel frisser bent op de workout days. Of het is placebo-effect.

Gotta slow it down baby, gotta have some fun
Is lopen op vermogen niet iets voor je dan?

-edit- ik bedoel als je denkt dat je met hartslag niet helemaal accuraat kunt trainen. Met een stryd kun je je vermogen heel precies bijhouden.

Denk overigens niet dat het alleen maar placebo is hoor. Is toch een ander soort inspanning voor je lijf zo :Y
  donderdag 12 juni 2025 @ 17:00:41 #273
90600 Jor_Dii
pi_217921894
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja of ze alleen 's avonds plannen.
[..]

Jep, hier begint de marathon volgende week ook om 18u en mijn 10k om 20u. :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 12 juni 2025 @ 17:07:34 #274
503324 Evangelion
pi_217921948
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:49 schreef mignonne het volgende:

[..]
Is lopen op vermogen niet iets voor je dan?

-edit- ik bedoel als je denkt dat je met hartslag niet helemaal accuraat kunt trainen. Met een stryd kun je je vermogen heel precies bijhouden.

Denk overigens niet dat het alleen maar placebo is hoor. Is toch een ander soort inspanning voor je lijf zo :Y
Nouja het kan dus wel, maar vereist discipline en geduld.
Ik ga het gewoon een tijdje proberen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 17:38:03 #275
298849 mignonne
mignonne
pi_217922250
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:07 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Nouja het kan dus wel, maar vereist discipline en geduld.
Ik ga het gewoon een tijdje proberen.
Succes! :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juni 2025 @ 18:40:37 #276
pi_217922685
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:23 schreef Tinos85 het volgende:

Volgende stap is het rode rondje? :D
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:00:14 #277
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_217924384
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:40 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Volgende stap is het rode rondje? :D
Nou…

23 kilometer door de duinen daar, nog even niet :D
Maar ik zet m wel op het lijstje :P
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:15:22 #278
371867 mosselmossel
HATSA!
pi_217924552
Ik gaf vanavond weer training aan de tweede groep. Lekker rustigaan loopje gedaan, wat versnellinkjes, stukkie over het 'strand'. En nog even een duik in het Engelermeer. Daarna weer terug. 7,5km heel erg schik gehad.
  donderdag 12 juni 2025 @ 22:59:23 #279
298849 mignonne
mignonne
pi_217925540
Ach ;(
Ik lees op de facebook van politie venray dat er een hardloper gevonden is die onwel geworden is maar identiteit onbekend. Er staat een omschrijving op hun pagina.
Volgens zijn horloge was hij 21 min onderweg en blijkbaar geen telefoon mee.
Stay safe mensen. Loop verstandig.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 00:55:25 #280
494611 core2duo
pi_217925926
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:15 schreef mignonne het volgende:
En mensen kunnen nog steeds lopen. Alleen dan de 10km ipv 21km. Dus je kunt nog steeds genieten van de sfeer, van het leuke parcours. Het feestje na afloop is geweldig, dat veranderd allemaal niet.
Dat is waar :s)

WeerOnline:
"Vanaf de namiddag en vooral vanavond trekken regen- en onweersbuien vanuit het zuiden over vooral de westelijke helft van het land noordwaarts. Deze buien kunnen zwaar uitpakken met een hoge bliksemactiviteit, zware windstoten, hagel en veel regenwater in korte tijd. Later vanavond neemt de kans op zware onweersbuien af."

Had dat niet een andere keer gekund? Hopelijk blijft dat schijtonweer uit. Je kan het loodje leggen als je wordt geraakt en kan alsnog betekenen dat de loop in zijn geheel wordt afgelast.
Zoek je mobiel op gsmwebHoesjes? Casetify!Zalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  vrijdag 13 juni 2025 @ 07:20:59 #281
55666 Nijna
pi_217926706
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik las laatst over een wetenschapper die als test lopers een pil had gegeven om hun temperatuur te meten tijdens een hardloopwedstrijd. Tot haar verbazing bleek bij een klein deel de temperatuur op te lopen tot 40 graden (koorts eigenlijk). Vrijwel onverklaarbaar en ook bij getrainde lopers.
Mooi dat ze er onderzoek naar doen. Het zou mooi zijn als ze uiteindelijk iets vinden wat kan voorspellen of je er vatbaar voor bent of niet.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:52:15 #282
298849 mignonne
mignonne
pi_217927995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 07:20 schreef Nijna het volgende:

[..]
Mooi dat ze er onderzoek naar doen. Het zou mooi zijn als ze uiteindelijk iets vinden wat kan voorspellen of je er vatbaar voor bent of niet.
Ik heb dat onderzoek ook gelezen! Het was opvallend dat er ook zoveel lopers waren die geen klachten hadden maar wel een kerntemperatuur van op of boven de 40°
Dan is het toch heel interessant wat dan de trigger is uiteindelijk waardoor iemand nokkie gaat. Fascinerend.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:52:37 #283
298849 mignonne
mignonne
pi_217928000
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 00:55 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dat is waar :s)

WeerOnline:
"Vanaf de namiddag en vooral vanavond trekken regen- en onweersbuien vanuit het zuiden over vooral de westelijke helft van het land noordwaarts. Deze buien kunnen zwaar uitpakken met een hoge bliksemactiviteit, zware windstoten, hagel en veel regenwater in korte tijd. Later vanavond neemt de kans op zware onweersbuien af."

Had dat niet een andere keer gekund? Hopelijk blijft dat schijtonweer uit. Je kan het loodje leggen als je wordt geraakt en kan alsnog betekenen dat de loop in zijn geheel wordt afgelast.

Nou het zit ze echt niet mee zeg
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:27:29 #284
506497 Tracksmith
pi_217930213
Dat is toch iets gekend dat de core temperatuur flink stijgt bij het sporten ? Is volgens mij eerder iets normaal dan iets abnormaal.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 17:19:35 #285
495883 TommyL0204
pi_217932494
Halve marathon Zwolle afgelast ;( Erg balen, maar wel begrijpelijk
  vrijdag 13 juni 2025 @ 17:29:23 #286
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217932562
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:59 schreef mignonne het volgende:
Ach ;(
Ik lees op de facebook van politie venray dat er een hardloper gevonden is die onwel geworden is maar identiteit onbekend. Er staat een omschrijving op hun pagina.
Volgens zijn horloge was hij 21 min onderweg en blijkbaar geen telefoon mee.
Stay safe mensen. Loop verstandig.
Als in wel een telefoon mee? Ik laat die eigenlijk ook altijd thuis.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 13 juni 2025 @ 18:20:15 #287
503324 Evangelion
pi_217932968
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 17:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Niet te hard rennen als het bloedheet is lijkt me.
(tenzij het een race is en je lang getrained hebt, dan gewoon dood of de gladiolen).
  vrijdag 13 juni 2025 @ 18:38:54 #288
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217933144
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 18:20 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Niet te hard rennen als het bloedheet is lijkt me.
(tenzij het een race is en je lang getrained hebt, dan gewoon dood of de gladiolen).
Ah ja oke.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 13 juni 2025 @ 18:39:50 #289
298849 mignonne
mignonne
pi_217933152
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 17:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Euh nou eigenlijk vooral als in loop verstandig, tempo aanpassen en genoeg drinken etc.

Ik heb zelf wel altijd mijn telefoon bij me tijdens het lopen :Y
  vrijdag 13 juni 2025 @ 18:49:12 #290
494611 core2duo
pi_217933215
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 17:19 schreef TommyL0204 het volgende:
Halve marathon Zwolle afgelast ;( Erg balen, maar wel begrijpelijk
Balen man! Hoe laat zou je starten?
Zojuist ruim 11 km gelopen, ruim een kwartier pauze en zometeen gaat de Vuurtorenloop starten. Dus in totaal straks alsnog een HM.
Vattenfall cadeauKnab - Jouw online bankBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  vrijdag 13 juni 2025 @ 18:54:23 #291
495883 TommyL0204
pi_217933252
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 18:49 schreef core2duo het volgende:

[..]
Balen man! Hoe laat zou je starten?
Zojuist ruim 11 km gelopen, ruim een kwartier pauze en zometeen gaat de Vuurtorenloop starten. Dus in totaal straks alsnog een HM.
20.15 uur. Maar wel kans op onweer en hoge luchtvochtigheid. Denk dat dat meer de reden is dan de temperatuur
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:55:52 #292
494611 core2duo
pi_217934918
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 18:54 schreef TommyL0204 het volgende:

[..]
20.15 uur. Maar wel kans op onweer en hoge luchtvochtigheid. Denk dat dat meer de reden is dan de temperatuur
Ik zie dat de loop morgen is. Lekker is dat... zie dat je geen enkel recht op compensatie hebt of voordeel bij een inschrijving in het nieuwe jaar. Ze zijn ook bang dat het publiek de hitte niet aankan. Geldt tegenwoordig het recht van de meest kwetsbare?

Mocht het het onweer zijn dan is het wellicht een ander verhaal.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:32:07 #293
298849 mignonne
mignonne
pi_217935404
Onweer lijkt me op zich niet onredelijk. Maar wel zuur voor de lopers.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:33:33 #294
298849 mignonne
mignonne
pi_217935433
Net terug van HvH.
Had 15 grote zakken met ijsblokjes gehaald en uitgedeeld. In no time op :D volgende keer toch kijken of ik iemand mee krijg en dan t dubbele mee.

Wel sfeertje daar, was echt een feestje en toch echt nog wel heel druk. Haha en Jony was er ook :7
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:45:45 #295
503324 Evangelion
pi_217935552
Zelfs avondwedstrijden zijn niet meer veilig :o
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:50:18 #296
494611 core2duo
pi_217935596
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:33 schreef mignonne het volgende:
Net terug van HvH.
Had 15 grote zakken met ijsblokjes gehaald en uitgedeeld. In no time op :D volgende keer toch kijken of ik iemand mee krijg en dan t dubbele mee.

Wel sfeertje daar, was echt een feestje en toch echt nog wel heel druk. Haha en Jony was er ook :7
Leuk dat he ijsblokjes hebt uitgedeeld, daar zullen de lopers zeker blij mee zijn geweest :-)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:45 schreef Evangelion het volgende:
Zelfs avondwedstrijden zijn niet meer veilig :o
Veiligheidsregio’s lasten het wel erg snel af, het is naar mijn idee niet realistisch meer. Elk risico volledig willen uitsluiten heeft een hoge prijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door core2duo op 13-06-2025 22:09:27 ]
  zaterdag 14 juni 2025 @ 07:37:51 #297
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217938224
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:33 schreef mignonne het volgende:
Net terug van HvH.

Of hele ijsblokken ;) Onwijs bedankt daarvoor! Heb het grote blok netjes gedeeld met een aantal lopers en loopsters om me heen ^O^
F means you're fucked
  zaterdag 14 juni 2025 @ 08:06:31 #298
298849 mignonne
mignonne
pi_217938334
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 07:37 schreef YUR het volgende:

[..]
Of hele ijsblokken ;) Onwijs bedankt daarvoor! Heb het grote blok netjes gedeeld met een aantal lopers en loopsters om me heen ^O^
Hahaha ja dat ging niet helemaal goed :D
Maar was erg leuk om uit te delen. Veel mensen blij ermee :s)
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:35:29 #299
503324 Evangelion
pi_217941178
Het wordt steeds gekker (Garmin).

Maar geen badges voor kerstmis en pasen en zo want dat zal wel gevoelig zijn voor mensen die dat niet vieren.
Kwaad. Woedend. Kost altijd moeite om op kerstmis 2 dagen te lopen, dus ik wil een badge.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 22:10:00 #300
214643 Nober
pi_217946463
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:35 schreef Evangelion het volgende:
Het wordt steeds gekker (Garmin).
[ afbeelding ]

Maar geen badges voor kerstmis en pasen en zo want dat zal wel gevoelig zijn voor mensen die dat niet vieren.
Kwaad. Woedend. Kost altijd moeite om op kerstmis 2 dagen te lopen, dus ik wil een badge.
Bij strava challenges doe je gelukkig niet automatisch mee.

Zie nu wel dit staan, kan het niet aanklikken voor meer informatie.

Boek goedkoper bij booking.comMailbird - E-mail made beautifulBunq - bank of the free
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 juni 2025 @ 23:21:56 #301
pi_217947531
Ik ben vanavond in Zwolle. Die halve marathon had echt niet afgelast hoeven worden :{

Lastige beslissing wel voor de organisatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')