De intentie is het bedrijven van de gijzelaars, het verslaan van de Palestijnse terreurgroeperingen en het vernietigen van diens infrastructuur. Een andere intentie is er simpelweg niet.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als het alleen over intentie gaat dan is volkomen duidelijk wat ze willen. Maar dat ga jij toch nooit erkennen.
Sorry maar dit geloof je toch zelf niet eens of wel?quote:Op donderdag 10 april 2025 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De intentie is het bedrijven van de gijzelaars, het verslaan van de Palestijnse terreurgroeperingen en het vernietigen van diens infrastructuur. Een andere intentie is er simpelweg niet.
Zo verkopen ze het inderdaad. Als je je hoofd uit je reet haalt zou je beter moeten weten.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De intentie is het bedrijven van de gijzelaars, het verslaan van de Palestijnse terreurgroeperingen en het vernietigen van diens infrastructuur. Een andere intentie is er simpelweg niet.
Ik zou niet weten waarom ik dit niet zou moeten geloven? Het betreft immers ook de realiteit. Dit is het letterlijke doel van deze oorlog. En als je denkt van niet, prima, maar kom dan met goede argumenten wrom er een ander doel zou zijn en ook wat dit doel dan precies is volgens jou.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:43 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Sorry maar dit geloof je toch zelf niet eens of wel?
Volgens mij bleek uit cijfers dat er voor elke militant ongeveer 2 burgers meegaan. Dat is ontzettend laag vergeleken met eerdere conflicten.quote:Op donderdag 10 april 2025 16:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze doen hun best om zoveel mogelijk schade en slachtoffers te veroorzaken inderdaad.
Ik kan het me wel voorstellen.quote:Op donderdag 10 april 2025 17:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Met alle wil van de wereld kan ik me niet voorstellen dat Hamas zich nu nog verstopt in ziekenhuizen en “scholen”.
Dat is dus de vraag, of dat wel echt zo is. Tevens hadden ze eerder een veel groter en intacter stelsel en toen zaten ze ook massaal in ziekenhuizen, scholen en moskeen.quote:Zeker niet als ze een relatief veilig tunnelstelsel hebben.
Omdat dat onderdeel is van hun plan, duh. Dat zeggen ze zelfs openlijk.quote:Als ze weten dat Isral moedwillig scholen en ziekenhuizen en zelfs tentenkampen platbombardeert, waarom zouden zich daar dan blijven verschuilen.
Een hoop. Een gebied willen platleggen is iets anders dan een genocide, helemaal als ze eerst de bewoners oproepen om weg te gaan.quote:Daarnaast geven ze gewoon aan dat ze de hele zuidkant onder controle willen hebben en Rafa plat willen leggen. Wat valt er dan aan genocide nog te ontkennen?
Als Hamas dat zo massaal doet en de boze buurman heeft samen met haar bondgenoot de allerbeste intelligence ter wereld. Ze kunnen op de millimeter nauwkeurig bombarderen, ze weten alles. Ze kunnen duizenden pagers laten ontploffen, ze kunnen vanuit de lucht door gebouwen kijken km te bewijzen dat er wapens ligt. Fulltime vliegen er drones boven gaza, alles is in beeld. En ondertussen zien wij, het volk, zelden beelden die bewijzen dat Hamas in ziekenhuizen en scholen zit. We zien een enkele keer vanuit de lucht een Hamas terrorist met een bazooka oid, een gebouw met n rood vierkant er om heen wat bewijs dat het een ziekenhuis is, en dan blijkt achteraf dat het toch geen ziekenhuis te zijn. Het zou zo massaal zijn, onder meerdere ziekenhuizen commandocentrums, en toch moeten we het vooral doen met verklaringen van de persvoorlichter. Bewijst niet dat de woordvoerder lult, we zien er gewoon zo weinig van terwijl dit al decennia dagelijkse gang van zaken is.quote:
Ik ga niet beweren dat er een genocide is, zeker niet. Alleen ik ben wel benieuwd de 'genocides' op de Rohinya en Oeigoeren dus ook geen genocide zijn. Die moesten ook vertrekken en daar zijn minder mensen omgekomen. Het 'westen' heeft geen moeite om dat genocide te noemen, daar waren we vanaf dag twee al mee bezig.quote:Een hoop. Een gebied willen platleggen is iets anders dan een genocide, helemaal als ze eerst de bewoners oproepen om weg te gaan.
Wonderlijk dat men dit blijft aanhalen als een positief argument vanuit Isralisch oogpunt, maar het is niks minder dan een oorlogsmisdaad. Gedwongen deportatie.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:59 schreef Qarrad het volgende:
helemaal als ze eerst de bewoners oproepen om weg te gaan.
Nee hoor, zelfs een intelligence als de Isralische kent natuurlijk allerlei beperkingen als je te maken heeft met een gebied waar bewust geen scheiding is aangebracht tussen strijder en burger en er een gangenstelsel van vele honderden kilometers is waar zelfs de Isralische intelligence niet precies weten wat daar allemaal zit.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Hamas dat zo massaal doet en de boze buurman heeft samen met haar bondgenoot de allerbeste intelligence ter wereld. Ze kunnen op de millimeter nauwkeurig bombarderen, ze weten alles. Ze kunnen duizenden pagers laten ontploffen, ze kunnen vanuit de lucht door gebouwen kijken km te bewijzen dat er wapens ligt.
We hebben verscheidene bewijzen en uitleg gezien van het Isralische leger, ondersteund met allerlei beeldmateriaal. Maar dat herhaaldelijk wordt afgedaan als 'propaganda' en 'niet waar' door allerlei Westerse media die opmerkelijk genoeg aan de andere kant wl zonder problemen de Palestijnse terroristen van Hamas napapegaaien, maar alles wat het Isralische leger stelt wegwuiven. Door deze narratieven laten helaas te veel mensen zich benvloeden en wordt een haat jegens Isral gevoed.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
En ondertussen zien wij, het volk, zelden beelden die bewijzen dat Hamas in ziekenhuizen en scholen zit. We zien een enkele keer vanuit de lucht een Hamas terrorist met een bazooka oid, een gebouw met n rood vierkant er om heen wat bewijs dat het een ziekenhuis is, en dan blijkt achteraf dat het toch geen ziekenhuis te zijn. Het zou zo massaal zijn, onder meerdere ziekenhuizen commandocentrums, en toch moeten we het vooral doen met verklaringen van de persvoorlichter. Bewijst niet dat de woordvoerder lult, we zien er gewoon zo weinig van terwijl dit al decennia dagelijkse gang van zaken is.
De situatie met de Oeigoeren is natuurlijk een genocide omdat er vanuit China de doelbewuste poging is de cultuur van de Oeigoeren te vernietigen en ook zijn er grootschalige concentratiekampen met als bedoeling Oeigoeren te 'Chinesificeren'.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ga niet beweren dat er een genocide is, zeker niet. Alleen ik ben wel benieuwd de 'genocides' op de Rohinya en Oeigoeren dus ook geen genocide zijn. Die moesten ook vertrekken en daar zijn minder mensen omgekomen. Het 'westen' heeft geen moeite om dat genocide te noemen, daar waren we vanaf dag twee al mee bezig.
Correct.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:44 schreef Homey het volgende:
Wat WEL genocide was was 7 oktober. He t NOS journaal heeft tot op heden nooit echt uit de doeken gedaan wat er toen gebeurde. De massaliteit, het meedoen van veel Gazaanse burgers, de gruwelijkheden. Het NOS journaal heeft nog nooit getuigenissen laten zien van die dag. 7 oktober werd erg laat genoemd, erg summier en gedownplayed. Snel erna kwam de dagelijkse lawine van Hamas propaganda, met die correspondente ‘lieveling van Allah’ (ja serieus dat is haar echte naam) en andere pro-Hamas aanhangers van de NOS redactie. We zien het elke dag: 1 of zelfs 2 items in het journaal over Gaza, altijd overgegoten met een anti-Israel sausje. Over oorlog in Koerdistan, Congo, Sudan hoor je daarentegen niks.
Mja, ik vind dit weer typisch iets wat je niet goed kunt doen. Er komt daar een militaire actie, en als je niet waarschuwt gaan er mensen dood en als je het wel doet is het gedwongen deportatie.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wonderlijk dat men dit blijft aanhalen als een positief argument vanuit Isralisch oogpunt, maar het is niks minder dan een oorlogsmisdaad. Gedwongen deportatie.
Goede post. En je hebt helemaal gelijk met genocides.quote:Op donderdag 10 april 2025 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, zelfs een intelligence als de Isralische kent natuurlijk allerlei beperkingen als je te maken heeft met een gebied waar bewust geen scheiding is aangebracht tussen strijder en burger en er een gangenstelsel van vele honderden kilometers is waar zelfs de Isralische intelligence niet precies weten wat daar allemaal zit.
[..]
We hebben verscheidene bewijzen en uitleg gezien van het Isralische leger, ondersteund met allerlei beeldmateriaal. Maar dat herhaaldelijk wordt afgedaan als 'propaganda' en 'niet waar' door allerlei Westerse media die opmerkelijk genoeg aan de andere kant wl zonder problemen de Palestijnse terroristen van Hamas napapegaaien, maar alles wat het Isralische leger stelt wegwuiven. Door deze narratieven laten helaas te veel mensen zich benvloeden en wordt een haat jegens Isral gevoed.
[..]
De situatie met de Oeigoeren is natuurlijk een genocide omdat er vanuit China de doelbewuste poging is de cultuur van de Oeigoeren te vernietigen en ook zijn er grootschalige concentratiekampen met als bedoeling Oeigoeren te 'Chinesificeren'.
Daarmee is het in lijn met de definitie van de term genocide, want in tegenstelling tot wat velen beweren gaat dit dus niet om het aantal slachtoffers of het bombarderen van een plek waar veel burgers zijn, het gaat om intentie een volk en/of een cultuur te vernietigen van hun etniciteit of religie.
Daarom is bijvoorbeeld het afslachten van Isralische dorpen door de Palestijnse terroristen of het gijzelen en 'Russificeren' van Oekranse kinderen door Rusland wl een poging tot genocide, maar Dresden en zelfs Nagasaki en Hiroshima niet.
Das een beetje vergezocht hoorquote:Op donderdag 10 april 2025 19:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wonderlijk dat men dit blijft aanhalen als een positief argument vanuit Isralisch oogpunt, maar het is niks minder dan een oorlogsmisdaad. Gedwongen deportatie.
Nee, helaas niet. Ze kunnen veel, maar niet dat, niet altijd en ze maken fouten.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Hamas dat zo massaal doet en de boze buurman heeft samen met haar bondgenoot de allerbeste intelligence ter wereld. Ze kunnen op de millimeter nauwkeurig bombarderen,
Behalve 7 oktober en diverse aanslagen.quote:ze weten alles.
Dat was n operatie met een aanloop van 1,5 jaar als ik me niet vergis.quote:Ze kunnen duizenden pagers laten ontploffen,
Geen idee, misschien.quote:ze kunnen vanuit de lucht door gebouwen kijken km te bewijzen dat er wapens ligt.
Nee, want tijdens wapenstilstanden bijvoorbeeld is een van de afspraken geweest dat er geen drones meer mochten vliegen. Als alles in beeld was verder en men door gebouwen kon kijken, dan waren die gijzelaars allang ontdekt bijvoorbeeld en dan kwamen er geen raketten meer aan Gaza.quote:Fulltime vliegen er drones boven gaza, alles is in beeld.
Ik heb wel meer beelden gezien dan zelden.quote:En ondertussen zien wij, het volk, zelden beelden die bewijzen dat Hamas in ziekenhuizen en scholen zit. We zien een enkele keer vanuit de lucht een Hamas terrorist met een bazooka oid, een gebouw met n rood vierkant er om heen wat bewijs dat het een ziekenhuis is,
Dit geval ken ik niet.quote:en dan blijkt achteraf dat het toch geen ziekenhuis te zijn.
Eigenlijk is denk ik de beste constatering dat je -allegedly- het beste intelligenceapparaat ter wereld plus de beste technologie kunt hebben, en je dan nog te weinig kunt beginnen tegen een tegenstander die een uitgekiende guerilla voert met daarin het verlies van eigen en burgerlevens ingecalculeerd als winstpunt.quote:Het zou zo massaal zijn, onder meerdere ziekenhuizen commandocentrums, en toch moeten we het vooral doen met verklaringen van de persvoorlichter. Bewijst niet dat de woordvoerder lult, we zien er gewoon zo weinig van terwijl dit al decennia dagelijkse gang van zaken is.
[..]
Er is hier geloof ik al eerder aangehaald dat het aantal niet uitmaakt voor de definitie van genocide. In het geval van de Rohingya ging het zeker om gedwongen deportatie en etnische zuivering. De Oeigoeren gaan we het eindresultaat pas over een eeuw zien, want zo ver plant China vooruit met hun culturele stoomwals, de kampen en de deportaties. Mijn voorspelling is dat ze helaas verder gaan komen dan Stalin, die doodleuk de halve Kaukasus deporteerde en na anderhalve generatie weer terugdonderde in de verwachting dat het probleem nu wel weg zou zijn.quote:Ik ga niet beweren dat er een genocide is, zeker niet. Alleen ik ben wel benieuwd de 'genocides' op de Rohinya en Oeigoeren dus ook geen genocide zijn. Die moesten ook vertrekken en daar zijn minder mensen omgekomen. Het 'westen' heeft geen moeite om dat genocide te noemen, daar waren we vanaf dag twee al mee bezig.
Dan zou ik je willen adviseren om op deze mooie avond het statuut van Rome er even bij te pakken om eens goed te kijken hoe vergezocht het is.quote:
Schien zelf eens doen want wat Hamas doet (bevolking als schild gebruiken tegen militaire operaties) staat er wel daadwerkelijk beschreven als oorlogsmisdaadquote:Op donderdag 10 april 2025 21:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan zou ik je willen adviseren om op deze mooie avond het statuut van Rome er even bij te pakken om eens goed te kijken hoe vergezocht het is.
quote:The question everyone needs to ask themselves as posed by
@DouglasKMurray
: "Why in the last 18 months when Hamas did what they did; have so many people made excuses for them, or decided to side with them, or denied their actions, or excused their actions?"
Welke intentie? Dat de pali's israel willen veroveren en het land willen zuiveren van Jodenmensen?quote:Op donderdag 10 april 2025 18:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als het alleen over intentie gaat dan is volkomen duidelijk wat ze willen. Maar dat ga jij toch nooit erkennen.
Dat moet je ook doen bij Israel, ver zoeken om met je genocide vingertje te willen wapperen.quote:
Ok man?quote:Op vrijdag 11 april 2025 02:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat moet je ook doen bij Israel, ver zoeken om met je genocide vingertje te willen wapperen.
Andersom hoef je alleen maar te luisteren naar uitspraken van pali's en te kijken naar de daden van 7 oktober.
Correct.quote:Op donderdag 10 april 2025 22:47 schreef Nober het volgende:
Hoe komt dat?
[..]
[ x ]
https://x.com/AvivaKlompas/status/1910433593504981398
Ik vind dit een hele flauwe en erg simpele reactie. Ik val helemaal niet voor pali-propaganda en ik heb hier in het verleden ook al meermaals aangegeven dat alle Hamas-leden morgen dood neer mogen vallen. De terreurdaad van 7 oktober moet keihard afgestraft worden.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
En het antwoord is natuurlijk omdat helaas veel mensen f zeer naef zijn en simpelweg gevallen voor propaganda f het zijn simpelweg slechte en moreel verwerpelijke mensen. We zien natuurlijk ook uit welke hoek het meestal komt ..
Dat is dezelfde hoek waar men het een goed idee acht om kinderen wijs te maken dat ze hun geslacht kunnen kiezen en het prima vindt dat de Westerse landen overspoeld worden met kansarme migranten uit niet-Westerse landen.
Het is het type mens dat Kerst en Chanoeka verachten, maar staan te trappelen om aan te schuiven bij een iftar tijdens de Ramadan. Het zijn vooral zulke individuen die zich achter de Palestijnse samenleving scharen en met 'Ja, maar .. ' kwam na 7 oktober 2023.
Daarnaast heb je dan natuurlijk nog de Islamitische gemeenschappen, de groep die het hierboven omschreven type mens als een intersectionele bondgenoot beschouwd. Maar moslims kun je eigenlijk weinig kwalijk nemen, vanuit hun kant is het helaas niets meer religieus tribalisme en natuurlijk onversneden Jodenhaat, wat de norm is in de Islamtische en Arabische wereld.
Het is alleen wel enorm zorgwekkend dat er zoveel mensen uit die contreien van de wereld naar het Westen zijn gekomen en vervolgens met hand en tand worden verdedigd door een steeds groter wordende groep (hoogopgeleide) Westerse mensen.
Hmm. Ik heb het verder ook niet over jou persoonlijk gehad. Het betreft een algemene observatie.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit een hele flauwe en erg simpele reactie. Ik val helemaal niet voor pali-propaganda en ik heb hier in het verleden ook al meermaals aangegeven dat alle Hamas-leden morgen dood neer mogen vallen. De terreurdaad van 7 oktober moet keihard afgestraft worden.
Tegelijkertijd vind ik de acties van IDF/Isral buitengewoon verwerpelijk. In al die posts die je hier doet heb ik je niet 1 kritisch woord over IDF zien schrijven. Toegegeven dat ik ook niet alles lees maar volgens mij valt er genoeg kritisch te zeggen. Maar als ik jouw bovenstaande post goed mag interpreteren dan is dat allemaal maar propaganda.
Ik nam het enigszins persoonlijk op omdat ik niet in een van je benoemde kampen zit maar wel een kritische houding jegens Isral heb. Overigens heb ik die kritische houding net zo goed tegen Hamas.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Ik heb het verder ook niet over jou persoonlijk gehad. Het betreft een algemene observatie.
Daarnaast stel nu wel voor het afstraffen van 7 oktober te zijn, maar nu dit wordt gedaan zet je het weg als een genocide. En dit geldt natuurlijk voor veel meer mensen, dat maakt het nogal tegenstrijdig.
Daarom kan je er ook over blijven discussieren. Je komt er niet uit als je beide in een ander kamp zit. Je perceptie is geheel anders.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik nam het enigszins persoonlijk op omdat ik niet in een van je benoemde kampen zit maar wel een kritische houding jegens Isral heb. Overigens heb ik die kritische houding net zo goed tegen Hamas.
Het afstraffen van een terroristische daad heeft vrij weinig te maken met het platgooien van een compleet gebied. Daarnaast kennen de aanslagen van 7-10 ook een bepaalde geschiedenis die van beide kanten komt. Maar dan blijven we weer in cirkeltjes praten want volgens jou is er al eeuwenlang een hetze tegen de aanwezige joden maar de andere kant wil je (bewust?) niet zien.
Ik vind het een uitstekende reactie, het bombarderen van een gebied dat grotendeels voor terrorisme wordt gebruikt is prima. En bombardementen zijn nu eenmaal onderdeel van een oorlog. Ik zie het probleem dus niet wat dat betreft.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik nam het enigszins persoonlijk op omdat ik niet in een van je benoemde kampen zit maar wel een kritische houding jegens Isral heb. Overigens heb ik die kritische houding net zo goed tegen Hamas.
Het afstraffen van een terroristische daad heeft vrij weinig te maken met het platgooien van een compleet gebied. Daarnaast kennen de aanslagen van 7-10 ook een bepaalde geschiedenis die van beide kanten komt. Maar dan blijven we weer in cirkeltjes praten want volgens jou is er al eeuwenlang een hetze tegen de aanwezige joden maar de andere kant wil je (bewust?) niet zien.
De situatie waar de Palestijnen in verkeren is natuurlijk volledig het resultaat van hun eigen barbaarse gedrag. Als men niet al vele jaren bezig was met bruut terrorisme, was er geen muur nodig en geen checkpoints en geen controles, etc.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarom kan je er ook over blijven discussieren. Je komt er niet uit als je beide in een ander kamp zit. Je perceptie is geheel anders.
Wat je immers ook kan zeggen is: het platgooien van een heel gebied heeft wel degelijk te maken met de terreur-actie van Hamas. Zeker gezien Hamas democratisch is verkozen en dat collectieve bestraffing weliswaar tegen het internationaal-recht ingaat, maar dat het niet perse onlogisch is. MAAR! de terreur-actie van Hamas heeft ook te maken met de situatie waarin de Palestijnen zitten. Alles heeft met alles te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |