toen je wekker ging was je doodquote:Op donderdag 17 april 2025 10:07 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb vannacht trouwens gedroomd dat ik in een zombie-apocalypse zat
Heb het overleefd tot m'n wekker ging.
in de eerste films misten ook gewoon dingen. Niet dat die super belangrijk waren maar bijvoorbeeld alleen al dat Foppe er niet in zatquote:Op donderdag 17 april 2025 10:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De boekadaptie van films 1 t/m 4 waren goed totdat ze bij film 5 aankwamen.
Daar miste belangrijke opbouw naar de opvolgende films, die wel in het boek 5 was beschreven.
De serie Charmed hebben ze paar jaar terug met de remake ook lekker kapot gemaakt, want de originele serie was niet feministisch en woke genoegquote:Op donderdag 17 april 2025 10:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een remake van een enorm geliefde filmreeks voor precies hetzelfde medium is per definitie gedoemd te mislukken. Je zal het altijd vergelijken.
Als iemand die alleen de films heeft gezien kan ik dit beamen. Als jonge tiener was het moeilijk te volgen.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De boekadaptie van films 1 t/m 4 waren goed totdat ze bij film 5 aankwamen.
Daar miste belangrijke opbouw naar de opvolgende films, die wel in het boek 5 was beschreven.
Ja prop dat even in een film van 2 uur.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
in de eerste films misten ook gewoon dingen. Niet dat die super belangrijk waren maar bijvoorbeeld alleen al dat Foppe er niet in zat
Was er een remake?quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De serie Charmed hebben ze paar jaar terug met de remake ook lekker kapot gemaakt, want de originele serie was niet feministisch en woke genoeg
Sneeuwwitje genot.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De serie Charmed hebben ze paar jaar terug met de remake ook lekker kapot gemaakt, want de originele serie was niet feministisch en woke genoeg
nee dat zeg ik ook niet, maar dat wil dus zeggen dat de eerste 4 boeken ook niet goed aan zijn gehouden in de films.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja prop dat even in een film van 2 uur.
said Dumbledore calmly.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik trok de films gewoon niet meer zo goed na het DIDYOUPUTYOURNAMEINTHEGOBLETOFFIREEEEEEE
Hoezo karakterbreuk.
Het is zo lang geleden dat ik de NL versies gelezen heb, dat ik echt even moest denken bij Foppe.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
in de eerste films misten ook gewoon dingen. Niet dat die super belangrijk waren maar bijvoorbeeld alleen al dat Foppe er niet in zat
Ja wilde net zeggen, was dat laatste boek toen al uit?quote:Op donderdag 17 april 2025 10:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is zo lang geleden dat ik de NL versies gelezen heb, dat ik echt even moest denken bij Foppe.
Maar eens hoor, helemaal dat eerste boek was niet zodanig omvangrijk dat daar geen knipoogje naar kon komen. Sowieso tricky om verfilmingen te beginnen wanneer de ontknoping nog niet bekend is natuurlijk (hi GoT).
ik wist de engelse naam niet meer. Peeves (google hielp) maar dat het de Haan was in het nederlands wist ik nog welquote:Op donderdag 17 april 2025 10:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is zo lang geleden dat ik de NL versies gelezen heb, dat ik echt even moest denken bij Foppe.
Maar eens hoor, helemaal dat eerste boek was niet zodanig omvangrijk dat daar geen knipoogje naar kon komen. Sowieso tricky om verfilmingen te beginnen wanneer de ontknoping nog niet bekend is natuurlijk (hi GoT).
Die was geniaal bezig in boek 5quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
De laatste sowieso niet, volgens mij begon dat hele verfilmen voor boek 5 uit was?quote:Op donderdag 17 april 2025 10:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja wilde net zeggen, was dat laatste boek toen al uit?
Ik ken al die Nederlandse namen niet dus die ondertiteling is abracadabra voor mij. 'Wie de fuck is Marcel?'quote:Op donderdag 17 april 2025 10:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik wist de engelse naam niet meer. Peeves (google hielp) maar dat het de Haan was in het nederlands wist ik nog wel
Lubbermansquote:Op donderdag 17 april 2025 10:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ken al die Nederlandse namen niet dus die ondertiteling is abracadabra voor mij. 'Wie de fuck is Marcel?'
Volgens mij nog eerder., bij deel 4 ofzo.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De laatste sowieso niet, volgens mij begon dat hele verfilmen voor boek 5 uit was?
Dat laatste ja, dat is gewoon directie/script. Als de acteur daar geen aanwijzing voor krijgt, kan die er ook niet heel veel aan doen dat z'n interpretatie niet klopt.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:12 schreef CherryLips het volgende:
Maar Gambon had die boeken helemaal niet gelezenMaar goed, daar heb je die regisseur voor.
Mijn Netflix kijklijst groeit elke keer.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:10 schreef CherryLips het volgende:
Als je m'n Disney+ kijklijst ziet, dan staan er allemaal series waar ik ooit aan ben begonnen
Stel je voor dat Dumbledore heel langzaam naar hem toe was gelopen en dat heeeel bedeesd had gevraagd, met die chagrijnige kop. Dat komt nog enger overquote:Op donderdag 17 april 2025 10:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat laatste ja, dat is gewoon directie/script. Als de acteur daar geen aanwijzing voor krijgt, kan die er ook niet heel veel aan doen dat z'n interpretatie niet klopt.
quote:Op donderdag 17 april 2025 10:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De laatste sowieso niet, volgens mij begon dat hele verfilmen voor boek 5 uit was?
Na deel drie blies het in ieder geval op, dus zou goed kunnen. M'n ouders wilden in ieder geval heel spontaan m'n boeken lenen ineens.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij nog eerder., bij deel 4 ofzo.
Hoogstwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:14 schreef Nizno het volgende:
Maar goed we gaan gewoon seizoen 1 kijken en daar lekker over mopperen wat er beter was in de film.
en daarna kijken we gewoon verder naar de overige seizoenen en mopperen rustig door
Foppe de Haanquote:Op donderdag 17 april 2025 10:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja die weet ik nu, maar Foppe moest ik net even opzoeken.
Ik vond die eerste twee films echt kut, dus misschien is de serie wel beter. Alleen krijg je de eerste acteurs niet uit je hoofd.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:14 schreef Nizno het volgende:
Maar goed we gaan gewoon seizoen 1 kijken en daar lekker over mopperen wat er beter was in de film.
en daarna kijken we gewoon verder naar de overige seizoenen en mopperen rustig door
Er moet nog 2 boeken komen.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja wilde net zeggen, was dat laatste boek toen al uit?
Ik had het over HP.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Er moet nog 2 boeken komen.
Alleen de vraag is of ze überhaupt komen.
George R.R. Martin is teveel bezig met randzaken dan met een boek schrijven.
Stephen Fry aanzetten is veel lekkerderquote:Op donderdag 17 april 2025 10:15 schreef CherryLips het volgende:
Misschien de boeken eens in het Nederlands lezen, omdat het kan. Want ik heb nog geen boeken verder.
Nee, HP ten tijde van de eerste film.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Er moet nog 2 boeken komen.
Alleen de vraag is of ze überhaupt komen.
George R.R. Martin is teveel bezig met randzaken dan met een boek schrijven.
Ik heb zelfs het eerste boek in het Friesquote:Op donderdag 17 april 2025 10:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ken al die Nederlandse namen niet dus die ondertiteling is abracadabra voor mij. 'Wie de fuck is Marcel?'
M'n hoofd is te druk voor luisterboeken.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
Stephen Fry aanzetten is veel lekkerder
je kan ook te ver gaanquote:Op donderdag 17 april 2025 10:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb zelfs het eerste boek in het Fries![]()
Oeh tofquote:Op donderdag 17 april 2025 10:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb zelfs het eerste boek in het Fries![]()
Ik kan echt niets met luisterboeken, dan ga ik andere dingen doen en vergeet ik dat ik aan het luisteren was.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
Stephen Fry aanzetten is veel lekkerder
Stephen is de enige vent die mag praten in mijn slaapkamerquote:Op donderdag 17 april 2025 10:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n hoofd is te druk voor luisterboeken.
Ja die boeken ga ik ook echt niet lezen, daar is het leven te kort voor.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:16 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee, HP ten tijde van de eerste film.
Dat Sjors nog eeuwig bezig is, is algemene kennis.
Het leven is te kort om nuchter te blijvenquote:Op donderdag 17 april 2025 10:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja die boeken ga ik ook echt niet lezen, daar is het leven te kort voor.
Ik heb z'n handtekening en ik heb hem de hand geschud. Heb wel m'n hand weer gewassen sindsdienquote:Op donderdag 17 april 2025 10:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
Stephen is de enige vent die mag praten in mijn slaapkamer
FOK! mopperteamquote:Op donderdag 17 april 2025 10:14 schreef Nizno het volgende:
die had je er af moeten hakken en in een vitrine zettenquote:Op donderdag 17 april 2025 10:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb z'n handtekening en ik heb hem de hand geschud. Heb wel m'n hand weer gewassen sindsdien
Ik dacht GOTquote:
dan lees je die na de Nederlandse boeken van Potterquote:Op donderdag 17 april 2025 10:18 schreef CherryLips het volgende:
Wil die Greek Myths van Fry nog eens lezen. MAAR JA
Nee, die had ik erbij getrokken omdat bij die laatste seizoenen het bronmateriaal er "ineens" nog niet was.quote:
Ik ga altijd te verquote:
Ik heb ook de hand van Neil Gaiman geschud dus dan moet ik m'n hand in de fik zetten denk ik.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
die had je er af moeten hakken en in een vitrine zetten
je eigen dan
hoewel zijne ook een oplossing is... maar denk niet dat je dat lukt om die dan te kunnen houden
Oh ja, die staat bij mij ook nog in de kast.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:18 schreef CherryLips het volgende:
Wil die Greek Myths van Fry nog eens lezen. MAAR JA
da denk ik ook wel ja.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ga altijd te ver![]()
Zal wel langzaam een collectors item worden.
Ik moet nog steeds beginnen. Komende vrijdag eens doen.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef CherryLips het volgende:
Zou GoT ook wel weer eens opnieuw willen kijken en dan die nieuwe serie erachteraan.
Zou gewoon elke avond een aflevering kunnen kijken, maar heb de TikTok-breinrot die zich nergens op kan concentreren.
Ik lees al twee maanden ofzo heel weinig, kom er niet lekker in. Meestal los ik dat op door oudere boeken te herlezen maar dat heeft nog niet geholpen.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:19 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oh ja, die staat bij mij ook nog in de kast.
Had je mn DM nog gehad?quote:Op donderdag 17 april 2025 10:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ga altijd te ver![]()
Zal wel langzaam een collectors item worden.
ooitquote:Op donderdag 17 april 2025 10:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
Stephen Fry boeken wil ik ook nog weleens aan beginnen.
een goed gevulde kast.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:21 schreef CherryLips het volgende:
Heb ook de nieuwe Grady Hendrix al bijna drie maanden in de kast staanEn Buffalo Hunter Hunter van Stephen Graham Jones, daar had ik ook zo naar uitgekeken. En volgende maand de nieuwe Stephen King.
Meh. Hoofd te druk met andere zaken? Ik heb er nu weer redelijk in zitten dat ik/we een half uurtje lezen voor het slapengaan, maar dat gaat de ene avond ook beter dan de andere.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik lees al twee maanden ofzo heel weinig, kom er niet lekker in. Meestal los ik dat op door oudere boeken te herlezen maar dat heeft nog niet geholpen.
Stephen Fry is sowieso een legend.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
Stephen Fry boeken wil ik ook nog weleens aan beginnen.
Yup, maar ik doe niet feesboekquote:
ga je CL nu vergelijken met zo'n waus?quote:Op donderdag 17 april 2025 10:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Beetje zoals US die een hele kast vol boeken heeft om te showen.
de anderen heb je allemaal weg gegooid?quote:
Ik heb al bijna 2 volle boekenkastenquote:
Nee maar ik noemde er net maar drie, waarvan 1 op de ereader staat. En eentje nog niet uit is.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
de anderen heb je allemaal weg gegooid?
Dit zegt niet heel veel zonder de afmetingen van de boekenkast te weten.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb al bijna 2 volle boekenkasten
dus daarvan is maar 1 kastvullingquote:Op donderdag 17 april 2025 10:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee maar ik noemde er net maar drie, waarvan 1 op de ereader staat. En eentje nog niet uit is.
ja het had niet zo populair moeten worden om Engelse boeken te lezenquote:Op donderdag 17 april 2025 10:25 schreef CherryLips het volgende:
Vind het wel intens kut dat ook Engelse boeken ineens zo duur zijn.
Brexit.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja het had niet zo populair moeten worden om Engelse boeken te lezen
Dat ik een paar keer per jaar gewoon een stapeltje boeken bestelde voor vier tientjesquote:
dat zal niet hebben geholpen maar ik denk dat de Nederlandse ongeduldheid om te wachten op; de NL versie en dus maar de Engelse versie kopen om snel mee te kunnen praten een grotere rol speeltquote:
Volgens mij wordt die hier ook beter gelezen dan in Engeland.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:27 schreef Nizno het volgende:
ik last trouwens dat Nicky French boeken eerst worden vertaald naar het Nederlands en hier uitgebracht worden en daarna pas de Engelse versies op de markt komen
Gaat haar misschien motiveren om te lezenquote:Op donderdag 17 april 2025 10:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
ga je CL nu vergelijken met zo'n waus?
zoiets wil ik ook best geloven iddquote:Op donderdag 17 april 2025 10:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij wordt die hier ook beter gelezen dan in Engeland.
Nee, want de Engelse versies haalde je gewoon van Bookdepository af. En dat is dood dankzij Brexit.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat zal niet hebben geholpen maar ik denk dat de Nederlandse ongeduldheid om te wachten op; de NL versie en dus maar de Engelse versie kopen om snel mee te kunnen praten een grotere rol speelt
Heb wel het idee dat steeds meer boekhandels nu ook Engelse boeken verkopen.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:29 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee, want de Engelse versies haalde je gewoon van Bookdepository af. En dat is dood dankzij Brexit.
Straks weer tweedehandszaakjes afstruinenquote:Op donderdag 17 april 2025 10:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik krijg af en toe stapeltje boeken uit de UK van mensen die daar zijn. Daar zijn ze wel nog wat goedkoper.
Billy boekenkast.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit zegt niet heel veel zonder de afmetingen van de boekenkast te weten.
De vraag zal toegenomen zijn ja.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat steeds meer boekhandels nu ook Engelse boeken verkopen.
Ik heb een beroepsdeformatiequote:Op donderdag 17 april 2025 10:30 schreef IJsdraakje het volgende:
En waarom lezen in Engels? Simpel: ik lees wanneer ik de taal machtig ben liever in de originele taal dan een vertaling.
Dan zit ik op vier.quote:
Dat nieuwe boek van The Hunger Games kwam zowel de Engels als de Nederlandse versie tegelijk uit volgens mij.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat zal niet hebben geholpen maar ik denk dat de Nederlandse ongeduldheid om te wachten op; de NL versie en dus maar de Engelse versie kopen om snel mee te kunnen praten een grotere rol speelt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |