Hoewel mijn post als een garp bedoeld was, denk ik dat je je hier toch op verkijkt. Iran zal wel over de flos raken, ja. En nog wat andere Arabische landen in die contreien. Maar verder? Als Trump in Gaza een resort wil gaan bouwen dan zullen de Europese politici vast overal waar het maar kan vertellen dat dat echt ongehoord is, maar vervolgens doen ze helemaal niets. En de Veiligheidsraad zal ook geen resolutie aannemen die het tegenhoudt.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je daar op verkijkt, dat gaat nog een heel ding worden met een enorme nasleep.
Groenland is niet van Europa.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Europa voor blok zetten: Europa willen jullie ons Groenland "aanbieden" in ruil dat wij Rusland verzoeken van de Baltische staten af te blijven?
Winnen doe je normaal gesproken zonder ook maar een schot te lossen
Ik denk dat het dan een zeer gruwelijke tijd wordt, voor bijvoorbeeld Westerse soldaten over de hele wereld, maar ook burgers. Ook in de VS zelf. Maar goed, laten we hopen dat we nooit het antwoord gaan weten.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoewel mijn post als een garp bedoeld was, denk ik dat je je hier toch op verkijkt. Iran zal wel over de flos raken, ja. En nog wat andere Arabische landen in die contreien. Maar verder? Als Trump in Gaza een resort wil gaan bouwen dan zullen de Europese politici vast overal waar het maar kan vertellen dat dat echt ongehoord is, maar vervolgens doen ze helemaal niets. En de Veiligheidsraad zal ook geen resolutie aannemen die het tegenhoudt.
Koekkoekquote:Op donderdag 10 april 2025 19:01 schreef Perrin het volgende:
Canada, Panama, Groenland.. behoorlijk ambitieus.
[ x ]
Je begint je inderdaad af te vragen hoe willekeurig dit allemaal lijkt. Trump is misschien een idioot, hij is niet gek. Anders kom je niet zover. Iedereen denkt dat die man de kolder in de kop heeft, maar het zou best een een stuk geraffineerder kunnen zijn dan het lijktquote:Op donderdag 10 april 2025 17:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
hier zit toch gewoon opzet in het spel....
https://www.ad.nl/economi(...)p-de-beurs~ab5f5ac5/
dit kunstje zal wel een paar keer herhaald gaan worden door trump
Ik ga voor de optie dat Trump wel (gedeeltelijk) gek is, maar dat hij wel keurig het plan van zijn entourage uitvoert.quote:Op donderdag 10 april 2025 20:00 schreef Japepk het volgende:
[..]
Je begint je inderdaad af te vragen hoe willekeurig dit allemaal lijkt. Trump is misschien een idioot, hij is niet gek. Anders kom je niet zover. Iedereen denkt dat die man de kolder in de kop heeft, maar het zou best een een stuk geraffineerder kunnen zijn dan het lijkt
Hmm. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren?quote:Op donderdag 10 april 2025 19:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan een zeer gruwelijke tijd wordt, voor bijvoorbeeld Westerse soldaten over de hele wereld, maar ook burgers. Ook in de VS zelf. Maar goed, laten we hopen dat we nooit het antwoord gaan weten.
En dat met een staatsschuld van inmiddels 122% van het bnp, tekort op de begroting van 6% van bnp, stijgende rente op de (her)financiering daarvan en nota bene een beloofde belastingverlaging en waarschijnlijke recessie in het verschiet. Gaat vast helemaal goed komen allemaal.quote:
Ik denk dat hij knetter is. Hij loopt al jaren -wat heet- al decennia over die tariffs te kakelen. Hij had er wonderwat van verwacht. Dat de halve wereld kontlikkend aan de telefoon hangt/hing, liegt hij. Trump redt altijd zijn gezicht met bluf en spijkerhard liegen. Wel hingen zijn vriendjes aan de telefoon, woedend of vertwijfeld. Dat had invloed. Regeringsleiders zou hij ter opvijzeling van zijn ego rustig hebben laten spartelen, hoe zichtbaarder hoe liever. Ze waren er alleen niet, hij had geen namen. En geloof maar dat die rondgebazuind waren als ze er waren geweest.quote:Op donderdag 10 april 2025 20:00 schreef Japepk het volgende:
[..]
Je begint je inderdaad af te vragen hoe willekeurig dit allemaal lijkt. Trump is misschien een idioot, hij is niet gek. Anders kom je niet zover. Iedereen denkt dat die man de kolder in de kop heeft, maar het zou best een een stuk geraffineerder kunnen zijn dan het lijkt
Wel echt een topidee als je doel is dat het buitenland geen zaken meer met je wil doen omdat je te onbetrouwbaar bent.quote:Op donderdag 10 april 2025 20:30 schreef jcdragon het volgende:
*Good television, popcorn.gif*
President Trump just asked the Supreme Court for the authority to fire Federal Reserve Chair Jerome Powell
Trump Asks Supreme Court to Let Him Fire Top Agency Officials
Summary by Bloomberg Al
■ President Donald Trump has asked the US Supreme Court to allow him to immediately fire top officials at two independent agencies.
■ The case is testing a 90-year-old Supreme Court ruling that lets Congress shield high-ranking officials from being fired by the president.
The outcome could determine whether Trump has the power to fire Federal Reserve Chair Jerome Powell and could also impact the job security of other agency officials.
(https://www.bloomberg.com(...)top-agency-officials)
Deze zin zie ik daar niet in voor komen?!quote:Op donderdag 10 april 2025 20:30 schreef jcdragon het volgende:
*Good television, popcorn.gif*
President Trump just asked the Supreme Court for the authority to fire Federal Reserve Chair Jerome Powell
Trump Asks Supreme Court to Let Him Fire Top Agency Officials
Summary by Bloomberg Al
■ President Donald Trump has asked the US Supreme Court to allow him to immediately fire top officials at two independent agencies.
■ The case is testing a 90-year-old Supreme Court ruling that lets Congress shield high-ranking officials from being fired by the president.
The outcome could determine whether Trump has the power to fire Federal Reserve Chair Jerome Powell and could also impact the job security of other agency officials.
(https://www.bloomberg.com(...)top-agency-officials)
Wel dat als die andere zaak gewonnen wordt door hem, dat wel het gevolg kan zijn (net als talloze andere min of meer zelfstandig opererende benoemingen).quote:President Trump just asked the Supreme Court for the authority to fire Federal Reserve Chair Jerome Powell.
Etnische zuiveringen leveren meestal wel verzet op.quote:Op donderdag 10 april 2025 20:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren?
Arabiertjes hebben alleen wat grotere balletjes dan wij Europeanen dus ik zou geen WeWork-ruimte huren op een te hoge verdieping als ik Amerikaan zou zijn (en ook de metro niet meer pakken).quote:Op donderdag 10 april 2025 19:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoewel mijn post als een garp bedoeld was, denk ik dat je je hier toch op verkijkt. Iran zal wel over de flos raken, ja. En nog wat andere Arabische landen in die contreien. Maar verder? Als Trump in Gaza een resort wil gaan bouwen dan zullen de Europese politici vast overal waar het maar kan vertellen dat dat echt ongehoord is, maar vervolgens doen ze helemaal niets. En de Veiligheidsraad zal ook geen resolutie aannemen die het tegenhoudt.
Nee hoor, er is weinig geraffineerds aan. Het is het gedrag van iemand die een individu (of in dit geval: zo ongeveer de hele wereld) maximaal wilt manipuleren. Continu situaties van hoop en wanhoop creëeren, en jezelf daarbij als centraal focuspunt (enige autoriteit) vestigen, om uiteindelijk tot volledige willoosheid te komen bij degene die het ondergaat. Die heffingen worden dus waarschijnlijk nog wel een paar keer aan- en afgekondigd, net zoals hij ongetwijfeld nog vele malen troepen gaat terugtrekken uit de EU, dat weer annuleert, dan weer 'per direct' uit de NAVO stapt, en zich daarna weer schouderklopjes uitdelend laat filmen met Rutte.quote:Op donderdag 10 april 2025 20:00 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar... hij zit er echt alleen maar voor de gewone man, hoor!quote:Op donderdag 10 april 2025 20:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
Terugkrabbelen dus voor zijn rijke vriendjes. Hij maakt het goed, raadt ze aan te kopen, want …en hij vertelt ze wanneer hij de zaak terugdraait. Rijke vriendjes weer tevreden
quote:Op donderdag 10 april 2025 20:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel echt een topidee als je doel is dat het buitenland geen zaken meer met je wil doen omdat je te onbetrouwbaar bent.
Dat is ook een manier om er naar te kijkenquote:Op donderdag 10 april 2025 20:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Arabiertjes hebben alleen wat grotere balletjes dan wij Europeanen dus ik zou geen WeWork-ruimte huren op een te hoge verdieping als ik Amerikaan zou zijn (en ook de metro niet meer pakken).
Mooi hoe jij het allemaal toejuicht ook. "lalala en niemand kan er iets tegen doen! lekker! hihi'quote:Op donderdag 10 april 2025 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik wil ook sommige dingen niet, wordt gewoon voor mij besloten. Heb ik niks over te vertellen of te vinden.
Voor jou ook het vriendelijke verzoek om niet zomaar kale links te posten.quote:Op donderdag 10 april 2025 21:58 schreef Bluesdude het volgende:
https://x.com/pflohr/stat(...)XKuAiWipF5-sLnw&s=19
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |