Lees je je eigen bronnen wel?quote:Op woensdag 16 april 2025 17:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woningcorporaties verdienen te veel
[..]
[..]
Nee, niet kunnen betalen. En ja, er zijn ook rijke woningcorporaties, maar je raakt de arme.quote:
Jaquote:
quote:Woningcorporaties gaan de komende jaren steeds meer winstbelasting (Vpb) betalen: van ¤ 1,1 miljard dit jaar naar ¤ 1,5 miljard in 2027. Aedesvoorzitter Martin van Rijn: ‘
We spraken met het kabinet af dat woningcorporaties de komende jaren fors gaan investeren om de wooncrisis te lijf te gaan.
Maar daardoor betalen ze miljarden extra aan winstbelasting. We kunnen dat geld niet besteden aan nieuwe huizen of verduurzaming.’
ja die ene waarvan de financiële maan aan het gokken was , die corporatie is helemaal geslachtquote:Op woensdag 16 april 2025 17:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, niet kunnen betalen. En ja, er zijn ook rijke woningcorporaties, maar je raakt de arme.
quote:De afgelopen jaren droegen woningcorporaties jaarlijks ongeveer ¤ 700 miljoen af aan Vpb. Dit jaar is dat al ongeveer ¤ 1,1 miljard. Gemiddeld gaat er voor iedere sociale huurwoning nu bijna één maand huur aan winstbelasting naar de schatkist. De Vpb loopt de komende jaren snel op naar ¤ 1,5 miljard in 2027. In 10 jaar tijd wordt de Vpb ruim 7 keer zo hoog, veel meer dan eerdere ramingen lieten zien.
Ok, je bent weer dronken, laat maar.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die ene waarvan de financiële maan aan het gokken was , die corporatie is helemaal geslacht
Er zijn 2,3 miljoen sociale huurwoningen, die zouden dan *12 maanden * 25? euro pak hem beet 600 miljoen per jaar minder opbrengen en dat zou volgens de wooncoöperatie "quote:Op woensdag 16 april 2025 16:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb de energiebelasting nergens genoemd, het gaat mij om de domme actie om de sociale huren te bevriezen en zo de woningbouwcorporaties, die al krap zitten, nog verder uit te knijpen.
Die energiebelasting zal wel, dat levert gemiddel 20 euro per huishouden per jaar op, nog geen 2 euro per maand.
Vooral Amsterdamquote:Op woensdag 16 april 2025 16:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik snap je niet, maar dat laatste is precies het doel van de Lelylijn: wonen, en dus ook winkelen, recreëren e.d., in Groningen en werken in Amsterdam.
Als je in een sociale huurwoning woont en je ontvangt geen huurtoeslag woon je relatief heel goedkoop.quote:Op woensdag 16 april 2025 16:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet iedereen die in een sociale huurwoning woont krijgt huurtoeslag.
Woningbouwcorporaties hebben ook geld zat.
Als je de energiebelasting verder verlaagd profiteert iedereen daarvan.
Kleingeestige kneuzen aan het stuur. De kiezer ziet zich eindelijk vertegenwoordigd.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:45 schreef Szura het volgende:
Alles wat ik tot nu toe heb gelezen ademt kortetermijnspruitjeslucht. Een tandeloos rariteitenkabinet dat zich voor voldongen feiten laat stellen door een visieloze houtje-touwtje-coalitie. Donder toch gewoon op als je toch niet wil besturen, grote dossiers alleen maar uitstelt en geen keuzes durft te maken.
Zaten ze maar aan het stuur. Ze zitten eerder met hun dikke reet in de caravan, achter een auto die zelf doorrijdt.quote:Op woensdag 16 april 2025 18:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kleingeestige kneuzen aan het stuur. De kiezer ziet zich eindelijk vertegenwoordigd.
Nee, dat moet echt eerst in de ministerraad besproken worden. Right. Wat een sjacheraars.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:54 schreef Breekfast het volgende:
"Deze cadeautjes delen we uit, en waar we het van gaan betalen vertellen we liever niet".
Dit maakt nu niet zo veel uit, gezien de krapte op de arbeidsmarkt. Maar die blijft er ook niet eeuwig... de werklozen uit de toekomst krijgen dus de rekening.quote:Op woensdag 16 april 2025 18:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik lees her en der dat de ww van 24 naar 18 maanden gaat.
Of je voor je lol werkloos wordt.
Ik zie meer mensen begeleiden naar werk ipv korten en niet helpen.
Alle huidige: klopt. Maar van de VVD verwacht je beter.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar dat hebben ALLE regeringspartijen gedaan.
Ik hoor vooral Yesilgöz over het voeren van volwassen beleid.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar dat hebben ALLE regeringspartijen gedaan.
Ik zie jou ook niet volwassen posten.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:24 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik hoor vooral Yesilgöz over het voeren van volwassen beleid.
Gezien de demografische ontwikkelingen blijft het wel een forse uitdaging om genoeg mensen te vinden voor die arbeidsmarkt. In die zin hoeft dit geen gigantisch probleem te zijn. Vraag me wel wat af wat ze er mee denken te winnen. Dat scheelt een paar maand WW voor een beperkte groep maar als het na zo’n periode niet gelukt is, dan waren ze toch al kandidaat voor de bijstand. Dan begint die even eerder.quote:Op woensdag 16 april 2025 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit maakt nu niet zo veel uit, gezien de krapte op de arbeidsmarkt. Maar die blijft er ook niet eeuwig... de werklozen uit de toekomst krijgen dus de rekening.
Nu eerst 2 weken reces, ze komen 6 mei pas weer samen (en morgen nog).quote:Op woensdag 16 april 2025 19:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Volgende week de algemene politieke beschouwingen neem ik aan?
Dat is op 1 dossier (de boeren) waar, op eigenlijk elk ander punt is dit eigenlijk gewoon totale onzin. Zelfs op woningbouw klopt dit niet en op elk ander onderwerp al helemaal niet.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Doen alsof het allemaal door de VVD komt, of door Rutte, door Balkenende, lazer de neuk op, het waren en zijn alle coalitiepartijen die maar aan het compromissen en pappen en nathouden waren. De laatste regering die hard door pakte waren die onder Lubbers. Paars 1 plukte de vruchten en deed nog een beetje, paars 2 haalde na een paar maanden stomtoevallig de doelstelling van het regeerakkoord en deden daarna niets meer. Daarna hebben ze ook nauwelijks wat gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |