abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217314352
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2025 19:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja en het lijkt erop dat de EU concessies gaat doen en tal van andere landen gaan bilateraal in gesprek met USA. China ligt wel op ramkoers. Maar die hebben allicht betere kaarten. Ik ken ken hun situatie niet.
[..]
Overdrijf niet. Dit is een flinke correctie. Maar geen vrije val.
Gesprekken aangaan is heel verstandig.

Trump is verder niet duidelijk over wat hij wil bereiken met de tarieven.
Dat zal eerst helder moeten worden.
Verder schaadt dit vooral de Amerikaanse bevolking. Zelf importheffingen opleggen schaadt die van ons

Laat de VS zichzelf maar de vernieling in helpen.

En Vrije val?

Jij hebt dat gezegd nu.

Ik niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217314365
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
Dat die tarieven waanzin zijn lijkt mij juist, de reacties zijn ook niet mals.
Welke reacties? Voorlopig wacht de EU bijvoorbeeld nog af.
pi_217314373
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2025 19:47 schreef phpmystyle het volgende:
Overigens verwacht ik dat de EU wel degelijk zwaardere maatregelen gaat afkondigen indien trump onvermurwbaar zou zijn. Maar het gevolg is dan wel een recessie.
In de VS, ja. De EU heeft nog andere mogelijkheden. Je snapt dat Trump degene is die de heffingen invoert hé?
pi_217314375
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
Dat die tarieven waanzin zijn lijkt mij juist, de reacties zijn ook niet mals. Maar ik blijf erbij dat deze ten dele zijn om ons te blackmailen/te dwingen tot onderhandelingen. Dat heb ik al heel lang gezegd. En ik heb gelijk.

https://www.telegraaf.nl/(...)taal-en-aluminium-af

Eu komt alweer op haar schreden terug. En dat is slim ook, want een chickengame kunnen wij ons helemaal niet permitteren.
Dat onderhandelen verloopt tot dusver weinig succesvol.

twitter

Verder heeft Trump herhaaldelijk gezegd hoe hij over tarieven denkt: hij wil die inkomsten gebruiken om staatskas te spekken. De tarieven zijn voor hem geen middel, maar een doel op zich.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_217314377
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Welke reacties? Voorlopig wacht de EU bijvoorbeeld nog af.
De EU moet juist vernederd worden.
Dat gaat niet goed.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217314395
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
In de VS, ja. De EU heeft nog andere mogelijkheden. Je snapt dat Trump degene is die de heffingen invoert hé?
Dit dus.

We hebben ook de mazzel dat Trump de strijd aangaat met de hele wereld. Dat drijft andere landen en blokken nader tot elkaar: men gaat op zoek naar alternatieven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_217314397
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[ x ]

Verder heeft Trump herhaaldelijk gezegd hoe hij over tarieven denkt: hij wil die inkomsten gebruiken om staatskas te spekken. De tarieven zijn voor hem geen middel, maar een doel op zich.
Waarom heeft die Navarro het steeds over de BTW die ze in Vietnam en in de EU heffen? Ik snap daar he-le-maal niks van.
  maandag 7 april 2025 @ 20:11:53 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217314420
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom heeft die Navarro het steeds over de BTW die ze in Vietnam en in de EU heffen? Ik snap daar he-le-maal niks van.
quote:
Two core motives likely underpin this hefty tariff. First, it targets Vietnam’s US$123.5 billion trade surplus with the US in 2024, which is an 18.1 per cent rise from 2023. Trump has long decried this as evidence of “unfair” trade practices. White House statements emphasise that such surpluses erode US manufacturing and national security. Moreover, in its fact sheet on the new tariffs, the White House claims that Vietnam is one of the countries that “restrict or prohibit the importation of remanufactured goods, restricting market access for US exporters while also stifling efforts to promote sustainability by discouraging trade in like-new and resource-efficient products”. It is estimated that if these barriers were removed, US exports to Vietnam and these countries would increase by at least US$18 billion annually.

Second, Washington aims to curb the rerouting of Chinese goods through Vietnam to evade US tariffs on China, now at 54 per cent with prior duties included. Nikkei Asia reports that senior White House officials have specifically accused Vietnam and Cambodia of serving as transhipment hubs for China to evade US tariffs. An official stated that Cambodia exports US$39 to the US for every dollar imported, largely due to China making it a key rerouting point. Vietnam falls into the same category, with the official alleging that facilities appearing as manufacturing plants are merely warehouses where Chinese goods are relabelled as Vietnamese before being shipped to the US. The high tariffs imposed on Vietnam can, therefore, be seen as a tool for the US to pressure Vietnam into stronger actions to stop this fraud.
bron
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217314453
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2025 20:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
[..]
bron
In dat artikeltje waar Koos naar linkte worden deze twee punten ook aangestipt, maar ook BTW:
quote:
The examples of nontariff "cheating" cited by Navarro included Chinese products being routed through Vietnam, intellectual property theft and a value-added tax.

(...)

A value-added tax is a system used by many countries around the world and is in some ways similar to sales taxes in the U.S. The Trump administration's argument that the tax should count as a trade barrier is not widely accepted.

"We have tried at the World Trade Organization since the 1970s to get VAT-tax relief, and they've told us no every single time," Navarro said Monday.

The trade advisor also said Monday that the value-added tax would be an issue in any negotiations around tariffs with the European Union.

https://www.cnbc.com/amp/(...)ng-that-matters.html
  maandag 7 april 2025 @ 20:18:31 #110
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217314476
Overigens ook een veroordeelde crimineel, die Navarro.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217314516
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:18 schreef Szura het volgende:
Overigens ook een veroordeelde crimineel, die Navarro.
Ho ho.... een Martelaar voor MAGA!
Ik doe het ff rustig aan.
pi_217314579
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het btw systeem is voor de Amerikanen oneerlijk omdat hun daar niet aan doen. In het hele productieproces dragen alle bedrijven btw af. Dus in het productieproces voor een product waar 25% op zit (uiteindelijk):

Producent ruwe materialen verkoopt ze, moet hij 10% btw over betalen.
Koper ruwe materialen maakt er een product van, moet hij 25% btw over betalen. Dat bedrijf mag vervolgens die 10% die al is betaalt ervanaf halen. Netto draagt dit bedrijf dus slechts 15% btw af.

Bij elkaar blijft het 25%, maar draagt ieder bedrijf zn steentje bij.

Een Amerikaans bedrijf dat hier zijn product wil verkopen moet zelf de gehele 25% btw betalen, dat vinden ze oneerlijk. Vandaar dat ze er al meer dan 50 jaar over zeiken.
  maandag 7 april 2025 @ 20:32:54 #113
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217314609
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit dus.

We hebben ook de mazzel dat Trump de strijd aangaat met de hele wereld. Dat drijft andere landen en blokken nader tot elkaar: men gaat op zoek naar alternatieven.
Tot op een niveau waarin China, Zuid-Korea en Japan een halve alliantie sluiten en Starmer door zijn belangrijkste financiers onder druk wordt gezet de Brexit-reset knop in te drukken.

Eigenlijk is het toch wel een goedzak, die Mango Mussolini. Hij krijgt dingen voor elkaar die ooit ondenkbaar waren.
Put these foolish ambitions to rest.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 april 2025 @ 20:35:18 #114
862 Arcee
Look closer
pi_217314620
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 14:57 schreef MoreDakka het volgende:
Trump is het probleem. Maar Biden
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217314641
In ieder geval heeft de volksvertegenwoordiging er niets mee te maken, dat maakt Trump wel duidelijk.

https://abcnews.go.com/US(...)33&entryId=120568272

Trump would veto a bipartisan bill seeking to rein in his authority to impose tariffs, according to a White House statement sent to Senate Republicans and obtained by ABC News. The veto threat was first reported by Axios.

Hier zijn geen medicijnen tegen bestand.
pi_217314692
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:29 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Het btw systeem is voor de Amerikanen oneerlijk omdat hun daar niet aan doen. In het hele productieproces dragen alle bedrijven btw af. Dus in het productieproces voor een product waar 25% op zit (uiteindelijk):

Producent ruwe materialen verkoopt ze, moet hij 10% btw over betalen.
Koper ruwe materialen maakt er een product van, moet hij 25% btw over betalen. Dat bedrijf mag vervolgens die 10% die al is betaalt ervanaf halen. Netto draagt dit bedrijf dus slechts 15% btw af.

Bij elkaar blijft het 25%, maar draagt ieder bedrijf zn steentje bij.

Een Amerikaans bedrijf dat hier zijn product wil verkopen moet zelf de gehele 25% btw betalen, dat vinden ze oneerlijk. Vandaar dat ze er al meer dan 50 jaar over zeiken.
Huh? Ik snap je denk ik nog niet...

In de hele keten tot aan de consument is het aftrekbaar en is het belastingneutraal toch (afgezien van de eindklant dus)?

Dat er meer geld uit staat is dan toch ook juist gunstig voor ze? Immers heb je in de tussentijd dat die BTW op je rekening staat er rente over.
pi_217314710
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:37 schreef Toby56 het volgende:
In ieder geval heeft de volksvertegenwoordiging er niets mee te maken, dat maakt Trump wel duidelijk.

https://abcnews.go.com/US(...)33&entryId=120568272

Trump would veto a bipartisan bill seeking to rein in his authority to impose tariffs, according to a White House statement sent to Senate Republicans and obtained by ABC News. The veto threat was first reported by Axios.

Hier zijn geen medicijnen tegen bestand.
Hij kan veto'en, maar als 2/3e ervoor stemt dan vervalt die veto weer.
pi_217314756
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[ x ]
Dit is ook helemaal niet wat Trump bedoelt met onderhandelen. Die bedoelt dat de VS de deal opstelt en dat het andere land bij het kruisje komt tekenen in Washington. En natuurlijk ook nog dankjewel zeggen aan het begin en na afloop.

Ik hoop niet dat Vietnam en de EU dit tegenvoorstel hebben gedaan met de intentie om hypocrisie aan te tonen want als er één ding is waar Republikeinen en dus ook MAGA maling aan hebben is dat het wel. Wellicht voor de eigen bühne wel nuttig om dat hiermee nog even aan te tonen maar ik hoop niet dat ze denken dat zo'n tegenvoorstel kans maakt.

Trump ziet handel niet als win-win maar als win-lose. Er is altijd een winnaar en een verliezer. Altijd eentje die er meer uit sleept dan de ander, idealiter sleept de ander er helemaal niks uit. Win-win is voor suckers. Recht van de sterkste. Dat is Trump.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 7 april 2025 @ 20:50:56 #119
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217314767
quote:
In the middle of a stock market selloff, Speaker Mike Johnson said Americans need to "give the president space" on tariffs and that Trump's strategy is "playing out."

"Do you still trust the president on tariffs? Trillions of dollars in the market have been lost," asked ABC News Correspondent Jay O'Brien.

"We have to give the president space. His strategy is playing out. It's been less than a week, so I think he's owed that," Johnson responded.

Asked if he would support legislation from Republican Rep. Don Bacon to rein in Trump's tariff authority, Johnson said Congress would "weigh in on that," but in tandem with the White House.

"You got to give the president the latitude, the runway, to do what it is he was elected to do, and that is get this economy going again and get our trade properly balanced with other countries. So I think most the American people understand the necessity of that," he said.
Reetlikkende gristengek :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217314770
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat vereist dat de republikeinen opeens ergens een ruggengraat vandaan weten te toveren.
pi_217314775
quote:

[..]
2/3 wordt het sowieso niet.
pi_217314797
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dit is ook helemaal niet wat Trump bedoelt met onderhandelen. Die bedoelt dat de VS de deal opstelt en dat het andere land bij het kruisje komt tekenen in Washington. En natuurlijk ook nog dankjewel zeggen aan het begin en na afloop.

Ik hoop niet dat Vietnam en de EU dit tegenvoorstel hebben gedaan met de intentie om hypocrisie aan te tonen want als er één ding is waar Republikeinen en dus ook MAGA maling aan hebben is dat het wel. Wellicht voor de eigen bühne wel nuttig om dat hiermee nog even aan te tonen maar ik hoop niet dat ze denken dat zo'n tegenvoorstel kans maakt.

Trump ziet handel niet als win-win maar als win-lose. Er is altijd een winnaar en een verliezer. Altijd eentje die er meer uit sleept dan de ander, idealiter sleept de ander er helemaal niks uit. Win-win is voor suckers. Recht van de sterkste. Dat is Trump.
Nou ja, bondscoach, wees eerlijk: alleen met win-lose kun je wereldkampioen worden.
Met alleen maar win-win moet je de beker in 32 stukken hakken. ;)
pi_217314802
quote:

[..]
Je onderschat het grote aantal Republikeinen die met knikkende knieën niet tegen Trump durven te stemmen. En dan reken ik de handvol rogue Democraten die met Republikeinen meestemmen nog niet eens mee.
pi_217314825
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:54 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Nou ja, bondscoach, wees eerlijk: alleen met win-lose kun je wereldkampioen worden.
Met alleen maar win-win moet je de beker in 32 stukken hakken. ;)
Realiteit (politiek, handel) en spel (sport, voetbal) moet je wel gescheiden kunnen houden natuurlijk :P
pi_217314887
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je onderschat het grote aantal Republikeinen die met knikkende knieën niet tegen Trump durven te stemmen. En dan reken ik de handvol rogue Democraten die met Republikeinen meestemmen nog niet eens mee.
Oh nee, ik denk in zijn geheel niet dat een veto overridden gaat worden... althans, zeg nooit nooit, maar niet nu. Maar ik vind het tegelijk ook niet bepaald nieuws dat Trump - of willekeurig welke Amerikaanse president ooit - een wet zou veto'en die hem zou stoppen te doen wat hij wil doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')