SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Beste sneeuwherinnering is van 15 jan 2013 toen ik met mevrouw Perrin en ieniemienie Perrin junior door ~15 cm sneeuw te voet naar het dagverblijf ploeterde. Het was een ware Herculische onderneming.quote:Op dinsdag 29 april 2025 22:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
40 cm sneeuw in Nederland. Die chaos maak ik graag mee. Genot
Behalve voor hulpdiensten en co.
Jawel joh. Al die mensen die denken ergens heen te 'moeten' die schade rijden of een halve dag in de file staan.quote:Op dinsdag 29 april 2025 22:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
40 is idd toch beter niet te hopen.
Mooi manquote:Op dinsdag 29 april 2025 22:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beste sneeuwherinnering is van 15 jan 2013 toen ik met mevrouw Perrin en ieniemienie Perrin junior door ~15 cm sneeuw te voet naar het dagverblijf ploeterde. Het was een ware Herculische onderneming.
Een week operaties uit moeten stellen is niet zo leuk.quote:Op dinsdag 29 april 2025 22:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jawel joh. Al die mensen die denken ergens heen te 'moeten' die schade rijden of een halve dag in de file staan.
Blijf lekker thuis en ga ff wandelen of geniet vanachter je raam. Vind je het niks, sluit de gordijnen dan maar![]()
Oneindig genieten van al dat kinderplezier bij een grote berg sneeuw
Ik ben voor.
Daarom zei ik in mijn vorige post dat het voor 'hulpdiensten en co' niet tof is. Maar bij 95% van de banen kan de baas toch de tering krijgen als het dusdanig gevaarlijk is op de weg.quote:Op dinsdag 29 april 2025 22:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een week operaties uit moeten stellen is niet zo leuk.En zo zijn er wel meer belangrijke beroepen.
Dit is eigenlijk ideaal zomerweer. Nacht en vroege ochtend 10-12 graden en in de middag 24-26. Beter ga je niet krijgen.quote:Op woensdag 30 april 2025 07:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
12 graden, nu prima buiten
Vanmiddag uit de zon blijven
Teken ik voor, een betere deal sleep ik er toch niet uitquote:Op woensdag 30 april 2025 08:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk ideaal zomerweer. Nacht en vroege ochtend 10-12 graden en in de middag 24-26. Beter ga je niet krijgen.
Doe maar tot half oktober. Soms een bui met wat onweer en water. Perfectoquote:Op woensdag 30 april 2025 09:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo heerlijk dit. Spijkerboek en shirt aan, blote voeten op kantoor (aan huis). Schuifpui en dakramen open. Koffietje er bij. Vanmiddag met het paard het bos in. Wat een leven.
Ja dit! hier ga ik echt zo goed opquote:Op woensdag 30 april 2025 08:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk ideaal zomerweer. Nacht en vroege ochtend 10-12 graden en in de middag 24-26. Beter ga je niet krijgen.
Niemand verplicht je ook om in de zon te gaan zitten. In de schaduw is het bijzonder goed te doen en aangenaamquote:Op woensdag 30 april 2025 11:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mokerheet alweer. Ik ga de komende uurtjes uit de zon blijven.
Alle schaduw was bezet dus ik was snel verbrandquote:Op woensdag 30 april 2025 11:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niemand verplicht je ook om in de zon te gaan zitten. In de schaduw is het bijzonder goed te doen en aangenaam
Klopt, maar moestuin is niet in de schaduw. Nadeel is dat ik daar vaker dan ik wil in de zon ben. Stomme moestuinquote:Op woensdag 30 april 2025 11:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niemand verplicht je ook om in de zon te gaan zitten. In de schaduw is het bijzonder goed te doen en aangenaam
Goede bron en detail kaarten.quote:Op woensdag 30 april 2025 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier niet hoor. Waarom post jij steeds die Duitser...?
Kom maar door. Zondag hopelijk een graad of 10, ideaal om te voetballenquote:Op woensdag 30 april 2025 12:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh duitsland en belgie.. (misschien wel bij @:Geschiedkundige ) bij mij niet (you never know)
Komt wel mooi uit ..hoop opruim dingen te doenquote:Op woensdag 30 april 2025 13:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kom maar door. Zondag hopelijk een graad of 10, ideaal om te voetballen
Heb je al zo’n uv werende pet?quote:Op woensdag 30 april 2025 11:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mokerheet alweer. Ik ga de komende uurtjes uit de zon blijven.
quote:Op woensdag 30 april 2025 13:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heb je al zo’n uv werende pet?
https://www.decathlon.nl/(...)uEAQYFyABEgJ3UPD_BwE
Maar zonder dollen. Draag je wel gewoon een petje ofzo?
En goed insmerenquote:Op woensdag 30 april 2025 15:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja ik draag wel een pet als ik wat langer in de zon ben.
Voor een man net zo belangrijk.quote:Op woensdag 30 april 2025 16:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vooral voor vrouw en kind van belang...
voor iedereen toch?quote:Op woensdag 30 april 2025 16:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vooral voor vrouw en kind van belang...
In Nederland lijkt het me zelden nodig om jezelf in te smeren.quote:
Waarom lijkt dat zo volgens jou?quote:Op woensdag 30 april 2025 18:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
In Nederland lijkt het me zelden nodig om jezelf in te smeren.
Nouja, ze zijn bijna wit van kleur en roodharigquote:
Zeker, maar voor mensen met een erg lichte huid en rood haar net even wat belangrijkerquote:
Ja dat hebben ze hier ook. Vrouwlief is vuurrood (haha.. dubbel rood danquote:Op woensdag 30 april 2025 20:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
In moet me wel insmeren, ik verbrand helaas heel snel en echt bruin wordt ik ook niet
Juist wel goed smeren! Zeker nu..uv is al goed hoog.quote:Op woensdag 30 april 2025 18:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
In Nederland lijkt het me zelden nodig om jezelf in te smeren.
Ik heb me, afgezonderd van een dagje strand/ aan het water, echt nog nooit ingesmeerd in Nederland. Ook nog nooit verbrand hier.quote:Op woensdag 30 april 2025 22:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Juist wel goed smeren! Zeker nu..uv is al goed hoog.
Huidkanker is hier ook veel.
Als je niet verbrand scheelt het al een heel eind.. alsnog kun je door uv wel huidschade oplopen.quote:Op woensdag 30 april 2025 22:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik heb me, afgezonderd van een dagje strand/ aan het water, echt nog nooit ingesmeerd in Nederland. Ook nog nooit verbrand hier.
Ja dat staat bekend he, dubbel rood is vragen om problemen met de zonquote:Op woensdag 30 april 2025 21:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze hier ook. Vrouwlief is vuurrood (haha.. dubbel rood dan) als ze zich niet insmeert. Maar wat bijkleuren, ho maar..
Continu die noorden/noordwestenwindquote:Op woensdag 30 april 2025 22:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Pluim ziet er goed uit, weekje 15 graden
Smeer niet bijster veel, maar loop ook niet continu in de zon. Probeer met werk zo mogelijk schaduw te houden. Soms even zon is niet zo erg.quote:Op woensdag 30 april 2025 22:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Als je niet verbrand scheelt het al een heel eind.. alsnog kun je door uv wel huidschade oplopen.
Ik verbrand wel snel dus smeer goed in, maar ga niet uren in de zon liggen.. vind eventjes wel lekker maar gewoon niet te lang en wel ingesmeerd. Ook met wandelen pak ik ff gezicht armen mee. voor in het voorjaar als mijn huid niets gewend is.
Doe moet je uut 't oost'n heb'n en een paar graden erbijquote:Op donderdag 1 mei 2025 07:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klein briesje erbij, helemaal prima
Klopt, en neemt alleen maar toe.quote:Op woensdag 30 april 2025 22:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Juist wel goed smeren! Zeker nu..uv is al goed hoog.
Huidkanker is hier ook veel.
Niet voor mijquote:Op donderdag 1 mei 2025 07:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Doe moet je uut 't oost'n heb'n en een paar graden erbij
Ja, dat komt door die vele kansloze onzinfluencers. Wat een sneu volk blijft dat toch. Te lui/beroerd om te werken, maar wel onzin verkondigen. Mooi zijn die filmpjes van Sjamadriaan altijdquote:Op donderdag 1 mei 2025 08:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt, en neemt alleen maar toe.
Helaas zijn er mensen die denken dat je juist kanker krijgt door zonnebrandcrème te smeren en dat je je huid wel op een natuurlijke manier kan laten wennen.
Meeste Nederlanders hebben echter een lichte huid die snel verbrandt.
Ja dat! Verstandigquote:Op donderdag 1 mei 2025 07:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Smeer niet bijster veel, maar loop ook niet continu in de zon. Probeer met werk zo mogelijk schaduw te houden. Soms even zon is niet zo erg.
Zonvakantie/doelloos op een handdoek op het strand liggen heb ik nog nooit gedaan. Vind ik wel zo kansloos. Kan ik ook niet
Berg/wandel vakantie uiteraard wel veel smeren
@Nattekat has changed...quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:40 schreef Bugno3 het volgende:
Twee weken geen neerslag in de kaarten.
het DROOGTEALARM kan vol aangezwengeld worden. Recordjaar 1976 kan z'n borst natmaken (nat, haha).
Naaktkatquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
@:Nattekat has changed...
[ afbeelding ]
Perfecte verdeling. Wij hebben het niet zo nodig, het oosten wel.quote:Op donderdag 1 mei 2025 10:32 schreef 12Beaufort het volgende:
De droogte wordt steeds hardnekkiger. Eens kijken waar dit gaat eindigen.
De minste neerslag viel aan de kust in april.
Duidelijk te zien aan het aantal zonuren. Over zon niet te klagen in april![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier inderdaad 49mm gemeten. Prima maand qua neerslag, zeker na de lange droogte.quote:Op donderdag 1 mei 2025 10:32 schreef 12Beaufort het volgende:
De droogte wordt steeds hardnekkiger. Eens kijken waar dit gaat eindigen.
De minste neerslag viel aan de kust in april.
Duidelijk te zien aan het aantal zonuren. Over zon niet te klagen in april![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier 28 vanmiddag ofzoquote:Op donderdag 1 mei 2025 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
Gisteren was het bij jullie enkele graden warmer dan hier. Netjes hoor. Vandaag gaan we geloof ik gelijk op (hier rond de 25 ook vanmiddag).
De vraag is echter, wanneer stort het bij jullie in naar ruim onder de 20?
28, mwoa, goed te doen zolang je niet als een of andere mafklapper continu je gaat inspannen in de volle zon.quote:Op donderdag 1 mei 2025 11:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier 28 vanmiddag ofzo![]()
Zondag weer onder de 20 15
Ik zit veilig nuquote:Op donderdag 1 mei 2025 11:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
28, mwoa, goed te doen zolang je niet als een of andere mafklapper continu je gaat inspannen in de volle zon.
Oh wacht
Fair play. Wij hadden hier gister echt een mega bak aan wind. Gevolg, overal blaadjes en afgewaaide takjes over onze tuin. Sinds 1 mei in Spanje wél een vrije dag is had ik net tijd om dat even allemaal te gaan opruimen / bezemen. In de volle zon. Zonder koelvest.quote:
Kut weer hequote:Op donderdag 1 mei 2025 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fair play. Wij hadden hier gister echt een mega bak aan wind. Gevolg, overal blaadjes en afgewaaide takjes over onze tuin. Sinds 1 mei in Spanje wél een vrije dag is had ik net tijd om dat even allemaal te gaan opruimen / bezemen. In de volle zon. Zonder koelvest.
Nu ben ik bezweet. Echt stom man.
Vanaf zondag.quote:Op donderdag 1 mei 2025 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
Gisteren was het bij jullie enkele graden warmer dan hier. Netjes hoor. Vandaag gaan we geloof ik gelijk op (hier rond de 25 ook vanmiddag).
quote:Droogte houdt aan, ondanks recente neerslag
Situatie
De neerslag van afgelopen periode heeft enigszins voor verlichting gezorgd, zowel voor de landbouw als voor de natuur. De effecten van de droogte zijn hierdoor gestabiliseerd. Ondanks de vrij lage afvoer van de Rijn en de Maas, is er op dit moment voldoende zoet oppervlaktewater om aan de vraag te voldoen. Grondwaterstanden blijven in het algemeen laag, maar zijn door de recente neerslag niet verder gedaald. De effecten van de droogte op de waterkwaliteit zijn op dit moment beperkt.
Vooruitblik
De komende weken wordt weinig neerslag verwacht terwijl de temperatuur met name de eerstkomende dagen hoog zal zijn. Het neerslagtekort zal naar verwachting sterk toenemen. Daarnaast neemt de vraag naar zoetwater verder toe in de komende tijd, met name door de groeiperiode van gewassen.
Naar verwachting zullen de afvoeren van de Rijn en de Maas door het uitblijven van neerslag in beide stroomgebieden verder dalen. De afvoer van beide rivieren is onder het gemiddelde voor deze tijd van het jaar. De watervoorraden, waaronder de stuwmeren en grondwaterstanden in de stroomgebieden, zijn lager dan gebruikelijk.
Effecten
In West-Nederland is sprake van beginnende verzilting en is het lastiger voor waterbeheerders om de waterpeilen te handhaven. De waterstand van de Rijn levert op dit moment lichte beperkingen op voor de scheepvaart.
Maatregelen
Het voorkomen van verzilting en het vasthouden van water hebben op dit moment de aandacht van waterbeheerders. Hoewel de beschikbaarheid van zoetwater in de meeste regio's voldoende is, zijn regionaal extra inspanningen nodig. Dit lijkt voor de komende twee weken voldoende om in de watervraag te voorzien. Indien de situatie wijzigt, kunnen extra maatregelen nodig zijn.
https://waterberichtgeving.rws.nl/owb/droogtemonitor
Het droogste jaargetijde is droog, paniek!quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:34 schreef 12Beaufort het volgende:
Nog geen paniek. Maar het is zeker eerder droog dan nat.
En de zomer moet nog beginnen.
[..]
Hier is het al 28 hoor! Oude tijden herleven....quote:Op donderdag 1 mei 2025 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vaya! Nouja hier 24 en strakblauw. Denk dat ik dat eigenlijk wel beter vindquote:Op donderdag 1 mei 2025 14:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier is het al 28 hoor! Oude tijden herleven....
Ik ga zo meteen na werkquote:Op donderdag 1 mei 2025 15:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zeker!! 1e buiten water plons is een feit
Luchtvochtigheid ligt hier op 30-35% dus dus wat dat betreft is het goed uit te houden. Eigenlijk het perfecte zomerweer. Al was 26 graden voldoende geweest.quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nou zeg dat wel. Koelvestje maar ff van stal gehaald.
Ja zeg dat, pppfffffffquote:Op donderdag 1 mei 2025 15:56 schreef 12Beaufort het volgende:
29.4 in het zuiden als hoogste temperatuur..
[ afbeelding ]
Werkt als een trein met dit weerquote:Op donderdag 1 mei 2025 17:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
Enexis zal me wel bijna afsluiten met al die MWh die terug op het net gepompt zijn de afgelopen twee maanden. Nu 150+ kwh per dag
Nog nooit zo goed geweest
Wel mooi dit! Hopelijk volgend jaar weer zoiets.quote:Op donderdag 1 mei 2025 19:12 schreef 12Beaufort het volgende:
Voorjaarsduo maart en april levert ‘astronomische prestatie’! Van 1 maart t/m 30 april 518 uren zonneschijn in De Bilt.
Niet eerder is het voorjaarsduo maart en april zo zonnig verlopen. Van 1 maart t/m 30 april scheen de zon in De Bilt maar liefst 518 tegen normaal 329 uur. Deze ‘astronomische prestatie’ komt overeen met maar liefst 66 procent van de tijd dat de zon boven de horizon staat. Het vorige zonneschijnrecord met betrekking tot het genoemde duo dateert uit 2022. Toen scheen de zon 484 uur.
Ook de eerste vier maanden van het jaar zijn, het notoire geklaag over een iets te sombere januari ten spijt, nog nooit zo zonnig verlopen. Van 1 januari t/m 30 april scheen de zon 686 uur tegen 651 uur over dezelfde periode in 2003. In 2022 scheen de zon van januari t/m april 633 uur.
https://janvissersweer.nl/
Liever dit dan iddquote:Op donderdag 1 mei 2025 19:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel mooi dit! Hopelijk volgend jaar weer zoiets.
Wat een contrast met vorig jaar. Vorig jaar tot 1 mei amper lente gehad, veeeeel minder zon, stukken kouder en natter. Doe mij de maart en april van dit jaar maar. Kunnen we wat mee
1 mei doet tegenwoordig niet onder voor 1 augustus. Laten we 1000 miljard verbranden om dit soort voorjaar(en) te voorkomen, dit moet je niet willen. @JuffrouwJettenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schandalig lekker idd.quote:Op donderdag 1 mei 2025 19:12 schreef 12Beaufort het volgende:
Voorjaarsduo maart en april levert ‘astronomische prestatie’! Van 1 maart t/m 30 april 518 uren zonneschijn in De Bilt.
Niet eerder is het voorjaarsduo maart en april zo zonnig verlopen. Van 1 maart t/m 30 april scheen de zon in De Bilt maar liefst 518 tegen normaal 329 uur. Deze ‘astronomische prestatie’ komt overeen met maar liefst 66 procent van de tijd dat de zon boven de horizon staat. Het vorige zonneschijnrecord met betrekking tot het genoemde duo dateert uit 2022. Toen scheen de zon 484 uur.
Ook de eerste vier maanden van het jaar zijn, het notoire geklaag over een iets te sombere januari ten spijt, nog nooit zo zonnig verlopen. Van 1 januari t/m 30 april scheen de zon 686 uur tegen 651 uur over dezelfde periode in 2003. In 2022 scheen de zon van januari t/m april 633 uur.
https://janvissersweer.nl/
Waar kan ik dat kopen..? Het leek me een goed idee om vanmiddag wat accessoires te monteren in de kas. Nou, was niet te doen, zo heet. Het zweet droop letterlijk van mijn lijf.quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nou zeg dat wel. Koelvestje maar ff van stal gehaald.
een koelvest of een cool vest?quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:20 schreef Twieki het volgende:
[..]
Waar kan ik dat kopen..? Het leek me een goed idee om vanmiddag wat accessoires te monteren in de kas. Nou, was niet te doen, zo heet. Het zweet droop letterlijk van mijn lijf.
Hé bijdehand, als je wilt zien hoe hard ik zweet in een kas, dan wil ik daar best een filmpje over maken hoor. Ik begrijp @Geschiedkundige wel met zijn koelvest, ook al doen jullie er lacherig over. Op een dag als vandaag met een buitentemperatuur van rond 26 graden, is 't in de kas 10 graden warmer. Jullie kunnen dat niet eens aan.quote:
quote:Op donderdag 1 mei 2025 22:20 schreef Frutsel het volgende:
* Frutsel deelt even wat glazen cool vest uit.
Euh cool best
Lekkerquote:
Ik zie de spekkoektemperatuurkaart alweer tegenmoet.quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:35 schreef 12Beaufort het volgende:
Het wordt snel warm morgenochtend. Maar in de middag weer snel kouder in vooral het noorden, daar draait de wind en wordt kouder lucht aangevoerd. In het zuiden nog een zuidelijke wind met temperaturen ruim boven de 25 graden.
[ afbeelding ]
Ja, dat is sowieso een goed idee..quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:24 schreef heywoodu het volgende:
In tien minuten tijd binnen al een volle graad eraf door alles open te zetten, had ik toch een uur eerder mijn bed uit moeten komen
Horren kopen wordt zo langzamerhand ook wel een goed idee trouwens![]()
Ja, zo één van die dingen waar ik nog niet aan had gedacht bij een nieuw huis, tot je een paar maanden verder bent en je in de tijd zit dat het toch wel echt heel fijn is om 's ochtends alles open te gooienquote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, dat is sowieso een goed idee..
Proberen de warmte binnen te houden voor de aanstormende "kou". Al is 11-13 graden wel gewoon veel te koud. Vieze noordenwindquote:Op donderdag 1 mei 2025 21:35 schreef 12Beaufort het volgende:
Het wordt snel warm morgenochtend. Maar in de middag weer snel kouder in vooral het noorden, daar draait de wind en wordt kouder lucht aangevoerd. In het zuiden nog een zuidelijke wind met temperaturen ruim boven de 25 graden.
[ afbeelding ]
Ja ik verbaas me ook wel over de posts van "s'avonds alles open zetten om de warmte eruit te krijgen".quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Proberen de warmte binnen te houden voor de aanstormende "kou". Al is 11-13 graden wel gewoon veel te koud. Vieze noordenwind
Hier 19.5/20 graden binnen wat helemaal prima is, maar de komende week wordt het nergens meer 20 graden in Nederland, dus je kan beter de "warmte" binnen proberen te houden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik verbaas me ook wel over de posts van "s'avonds alles open zetten om de warmte eruit te krijgen".
Bedoel, zijn jullie woningen na slechts twee a drie zomerse dagen meteen letterlijk 25+ graden binnen?
Hier zijn al meerdere dagen van 25 graden voorbij gegaan maar binnen hangen we voorlopig stabiel rond de 21.5 graden.
Gebouwd om de hitte buiten te houden:quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik verbaas me ook wel over de posts van "s'avonds alles open zetten om de warmte eruit te krijgen".
Bedoel, zijn jullie woningen na slechts twee a drie zomerse dagen meteen letterlijk 25+ graden binnen?
Hier zijn al meerdere dagen van 25 graden voorbij gegaan maar binnen hangen we voorlopig stabiel rond de 21.5 graden.
Generalizerend; ja. Maar @INViCTuS post al letterlijk hierboven dat het bij hem gewoon 20 binnen is. Dus niet iedere NLse woning is meteen bij twee warme dagen een broeikas binnen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gebouwd om de hitte buiten te houden:
[ afbeelding ]
Gebouwd om de warmte binnen te houden:
[ afbeelding ]
Op de slaapkamers staat hier alles open. Slaapt toch beter als het koeler is.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Proberen de warmte binnen te houden voor de aanstormende "kou". Al is 11-13 graden wel gewoon veel te koud. Vieze noordenwind
Slaapkamer mag rond de 17 graden zijn. Te warm is inderdaad niks. Heb slaapkamerraam hele nacht open gehadquote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:27 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Op de slaapkamers staat hier alles open. Slaapt toch beter als het koeler is.
2 mini buitjes in het noorden en iets in het westenquote:
Ik zit nu in de eerste lente in m’n nieuwe huis en moet ook nog wat horren.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, zo één van die dingen waar ik nog niet aan had gedacht bij een nieuw huis, tot je een paar maanden verder bent en je in de tijd zit dat het toch wel echt heel fijn is om 's ochtends alles open te gooien
Ik heb een huis met voornamelijk glas aan de zuid kant. Huis heeft A+ energielabel.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, wat zegt A+ eigenlijk. Van wanneer is je huis? Vrijstaand of niet?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:44 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik heb een huis met voornamelijk glas aan de zuid kant. Huis heeft A+ energielabel.
Maar is wel na 1 dag warm al direct 25 graden binnen.
Ik denk serieus dat ik meer stroom verbruik aan airco kosten dan verwarmingskosten op jaarbasis.
Temperatuuris meer dan primaquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:49 schreef Evangelion het volgende:
Wolken
Gelukkig geen vrij genomen om naar het strand te gaan
Oeps, had hem doorgestuurd naar jou, had er ff geen behoefte aanquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:56 schreef INViCTuS het volgende:
Trekt gewoon even een mini terreur bui hieronder langs
Je schrijft de 25 en 14 verkeerd omquote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
14 graden genot in Noord Holland. Hier 25+
Iets ging er mis, kreeg 5 spettersquote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Oeps, had hem doorgestuurd naar jou, had er ff geen behoefte aan
Hier nu wel meer dan 5. Wel een kort intermezzo, maar zeker 5555 spetters. Stoep is net natquote:
Houdt het daarquote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier nu wel meer dan 5. Wel een kort intermezzo, maar zeker 5555 spetters. Stoep is net nat
Nee geen zonwering.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tja, wat zegt A+ eigenlijk. Van wanneer is je huis? Vrijstaand of niet?
Hoe dik zijn je muren? Wat is je isolatie, ook dat van het glas? Heb je zonneschermen (dus echt van die knikarmschermen zeg maar) of een andere manier van zonwering?
Wij hebben veel ramen en ook op zuid best wat, maar het warmt hier vooralsnog amper op (ik hou bv de zon van de ramen middels zonneschermen). Doe ik dat niet, ja dan gaat het best rap. Geen screens oid.
En als het eenmaal toch warm is (herfst mag de warmte erin..) kan ik het tot zeker januari wel 20 graden houden zonder te stoken.
Ja kijk, als je de zon vol op je ramen laat schijnen dan heeft isolatie ook niet zoveel zin tegen warmte. Beetje hetzelfde idee als met de deur open stoken.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:58 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nee geen zonwering.
Wek veel te veel stroom op met de zonnepanelen, dus laat gewoon de hele dag de airco's lekker het huis koel blazen
Dikke hagelbui vanochtend.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dafuq, al die verkoeling ten noorden van ons
Ja ja, maak me maar lekker terwijl ik hier in de hitte zitquote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Dikke hagelbui vanochtend.
Nu regen. Het ruikt lekker![]()
En het waait lekker![]()
En het onweert een beetje
In een oven gaan zitten en vervolgens klagen over hittequote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja ja, maak me maar lekker terwijl ik hier in de hitte zit
quote:
Geboren en getogen in de oven helaasquote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
In een oven gaan zitten en vervolgens klagen over hitte
Jezus in een kribbetje in een KASquote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Geboren en getogen in de oven helaas
Klopt, maar die stroom die ik opwek brengt geen reet op, en ik saldeer toch maximaal.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja kijk, als je de zon vol op je ramen laat schijnen dan heeft isolatie ook niet zoveel zin tegen warmte. Beetje hetzelfde idee als met de deur open stoken.
Jonguh, er komt na vandaag 2 weken afkoeling aan voor iedereen. Kallumquote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dafuq, al die verkoeling ten noorden van ons
Gelukkig welquote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jonguh, er komt na vandaag 2 weken afkoeling aan voor iedereen. Kallum
Kies je zelf voor 🤷♂️quote:Op vrijdag 2 mei 2025 14:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vrijwel altijd aan de verkeerde kant van de spekkoek. Je weet wel, die plakkerige
Nou, als je kan kiezen tussen 26 graden en 14 graden, dan weet ik het welquote:
Ja, Friesland bijvoorbeeld. Zou er niet dood gevonden willen wordenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als de andere optie het westen of het noorden is, dan brand ik wel in het zuiden
20+? Daar ziet het er op dit moment niet naar uitquote:
Bloedheet, zeg ik jequote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als de andere optie het westen of het noorden is, dan brand ik wel in het zuiden
Vrijdag hier 18, dan is het bij hem wel 20.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
20+? Daar ziet het er op dit moment niet naar uit
Zalig! Lekker snurken onder dikke donsquote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Bloedheet, zeg ik je
En snachts gaat het naar 4 graden, brrrrrr
Voor vrijdag 20 hier. En de trend is 'warmer'. Was eergisteren nog 15 voor vrijdag.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
20+? Daar ziet het er op dit moment niet naar uit
INViCTuS be likequote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:39 schreef INViCTuS het volgende:
Nu nog 24. Dat is toch altijd beter dan die schrale 12-14 in het noorden. Nu kunnen we mooi buiten chillen met bbq, bier en muziek. Weekend mooi beginnen
Valt tegen nog hierquote:Op vrijdag 2 mei 2025 21:36 schreef heywoodu het volgende:
Boh, dat gevoel als je nu de boel open gooit en de echt lekker frisse lucht naar binnen stroomt
Ik was even niet scherp, maar volgens het kaartje is het hier een graad of 15 nu, en dat lijkt best te kloppen als ik zo eens voel wat er naar binnen tocht...genietenquote:
Scheelt drie graden in de slaapkamerquote:Op vrijdag 2 mei 2025 21:36 schreef heywoodu het volgende:
Boh, dat gevoel als je nu de boel open gooit en de echt lekker frisse lucht naar binnen stroomt
Hele dag wel vandaagquote:
Volgens mijn zijn er geen goede weer apps, heb er zoveel gehad.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:18 schreef Evangelion het volgende:
Volgende week zondag staat nu alweer op 23 hier. Gister nog op 17 of zo. (Op de waardeloze iphone weer-app)
Niet dat ik het raar vind dat ze geen week vooruit kunnen voorspellen, maar het is ook zo vaak fout voor vandaag/morgen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Volgens mijn zijn er geen goede weer apps, heb er zoveel gehad.
Weerapps voorspellen geen weer.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:20 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Niet dat ik het raar vind dat ze geen week vooruit kunnen voorspellen, maar het is ook zo vaak fout voor vandaag/morgen.
Waarom klopt deze afbeelding niet?quote:
Nouja, ik zou ongeveer op de grens van het regengebied (net erin) moeten zitten ten tijde van die post. Maar niks dus tot nu toe.quote:
Hier, al een tijdje ook. Onweer viel hier mee, een forse klap of 5 en toen was het klaar.quote:
Je woont niet in NL?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:57 schreef Elan het volgende:
Zalig weer.Volgende week gaat helaas de kachel alweer aan.
Geen fijn begin van ongetwijfeld weer een top 5 zo niet een top 3 heetste zomers.
https://www.weerplaza.nl/15daagse/?type=eps_pluim&r=middenquote:
Ah ik zie het ja in limboland. Hier in het midden wel bewolking maar geen regen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nouja, ik zou ongeveer op de grens van het regengebied (net erin) moeten zitten ten tijde van die post. Maar niks dus tot nu toe.
Ja hier inmiddels gewoon alweer zonquote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah ik zie het ja in limboland. Hier in het midden wel bewolking maar geen regen.
Ik hoop vanaf 24 mri leker warm zeg zo'n 25/26 gradenquote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:30 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.weerplaza.nl/15daagse/?type=eps_pluim&r=midden
Nou zeggen voorspellingen niet alles maar vanaf zaterdag is de kans op zomerse warmte toch vrij reëel. De pluim warmt ook sterk op elke run dus dan weet je het wel.
Duitsland gaat momenteel helemaal kapot. Dat wil ik ook wel. Stroomuitval, dit, datquote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:45 schreef marcb1974 het volgende:
In Duitsland lijkt het toch niet goed te gaan nu.
In de regio Bonn is een festival met 150.000 toeschouwers ontruimt. Op tv komt een onweerswaarschuwing voorbij voor de regio Bonn/Sieg en Euskirchen voor zeer zwaar onweer
Maar gelukkig is Nederland een land die naar oplossingen zoekt.quote:Koen Zuurbier, strategisch adviseur drinkwater van PWN, wijst erop dat de afvoer van smeltwater uit de Alpen via de Rijn afneemt en dat de Waal dieper ligt, wat resulteert in minder water dat via de IJssel naar Nederland stroomt. Dit leidt tot een situatie waarin Nederland vaker en langer met droogte te maken heeft, terwijl de verdamping uit het IJsselmeer toeneemt. Op warme zomerdagen verdampt er evenveel water als er in de voorgaande anderhalve maand aan regen is gevallen, wat de druk op de watervoorziening verder vergroot.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)rvoorraad-onder-drukquote:Gelukkig zijn er ook oplossingen in ontwikkeling. Drinkwaterbedrijven hebben plannen voor de uitbreiding van waterproductie en nieuwe waterwinningen, evenals voor het aanleggen van voorraden van oppervlaktewater van goede kwaliteit, bijvoorbeeld uit het IJsselmeer. Ze hebben een lobby gestart om bij de verdeling van de schaarse ruimte in Noord-Holland rekening te houden met de noodzaak voor drinkwaterproductie. PWN, Waternet en Vitens hebben extra ruimte nodig om nieuwe waterwinningen te realiseren en grote buffers aan te leggen.
Veel te koud. Kleine 10 graden 🥶. Kijk, 28 hoeft ook niet, maar dit is ook gewoon sneu. Lekker chill buiten zitten dat zit er niet in. Gelukkig wel zonquote:
Nou eigenlijk wel dus.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Veel te koud. Kleine 10 graden 🥶. Kijk, 28 hoeft ook niet, maar dit is ook gewoon sneu. Lekker chill buiten zitten dat zit er niet in. Gelukkig wel zon
Gelukkig gaat dat niet gebeurenquote:Op zondag 4 mei 2025 14:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Uitstekend weer. Komende maanden graag zo![]()
Haha helaas niet nee.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gelukkig gaat dat niet gebeuren![]()
12 graden voelt aan als 8. ff normaal doen
Uit de zon halen of wegflikkerenquote:Op zondag 4 mei 2025 15:14 schreef Aventura het volgende:
Het is hier in Hilversum 21.1 graden volgens mijn weerstation. Ik heb ook een kwikthermometer, die geeft 18 graden aan totaal niet volgens de voorspellingen!
Beetje stukquote:Op zondag 4 mei 2025 15:14 schreef Aventura het volgende:
Het is hier in Hilversum 21.1 graden volgens mijn weerstation. Ik heb ook een kwikthermometer, die geeft 18 graden aan totaal niet volgens de voorspellingen!
Jij bent niet echt van de middenweg he?quote:Op zondag 4 mei 2025 18:03 schreef Elan het volgende:
Walgelijk koud Jammer dat het nooit normaal kan.
Hopelijk de komende dagen, maar het zal wel weer te warm worden of te koud blijven.
Komende week ook zoquote:Op zondag 4 mei 2025 20:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Uitstekend dagje. Zon en wolken afgewisseld, droog, een graad of 15.
Perfect weer om lekker buiten te zijn dus!
Gelukkig wel weer wat warmerquote:
Kurkdroogquote:Op maandag 5 mei 2025 09:50 schreef Revanches het volgende:
Nog geen regen in de kaarten de komende week
quote:
Temperatuur gelukkig normaal de komende dagen maar het gebrek aan neerslag is wel een dingetje aan het worden.quote:Op maandag 5 mei 2025 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig in april nog eea gehad hier. Westen amper wat al twee maanden. Maar ook hier is het - ondanks de regenval - wel al licht problematisch. Zandgrond is zo weer opgedroogd.
De boeren die ik sprak zijn niet heel blij met dit weer.
Overigens deze week volgens de pluim redelijk perfect weer. Droog, 15-20 graden, dus precies zoals het hoort begin-midden mei. Ruimte voor de zon. Gewoon uitstekend lenteweer
Het water systeem/management is hier ook gewoon niet goed. ongetwijfeld ook moeilijk, maar we hebben maandenlang en 1.5 tot bijna 2 jaar vrijwel elke maand te veel regen gehad tot overlast aan toe en dan nu na paar weken wat minder regen is gelijk al het overschot weg? Dan gaat er echt iets mis, hoor. Dat gejank in de media over droogte wordt wel erg overdreven. Hier nog genoeg beekjes die stromen die dat voor 2 jaar geleden niet deden en het grondwaterpeil is nog steeds vrij hoog. Als ik grond ga spitten komt er genoeg vocht boven. Kleigrond is wel beter dan zand natuurlijk. Ongetwijfeld plekken waar de toplaag droog is, maar ze moeten niet zo overdrijven. Hier zijn de boeren wel blij, gok ik. Perfect voorjaarquote:Op maandag 5 mei 2025 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig in april nog eea gehad hier. Westen amper wat al twee maanden. Maar ook hier is het - ondanks de regenval - wel al licht problematisch. Zandgrond is zo weer opgedroogd.
Overigens deze week volgens de pluim redelijk perfect weer. Droog, 15-20 graden, dus precies zoals het hoort begin-midden mei. Ruimte voor de zon. Gewoon uitstekend lenteweer
Nu nog last hebben van droogte in het oostenquote:Op maandag 5 mei 2025 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik woon in het Oosten. Hier geen droogte hoor. Media wakkert dat nogal aanquote:Op maandag 5 mei 2025 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu nog last hebben van droogte in het oosten
ja doei, ze mogen de tering krijgen daar als ze hun zaakjes zo extreem slecht in orde hebben.
Gelukkig kunnen we nog terugvallen op jouw expertisequote:Op maandag 5 mei 2025 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu nog last hebben van droogte in het oosten
ja doei, ze mogen de tering krijgen daar als ze hun zaakjes zo extreem slecht in orde hebben.
Media bericht vaak over droogte als in dat de toplaag uitgedroogd is. Dat is inderdaad niet per se meteorologisch gezien correct. Wel wat het gros van de mensen als 'droog' bestempeld.quote:Op maandag 5 mei 2025 11:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik woon in het Oosten. Hier geen droogte hoor. Media wakkert dat nogal aan
Dus na een paar dagen geen regen is er al droogte des doods, duidelijk.quote:Op maandag 5 mei 2025 12:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Media bericht vaak over droogte als in dat de toplaag uitgedroogd is. Dat is inderdaad niet per se meteorologisch gezien correct. Wel wat het gros van de mensen als 'droog' bestempeld.
Dieper in de grond gaat het nog wel. Maar veel gewassen wortelen niet zo diep. En zaailingen zitten in de toplaag. Boeren (en wij ook) zijn al heel lang aan het sproeien. Echt wel een pak eerder dan gemiddeld.quote:Op maandag 5 mei 2025 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
Temperaturen zijn ook, op 2 a 3 dagen na niet heel hoog geweest, dus dan is er ook nog geen sprake van enorme verdamping.
Zie pas echt problematische droogte issues ontstaan voor jullie als het zeg straks eind juni nog steeds niet tot nauwelijks heeft geregend. Nu is het idd vooral de toplaag die droog zal zijn.
Dat stel ik nergens, dat maak jij er zelf weer van. Het heeft hier vier dagen geregend de afgelopen twee maanden ofzo. Februari was ook erg droog hier. Ja het is droog.quote:Op maandag 5 mei 2025 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus na een paar dagen geen regen is er al droogte des doods, duidelijk.
Jij zegt dat er droogte is als de toplaag uitgedroogd is. Dat duurt een paar dagen afhankelijk van de hoeveelheid zonquote:Op maandag 5 mei 2025 12:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat stel ik nergens, dat maak jij er zelf weer van. Het heeft hier vier dagen geregend de afgelopen twee maanden ofzo. Februari was ook erg droog hier. Ja het is droog.
De eerste 15 cm ofzo zijn gewoon kurkdroog. Waar denk je dat de gewassen ontkiemen en jonge gewassen wortelen?
Het is niet problematisch, maar op anderhalve week verlichting na door wat regenval nu en dan is het gewoon sproeien, sproeien, sproeien. Hoort erbij, maar dit jaar al erg vroeg mee moeten beginnen.
Waar zeg IK dat?quote:Op maandag 5 mei 2025 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij zegt dat er droogte is als de toplaag uitgedroogd is. Dat duurt een paar dagen afhankelijk van de hoeveelheid zon
quote:
Daar doelde ik op.quote:Op maandag 5 mei 2025 12:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
Media bericht vaak over droogte als in dat de toplaag uitgedroogd is.
quote:
Samenloop van omstandigheden! Wind uit NO/O/ZO is vaak een stuk droger dan de overige richtingen. De straalstroom is eigenlijk altijd wel vrij hard, maar stond dus vaak ten noorden of ten zuiden van ons. Vandaar ook de vele regen in Spanje en Noord Europa. Hier voornamelijk hogedruk. Nu ook, maar de positie net verkeerd waardoor de wind vaak noordelijk is en over die koude Noordzee komt. Moet eigenlijk draaien naar oost zodat het weer warmer wordtquote:Op maandag 5 mei 2025 13:21 schreef MissHobje het volgende:
Moet wel zeggen dat we al erg veel dagen hebben gehad ( en nog krijgen) met een ongekend lage luchtvochtigheid. Vind ik best bijzonder ( en ook heel fijn) steeds de wind uit het oosten. Is dat ook te verklaren? Is dat door dat straalstroom gedoe wat niet zo hard meer gaat? Of gewoon mazzel?
Aha! Dank voor de uitlegquote:Op maandag 5 mei 2025 17:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Samenloop van omstandigheden! Wind uit NO/O/ZO is vaak een stuk droger dan de overige richtingen. De straalstroom is eigenlijk altijd wel vrij hard, maar stond dus vaak ten noorden of ten zuiden van ons. Vandaar ook de vele regen in Spanje en Noord Europa. Hier voornamelijk hogedruk. Nu ook, maar de positie net verkeerd waardoor de wind vaak noordelijk is en over die koude Noordzee komt. Moet eigenlijk draaien naar oost zodat het weer warmer wordt
Zonnig, maar mag wel een graadje of 6 bijquote:
Welke zon, het is inmiddels helemaal dicht getrokken. Hoop dat de zon nog terug komt!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zonnig, maar mag wel een graadje of 6 bij
Morgen denk ik. Trekt vanuit het noorden langzaam omlaag. Denk hier over een uur of twee ookdat het dicht zit. Nu nog vrijwel strakblauw.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Welke zon, het is inmiddels helemaal dicht getrokken. Hoop dat de zon nog terug komt!
Hier ook al een hele tijd. Vorige week was stukken beterquote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Welke zon, het is inmiddels helemaal dicht getrokken. Hoop dat de zon nog terug komt!
Dat ja en het is gevoelig fris met deze wind.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:59 schreef Evangelion het volgende:
Het is grauw
Alsof het bijna gaat plensen, maar buienradar is leeg.
Hopelijk wel, ben. Een beetje verpest met die zonnige dagenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Morgen denk ik. Trekt vanuit het noorden langzaam omlaag. Denk hier over een uur of twee ookdat het dicht zit. Nu nog vrijwel strakblauw.
Ja op zich die frissere temp trek ik prima. Ben heel druk met huis inrichtenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier ook al een hele tijd. Vorige week was stukken beter
Daarvoor hoef je alleen maar naar de 14-daagse verwachting te kijken.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Als het maar vanaf de 24ste 22+ is anders ga ik weer terugquote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je alleen maar naar de 14-daagse verwachting te kijken.
Komt lekker weer aan maar regen zou inmiddels ook wel weer eens welkom zijn.
Te veel wind en bewolking en daarnaast was het ook tamelijk fris, dus neequote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat een heerlijk dagje. Zon schijnt nog steeds
Zonovergoten, wind valt best mee en in de schaduw 15 graden. Perfect dus.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Te veel wind en bewolking en daarnaast was het ook tamelijk fris, dus nee
quote:
Ja bij 25 graden vind ik het daar te warm voorquote:
Lekker man 🥶🥶.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja bij 25 graden vind ik het daar te warm voor
En de kleine wilde graag buiten eten. Dan doen we dat toch lekker
Vrijwel overal in Nederland is het bewolkt en dan bij jou zeker strakblauw? Tuurlijkquote:
Zeker. @bloodymary1 rijdt ook paard in een open bloesje, in de zon.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vrijwel overal in Nederland is het bewolkt en dan bij jou zeker strakblauw? Tuurlijk![]()
Open bloesjesquote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zeker. @:bloodymary1 rijdt ook paard in een open bloesje, in de zon.
Dit is geilquote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, wolken nemen sinds 5 uur wel de overhand. Maar was nog steeds best wat zon tussen de wolken door. Nu is het volledig dicht al 45 minuten.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vrijwel overal in Nederland is het bewolkt en dan bij jou zeker strakblauw? Tuurlijk![]()
Slippers an en hoedje opquote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, maar je maakt het wel eens mooier dan het isquote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, wolken nemen sinds 5 uur wel de overhand. Maar was nog steeds best wat zon tussen de wolken door. Nu is het volledig dicht al 45 minuten.
Maar de hele 'bezige dag' amper wolken gezien.
Dusja.. leuk die smileys, maar doe maar niet.
Of mag je alleen onder een strakblauwe hemel buiteneten?
Hier heeft de hele dag de zon geschenen. Ja soms schoof er een wolkje voor in het tweede deel van de middag, maar die was ook zo weer weg. Tot 15 uur gewoon vrijwel strakblauw geweest.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, maar je maakt het wel eens mooier dan het is. Af en toe zon was het wel, maar ook best veel wolken. Op de radar was dat zelfs daar te zien
.
Welk constante gezeur precies? Ja precies jaquote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier heeft de hele dag de zon geschenen. Ja soms schoof er een wolkje voor in het tweede deel van de middag, maar die was ook zo weer weg. Tot 15 uur gewoon vrijwel strakblauw geweest.
Je woont 100km verderop ofzo, maar lijkt altijd beter te weten hoe het weer hier was.
Als dit weer bij mij vandaag 'af en toe' zon was, dan snap ik wel je vrijwel constante gezeur op het weer.
Nee, alleen maar liefde en vredequote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:48 schreef RamboDirk het volgende:
zwaarmoedig weerkundige @:invictus en rozebril filantroop @:geschiedkundige zoeken elkaar op
[ afbeelding ]
Blijft een leuke rubriek.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:48 schreef RamboDirk het volgende:
zwaarmoedig weerkundige @:invictus en rozebril filantroop @:geschiedkundige zoeken elkaar op
[ afbeelding ]
Het weekend wordt alweer een stuk aangenamer voor heel Nederland.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Blijft een leuke rubriek.
Was hier wel oprecht schijtweer vanmiddag. Compleet grijs, graad of 12 en keiharde ijskoude hoerenwind.
Wind ook uit de verkeerde hoekquote:Op woensdag 7 mei 2025 09:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar om @:Geschiedkundige eens te verdedigen. Hier scheen gisteren inderdaad de hele dag de zon. Maar zelf vond ik het vooral net iets te fris om buiten te eten en voor open bloesjes vanwege de hoerenwind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |