quote:Op woensdag 23 april 2025 18:08 schreef golfer het volgende:
Sterrenchef Jonnie Boer is op 60-jarige leeftijd overleden. Dat meldt een woordvoerder namens zijn vrouw Thérèse aan De Telegraaf.
Hij was eigenaar van restaurant De Librije in Zwolle, het enige restaurant met drie Michelinsterren in Nederland
En zijn kinderen en alle personeelsleden.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:15 schreef miss_sly het volgende:
Jemig, zo jong en onverwacht. Wat een drama voor zijn vrouw.
och ja dit zet die serie ineens in een heel ander perspectief!quote:Op woensdag 23 april 2025 18:15 schreef Kanaroe het volgende:
Gatverdamme wat erg
Was stiekem net die hele serie op tv weer aan het volgen
En heb net een eetlepel van Jonnie's garam masala door mijn curry gemengd
Waarom dan?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:17 schreef Quona het volgende:
[..]
och ja dit zet die serie ineens in een heel ander perspectief!
Inderdaad, goh zegquote:Op woensdag 23 april 2025 18:17 schreef Quona het volgende:
[..]
och ja dit zet die serie ineens in een heel ander perspectief!
Vanaf nu niet meer nodig dus.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:15 schreef DrDentz het volgende:
RIP
Als je daar wil eten moet je een jaar van te voren reserveren.
Onzin. Ze blijven ook met de Librije doorgaan na een rouwperiode.quote:
Zonde Jonnie, je was juist een van de weinige sympathieke en bescheiden professionals in jouw vak.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:15 schreef DrDentz het volgende:
RIP
Als je daar wil eten moet je een jaar van te voren reserveren gaan sparen.
Dat laatste zinnetje...quote:
Ik wist niet dat hij kinderen had. Ook vreselijk inderdaad.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:16 schreef golfer het volgende:
[..]
En zijn kinderen en alle personeelsleden.
Dat is vaak ook heel plots, longemboliequote:Op woensdag 23 april 2025 18:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
Neeee!![]()
Ik schrik me rot!De hele serie gezien en er was echt geen enkele aanleiding om te denken dat zijn gezondheid niet goed was!
Jonnie en zijn vrouw waren nou juist bezig om het bedrijf langzaamaan aan hun 2 kinderen over te dragen, samen met een chef-kok van de Librije. Zodat Jonnie en zijn vrouw meer van hun oude dag konden genieten....quote:Op woensdag 23 april 2025 18:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wist niet dat hij kinderen had. Ook vreselijk inderdaad.
En alle mensen die met hem werkten, in zo'n relatief klein bedrijf, dat moet inderdaad ook een klap zijn.
Afschuwelijk.
Dat was heel erg goed te zien in de recent nog uitgezonden docureeks RLS / [NPO 2] De opvolging. Docu over De Librijequote:Op woensdag 23 april 2025 18:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik wist niet dat hij kinderen had. Ook vreselijk inderdaad.
En alle mensen die met hem werkten, in zo'n relatief klein bedrijf, dat moet inderdaad ook een klap zijn.
Afschuwelijk.
Hij zal wel een beetje in shock zijn nog... want wat zeg je in godsnaam op zo'n momentquote:
Snel iets op insta posten.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hij zal wel een beetje in shock zijn nog... want wat zeg je in godsnaam op zo'n moment
Dit is dus gerelateerd aan de 'Zie je snel, ouwe' reactie…quote:Op woensdag 23 april 2025 18:57 schreef Tjoent het volgende:
Mogelijk doelt ie op het feit dat z'n vader gerepatrieerd moet worden en hij hem pas over een paar dagen 'ziet'.
Dat doen dat soort gasten dan iddquote:
Dat lijkt me niet.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:57 schreef Tjoent het volgende:
Mogelijk doelt ie op het feit dat z'n vader gerepatrieerd moet worden en hij hem pas over een paar dagen 'ziet'.
Dat zou wel een logische verklaring kunnen zijn jaquote:Op woensdag 23 april 2025 18:57 schreef Tjoent het volgende:
Je had het ook anders kunnen interpreteren.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dit is dus gerelateerd aan de 'Zie je snel, ouwe' reactie…
Ik heb gelukkig betere herinneringen dan ditquote:Op woensdag 23 april 2025 19:54 schreef capricia het volgende:
Jonnie. Rust zacht. Je hebt ons veel goeds gebracht.
[ afbeelding ]
Bij ieder bezoek aan de AH komt dit op mijn netvlies.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig betere herinneringen dan dit
Wij hebben er met een clubje uit CUL een keer in de keuken gegeten. In 2006. Met o.a. @Isabeau en @Duderinnetjequote:Op woensdag 23 april 2025 22:00 schreef Gripper het volgende:
Verdrietig nieuws. Heb het geluk gehad er 2x te mogen eten.
Dit was toch gewoon beschamend slecht?quote:Op woensdag 23 april 2025 22:46 schreef golfer het volgende:
Ook bij Bar Laat gaat het nu over zijn overlijden.
Beetje suïcidaal dit.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zijn dochten op Instagram, met een vergelijkbare zin als de zoon:
[ afbeelding ]
Alleen zo verschrikkelijk duur.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:54 schreef capricia het volgende:
Jonnie. Rust zacht. Je hebt ons veel goeds gebracht.
[ afbeelding ]
J Boer was belangrijker voor Nederland dan de pausquote:Op donderdag 24 april 2025 08:49 schreef FrenchDuck het volgende:
[..]
Dit was toch gewoon beschamend slecht?
Het RTL nieuws opende er mee met een live verslaggever die voor de Librije stond alsof er net een grote ramp was gebeurd, NPO1 en RTL die in de talkshows een half uur lang over hem gingen praten alsof God zelf was geen gegaan.
Alsjeblieft zeg
Op dat soort momenten mis je gewoon Mattijs van Nieuwkerk met DWDD (los van alle gedoe)quote:Op donderdag 24 april 2025 08:49 schreef FrenchDuck het volgende:
[..]
Het RTL nieuws opende er mee met een live verslaggever die voor de Librije stond alsof er net een grote ramp was gebeurd, NPO1 en RTL die in de talkshows een half uur lang over hem gingen praten alsof God zelf was geen gegaan.
Alsjeblieft zeg
Ja. En nogal commercieel ingesteld dus. Om je naam aan zoiets te verbinden.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Alleen zo verschrikkelijk duur.
200 medewerkers iedere maand hun salaris betalen vergt een en ander aan vernuft.quote:Op donderdag 24 april 2025 10:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En nogal commercieel ingesteld dus. Om je naam aan zoiets te verbinden.
Oeps.quote:
Hij was inderdaad de God van de Nederlandse kookwereld. Als je verder geen verstand van zijn hoogstaande culinaire betekenis voor Nederland en vele andere koks hebt, klinkt jouw post nogal dom.quote:Op donderdag 24 april 2025 08:49 schreef FrenchDuck het volgende:
Alsjeblieft zeg
Ik denk dat dat hier wel mee viel. Uit die docu-serie bleek oa. dat hij (en zijn vrouw) het bedrijf moeilijk konden loslaten. Bovendien waren ze niet met pensioen, maar runden ze nog steeds het bedrijf (al droegen ze heel langzaamaan wat dingen over) en waren ze tegelijkertijd bezig om hun opvolgers (zoon en dochter) op te leiden....quote:Op donderdag 24 april 2025 11:26 schreef Vincent_student het volgende:
Hoor je vaker. Met pensioen gaan, rustiger aan doen en binnen enkele maanden afgelopen uit.
Zo jammer.
Rust zacht en sterkte aan de nabestaanden.
Ooit, lang geleden toen ik nog als kok op grote zeilschepen werkte een scheepsarts leren kennen die vroeger voor de HAL werkte. Die vertelde dat hij als hij van NY naar Nederland voer, er voor zorgde dat een aantal dagen na vertrek de hele bemanning van zijn ziekenboeg paraat was, ik meen voor de kust van Labrador als ik me goed herinner. Een aantal dagen na vertrek vielen namelijk nogal wat zakenlui uit NY om. Het gedwongen relaxen aan boord deed hen geen goed. Hij had er ook onderzoek naar gedaan, vakanties zijn een belangrijke bijdrage aan overlijden en echtscheidingen, vooral bij mensen die een heel druk bestaan hebben.quote:Op donderdag 24 april 2025 11:26 schreef Vincent_student het volgende:
Hoor je vaker. Met pensioen gaan, rustiger aan doen en binnen enkele maanden afgelopen uit.
Zo jammer.
Rust zacht en sterkte aan de nabestaanden.
Als ik na een extreem drukke tijd een week vakantie neem om uit te rusten, krijg ik de eerste dagen allerlei lichamelijke klachten.quote:Op donderdag 24 april 2025 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ooit, lang geleden toen ik nog als kok op grote zeilschepen werkte een scheepsarts leren kennen die vroeger voor de HAL werkte. Die vertelde dat hij als hij van NY naar Nederland voer, er voor zorgde dat een aantal dagen na vertrek de hele bemanning van zijn ziekenboeg paraat was, ik meen voor de kust van Labrador als ik me goed herinner. Een aantal dagen na vertrek vielen namelijk nogal wat zakenlui uit NY om. Het gedwongen relaxen aan boord deed hen geen goed. Hij had er ook onderzoek naar gedaan, vakanties zijn een belangrijke bijdrage aan overlijden en echtscheidingen, vooral bij mensen die een heel druk bestaan hebben.
Om er toch even serieus op in te gaan;quote:Op donderdag 24 april 2025 13:00 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de nabestaanden.
Ik heb wel eens zo'n potje gehaald en vond het ook weer niet zo bijzonder voor die prijs. Begrijp me niet verkeerd, De Librije zal ongetwijfeld ontzettend goed zijn, maar die kruiden zijn gewoon commercie en kunnen veel goedkoper.quote:Op donderdag 24 april 2025 10:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En nogal commercieel ingesteld dus. Om je naam aan zoiets te verbinden.
Vooral bij die van Sergio kreeg ik een brok in de keel.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:28 schreef borisz het volgende:
Reactie Sergio Herman
https://www.instagram.com(...)gsh=MzRlODBiNWFlZA==
Ron Blaauw
https://www.instagram.com/p/DIzn571Ix7u/
https://nieuws.nl/algemee(...)le-voor-topchef-boerquote:Minuut stilte tijdens koningsnacht in Zwolle voor topchef Boer
ZWOLLE (ANP) - In Zwolle wordt vrijdagavond tijdens koningsnacht een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan de onverwacht overleden topchef Jonnie Boer van driesterrenrestaurant De Librije in die stad. Dat laat de lokale bestuurder van Koninklijke Horeca Nederland weten. "Het is een icoon dat je als stad verliest. Daar mag je best even bij stilstaan", zegt de Zwolse horecavoorzitter Dennis Kaatman.
Het is gewoon te dure, slecht gemalen, meuk.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb wel eens zo'n potje gehaald en vond het ook weer niet zo bijzonder voor die prijs. Begrijp me niet verkeerd, De Librije zal ongetwijfeld ontzettend goed zijn, maar die kruiden zijn gewoon commercie en kunnen veel goedkoper.
Snap ik wel.quote:Op donderdag 24 april 2025 15:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dit gaat misschien wat ver, maar het zegt wel iets over hoe belangrijk de Librije voor Zwolle was:
[..]
https://nieuws.nl/algemee(...)le-voor-topchef-boer
Ja, zowel zijn vrouw als hijzelf komen echt uit de regio (Giethoorn) en hij is inderdaad altijd in die regio gebleven.quote:Op donderdag 24 april 2025 18:33 schreef borisz het volgende:
[..]
Snap ik wel.
Van de reacties die ik vanuit daar heb gelezen is hij een heule grote Zwollenaar. De invloed die hij heeft gehad op vele mensen die daar nu in de horeca werken. Van een kippentoko tot sushiboer tot de zaken op niveau. Bijna iedereen heeft direct of indirect wel iets van de Jonnie meegekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |