Dat 'ze wordt tegengewerkt' komt me inderdaad ook een beetje de keel uit inmiddels. Haar plannen zijn nog niet langs de kamer geweest, en de RvS heeft zich destijds bijzonder snel uitgesproken. Dus wie haar dan tegenwerkt is me een raadsel.quote:Op zondag 13 april 2025 21:30 schreef Hexagon het volgende:
Faber is veel te druk met clowntje spelen en negatieve aandacht zoeken om met beleid te komen. Dat kun je de oppositie niet verwijten.
Ach het zijn de steeds zwakkere strohalmen waaraan de vaste PVV minions zich vasthouden.quote:Op zondag 13 april 2025 21:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat 'ze wordt tegengewerkt' komt me inderdaad ook een beetje de keel uit inmiddels. Haar plannen zijn nog niet langs de kamer geweest, en de RvS heeft zich destijds bijzonder snel uitgesproken. Dus wie haar dan tegenwerkt is me een raadsel.
En Schoof was er niet eens bij. Hopelijk is dit het begin van het einde. Ik zie ook geen realistische route naar een akkoord waar de diverse partijen het mee eens zijn, hooguit een soort compromis onder druk van ongewenste verkiezingen.quote:De tijd begint te dringen voor de voorjaarsnota. Bij de voorjaarsnota wordt de rijksbegroting geactualiseerd aan de hand van alle financiële mee- en tegenvallers. Vanmiddag verlieten de fractieleiders en hun secondanten van PVV, VVD, NSC en BBC het ministerie van Financiën na vijf uur overleg met minister Eelco Heinen (VVD). Het gaat moeizaam, aldus een ingewijde.
Ze heeft voor bijvoorbeeld dat inperken van gezinshereniging ook echt een enorme meerderheid in de Kamer van PVV, VVD, BBB, NSC, CDA, SGP, JA21, FvD. Geen enkele reden om dat niet te regelen, behalve dan 'ik wil het eigenlijk toch niet, want straks verliest mijn partij haar bestaansrecht'.quote:Op zondag 13 april 2025 21:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat 'ze wordt tegengewerkt' komt me inderdaad ook een beetje de keel uit inmiddels. Haar plannen zijn nog niet langs de kamer geweest, en de RvS heeft zich destijds bijzonder snel uitgesproken. Dus wie haar dan tegenwerkt is me een raadsel.
De route is denk ik: veel vooruitschuiven, toch wat extra begrotingsruimte nemen en het geld voor de boeren via een fonds wat buiten de begroting om gaat (maar wel de staatsschuld verhoogt).quote:Op zondag 13 april 2025 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En Schoof was er niet eens bij. Hopelijk is dit het begin van het einde. Ik zie ook geen realistische route naar een akkoord waar de diverse partijen het mee eens zijn, hooguit een soort compromis onder druk van ongewenste verkiezingen.
Goh geweldig daar is echt iedereen blij meequote:Op maandag 14 april 2025 09:13 schreef Hanca het volgende:
Het kabinet heeft wat belangrijks voor elkaar gekregen: https://www.nd.nl/varia/v(...)r-130-worden-gereden
Op de Afsluitdijk mag vanaf maandag weer 130 worden gereden. Tenminste, voor zover er geen werkzaamheden zijn en die momenten zijn in mijn ervaring vrij schaars.
Waar een klein land klein in kan zijn.quote:Op maandag 14 april 2025 09:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Goh geweldig daar is echt iedereen blij mee
Dit gaat de geschiedenis boeken in
Promises made, promises kept!1!1quote:Op maandag 14 april 2025 09:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Goh geweldig daar is echt iedereen blij mee
Dit gaat de geschiedenis boeken in
Maar lees ik nu goed in dit artikel dat dit is wat Faber wil?quote:Op maandag 14 april 2025 09:59 schreef Hanca het volgende:
En de spreidingswet blijft nog wel even: https://www.ad.nl/politie(...)ngetrokken~ace59621/
Dan hebben alle gemeentes dus locaties, die dan vervolgens weer sluiten zijn echt wel weer ongekend wanbeleid zijn. Maar goed, Nederland kennende op dit dossier is ongekend wanbeleid precies in de lijn der verwachting. Er worden al jaren steeds AZC's gesloten die we vervolgens missen en waarover vervolgens iedereen boos is dat ze er niet zijn.
Dat zegt Schoof iig. En ze (of het kabinet) wil dus elementen uit de spreidingswet houden en gemeentes die een AZC voor langere tijd willen openen financieel steunen.quote:Op maandag 14 april 2025 10:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Maar lees ik nu goed in dit artikel dat dit is wat Faber wil?
Maar ze hadden ook geen akkoord toen ze het hoofdlijnenakkoord presenteerden of deze regering. Dus ik zou niet weten waarom ze het nu wel eens moeten worden. Ze zeggen toch elke keer dat omdat ze extra-parlementair zijn ze het over niets eens hoeven zijn.quote:Op zondag 13 april 2025 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En Schoof was er niet eens bij. Hopelijk is dit het begin van het einde. Ik zie ook geen realistische route naar een akkoord waar de diverse partijen het mee eens zijn, hooguit een soort compromis onder druk van ongewenste verkiezingen.
Dit is helemaal niet wat Faber wil....quote:Op maandag 14 april 2025 10:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Maar lees ik nu goed in dit artikel dat dit is wat Faber wil?
https://nos.nl/artikel/25(...)lgend-jaar-van-tafelquote:PVV-asielminister Faber en haar partijleider Wilders drongen pas nog aan op meer haast met het ongedaan maken van de spreidingswet, die het mogelijk maakt gemeenten desnoods te dwingen om opvangplekken te regelen.
Schoof zegt dat het wel is wat Faber wil, of iig dat Faber hiervoor gekozen heeft.quote:Op maandag 14 april 2025 10:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dit is helemaal niet wat Faber wil....
Het is gewoon weer FAIL van faber en de PVV en dit kabinet
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)lgend-jaar-van-tafel
En dan beweren sommige mensen nog dat dit kabinet niks voor mekaar krijgt! Ik ga zo gelijk naar de Afsluitdijk! Hopelijk niet al te veel file voordat ik er kom en hopelijk geen werkzaamheden daar...quote:Op maandag 14 april 2025 09:13 schreef Hanca het volgende:
Het kabinet heeft wat belangrijks voor elkaar gekregen: https://www.nd.nl/varia/v(...)r-130-worden-gereden
Op de Afsluitdijk mag vanaf maandag weer 130 worden gereden. Tenminste, voor zover er geen werkzaamheden zijn en die momenten zijn in mijn ervaring vrij schaars.
Schoof zegt van alles als zaken niet lopen om de onkunde van dit kabinet te verdoezelenquote:Op maandag 14 april 2025 10:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Schoof zegt dat het wel is wat Faber wil, of iig dat Faber hiervoor gekozen heeft.
Zou het ook niet met de voorjaarsnota te maken hebben? Al die crisisopvang kost miljarden, ze heeft sowieso al miljarden extra nodig en nu intrekken betekent nog veel meer crisisopvang. En dan heb je het wetsvoorstel van Mona Keijzer waardoor de asielzoekers helemaal nergens meer terecht kunnen.quote:Op maandag 14 april 2025 10:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Schoof zegt dat het wel is wat Faber wil, of iig dat Faber hiervoor gekozen heeft.
Duurste asielbeleid ooitquote:Op maandag 14 april 2025 11:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zou het ook niet met de voorjaarsnota te maken hebben? Al die crisisopvang kost miljarden, ze heeft sowieso al miljarden extra nodig en nu intrekken betekent nog veel meer crisisopvang. En dan heb je het wetsvoorstel van Mona Keijzer waardoor de asielzoekers helemaal nergens meer terecht kunnen.
Dat geld is niet te vinden dus dan moet het kabinet iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |