Die ook maar afschieten, inderdaadquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee juist niet. Hoeft geen of weinig bloed aan te pas te komen. Wel bij al het vee dat ze verscheuren en vaak half levend laten liggen.
Die kinderen of mensen die ze pakken interesseert me echt weinig. Hoop er soms zelfs een beetje op en dan in bepaalde hoeken, omdat dat bijkbaar de enige manier is dat er wel iets gebeurt. Het gaat me om het vee in de buitengebieden, de herten, reeën en mouflons
Een wolf jaagt nou eenmaal, al dan niet om voedsel te vergaren.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee juist niet. Hoeft geen of weinig bloed aan te pas te komen. Wel bij al het vee dat ze verscheuren en vaak half levend laten liggen en nooit helemaal opeten.
Die kinderen of mensen die ze pakken interesseert me echt weinig. Hoop er soms zelfs een beetje op en dan in bepaalde hoeken, omdat dat bijkbaar de enige manier is dat er wel iets gebeurt. Het gaat me om het vee in de buitengebieden, de herten, reeën en mouflons
Extreemlynx 😱quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
De lynx had je hier vroeger ook. Die kan ook weer terugkomen.
Blijkbaar al dichtbij onze grens geweestquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
De lynx had je hier vroeger ook. Die kan ook weer terugkomen.
Ja of op een locatie waar toch overwegend zwakzinnigen zitten. Zeeland ofzoquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Wolven vangen en loslaten in het centrum van Den Haag en Amsterdam. Ivm de spreidingswet is het wel zo eerlijk. Plek zat in het Vondelpark en het Haagse bos.
1 Roedel heeft een territorium van gemiddeld 250km2 (25.000ha).Op park de Veluwe staat 32km2 (3200ha) bos...quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:46 schreef vrijgevochten het volgende:
Maar vertoon jezelf zo weinig mogelijk in de leefgebieden van de wolf.
Flikker zoveel mogelijk op uit bosrijke stukken, of neem mogelijke schade op de koop toe.
*insert Bløf riedeltje 😱quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:34 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja of op een locatie waar toch overwegend zwakzinnigen zitten. Zeeland ofzo
quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
1 Roedel heeft een territorium van gemiddeld 250km2 (25.000ha).Op park de Veluwe staat 32km2 (3200ha) bos...
quote:Territorium
Wolvenkenner Michiel van der Weide van Natuurmonumenten over de wolven op de Veluwe: “Gemiddeld is een territorium van een wolf zo'n 200 vierkante kilometer groot. De Veluwe is circa 1000 vierkante kilometer. In theorie is er dus plek voor vier tot vijf roedels. Voedsel is er in ieder geval genoeg. En ze hebben een duidelijke invloed op de fauna en het landschap. Herten gedragen zich anders. Die zijn alerter en verplaatsen zich sneller. Dat verandert het graasgedrag. Dat biedt bijvoorbeeld groeikansen voor jonge bomen. De Veluwe wordt er een stukje natuurlijker op."
JIj begint over bos. Ik geef aan dat op Park de Veluwe 3200ha bos staat, kun je zien in de link daarachter en dat de wolf gemiddeld (150-350km2) een territorium van 250km2 (25.000ha) heeft. Dat jij het oppervlak van de complete Veluwe erbij pakt als vergelijking is verder prima maar dat heeft niet zoveel te maken met mijn opmerking.quote:
Ik denk dat mensen eerder worden aangevallen als er veel bomen in de buurt zijn. Immers daar zal de wolf rustiger kunnen leven.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
JIj begint over bos. Ik geef aan dat op Park de Veluwe 3200ha bos staat, kun je zien in de link daarachter en dat de wolf gemiddeld (150-350km2) een territorium van 250km2 (25.000ha) heeft. Dat jij het oppervlak van de complete Veluwe erbij pakt als vergelijking is verder prima maar dat heeft niet zoveel te maken met mijn opmerking.
We hebben al een Vos in het Vondelpark, heb hem regelmatig vroeg in de morgen gezienquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Wolven vangen en loslaten in het centrum van Den Haag en Amsterdam. Ivm de spreidingswet is het wel zo eerlijk. Plek zat in het Vondelpark en het Haagse bos.
Ik laat met een vergelijking zien waarom jouw "vertoon jezelf zo weinig mogelijk in de leefgebieden van de wolf" onhaalbaar is. Alleen al op het deel van 1000km2 waar jij mee aankwam wonen een kleine 14.000 mensen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:10 schreef vrijgevochten het volgende:
Ik denk dat mensen eerder worden aangevallen als er veel bomen in de buurt zijn. Immers daar zal de wolf rustiger kunnen leven.
Dat jij over een park begint met paar cijfers zie ik dan weer als bijzonder nutteloos.
Ja ik zie liever zulke gebieden niet als recreatieve dumpplekken, genoeg plekken waar je uit kunt waaien met mindere pakkans voor Bram en zijn vriendjes.
Wolven op de heide loslaten, dan groeien er meer boompjes en dat is natuurlijk.quote:
er zijn nu al meer wasbeerhonden in Nederland dan wolvenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben al een Vos in het Vondelpark, heb hem regelmatig vroeg in de morgen gezien
Oja, en IJsvogeltjes
En ook gewoon in de Jordaan
https://nos.nl/artikel/2364364
quote:Hoeveel wasbeerhonden zijn er in Nederland?
De wasbeerhond is een geduchte rover in opkomst: in 2024 werd hij 189 keer gesignaleerd in bijna alle provincies in Nederland.
Het dier eet vrijwel alles wat voor zijn bek komt, zoals kuikens en legsels van grondbroeders en watervogels.12 apr 2025
quote:Hoe oud wordt een wasbeerhond?
Wasbeerhond | De Zoogdiervereniging
Na negen tot elf maanden zijn ze geslachtsrijp.
. Een wasbeerhond wordt meestal 3 of 4 jaar oud, maximaal 6 jaar.
Wilde zwijnen is nog veel erger die jongen als een dollequote:AI-overzicht
Een wasbeerhond krijgt gemiddeld 5 tot 8 jongen per jaar. De worp kan echter variëren van 2 tot 19 jongen, maar 5 tot 8 is de meest voorkomende.
De voortplanting van de wasbeerhond vindt plaats in de herfst, met de eigenlijke paartijd in februari en maart. Na een draagtijd van ongeveer 59 tot 64 dagen worden de jongen geboren, meestal in april en mei. Bij de geboorte zijn de jongen blind en hebben ze een grijze, donzige vacht.
quote:Door het groeiende aantal wilde zwijnen kostte het jagers jarenlang moeite om het teveel af te schieten. Daardoor werd het doel van 1350 wilde zwijnen nooit gehaald.
Vorig jaar hadden er bijvoorbeeld ruim 6000 zwijnen gedood moeten worden, maar het werden er uiteindelijk nog geen 5000.
Dit jaar is de doelstelling hoger: een recordaantal van 8800 wilde zwijnen moet worden gedood op de Veluwe. Toch zijn de betrokken partijen optimistisch.
"Alle ingrediënten zijn aanwezig om in de buurt te komen van de doelstand", zegt Koffeman.
"Er is weinig voedsel in de bossen, zodat er deze winter veel natuurlijke sterfte zal zijn."
De kleine jongen van laatst in Utrecht en een dame die aan het joggen was eerder waren toch recreatief bezig.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik laat met een vergelijking zien waarom jouw "vertoon jezelf zo weinig mogelijk in de leefgebieden van de wolf" onhaalbaar is. Alleen al op het deel van 1000km2 waar jij mee aankwam wonen een kleine 14.000 mensen.
Waarom ben je wel begaan met herten, reeën, en moeflons maar niet met wolven?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee juist niet. Hoeft geen of weinig bloed aan te pas te komen. Wel bij al het vee dat ze verscheuren en vaak half levend laten liggen en nooit helemaal opeten.
Ik begrijp de angst voor wolven ook niet zo.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom ben je wel begaan met herten, reeën, en moeflons maar niet met wolven?
heb je al kleine kinderen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik begrijp de angst voor wolven ook niet zo.
Misschien veel sprookjes van grimm voorgelezen gekregen vroeger ofzo?
Zijn al 11 en 16 jaar, niet bang voor wolven. Hebben ze van mij.quote:
op die leeftijd zijn ze al te taaiquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zijn al 11 en 16 jaar, niet bang voor wolven. Hebben ze van mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |