abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217355565
@TAmaru
Faber is niet capabel
Als zij echt wat wilt doen aan migratie dan zou ze beter uitzoeken wat wettelijk kan
Maar het is 1 groot drama met deze vrouw die ik een van de slechtste ministers vind die ik heb meegemaakt
pi_217356583
@TAmaru: Faber zegt dat ze dat probeert, maar allereerst deed het pakket waar Rutte IV over viel meer aan migratie dan wat ze nu aan de ministerraad heeft gestuurd, verder doet ze geen enkele poging om een meerderheid te zoeken voor haar plannen. Het doel is het roepen, helemaal niet het invoeren van de plannen. Een daadwerkelijk streng migratiebeleid is de nachtmerrie van de PVV.

Faber doet haar uiterste best om geen nieuw beleid te maken en als er dan beleid naar de Kamer moet, wil ze dat die weggestemd wordt in de Eerste Kamer.

Ze had een hoop punten uit het pakket dat er bij Rutte IV lag, waaronder een beperking op gezinshereniging waar Wilders nu zogenaamd om vraagt, afgelopen zomer al door beide Kamers kunnen hebben. Dat wil ze alleen niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217362010
Faber doet er echt wat aan. Bordjes plaatsen enzo.

Ja, als je dat denkt dan ben je ook niet helemaal helder in je bovenkamer.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 13 april 2025 @ 21:30:01 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217362188
Faber is veel te druk met clowntje spelen en negatieve aandacht zoeken om met beleid te komen. Dat kun je de oppositie niet verwijten.
pi_217362350
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 21:30 schreef Hexagon het volgende:
Faber is veel te druk met clowntje spelen en negatieve aandacht zoeken om met beleid te komen. Dat kun je de oppositie niet verwijten.
Dat 'ze wordt tegengewerkt' komt me inderdaad ook een beetje de keel uit inmiddels. Haar plannen zijn nog niet langs de kamer geweest, en de RvS heeft zich destijds bijzonder snel uitgesproken. Dus wie haar dan tegenwerkt is me een raadsel.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 13 april 2025 @ 21:56:52 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217362385
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 21:51 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat 'ze wordt tegengewerkt' komt me inderdaad ook een beetje de keel uit inmiddels. Haar plannen zijn nog niet langs de kamer geweest, en de RvS heeft zich destijds bijzonder snel uitgesproken. Dus wie haar dan tegenwerkt is me een raadsel.
Ach het zijn de steeds zwakkere strohalmen waaraan de vaste PVV minions zich vasthouden.
  zondag 13 april 2025 @ 22:17:29 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217362543
quote:
De tijd begint te dringen voor de voorjaarsnota. Bij de voorjaarsnota wordt de rijksbegroting geactualiseerd aan de hand van alle financiële mee- en tegenvallers. Vanmiddag verlieten de fractieleiders en hun secondanten van PVV, VVD, NSC en BBC het ministerie van Financiën na vijf uur overleg met minister Eelco Heinen (VVD). Het gaat moeizaam, aldus een ingewijde.
En Schoof was er niet eens bij. Hopelijk is dit het begin van het einde. Ik zie ook geen realistische route naar een akkoord waar de diverse partijen het mee eens zijn, hooguit een soort compromis onder druk van ongewenste verkiezingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217362829
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 21:51 schreef probeer het volgende:

[..]
Ze heeft voor bijvoorbeeld dat inperken van gezinshereniging ook echt een enorme meerderheid in de Kamer van PVV, VVD, BBB, NSC, CDA, SGP, JA21, FvD. Geen enkele reden om dat niet te regelen, behalve dan 'ik wil het eigenlijk toch niet, want straks verliest mijn partij haar bestaansrecht'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217362897
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 22:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En Schoof was er niet eens bij. Hopelijk is dit het begin van het einde. Ik zie ook geen realistische route naar een akkoord waar de diverse partijen het mee eens zijn, hooguit een soort compromis onder druk van ongewenste verkiezingen.
De route is denk ik: veel vooruitschuiven, toch wat extra begrotingsruimte nemen en het geld voor de boeren via een fonds wat buiten de begroting om gaat (maar wel de staatsschuld verhoogt).
pi_217365230
Het kabinet heeft wat belangrijks voor elkaar gekregen: https://www.nd.nl/varia/v(...)r-130-worden-gereden

Op de Afsluitdijk mag vanaf maandag weer 130 worden gereden. Tenminste, voor zover er geen werkzaamheden zijn en die momenten zijn in mijn ervaring vrij schaars.
pi_217365244
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 09:13 schreef Hanca het volgende:
Het kabinet heeft wat belangrijks voor elkaar gekregen: https://www.nd.nl/varia/v(...)r-130-worden-gereden

Op de Afsluitdijk mag vanaf maandag weer 130 worden gereden. Tenminste, voor zover er geen werkzaamheden zijn en die momenten zijn in mijn ervaring vrij schaars.
Goh geweldig daar is echt iedereen blij mee
Dit gaat de geschiedenis boeken in
  maandag 14 april 2025 @ 09:22:08 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217365267
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 09:16 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waar een klein land klein in kan zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217365278
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 09:16 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Promises made, promises kept!1!1
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217365515
En de spreidingswet blijft nog wel even: https://www.ad.nl/politie(...)ngetrokken~ace59621/

Dan hebben alle gemeentes dus locaties, die dan vervolgens weer sluiten zijn echt wel weer ongekend wanbeleid zijn. Maar goed, Nederland kennende op dit dossier is ongekend wanbeleid precies in de lijn der verwachting. Er worden al jaren steeds AZC's gesloten die we vervolgens missen en waarover vervolgens iedereen boos is dat ze er niet zijn.
pi_217365712
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 09:59 schreef Hanca het volgende:
En de spreidingswet blijft nog wel even: https://www.ad.nl/politie(...)ngetrokken~ace59621/

Dan hebben alle gemeentes dus locaties, die dan vervolgens weer sluiten zijn echt wel weer ongekend wanbeleid zijn. Maar goed, Nederland kennende op dit dossier is ongekend wanbeleid precies in de lijn der verwachting. Er worden al jaren steeds AZC's gesloten die we vervolgens missen en waarover vervolgens iedereen boos is dat ze er niet zijn.
Maar lees ik nu goed in dit artikel dat dit is wat Faber wil?
pi_217365759
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 10:18 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dat zegt Schoof iig. En ze (of het kabinet) wil dus elementen uit de spreidingswet houden en gemeentes die een AZC voor langere tijd willen openen financieel steunen.
pi_217365887
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 22:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar ze hadden ook geen akkoord toen ze het hoofdlijnenakkoord presenteerden of deze regering. Dus ik zou niet weten waarom ze het nu wel eens moeten worden. Ze zeggen toch elke keer dat omdat ze extra-parlementair zijn ze het over niets eens hoeven zijn.
pi_217365990
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 10:18 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dit is helemaal niet wat Faber wil....

Het is gewoon weer FAIL van faber en de PVV en dit kabinet

quote:
PVV-asielminister Faber en haar partijleider Wilders drongen pas nog aan op meer haast met het ongedaan maken van de spreidingswet, die het mogelijk maakt gemeenten desnoods te dwingen om opvangplekken te regelen.
https://nos.nl/artikel/25(...)lgend-jaar-van-tafel
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217366107
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 10:47 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Dit is helemaal niet wat Faber wil....

Het is gewoon weer FAIL van faber en de PVV en dit kabinet
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)lgend-jaar-van-tafel
Schoof zegt dat het wel is wat Faber wil, of iig dat Faber hiervoor gekozen heeft.
pi_217366164
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 09:13 schreef Hanca het volgende:

En dan beweren sommige mensen nog dat dit kabinet niks voor mekaar krijgt! Ik ga zo gelijk naar de Afsluitdijk! Hopelijk niet al te veel file voordat ik er kom en hopelijk geen werkzaamheden daar...
pi_217366183
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Schoof zegt dat het wel is wat Faber wil, of iig dat Faber hiervoor gekozen heeft.
Schoof zegt van alles als zaken niet lopen om de onkunde van dit kabinet te verdoezelen

Het is gewoon de zoveelste fail van een plan die niet waargemaakt kan worden
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217366329
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zou het ook niet met de voorjaarsnota te maken hebben? Al die crisisopvang kost miljarden, ze heeft sowieso al miljarden extra nodig en nu intrekken betekent nog veel meer crisisopvang. En dan heb je het wetsvoorstel van Mona Keijzer waardoor de asielzoekers helemaal nergens meer terecht kunnen.

Dat geld is niet te vinden dus dan moet het kabinet iets.
pi_217366924
Iets dat imho dit soort bewust mismanagement en stilzittende onverschilligheid in de regering mogelijk maakt is wat we aan misstanden in consumentenprogramma's tegenkomen.

Bedrijven die steeds makkelijker de consumenten belazeren en stagiaires die gratis als volle kracht zonder begeleider en redelijke compensatie mogen komen opdraven voor "prijsvechters".

Hoe er bij deze bedrijven steeds meer een communicatie-expert wordt ingezet die een soort Amerikaans defensief opwerpt met het pareren van vragen.

Ik denk dat er alle behoefte is om de publieke omroep te strippen van Kassa en Radar etc. zodat de misstanden nog minder zichtbaar worden.
pi_217368208
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 11:13 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Zou het ook niet met de voorjaarsnota te maken hebben? Al die crisisopvang kost miljarden, ze heeft sowieso al miljarden extra nodig en nu intrekken betekent nog veel meer crisisopvang. En dan heb je het wetsvoorstel van Mona Keijzer waardoor de asielzoekers helemaal nergens meer terecht kunnen.

Dat geld is niet te vinden dus dan moet het kabinet iets.
Duurste asielbeleid ooit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')