Volgens een 300 pagina's tellend rapport van Amnesty International, waarbij zeer uitgebreid naar de intentie van Israel is gekeken, is er wel degelijk sprake van genocide.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk simpel, er is geen genocide. Of er nu Palestijnse terroristen in het tunnel netwerk zitten of niet, dat maakt geen verschil. Genocide gaat over intentie, niet het aantal slachtoffers of andere zaken. Dat is hier al tientallen keren uitgelegd.
Sommige vegen hun reet af met Amnesty.quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens een 300 pagina's tellend rapport van Amnesty International, waarbij zeer uitgebreid naar de intentie van Israel is gekeken, is er wel degelijk sprake van genocide.
Nee, want Netanyahu sprak daar specifiek over de Palestijnse terroristen. Dat staat nota bene in het artikel dat je zelf deelt:quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:15 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Jij meent te kunnen stellen "dat het geen genocide is".
Dat is de stelling die je doet, dat is de stelling die ik aanval.
En dat doe ik door, in jouw redenatie meegaande, te spiegelen. Als Intentie is wat telt, dan is het imho genocide.
Als Netanyahu zijn troepen toespreekt, of de Media, en Amalek aanhaalt in de context van Gaza.. dan is dan een bewijs van zijn Intentie.
En de intentie van het Amalek verhaal, is genocide.
Dus, probeer het nog eens je eruit te wurmen. Jezelf voor de domme houden is een kansloze poging
Je kan tegen ons liegen, tegen mij liegen.. dat mag! Ben een grote jongen. Je mag hier HEEL de dag door liegen en bedriegen, daar krijg je geen Ban voorje krijgt wel een ban, als je waarheid spreekt die niet bevalt.
Right??
Maar als je tegen jezelf liegt, ben je niet meer te helpen noch te overtuigen; al staart het bewijs je recht in het gezicht. Het enige dat je dan demonstreert is je innerlijke worsteling/coping.
Je WILT niet dat het waar is, succes ermee. Is je spiegel al gebarsten?
Dit is vast allemaal weer "haat"want valide/terechte kritiek op Gods Precious is ALTIJD gewoon blinde haat, zonder reden.
Wahahaha, hoe lang zal dat nog houdbaar zijn, het krediet is op!!! De mensheid is niet achterlijk.
Wie zijn er sinds gisteren weer rijker geworden, dankzij de scam van Trump? Zie bijv nu.nl "rijkste mensen ter wereld werden niet eerder z veel rijker op 1 dag".
Maar hej, dt is natuurlijk weer afgunst van mijach gut..
Hoe is het willen uitschakelen en vernietigen van een terreurgroepering genocide?quote:On Saturday, Prime Minister Benjamin Netanyahu said that Israelis were united in their fight against Hamas, whom he described as an enemy of incomparable cruelty. “They are committed to completely eliminating this evil from the world,” Netanyahu said in Hebrew. He then added: “You must remember what Amalek has done to you, says our Holy Bible. And we do remember.”
Wat men bij een actiegroep als Amnesty denkt en vind is irrelevant. Zij hebben overigens voor dit rapport de definitie van genocide moeten oprekken alvorens men het kon toepassen op deze situatie wat blijk geeft van de onderliggende intenties.quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens een 300 pagina's tellend rapport van Amnesty International, waarbij zeer uitgebreid naar de intentie van Israel is gekeken, is er wel degelijk sprake van genocide.
En daar is dan ook alle reden voor. Zie mijn post hierboven. Waarom zou een overduidelijk vooringenomen actiegroep, waar men selectief ophef zit te creren over sommige conflicten, serieus moeten worden genomen?quote:Op vrijdag 11 april 2025 13:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sommige vegen hun reet af met Amnesty.
Helderquote:Op vrijdag 11 april 2025 13:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En daar is dan ook alle reden voor. Zie mijn post hierboven. Waarom zou een overduidelijk vooringenomen actiegroep, waar men selectief ophef zit te creren over sommige conflicten, serieus moeten worden genomen?
Heb je ook een antwoord op zijn vraag?quote:Op vrijdag 11 april 2025 13:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Helder![]()
Maar we hadden ook niet echt een ander antwoord van je verwacht natuurlijk.
Ik heb geen behoefte om AI te gaan verdedigen maar ik ga eerder op hun bevindingen af dan de bevindingen van een willekeurige FOKker. Kritiek hebben mag maar zomaar AI een vooringenomen actiegroep noemen terwijl je zelf geen enkele kritiek op het handelen van IDF duldt... dat kan ik niet heel erg serieus nemen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:42 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Heb je ook een antwoord op zijn vraag?
Het lijkt er vooral op dat je blind afgaat op de narratieven van Amnesty, en zelf eigenlijk geen goed idee hebt waar het precies over gaat. En daarom wordt kritiek op de propaganda van Amnesty weggezet als slechts afkomstig van een 'een willekeurige FOK!ker ...'quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte om AI te gaan verdedigen maar ik ga eerder op hun bevindingen af dan de bevindingen van een willekeurige FOKker. Kritiek hebben mag maar zomaar AI een vooringenomen actiegroep noemen terwijl je zelf geen enkele kritiek op het handelen van IDF duldt... dat kan ik niet heel erg serieus nemen.
Ik vaar niet blind op Amnesty. Sterker nog; ik heb heel dat rapport niet eens gelezen. Maar dan nog acht ik heb beter in staat om een bepaalde vorm van objectiviteit te hanteren dan jij ten toon spreid.quote:Op vrijdag 11 april 2025 17:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op dat je blind afgaat op de narratieven van Amnesty, en zelf eigenlijk geen goed idee hebt waar het precies over gaat. En daarom wordt kritiek op de propaganda van Amnesty weggezet als slechts afkomstig van een 'een willekeurige FOK!ker ...'
Maar het is natuurlijk niet alleen ik die kritiek heeft op Amnesty, er zijn heel veel mensen die kritiek hebben op deze actiegroep en vooringenomenheid en selectiviteit opmerken. Die vooral mbt Isral altijd weer op blijken te spelen.
Ik denk ook niet dat de argumenten die zijn gemaakt tegen Amnesty nu zo gecompliceerd zijn. Zoals eerder al aangegeven zegt het genoeg dat als het oprekken van de definitie van een afgebakende term nodig is om het argument te maken dat er sprake van zou zijn, het duidelijk laat zien dat er waarschijnlijk geen sprake van is.
Ten slotte is het voor mij ook niet duidelijk waarom er tegenover kritiek op de werkwijze en het activisme van Amnesty, kritiek op het Isralische leger zou moeten staan? Dit dingen hebben namelijk niets met elkaar te maken.
Daar ben ik me van bewust. Maar hoevaak wordt dat uitgesproken op het moment dat het daadwerkelijk plaats vindt?quote:Op vrijdag 11 april 2025 17:55 schreef sp3c het volgende:
Het plegen van oorlogsmisdaden maakt het niet per definitie genocide
In elke oorlog vinden helaas oorlogsmisdaden plaats, dat houdt je niet tegen. Zo hebben de geallieerden zat acties uitgevoerd tijdens de Tweede Wereldoorlog die tegenwoordig zouden worden gekwalificeerd als vermeende oorlogsmisdaden. Maar dit staat, zoals sp3c ook al zegt, niet gelijk aan genocide.quote:Op vrijdag 11 april 2025 17:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust. Maar hoevaak wordt dat uitgesproken op het moment dat het daadwerkelijk plaats vindt?
Wat?quote:Op vrijdag 11 april 2025 17:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust. Maar hoevaak wordt dat uitgesproken op het moment dat het daadwerkelijk plaats vindt?
quote:Op vrijdag 11 april 2025 17:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Amnesty, VN en Oxfam Novib zijn allemaal “tegen” Isral? Of zou er toch een kleine kern in zitten? Of zijn gewoon standaard alle NGO’s tegen Isral?quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er is geen reden om aan te nemen dat daar genocide plaatsvindt, er is wel reden om aan te nemen dat dat onzin is.
Amnesty International is niet neutraal over Isral, op dezelfde manier dat de VN dat niet is, of bijvoorbeeld Oxfam Novib.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Amnesty, VN en Oxfam Novib zijn allemaal “tegen” Isral?
Veel NGO's zijn inderdaad tegen Isral.quote:Of zou er toch een kleine kern in zitten? Of zijn gewoon standaard alle NGO’s tegen Isral?
Doe geen moeite.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:21 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Inderdaad.
Anders is hun overmaatse en overdreven aandacht niet te verklaren.
[..]
Veel NGO's zijn inderdaad tegen Isral.
Heb je je ooit afgevraagd waarom?
quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:17 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb t hier weer wel even voor gezien in dit topic.
Er is totaal geen sprake van genocide. Oorlogsmisdaden en genocide zijn niet hetzelfde. Israls intentie is om Hamas volledig van de kaart te vegen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken?quote:Op zaterdag 12 april 2025 09:29 schreef opgebaarde het volgende:
Goed argument, homosexualiteit wordt niet toegestaan. Nou, bombardeer er maar dan maar op los. Geen Palestijn is onschuldig. Verhonger ze maar. Je bent voor homo's of leven is niks waard
Verhelderend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |