Jij spreekt uit persoonlijke ervaring met @Natteneukkat ?quote:Op donderdag 10 april 2025 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar met neuken is @:Nattekat binnen een minuut wel klaar.
Wel snel opeten anders loopt het gebak spontaan weg.quote:En een zonnetje bij het gebak lijkt me juist lekker.
Gelukkig niet. Liever een @Nattepoesquote:Op donderdag 10 april 2025 16:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij spreekt uit persoonlijke ervaring met @:Natteneukkat ?
[..]
Wel snel opeten anders loopt het gebak spontaan weg.
Lekker BBQ'tje
Nou daar zeg je wat.. had er heel vorig jaar wellicht 4 ofzo.. en nu al 5 in 1 weekquote:Op woensdag 9 april 2025 15:39 schreef tralalala het volgende:
Stikt het bij jullie ook van de wespen? Niet normaal.
Deaud maken!quote:Op donderdag 10 april 2025 19:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou daar zeg je wat.. had er heel vorig jaar wellicht 4 ofzo.. en nu al 5 in 1 week![]()
Hoop dat het geen plaag wordt ofzo
quote:Op donderdag 10 april 2025 20:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Als er nu wespen zijn, dan zijn het toch koninginnen die een nestje gaan maken? Die moet je echt vakkundig vermoorden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het een echte 'gewone' of 'Duitse' wesp is, dan is die kans wel aannemelijk ja. Koninginnen zijn nu het nest aan het bouwen. Normaal komt het eerste legsel van ca. 20 werksters pas rond mei uit, daarna gaat het nest pas echt groeien.quote:Op donderdag 10 april 2025 20:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Als er nu wespen zijn, dan zijn het toch koninginnen die een nestje gaan maken? Die moet je echt vakkundig vermoorden.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 10 april 2025 10:43 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Gebak eten en de hele dag neuken
Jullie krijgen flink wat regen de komende week.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
Nog verder naar het zuiden dikke windvlagen en bewolking. Lijkt wel april!
Wel muggen.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:39 schreef tralalala het volgende:
Stikt het bij jullie ook van de wespen? Niet normaal.
Klopt, al blijft het in mijn woestijndeel wel beperkt tot enkele buien de komende dagen, geen grote hoeveelheden. Meeste valt in noorden, midden en zuidwest Spanje. Of ze er nog steeds blij mee zijn inmiddels vraag ik me af...quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jullie krijgen flink wat regen de komende week.
Hier lijken de voorspellingen steeds droger te worden weer.
Zie ook niet in waarom je zo je best zou willen doen om een Duitse wesp te doden. Hebben ook een belangrijke functie en zeg nou eerlijk, hoe vaak heb je er nu last vanquote:Op donderdag 10 april 2025 22:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als het een echte 'gewone' of 'Duitse' wesp is, dan is die kans wel aannemelijk ja. Koninginnen zijn nu het nest aan het bouwen. Normaal komt het eerste legsel van ca. 20 werksters pas rond mei uit, daarna gaat het nest pas echt groeien.
Maar kunnen ook solitaire wespen zijn, als de harkwesp of een soort graafwesp. Die beestjes doen helemaal niemand kwaad
Voor onze zuidelijke regio is ook de Franse veldwesp interessant. Deze start zonder uitgesproken koningin en heeft een klein, maar open nest waar je ze goed in kunt zien. Zijn ook totaal niet agressief, nu ja.. je moet niet het nest aanvallen uiteraard.
Kan die iemand dan niet even door met de bloedzuigers?quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is omdat iemand alle wespen uitgemoord heeft.
Mensen raken onterecht panisch van wespen. Dat zie je ook al in dit topic.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Zie ook niet in waarom je zo je best zou willen doen om een Duitse wesp te doden. Hebben ook een belangrijke functie en zeg nou eerlijk, hoe vaak heb je er nu last van
Wordt gewoon sproeien jaquote:Op vrijdag 11 april 2025 10:22 schreef PzKpfw het volgende:
Van de verwachte regen voor de komende week is inmiddels weinig meer over
Lijkt zo. Zal per plaats/gebied wel gaan verschillen. Grootschalig gaat het patroon wel wat op de schop. Gaan wel de nodige buien vallen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jullie krijgen flink wat regen de komende week.
Hier lijken de voorspellingen steeds droger te worden weer.
Ja dat dus, 10-20mm wellicht.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:22 schreef PzKpfw het volgende:
Van de verwachte regen voor de komende week is inmiddels weinig meer over
De normale wesp en hoornaars maak ik gewoon kapot. Irritante kut beesten. Vreten ook genoeg nuttige insecten zoals bijen kapot. Ook allergisch voor. De niet stekende geen last van. Die Duitse is een klein dingetje. Doet niksquote:Op vrijdag 11 april 2025 10:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mensen raken onterecht panisch van wespen. Dat zie je ook al in dit topic.
Pas als ze in of echt nabij je huis zitten is er reden tot actie. Anders lekker de natuur de natuur laten..
Die is een paar dagen wegquote:Op vrijdag 11 april 2025 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan moet je je vrouw een blik bonen voeren
Ik kan me april 2007 nog herinneren.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:15 schreef Elan het volgende:
Word steeds gekker, eerste zomerse dag was vorig jaar begin mei en 2023 zelfs in juni.
Hoe kunnen we nou weer boven het maximum zitten? Alsof het de eerste keer is dat april droog begonnen isquote:Op vrijdag 11 april 2025 20:17 schreef 12Beaufort het volgende:
Dit jaar beginnen we met een hele droge periode in ieder geval.
[ afbeelding ]
Gaat gelijk op met het maximum.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe kunnen we nou weer boven het maximum zitten? Alsof het de eerste keer is dat april droog begonnen is
quote:Op zaterdag 12 april 2025 09:51 schreef INViCTuS het volgende:
Behoorlijk boffen met het weer vandaag de laatste +- 6 weken. Kan je niet over klagen op 12 april in maart en april.
Helemaal eens, ongekend boffen dit hoor al die weken! Zon zon nog meer zon. Zou dit weer zo'n zomer kunnen gaan worden met die 40 gradenquote:
*klaagt dat het niet een dag later is*quote:Op zaterdag 12 april 2025 09:51 schreef INViCTuS het volgende:
Behoorlijk boffen met het weer vandaag. Kan je niet over klagen op 12 april
Dat zou zielig zijn voor de (rotterdam) marathon lopersquote:Op zaterdag 12 april 2025 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*klaagt dat het niet een dag later is*
Die nu pleurisweer hebben?quote:Op zaterdag 12 april 2025 10:58 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dat zou zielig zijn voor de (rotterdam) marathon lopers
Harde wind ja. Maar qua temperatuur wel beter dan vandaag, als je volluit gaat tenminste.quote:
Ik zou echt heel weinig tot niks kunnen verzinnen dat met dit weer niet uitvoerbaar isquote:Op zaterdag 12 april 2025 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*klaagt dat het niet een dag later is*
IJsvissenquote:Op zaterdag 12 april 2025 11:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zou echt heel weinig tot niks kunnen verzinnen dat met dit weer niet uitvoerbaar is
Tja, het 1 draagt bij aan het ander. Als de natuur vrij droog is, dan loopt de temperatuur veel makkelijker op naar hogere waardes. Nu zit ik niet te wachten op 40 graden, maar net zo goed niet op dagelijks een LV percentage van 60 of hoger. De gulden middenweg is hier altijd erg lastig. Als de LV nou een beetje bij 40 of max 50 blijft, dan is het wel ok, maar dan ook niet te heet. in het weekend is 26-28 wel voldoende en doordeweeks tijdens werk is max 24 ook wel voldoendequote:Op zaterdag 12 april 2025 10:15 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Helemaal eens, ongekend boffen dit hoor al die weken! Zon zon nog meer zon. Zou dit weer zo'n zomer kunnen gaan worden met die 40 gradendat was heftig heet wel maar niet mega vochtig dus te doen
Spoelt alleen iets als ik de kraan open draai.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:46 schreef Zipportal het volgende:
Eindelijk spoelt alles weer schoon. Vieze pollen in de lucht.
Morgenochtend kan er wat regen vallen. Niet overal en zeker niet veelquote:Op zaterdag 12 april 2025 14:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Spoelt alleen iets als ik de kraan open draai.
Ja, hoop dat het in de Alpen wat mee gaat vallen.. zag de verwachtingenquote:Op zaterdag 12 april 2025 15:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Morgenochtend kan er wat regen vallen. Niet overal en zeker niet veel
Maar komende week wel vaker her en der een bui, dus het wordt al wat minder droog. Groeizaam weer. Maar zal wel van plaats tot plaats verschillen, gok ik.
Niet zoals in de zuid Alpen waar een enorme südstsau gaat beginnen met 200-300 mm
De geur van dode bacteriën.quote:Op zondag 13 april 2025 02:21 schreef Maver24 het volgende:
Je ruikt nu buiten dat geurtje als het lang droog is geweest. Zo lekker
Interessant is het pas als er een kans op supercellen is.quote:Op zondag 13 april 2025 09:07 schreef 12Beaufort het volgende:
Dinsdag kan interessant worden. Kans op onweer en meer neerslag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben al tevreden met 5 onweersklappen. Meer is het meestal niet hierquote:Op zondag 13 april 2025 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Interessant is het pas als er een kans op supercellen is.
Je zal maar in een dorre woestijn leven waar het nooit regentquote:Op zondag 13 april 2025 08:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hier is wel iets gevallen, maar minder dan 0.1mm blijkbaar.
Dus maw: eigenlijk toch ook niks
Hopelijk straks nog wat.
quote:Op zondag 13 april 2025 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je zal maar in een dorre woestijn leven waar het nooit regent
Er staat ook morgen, niet vandaagquote:Op maandag 14 april 2025 16:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kom maar door met wat regen. Flopshow vooralsnog.
Net de tuin gesproeidquote:Op maandag 14 april 2025 19:49 schreef Zipportal het volgende:
Het wordt hier OPEENS heel donker. @:wereldgozer
dat heb je zelf in de handquote:
Moet je werken?quote:
90% in NL krijgt weer 1 druppel.quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Nu nog mooi, vanmiddag heel wat anders..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |