abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2025 @ 21:25:10 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217511759
Welkom bij Het Hardlooptopic!

Of je nou een ultraloper bent die zonder problemen 150 km wegtikt, of je de trap op lopen al als een prestatie ziet--geen zorgen, iedereen mag meedoen. Snel, langzaam, het boeit ons allemaal niet. Zolang je maar beweegt, toch?

Hier delen we ervaringen, soms wat handige tips (of gewoon wat geklaag), en motiveren we elkaar om weer die schoenen aan te trekken. Want ja, elke stap telt... of dat nou naar de koelkast is of door het bos.

Dus doe gezellig mee, het wordt vast "leuk" *O* ~O>

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

-----------------------------------------------------------------------------------

Kijk wie waar wanneer gaat lopen! *O*

En voeg hier je wedstrijden toe aan De Lijst 8-)

-----------------------------------------------------------------------------------
pi_217512875
Leeuwarden HM nog niet uitverkocht

quote:
Inschrijving nog 1️⃣ week geopend!

Je kunt je nog precies één week inschrijven voor LOOP Leeuwarden 2025. Sta jij op zondag 11 mei aan de start van hét hardloop- en wandelevenement van Fryslân?
https://www.loopleeuwarden.frl

twitter

https://x.com/LoopLeeuwarden/status/1917852551220973638

Hardlopen
09:30 uur | Halve marathon
pi_217513471
Die zin komt uit een liedje van Henk Spaan en Harry Vermeegen, en dat liedje gaat dus niet over een hardloper maar over een voetballer.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217514791
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 00:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Die zin komt uit een liedje van Henk Spaan en Harry Vermeegen, en dat liedje gaat dus niet over een hardloper maar over een voetballer.

Bekijk deze YouTube-video
"Kipchoge moet het hebben van zijn loopvermogen" is ook zo'n open deur anders.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:24:34 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217515864
Door de 500km heen voor dit jaar. Beetje achter op schema voor het jaardoel van 2000 maar dat haal ik nog wel in als de rest van het jaar een beetje volgens planning verloopt.

Vanochtend lekker intervallen gedaan, 10x400m op iets sneller dan 5k pace. Flink pittig maar wel gelukt om de paces te halen, lekker gevoel is dat 8-)
pi_217516330
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:47 schreef valleilijn het volgende:
Door de 500km heen voor dit jaar. Beetje achter op schema voor het jaardoel van 2000 maar dat haal ik nog wel in als de rest van het jaar een beetje volgens planning verloopt.

Vanochtend lekker intervallen gedaan, 10x400m op iets sneller dan 5k pace. Flink pittig maar wel gelukt om de paces te halen, lekker gevoel is dat 8-)
Fijn idd als de intervallen lukken! O+

Ik zit nu op 580 km en had ook 2000 km in een jaar bedacht. 580 km is gemiddeld 32 km/week, en doel was 40 km/week dus ik moet nog wel omhoog. Gaat wel lukken met het opbouwen naar de ultra in september, mits ik niet geblesseerd raak.

Heb jij lange wedstrijden op het programma?
pi_217518183
Over twee weken de halve marathon van Utrecht maar dat is geen goal race, het is vooral opbouw naar het najaar met een paar trailruns van tegen de 30km en de marathon van Amsterdam :)
pi_217518318
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:56 schreef valleilijn het volgende:
Over twee weken de halve marathon van Utrecht maar dat is geen goal race, het is vooral opbouw naar het najaar met een paar trailruns van tegen de 30km en de marathon van Amsterdam :)
Voor mij geldt ongeveer hetzelfde, geen tijdsdoel voor Utrecht en in het najaar de marathon van Eindhoven.
pi_217523334
Strava issues

Ligt bij jullie de verstreken tijd en beweegtijd ook ver uit elkaar?

Wel leuk om eens een tempo van 3:19 per km gemiddeld te zien na je rustig ochtendloopje.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:47:17 #11
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_217524488
Nee hier geeft ie dezelfde tijden aan, wat ook klopt.

Lekker rondje van 12 gedaan vanmorgen. Wel goed opgelet dat ik door m’n neus inademde op sommige stukken, heel veel vliegjes waarvan ik er wel een paar ingeslikt heb :') _O-
pi_217525463
Iemand had m'n waterfles gejat/weggegooid die ik (5 minuten ervoor) had neergelegd op mijn interval rondje :(
pi_217526268
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:41 schreef Evangelion het volgende:
Iemand had m'n waterfles gejat/weggegooid die ik (5 minuten ervoor) had neergelegd op mijn interval rondje :(
100 euro op fatbikejochies 💩
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217526301
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 09:03 schreef Nober het volgende:
Strava issues

Ligt bij jullie de verstreken tijd en beweegtijd ook ver uit elkaar?

Wel leuk om eens een tempo van 3:19 per km gemiddeld te zien na je rustig ochtendloopje.
Gebruik je sporthorloge of gps van je telefoon?
Ik ken meer mensen bij wie gps van de telefoon issues geeft. Die meet "schokkerig" en dan lijkt het stilstaan --> sprint --> stilstaan --> sprint, en het stilstaan haalt Strava uit je activiteit dus dan houd je alleen snel over.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 18:28:50 #15
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217527230
16km trail vandaag was ZWAAR. Had allereerst teveel gegeten gister dus had een blok vlees in mn maag en ten tweede was het heet, ik moet Strava of Garmin Connect nog dubbelchecken, maar het was op momenten 35.2 graden C met en zonder wind. Het was soms een beetje afzien.

Na afloop koffie met een donut gegeten om deze loop wat te verzachten.. pffffff

Eta: Garmin zegt 36 graden max. Ik geloof het zo. Gevoelstemp zal wel een paar graden hoger gelegen hebben, 40 fzo.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_217527856
Mocht er nog iemand twijfelen, de HM van de Singelloop is nu al uitverkocht (1 mei is de inschrijving geopend)
pi_217536381
Lange loop gedaan vanmorgen van iets meer dan 2 uur.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 16:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Gebruik je sporthorloge of gps van je telefoon?
Ik ken meer mensen bij wie gps van de telefoon issues geeft. Die meet "schokkerig" en dan lijkt het stilstaan --> sprint --> stilstaan --> sprint, en het stilstaan haalt Strava uit je activiteit dus dan houd je alleen snel over.
Via telefoon inderdaad, via horloge telt de wandelchallenge namelijk niet. Heb strava ook maar even geupdate misschien helpt dat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:06 schreef borrepus het volgende:
Mocht er nog iemand twijfelen, de HM van de Singelloop is nu al uitverkocht (1 mei is de inschrijving geopend)
Gelukkig heb ik de link naar inschrijving op tijd gepost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 mei 2025 @ 17:19:15 #18
472591 Rapporteer-Deze-Gebruiker
Modeluser.
pi_217536606
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:06 schreef borrepus het volgende:
Uit het nieuwsartikel wat @Nober eerder al postte:

quote:
"Evenementen die nooit vol hebben gezeten, zitten nu allemaal vol. Zelfs de kleinere. En ook in een steeds korter tijdsbestek", gaat hij verder. Volgens Artigas zijn mensen bang om er niet bij te kunnen zijn. "Mensen denken: ik schrijf me gewoon in en dan zie ik wel of ik uiteindelijk meedoe. Het begint bijna popconcertachtige vormen aan te nemen, want mensen weten dat ze hun ticket toch wel kwijtraken als ze er vanaf willen."
Dat zou ik persoonlijk dus niet doen.
Als ik mij inschrijf voor een evenement dan wil ik die ook echt lopen.
Natuurlijk kan er altijd wat tussen komen of raak je geblesseerd maar tickets kopen met het idee dan heb ik het maar alvast en anders raak ik het toch wel weer kwijt voelt voor mij niet goed.

Nu moet iemand die echt wil maar te laat is hopen dat hij/zij een ticket kan overnemen van een ander..

Maar goed dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk. :)
  zondag 4 mei 2025 @ 18:13:50 #19
494611 core2duo
pi_217537144
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 18:28 schreef slacker_nl het volgende:
16km trail vandaag was ZWAAR. Had allereerst teveel gegeten gister dus had een blok vlees in mn maag en ten tweede was het heet, ik moet Strava of Garmin Connect nog dubbelchecken, maar het was op momenten 35.2 graden C met en zonder wind. Het was soms een beetje afzien.

Na afloop koffie met een donut gegeten om deze loop wat te verzachten.. pffffff

Eta: Garmin zegt 36 graden max. Ik geloof het zo. Gevoelstemp zal wel een paar graden hoger gelegen hebben, 40 fzo.
Goed bezig! Dat is het echte werk in de warmte en een superprestatie. Waar werd de trail gehouden, en maakt de hitte veel verschil voor je tijd?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 mei 2025 @ 18:44:03 #20
426493 crew  PippenScottie
pi_217537488
Ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht. De verkoper keek me teleurgesteld aan dat ik zo lang met de oude heb rondgelopen.

Heb nu weer fatsoenlijke vering. Vanochtend een rondje mijn schoenen ingelopen. Het gaat inderdaad een stuk sneller zonder extra moeite
My friends all drive horses
De beste bordspellen vind je bij 999 GamesDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesBoek je safari bij Beekse Bergen
  zondag 4 mei 2025 @ 19:02:09 #21
416758 twist02
twist02
pi_217537649
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 18:28 schreef slacker_nl het volgende:
Zo, da's zeker warm ja... :X
Ik hoop echt dat de zomer hier mee gaat vallen in Nederland :{

quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 11:49 schreef twist02 het volgende:
As. zondag Wings for Life *G* start is om 13.00u dus ben blij dat het dan weer een beetje afkoelt 8-)
Kijken hoelang ik Robert Doornbos en Kjeld Nuis voor kan blijven :D wil mikken op een km of 18-20km
Het weer vandaag was echt prima te doen! 8-)
21,16km aangetikt, dus technisch gezien was dit gewoon even m'n tweede halve marathon :D

Supertof evenement en hele goede sfeer ook! *G*
Al was de rij bij het ophalen van de startnummers wel erg lang...ben benieuwd of iedereen de start nog op tijd gehaald heeft...

En bizar om dan later te horen dat er gewoon 2 verkeersregelaars aangereden zijn... :N
  zondag 4 mei 2025 @ 22:39:15 #22
298849 mignonne
mignonne
pi_217541184
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:19 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]
Uit het nieuwsartikel wat @:Nober eerder al postte:
[..]
Dat zou ik persoonlijk dus niet doen.
Als ik mij inschrijf voor een evenement dan wil ik die ook echt lopen.
Natuurlijk kan er altijd wat tussen komen of raak je geblesseerd maar tickets kopen met het idee dan heb ik het maar alvast en anders raak ik het toch wel weer kwijt voelt voor mij niet goed.

Nu moet iemand die echt wil maar te laat is hopen dat hij/zij een ticket kan overnemen van een ander..

Maar goed dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk. :)
Zou ik ook nooit doen. Maar ik heb wel het idee dat dat echt een kleine minderheid is die zo denkt en inschrijft.
:)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 mei 2025 @ 11:08:22 #23
pi_217545268
Vanochtend een serieus rondje gelopen op mijn nieuwe schoenen. Ik ben bij mijn ouders in Zwolle en ze wonen nog steeds in het huis waar ik geboren ben. Als ik bij ze ben kan ik mijn oude trainingsrondjes nog lopen, langs de Vecht, Wijde Aa en Zwarte Water.

Ik heb een voor mijn gevoel rustig tempo gelopen en kwam behoorlijk fit terug na 47.50 minuten. Ik heb net de afstand gemeten en kwam op 9,2 kilometer uit. Dat is sneller dan 5.10 per km.

Ik hou van nieuwe schoenen O+ Het is altijd net alsof je tijdswaarneming stuk is

Zaterdag viert de lokale parkrun de honderdste editie. We gaan voor een grote opkomst en ik ben van plan om er een dik PR te lopen.
  maandag 5 mei 2025 @ 14:12:05 #24
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217547345
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:13 schreef core2duo het volgende:

[..]
Goed bezig! Dat is het echte werk in de warmte en een superprestatie. Waar werd de trail gehouden, en maakt de hitte veel verschil voor je tijd?
We lopen gewoon over mountain bike trails op Aruba. Er zit geen enkele organisatie achter, behalve een whatsappgroepje.

Uiteraard heeft de hitte invloed op de tijd. We hebben iets meer gewandeld deze keer omdat ik, mede door het blok in mn maag, even helemaal stuk aan het gaan was in de eeste 8km. Daarna hebben we onze route wat aangepast in de hoop wat meer in de wind te kunnen lopen. Er zit altijd een beetje verschil tussen aangezien we op de helft altijd drinken & snacks halen bij de chinees (supermarkt). We hebben er 2:30 over gedaan, zo'n 5-15 min langer dan normaal.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 5 mei 2025 @ 17:31:24 #25
503324 Evangelion
pi_217549017
2 jaar geleden liep ik Leiden Marathon, 718 deelnemers voor de hele. Komend weekend 2300. :X
  maandag 5 mei 2025 @ 18:12:44 #26
494611 core2duo
pi_217549745
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 17:31 schreef Evangelion het volgende:
2 jaar geleden liep ik Leiden Marathon, 718 deelnemers voor de hele. Komend weekend 2300. :X
De startbewijzen schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond en dat is een goed teken: bewegen is hip, en ook ‘echt’ hardlopen voor een medaille. Heb je nog een streeftijd?

Wat de marathon betredt zit ik vooralsnog sterk tussen wel en niet. Een voorjaarsmarathon in april betekent: in de winter trainen. Dat vereist enorm veel planning, gedoe met laagjes etc. Vaak veel wind, waardoor je bijkans gestudeerd moet hebben om het juiste tempo te kunnen bepalen. Voor de maand mei, zoals de marathon Leiden, is het al een stuk beter qua trainingsperiode.
  maandag 5 mei 2025 @ 18:23:10 #27
503324 Evangelion
pi_217549918
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 18:12 schreef core2duo het volgende:

[..]
De startbewijzen schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond en dat is een goed teken: bewegen is hip, en ook ‘echt’ hardlopen voor een medaille. Heb je nog een streeftijd?

Wat de marathon betredt zit ik vooralsnog sterk tussen wel en niet. Een voorjaarsmarathon in april betekent: in de winter trainen. Dat vereist enorm veel planning, gedoe met laagjes etc. Vaak veel wind, waardoor je bijkans gestudeerd moet hebben om het juiste tempo te kunnen bepalen. Voor de maand mei, zoals de marathon Leiden, is het al een stuk beter qua trainingsperiode.
Nee, gewoon voor de lol. Ik ben nog stijf van de vorige.

Ja al heb je met de marathon zelf dan wel kans dat het bloedheet is.
  maandag 5 mei 2025 @ 18:32:44 #28
494611 core2duo
pi_217550038
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 18:23 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Nee, gewoon voor de lol. Ik ben nog stijf van de vorige.

Ja al heb je met de marathon zelf dan wel kans dat het bloedheet is.
Voor de lol is ook niet onbelangrijk.
Statistisch is de kans niet zo groot (gemiddelde maximumtemperatuur ruim 17 graden), maar vorig jaar was het inderdaad heel warm (tot 25 graden) en werd de 10 km gecancelled. In 2022 liep ik de 10 km in Leiden en toen was het ook warm (24 graden).
  maandag 5 mei 2025 @ 22:10:29 #29
214643 Nober
pi_217552335
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:44 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht. De verkoper keek me teleurgesteld aan dat ik zo lang met de oude heb rondgelopen.

Heb nu weer fatsoenlijke vering. Vanochtend een rondje mijn schoenen ingelopen. Het gaat inderdaad een stuk sneller zonder extra moeite
Welke heb je gekocht?
  dinsdag 6 mei 2025 @ 01:47:23 #30
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_217553446
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:44 schreef PippenScottie het volgende:
Hoe oud zijn of waren ze dan?
AliExpress - die hebben ALLES!Boek goedkoper bij booking.comBoek goedkoper bij booking.com
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 mei 2025 @ 10:58:16 #31
pi_217555593
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 22:10 schreef Nober het volgende:

[..]
Welke heb je gekocht?
Mizuno Wave Rider 28.

Ik zit die nu online te bekijken en ik zie dat ik echt veel te veel heb betaald voor mijn schoenen. Ik kreeg wel de hele treatment met filmpjes maken, voetscan en zo.

De oude schoenen waren zeker vijf jaar oud
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')