SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Slaapt juist lekkerquote:Op maandag 7 april 2025 10:25 schreef PzKpfw het volgende:
Als die koude nachten nu ook nog even oprotten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan altijd. Hier nu rond het vriespunt en snil.quote:Op maandag 7 april 2025 11:44 schreef Perrin het volgende:
Denk je nog steeds dat er serieuze kans is dat de huidige koudeinval niet de laatste is?
Gevolg van de SSWquote:Op maandag 7 april 2025 14:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan altijd. Hier nu rond het vriespunt en snil.
quote:Op maandag 7 april 2025 11:43 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]Ik zit hier echt totaal niet op te wachten zaterdagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan dit niet even tot zondag uitgesteld worden?100.000 katjes
Fuck the EBU!
Als we dan maar niet hier het tegenovergestelde gaan krijgen. Gewoon dit weer houden met soms een bui en niet vaak regen/een bui en soms dit weerquote:Op dinsdag 8 april 2025 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
Hier glijden we langzaam de warmte in. Mooi hoe dat altijd soort van 'ongemerkt' gaat in dit klimaat.
Het is al sinds eind maart overdag niet meer onder de 20 graden geweest, en hoewel do/vr/zat er een storing zal overtrekken met meer bewolking en wellicht een kleine bui, gaan we ook niet meer onder de 20 graden overdag komen, tot sowieso begin november.
Lange stabiele en droge fases in het (vroege) voorjaar zijn niet heel gek in de lage landen. Ik kan me wel een paar lentes herinneren waarin idd alles goed viel en het wekenlang strakblauw bleef.quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als we dan maar niet hier het tegenovergestelde gaan krijgen. Gewoon dit weer houden met soms een bui en niet vaak regen/een bui en soms dit weer
Gewoon 3x per week 's nachts een uurtje of 2-3 wat gestage regen is het beste. Weer van nu is wel heel erg prima jaquote:Op dinsdag 8 april 2025 09:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als we dan maar niet hier het tegenovergestelde gaan krijgen. Gewoon dit weer houden met soms een bui en niet vaak regen/een bui en soms dit weer
Ga weg met je 25+quote:Op dinsdag 8 april 2025 11:18 schreef 12Beaufort het volgende:
Het mag nog wel wat warmer overdag. 25 plus zou ideaal zijn. En dan koude nachten.
Nog wat te vroeg, maar de hele zomer mag dat best. Eigenlijk doordeweeks 22-24 en in het weekend 26-28quote:
Lekker. Al hoeft dat nu ook niet meer nuquote:Op dinsdag 8 april 2025 12:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Thessaloniki wacht op je
WKN / Noodweer en sneeuw teistert delen van Griekenland
Ben benieuwd. Steeds meer signalen dat er toch best wat gaat vallen. Hopelijk dan vooral 's nachts als het toch moetquote:Op dinsdag 8 april 2025 12:59 schreef INViCTuS het volgende:
Plons
https://x.com/sturmwetter(...)-hmhkV15-xMf3jw&s=19
Oprecht een van de leukste dingen om je kind te laten doen. Wij gaan dan ook altijd al in of net na de regen naar buiten om lekker nat en modderig te wordenquote:
Het is natuurlijk bijna Koningsdag en meivakantie. Altijd slecht weer danquote:Op dinsdag 8 april 2025 12:59 schreef INViCTuS het volgende:
Plons
https://x.com/sturmwetter(...)-hmhkV15-xMf3jw&s=19
Bijnaquote:Op dinsdag 8 april 2025 15:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is natuurlijk bijna Koningsdag en meivakantie. Altijd slecht weer dan
Ik merkte aan mijn gewrichten dat het vanochtend weer een redelijk hoge luchtvochtigheid was in vergelijking afgelopen 2 weken. Als het weer omslaat wordt dat wel weer even wennen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 14:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Steeds meer signalen dat er toch best wat gaat vallen. Hopelijk dan vooral 's nachts als het toch moet
Ooh.. hier nog erg droge lucht.. mag wel iets vochtiger van mij. Beter voor de huid.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik merkte aan mijn gewrichten dat het vanochtend weer een redelijk hoge luchtvochtigheid was in vergelijking afgelopen 2 weken. Als het weer omslaat wordt dat wel weer even wennen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 8 april 2025 15:26 schreef INViCTuS het volgende:
Waar de afgelopen weken neerslagsignalen in weermodellen, naarmate ze dichterbij in de tijd kwamen, stelselmatig verdwenen, lijkt er dit keer geen ontkomen meer aan. Vanaf zondag krijgen we een heel ander weerbeeld. Lagedrukgebieden gaan het weer in West- en Centraal-Europa domineren.
Gewoon wisselvallig of kletsnat
Aanhoudend droog blijft het dus niet, maar volkomen duidelijk zijn de weermodellen ook nog niet. Zo geeft de hoofdrun van het ECMWF-model van vanochtend in de periode zondag 13 april - maandag 21 april in grote delen van het land 80-100 mm regen. Hiermee zou april 2025 zelf een flink natte maand worden, want een gemiddelde aprilmaand heeft slechts 42 mm neerslag. Andere weermodellen, inclusief het AI-model van het ECMWF, zijn veel minder scheutig en hebben de grotere neerslagsommen meer boven Frankrijk.
Inmiddels bijna overal boven de 40%. Wat een prima aantal isquote:Op dinsdag 8 april 2025 19:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ooh.. hier nog erg droge lucht.. mag wel iets vochtiger van mij. Beter voor de huid.
Ja loopt in de avond/nacht eigenlijk altijd wel op. Maar was vanmiddag gewoon dik onder de 30% weer.quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Inmiddels bijna overal boven de 40%. Wat een prima aantal is
bron?quote:Op woensdag 9 april 2025 07:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Er was eerst nog regen voorspeld voor zondag, maar het is al naar volgende week dinsdag verschoven
M’n telefoon van die de weersvoorspellingen aangeeft op mijn locatie in NL.quote:
Op vrijdag en zaterdag neemt de hogedrukzone boven de Britse Eilanden en onze omgeving snel in betekenis. Feitelijk valt het hoog in duigen. Op zondag manifesteert zich een kleinschalig (hoogte)laag boven en/of ten westen van ons land. Het geschetste scenario betekent voor vrijdag/zaterdag nog droog weer met naast bewolking ook geregeld zonneschijn. Verder beduidend hogere temperaturen. In een zwakke zuidelijke of zuidoostelijke stroming zijn op zaterdag maximumtemperaturen tot plaatselijk 20-21 graden mogelijk. Op zondag iets lagere temperaturen en enige tijd regen of enkele buien: mogelijk komt het daarbij ook tot onweer. De wind gaat uit het zuidwesten waaien.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
M’n telefoon van die de weersvoorspellingen aangeeft op mijn locatie in NL.
Jep, het droogt alweer opquote:Op woensdag 9 april 2025 07:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Er was eerst nog regen voorspeld voor zondag, maar het is al naar volgende week dinsdag verschoven
Hier staat zondag 11 mmquote:Op woensdag 9 april 2025 07:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Je mag mijn 21 graden van zaterdag overnemenquote:Op woensdag 9 april 2025 10:03 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier staat zondag 11 mmen elke dag t/m vrijdag regen kansen0.3 tm 1,8 mm gevarieerd
![]()
Hoeft voor mij helemaal niet! Ruilen?
quote:Op woensdag 9 april 2025 10:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je mag mijn 21 graden van zaterdag overnemen
Niks mis met 21 graden op zaterdagquote:Op woensdag 9 april 2025 10:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je mag mijn 21 graden van zaterdag overnemen
Deze specifieke zaterdag werkt het mij juist tegenquote:
Wat een mooi woord "schier".quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:37 schreef Arcee het volgende:
Deze schier oneindige reeks van zonovergoten dagen.
21, hè. Geen 31quote:Op woensdag 9 april 2025 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze specifieke zaterdag werkt het mij juist tegen
En het is uiteraard ook de enige warme dag van de week, elke andere dag was minder erg geweest.
Nou ja, het wordt wel onbestendiger en plaatselijke buien kunnen wel meer regen gevenquote:Op woensdag 9 april 2025 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Een stuk minder neerslag voor de komende 2 weken.
Het is iig een stuk minder dan de 80-100mm die jij eerder deze week plaatste.quote:Op woensdag 9 april 2025 12:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, het wordt wel onbestendiger en plaatselijke buien kunnen wel meer regen geven
Klopt. Kan ook beter in etappes vallenquote:Op woensdag 9 april 2025 13:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is iig een stuk minder dan de 80-100mm die jij eerder deze week plaatste.
Viel mij ook al op dat ze er opeens weer zijn. Stikken is een groot woord, maar ik had er gister wel eentje binnen en heb er buiten meer zien vliegen.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:39 schreef tralalala het volgende:
Stikt het bij jullie ook van de wespen? Niet normaal.
Nog niet 1 gezien, maar zodra ik ze zie, dan probeer ik ze zo snel mogelijk door te slaan. Tyfus beesten. Allergisch voor ook nogquote:Op woensdag 9 april 2025 15:39 schreef tralalala het volgende:
Misschien kunnen ze wat sturen uit Australiëquote:Op woensdag 9 april 2025 13:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is iig een stuk minder dan de 80-100mm die jij eerder deze week plaatste.
Wat een kutplekquote:Op woensdag 9 april 2025 16:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze wat sturen uit Australië. G'dumme wat een water
Absurd veel hemelwater dit jaar in de Australische stad Townsville
Je hebt regen en regen, je hebt heel veel regen en je hebt astronomische regenval in de stad Townsville in de Australische staat Queensland! Daar is dit jaar, tot 6 april, al 2453 mm gevallen. Dat betekent nu al, na slechts iets meer dan drie maanden, een JAARRECORD. Het jaarrecord stond op 2400 mm over het gehele kalenderjaar 2000. Tijdens de afgelopen maand brak Townsville met 1005 mm het maartrecord. Dat stond op 696 mm. Absurd!
Richting Pasen lijkt het inderdaad weer aardig nat te worden. Dan had ik liever afgelopen weken een week regenachtig weer gehad. Zijn we straks een dagje extra vrij zit je weer met regenquote:Op woensdag 9 april 2025 15:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Ahhh de regen zondag is weer terug. Ben benieuwd. De natuur heeft het nodig.
Ja met name in NWS, VBL en POLquote:Op woensdag 9 april 2025 15:39 schreef tralalala het volgende:
Zie er wel wat, maar nog niet overdreven veel. Zijn nu het nest nog aan het bouwen, wellicht heb je er eentje in de buurt zitten?quote:Op woensdag 9 april 2025 15:39 schreef tralalala het volgende:
Rokjesdag incoming.quote:
Ik moet het eerst nog zien. Hier is het extreem zwaar bewolkt, waterkoud en een graad of vijfquote:
Vorig jaar begon de lente ook pas half mei. Daarvoor was het vrij sneu.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:15 schreef Elan het volgende:
Word steeds gekker, eerste zomerse dag was vorig jaar begin mei en 2023 zelfs in juni.
Mijn komkommerplanten zeggen in koor: Neeee!!quote:Op woensdag 9 april 2025 18:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorig jaar begon de lente ook pas half mei. Daarvoor was het vrij sneu.
Maar goed, het is 1 dag en het kan gewoon gebeuren. Het kan ook over 3 weken nog een keer 4 graden overdag worden
Dat zeg ik ook, maar dat is het risico dat je loopt met zulke planten. Waarom denk je dat de boeren de meest gevoelige poot/zaai planten nog niet of amper in de grond hebben zitten.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mijn komkommerplanten zeggen in koor: Neeee!!
Komkommers & co buiten de kas gaan toch pas midden mei de grond in. In de kassen staan nu al best wat komkommers, tomaten, paprika's etc.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook, maar dat is het risico dat je loopt met zulke planten. Waarom denk je dat de boeren de meest gevoelige poot/zaai planten nog niet of amper in de grond hebben zitten.
Ik ga morgen of volgende week donderdag tomaten, komkommers en paprika halen en wel gelijk buiten in de moestuin zetten. Waarschijnlijk ook nog wel meer. Denk dat dat wel kan.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Komkommers & co buiten de kas gaan toch pas midden mei de grond in. In de kassen staan nu al best wat komkommers, tomaten, paprika's etc.
Blijft altijd wat giswerk. Als de temperatuur onder de 5 graden komt in de kassen, dan verwarmen we automatisch wat bij.
Ik woon er dan ook zaligquote:Op woensdag 9 april 2025 21:56 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
De Bilt breekt ALWEER een decaderecord met betrekking tot het aantal uren zonneschijn
Uitgezonderd het noorden en noordwesten is het vandaag opnieuw een zonnige dag geweest. Volkel en Wilhelminadorp kwamen uit op bijna 12 uren zon en dankzij circa 10 uren zonneschijn brak De Bilt het zonneschijnrecord van de eerste aprildecade. De teller is, kleine correcties voorbehouden, uitgekomen op 107 uur tegen 106 (eigenlijk 105,6) uur in 2002.
Wat een contrast! Hier in Assen was het extreem zwaar bewolkt en waterkoud. Vies windje erbij, nauwelijks 5 graden. Nee, dan merk je wel dat de lente nog heel, heel ver.weg isquote:Op woensdag 9 april 2025 21:56 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
De Bilt breekt ALWEER een decaderecord met betrekking tot het aantal uren zonneschijn
Uitgezonderd het noorden en noordwesten is het vandaag opnieuw een zonnige dag geweest. Volkel en Wilhelminadorp kwamen uit op bijna 12 uren zon en dankzij circa 10 uren zonneschijn brak De Bilt het zonneschijnrecord van de eerste aprildecade. De teller is, kleine correcties voorbehouden, uitgekomen op 107 uur tegen 106 (eigenlijk 105,6) uur in 2002.
Ik zie ze ook. Volgens mij een paar maanden geleden ook wel eens gezien.quote:Op donderdag 10 april 2025 07:46 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat zijn die grijze dingen in de lucht?
Ik wist wel dat ik iets gemist had de laatste tijd. De grijze verslagen uit Assen! Gelukkig is daar niets veranderd.quote:Op woensdag 9 april 2025 23:34 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wat een contrast! Hier in Assen was het extreem zwaar bewolkt en waterkoud. Vies windje erbij, nauwelijks 5 graden. Nee, dan merk je wel dat de lente nog heel, heel ver.weg is
Perfect weer voor de zaterdagquote:Op donderdag 10 april 2025 09:41 schreef MissHobje het volgende:
1e klaagdaghet is grijs...helemaal grijs..ik herhaal GRIJS.. wtf is dit nou
![]()
Gebak eten en de hele dag neukenquote:Op donderdag 10 april 2025 10:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik ben nu wel benieuwd wat jij zaterdag hebt
Maar met neuken is @Nattekat binnen een minuut wel klaar. En een zonnetje bij het gebak lijkt me juist lekker.quote:Op donderdag 10 april 2025 10:43 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Gebak eten en de hele dag neuken
Een zonnetje bij het neuken ook wel.quote:Op donderdag 10 april 2025 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar met neuken is @:Nattekat binnen een minuut wel klaar. En een zonnetje bij het gebak lijkt me juist lekker.
quote:Op donderdag 10 april 2025 10:43 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Gebak eten en de hele dag neuken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |