En nog veel knapper: Hij werd een keer kampioen met Feyenoord.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit is toch geen misselijk lijstje.......
3x met real Madrid kampioen
Spel van Feyenoordquote:Op donderdag 10 april 2025 19:37 schreef Hyaenidae het volgende:
RIPje
Maar waaraan overleden? Vaccinatieschade?
Edward Linskensquote:Op donderdag 10 april 2025 19:37 schreef Hyaenidae het volgende:
RIPje
Dat duurde na hem wel weer een tijdje.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En nog veel knapper: Hij werd een keer kampioen met Feyenoord.
Zijn voorouder was zeer waarschijnlijk slager. Eeuwen geleden naast beenhakker ook wel beenhouwer genoemd.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:43 schreef halfway het volgende:
Vraag mij af wie die naam ooit gekozen heeft?
Verhaal? Het moest Cruijff worden dat gebeurde niet einde WK.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:51 schreef TweedeKlum het volgende:
Hopelijk ligt zijn verhaal over het WK'90 in een kluis ergens, ik wacht al 35 jaar.
Ook maar er is veel meer gebeurd daar.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Verhaal? Het moest Cruijff worden dat gebeurde niet einde WK.
Was dit bekend?quote:Op donderdag 10 april 2025 19:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ook maar er is veel meer gebeurd daar.
Als dat altijd zo ging snap ik wel dat De Boer en Vink altijd bijschnabbelen bij ESPN en Ziggoquote:
Schuld van de walgelijke Michels, die waarschijnlijk bang was dat Cruijff WK werd en zijn EK titel in de schaduw zou zetten.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Haben Sie eine Stunde?quote:Op donderdag 10 april 2025 19:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Don Leo, nog steeds geen idee of het nou een goede coach was.
Weergaloze man.quote:Op donderdag 10 april 2025 20:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
Was toch wel een vent met uitstraling. RIP aan de nabestaanden.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 10 april 2025 20:38 schreef TLC het volgende:
Plus natuurlijk dat totaal mislukte WK van 1990
Laat deze act eens aan @Viesdik en @dragon8lifequote:Op donderdag 10 april 2025 19:37 schreef Hyaenidae het volgende:
RIPje
Spelers moeten zich niet bemoeien met technisch beleid. Als een coach hen niet aanstaat,quote:Op donderdag 10 april 2025 19:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Mwa, Gullit en van Basten speelden ook wel een vies spelletjequote:Op donderdag 10 april 2025 20:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Schuld van de walgelijke Michels, die waarschijnlijk bang was dat Cruijff WK werd en zijn EK titel in de schaduw zou zetten.
Had je toch wel even zelf kunnen google.quote:Op donderdag 10 april 2025 23:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is er eigenlijk ooit een (auto-)biografie van hem uitgebracht? Hij moet toch veel verhalen te vertellen hebben gehad?
quote:Wereldwijde media: 'Beenhakker de kracht achter Quinta del Buitre'
22.29,
10 apr. 2025
Reacties
In Nederland houdt het overlijden van Leo Beenhakker de gemoederen logischerwijs bezig. Ook in de andere landen waar hij werkte is het verdrietige nieuws uitgebreid onderwerp van gesprek. Een bloemlezing.
Wereldwijde media: 'Beenhakker de kracht achter Quinta del Buitre'
© Pro Shots
Delen:
We beginnen in Spanje, waar Beenhakker bij Real Madrid werkte. 'Hij is de laatste Real-trainer die drie keer op rij kampioen werd', herinnert Marca zich. 'Voorts is hij de enige man die ooit kampioen werd als trainer van zowel Ajax als Feyenoord, in een carrière van 45 jaar waarin hij elf clubs en vier nationale ploegen onder zijn hoede had.'
'Real Madrid is in rouw. Leo Beenhakker, één van de meest illustere Real-coaches van het eind van de twintigste eeuw, is overleden. De coach was de kracht achter La Quinta del Buitre', schrijft AS. Dat is de bijnaam van de vijf zelfopgeleide spelers in die Real-ploeg, van wie Emilio Butragueño de meest prominente was. 'De Nederlander, ook bekend als kettingroker op de bank, zorgde voor enkele hoogwaardige herinneringen.'
Ook in Polen hebben ze Beenhakker in het hart gesloten. 'Beenhakker was de eerste buitenlandse bondscoach ooit, en de eerste die Polen naar het EK leidde. Zijn werk kenmerkte zich door charisma, tactische brille en de gave om goede relaties op te bouwen met spelers', aldus Fakt. Pools voetbalicoon Zbigniew Boniek roept op tot een minuut stilte bij alle wedstrijden in de Ekstraklasa aanstaand weekend.
Newsday, een medium uit Trinidad en Tobago, haalt de heroïsche plaatsing voor het WK in 2006 nog eens aan. 'In november 2005 versloegen de Soca Warrios Bahrein en schreef Beenhakkers ploeg geschiedenis. Hij stond bekend om zijn kalme voorkomen aan de zijlijn, hij toonde nooit veel emotie.'
Ook in Blick, een krant uit Zwitserland, is Beenhakkers overlijden nieuws. In het seizoen 1992/93 werkte hij immers in Zürich als trainer van Grasshoppers. 'Hij leidde er een groot sterrenensemble met onder anderen Giovane Elber en de huidige bondscoach Murat Yakin. Hij kon niet verhinderen dat de ploeg in de nacompetitie om handhaving belandde. Grasshoppers bleef er wel in, maar hij moest toch weer gaan.'
Het Mexicaanse Récord herinnert zich Beenhakkers tijd in hun land. 'Beenhakker viel op met zijn methodische aanpak, waar hij een hoop prijzen mee won in Spanje in Nederland. Zijn eerste klus in Mexico was bij América. Hij beleefde mooie momenten met die ploeg, die makkelijk scoorde, maar uiteindelijk kwam hij niet tot prijzen. Ook bij zijn andere club in Mexico, Chivas, lukte hem dat niet.'
quote:hij de enige man die ooit kampioen werd als trainer van zowel Ajax als Feyenoord,
quote:Hij is de laatste Real-trainer die drie keer op rij kampioen werd',
Terecht. Ook 'gewoon' 3x achter elkaar kampioen geworden met Real, daarna nooit meer gebeurd. Leogod.quote:
Het is überhaupt geen trainer meer gelukt om drie keer kampioen te worden.quote:
Ik vond het een gekke statistiek dat na Don Leo het zelfs niemand is gelukt om twee keer achter elkaar kampioen te worden met Real.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:51 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Terecht. Ook 'gewoon' 3x achter elkaar kampioen geworden met Real, daarna nooit meer gebeurd. Leogod.
Die lijst klopt niet. feyenoord is geen kampioen geworden in seizoen 99/00.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Jorien van den Herik erg geraakt door dood Beenhakker: ‘Hij verloor langzaam het plezier in het leven’
Het overlijden van Leo Beenhakker komt hard aan bij Jorien van den Herik. ,,Dit doet me veel. Leo en ik hadden een heel speciale relatie, een bijzondere band. We hebben veel samen meegemaakt bij Feyenoord, maar we hadden ook echt een klik, eigenlijk al vanaf onze eerste ontmoeting”, zegt de markante oud-voorzitter van Feyenoord.
Sportredactie 10-04-25, 21:47 Laatste update: 00:48
Van den Herik haalde Beenhakker in 1997 naar Rotterdam. De succesvolle samenwerking resulteerde twee jaar later in de landstitel. ,,We begrepen elkaar op een heel vanzelfsprekende manier. Ik kan me niet herinneren dat we het ooit oneens waren, alleen verwoordde Leo de dingen vaak wat anders dan ik. Met een kwinkslag of met een originele taalvondst. Daar was hij een meester in.’’
De 81-jarige Van den Herik koestert de mooie herinneringen. ,,Onze omhelzing kort na het kampioenschap in 1999 is voor veel mensen een bekend moment. ‘Gefeliciteerd, ouwe pik’, zei hij tegen me. Typisch Leo. We hebben zo ongelooflijk veel samen meegemaakt, dat ik het moeilijk vind er één herinnering uit te halen. Leo was bovenal een warm, gevoelig mens met enorm veel bravoure en humor. Hij wist mensen als geen ander te raken, omdat hij oprecht geïnteresseerd in ze was.’’
06:29
,,De eerste keer dat ik hem ontmoette, was bij (spindoctor en clubman, red.) Jan D. Swart thuis. Leo moest onze nieuwe trainer worden bij Feyenoord, maar hij zat nog bij Vitesse, dus we wilden dat geheim houden. Wat ik zo veelzeggend vond: hij heeft zijn contract bij Vitesse toen helemaal zelf afgekocht. Zó graag wilde hij naar Feyenoord
Nog een opvallende: de Don is de laatste die met Real de dubbel won, in 1989.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vond het een gekke statistiek dat na Don Leo het zelfs niemand is gelukt om twee keer achter elkaar kampioen te worden met Real.
Met de beste Real selectie na de gouden jaren 50/60geen Europacup-1 gewonnen.quote:
quote:Op donderdag 10 april 2025 19:43 schreef klaasweetalles het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Legandarische moment in nederlands voetbal historie
cruiff komt beenhakken in de dugout vertellen hoe het moet......
8.54
Hoeveel stunden ?quote:Op donderdag 10 april 2025 19:45 schreef Caland het volgende:
Freddi Bobic is nog steeds mijn eerste voetbaltrauma als blaag, zo’n naam die je daardoor je hele leven lang blijft onthouden.
Eerst denk ik aan het feit dat ie de geweldige bondscoach Kees Rijvers pootje lichtte in 1985. Waarna Michels hem bondscoach maakte. Met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 10 april 2025 20:38 schreef TLC het volgende:
Bizar dat zoveel bekende Nederlanders dit jaar overlijden![]()
*Rust in Vrede Leo Beenhakker*
Ik zal hem altijd herinneren als de man van 'Haben Sie eine Stunde' van na de wedstrijd van Feyenoord tegen Stuttgart, waarna Feyenoord ondanks een ruime uitzege toch uitgeschakeld werd![]()
Plus natuurlijk dat totaal mislukte WK van 1990
In deze link verder: https://www.dehavenloods.(...)e-man-van-de-wereld-quote:Aan de Urkersingel in Carnisse ontstond de man van de wereld die Leo Beenhakker was
1 uur geleden Algemeen 325 keer gelezen
Rotterdam - Op de plek waar Leo Beenhakker opgroeide, wacht nu een lange rij huizen op de sloop. Don Leo werd op 2 augustus 1942 geboren aan de Urkersingel in Rotterdam-Zuid. Daar moeten zijn bewijsdrang en zijn liefde voor voetbal ontstaan zijn. En zijn veel geroemde mensenkennis. ‘Don Leo’ overleed donderdag 10 april op 82-jarige leeftijd.
Leo Beenhakker zal herinnerd worden als één van de allergrootste voetbaltrainers van de afgelopen vijftig jaar. Hij werd kampioen met Feyenoord (in 1999), Ajax (twee keer) en Real Madrid (drie keert zelfs!). Om maar wat te noemen.
.....
Man wat heb ik als jong ventje genoten van z’n woorden op het balkon in ‘99.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:34 schreef OProg het volgende:
Leo Beenhakker: zijn beste uitspraken op een rij
RIP
Kindsoldaten, massaverkrachtingen en occulte sektes tot en met.quote:Op vrijdag 11 april 2025 19:52 schreef mitt het volgende:
Ik hoop dat de beerput van 1990 toch nog open zal gaan. Misschien was het stoerdoenerij van hem met die uitspraken hoe erg het wel niet was.
Een van de beste bewaarde WK geheimen.
Doe dat maar in een WK topic en niet hierquote:Op vrijdag 11 april 2025 19:52 schreef mitt het volgende:
Ik hoop dat de beerput van 1990 toch nog open zal gaan. Misschien was het stoerdoenerij van hem met die uitspraken hoe erg het wel niet was.
Een van de beste bewaarde WK geheimen.
quote:Op vrijdag 11 april 2025 19:59 schreef chufi het volgende:
[..]
Doe dat maar in een WK topic en niet hier
Foppe is zo’n burgerlul, dat soort mensen voelt altijd als +10.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:03 schreef PSVCL het volgende:
Dacht dat hij in de 90 was. Hij zag er 20 jaar terug al uit alsof ie 82 was![]()
Net als Foppe de Haan , die is voor mij gevoel ook 100 jaar ofzo.
Ik haat burgerlullenquote:Op zaterdag 12 april 2025 09:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Foppe is zo’n burgerlul, dat soort mensen voelt altijd als +10.
Foppe is een goeie manquote:Op zaterdag 12 april 2025 09:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Foppe is zo’n burgerlul, dat soort mensen voelt altijd als +10.
Overzicht klopt niet. Feyenoord is geen kampioen geworden in 99/00quote:Op donderdag 10 april 2025 19:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Transfermarkt heeft zijn zaakjes dus niet op orde op de sitequote:Op maandag 14 april 2025 13:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Overzicht klopt niet. Feyenoord is geen kampioen geworden in 99/00
Derhalve pittige lijst en niks op af te dingen. Schitterend persoon, kon je gewoonweg geen hekel aan hebben.
Hier kan ik dus he-le-maal niet mee, he...quote:Op woensdag 16 april 2025 16:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Mooie trailer voor het nieuwe seizoen van de Tokkies.
Mooi hoor.quote:
Verder alles goedquote:Op woensdag 16 april 2025 16:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Mooie trailer voor het nieuwe seizoen van de Tokkies.
Jammer is dat hè ? Bij dit soort dingen zou je het zelf nog mee moeten maken.quote:Op woensdag 16 april 2025 21:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Prachtig eerbetoon van Real zojuist!![]()
Zo jammer dat Don Leo zich de laatste jaren zo afzonderde.... Als ie toch eens wist hoezeer hij in Madrid gewaardeerd werd...
Wat is er nu weer?quote:
Wat denk je zelf ?quote:
Ik heb geen idee, daarom vraag ik het ook he.quote:
Dankjewel voor het delen.quote:
Derksen het sensatiehoertje met al zijn zelf verzonnen rotzooi om maar aandacht te krijgenquote:Op donderdag 17 april 2025 16:05 schreef tong80 het volgende:
Johan Derksen bespreekt in Vandaag Inside nogmaals het overlijden van Leo Beenhakker, die in zijn rijke loopbaan onder meer bij Feyenoord werkzaam was. De Snor vindt niet dat de Rotterdamse trainer en technisch directeur altijd even netjes is behandeld in De Kuip.
Derksen heeft waardering voor het eerbetoon bij De Kuip van woensdag richting de vorige week op 82-jarige leeftijd overleden Beenhakker. ''Prachtige beelden. Rotterdam heeft hem echt geëerd.''
''Maar we moeten niet vergeten in alle ellende die nu speelt, dat hij kapot gegaan is aan Feyenoord'', voegt Derksen daar direct aan toe.
''Hij was technisch directeur en boegbeeld van de club. Mark Gudde en de raad van commissarissen waren anonieme mensen, want Leo was Feyenoord. En hij zag dat echt als een baan voor het leven. Daar wilde hij echt oud worden.''
''Maar hij werd wat te Popie Jopie, denk ik, voor de heren uit de raad van commissarissen en directie'', analyseert Derksen verder. ''Want zo, van de ene op de andere dag, hebben ze hem ontslag gegeven.''
''Een paar weken later interviewde ik hem in een hotel in Rotterdam. We lieten hem wat beelden zien om 10.30 's ochtends. En die man brak en zat als een klein kind te huilen. Die was zó emotioneel'', brengt Derksen in herinnering.
''Leo is na zijn ontslag bij Feyenoord nooit meer zichzelf geweest. Het is een in zichzelf gekeerde, verbitterde man geworden. Niets deugde meer en hij wilde geen contact meer met zijn vrienden. Ook dat heeft Feyenoord hem aangedaan'', aldus de vaste gast van de talkshow.
''Feyenoord heeft dat goed gedaan. Leo overlijdt en alle eer komt hem toe. Maar op de achtergrond heeft diezelfde club hem helemaal kapot gemaakt. Hij heeft daarna niets meer aan plezier beleefd in zijn leven'', zo besluit Derksen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)geworden/ar-AA1D532p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |