Misschien hadden ze dan ook niet het experiment aan moeten gaan dat de fractieleiders/voorzitters in de tweede kamer moeten blijven zitten.quote:Op donderdag 17 april 2025 15:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zouden wat dappere bewindslieden moeten zijn die dus inderdaad opstappen. Maar ik geloof niet dat er ook maar één tussen zit die dat lef heeft.
Eens, ze hadden aan deze hele idiote toestand niet moeten beginnen. Om te starten al de deur openzetten voor regeren met de PVV.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien hadden ze dan ook niet het experiment aan moeten gaan dat de fractieleiders/voorzitters in de tweede kamer moeten blijven zitten.
Doet er niet eens toe waar het vandaan komt. 2 tientje per jaarquote:Op donderdag 17 april 2025 15:21 schreef Hanca het volgende:
En die korting van 2 tientjes per jaar op de energierekening? Die komt uit de al te lage klimaatpot: https://www.ad.nl/politie(...)-van-niets~a27dc1cc/
Minister wist van niks. Puur wanbeleid. Als ik Schoof was zou ik de ministerraad voorstellen dit prutswerk de aandacht te geven die het verdient: de papierversnipperaar.
Die is die allang kwijtquote:Op donderdag 17 april 2025 16:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien om zijn eigenwaarde te houden?
https://www.rijksoverheid(...)hoge-energierekeningquote:Op donderdag 17 april 2025 17:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Doet er niet eens toe waar het vandaan komt. 2 tientje per jaar
Daar wordt zelfs een dakloze niet blij van.
Dat deden eerdere partijleiders ook regelmatig. Rutte II: Samsom in de Kamer, Rutte III: Buma, Pechtold en Segers in de kamer.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien hadden ze dan ook niet het experiment aan moeten gaan dat de fractieleiders/voorzitters in de tweede kamer moeten blijven zitten.
Die krijgen al steun op een andere manier. Deze 200 miljoen is verlaging van belasting en gaat dus echt gemiddeld om 2 tientjes per jaar. Als je 2x zo veel gebruikt is het dus idd 4 tientjes, ofwel 3 euro per maand, maar ook dat helpt niks.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)hoge-energierekening
Misschien wel deze 100.000 mensen.....
quote:NSC’er Van Vroonhoven smijt in frustratie een pen door de kamer. Een enkeling vindt haar ‘bizar emotioneel’. Onderhandelaars zien Wilders haar zelfs troosten ‘om de boel bij elkaar te houden’. Een andere keer loopt VVD-leider Dilan Yesilgöz ‘stampvoetend’ weg. Al zeggen onderhandelaars ook: het hoort er allemaal bij.
Wat wél anders is: NSC-leider Pieter Omtzigt is afwezig. In het najaar had hij nog huilend en schreeuwend de toon gezet van de financiële besprekingen van toen. Maar vanwege zijn burn-out laat hij Van Vroonhoven alles doen. Hoewel, niet helemaal.
Als de onderhandelaars zich per partij terugtrekken in aparte kamers, blijkt Omtzigt tóch een rol te spelen. NSC heeft het ministerie gevraagd iets technisch uit te zoeken en een ambtenaar komt uitleg geven. Als die klaar is en wegloopt, hoort hij vanaf een tv-scherm ineens een hele diepe zucht. Het beeld is op zwart gezet, maar er blijkt een live Zoom-call gaande te zijn met Omtzigt die thuis alles meekrijgt.
Dus hij kijkt of luistert mee terwijl de anderen in de kamer dat niet allemaal weten? Is dat niet een enorme schending van een heleboel regels?quote:Op donderdag 17 april 2025 17:47 schreef Szura het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)rjaarsnota~af075315/
[..]wat een partij
Hij heeft nog wel partijleden met verstand: https://www.ad.nl/politie(...)ere-kosten~aa17e279/quote:Op donderdag 17 april 2025 17:50 schreef Szura het volgende:
Vervloek al die Nederlanders die in die knettergestoorde charlatan van een Omtzigt zijn getrapt, je had al 15 jaar kunnen weten dat het een wolf in schaapskleren is
Tja ik baal zeker van mijn stem op deze partij,, maar als ik mensen zou gaan vervloeken dan kies ik toch voor de PVV en VVD stemmersquote:Op donderdag 17 april 2025 17:50 schreef Szura het volgende:
Vervloek al die Nederlanders die in die knettergestoorde charlatan van een Omtzigt zijn getrapt, je had al 15 jaar kunnen weten dat het een wolf in schaapskleren is
quote:Op donderdag 17 april 2025 17:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat deden eerdere partijleiders ook regelmatig. Rutte II: Samsom in de Kamer, Rutte III: Buma, Pechtold en Segers in de kamer.
Je moet alleen niet doen alsof je ministers helemaal niet kunnen denken.
Een fractieleider of voorzitter zit per definitie in de Kamer hequote:Op donderdag 17 april 2025 17:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ach, schei toch uit. Dit zag je toch van mijlenver aankomen dat de nieuwe Messias uit het oosten totaal geen ruggengraat had om zich te weren tegen de roep van verantwoordelijkheid nemen.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tja ik baal zeker van mijn stem op deze partij,, maar als ik mensen zou gaan vervloeken dan kies ik toch voor de PVV en VVD stemmers
Zelf ga ik nooit meer NSC stemmen had hier echt meer van verwacht, het was al vrij snel kiezersbedrog door in een kabinet met de PVV te gaan zitten
Volgende keer moeten we gewoon rechts gaan stemmen, dit is veel te links allemaal. 900 miljoen erbij naar asiel? Hoe komen ze erbij joh!quote:Op donderdag 17 april 2025 17:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Dit is echt kabinet Dumb & dumber…
Tja, ik heb niet op hem gestemd maar voor het programma waar ik interessante punten in zag, foute inschatting dat geef ik volledig toequote:Op donderdag 17 april 2025 18:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ach, schei toch uit. Dit zag je toch van mijlenver aankomen dat de nieuwe Messias uit het oosten totaal geen ruggengraat had om zich te weren tegen de roep van verantwoordelijkheid nemen.
Helaas past dat niet in het type hooliganpolitiek dat Wilders bedrijft…quote:Op donderdag 17 april 2025 13:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Belacheijke eisen stellen aan je staatssecretaris ook niet. Wat niet kan, kan niet. MOet je je misschien wat meer echt verdiepen in zaken en niet alleen maar wat roeptoeteren.
Zeker want het is geen 2 miljard wat het anders wellicht geweest was.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
900 miljoen extra voor asielzoekers. De PVV-stemmers zullen tevreden zijn!
Dan mag je bij een volgende huurder ook eerst voor een ton renoveren. Althans ik gok dat die mensen dan ook niet meegewerkt hebben aan allerlei gekke woningverbeteringen als dubbel glas e.d.quote:Op donderdag 17 april 2025 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat laatste dus inderdaad.
En dit is hartje Amsterdam.
Er was toch 3,5 miljard nodig? Dit kan Wilders uitleggen als een dikke bezuinigingquote:Op donderdag 17 april 2025 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
Het zou je verbazen. Maar inderdaad, als deze mensen ooit de woning verlaten, moet je flink aan de bak wil je die voor middenhuur of vrije sector kunnen verhuren. Of goed verkopen. Maar er zit echt potentie in. Twee zijn bijvoorbeeld begane gronden met leuke tuin.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan mag je bij een volgende huurder ook eerst voor een ton renoveren. Althans ik gok dat die mensen dan ook niet meegewerkt hebben aan allerlei gekke woningverbeteringen als dubbel glas e.d..
Je gedraagt je vaak wel als eentje.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zeker want het is geen 2 miljard wat het anders wellicht geweest was.
Nee ik ben geen PVV-er maar dit soort kreten is als een lul op een drumstel
DOE ES NORMAAL MAN!quote:Op donderdag 17 april 2025 19:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je gedraagt je vaak wel als eentje.
Aha, weet van een huurster hier in de stad die haar hele leven in een sociale woning zat. Daar was nog net riool en gas aangelegd maar een douche vond ze maar onzin.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zou je verbazen. Maar inderdaad, als deze mensen ooit de woning verlaten, moet je flink aan de bak wil je die voor middenhuur of vrije sector kunnen verhuren. Of goed verkopen. Maar er zit echt potentie in. Twee zijn bijvoorbeeld begane gronden met leuke tuin.
Hopelijk niet.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zie dat de ongratis kinderopvang ook weer met een paar jaar is uitgesteld. Hopelijk komt er van uitstel dan eindelijk afstel, in dit geval.
Lees mijn post nog eens.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hopelijk niet.
Als je met twee werkt dan zorg je maar dat je genoeg verdient om dat te bekostigen. Als dat nie zo is is die tweede baan zinloos. Mensen zonder kinderen (of met kinderen maar geen opvang nodig) hoeven daar niet voor op te draaien
De ongratis dus betaalde opvang is uitgesteld zeg je. Je hoopt dat van uitstel afstel komt. Dus dat betaald nooit wordt ingevoerd. (Ja ik weet dat het nu betaald is maar dat zeg je)quote:
Echt een waanzinnig gedrocht van een idee en ongelofelijk dat zoveel partijen zich daar via kabinetten al aan hebben verbondenquote:Op donderdag 17 april 2025 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zie dat de ongratis kinderopvang ook weer met een paar jaar is uitgesteld. Hopelijk komt er van uitstel dan eindelijk afstel, in dit geval.
Ja dingen die 'gratis' genoemd worden zijn dat helaas nooit. Het is alleen dat de kosten door anderen worden betaald. Bijvoorbeeld dat kinderloze alleenstaanden mogen meebetalen aan de kinderopvang van iemand anders zijn kroost.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
De ongratis dus betaalde opvang is uitgesteld zeg je. Je hoopt dat van uitstel afstel komt. Dus dat betaald nooit wordt ingevoerd. (Ja ik weet dat het nu betaald is maar dat zeg je)
Het is de makkelijkste manier om van de grootste toeslag (in euro's en in aantal ontvangers) af te komen.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Echt een waanzinnig gedrocht van een idee en ongelofelijk dat zoveel partijen zich daar via kabinetten al aan hebben verbonden
Spraakverwarring opgelostquote:Op donderdag 17 april 2025 19:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dingen die 'gratis' genoemd worden zijn dat helaas nooit. Het is alleen dat de kosten door anderen worden betaald. Bijvoorbeeld dat kinderloze alleenstaanden mogen meebetalen aan de kinderopvang van iemand anders zijn kroost.
Vandaar dat user Janneke het 'ongratis' noemt.
Soms kom je er niet onderuit, als je wil splitsen bij bijvoorbeeld. Dan zijn sommige zaken simpelweg verplicht.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, weet van een huurster hier in de stad die haar hele leven in een sociale woning zat. Daar was nog net riool en gas aangelegd maar een douche vond ze maar onzin.
quote:Op donderdag 17 april 2025 19:21 schreef Raw85 het volgende:
Hoe heet die SBS6-mevrouw die volgens Wilders geen dag langer kon wachten ook alweer? Is zij geholpen met deze voorjaarsnota?
En geen cent voor de gevangenissenquote:Op donderdag 17 april 2025 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
Haha, die is voor de duivel niet bang geloof ik. Dus daar komt wel vuurwerk.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:39 schreef Faraday01 het volgende:
Interessant wat Coenradie nu gaat doen, zou me niet verbazen als ze vol in de aanval gaat en de publiciteit weer gaat zoeken.
weer? nog steeds, die vrouw is niet van de TV weg te slaan.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:39 schreef Faraday01 het volgende:
Interessant wat Coenradie nu gaat doen, zou me niet verbazen als ze vol in de aanval gaat en de publiciteit weer gaat zoeken.
Welke punten dan?quote:Op donderdag 17 april 2025 18:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tja, ik heb niet op hem gestemd maar voor het programma waar ik interessante punten in zag, foute inschatting dat geef ik volledig toe
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tja ik baal zeker van mijn stem op deze partij,, maar als ik mensen zou gaan vervloeken dan kies ik toch voor de PVV en VVD stemmers
Zelf ga ik nooit meer NSC stemmen had hier echt meer van verwacht, het was al vrij snel kiezersbedrog door in een kabinet met de PVV te gaan zitten
Nogmaals:quote:Op donderdag 17 april 2025 09:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je er terecht woont wel. Als de hogere inkomens in de sociale huur er wat op achteruit gaan, is dat dan maar zo. Het is kiezen tussen dat of honderduizenden echt arme gezinnen niet kunnen helpen met hun energierekening door isolatie of tienduizenden armere gezinnen niet aan een huis kunnen helpen omdat er geen sociale huur meer kan worden gebouwd.
Dat zijn de keuzes:
- de huidige sociale huurders er wat op achteruit laten gaan, wat je voor verreweg het grootste deel kunt compenseren met de huurtoeslag
- 750.000 huizen niet isoleren, waardoor de energierekening hoog blijft voor arme mensen
- 30.000 sociale huurwoningen niet bouwen, waardoor de wachtrijen oplopen en mensen met een laag inkomen geen woning krijgen
Ik zou dan altijd voor de eerste keus gaan. 100%. Dit kabinet kiest voor de laatste 2.
Zoals je waarschijnlijk wel opvalt vind ik het erg belangrijk dat het dikgedrukte wordt tegengesproken.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat is klinkklare nonsens. Je kan wel degelijk (qua inkomen) terecht in een sociale huurwoning wonen en géén huurtoeslag krijgen.
De inkomensgrens voor sociale huur voor een alleenstaande is ¤ 49.669,- en voor ¤ 54.849,- voor een meerpersoonshuishouden. En de inkomensgrens voor huurtoeslag is ¤ 37.395,-. Dus iedereen die een sociale huurwoning heeft met een (al dan niet gezamenlijk) inkomen tussen de ¤ 37.395,- en ¤ 49.669,-/¤ 54.849,- woont terecht in een sociale huurwoning maar krijgt toch géén huurtoeslag.
Ik mag haar wel. Ze zit alleen (nog) bij de verkeerde partij.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
weer? nog steeds, die vrouw is niet van de TV weg te slaan.
En ik vind dat allemaal niet zo belangrijk.quote:Op donderdag 17 april 2025 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogmaals:
[..]
Zoals je waarschijnlijk wel opvalt vind ik het erg belangrijk dat het dikgedrukte wordt tegengesproken.
Ja maar op twee wist je al dat ze niet serieus zijn gezien ze het minimumloon niet omhoog willen.quote:Op donderdag 17 april 2025 20:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
https://nsc-multisite.ams(...)zicht_e82454c254.pdf
Punt 1,2,5 ,7,10 en vooral 9
Dat heb ik dan misschien gemist, volgens mij had zelfs de VVD het over bestaanszekerheid wat na migratie misschien wel het hot item was tijdens de verkiezingenquote:Op donderdag 17 april 2025 20:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar op twee wist je al dat ze niet serieus zijn gezien ze het minimumloon niet omhoog willen.
is dat een andere soort subsidiequote:Op donderdag 17 april 2025 20:48 schreef Hanca het volgende:
De armen met sociale huur krijgen huursubsidie, de iets rijkeren die gesubsidieerd wonen niet.
die grenzen zijn een paar jaar terug verhoogd zodat de politieman en de onderwijzeres ook in aanmerking zouden kunnen komen voor een huurwoning in de gemeente en dat bevalt goed dacht ikquote:Op donderdag 17 april 2025 20:48 schreef Hanca het volgende:
PS: ik vind 54k voor sociale huur wel heel erg hoog, daar komt mijn gezin bij lange na niet in de buurt. En mijn zusje die net een huis heeft gekocht ook niet.
quote:Schaarste en verdringing
Zwolle en Deventer willen dat wél gaan doen, maar daarvoor moeten ze eerst de eigen regels aanpassen. In Deventer moet het voor cruciale beroepen vanaf 2025 mogelijk zijn om voorrang te krijgen op een woning. "
Enschede
Enschede bekijkt nog of het de voorrangsregeling wil gaan gebruiken. "We zijn nu eerst met de woningcorporaties aan het verkennen hoe we vitale beroepsberoepen meer kans kunnen geven op een (sociale) huurwoning", zegt een woordvoerder van de gemeente Enschede. "Op basis van deze gesprekken kunnen we beoordelen of het noodzakelijk is om de voorrangsregeling in te zetten."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |