Afscheidsvideo in de link.quote:Nieuws
Binnenland
Pieter Omtzigt stapt uit politiek: ’Ik kies voor mijn eigen gezondheid’
onze parlementaire redactie
1 min geledenin Binnenland
Den Haag - Pieter Omtzigt stopt als Tweede Kamerlid en leider van zijn partij NSC en trekt zich terug uit Den Haag. In een afscheidsvideo zegt hij ‘voor het eerst het eerst zijn gezin voorop te zetten en voor zijn gezondheid te kiezen.’
quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:41 schreef TjjWester het volgende:
Misschien dat er van de NSC nog iets terecht komt.
Hier lamzak.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:37 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Afscheidsvideo in de link.
https://www.telegraaf.nl/(...)ijn-eigen-gezondheid
Zeer verstandig dat hij voor zijn gezondheid kiest.
Functie elders was een heel eerlijk en verstandig verhaal eigenlijk. Beter voor nederland en voor omzigt zelf.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:41 schreef HiZ het volgende:
Feestje. Die man was een vloek op de regering van ons land. Functie elders had gewoon uitgevoerd moeten worden.
Onderliggend lijden als FC Twente supporter.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:51 schreef Hyperdude het volgende:
Matig politiek gevoel.
Heb wel met hem te doen als persoon.
Zie de LPF…quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat is einde nsc. Hoewel je nu zou verwachten dat het wat met die partij zou kunnen worden.. mensen stemmen toch wel op een poppetje
Gokje: binnenkort volgt Coenradie in het rijtje rechtse politieke hypes.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat is einde nsc. Hoewel je nu zou verwachten dat het wat met die partij zou kunnen worden.. mensen stemmen toch wel op een poppetje
Precies.quote:
De man ís de partij. Ik had al serieuze bedenkingen om volgende keer weer op hem te stemmen. Die kans is nu nul. Zijn collega’s vond ik echt tien keer niks.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Omtzigt was de reden waarom mensen op NSC stemden. Die partij kan nu wel weer opgedoekt worden.
Ik denk dat hij als mens deugt, maar ook als kamerlid vond ik hem nogal een ramptoerist die meer problemen veroorzaakte dan oploste. Omtzigt blijft de man die mede het toeslagendebacle heeft veroorzaakt met zijn gejammer over Bulgaren.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:00 schreef Arcee het volgende:
De dag die je wist dat zou komen.
Jammer, van sterk, hardwerkend kamerlid tot geflopte partijleider.
Dat is dan weer niet waar. De politiek wou geen bulgaren hun vakantie sponseren, dat de uitvoering totaal verkeerd ging was niet een besluit uit Den Haag ofzo.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik denk dat hij als mens deugt, maar ook als kamerlid vond ik hem nogal een ramptoerist die meer problemen veroorzaakte dan oploste. Omtzigt blijft de man die mede het toeslagendebacle heeft veroorzaakt met zijn gejammer over Bulgaren.
Als ervaren politicus is Eddy van Hijum een prima kandidaat lijkt mij.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:06 schreef Jojoke het volgende:
Sneu voor hem, maar beter voor zijn gezin en zijn partij. Het was misschien al een teken aan de wand dat Van Vroonhoven de onderhandelingen deed. Ik ben benieuwd wie zijn opvolger wordt. Het lijkt mij dat Van Vroonhoven voorlopig de tussenpaus is, maar dat ze op zoek zullen gaan naar een nieuwe partijleider.
Omdat ik op je gereageerd heb, vrijwilligers van de AH en NS maken in NL de dienst uit, al jaren.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:02 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom is mijn post nou weer verwijderd dan.
Vage asperger-achtige trekjes.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien heel integer, maar ook heel labiel.
Oh deze raaskallende user is er ook weer.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:14 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Omdat ik op je gereageerd heb, vrijwilligers van de AH en NS maken in NL de dienst uit, al jaren.
Eigenlijk wel hé. Jammer dat we hem nooit echt hebben zien flippen.quote:
Is gezien, alleen op de verkeerde plaats.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eigenlijk wel hé. Jammer dat we hem nooit echt hebben zien flippen.
Het was een gore streek van Rutte-Ollengren om die tas voor die NPO fotograaf open te doen, zodat het een "nieuwsitem" werd.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:23 schreef klipper het volgende:
Had hij nu maar geluisterd naar zijn politieke vrienden.
Functie elders hadden ze gewoon goed gezien.
De meeste geschikte mensen zitten ondertussen in het kabinet denk ik inderdaad. Binnen de huidige fractie iemand vinden kan lastig worden, tenzij ze durven een relatief onervaren kamerlid vooruit te schuiven. Bijvoorbeeld een Jesse Six Dijkstra weet zich aardig te profileren.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als ervaren politicus is Eddy van Hijum een prima kandidaat lijkt mij.
De NS, rijden die soms met driehoekjes in de rondte? Of liggen er blaadjes op de weg, zorgt dat voor vertraging voor NS. Ik ga we l even als ik moet wachten, een boodschapje doen bij AH. Net zoals de rest.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:31 schreef Joppiez het volgende:
Bij ProRail zijn ze heel hard op zoek naar treinverkeersleiders. Misschien iets voor hem, al moet je wel tegen wat stress kunnen.
Een druiloor uit de buitencategorie. Wegwezen !quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:35 schreef matspontius het volgende:
Mooi dat we van die clown verlost zijn. Een parodie op zichzelf![]()
Haha moet je horen wie het zegtquote:Op vrijdag 18 april 2025 19:41 schreef Aberkullie het volgende:
Had dat een jaar eerder gedaan, nu laat je een heel land met de puinhoop achter. Labiele narcist
De volgende profeet.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:58 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Gokje: binnenkort volgt Coenradie in het rijtje rechtse politieke hypes.
Het was Corona-tijd. Ook Omtzigt moest rekening houden met de R-waarde.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:25 schreef Beathoven het volgende:
Hij dacht mogelijk even een soort Rumi te zijn die polariserend rechts en links bijelkaar kon brengen en het kabinet bij de arm te kunnen nemen. BBB en vooral PVV beteugelen met VVD.
Je zag met Omtzigt helaas al vroeg na de verkiezingen, dat op social media geluiden waren van ontevreden rechtse stemmers die hardop uitspraken dat ze spijt hadden van de stem en liever PVV hadden gestemd, terwijl linkse stemmers hoopten op die schaduwleidersrol.
Omtzigt sukkelde wat in die dronken positie op de sterke radicaalrechtse golf mee. En gegeven de enorme aanstaande val in de polls lijkt men ook zolang mogelijk uitstel van executie te wensen.
Ik snap die burnouts, maar ik snap nu ook dat een partij die niet echt verbindt, maar maatschappelijke polarisatie in zn geheel gewoon aan boord wil trekken niet werkt.
Had hij zich meer bij SP en PvdA/GL gevoegd, dan was hij niet met veel gaan regeren, maar had de partij beter kunnen groeien in de oppositie.
Yesilgöz die moeiteloos overal doorheen glibbert.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Lach er maar om, hij is met vuil spel verslagen net als Arib. Het zijn de gladjakkers valsspelers die het winnen van de volksvertegenwoordiger die zeer bekwaam wetgever is, en die zijn al veel te zeldzaam.
Ik zou een saaie regering die harder werkt en de boel draaiende houdt een verademing vinden tov deze plucheklevers.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:28 schreef Cockwhale het volgende:
Slap om er nu uit te stappen. Nieuwe verkiezingen!
Alleen maar mooi. Dan kunnen mogelijk wat stemmen terug naar partijen die redelijker zijn en er wel wat van kunnen maken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:35 schreef MichaelScott het volgende:
Veel oud-CDA'ers zullen nu ongetwijfeld spijt hebben van hun keuze.
NSC bestaat na de volgende verkiezingen niet meer.
Om ene DrJHAmsterdam op Bluesky te quoten:quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zou een saaie regering die harder werkt en de boel draaiende houdt een verademing vinden tov deze plucheklevers.
quote:Hoe diep zinkt Nederland weg.
We worden geregeerd door een partij zonder leider. Omtzigt.
En een leider zonder partij. Wilders.
En door een boerin die niet kan rekenen. Van der Plas
En door een machtsgeile opportunist. Dilan Y.
Waarom worden wij zo gestraft.
Omdat we SBS hebben en er door de valse voorstellingen een stigma kleeft aan echte "linkse partijen", zodat de radicaal rechtsen die het grote geld met autocratische trekjes dienen zich als "linkse partijen" kunnen verkleden en al die beloftes in de kliko gooien.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Om ene DrJHAmsterdam op Bluesky te quoten:
[..]
Ik had 'm heel graag zien opereren in een gewonere setting. Had ie stukken beter in gepresteerd dan in dit rariteitenkabinet.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:52 schreef Akkerdjie het volgende:
Jammer, hij was de enige in afgelopen 8 jaar die ik de moeite vond om voor naar het stemhokje te lopen.
De ncs lijkt nu wel klaar, lijkt me toch?
Tja, ook dat is weer net zo'n voorbeeld van hoe een waarschijnlijk heel integer mens als politicus helemaal niets begrijpt van dat vak. Niet veel anders dan hoe hij als kamerlid was. Omtzigt is, net als bij het toeslagendebacle, uiteindelijk de belangrijkste reden dat dit rariteitenkabinet er überhaupt gekomen is.quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik had 'm heel graag zien opereren in een gewonere setting. Had ie stukken beter in gepresteerd dan in dit rariteitenkabinet.
quote:
Ach welneequote:Op vrijdag 18 april 2025 21:25 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Die kreeg ook het mes in haar rug om plaats te moeten maken voor die PVV engnek Bosma.
Hier, amen, dit. Dit is geen triomf voor zijn tegenstanders of voor de democratie ofzo. Eigenlijk is dit gewoon dieptriest.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Lach er maar om, hij is met vuil spel verslagen net als Arib. Het zijn de gladjakkers valsspelers die het winnen van de volksvertegenwoordiger die zeer bekwaam wetgever is, en die zijn al veel te zeldzaam.
Het had 'm gesierd eruit te gaan nadat dit kabinet gevallen was.quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:37 schreef r_one het volgende:
Voor alle criticasters van Pieter: besef wel dat die goede beste man in Enschede woont; dat trekt een behoorlijke wissel, ook op zijn gezin, om doordeweeks lange dagen in Den Haag te maken.
Logisch dat-ie nu (wetende dat dit kabinet nog geen deuk in een pakje boter weet te slaan, wetende dat over elk agendapunt wordt gerollebold, kortom jammer van zijn tijd, inzet en energie) voor z'n gezin kiest. Eindelijk, zou ik haast zeggen.
Pieter![]()
Als je PVV of FvD stemt die zelf in de bidhouding liggen tot Trump dan zijn het alleen de systemen die ons nog van volledige penetratiedrang beschermen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:42 schreef -Deluzion- het volgende:
Mooie opruiming in Den Haag. Omtzigt zal vast een aardige buffer hebben opgebouwd na al die jaren.
waarom worden mensen die rechts stemmen meteen als radicaal bestempeld? Sites zoals NU.nl, BBC of CNN leunen ook duidelijk naar één kant , als je het mij vraagt, kun je die net zo goed radicaal of ultra links noemen.
Je bedoelt het huidige Schoof I ?quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het had 'm gesierd eruit te gaan nadat dit kabinet gevallen was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |