toen je wekker ging was je doodquote:Op donderdag 17 april 2025 10:07 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb vannacht trouwens gedroomd dat ik in een zombie-apocalypse zat
Heb het overleefd tot m'n wekker ging.
in de eerste films misten ook gewoon dingen. Niet dat die super belangrijk waren maar bijvoorbeeld alleen al dat Foppe er niet in zatquote:Op donderdag 17 april 2025 10:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De boekadaptie van films 1 t/m 4 waren goed totdat ze bij film 5 aankwamen.
Daar miste belangrijke opbouw naar de opvolgende films, die wel in het boek 5 was beschreven.
De serie Charmed hebben ze paar jaar terug met de remake ook lekker kapot gemaakt, want de originele serie was niet feministisch en woke genoegquote:Op donderdag 17 april 2025 10:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een remake van een enorm geliefde filmreeks voor precies hetzelfde medium is per definitie gedoemd te mislukken. Je zal het altijd vergelijken.
Als iemand die alleen de films heeft gezien kan ik dit beamen. Als jonge tiener was het moeilijk te volgen.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De boekadaptie van films 1 t/m 4 waren goed totdat ze bij film 5 aankwamen.
Daar miste belangrijke opbouw naar de opvolgende films, die wel in het boek 5 was beschreven.
Ja prop dat even in een film van 2 uur.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
in de eerste films misten ook gewoon dingen. Niet dat die super belangrijk waren maar bijvoorbeeld alleen al dat Foppe er niet in zat
Was er een remake?quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De serie Charmed hebben ze paar jaar terug met de remake ook lekker kapot gemaakt, want de originele serie was niet feministisch en woke genoeg
Sneeuwwitje genot.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De serie Charmed hebben ze paar jaar terug met de remake ook lekker kapot gemaakt, want de originele serie was niet feministisch en woke genoeg
nee dat zeg ik ook niet, maar dat wil dus zeggen dat de eerste 4 boeken ook niet goed aan zijn gehouden in de films.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja prop dat even in een film van 2 uur.
said Dumbledore calmly.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik trok de films gewoon niet meer zo goed na het DIDYOUPUTYOURNAMEINTHEGOBLETOFFIREEEEEEE
Hoezo karakterbreuk.
Het is zo lang geleden dat ik de NL versies gelezen heb, dat ik echt even moest denken bij Foppe.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
in de eerste films misten ook gewoon dingen. Niet dat die super belangrijk waren maar bijvoorbeeld alleen al dat Foppe er niet in zat
Ja wilde net zeggen, was dat laatste boek toen al uit?quote:Op donderdag 17 april 2025 10:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is zo lang geleden dat ik de NL versies gelezen heb, dat ik echt even moest denken bij Foppe.
Maar eens hoor, helemaal dat eerste boek was niet zodanig omvangrijk dat daar geen knipoogje naar kon komen. Sowieso tricky om verfilmingen te beginnen wanneer de ontknoping nog niet bekend is natuurlijk (hi GoT).
ik wist de engelse naam niet meer. Peeves (google hielp) maar dat het de Haan was in het nederlands wist ik nog welquote:Op donderdag 17 april 2025 10:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is zo lang geleden dat ik de NL versies gelezen heb, dat ik echt even moest denken bij Foppe.
Maar eens hoor, helemaal dat eerste boek was niet zodanig omvangrijk dat daar geen knipoogje naar kon komen. Sowieso tricky om verfilmingen te beginnen wanneer de ontknoping nog niet bekend is natuurlijk (hi GoT).
Die was geniaal bezig in boek 5quote:Op donderdag 17 april 2025 10:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
De laatste sowieso niet, volgens mij begon dat hele verfilmen voor boek 5 uit was?quote:Op donderdag 17 april 2025 10:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja wilde net zeggen, was dat laatste boek toen al uit?
Ik ken al die Nederlandse namen niet dus die ondertiteling is abracadabra voor mij. 'Wie de fuck is Marcel?'quote:Op donderdag 17 april 2025 10:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik wist de engelse naam niet meer. Peeves (google hielp) maar dat het de Haan was in het nederlands wist ik nog wel
Lubbermansquote:Op donderdag 17 april 2025 10:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ken al die Nederlandse namen niet dus die ondertiteling is abracadabra voor mij. 'Wie de fuck is Marcel?'
Volgens mij nog eerder., bij deel 4 ofzo.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De laatste sowieso niet, volgens mij begon dat hele verfilmen voor boek 5 uit was?
Dat laatste ja, dat is gewoon directie/script. Als de acteur daar geen aanwijzing voor krijgt, kan die er ook niet heel veel aan doen dat z'n interpretatie niet klopt.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:12 schreef CherryLips het volgende:
Maar Gambon had die boeken helemaal niet gelezenMaar goed, daar heb je die regisseur voor.
Mijn Netflix kijklijst groeit elke keer.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:10 schreef CherryLips het volgende:
Als je m'n Disney+ kijklijst ziet, dan staan er allemaal series waar ik ooit aan ben begonnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |