abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217495586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 19:48 schreef blomke het volgende:
Moet ik dit nou mooi vinden:

[ afbeelding ]

Ik associeer het toch met een gevangenis, tuchtschool of erger...

[ afbeelding ]
Blomke, wat wil je hier nou mee zeggen? Je kan prima een stalen kozijn in rechthoek verband nemen met 1 grote lap glas erin, in de kleur wit.

Je hoeft niet zo krampachtig vast te houden aan “staal is slecht en niet mooi”. Het is beiden gewoon een gedateerde gedachte.

En dan ook nog eens de concentratiekampen van de tweede wereldoorlog erbij halen. Ik vind het vrij misselijkmakend worden.

Je zat er gewoon naast en daar hoef je je niet zo vreemd en kinderachtig om te gaan gedragen. Neem het aan als iets nieuws geleerd en ga verder met je leven.
pi_217495958
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 19:48 schreef blomke het volgende:
Moet ik dit nou mooi vinden:

[ afbeelding ]

Ik associeer het toch met een gevangenis, tuchtschool of erger...

[ afbeelding ]
Dat is het, die stijl, vaak gecombineerd met die zwarte binnendeuren tot het plafond.
Die mensen nemen buiten ook staal. Wat dan is het profiel veel slanker en kun je van die gevangenis deuren nemen.

Ik denk nog steeds dat er geen enkele goede reden is voor stalen kozijnen buiten behalve als je dat mooi vind.
Meranti is duurzamer, aluminium sterker en lichter, kunststof goedkoper.

Het is gewoon een niche markt itt tot onze verkoper graag doet geloven.

Maar laten we eerlijk zijn, als onze vrouwen / vriendinnen het ineens mooi vinden moet het er gewoon komen. ;)
Vakman pur sang
pi_217496073
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is het, die stijl, vaak gecombineerd met die zwarte binnendeuren tot het plafond.
Die mensen nemen buiten ook staal. Wat dan is het profiel veel slanker en kun je van die gevangenis deuren nemen.

Ik denk nog steeds dat er geen enkele goede reden is voor stalen kozijnen buiten behalve als je dat mooi vind.
Meranti is duurzamer, aluminium sterker en lichter, kunststof goedkoper.

Het is gewoon een niche markt itt tot onze verkoper graag doet geloven.

Maar laten we eerlijk zijn, als onze vrouwen / vriendinnen het ineens mooi vinden moet het er gewoon komen. ;)

En bij deze ben ik klaar met dit topic.

In deze post geef ik duidelijk een neutraal beeld van de opties. Zoals ik al eerder heb gezegd: er zijn geen slechte keuzes. Elk materiaal heeft zijn voor- en nadelen en uiteindelijk komt het neer op smaak. Zolang je je verwachtingen maar in lijn hebt met wat je daadwerkelijk aan kwaliteit krijgt.

Het enige wat ik tot nu toe heb gedaan, is belangeloos mijn kennis en ervaring delen om iemand die een goede keuze wilt afwegen, verder te helpen.

Het enige wat jij en je maatje @blomke tot nu toe hebben gedaan, is aantoonbaar verkeerde informatie verspreiden en wanneer de feiten uitgekauwd gepresenteerd worden, jezelf in vreemde bochten wurmen om je grote ego en kleine piemel te beschermen, waarbij zelfs de concentratiekampen uit de tweede wereldoorlog erbij worden gehaald om deze trieste vertoning “kracht” bij te zetten.

Het is echt bijzonder treurig. Als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat ik op 4chan zou zitten.

Nogmaals: kennelijk is dit je niveau en ik heb verder geen problemen met mijn ego of zelfvertrouwen om mij tot dat niveau te verlagen. Ik denk dat ik succesvol een goede poging heb gedaan om hier mijn kennis te delen en zonder tussen de regels door te hoeven lezen zal men de feitelijke informatie wel kunnen scheiden van de onjuiste onderbuikbraaksels.

Hopelijk heb je nu je zin, want bij deze ben ik weg uit dit topic!

@jogy Succes met het maken van je keuze. Nogmaals: niets mis met kunststof kozijnen als een probleemloze levensduur van 20-25 jaar geen probleem voor je is. Rondom je huis in de kunststof kozijnen zonder er in die periode naar om te hoeven kijken voor relatief weinig geld is ook een prima investering.

[ Bericht 1% gewijzigd door 2172619626795 op 29-04-2025 21:15:56 ]
pi_217496116
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 21:08 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
En bij deze ben ik klaar met dit topic.

In deze post geef ik duidelijk een neutraal beeld van de opties. Zoals ik al eerder heb gezegd: er zijn geen slechte keuzes. Elk materiaal heeft zijn voor- en nadelen en uiteindelijk komt het neer op smaak. Zolang je je verwachtingen maar in lijn hebt met wat je daadwerkelijk aan kwaliteit krijgt.

Het enige wat ik tot nu toe heb gedaan, is belangeloos mijn kennis en ervaring delen om iemand die een goede keuze wilt afwegen, verder te helpen.

Het enige wat jij en je maatje @:blomke tot nu toe hebben gedaan, is aantoonbaar verkeerde informatie verspreiden en wanneer de feiten uitgekauwd gepresenteerd worden, jezelf in vreemde bochten wurmen om je ego en kleine piemel te beschermen, waarbij zelfs de concentratiekampen uit de tweede wereldoorlog erbij worden gehaald om deze trieste vertoning “kracht” bij te zetten.

Het is een bijzonder treurige vertoning. Als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat ik op 4chan zou zitten.

Nogmaals: kennelijk is dit je niveau en ik heb verder geen problemen met mijn ego of zelfvertrouwen om mij tot dat niveau te verlagen. Ik denk dat ik succesvol een goede poging heb gedaan om hier mijn kennis te delen en zonder tussen de regels door te hoeven lezen zal men de feitelijke informatie wel kunnen scheiden van de onjuiste onderbuikbraaksels.

Hopelijk heb je nu je zin, want bij deze ben ik weg uit dit topic!

@:jogy Succes met het maken van je keuze. Nogmaals: niets mis met kunststof kozijnen als een probleemloze levensduur van 20-25 jaar geen probleem voor je is. Rondom je huis in de kunststof kozijnen zonder er in die periode naar om te hoeven kijken voor relatief weinig geld is ook een prima investering.
Ja sorry maar een eerlijke mening is beter dan iets ophemelen.
Zo verkoop ik de mooiste dingen.

Dan zeg je weet je wat hier echt mooi zou staan?
Stalen kozijnen.
premium spul, heel mooi maar niet te betalen en ik denk ook niks voor jullie. Dus die folder leg ik weer weg.

Dus hout of kunststof voor jullie.

Euh ik zou toch wel iets meer willen weten over staal, krijg je dan vaak te horen.

Tips zo uit de losse mouw..waar vind je ze nog..
Vakman pur sang
  dinsdag 29 april 2025 @ 21:14:23 #55
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_217496117
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 21:38 schreef 2172619626795 het volgende:
Trap niet in kunststof kozijnen. Enkel het hoogste segment van de hoogste en duurste kwaliteit gaan langer dan 20-25 jaar mee. Van de iets mindere kwaliteit kunststof kozijnen lost het weekmiddel na loop van tijd op, waardoor je haarscheurtjes krijg in en rondom de vleugels (draaidelen), waarna deze langzaam van binnenuit naar buiten toe verpulveren.

Als je budget het toelaat, ga altijd voor aluminium of nog beter: staal.
Ik heb 2 jaar kunststof en alu kozijnen geplaatst. Deels was het houten kozijnen vervangen (die vaak ook nog gewoon prima waren). Meestal oude kunststof of alu vervangen die vaak zo'n 20 jaar max oud waren en helemaal naar de gedver. De belofte is dat het huidige kunststof beter is en dan 30 jaar gelelden en dan helemaal mooi blijft zonder enig onderhoud, maar in de kleine letters is er toch onderhoud. Dat gaan we over 30 jaar zien maar ik heb er heel weinig vertrouwen in.

En na 30 jaar moet de hele boel dan vervangen. Reken maar uit wat schilderen kost voor 30 jaar. Dat zijn 6 schilder beurten als je het héél goed onderhoudt. En dan kun je er prima nog 30 jaar (of veel meer) jaar mee doen zolang je het blijft bijhouden.

Hout is veel beter, je moet het onderhouden ja. Als je hout niet verft is het na 30 jaar verrot. Maar als je het gewoon (laat) onderhouden gaat het echt véél langer mee. Prima houten kozijnen van een timmerfabriek zijn ook nog eens goedkoper dan een plastic kozijn.

Bedenk je ook dat "kunststof" gewoon de Nederlandse vertaling is van "plastic". Bij ieder bedrijf waar ik voor gewerkt heb is het te strengste verboden om de term plastic te gebruiken als installateur, maar dat is wel gewoon wat het is.

En plastic is prima prachtig materiaal voor veel dingen. Ik zou geen houten schroeftol willen hebben. Maar voor kozijnen is het gewoon bagger.
pi_217496318
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2025 21:14 schreef borbit het volgende:

Hout is veel beter, je moet het onderhouden ja. Als je hout niet verft is het na 30 jaar verrot. Maar als je het gewoon (laat) onderhouden gaat het echt véél langer mee. Prima houten kozijnen van een timmerfabriek zijn ook nog eens goedkoper dan een plastic kozijn.

Bedenk je ook dat "kunststof" gewoon de Nederlandse vertaling is van "plastic". Bij ieder bedrijf waar ik voor gewerkt heb is het te strengste verboden om de term plastic te gebruiken als installateur, maar dat is wel gewoon wat het is.

En plastic is prima prachtig materiaal voor veel dingen. Ik zou geen houten schroeftol willen hebben. Maar voor kozijnen is het gewoon bagger.
Hoe zit het met de mogelijkheid om triple glas in een (evt. nieuw) houten kozijn te plaatsen? Waar op te letten??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217496349
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 21:08 schreef 2172619626795 het volgende:

Het enige wat jij en je maatje @:blomke tot nu toe hebben gedaan, is aantoonbaar verkeerde informatie verspreiden en wanneer de feiten uitgekauwd gepresenteerd worden, jezelf in vreemde bochten wurmen om je grote ego en kleine piemel te beschermen, waarbij zelfs de concentratiekampen uit de tweede wereldoorlog erbij worden gehaald om deze trieste vertoning “kracht” bij te zetten.

Het is echt bijzonder treurig.
Als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat ik op 4chan zou zitten.

Wat kan een mens zich toch druk maken om een paar kritische alinea's/afbeeldingen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217496438
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 21:43 schreef blomke het volgende:

[..]
Hoe zit het met de mogelijkheid om triple glas in een (evt. nieuw) houten kozijn te plaatsen? Waar op te letten??
De dikte van het kozijn. Triple glas is dikker, die passen doorgaans niet in de oude houten kozijnen:

pi_217496477
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 21:57 schreef r_one het volgende:

[..]
De dikte van het kozijn. Triple glas is dikker, die passen doorgaans niet in de oude houten kozijnen:

[ afbeelding ]
Vis Vacuümglas een optie?

Dat is vaak net zo dik als bestaand dubbelglas. Wel duurder, maar je "bespaart" op bestaande kozijnen blijven gebruiken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_217496668
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 april 2025 22:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]
Vis Vacuümglas een optie?

Dat is vaak net zo dik als bestaand dubbelglas. Wel duurder, maar je "bespaart" op bestaande kozijnen blijven gebruiken.
Ik heb van mijn schilder begrepen dat vacuümglas tweeëneenhalf keer zo duur is (en eigenlijk daarom in monumentale panden gebruikt wordt, waar geen kunststof in mag).

Hij adviseerde dan HR++ 'advanced' 0.9 (Thermobel), wat akelig dicht in de buurt van triple komt (0.7) maar met de subsidie van HR++
  woensdag 30 april 2025 @ 00:06:43 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_217497069
@2172619626795 Bedankt voor het delen van je kennis in deze. Veel sites op het internet blaten elkaar maar na en als ik dan ook nog sites zie die durven te beweren dat veredeld plastic sterker is en langer meegaat dan metaal dan is dat gevaarlijk dicht tegen valse reclame aan wmb. Maar ik heb nu genoeg om over na te denken wat betreft voor en nadelen tussen de materialen. Nogmaals dank ^O^.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_217497291
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2025 00:06 schreef jogy het volgende:
@:2172619626795 Bedankt voor het delen van je kennis in deze. Veel sites op het internet blaten elkaar maar na en als ik dan ook nog sites zie die durven te beweren dat veredeld plastic sterker is en langer meegaat dan metaal dan is dat gevaarlijk dicht tegen valse reclame aan wmb. Maar ik heb nu genoeg om over na te denken wat betreft voor en nadelen tussen de materialen. Nogmaals dank ^O^.
Heel graag gedaan! ^O^
Succes!
pi_217497293
Als architect heb ik echt met irritatie dit topic gelezen. Vooral hoe een deskundige user zo wordt weggezet door Lospedrosa, Blomke en Alloch.

Staal en aluminium niet meer van deze tijd? Dan heb je gewoon echt geen idee en klets je maar wat. En dan ook nog de arrogantie hebben om iemand die er wel verstand van heeft belachelijk te maken en als verkoper weg te zetten.

Ja, staal is duur en wordt niet vaak toegepast in standaard rijtjeshuizen, maar als we alle opties willen vergelijken hoort die er gewoon bij. Denk aan een MHB of Jansen Janisol of Arte, volledig geïsoleerde profielen.

De uitstraling is een kwestie van smaak, maar vergelijken met een concentratiekamp is smakeloos. Bovendien kent een stalen kozijn vele verschijningsvormen dus is je associatie wel erg beperkt tot 1 type toepassing. Het wordt bijvoorbeeld ook vaak toegepast juist als vervanging van ongeisoleerde stalen kozijnen in monumenten.

En met aluminium kun je echt mooie kozijnen laten maken, qua budget vriendelijker dan staal en een veel hoogwaardigere uitstraling dan kunststof. Wij werken regelmatig met Reynaers maar er zijn veel leveranciers met eigen profielen.

[ Bericht 0% gewijzigd door archito op 30-04-2025 06:27:02 ]
pi_217497523
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2025 05:46 schreef archito het volgende:
Als architect heb ik echt met irritatie dit topic gelezen. Vooral hoe een deskundige user zo wordt weggezet door Lospedrosa, Blomke en Alloch.

Staal en aluminium niet meer van deze tijd? Dan heb je gewoon echt geen idee en klets je maar wat. En dan ook nog de arrogantie hebben om iemand die er wel verstand van heeft belachelijk te maken en als verkoper weg te zetten.

Ja, staal is duur en wordt niet vaak toegepast in standaard rijtjeshuizen, maar als we alle opties willen vergelijken hoort die er gewoon bij. Denk aan een MHB of Jansen Janisol of Arte, volledig geïsoleerde profielen.

De uitstraling is een kwestie van smaak, maar vergelijken met een concentratiekamp is smakeloos. Bovendien kent een stalen kozijn vele verschijningsvormen dus is je associatie wel erg beperkt tot 1 type toepassing. Het wordt bijvoorbeeld ook vaak toegepast juist als vervanging van ongeisoleerde stalen kozijnen in monumenten.

En met aluminium kun je echt mooie kozijnen laten maken, qua budget vriendelijker dan staal en een veel hoogwaardigere uitstraling dan kunststof. Wij werken regelmatig met Reynaers maar er zijn veel leveranciers met eigen profielen.
Welke profielen zou je aanraden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 30 april 2025 @ 08:16:15 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217497599
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 07:52 schreef 2172619626795 het volgende:
Om te voorkomen dat de inhoud ondersneeuwt, hier naar mijn ervaring even kort samengevat:

- Lange levensduur maar niet onderhoudsarm:
(Hard)houten kozijnen
Relatieve prijs: gemiddeld

- Korte tot middellange levensduur maar wel onderhoudsarm:
Kunststof kozijnen
Relatieve prijs: goedkoop

- Zeer lange levensduur én onderhoudsarm:
Aluminium of staal
Relatieve prijs: duur

Zijn kunststof kozijnen dan weggegooid geld? Naar mijn mening absoluut niet: als je voor 25K je huis rondom in de kunststof kozijnen kan zetten, dan is dat geen geld gezien de levensduur. Je moet er alleen wel vanuit gaan dat ze maximaal 20-25 jaar probleemloos meegaan (de A-merken dan) en daarna gebreken gaan vertonen die moeilijk of niet zijn te herstellen.

Om dit te voorkomen kun je voor staal of aluminium gaan, maar dan ben je 2x zoveel kwijt. De levensduur is (bij A-merken) dan wel weer 3 tot soms 4x zo lang.

Er is geen goed of fout, het is een persoonlijke afweging. Het kent allemaal z’n voor- en nadelen.
Er is nog een optie: lange levensduur van aluminium, maar wel de look van kunststof zonder de hoofdprijs te betalen.

Wij hebben vorig jaar via Creon aluminium kozijnen met triple glas (zelf) gezet. Daar zit ook een dubbele tuindeur bij. En we doen dit in onze aanbouw weer, daar komen dan ook weer 2 buitendeuren in. In totaal komt het dan op:

3 deuren
2 dubbele openslaande ramen
2 enkel openslaande ramen
9 vaste ramen, waarvan 3 echt serieus grote ramen.

Wel maar 1 met ventilatieroosters want we hebben een WTW unit (en triple glas en ventilatieroosters is natuurlijk ook wel een beetje tegenstelling, über isolatie ga je niet tegenwerken met ventilatieroosters).

Dit kost 18 a 19 duizend euro. Als we het hadden laten plaatsen, dan was dat zo'n 6 of 7 duizend euro.

Dus het hoeft niet kneitersduur te zijn. Maar Creon doet niet aan slanke profielen en omdat we voor wit gekozen hebben, krijgen we wel eens de vraag of we kunststof kozijnen hebben.
Resistance is futile.
pi_217497605
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2025 08:16 schreef Seven. het volgende:

[..]
Er is nog een optie: lange levensduur van aluminium, maar wel de look van kunststof zonder de hoofdprijs te betalen.

Wij hebben vorig jaar via Creon aluminium kozijnen met triple glas (zelf) gezet. Daar zit ook een dubbele tuindeur bij. En we doen dit in onze aanbouw weer, daar komen dan ook weer 2 buitendeuren in. In totaal komt het dan op:

3 deuren
2 dubbele openslaande ramen
2 enkel openslaande ramen
9 vaste ramen, waarvan 3 echt serieus grote ramen.

Wel maar 1 met ventilatieroosters want we hebben een WTW unit (en triple glas en ventilatieroosters is natuurlijk ook wel een beetje tegenstelling, über isolatie ga je niet tegenwerken met ventilatieroosters).

Dit kost 18 a 19 duizend euro. Als we het hadden laten plaatsen, dan was dat zo'n 6 of 7 duizend euro.

Dus het hoeft niet kneitersduur te zijn. Maar Creon doet niet aan slanke profielen en omdat we voor wit gekozen hebben, krijgen we wel eens de vraag of we kunststof kozijnen hebben.
Bedankt voor de toevoeging. Klinkt mij als een ideale optie voor TS!

Om te voorkomen dat deze optie door andere lezers gemist wordt, heb ik mijn post aangepast!

[ Bericht 3% gewijzigd door 2172619626795 op 30-04-2025 08:51:46 ]
  woensdag 30 april 2025 @ 16:59:25 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_217500970
@Seven. Dank voor de tip!

Ziet er goed uit idd. Het enige wat mijn gewoontebrein jammer vindt is dat schuiframen niet meer bestaan blijkbaar en dat vind ik jammer ;(.
Vrijheid
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:09:24 #68
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_217525291
Er zijn een paar mensen langs geweest en we krijgen een offerte voor aluminium en kunststof (a merk) kozijnen. Eentje kwam er zelfs mee dat schuiframen een optie zijn dus dat lijkt me wel fijn :).
Vrijheid
pi_217525299
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:09 schreef jogy het volgende:
Er zijn een paar mensen langs geweest en we krijgen een offerte voor aluminium en kunststof (a merk) kozijnen. Eentje kwam er zelfs mee dat schuiframen een optie zijn dus dat lijkt me wel fijn :).
Mooi!
Goh geen staal?
Vakman pur sang
  zondag 4 mei 2025 @ 21:07:36 #70
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_217539491
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mooi!
Goh geen staal?
Nee, aluminium het liefst. Maar liever ook geen plastic aan mijn huis. Het is geen lego.
Vrijheid
pi_217545297
Een kennis van mij (die met plaatsvervangende schaamte dit topic doorlas) kwam nog aanzetten met deze interessante optie:

Dit zijn kozijnen die voor aan de buitenkant de onderhoudsvriendelijkheid van aluminium hebben, en aan de binnenkant de rustiek van hout.

Onder anderen hier te verkrijgen:

https://halu-kozijnen.nl/producten/#basic

Schijnt volgens hem veel te worden toegepast in Scandinavië. Ik weet verder niet welke merken hier een goede staat van dienst hebben, dat zou je even zelf moeten navragen.

Ik kende dit zelf ook niet, maar vond het wel de moeite waard om deze bijdrage ten behoeve van de inhoud van dit topic, nog te delen. @jogy

Succes! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 05-05-2025 11:25:08 ]
pi_217547680
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 11:11 schreef 2172619626795 het volgende:
Een kennis van mij (die met plaatsvervangende schaamte dit topic doorlas) kwam nog aanzetten met deze interessante optie:

[ afbeelding ]

Dit zijn kozijnen die voor aan de buitenkant de onderhoudsvriendelijkheid van aluminium hebben, en aan de binnenkant de rustiek van hout.

Onder anderen hier te verkrijgen:

https://halu-kozijnen.nl/producten/#basic

Schijnt volgens hem veel te worden toegepast in Scandinavië. Ik weet verder niet welke merken hier een goede staat van dienst hebben, dat zou je even zelf moeten navragen.

Ik kende dit zelf ook niet, maar vond het wel de moeite waard om deze bijdrage ten behoeve van de inhoud van dit topic, nog te delen. @:jogy

Succes! ^O^
Interessant, kende ik nog niet! In projecten wordt dit wel steeds vaker toegepast in een vliesgevelsysteem waarbij de stijlen aan de binnenzijde van hout zijn en de kliklijsten aan de buitenkant van aluminium.

Ga deze kozijnen ook eens bekijken want vanuit duurzaamheid best interessant denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door archito op 05-05-2025 15:01:02 ]
  maandag 12 mei 2025 @ 14:19:03 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_217609878
Lekker dan.

De ene negeert me gewoon en stuurt enkel een kunstof draai-kiep optie maar is in totaal rond de 6000 euro en de ander stuurt alleen de duurste optie en als ik het zo lees krijg ik dan gewoon 3 aluminium schuifpuien als kozijn :') en daar vliegt het meteen naar 15000 euro. Onthoud even dat het allemaal ramen moeten zijn en op de eerste etage zit maar als ik het lees krijg ik er ook meteen sloten op want ja het is een mini schuifpui :'). Eigenlijk alleen maar minder veilig lijkt me, als het slot ook aan de buitenkant zit.

edit: Ah een beetje gegoogled en het is niet zo ernstig als dat, slot zit alleen aan de binnenkant en ze worden ook als raam gebruikt en gemaakt op basis van dat gebruik. Even op de site gekeken van de aluminium kozijn fabrikant en ze zijn sowieso ook 2,5 keer duurder dan de andere offerte dus daar word ik geen oor bij aangenaaid iig.

edit: voor het kunststof kiep/draai kozijn is het Schüco Verdiept 15° en voor de schuifraam optie: Aluprof MB-59 Slide, kunststof heeft wel betere isolatie van deze twee opties overigens (0,7 tegenover 1,9 van aluminium)

[ Bericht 14% gewijzigd door jogy op 12-05-2025 14:40:35 ]
Vrijheid
pi_217613567
quote:
8s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:19 schreef jogy het volgende:
Lekker dan.

De ene negeert me gewoon en stuurt enkel een kunstof draai-kiep optie maar is in totaal rond de 6000 euro en de ander stuurt alleen de duurste optie en als ik het zo lees krijg ik dan gewoon 3 aluminium schuifpuien als kozijn :') en daar vliegt het meteen naar 15000 euro. Onthoud even dat het allemaal ramen moeten zijn en op de eerste etage zit maar als ik het lees krijg ik er ook meteen sloten op want ja het is een mini schuifpui :'). Eigenlijk alleen maar minder veilig lijkt me, als het slot ook aan de buitenkant zit.

Dus drie aluminium draai-kiepramen, als schuifpui uitgevoerd, komen op ¤15000??
pi_217613668
quote:
8s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:19 schreef jogy het volgende:
Lekker dan.

edit: Ah een beetje gegoogled en het is niet zo ernstig als dat, slot zit alleen aan de binnenkant en ze worden ook als raam gebruikt en gemaakt op basis van dat gebruik. Even op de site gekeken van de aluminium kozijn fabrikant en ze zijn sowieso ook 2,5 keer duurder dan de andere offerte dus daar word ik geen oor bij aangenaaid iig.

edit: voor het kunststof kiep/draai kozijn is het Schüco Verdiept 15° en voor de schuifraam optie: Aluprof MB-59 Slide, kunststof heeft wel betere isolatie van deze twee opties overigens (0,7 tegenover 1,9 van aluminium)

Zou je niet ook hardhouten kozijnen aanvragen bij een gerenommeerde partij?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')