abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217507694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
En als een huis in Portugal stijgt van ¤ 20.000 naar ¤ 40.000 is dat een stijging van 100 % ja. Maar nog steeds weinig geld...
Maar als je salaris van 2.000 naar 2.050 stijgt is het toch relatief lastiger een huis te kopen dan in Nederland, en ga je er ook harder op achteruit dan in Nederland. Dat is het idee.
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:03:35 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217507929
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar als je salaris van 2.000 naar 2.050 stijgt is het toch relatief lastiger een huis te kopen dan in Nederland, en ga je er ook harder op achteruit dan in Nederland. Dat is het idee.
zijn veel tweede huizen , met twee huizen heb je recht op twee keer alleenstaande AOW
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217508022
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als er geen subsidie zou zijn dan was de aankoopprijs lager , dus minder schuld
aanname. heb je daar onafhankelijk bewijs voor of is dit het zoveelste onderbuikgevoel wat je als feit presenteert?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_217508028
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zijn veel tweede huizen , met twee huizen heb je recht op twee keer alleenstaande AOW
wut? hoe vroeg begin jij met drinken?
en dank u meneer Dood,
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:44:44 #105
323876 michaelmoore
pi_217508296
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:15 schreef freak1 het volgende:

[..]
ja samen met je partner dan he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217508312
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:15 schreef freak1 het volgende:

[..]
Hij bedoelde, een stel die later bij elkaar komt maar niet gaan samenwonen omdat het ze aow kost. Een claim die hij nooit met cijfers wil of kan onderbouwen
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:47:25 #107
323876 michaelmoore
pi_217508326
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Hij bedoelde, een stel die later bij elkaar komt maar niet gaan samenwonen omdat het ze aow kost. Een claim die hij nooit met cijfers wil of kan onderbouwen
nee jij weet niets

https://www.htbaccountant(...)ering-en-samenwonen/

quote:
Ouderen met een AOW-uitkering die samenleven maar ieder een eigen (huur)huis hebben, worden vanaf 1 februari 2014 gezien als niet-samenwonend.

Hierdoor ontvangen zij een hogere AOW-uitkering.

De wijziging zorgt er voor dat de richtlijnen voor AOW-ers die intensief met elkaar optrekken duidelijker worden. Het wetsvoorstel is vandaag aangeboden aan de Tweede kamer..
pi_217508358
quote:
Ah eindelijk, een bron ergens voor.

Nou 6000 mensen. Dat zet zoden aan de dijk. 3000 seniorenwoningen.

Maar oke, het zijn wel cijfers van 11 jaar oud. Ook nog iets actuelers?
pi_217508366
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee jij weet niets
incorrect. in het gehele topic is vrijwel elke claim van jou ontkracht terwijl @investeerdertje, alhoewel soms wellicht wat enthousiast, wel claims kan onderbouwen.

verder is het uiteraard een absoluut debiele claim om maar 2 huizen te houden om meer geld te claimen. dan ben je gewoon dom als je het alleen maar gaat om meer geld te kunnen krijgen uit je AOW.

alleenstaande strijk bijna 1500 euro op per maand inc loonheffingskorting
samenwonend is het 1025 pp inc. loonheffingskorting.
oftewel, zogauw dat extra huis je al meer dan 750 euro per maand kost aan extra lasten zonder dat het goed rendeerd (huur vs koop) en dat is al snel met de electra en andere belastingen, ben je niet alleen een dief van je liefdesleven (wie wil nou apart van zijn partner gaan wonen op die leeftijd?) maar ook nog eens van je portomonnee.

degene die echt om die reden niet gaan samenwonen noem ik in en in triest.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:51:19 #110
323876 michaelmoore
pi_217508367
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

6000?? zet dat maar op 60.000
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:51:59 #111
323876 michaelmoore
pi_217508377
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:51 schreef freak1 het volgende:

[..]
incorrect. in het gehele topic is vrijwel elke claim van jou ontkracht terwijl @:investeerdertje, alhoewel soms wellicht wat enthousiast, wel claims kan onderbouwen.

verder is het uiteraard een absoluut debiele claim om maar 2 huizen te houden om meer geld te claimen. dan ben je gewoon dom als je het alleen maar gaat om meer geld te kunnen krijgen uit je AOW.

alleenstaande strijk bijna 1500 euro op per maand inc loonheffingskorting
samenwonend is het 1025 pp inc. loonheffingskorting.
oftewel, zogauw dat extra huis je al meer dan 750 euro per maand kost aan extra lasten zonder dat het goed rendeerd (huur vs koop) en dat is al snel met de electra en andere belastingen, ben je niet alleen een dief van je liefdesleven (wie wil nou apart van zijn partner gaan wonen op die leeftijd?) maar ook nog eens van je portomonnee.

degene die echt om die reden niet gaan samenwonen noem ik in en in triest.
een extra AirBNB hokkie in Spanje voldoet
pi_217508382
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

plus, zie hierboven, dan moet die extra huurwoning inc. alle lasten zeker niet meer dan 750 euro extra kosten. denk eens aan de extra reistijd en alle andere onzin..
en dank u meneer Dood,
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:53:23 #113
323876 michaelmoore
pi_217508391
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:52 schreef freak1 het volgende:

[..]
plus, zie hierboven, dan moet die extra huurwoning inc. alle lasten zeker niet meer dan 750 euro extra kosten. denk eens aan de extra reistijd en alle andere onzin..
nou een etage in Spanje is populair anders ook voor de verhuur

er wodt met niets zoveel gerotzooid als met de AOW
pi_217508408
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
6000?? zet dat maar op 60.000
Bron?
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:55:03 #115
323876 michaelmoore
pi_217508411
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Bron?
vraag maar eens om je heen bijdehand
pi_217508442
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou een etage in Spanje is populair anders ook voor de verhuur

er wodt met niets zoveel gerotzooid als met de AOW
zit je nou actief fraude aan te moedigen?
de AOW wordt niet voor niets actief op gecontroleerd.
verder vind ik het absoluut asociaal. de boomer generatie is wat mij betreft absoluut kapot. jou inclusief. wat een omhooggevallen volk. en maar schelden wat de regering fout doet, en het migratie beleid is een probleem en iedereen krijgt maar subsidie op alles (ik ken je onzinpraatjes wel bij de zonnepanelen) en meer van dat soort gezever. maar niets maar dan ook niets zelf bijdragen onderaan de streep. en trots zijn dat ie belasting betaald hoor. die stuiver.. en onderaan de streep wel actief AOW fraude aanmoedigen met airbnbs in spanje "want iedereen doet dat" , het maar normaal vinden.. die hele generatie is absoluut kapot. ze hebben gecashed, de schaapjes zijn op het drogen, de rest kan de tyfus krijgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kansloos.

"Michaelmoore is een bewezen fantast"
bron?
"vraag maar eens om je heen"
en dank u meneer Dood,
  donderdag 1 mei 2025 @ 15:00:16 #117
323876 michaelmoore
pi_217508458
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:58 schreef freak1 het volgende:

[..]
zit je nou actief fraude aan te moedigen?
de AOW wordt niet voor niets actief op gecontroleerd.
verder vind ik het absoluut asociaal. de boomer generatie is wat mij betreft absoluut kapot. jou inclusief. wat een omhooggevallen volk. en maar schelden wat de regering fout doet, en het migratie beleid is een probleem en iedereen krijgt maar subsidie op alles (ik ken je onzinpraatjes wel bij de zonnepanelen) en meer van dat soort gezever. maar niets maar dan ook niets zelf bijdragen onderaan de streep. en trots zijn dat ie belasting betaald hoor. die stuiver.. en onderaan de streep wel actief AOW fraude aanmoedigen met airbnbs in spanje "want iedereen doet dat" , het maar normaal vinden.. die hele generatie is absoluut kapot. ze hebben gecashed, de schaapjes zijn op het drogen, de rest kan de tyfus krijgen.
[..]
kansloos.

"Michaelmoore is een bewezen fantast"
bron?
"vraag maar eens om je heen"
ha ha ha , ik zal mijn mond houden , versprochen

quote:
ie belasting betaald hoor. die stuiver..
die stuiver !!!?
jeeee

je zou er grijs bij wegtrekken
pi_217508467
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Kan ik doen, maar vrees dat ik niet met heel veel AOW'ers omga.
  donderdag 1 mei 2025 @ 15:01:49 #119
323876 michaelmoore
pi_217508470
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:01 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Kan ik doen, maar vrees dat ik niet met heel veel AOW'ers omga.
do e maar niet , vergeet het maar snel
pi_217508474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als er geen subsidie zou zijn dan was de aankoopprijs lager , dus minder schuld
Als de bank zijn rentebaten belastingvrij kon krijgen dan was de rente ook lager geweest, dus meer schuld.
De belastingdruk op rente wordt eenzijdig op de betalende zijde gelegd, dat is gewoon een naive fout die ook terugkomt op universitair niveau bij finance cursussen, overigens.

Mij part onttrekken we rente compleet van belastingheffing hoor, heb ik geen probleem mee, maar dan ook niet de rentebaten belasten bij de partij met de vordering.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 1 mei 2025 @ 15:04:59 #121
323876 michaelmoore
pi_217508518
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:02 schreef ludovico het volgende:
Als de bank zijn rentebaten belastingvrij kon krijgen dan was de rente ook lager geweest,
8)7 8)7 8)7 8)7
pi_217508521
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ha ha ha , ik zal mijn mond houden , versprochen
[..]
die stuiver !!!?
jeeee

je zou er grijs bij wegtrekken

ja, maak je er maar weer selectief vanaf. je generatie is stuk. lekker schaapjes op het droge trekken en de rest kan erin zakken.

je begrijpt AOW nog niet eens dus het zou je verboden moeten worden erover mee te praten.

en ik wist dat je aan zou gaan over die stuiver. verder ben ik wel wat gewend. maar dat is het verschil. jij kan niet wachten om op te scheppen hoe goed je schaapjes op het droge zijn. hoe goed jij het wel niet voor elkaar hebt. hoeveel belasting je wel niet betaald en tegelijk weet te ontduiken. hoe je zoveel beter bent als de rest van nederland.

voor mij en velen andere geheel onnodig. hoe meer je erover praat des te meer je dat blijkbaar nodig hebt.
dus
wat ben je ook goed. ooooooh fantastisch vent! dank voor je belasting betaling! waaaauuuuwww
ik ben er super jaloers op.. absoluut. ik zou nooit in de buurt kunnen komen van je ingesinueerde astronomische bedrag.
en dank u meneer Dood,
pi_217508531
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
8)7 8)7 8)7 8)7
Wat, opzicht prima hoor als je denkt dat er te weinig concurrentie is in de bankensector, wat betreft hypotheekrentes geloof ik daar alleen niet in.

Maar je moet wel congruent blijven, of je belast het wél, of niet.
Niet eenzijdig belastingheffen van baten maar niet de kosten aftrekbaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217508540
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat, opzicht prima hoor als je denkt dat er te weinig concurrentie is in de bankensector, wat betreft hypotheekrentes geloof ik daar alleen niet in.
ken je het gezegde, 1 gek kan meer vragen stellen dan 11 geleerden kunnen beantwoorden?
en dank u meneer Dood,
pi_217508607
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:06 schreef freak1 het volgende:

[..]
ken je het gezegde, 1 gek kan meer vragen stellen dan 11 geleerden kunnen beantwoorden?
Ik vind het sowieso maar een lastig topic, gezien deze denkfout toch ook gewoon op universitair niveau bij finance vakken bestaat.

Of iets subsidie is of niet draait uiteindelijk toch ook gewoon om een "norm"
Die norm is veelal evident maar sommige mensen zien door de eigen gekleurde bril het bos niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')