Welke intentie? Dat de pali's israel willen veroveren en het land willen zuiveren van Jodenmensen?quote:Op donderdag 10 april 2025 18:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als het alleen over intentie gaat dan is volkomen duidelijk wat ze willen. Maar dat ga jij toch nooit erkennen.
Dat moet je ook doen bij Israel, ver zoeken om met je genocide vingertje te willen wapperen.quote:
Ok man?quote:Op vrijdag 11 april 2025 02:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat moet je ook doen bij Israel, ver zoeken om met je genocide vingertje te willen wapperen.
Andersom hoef je alleen maar te luisteren naar uitspraken van pali's en te kijken naar de daden van 7 oktober.
Correct.quote:Op donderdag 10 april 2025 22:47 schreef Nober het volgende:
Hoe komt dat?
[..]
[ x ]
https://x.com/AvivaKlompas/status/1910433593504981398
Ik vind dit een hele flauwe en erg simpele reactie. Ik val helemaal niet voor pali-propaganda en ik heb hier in het verleden ook al meermaals aangegeven dat alle Hamas-leden morgen dood neer mogen vallen. De terreurdaad van 7 oktober moet keihard afgestraft worden.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
En het antwoord is natuurlijk omdat helaas veel mensen óf zeer naïef zijn en simpelweg gevallen voor propaganda óf het zijn simpelweg slechte en moreel verwerpelijke mensen. We zien natuurlijk ook uit welke hoek het meestal komt ..
Dat is dezelfde hoek waar men het een goed idee acht om kinderen wijs te maken dat ze hun geslacht kunnen kiezen en het prima vindt dat de Westerse landen overspoeld worden met kansarme migranten uit niet-Westerse landen.
Het is het type mens dat Kerst en Chanoeka verachten, maar staan te trappelen om aan te schuiven bij een iftar tijdens de Ramadan. Het zijn vooral zulke individuen die zich achter de Palestijnse samenleving scharen en met 'Ja, maar .. ' kwam na 7 oktober 2023.
Daarnaast heb je dan natuurlijk nog de Islamitische gemeenschappen, de groep die het hierboven omschreven type mens als een intersectionele bondgenoot beschouwd. Maar moslims kun je eigenlijk weinig kwalijk nemen, vanuit hun kant is het helaas niets meer religieus tribalisme en natuurlijk onversneden Jodenhaat, wat de norm is in de Islamtische en Arabische wereld.
Het is alleen wel enorm zorgwekkend dat er zoveel mensen uit die contreien van de wereld naar het Westen zijn gekomen en vervolgens met hand en tand worden verdedigd door een steeds groter wordende groep (hoogopgeleide) Westerse mensen.
Hmm. Ik heb het verder ook niet over jou persoonlijk gehad. Het betreft een algemene observatie.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit een hele flauwe en erg simpele reactie. Ik val helemaal niet voor pali-propaganda en ik heb hier in het verleden ook al meermaals aangegeven dat alle Hamas-leden morgen dood neer mogen vallen. De terreurdaad van 7 oktober moet keihard afgestraft worden.
Tegelijkertijd vind ik de acties van IDF/Israël buitengewoon verwerpelijk. In al die posts die je hier doet heb ik je niet 1 kritisch woord over IDF zien schrijven. Toegegeven dat ik ook niet alles lees maar volgens mij valt er genoeg kritisch te zeggen. Maar als ik jouw bovenstaande post goed mag interpreteren dan is dat allemaal maar propaganda.
Ik nam het enigszins persoonlijk op omdat ik niet in een van je benoemde kampen zit maar wel een kritische houding jegens Israël heb. Overigens heb ik die kritische houding net zo goed tegen Hamas.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Ik heb het verder ook niet over jou persoonlijk gehad. Het betreft een algemene observatie.
Daarnaast stel nu wel voor het afstraffen van 7 oktober te zijn, maar nu dit wordt gedaan zet je het weg als een genocide. En dit geldt natuurlijk voor veel meer mensen, dat maakt het nogal tegenstrijdig.
Daarom kan je er ook over blijven discussieren. Je komt er niet uit als je beide in een ander kamp zit. Je perceptie is geheel anders.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik nam het enigszins persoonlijk op omdat ik niet in een van je benoemde kampen zit maar wel een kritische houding jegens Israël heb. Overigens heb ik die kritische houding net zo goed tegen Hamas.
Het afstraffen van een terroristische daad heeft vrij weinig te maken met het platgooien van een compleet gebied. Daarnaast kennen de aanslagen van 7-10 ook een bepaalde geschiedenis die van beide kanten komt. Maar dan blijven we weer in cirkeltjes praten want volgens jou is er al eeuwenlang een hetze tegen de aanwezige joden maar de andere kant wil je (bewust?) niet zien.
Ik vind het een uitstekende reactie, het bombarderen van een gebied dat grotendeels voor terrorisme wordt gebruikt is prima. En bombardementen zijn nu eenmaal onderdeel van een oorlog. Ik zie het probleem dus niet wat dat betreft.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik nam het enigszins persoonlijk op omdat ik niet in een van je benoemde kampen zit maar wel een kritische houding jegens Israël heb. Overigens heb ik die kritische houding net zo goed tegen Hamas.
Het afstraffen van een terroristische daad heeft vrij weinig te maken met het platgooien van een compleet gebied. Daarnaast kennen de aanslagen van 7-10 ook een bepaalde geschiedenis die van beide kanten komt. Maar dan blijven we weer in cirkeltjes praten want volgens jou is er al eeuwenlang een hetze tegen de aanwezige joden maar de andere kant wil je (bewust?) niet zien.
De situatie waar de Palestijnen in verkeren is natuurlijk volledig het resultaat van hun eigen barbaarse gedrag. Als men niet al vele jaren bezig was met bruut terrorisme, was er geen muur nodig en geen checkpoints en geen controles, etc.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarom kan je er ook over blijven discussieren. Je komt er niet uit als je beide in een ander kamp zit. Je perceptie is geheel anders.
Wat je immers ook kan zeggen is: het platgooien van een heel gebied heeft wel degelijk te maken met de terreur-actie van Hamas. Zeker gezien Hamas democratisch is verkozen en dat collectieve bestraffing weliswaar tegen het internationaal-recht ingaat, maar dat het niet perse onlogisch is. MAAR! de terreur-actie van Hamas heeft ook te maken met de situatie waarin de Palestijnen zitten. Alles heeft met alles te maken.
Volgens mij maak ik duidelijk dat alles draait om perceptie. Op welke manier is dat een signaal dat ik trek heb om de perceptie van Howard te lezen die al 326 delen meer dan duidelijk is?quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De situatie waar de Palestijnen in verkeren is natuurlijk volledig het resultaat van hun eigen barbaarse gedrag. Als men niet al vele jaren bezig was met bruut terrorisme, was er geen muur nodig en geen checkpoints en geen controles, etc.
Voor zover mijn onderzoek reikt zijn zelfs de meeste geschiedkundigen er niet eens over uit over hoe de hele situatie over de afgelopen 150 jaar daar tot stand is gekomen en wie er nou daadwerkelijk het recht aan zijn zijde heeft. In dat kader kun je de aanslagen van 7-10 ook niet als een losse actie beschouwen maar een van de zovele acties in heel de geschiedenis. Maar die actie komt niet uit de lucht vallen he? Daar is een aanleiding voor. Maar jou hele houding en onvermogen om ook maar 1 kritisch woord over de acties van IDF te zeggen laat zien dat je totaal subjectief in de wedstrijd zit en dat er vanuit jouw kant slechts een zeer eenzijdige kant van het verhaal uit gaat. Maar net als de geschiedkundigen, vraag ik me af of jij dit conflict al 150 jaar volgt en zelfs al zou je dat hebben gedaan of je dan in staat bent om beide kanten te willen zien.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind het een uitstekende reactie, het bombarderen van een gebied dat grotendeels voor terrorisme wordt gebruikt is prima. En bombardementen zijn nu eenmaal onderdeel van een oorlog. Ik zie het probleem dus niet wat dat betreft.
En door bij de aanslagen van 7 oktober weer te wijzen naar de geschiedenis ben je dus alweer indirect een kanttekening aan het zetten. Maar zulk bruut terrorisme, nota bene gericht op één van de meest pacifistische Israëliërs (dit betrof geen namelijk Likoed-stemmers, maar peaceniks die in hun vrije tijd Gazanen naar Israëlische ziekenhuizen brachten en zich voorhielden dat er ooit vrede zou komen) dient zonder enige kanttekening te worden afgekeurd.
Ten slotte kunnen we het best over de geschiedenis hebben. Ik vind ook niet dat ik dingen niet wil zien, maar dat ik simpelweg een goede kennis van zaken heb. Waar denk jij bijvoorbeeld dat het uit blijkt dat het 'van twee kanten' zou komen?
Tja, ik reageer simpelweg op jouw post. Het is een discussieforum, als jij dus iets post kunnen anderen daar vervolgens op reageren of je dat nu leuk vindt of niet. Als je bepaalde perspectieven niet meer wilt zien zul je of het topic moeten mijden of mensen op een negeerlijst moeten zetten.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens mij maak ik duidelijk dat alles draait om perceptie. Op welke manier is dat een signaal dat ik trek heb om de perceptie van Howard te lezen die al 326 delen meer dan duidelijk is?
Als je de aanslagen van 7 oktober gaat wegzetten tot één van de vele acties in de geschiedenis, die ook niet uit de lucht komt vallen dan ben je dus wel degelijk zulke terrorisme aan het bagatelliseren.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voor zover mijn onderzoek reikt zijn zelfs de meeste geschiedkundigen er niet eens over uit over hoe de hele situatie over de afgelopen 150 jaar daar tot stand is gekomen en wie er nou daadwerkelijk het recht aan zijn zijde heeft. In dat kader kun je de aanslagen van 7-10 ook niet als een losse actie beschouwen maar een van de zovele acties in heel de geschiedenis. Maar die actie komt niet uit de lucht vallen he? Daar is een aanleiding voor. Maar jou hele houding en onvermogen om ook maar 1 kritisch woord over de acties van IDF te zeggen laat zien dat je totaal subjectief in de wedstrijd zit en dat er vanuit jouw kant slechts een zeer eenzijdige kant van het verhaal uit gaat. Maar net als de geschiedkundigen, vraag ik me af of jij dit conflict al 150 jaar volgt en zelfs al zou je dat hebben gedaan of je dan in staat bent om beide kanten te willen zien.
Ik geloof best dat je kennis van zaken hebt die mijn kennis rondom dit conflict overstijgen. Ik beroep me op wat ik momenteel zie en hoor van kennis die er wat neutraler in staan en die wél kritisch durven zijn op Israël.
Ah het gaat over intentie zeg je?quote:Op donderdag 10 april 2025 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dit is dus niet hoe het werkt. Dan zou het lonen om burgers als menselijk schild te gebruiken.
[..]
Nee hoor, dat is alleen maar wat sommigen graag willen denken, maar dit is natuurlijk nergens op gebaseerd. Het aantal slachtoffers is immers bijzonder laag gezien de duur en omstandigheden van deze oorlog (urban warfare in een dichtbevolkt gebied zonder scheiding tussen strijder en burger).
[..]
Dat is natuurlijk simpel, er is geen genocide. Of er nu Palestijnse terroristen in het tunnel netwerk zitten of niet, dat maakt geen verschil. Genocide gaat over intentie, niet het aantal slachtoffers of andere zaken. Dat is hier al tientallen keren uitgelegd.
Smerige opmerkingquote:Op vrijdag 11 april 2025 09:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
nota bene gericht op één van de meest pacifistische Israëliërs (dit betrof geen namelijk Likoed-stemmers, maar peaceniks die in hun vrije tijd Gazanen naar Israëlische ziekenhuizen brachten en zich voorhielden dat er ooit vrede zou komen)
Je zult eerst moeten onderbouwen waar ik mij precies uit moet wurmen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:31 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ah het gaat over intentie zeg je?
Prima: https://www.motherjones.c(...)amuel-old-testament/
Nou, zou zeggen wurm je hier maar eens uit, succes!!!
Ik regeerde natuurlijk wel op wat jij post.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:33 schreef theunderdog het volgende:
@
HowardRoark je reageerde niet op wat ik had gepost. Je kwam gewoon met een random: 'alles is de schuld van de Palestijnen' post.
We weten al dat je dat vindt. Al 326 delen lang.
maakt het niet minder smerigquote:
Je zult toch echt moeten onderbouwen wát je er smerig aan vindt. Ik noem namelijk een feit op. Zie bijvoorbeeld:quote:
quote:“They killed my friends and all my beliefs” after Oct. 7, peace activists face change of heart"
"While I was hiding in the shelter, I was thinking, 'Why are they doing this to us when we have advocated for peace our whole lives?'"
Yocheved Lifschitz, an 85-year-old Israeli peace activist who was held captive by Hamas, confronted Yahya Sinwar, the leader of the terrorist organization, during a visit to hostages in a tunnel.
Lifschitz demanded answers, saying, "Aren't you ashamed of having done this to people who have always worked for peace with the Palestinians?"
Lifschitz's sentiment reflects the shock experienced by many survivors who actively supported peace initiatives. Amit Siman-Tov-Vahaba, who lost her entire family in the attack, revealed a profound shift in her perspective: "My deepest beliefs were turned upside down. I thought the Gaza Strip was full of people who looked like us... But this was all false."
The kibbutz residents targeted on October 7 were known for their advocacy for coexistence, providing employment for Gazans, and fostering genuine connections. However, the brutal attack shattered their illusions about peaceful coexistence.
Ruthie Munder, 79, who strongly believed in peace, shared her harrowing experience of being guarded by a civilian in a hospital against her will. "I spent most of my time locked in a small room... guarded by a civil guard in a civilian facility," she said.
The survivors no longer make distinctions between Palestinian civilians and terrorists, citing the active participation of Gazans in Hamas's abuses. Mia Schem, a former Franco-Israeli hostage, stated, "No one is innocent in Gaza."
The disillusionment extends beyond the physical losses, marking the assassination of ideals and the defeat of convictions passed down through generations. Batia Holin, a survivor of Kibbutz Kfar Azza, expressed a loss of faith, saying, "I lost my optimism and my faith. They not only killed friends of mine, they killed my beliefs."
The October 7 attack not only claimed lives but also left a lasting impact on those who survived, challenging their fundamental beliefs about coexistence and peace.
These stories reflect the profound trauma experienced by the survivors, as the attack not only resulted in physical losses but also triggered a reevaluation of values and a sense of betrayal.
ik moet helemaal niksquote:Op vrijdag 11 april 2025 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je zult toch echt moeten onderbouwen wát je er smerig aan vindt. Ik noem namelijk een feit op. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Tja, als je lukraak reacties als 'smerig' gaat wegzetten zonder enige onderbouwing dan houdt het op. Daar kan ik niets mee.quote:
boeit me letterlijk helemaal niksquote:Op vrijdag 11 april 2025 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als je lukraak reacties als 'smerig' gaat wegzetten zonder enige onderbouwing dan houdt het op. Daar kan ik niets mee.
Jij meent te kunnen stellen "dat het geen genocide is".quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je zult eerst moeten onderbouwen waar ik mij precies uit moet wurmen.
Er wordt hier gesproken over een religieuze vergelijking tussen de Palestijnse terroristen en 'Amalek', de vermeende vijand van het Joodse volk in de religieuze geschriften en vervolgens worden er voors en tegens aangehaald voor het gebruiken van zo'n referentie. Maar welk concreet punt probeer je hier nu mee te maken?
[..]
Ik regeerde natuurlijk wel op wat jij post.
Je hebt had het namelijk over de situatie waar de Palestijnen inzitten. Ik ga daar verder op in. En ik vind het verder prima dat je niet met mij eens bent of niet met mijn perspectieven geconfronteerd wilt worden, dat kan natuurlijk. Maar dan is een openbaar forum misschien niet de juiste plek.
Er zijn hier bijvoorbeeld ook mensen actief waar ik het totaal niet mee eens ben die in alle delen van dit topic hun visie al vele keren hebben opnieuw hebben gedeeld. Ook zij hebben daar alle recht toe en als ik daar niet mee overweg zou kunnen is het aan mij om of dit topic te mijden of zulke users op een negeerlijst te zetten. Maar mij stoort het eigenlijk niet omdat ik mij besef dat dit is hoe een forum werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |