SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Welke feiten heb je het over? Alles wat ik daar noem is feitelijk. En er staat trouwens nog een vraag voor je open:quote:Op woensdag 9 april 2025 18:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat jij letterlijk alle feiten negeert als ze niet pro-Isral zijn of anti-Moslims vergeten we maar even hquote:Op dinsdag 8 april 2025 13:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Al voor 7 okt waren er dagelijks moorden en verkrachtingen op Palestijnen.
Wie is er schuldig voor alle ellende in Gaza nu?
Precies, Isral. Dat is de agressor.
Het is alsof je zegt dat Oekraine het er zelf naar gemaakt heeft in die andere oorlogquote:Op dinsdag 8 april 2025 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt hier natuurlijk ook wel een bron voor?
Toon maar eens aan dat hier voor 7 oktober dagelijks sprake van zou zijn geweest.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Turkije hahaha Turkije
Dat zou pas echt een domme actie zijn.
Even serieus, dat die tunnels nog niet allemaal vernietigd zijn is natuurlijk treurig, misschien omdat het IDF toch elke kans wil openhouden om eventuele gijzelaars te bevrijden / levend terug te krijgen? Als die optie echt voorbij is, zou ik elke tunnel met tig ton explosieven opblazen, of met zeewater vullen.![]()
Sorry, maar als je nu nog denkt dat het Isral om de gijzelaars te doen is dan is dat ook vrij naef. Hamas heeft kilometers aan tunnels gegraven maar volgens IDF zitten ze allemaal in scholen en ziekenhuizen verscholen.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:33 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Turkije hahaha Turkije
Dat zou pas echt een domme actie zijn.
Even serieus, dat die tunnels nog niet allemaal vernietigd zijn is natuurlijk treurig, misschien omdat het IDF toch elke kans wil openhouden om eventuele gijzelaars te bevrijden / levend terug te krijgen? Als die optie echt voorbij is, zou ik elke tunnel met tig ton explosieven opblazen, of met zeewater vullen.![]()
Waarom sluit het een het ander uit? Hamas zit zeker weten (ook) in tunnels, en (ook) in scholen, moskeen en midden tussen de burgerbevolking?
En ja, ik denk dat Isral nog altijd de gijzelaars wil terugkrijgen. Levend of dood. Anders (als het echt om genocide zou gaan, zoals sommigen zichzelf graag wijs maken) dan waren er allang tanks, artillerie en zware vliegtuigbombardementen over die kleine strook land heen gegaan, en was het een grote zandbak geworden. Maar na al deze maanden is dat nog niet gebeurd, dus ik kan alleen maar logisch concluderen: Het IDF houdt nog altijd rekening met de burgers. Voor zover dat dat gaat.![]()
is toch logisch. die mag je niet aanvallen.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sorry, maar als je nu nog denkt dat het Isral om de gijzelaars te doen is dan is dat ook vrij naef. Hamas heeft kilometers aan tunnels gegraven maar volgens IDF zitten ze allemaal in scholen en ziekenhuizen verscholen.![]()
Half Gaza is platgegooid.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:18 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Waarom sluit het een het ander uit? Hamas zit zeker weten (ook) in tunnels, en (ook) in scholen, moskeen en midden tussen de burgerbevolking?
En ja, ik denk dat Isral nog altijd de gijzelaars wil terugkrijgen. Levend of dood. Anders (als het echt om genocide zou gaan, zoals sommigen zichzelf graag wijs maken) dan waren er allang tanks, artillerie en zware vliegtuigbombardementen over die kleine strook land heen gegaan, en was het een grote zandbak geworden. Maar na al deze maanden is dat nog niet gebeurd, dus ik kan alleen maar logisch concluderen: Het IDF houdt nog altijd rekening met de burgers. Voor zover dat dat gaat.![]()
Hier een rocket launcher bij een "school"quote:Op donderdag 10 april 2025 08:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sorry, maar als je nu nog denkt dat het Isral om de gijzelaars te doen is dan is dat ook vrij naef. Hamas heeft kilometers aan tunnels gegraven maar volgens IDF zitten ze allemaal in scholen en ziekenhuizen verscholen.
lol![]()
Vertel me, waar kijk ik naar? IDF propaganda?quote:Op donderdag 10 april 2025 15:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier een rocket launcher bij een "school"
[ x ]
lol![]()
Holy shit man...quote:Op donderdag 10 april 2025 15:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Most ridiculous thing tot onderstaand bericht![]()
[ x ]
Wij werden met schorsingen bedreigd als we te veel geluid zouden maken tijdens de SO-tentamen weken als je er zelf niet aan mee deed.
Zal wel 'voor de goede zaak' zijn...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Nou dat zegt hij net, een rocket-launcher bij een "school"quote:Op donderdag 10 april 2025 16:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vertel me, waar kijk ik naar? IDF propaganda?![]()
Was toch allemaal niet waar?quote:Op donderdag 10 april 2025 15:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier een rocket launcher bij een "school"
[ x ]
lol
hamas deed toch niet aan verschuilen in scholen en ziekenhuizen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Het woordje "voormalig" vergeet je dan weer heel handig. Op de foto overigens ook geen gebouw of plein te zien. Misschien hebben we wat meer info nodig voordat we conclusies trekken? Bijv. waarom is het geen school meer en hoe ging het er aan toe toen het nog wel een school was?quote:Op donderdag 10 april 2025 16:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou dat zegt hij net, een rocket-launcher bij een "school"Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Volgens mij wordt die duiding ook niet gegeven wanneer Isral een schoolgebouw, moskee of kliniek bestookt...quote:Op donderdag 10 april 2025 16:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het woordje "voormalig" vergeet je dan weer heel handig. Op de foto overigens ook geen gebouw of plein te zien. Misschien hebben we wat meer info nodig voordat we conclusies trekken? Bijv. waarom is het geen school meer en hoe ging het er aan toe toen het nog wel een school was?![]()
Jammer inderdaad want dat soort duiding is wel belangrijk. Overigens is de aanwezigheid van wapens of terroristen geen vrijbrief om het hele gebouw dan maar op te blazen. Als een groepje terroristen zich verschuilen bij mij in de flat hoop ik ook niet dat het Nederlandse leger de hele flat platbombardeerd en ik denk ook niet dat de meeste Nederlanders dat een goed idee zouden vinden. Als terroristen zich onder burgers schuilen ga je chirurgisch te werk, hoe vervelend of frustrerend dat misschien ook voelt.quote:Op donderdag 10 april 2025 16:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij wordt die duiding ook niet gegeven wanneer Isral een schoolgebouw, moskee of kliniek bestookt...Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
dat vergeet ik helemaal niet "handig" want hij vraagt "waar kijk ik naar" en ik herhaal wat 'hij (opgebaarde)' net zei want dat staat letterlijk voor zijn neus.quote:Op donderdag 10 april 2025 16:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het woordje "voormalig" vergeet je dan weer heel handig. Op de foto overigens ook geen gebouw of plein te zien. Misschien hebben we wat meer info nodig voordat we conclusies trekken? Bijv. waarom is het geen school meer en hoe ging het er aan toe toen het nog wel een school was?![]()
Volgens mij doet Isral daar wel degelijk haar best voor en gruwelijk genoeg is dat niet goed genoeg. Er is ook iets voor te zeggen dat de schuld bij de terroristen ligt als die tussen de burgers en in civiele gebouwen gaat zitten. Het alternatief is namelijk dat je niks kunt doen omdat het anders zielig zou zijn voor de burgers als het misgaat. Heel slim dus, want je kunt het nooit goed doen.quote:Op donderdag 10 april 2025 16:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jammer inderdaad want dat soort duiding is wel belangrijk. Overigens is de aanwezigheid van wapens of terroristen geen vrijbrief om het hele gebouw dan maar op te blazen. Als een groepje terroristen zich verschuilen bij mij in de flat hoop ik ook niet dat het Nederlandse leger de hele flat platbombardeerd en ik denk ook niet dat de meeste Nederlanders dat een goed idee zouden vinden. Als terroristen zich onder burgers schuilen ga je chirurgisch te werk, hoe vervelend of frustrerend dat misschien ook voelt.
Ik ben blij dat ik die keus niet hoef te maken en dat ik in een land woon waar dat niet aan de orde is.![]()
Ik kan lezen. Maar in welke context moet ik dit zien?quote:Op donderdag 10 april 2025 16:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou dat zegt hij net, een rocket-launcher bij een "school"![]()
Ah kijk...nou komen we ergens...quote:Op donderdag 10 april 2025 16:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan lezen. Maar in welke context moet ik dit zien?
Dat is een goede vraag waar we 'voorlopig' alleen maar over kunnen speculeren. Wie heeft dat ding daar neergezet, wanneer etc etc.![]()
Deze manier van denken is heel gevaarlijk en een recept voor oorlogsmisdaden en vele onschuldige doden.quote:Op donderdag 10 april 2025 16:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij doet Isral daar wel degelijk haar best voor en gruwelijk genoeg is dat niet goed genoeg. Er is ook iets voor te zeggen dat de schuld bij de terroristen ligt als die tussen de burgers en in civiele gebouwen gaat zitten. Het alternatief is namelijk dat je niks kunt doen omdat het anders zielig zou zijn voor de burgers als het misgaat. Heel slim dus, want je kunt het nooit goed doen.Uiteraard. Maar niet omdat de keuze zelf moeilijk is maar omdat het lastig is om het naar een goed einde te brengen.quote:Ik ben blij dat ik die keus niet hoef te maken en dat ik in een land woon waar dat niet aan de orde is.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Lees het rapport nog eens een keer van Breaking the Silence over de gecreerde bufferzone door de IDF. Dat staat haaks op wat je nu claimt.quote:Op donderdag 10 april 2025 16:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij doet Isral daar wel degelijk haar best voorDit, dus.![]()
haha schattigquote:Op donderdag 10 april 2025 16:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij doet Isral daar wel degelijk haar best voor en gruwelijk genoeg is dat niet goed genoeg. Er is ook iets voor te zeggen dat de schuld bij de terroristen ligt als die tussen de burgers en in civiele gebouwen gaat zitten. Het alternatief is namelijk dat je niks kunt doen omdat het anders zielig zou zijn voor de burgers als het misgaat. Heel slim dus, want je kunt het nooit goed doen.
Ik ben blij dat ik die keus niet hoef te maken en dat ik in een land woon waar dat niet aan de orde is.
jij denkt dat nederland niet meewerkt aan het bombarderen van 'terroristen'?![]()
Ze doen hun best om zoveel mogelijk schade en slachtoffers te veroorzaken inderdaad.quote:Op donderdag 10 april 2025 16:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij doet Isral daar wel degelijk haar best voor![]()
Met alle wil van de wereld kan ik me niet voorstellen dat Hamas zich nu nog verstopt in ziekenhuizen en “scholen”. Zeker niet als ze een relatief veilig tunnelstelsel hebben. Als ze weten dat Isral moedwillig scholen en ziekenhuizen en zelfs tentenkampen platbombardeert, waarom zouden zich daar dan blijven verschuilen.
Daarnaast geven ze gewoon aan dat ze de hele zuidkant onder controle willen hebben en Rafa plat willen leggen. Wat valt er dan aan genocide nog te ontkennen?![]()
We zien een enorme zandhoop, overal op de foto, en helemaal niks doet vermoeden dat er in de buurt iets staat of zelfs ooit iets heeft gestaan. We zien geen (kapotte) baksteen, niet eens een steentje. Toch is het blijkbaar erg belangrijk dat de lezer leest dat er een school zou hebben gestaan want ook al is die school gesloopt toch maakt dwt het nog erger dat er een 25 delige rocket launcher staat.quote:Op donderdag 10 april 2025 16:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, dit is dus niet hoe het werkt. Dan zou het lonen om burgers als menselijk schild te gebruiken.quote:Op donderdag 10 april 2025 16:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jammer inderdaad want dat soort duiding is wel belangrijk. Overigens is de aanwezigheid van wapens of terroristen geen vrijbrief om het hele gebouw dan maar op te blazen. Als een groepje terroristen zich verschuilen bij mij in de flat hoop ik ook niet dat het Nederlandse leger de hele flat platbombardeerd en ik denk ook niet dat de meeste Nederlanders dat een goed idee zouden vinden. Als terroristen zich onder burgers schuilen ga je chirurgisch te werk, hoe vervelend of frustrerend dat misschien ook voelt.Nee hoor, dat is alleen maar wat sommigen graag willen denken, maar dit is natuurlijk nergens op gebaseerd. Het aantal slachtoffers is immers bijzonder laag gezien de duur en omstandigheden van deze oorlog (urban warfare in een dichtbevolkt gebied zonder scheiding tussen strijder en burger).quote:Op donderdag 10 april 2025 16:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze doen hun best om zoveel mogelijk schade en slachtoffers te veroorzaken inderdaad.Dat is natuurlijk simpel, er is geen genocide. Of er nu Palestijnse terroristen in het tunnel netwerk zitten of niet, dat maakt geen verschil. Genocide gaat over intentie, niet het aantal slachtoffers of andere zaken. Dat is hier al tientallen keren uitgelegd.quote:Op donderdag 10 april 2025 17:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Met alle wil van de wereld kan ik me niet voorstellen dat Hamas zich nu nog verstopt in ziekenhuizen en “scholen”. Zeker niet als ze een relatief veilig tunnelstelsel hebben. Als ze weten dat Isral moedwillig scholen en ziekenhuizen en zelfs tentenkampen platbombardeert, waarom zouden zich daar dan blijven verschuilen.
Daarnaast geven ze gewoon aan dat ze de hele zuidkant onder controle willen hebben en Rafa plat willen leggen. Wat valt er dan aan genocide nog te ontkennen?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Als het alleen over intentie gaat dan is volkomen duidelijk wat ze willen. Maar dat ga jij toch nooit erkennen.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is natuurlijk simpel, er is geen genocide. Of er nu Palestijnse terroristen in het tunnel netwerk zitten of niet, dat maakt geen verschil. Genocide gaat over intentie, niet het aantal slachtoffers of andere zaken. Dat is hier al tientallen keren uitgelegd.![]()
De intentie is het bedrijven van de gijzelaars, het verslaan van de Palestijnse terreurgroeperingen en het vernietigen van diens infrastructuur. Een andere intentie is er simpelweg niet.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als het alleen over intentie gaat dan is volkomen duidelijk wat ze willen. Maar dat ga jij toch nooit erkennen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Sorry maar dit geloof je toch zelf niet eens of wel?quote:Op donderdag 10 april 2025 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De intentie is het bedrijven van de gijzelaars, het verslaan van de Palestijnse terreurgroeperingen en het vernietigen van diens infrastructuur. Een andere intentie is er simpelweg niet.![]()
Zo verkopen ze het inderdaad. Als je je hoofd uit je reet haalt zou je beter moeten weten.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De intentie is het bedrijven van de gijzelaars, het verslaan van de Palestijnse terreurgroeperingen en het vernietigen van diens infrastructuur. Een andere intentie is er simpelweg niet.![]()
Ik zou niet weten waarom ik dit niet zou moeten geloven? Het betreft immers ook de realiteit. Dit is het letterlijke doel van deze oorlog. En als je denkt van niet, prima, maar kom dan met goede argumenten wrom er een ander doel zou zijn en ook wat dit doel dan precies is volgens jou.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:43 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Sorry maar dit geloof je toch zelf niet eens of wel?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Volgens mij bleek uit cijfers dat er voor elke militant ongeveer 2 burgers meegaan. Dat is ontzettend laag vergeleken met eerdere conflicten.quote:Op donderdag 10 april 2025 16:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze doen hun best om zoveel mogelijk schade en slachtoffers te veroorzaken inderdaad.
Daar heb je niks aan als jij een van die twee bent omdat jouw buurman op de korrel werd genomen natuurlijk.
Echter staat dat haaks op jouw bewering dat ze zoveel mogelijk schade en slachtoffers zouden willen veroorzaken. Dan zou er gezien de middelen van Isral nu alleen nog een krater liggen ipv Gaza.![]()
Ik kan het me wel voorstellen.quote:Op donderdag 10 april 2025 17:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Met alle wil van de wereld kan ik me niet voorstellen dat Hamas zich nu nog verstopt in ziekenhuizen en “scholen”.Dat is dus de vraag, of dat wel echt zo is. Tevens hadden ze eerder een veel groter en intacter stelsel en toen zaten ze ook massaal in ziekenhuizen, scholen en moskeen.quote:Zeker niet als ze een relatief veilig tunnelstelsel hebben.Omdat dat onderdeel is van hun plan, duh. Dat zeggen ze zelfs openlijk.quote:Als ze weten dat Isral moedwillig scholen en ziekenhuizen en zelfs tentenkampen platbombardeert, waarom zouden zich daar dan blijven verschuilen.Een hoop. Een gebied willen platleggen is iets anders dan een genocide, helemaal als ze eerst de bewoners oproepen om weg te gaan.quote:Daarnaast geven ze gewoon aan dat ze de hele zuidkant onder controle willen hebben en Rafa plat willen leggen. Wat valt er dan aan genocide nog te ontkennen?![]()
Als Hamas dat zo massaal doet en de boze buurman heeft samen met haar bondgenoot de allerbeste intelligence ter wereld. Ze kunnen op de millimeter nauwkeurig bombarderen, ze weten alles. Ze kunnen duizenden pagers laten ontploffen, ze kunnen vanuit de lucht door gebouwen kijken km te bewijzen dat er wapens ligt. Fulltime vliegen er drones boven gaza, alles is in beeld. En ondertussen zien wij, het volk, zelden beelden die bewijzen dat Hamas in ziekenhuizen en scholen zit. We zien een enkele keer vanuit de lucht een Hamas terrorist met een bazooka oid, een gebouw met n rood vierkant er om heen wat bewijs dat het een ziekenhuis is, en dan blijkt achteraf dat het toch geen ziekenhuis te zijn. Het zou zo massaal zijn, onder meerdere ziekenhuizen commandocentrums, en toch moeten we het vooral doen met verklaringen van de persvoorlichter. Bewijst niet dat de woordvoerder lult, we zien er gewoon zo weinig van terwijl dit al decennia dagelijkse gang van zaken is.quote:Ik ga niet beweren dat er een genocide is, zeker niet. Alleen ik ben wel benieuwd de 'genocides' op de Rohinya en Oeigoeren dus ook geen genocide zijn. Die moesten ook vertrekken en daar zijn minder mensen omgekomen. Het 'westen' heeft geen moeite om dat genocide te noemen, daar waren we vanaf dag twee al mee bezig.quote:Een hoop. Een gebied willen platleggen is iets anders dan een genocide, helemaal als ze eerst de bewoners oproepen om weg te gaan.
[ Bericht 6% gewijzigd door opgebaarde op 10-04-2025 19:15:35 ]![]()
Wonderlijk dat men dit blijft aanhalen als een positief argument vanuit Isralisch oogpunt, maar het is niks minder dan een oorlogsmisdaad. Gedwongen deportatie.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:59 schreef Qarrad het volgende:
helemaal als ze eerst de bewoners oproepen om weg te gaan.Dit, dus.![]()
Wat WEL genocide was was 7 oktober. He t NOS journaal heeft tot op heden nooit echt uit de doeken gedaan wat er toen gebeurde. De massaliteit, het meedoen van veel Gazaanse burgers, de gruwelijkheden. Het NOS journaal heeft nog nooit getuigenissen laten zien van die dag. 7 oktober werd erg laat genoemd, erg summier en gedownplayed. Snel erna kwam de dagelijkse lawine van Hamas propaganda, met die correspondente ‘lieveling van Allah’ (ja serieus dat is haar echte naam) en andere pro-Hamas aanhangers van de NOS redactie. We zien het elke dag: 1 of zelfs 2 items in het journaal over Gaza, altijd overgegoten met een anti-Israel sausje. Over oorlog in Koerdistan, Congo, Sudan hoor je daarentegen niks.![]()
Nee hoor, zelfs een intelligence als de Isralische kent natuurlijk allerlei beperkingen als je te maken heeft met een gebied waar bewust geen scheiding is aangebracht tussen strijder en burger en er een gangenstelsel van vele honderden kilometers is waar zelfs de Isralische intelligence niet precies weten wat daar allemaal zit.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Hamas dat zo massaal doet en de boze buurman heeft samen met haar bondgenoot de allerbeste intelligence ter wereld. Ze kunnen op de millimeter nauwkeurig bombarderen, ze weten alles. Ze kunnen duizenden pagers laten ontploffen, ze kunnen vanuit de lucht door gebouwen kijken km te bewijzen dat er wapens ligt.We hebben verscheidene bewijzen en uitleg gezien van het Isralische leger, ondersteund met allerlei beeldmateriaal. Maar dat herhaaldelijk wordt afgedaan als 'propaganda' en 'niet waar' door allerlei Westerse media die opmerkelijk genoeg aan de andere kant wl zonder problemen de Palestijnse terroristen van Hamas napapegaaien, maar alles wat het Isralische leger stelt wegwuiven. Door deze narratieven laten helaas te veel mensen zich benvloeden en wordt een haat jegens Isral gevoed.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
En ondertussen zien wij, het volk, zelden beelden die bewijzen dat Hamas in ziekenhuizen en scholen zit. We zien een enkele keer vanuit de lucht een Hamas terrorist met een bazooka oid, een gebouw met n rood vierkant er om heen wat bewijs dat het een ziekenhuis is, en dan blijkt achteraf dat het toch geen ziekenhuis te zijn. Het zou zo massaal zijn, onder meerdere ziekenhuizen commandocentrums, en toch moeten we het vooral doen met verklaringen van de persvoorlichter. Bewijst niet dat de woordvoerder lult, we zien er gewoon zo weinig van terwijl dit al decennia dagelijkse gang van zaken is.De situatie met de Oeigoeren is natuurlijk een genocide omdat er vanuit China de doelbewuste poging is de cultuur van de Oeigoeren te vernietigen en ook zijn er grootschalige concentratiekampen met als bedoeling Oeigoeren te 'Chinesificeren'.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ga niet beweren dat er een genocide is, zeker niet. Alleen ik ben wel benieuwd de 'genocides' op de Rohinya en Oeigoeren dus ook geen genocide zijn. Die moesten ook vertrekken en daar zijn minder mensen omgekomen. Het 'westen' heeft geen moeite om dat genocide te noemen, daar waren we vanaf dag twee al mee bezig.
Daarmee is het in lijn met de definitie van de term genocide, want in tegenstelling tot wat velen beweren gaat dit dus niet om het aantal slachtoffers of het bombarderen van een plek waar veel burgers zijn, het gaat om intentie een volk en/of een cultuur te vernietigen van hun etniciteit of religie.
Daarom is bijvoorbeeld het afslachten van Isralische dorpen door de Palestijnse terroristen of het gijzelen en 'Russificeren' van Oekranse kinderen door Rusland wl een poging tot genocide, maar Dresden en zelfs Nagasaki en Hiroshima niet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Correct.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:44 schreef Homey het volgende:
Wat WEL genocide was was 7 oktober. He t NOS journaal heeft tot op heden nooit echt uit de doeken gedaan wat er toen gebeurde. De massaliteit, het meedoen van veel Gazaanse burgers, de gruwelijkheden. Het NOS journaal heeft nog nooit getuigenissen laten zien van die dag. 7 oktober werd erg laat genoemd, erg summier en gedownplayed. Snel erna kwam de dagelijkse lawine van Hamas propaganda, met die correspondente ‘lieveling van Allah’ (ja serieus dat is haar echte naam) en andere pro-Hamas aanhangers van de NOS redactie. We zien het elke dag: 1 of zelfs 2 items in het journaal over Gaza, altijd overgegoten met een anti-Israel sausje. Over oorlog in Koerdistan, Congo, Sudan hoor je daarentegen niks.
Maar dit wordt natuurlijk nooit op die manier erkend omdat het niet binnen het gewenste narratief past. Al waren er nog 100 kibbutzim op dezelfde manier aangevallen, dan nog zouden sommigen in bepaalde kringen het omschrijven als slechts 'verzet' of ander eufemisme hiervoor.
En dit is ook het fnuikende van alles, degenen die snikkend stellen het zo met mensenrechten te hebben, halen hun schouders op voor een situatie als 7 oktober. 'Dat was natuurlijk niet goed' stelt men dan gevolgd door .. Mr ..' We hebben in de weken na 7 oktober vele keren die mr ..' zien terugkeren, van talkshows tot media en sociale media.
Omdat zoals we weten onderliggend aan alles er bij helaas een heleboel mensen in het Westen een overtuiging heerst dat de Palestijnen omdat het moslims en mensen van kleur zijn per definitie zielig, machteloos en onderdrukt zijn en dus alles mogen en eigenlijk elke vorm van geweld gerechtvaardigd is. Dit waar Isral als een Westers, Joods en 'wit' land wordt gezien en dus de rol van onderdrukker heeft en eigenlijk niets mag.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Mja, ik vind dit weer typisch iets wat je niet goed kunt doen. Er komt daar een militaire actie, en als je niet waarschuwt gaan er mensen dood en als je het wel doet is het gedwongen deportatie.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wonderlijk dat men dit blijft aanhalen als een positief argument vanuit Isralisch oogpunt, maar het is niks minder dan een oorlogsmisdaad. Gedwongen deportatie.
"Dan moeten ze maar niet aanvallen daar."
Nee, dat kan ook ja, maar dat lijkt me dan ook moeten gelden voor de Hamas-leden die er actief zijn. Het is niet dat Isral er zweetsokken komt confisqueren voor de lol.![]()
Goede post. En je hebt helemaal gelijk met genocides.quote:Op donderdag 10 april 2025 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, zelfs een intelligence als de Isralische kent natuurlijk allerlei beperkingen als je te maken heeft met een gebied waar bewust geen scheiding is aangebracht tussen strijder en burger en er een gangenstelsel van vele honderden kilometers is waar zelfs de Isralische intelligence niet precies weten wat daar allemaal zit.
[..]
We hebben verscheidene bewijzen en uitleg gezien van het Isralische leger, ondersteund met allerlei beeldmateriaal. Maar dat herhaaldelijk wordt afgedaan als 'propaganda' en 'niet waar' door allerlei Westerse media die opmerkelijk genoeg aan de andere kant wl zonder problemen de Palestijnse terroristen van Hamas napapegaaien, maar alles wat het Isralische leger stelt wegwuiven. Door deze narratieven laten helaas te veel mensen zich benvloeden en wordt een haat jegens Isral gevoed.
[..]
De situatie met de Oeigoeren is natuurlijk een genocide omdat er vanuit China de doelbewuste poging is de cultuur van de Oeigoeren te vernietigen en ook zijn er grootschalige concentratiekampen met als bedoeling Oeigoeren te 'Chinesificeren'.
Daarmee is het in lijn met de definitie van de term genocide, want in tegenstelling tot wat velen beweren gaat dit dus niet om het aantal slachtoffers of het bombarderen van een plek waar veel burgers zijn, het gaat om intentie een volk en/of een cultuur te vernietigen van hun etniciteit of religie.
Daarom is bijvoorbeeld het afslachten van Isralische dorpen door de Palestijnse terroristen of het gijzelen en 'Russificeren' van Oekranse kinderen door Rusland wl een poging tot genocide, maar Dresden en zelfs Nagasaki en Hiroshima niet.
Ik kan de media niet verdedigen noch heb ik invloed in hoe zij iets presenteren. Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik heb toch weinig overtuigend bewijs gezien van iets dat altijd in heel gaza al decennia gebeurd. Dat vind ik opmerkelijk.
Dat is ook meteen het probleem in Gaza. Daar krijgen we vanuit een kant beelden te zien. De verhalen zijn allemaal hetzelfde, elke Palestijn is gemarteld, duizenden mensen met de armen op de rug vastgebonden gexecuteerd. Elke keer hetzelfde liedje en elke keer geen bewijs.
Het helpt niet mee dat aan de kant van het Isralische leger alles onder tafel wordt geschoven. Pas als het dan echt niet meer kan omdat er bewegend beeldmateriaal is opgedoken n internationaal druk wordt uitgeoefend dan komt het befaamde 'we gaan het onderzoeken'. Om er daarna niet meer op terug te komen. Een irritant MO en een privilege dat makkelijk misbruikt kan worden.
Het in Gaza vernietigen van de bibliotheken, 89% van de moskeen, de drie kerken, nagenoeg alle scholen, daadwerkelijke alle hogescholen (universiteiten), 21 van de 60 begraafplaatsen volledig vernield, overheidsgebouwen en diverse klinieken plus het slopen landmarks/beelden. Dat voelt toch wel een beetje als cultuur vernietigen en dat haalde jij net aan. Ik vind het moeilijk voor te stellen dat alles er aan gedaan is om schade te voorkomen. Als de oorlog nu stopt, Hamas verdreven, gijzelaars vrij. Dan kunnen de kinderen nog niet naar school want het gebouw staat er niet meer, de boeken bestaan niet meer. De effecten zijn nog decennia voelbaar. Ik heb behoorlijk wat begrip dat iets gesloopt moet worden omdat een of andere hamasser er zit, het met een DB9 slopen of nog ergens in de fik steken dat begrijp ik oprecht niet en jij als het goed is wel.![]()
Das een beetje vergezocht hoorquote:Op donderdag 10 april 2025 19:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wonderlijk dat men dit blijft aanhalen als een positief argument vanuit Isralisch oogpunt, maar het is niks minder dan een oorlogsmisdaad. Gedwongen deportatie.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Nee, helaas niet. Ze kunnen veel, maar niet dat, niet altijd en ze maken fouten.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Hamas dat zo massaal doet en de boze buurman heeft samen met haar bondgenoot de allerbeste intelligence ter wereld. Ze kunnen op de millimeter nauwkeurig bombarderen,Behalve 7 oktober en diverse aanslagen.quote:ze weten alles.Dat was n operatie met een aanloop van 1,5 jaar als ik me niet vergis.quote:Ze kunnen duizenden pagers laten ontploffen,Geen idee, misschien.quote:ze kunnen vanuit de lucht door gebouwen kijken km te bewijzen dat er wapens ligt.Nee, want tijdens wapenstilstanden bijvoorbeeld is een van de afspraken geweest dat er geen drones meer mochten vliegen. Als alles in beeld was verder en men door gebouwen kon kijken, dan waren die gijzelaars allang ontdekt bijvoorbeeld en dan kwamen er geen raketten meer aan Gaza.quote:Fulltime vliegen er drones boven gaza, alles is in beeld.Ik heb wel meer beelden gezien dan zelden.quote:En ondertussen zien wij, het volk, zelden beelden die bewijzen dat Hamas in ziekenhuizen en scholen zit. We zien een enkele keer vanuit de lucht een Hamas terrorist met een bazooka oid, een gebouw met n rood vierkant er om heen wat bewijs dat het een ziekenhuis is,Dit geval ken ik niet.quote:en dan blijkt achteraf dat het toch geen ziekenhuis te zijn.Eigenlijk is denk ik de beste constatering dat je -allegedly- het beste intelligenceapparaat ter wereld plus de beste technologie kunt hebben, en je dan nog te weinig kunt beginnen tegen een tegenstander die een uitgekiende guerilla voert met daarin het verlies van eigen en burgerlevens ingecalculeerd als winstpunt.quote:Het zou zo massaal zijn, onder meerdere ziekenhuizen commandocentrums, en toch moeten we het vooral doen met verklaringen van de persvoorlichter. Bewijst niet dat de woordvoerder lult, we zien er gewoon zo weinig van terwijl dit al decennia dagelijkse gang van zaken is.
[..]Er is hier geloof ik al eerder aangehaald dat het aantal niet uitmaakt voor de definitie van genocide. In het geval van de Rohingya ging het zeker om gedwongen deportatie en etnische zuivering. De Oeigoeren gaan we het eindresultaat pas over een eeuw zien, want zo ver plant China vooruit met hun culturele stoomwals, de kampen en de deportaties. Mijn voorspelling is dat ze helaas verder gaan komen dan Stalin, die doodleuk de halve Kaukasus deporteerde en na anderhalve generatie weer terugdonderde in de verwachting dat het probleem nu wel weg zou zijn.quote:Ik ga niet beweren dat er een genocide is, zeker niet. Alleen ik ben wel benieuwd de 'genocides' op de Rohinya en Oeigoeren dus ook geen genocide zijn. Die moesten ook vertrekken en daar zijn minder mensen omgekomen. Het 'westen' heeft geen moeite om dat genocide te noemen, daar waren we vanaf dag twee al mee bezig.
Enniehoe, dat vind ik qua historische achtergrond ook totaal andere gevallen waarbij je niet kunt roepen dat als het ene fruit een appel is, het andere geen peer kan zijn.![]()
Dan zou ik je willen adviseren om op deze mooie avond het statuut van Rome er even bij te pakken om eens goed te kijken hoe vergezocht het is.quote:Dit, dus.![]()
Schien zelf eens doen want wat Hamas doet (bevolking als schild gebruiken tegen militaire operaties) staat er wel daadwerkelijk beschreven als oorlogsmisdaadquote:Op donderdag 10 april 2025 21:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan zou ik je willen adviseren om op deze mooie avond het statuut van Rome er even bij te pakken om eens goed te kijken hoe vergezocht het is.
Diezelfde bevolking waarschuwen voor op handen zijnde militaire operaties nietOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Hoe komt dat?quote:The question everyone needs to ask themselves as posed by
@DouglasKMurray
: "Why in the last 18 months when Hamas did what they did; have so many people made excuses for them, or decided to side with them, or denied their actions, or excused their actions?"
https://x.com/AvivaKlompas/status/1910433593504981398
Forum Opties Forumhop: Hop naar: